abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17584081
Ik drum dus en ik moet goede boxen hebben zodat ik met muziek kan meedrummen.
Tot voor kort had ik "gewone" boxen die bij me stereo zaten maar daar komt wel voldoende geluid uit maar op een bepaald volume gaat hij alle geluiden verdraaien...

Ik zoek dus boxen waar veel geluid uit komt die ik knetter hard kan zetten zonder dat het liedje onzuiver word...

Hierbij heb ik (neem ik aan) ook een versterker nodig....

Iemand een idee???

[ Bericht 2% gewijzigd door JoranVW op 08-03-2004 21:31:35 ]
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_17584201
Ik drum zelf ook. Als ik met muziek mee speel (bijna altijd ) doe ik gewoon discman + oordopjes en dan gehoorbeschermers er over.
pi_17584272
hum ik heb ook is met een koptelefoon maar vond het echt zwaar irritant...

Na 3 jaar mee te hebben gedrumt op die kleine boxen ben ik t helemaal zat omdat het drummen gewoon overstemt.... en als ik me boxen harder zet het geluid lelijk word (ruis)
pi_17584372
Dan zou ik langs de muziek winkel gaan en daar is gaan kijken . Je kan alle kanten op. Je kan bij een audiospeciaal zaak dure speakers kopen met pracht geluid of ergens disco speakers kopen waar het geluid er gewoon uit knalt.
pi_17584404
je kunt beter een discman o.i.d opzetten.
pi_17584407
Uhm ik moet aan me centjes denken dus een redelijk goedkoop iets zou ideiaal zijn ergens goede ervaring mee...?
pi_17584482
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:16 schreef JoranVW het volgende:
Ik drum dus en ik moet goede boxen hebben zodat ik met muziek kan meedrummen.
Tot voor kort had ik "gewone" boxen die bij me stero zaten maar daar komt wel voldoende geluid uit maar op een bepaald volume gaat hij alle geluidenen verdraaien...

Ik zoek dus boxen waar veel geluid uit komt die ik knetter hard kan zetten zonder dat het lietje onzuiver word...

Hierbij heb ik (neem ik aan) ook een versterker nodig....

Iemand een idee???
lees je tekst eens na op spelfouten e.d voordat je 'm post..
Scheren is voor schapen!
pi_17584528
:S kwam je ook nog wat melden?
bedenk voortaan een on-topic bericht voordat je hem post...
pi_17584541
ben disletcies (ja geen excuus) en het gaat toch om de inhoud je lijkt me NL leraar wel...
  maandag 8 maart 2004 @ 21:34:41 #10
63330 Rotterdam-Chello
Partymuthaflockaz
pi_17584658
Heb zelf 2 JAMO 365 studioboxen (350 Watt RMS) en die klinken bij vol volume nog steeds goed en vervormen niet.

Ga dus voor grotere boxen van een goed tot zeer goed merk en je word er zeker blij van!

(als je echt hard wil neem dan studioboxen die zijn kwalitatief beter en kunnen veel zwaarder belast worden. Moet je wel een dikke portomonee hebben.
pi_17584701
ben altijd blij maar wat is de gemiddelde prijs van zo setje en kan ik die op me stereo aansluiten?
pi_17584738
dat word denk wel een nieuwe versterker
pi_17585116
Veel geluid...
pi_17585164
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:37 schreef obs het volgende:
dat word denk wel een nieuwe versterker
Niet nodig ,als je handig bent en niet terug schrikt voor zelfbouw ,dan kan ik jou deze boxen aanbevelen. Maar LET OP!! dit zijn echte brulbeesten!!

pi_17585716
enne welke boxen zijn het :| merk, site enzo..

En neen ben niet bang voor zelfbouw vind het zelf errug leuk om te doen
pi_17598171
Kijk eens op www.marktplaats.nl
Onder de groep muziek / instrumenten vindt je genoeg speaker en versterkers die voor jou toepassing geschikt zijn voor een schappelijke prijs.

Rob
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:36:32 #17
42467 exquisite_grimace
Sophisticated Black Metal Art
pi_17601078
Ik kan je boxen van het merk JBL van harte aanbevelen. Bieden een uitgebalanceerd geluid, daarmee bedoel ik goede verdeling laag-midden-hoog. Klinken niet zo schel als veel boxen van Japanse makelij. Ik heb een aantl jaren geleden een setje gekocht voor ƒ400 en daar heb ik nog steeds heel veel dagelijks metal luister plezier van.
Now that I am gone, lay thorns on my grave. (Emperor)
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:12:33 #18
12647 trance40
It's just a freakin name
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:25:02 #19
61362 gijsbert2002
consumeren is mijn leven
pi_17624991
Aan wat voor prijsklasse zat je te denken? Als je meer uitgeeft is het namelijk altijd beter. ikzelf heb Bang en Olufsen speakers. Hele dure boxen en heel mooi geluid. Meer geschikt voor klassiek dat wel, de drums komen er niet zo heel hard uit in verhouding. Maardat maakt voor jou niet zoveel uit als ik je zo hoor. Maar een prijsklasse noemen is wel heel handig.
ete
pi_17625141
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:25 schreef gijsbert2002 het volgende:
Aan wat voor prijsklasse zat je te denken? Als je meer uitgeeft is het namelijk altijd beter. ikzelf heb Bang en Olufsen speakers. Hele dure boxen en heel mooi geluid. Meer geschikt voor klassiek dat wel, de drums komen er niet zo heel hard uit in verhouding.

Ga maar gauw een setje Bose Acoustimass kopen.... ook heel duur "dus" ook heel goed geluid

Merken als B&O en Bose bewijzen dat prijs niet per definitie gelijk is aan kwaliteit. Tuurlijk zal het best leuk klinken maar voor dat geld kan je echt beter krijgen...

TS: als ik het zo lees (je lijkt me een jong persoon met een beperkt budget) denk ik dat je het beste een setje goedkope "PA"-achtige speakers bij bijvoorbeeld de Conrad kan kopen icm met een goedkope versterker van dezelfde shop. Da's goedkoop prul waar de liefhebber zijn neus voor ophaalt maar je haalt voor weinig geld wel een hoop herrie in huis. Als je het toch alleen maar gebruikt voor bij het drummen en dus niet naar pure kwaliteit gaat zitten luisteren, denk ik dat je van zo'n setje heel vrolijk kan worden. Of ga tweedehands zoeken!
quote:
Maardat maakt voor jou niet zoveel uit als ik je zo hoor. Maar een prijsklasse noemen is wel heel handig.
Daar heb je dan weer wél gelijk in.

[ Bericht 6% gewijzigd door MrTinux op 10-03-2004 16:37:18 ]
Eens een Tinus, altijd een Tinus.(Frollo, 5-2-04)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
pi_17627769
100 - 200 euro haal ik het daarmee het is alleen puur om mee mee te spelen voor drummen..

Heb alleen boxen nodig (en mischien een versterker) dus wat denk je?
pi_17628043
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 18:29 schreef JoranVW het volgende:
100 - 200 euro haal ik het daarmee het is alleen puur om mee mee te spelen voor drummen..

Heb alleen boxen nodig (en mischien een versterker) dus wat denk je?
als je ook nog een goede versterker wilt zul je denk wel je budget aan moeten passen ( of tweede hands spullen kopen )
pi_17628055
ja 100 -200 voor boxen versterker kan ik wel aankomen...
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:29:26 #24
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_17630333
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 18:42 schreef JoranVW het volgende:
ja 100 -200 voor boxen versterker kan ik wel aankomen...
ALs je geluid gaat knarsen als je het (heel) hard zet, dan is de versterker eerder verdacht dan de boxen.

Waarschijnlijk gaat de versterker 'clippen', dat wil zeggen dat de spanning op de uitgangen hoger zou moeten zijn dan de voedingsspanning. Op deze manier worden de toppen van het signaal platgedrukt, je krijgt een soort van blokvorm in plaats van een sinusvorm (even simplistisch uitgedrukt, de waarheid is iets ingewikkelder).

Dit is overigens op langere termijn dodelijk voor je luidsprekers!

Je budget is niet zo ruim, maar probeer een versterker en boxen te vinden die bij elkaar passen.
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:15:16 #25
61362 gijsbert2002
consumeren is mijn leven
pi_17646502
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:31 schreef MrTinux het volgende:

Merken als B&O en Bose bewijzen dat prijs niet per definitie gelijk is aan kwaliteit. Tuurlijk zal het best leuk klinken maar voor dat geld kan je echt beter krijgen...
ik wist het budget niet, maar als je naar de echt flink duurdere boxen gaat, dan zul je heus wel merken dat de echt "goede" merken als Bang en Olufsen en audiophysic een zeer veel beter geluid hebben dan de goedkopere merken. Maar in deze prijsklasse moet ik je gelijk geven. De boxen die ik zelf heb heb ik ook niet zelf betaald, zijn een erfstuk . Als ik de topicstarter was zou ik naar een winkel gaan en vragen wat de mensen in de aanbieding hebben daar. En vooral goed zelf luisteren.

Ik ben het wel met NT-T.BartMan eens dat het best ook aan je versterker kan liggen. Misschien ken je iemand waar je je boxen kunt proberen met een betere versterker. Als dat inderdaad goed klinkt als ie harder staat, kun je met je boxen wel naar een winkel. Voor 100-200 Euri kun je een heel aardige versterker krijgen. Maar het belangrijkste is zelf luisteren en zelf kiezen.
ete
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')