Leberkäse is niet te vreten...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:33 schreef DzjieDub het volgende:
Ow mama - wat een lekker topic. Heb ook - lang geleden - een half jaar in Duitsland stage gelopen (München) dus dat was elke dag feest.
Altijd lekker: Verse (Duitse) Leberkäse* met Kartoffelsalat en een glas donker Witbier daarbij. Of ganzeborst met spruitjes, aardappelpuree en een lekker sausje daarover...
* Niet te vergelijken met die zielige plakjes, droge, taaie, saaie leverkaas die je in Nederland kan kopen
Niet mee eens is.quote:Op zondag 21 maart 2004 22:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Leberkäse is niet te vreten...
Goeie slager zou je het moeten kunnen leveren, kinnebakspek wordt door slagers vaak gebruikt bij het maken van worst, zoek dus een slager die zelf vleeswaren maakt.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben op zoek naar Kinnenbak spek voor in een Duits gerecht weet iemand waar ik dit hier in Nederland kan kopen?
Ik doe het een beetje hetzelfde, alleen flikker ik een helft van de gekookte groene kool in een ovenschaal, gooi er het gehakt gemengd met wat gekookte rijst en eventueel paprika of tomaat eroverheen, daar de rest van de groene kool weer over en een laag zure room erover heen. Even onder de grill.....quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:06 schreef Tinkepink het volgende:
Sinds ik in Duitsland woon ben ik me eens gaan verdiepen in de Duitse keuken. En ik moet zeggen dat ik de gerechten die ik tot op heden zelf heb klaargemaakt en in restaurants heb gegeten erg lekker vind. Een van mijn favoriete recepten is Kohlrouladen (ook perfect om in te vriezen, ze smaken dan zelfs nog lekkerder!).
Kohlrouladen
- 1 groene kool/savooiekool
Vulling
- gehakt (200 a 300 gram)
- zout, peper en kruiden die je lekker vindt
- uitje
- paneermeel
- eventueel een eitje
Saus
- boter
- roux (zie ander topic)
- water
- wijn
- kruiden en smaakmakers naar eigen inzicht (uitje bijvoorbeeld en een beetje tomatenketchup)
Je kunt ook een pakje braadsaus nemen en dat toevoegen als je niet zo van het zelf saus maken bent.
Kook de bladeren van de kool gaar.
Maak ondertussen het gehakt aan. Je mag best een beetje uitschieten met de kruiden!
Laat de gekookte koolbladeren goed uitlekken.
Snij de grote dikke nerven eruit en maak maak 6 stapeltjes van de koolbladeren.
Leg op elke stapeltje een deel van de gehakt.
Rol de bladeren om het gehakt. Maak het geheel eventueel vast met keukengaren.
Pakketjes goed in elkaar drukken en het vocht eruit knijpen!!
Boter smelten in een braadpan. Kohlrouladen erin en goed bruin bakken.
Als de Rouladen bruin zijn kun je de saus aanmaken en de Roulladen daarin verder laten sudderen. Na een halfuurtje ofzo zijn ze wel gaar.
Lekker met pel- of braadkartoffeln.
Mmm, die weet ik hier wel te vinden.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goeie slager zou je het moeten kunnen leveren, kinnebakspek wordt door slagers vaak gebruikt bij het maken van worst, zoek dus een slager die zelf vleeswaren maakt.
12 grote aardappelsquote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:05 schreef Kaalhei het volgende:
Reifkuchen met appelmoes. Altijd een topper:
-Rauwe aardappels raspen
-Flink wat eieren erdoor mikken, peper en zout erbij
-Kleine (pannen)koekjes van de meuk maken en in een pan met flink wat (zonnebloem)olie gooien
-Eruit halen en eten met appelmoes
Rübenkraut is toch appelstroop zonder appels, niet?, alleen ingedikt beetwortelsap, goldhatseflats of zoiets..quote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:00 schreef Tinkepink het volgende:
Reibekuchen zijn ook erg lekker met zalm of Rübenkraut.
Heb je hier het precieze recept van Piet?quote:Op zondag 23 januari 2005 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond
[afbeelding]
Schweinekrustenbraten met gorgonzolasaus, met Röstie en spruiten.
Chocoladepudding na.
Voor diegene die niet weten wat een Krustenbraten is, je neemt de Ham, achtepoot van een varken, en snijd daar een flink stuk uit, met zwoerd.
Die ontbeen je, en pekel je een nachtje, met zout en kruiden.
Vervolgens snij je de zwoerd ruitvormig in, en zet je het geheel in de oven.
Wat eet je eigenlijk in Duitsland bij een Schnitzel behalve zuurkool en friet?quote:Op maandag 24 januari 2005 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
Het water loopt in mijn mond als ik dit allemaal lees.
Altijd als ik in Duitsland ben verheug ik me op het eten. Lekkere Schnitzel![]()
Zuurkool heb ik eigenlijk nog nooit bij een Schnietzel gegeten voor zover ik me kan herinneren.quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat eet je eigenlijk in Duitsland bij een Schnitzel behalve zuurkool en friet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |