abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17582524
Ik heb vandaag een e-mail ontvangen van @home wat ik toch een beetje vaag vind.
het is in het engels en er zit een bijlage bij ( Attach.zip ) , toch wel vaag dus ik dacht een virus... weet iemand er wat meer van?
quote:
Dear user of Home.nl gateway e-mail server,

We warn you about some attacks on your e-mail account. Your computer may
contain viruses, in order to keep your computer and e-mail account safe,
please, follow the instructions.

Further details can be obtained from attached file.

Attached file protected with the password for security reasons. Password is 41417.

Have a good day,
The Home.nl team http://www.home.nl
pi_17582558
quote:
Op maandag 8 maart 2004 20:28 schreef Gemaskerde-Muchacho het volgende:
Ik heb vandaag een e-mail ontvangen van @home wat ik toch een beetje vaag vind.
het is in het engels en er zit een bijlage bij ( Attach.zip ) , toch wel vaag dus ik dacht een virus... weet iemand er wat meer van?
[..]

Onzin.

Wegpleuren die mail.
RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP
  Official ESF Kreviewer maandag 8 maart 2004 @ 20:30:22 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_17582576
Ja. Het is een virus. Je hebt er ook een mail van @homo over gehad.
pi_17582577
Ja. Is een virus.
Mailtjes zijn ook verstuurd met als afzender Fok.
  maandag 8 maart 2004 @ 20:30:54 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_17582588
sorry hoor
quote:
Attached file protected with the password for security reasons. Password is 41417.

Dit is iets heel erg kwaads, en het is ook nog heel erg doorzichtig. Mijn advies: wegmikken die troep.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_17582609
okeee dacht ik ook al aan, maar omdat hij van staff@home.nl schijnt te komen twijfelde ik wel even.. want nu bedenk ik net dat je zo'n beetje alle emailadressen eindigend op @home.nl kunt aanmaken en dat staff@home.nl ook gewoon van iemand kan zijn....
  maandag 8 maart 2004 @ 20:32:34 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17582645
Wegooien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17582667
quote:
Op maandag 8 maart 2004 20:31 schreef Gemaskerde-Muchacho het volgende:
okeee dacht ik ook al aan, maar omdat hij van staff@home.nl schijnt te komen twijfelde ik wel even.. want nu bedenk ik net dat je zo'n beetje alle emailadressen eindigend op @home.nl kunt aanmaken en dat staff@home.nl ook gewoon van iemand kan zijn....
Bijna goed .

*geen zin heeft om er op in te gaan*
RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP
  Moderator maandag 8 maart 2004 @ 20:33:54 #9
42184 crew  DaMart
pi_17582676
Ik heb hem al gehad van planet.nl. Maar weggegooid. Engelstalige mailtjes van Nederlandse providers zijn sowieso een slecht voorteken.
pi_17582707
quote:
Op maandag 8 maart 2004 20:31 schreef Gemaskerde-Muchacho het volgende:
leuker nog, het smtp protocol zit zo inelkaar dat ik elke willekeurige afzender kan kiezen als ik een mailtje verstuur.

De enige manier om te zien of het mailtje echt van @home komt is om de header te bekijken en een trace doen op het ip.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_17582856
@home had volgens mij hun leden al gewaarschuwd voor deze mail
pi_17582914
hmm zou kunnen maar dan had ik die ook al weer weggegooid....
thx voor de reacties - heb hem al weggegooid
pi_17583021
Exact dezelfde e-mail kregen wij vandaag op m'n werk ook, maar dan niet zogenaamd van @Home maar van ons eigen bedrijf. Volgens de automatiseringsafdeling was het inderdaad een virus.
  maandag 8 maart 2004 @ 20:49:15 #14
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_17583188

Virus waarschuwing

Geachte @Home abonnee,

Virussen worden steeds vaker via e-mail verspreid. Op dit moment hebben we te maken met een versie van een virusbericht waarvan het lijkt alsof dit bericht van @Home afkomstig is. Dit is echter niet het geval. Een voorbeeld van dit bericht is:

Dear user of @Home.nl e-mail server gateway,

Your e-mail account will be disabled because of improper
using in next three days, if you are still wishing to use
it, please, resign your account information.

Further details can be obtained from attached file.

In order to read the attach you have to use the following
password:
86458.

Best wishes,
The @Home team http://www.Home.nl

E-mailberichten met deze tekst, of varianten op deze tekst, bevatten een bijlage (attachment) met het virus Bagle.J. Ze worden verstuurd vanaf computers die al met dit virus besmet zijn. Het virus zoekt e-mailadressen op de besmette computer en stuurt daarheen berichten zoals het voorbeeld hierboven. Het afzenderadres wordt meestal vervalst. Als u zo'n e-mail krijgt, kunt u deze het beste weggooien en zeker niet de attachment openen. @Home stuurt nooit ongevraagd bestanden als bijlage via e-mail naar haar abonnees.

Meer informatie over beveiliging en anti-virusprogramma’s klik hier,
of ga naar help.home.nl.

Product Alert wordt uitgegeven door @Home
@Home streeft ernaar om in deze e-mail correcte informatie te verschaffen. Het kan echter voorkomen dat de informatie in deze communicatie onvolledig of onjuist is. Aan de gegevens in deze e-mail kunnen geen rechten worden ontleend. @Home aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie.
Die Glatze Arschlog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')