quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 01:04 schreef Flex82 het volgende:
Kortom, als je geen lul bent tegenover anderen en je niet gedraagt zoals elke "proest"sukkel"proest" die denkt de tofste te zijn dan leef je niet?
Absoluut niet. Ik heb alleen het idee dat mensen die van zichzelf zeggen dat ze zo aardig zijn en de wereld zo boos is, alleen ontzettend onzeker zijn en niet durven 'tof' te zijn. Been there, done that. Heb zelfs een (dramatisch) jaar informatica achter de rug. Nooit meer wil ik met een dergelijke groep sociaal gestoorden in de dagelijkse omgang verkeren. Fatsoenlijke grappen snappen ze niet, lopen continu in de pas, doen nooit iets ongewoons want dan schamen ze zich, komen zelden voor zichzelf op in de angst dat er iets zou gebeuren. Slechts hun beschermde wereld van ASCII kan genoeg zekerheid geven om de boze wereld af te schermen. Stiekem zouden ze allemaal eens een dag doen wat ze zelf willen. Doen wat diep in hun hart brandt.
Helaas zijn ze te bang om zichzelf tof te vinden, dat is namelijk wel de enige manier om te doen wat je zelf wilt doen. Ik vind mezelf wel tof, waarom? Soms zuip ik tot ik de plee onderkots en me niks meer herinner, soms scheld ik iemand uit omdat ie asociaal doet tegen iemand die ik helemaal niet ken, soms vertel ik iemand lachend dat ie voor lul loopt met die lelijke poedel van m, soms zit ik de hele avond in mn kamertje een beetje te niksen, uit mn raam te staren en muziek te luisteren, soms pak ik de auto en rijd ik urenlang naar de meest vreemde dorpjes waar ik nog NOOIT van gehoord heb, loop daar de lokale kroeg binnen en knoop n gesprek aan met de barman, soms zit ik dagenlang in mn schuurtje aan mn ouwe brommertje te knutselen, waarmee ik altijd uitgelachen werd omdat hij zo lelijk en sloom zou zijn. Nooit zal ik me echter schamen voor een van die dingen, en vooral niet voor wie ik ben. Zolang ik doe wat ik wil en waar mijn gevoel ligt, ben ik mezelf. Tof zijn heeft met normale omgang en respect voor anderen te maken, en helemaal niets met asociaal gedrag. Mensen die wel denken dat ze tof zijn bij hun vrienden door asociaal te zijn, worden nog wel eens heel eenzaam wanneer die vrienden er genoeg van hebben, of die vrienden moeten uiteraard idioten van dezelfde orde zijn.