abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2004 @ 14:30:14 #251
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_17864875
Kajel ik denk dat je ipv het woord nerd beter het woord geek kunt gebruiken in jouw verhaaltje...
Proud Powerpauper
pi_17869936
Hahahaha mag ik even hard lachen nog voordat dit topic gesloten wordt .
  zondag 21 maart 2004 @ 18:24:19 #253
65739 Mask0rz
Fok! jij of Fok! ik?
pi_17870206
nerds weten welke commands bij een vrouw werken...
  zondag 21 maart 2004 @ 18:59:08 #254
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_17870861
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:24 schreef Mask0rz het volgende:
nerds weten welke commands bij een vrouw werken...
en de echte nerds hebben geen 1337 nickname welke eindigd op -0rz o.i.d. en zijn niet alleen maar in mannelijke vorm verkrijgbaar
Proud Powerpauper
  zondag 21 maart 2004 @ 23:52:55 #255
21157 sioux_
lost in space
pi_17878538
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 14:01 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik ga ook wel naar parties en zo dus dat maakt ook niet uit en vanwege mn grote kennis krijg ik ook wel respect.
ja hoor Thijs, het is goed
  maandag 22 maart 2004 @ 11:18:59 #256
84586 Kajel
Verslavend Gezellig...
pi_17883161
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:30 schreef Nuek het volgende:
Kajel ik denk dat je ipv het woord nerd beter het woord geek kunt gebruiken in jouw verhaaltje...
Hmmm, ik snap geloof ik het verschil niet echt...
Feel no shame for what you are...
Digitale Kiekjes Verzameling
pi_17918516
Achja, wat is het precies hé.. aan de beschrijving uit het woordenboek voldoe ik mss niet.
Maar toch vind ik mezelf wel nerd.

Ik doe mijn weekendwerk als elektricien zeer graag enzow, ben intensief bezig met vanalles te ontwerpe en doe niets liever dan bijleren op dat gebeid. Verder zit ik de organisatie van een grotere lanparty (zo'n bijeenkomst met PC's voor de leken) en ga ik zeer graag naar school.

En ja hoor als echte nerd update ik mijn eigen homepage ook regelmatig met mijn laatste nieuwe digitale werkjes.. Staan ook wel wat foto's op van mij & vriendin.
(ivm die discussie over het uiterlijk)

Ronduit seriotype nerd zou je dus zeggen.

Toch heb ik nie echt probs met contacte leggen enzo, heb veel vriendjes en vriendinnetjes op school etc. Vroeger was ik wel wat verlegen en afhoudend naar meisjes en vooral ivm lange relaties. Maar dat is allemaal voorbij.
pi_17919813
Een goed uitziende nerd is niet verkeerd! Meestal zijn ze erg aardig en juist heel gevoelig...
Beter dan al die ed-jes metl die opgeschoren koppies... die ff naar de discotheek gaan om 'lekkere wijfen te playen'!!! En alleen maar geintreseerd zijn in bier en trance feesten Nee doe mij dan maar een hippe nerd die lief en gevoelig is! en meestal nog slim is ook!
  woensdag 24 maart 2004 @ 01:22:29 #259
84586 Kajel
Verslavend Gezellig...
pi_17929372
<overconfident>
Yep, that's me. And I am still available.
</overconfident>
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:11:50 #260
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_17949188
De enige reden waarom ik zoveel achter de PC zit is omdat ik anders, zodra ik 's-avonds bij vrienden wil chillen, onderhand meteen een joint in me gezicht krijg geramd. En ik gebruik geen drugs. Ik heb maar echt...2 vrienden ofzo die geen drugs doen, en NEE ik heb wel meer vrienden. Dan hoor ik er maar niet bij, om nou gewoon vanwege het stoer doen joints gaan roken hoeft niet van mij...
pi_17960303
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:23 schreef Queenofnoize het volgende:
Een goed uitziende nerd is niet verkeerd! Meestal zijn ze erg aardig en juist heel gevoelig...
Beter dan al die ed-jes metl die opgeschoren koppies... die ff naar de discotheek gaan om 'lekkere wijfen te playen'!!! En alleen maar geintreseerd zijn in bier en trance feesten Nee doe mij dan maar een hippe nerd die lief en gevoelig is! en meestal nog slim is ook!
Maar een nerd ziet er toch nooit goed uit?
pi_17965394
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 15:18 schreef kriele het volgende:

[..]

I beg to differ :p
  Moderator zaterdag 27 maart 2004 @ 19:13:35 #263
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_18006358
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:18 schreef Kajel het volgende:

[..]

Hmmm, ik snap geloof ik het verschil niet echt...
Dat maakt ook niet uit, hij bedoeld t ook meer als flame dan dat ie daadwerkelijk een verschil aan wil geven. Daar moet je maar niet op letten, sommige mensen hebben dergelijke one-line posts nodig om zich meer te voelen dan een ander. En dan nog wel op een forum, kun je nagaan... Overigens moet ik zeggen dat jouw stuk in dit topic erg mooi beschreven is. Je geeft duidelijk aan waar jij je bevindt in het hele NERD <--> NIET-NERD gebeuren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_18015526
Wanneeer ben je precies nerd.. Valt moeilijk over te oordelen.
En nerds onderling verschillen ook, van heeeel erg nerd to beetje nerd. En sommige mensen kunnen ook 'nerderig' uitzien en toch de balle verstand van pc's hebben en een lekkere vriendin. Dus het is echt moeilijk om nu te zeggen wat een nerd is.
Volgens mij voldoe ik ook aan het type nerd: rustig, hoef niet persee naar discotheek maar ga dr wel soms naar toe en amuseer me goed met vrienden en bier Doe HBO Informatica, werk veel achter de PC ( maar heb geen 1337 pc en boeit me allemaal niet zoveel meer) En toch had ik een lekkere vriendin waar veel mannen maar van kunnen dromen. Maar het grote probleem is dus.. Misschien vinden sommige mensen bepaalde mensen een nerd of juist niet.. Waar ligt de grens, wanneer ben je nerd en wanneer niet...
pi_18025437
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 15:18 schreef kriele het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als je een nerd bedoelt die zich ook nog eens slecht kleedt, acne heeft enz enz: dan zal dat vast kloppen.

Maar als je als definitie neemt: hij weet veel van pcs / electra / natuur of scheikunde / iets in die geest, maar die verder zich gewoon kan kleden en sociaal is, dan is dat toch niet het geval?

Ja ik doe zelf ook Informatica, maar heb verder gewoon een sociaal leven, koop normale (soms hippe) kleren die ik leuk vind EN ik doe wat meer met pcs. Maar dat ik wat meer met pcs doe, betekend dan toch niet dat ik dan nooit een vriendin zou hebben?
pi_18026046
ik vind bill gates het goede voorbeeld van een NURD...
  zondag 28 maart 2004 @ 21:40:52 #267
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18029075
Wat een onzin topic.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_18029195
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 00:14 schreef Salem het volgende:
Ben zelf een niet onaantrekkelijke succesvolle extroverte jonge vrouw, maar heb toch de neiging om voor Nerds te vallen..wel die met een beetje een goed lichaam, maar ze mogen behoorlijk contact gestoord zijn, wist ik maar waarom, dan kon ik er iets aan doen.
Angst voor te directe assertieve mannen?? Of is dat die zgn "onbereikbaarheid" die nieuwsgierig maakt?
  maandag 29 maart 2004 @ 00:20:33 #269
84586 Kajel
Verslavend Gezellig...
pi_18032370
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 19:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat maakt ook niet uit, hij bedoeld t ook meer als flame dan dat ie daadwerkelijk een verschil aan wil geven. Daar moet je maar niet op letten, sommige mensen hebben dergelijke one-line posts nodig om zich meer te voelen dan een ander. En dan nog wel op een forum, kun je nagaan... Overigens moet ik zeggen dat jouw stuk in dit topic erg mooi beschreven is. Je geeft duidelijk aan waar jij je bevindt in het hele NERD <--> NIET-NERD gebeuren.
Het internet zit inderdaad vol met mensen die onderinvloed van anonimiteit en een publiek opeens enorme sukkels worden. Zie hiervoor ook John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory. Fuckwad Theory
pi_18036502
Erg intersant topic is dit.

Ik ben nou ook bezig met tweede jaars ICT, en het bevalt me prima. Computers hebben me altijd geintereseerd. Ik heb vrienden zat, en sociaal contact is ook prima. Ook hoor ik van mensen om me heen dat ik een leuke kop heb en dat ik er best wel mag wezen (zelf denk ik daar anders over, maar ach). Tot nu toe twee vriendinnen gehad, en zondag heb ik waarschijnlijk een date

Wegens lichamelijke problemen ga ik vrij weinig uit (wat tevens ook de voornaamste reden is dat ik ICT doe). Grote evenementen zoals Sensation, Lowlands en Fields of Rock bijvoorbeeld vind ik wel erg gaaf, en dat doe ik dan ook wel. Zaterdag moet ik de heledag werken, en s'avonds ben ik gebroken. Dan heb ik veel pijn in m'n voeten en m'n enkels, en kan ik het echt niet opbrengen om ook nog eens de hele nacht door te gaan. Trouwens, ik zie het nut er toch niet van om elke week een hoop geld te geven aan iets waar je alleen maar ziek van wordt. Steek dan gewoon twee vingers in je keel als je zo graag wilt kotsen

Maar wat mij opvalt is dat sommige mensen iemand gelijk een nerd vind zodra het over een ingewikkeld onderwerp gaat (Computers, electrotechniek, scheikunde, natuurkunde enz). Nou ben ik met je eens dat er af en toe wel eens extreme gevallen bijzitten, maar lang niet iedereen die zo een soort opleiding doet voldoet meteen aan de defenitie nerd. Voorbeeld: Er zit bij mij een marrokaan in de klas die zegt nooit wat behalve als het over computers gaat. Verder hoor je hem niet en zie je hem amper.Na school gaat hij altijd direct naar een computerclub waar die tot s'avonds laat zit. Als ie thuis is gaat ie naar bed, en s'ochtends om 6 uur gaat ie weer naar de computerclub (Heeft ie mij zo verteld, en volgens mij was ie er nog trots op ook). Verder heeft ie amper sociaal contact met iemand in de klas. Ik vind het dus ook terecht als zulke personen een ras-echte computernerd genoemt worden.

Er zit ook een andere gast bij mij in de klas die gaat elke week uit, heeft zat vrienden, en lult de oren van je kop af. Hele spontane en toffe gozer. Na dit schooljaar gaat ie full-time werken bij z'n stage bedrijf. Hij vind het leuk, maar ik zou achter hem toch absoluut geen computernerd zoeken. Zo ziet hij er ook helemaal niet uit. Het gaat tijdens de pauses bij ons dan ook vrijwel nooit over computers, maar we kaarten vaak bijvoorbeeld. Vaak hebben we het over muziek en anime enzo.

Verder wou ik alleen nog ff kwijt dat ik niet begrijp dat sommige mensen geen respect hebben voor nerds. Zonder deze mensen hadden we bijvoorbeeld geen tv, geen telefoon, geen mobieltje, geen internet, en geen forum om dit nou te bespreken. Deze mensen werken vaak tot s'avonds laat en in de nacht door om de service die het bedrijf levert weer te repareren als het niet meer werkt. Stel je nou eens voor, s'avonds om 10 uur doet je internet het niet meer. Die systeembeheerders worden gebeld en racen naar hun werk, waar ze vervolgens misschien wel 2 of 3 uur bezig zijn zodat jij weer zo snel mogelijk internet heb. En dan bedank je ze door uit te schelden dat je niks aan ze hebt? Kom op zeg, wees eens realistisch. Zijn nerds geen mensen ofzo? Zijn het hele andere wezens? Jullie mogen blij zijn dat deze mensen zo veel tijd en passie in hun werk steken.

Affijn, dit wordt veels te lang, dus ik hou er mee op.

En Kajel, ik vond jou stuk text erg goed hoor. Ik ben het ook helemaal met je eens.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:00:17 #271
90719 ArieBP
Wij... zei de schizofreen
pi_18073683
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 00:44 schreef Kroketeer het volgende:

Eigenlijk verdienen we ook een ondergang van onze soort.
Vind ik ook.... (marre... mag het nog wel een tijdje duren ? .. jaartje of 100 )
pi_18073805
Ik wou dat ik een nerd was.
  woensdag 31 maart 2004 @ 00:25:06 #273
90719 ArieBP
Wij... zei de schizofreen
pi_18075549
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 21:21 schreef Phate het volgende:
* Phate proud 2 B a nerd...

En 'kwil mezelf niet tot het stereotype rekenen, maar er is voor mij inderdaad niet veel meer in het leven dan mijn computer... alhoewel ik wel uitga hoor! (zo erg is het nou ook nog weer niet met mij gesteld)
Meiden die op nerds vallen, die zoek ik nog (tot nu toe maar een enkele gevonden)
En dat zit dan weer bij mij in de klas ... Ik ben ene kant wel een nerd (zit behoorlijk vaak achter de computer, gaat me moeder weer drammen over gezelligheid enzo....) Maar als ik dit in het weekend zeg dat ik een nerd ben geloofd haast niemand mij... dus heb geen flauw idee of ik een nerd ben of niet... Zal wel es een keer vragen ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')