abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2001 @ 02:51:17 #1
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_1239890
quote:
RUURLO - Pas toen het diertje al in het stro lag viel het landbouwer Paul Geurtsen uit Ruurlo op: het woensdag in alle vroegte geboren kalf had niet vier, maar zes poten. Ingeplant op de rug van het vaarskalf bungelden de extra pootjes er maar wat bij. Volkomen nutteloos, want het dier heeft aan de vier reguliere poten meer dan genoeg. ( ) Om op te staan en op rond te dartelen. Want ondanks de handicap is het beestje zeer levendig, vertelt Geurtsen. Er is dan ook geen enkel probleem als Robin (11) en Jeroen (9) Geurtsen het bijzondere kalfje aan de fotograaf willen tonen. Geurtsen verwacht dat het kalf voldoende overlevingskansen heeft om het op stal te houden. Of de twee extra pootjes operatief verwijderd kunnen en moeten worden, weet hij nog niet. Een veearts heeft hij er nog niet bij gehad. "Maar ik denk dat het niet kan. Volgens mij zijn ze vergroeid met de ruggengraat"

Bron: Gelders Dagblad

En een fotootje:
(Als het de lay-out opfokt, wil 1 van de heren of dames moderatoren of adminitoren de maten dan even wijzigen?)

Echt bizar nieuws dit, zeg.

Hoe komt zoiets nou?

br.

pi_1239912
Lief he?

Ik denk dat het een natuurlijke afwijking is. Er is gewoon iets misgegaan met de celdeling toen het beestje nog maar een paar weken oud was.

pi_1239931
Het kan ook komen door chemische verontreiniging in het milieu.
Dat kan de meest rare misvormingen geven.

Ik vind het eik wel zielig.

vrijdag 20 juli 2001 @ 03:02:33 #4
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_1239950
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 02:54 schreef Bazyx het volgende:
Lief he?
Ja, stiekem wel, maar alle zielige dingen zijn lief toch?
quote:
Ik denk dat het een natuurlijke afwijking is. Er is gewoon iets misgegaan met de celdeling toen het beestje nog maar een paar weken oud was.
Natuurlijke afwijking?!
Er groeit een voor- en een achterpoot uit de rug van dat beest!
Als een iets misgaat qua celdeling, zou er volgens mij een rare, vormloze flubber of zoiets uit zijn rug komen, maar toch geen voor- en achterpoot?

br.

pi_1239959
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 03:02 schreef broer het volgende:
Natuurlijke afwijking?!
Als een iets misgaat qua celdeling, zou er volgens mij een rare, vormloze flubber of zoiets uit zijn rug komen, maar toch geen voor- en achterpoot?
In plaats van 2 paar poten heeft het beest nu 3 paar poten, kan best dat 1 paar zich per ongeluk een keer teveel gedeeld heeft. Toch?
pi_1239963
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 03:02 schreef broer het volgende:
Natuurlijke afwijking?!

br.

Ms waren er in het begin twee bevruchte eicellen, maar zijn die later in elkaar gegroeid met als gevolg meerdere poten en ms wel andere inwendige afwijkingen.

Ach, de natuur maakt ook weleens een foutje.

vrijdag 20 juli 2001 @ 03:11:10 #7
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_1239978
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 03:06 schreef Meaghan het volgende:
Ms waren er in het begin twee bevruchte eicellen, maar zijn die later in elkaar gegroeid met als gevolg meerdere poten en ms wel andere inwendige afwijkingen.

Hmm...
Klinkt aannemelijk...

...

Oké, ik ben overtuigd.

Stel dat die poten niet operatief verwijderd kunnen worden, zou het kalf er later last van krijgen? (Zouden die poten bijv. meegroeien?)

br.

pi_1240022
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 03:11 schreef broer het volgende:

[..]

Hmm...
Klinkt aannemelijk...

...

Oké, ik ben overtuigd.

Stel dat die poten niet operatief verwijderd kunnen worden, zou het kalf er later last van krijgen? (Zouden die poten bijv. meegroeien?)

br.

Ook al zou een operatie een optie zijn, ik denk niet dat die boer dat er voor over heeft.
Die boer komt mooi in het nieuws en daar is het hem om te doen, denk ik. Een produktief dier zal het niet kunnen worden en het zal uiteindelijk wel afgemaakt worden.

Ik zou zo'n dier niet eens laten leven, want dat hij er last van gaat krijgen lijkt me ergens onvermijdelijk.

pi_1240026
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 03:06 schreef Meaghan het volgende:
Kunstmatige inseminatie ook. Daarmee was dit beestje dus verwekt.

Ik zag hem op het journaal. Lief beestje

pi_1240042
Trouwens, ik heb ook weleens een schaap met twee koppen gezien, da's pas bizar.
Maar dat valt meer onder de categorie Siamese tweeling.
pi_1240077
zo bizar is het ook al weer niet, het gebeurt vaak genoeg dat er bijv een kalf wordt geboren dat wat afwijkt, dit is alleen ietsje extremer en komt ook minder vor.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  vrijdag 20 juli 2001 @ 03:50:43 #12
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_1240085
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 03:46 schreef paladin het volgende:
zo bizar is het ook al weer niet, het gebeurt vaak genoeg dat er bijv een kalf wordt geboren dat wat afwijkt, dit is alleen ietsje extremer en komt ook minder vor.
Dat er natuurlijke afwijkingen zijn, wil ik wel aannemen, en vind ik ook niet bizar. Zo loens ik bijvoorbeeld, en heeft een ander erg grote oren.
Maar als ik door de winkelstraat loop met een extra arm uit mijn rug, dan sta je toch wel even te kijken.

Dat bedoelde ik met bizar. Niet dat er een afwijking is, maar de mate waarin die afwijking zich manifesteert.

br.

vrijdag 20 juli 2001 @ 07:45:58 #13
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1240190
Zes poten, wat zal dat beest een last krijgen als ie MKZ krijgt.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 20 juli 2001 @ 09:36:09 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1240489
als tie ook nog 2 koppen had

mijn neefjes hadden allebij 12 vingers en tenen, zat genetisch in de familie, nix vreemd aan extra rudimenten

ik kan me ook dat katje voor de dag halen met 2 snuitjes zag er ook wel lief uit

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')