Erg intersant topic is dit.
Ik ben nou ook bezig met tweede jaars ICT, en het bevalt me prima. Computers hebben me altijd geintereseerd. Ik heb vrienden zat, en sociaal contact is ook prima. Ook hoor ik van mensen om me heen dat ik een leuke kop heb en dat ik er best wel mag wezen (zelf denk ik daar anders over, maar ach). Tot nu toe twee vriendinnen gehad, en zondag heb ik waarschijnlijk een date
Wegens lichamelijke problemen ga ik vrij weinig uit (wat tevens ook de voornaamste reden is dat ik ICT doe). Grote evenementen zoals Sensation, Lowlands en Fields of Rock bijvoorbeeld vind ik wel erg gaaf, en dat doe ik dan ook wel. Zaterdag moet ik de heledag werken, en s'avonds ben ik gebroken. Dan heb ik veel pijn in m'n voeten en m'n enkels, en kan ik het echt niet opbrengen om ook nog eens de hele nacht door te gaan. Trouwens, ik zie het nut er toch niet van om elke week een hoop geld te geven aan iets waar je alleen maar ziek van wordt. Steek dan gewoon twee vingers in je keel als je zo graag wilt kotsen
![]()
Maar wat mij opvalt is dat sommige mensen iemand gelijk een nerd vind zodra het over een ingewikkeld onderwerp gaat (Computers, electrotechniek, scheikunde, natuurkunde enz). Nou ben ik met je eens dat er af en toe wel eens extreme gevallen bijzitten, maar lang niet iedereen die zo een soort opleiding doet voldoet meteen aan de defenitie nerd. Voorbeeld: Er zit bij mij een marrokaan in de klas die zegt nooit wat behalve als het over computers gaat. Verder hoor je hem niet en zie je hem amper.Na school gaat hij altijd direct naar een computerclub waar die tot s'avonds laat zit. Als ie thuis is gaat ie naar bed, en s'ochtends om 6 uur gaat ie weer naar de computerclub (Heeft ie mij zo verteld, en volgens mij was ie er nog trots op ook). Verder heeft ie amper sociaal contact met iemand in de klas. Ik vind het dus ook terecht als zulke personen een ras-echte computernerd genoemt worden.
Er zit ook een andere gast bij mij in de klas die gaat elke week uit, heeft zat vrienden, en lult de oren van je kop af. Hele spontane en toffe gozer. Na dit schooljaar gaat ie full-time werken bij z'n stage bedrijf. Hij vind het leuk, maar ik zou achter hem toch absoluut geen computernerd zoeken. Zo ziet hij er ook helemaal niet uit. Het gaat tijdens de pauses bij ons dan ook vrijwel nooit over computers, maar we kaarten vaak bijvoorbeeld. Vaak hebben we het over muziek en anime enzo.
Verder wou ik alleen nog ff kwijt dat ik niet begrijp dat sommige mensen geen respect hebben voor nerds. Zonder deze mensen hadden we bijvoorbeeld geen tv, geen telefoon, geen mobieltje, geen internet, en geen forum om dit nou te bespreken. Deze mensen werken vaak tot s'avonds laat en in de nacht door om de service die het bedrijf levert weer te repareren als het niet meer werkt. Stel je nou eens voor, s'avonds om 10 uur doet je internet het niet meer. Die systeembeheerders worden gebeld en racen naar hun werk, waar ze vervolgens misschien wel 2 of 3 uur bezig zijn zodat jij weer zo snel mogelijk internet heb. En dan bedank je ze door uit te schelden dat je niks aan ze hebt? Kom op zeg, wees eens realistisch. Zijn nerds geen mensen ofzo? Zijn het hele andere wezens? Jullie mogen blij zijn dat deze mensen zo veel tijd en passie in hun werk steken.
Affijn, dit wordt veels te lang, dus ik hou er mee op.
En Kajel, ik vond jou stuk text erg goed hoor. Ik ben het ook helemaal met je eens.