abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17581090
Bij deze een topic over de Amerikaanse serie Queer As Folk

Queer As Folk gaat over de homo gemeenschap van de Amerikaanse stad Pittsburgh.
Er wordt speciaal ingefocust op een vriendengroep met zeer verschillende karakters; en de dingen die zij meemaken in een samenleving als Amerika die tegen zaken als het homohuwelijk; homobars en dat soort dingen is. Dit klinkt eigenlijk veel zwaarder dan de serie is, er zitten veel grappige dingen in.
De serie shockeerde Amerika toen het net begon, omdat er nogal wat expliciete scènes inzitten..
maar ach.. sex and the city vonden ze daar al schockerend..

Het is naar ik weet niet in Nederland uitgezonden,
maar in Amerika gaat per april het 4e seizoen draaien

Links:
Officiële Site
Fansite
Leuk artikel

oh btw ik heb het over de Amerikaanse versie; er is ook een Britse serie maar die ken ik niet

Iemand die deze serie ook kent en ook obsessief is gaan downloaden?
of dat nu gaat doen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2004 21:37:01 (extra linkje erbij) ]
pi_17581268
ik wil dit zien!!
enig idee wann. het in NL komt? zijn er sowieso wel plannen in die richting?
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
pi_17581330
Goeie serie!
Ik zit ergens in seizoen 3 nu met downloaden Dit is echt zo'n serie die beter wordt gedurende de tijd.
pi_17581388
Volgens mij wordt het op dit moment op een commerciële Belgische zender uitgezonden..
dat is het dichtstbij

De Britse serie is hier ooit uitgezonden..
maar daar heb ik dus niks aan want daar speelt Gale Harold niet in:

dus ik ga net5/veronica/yorin/sbs/alle zenders maar eens mailen dat ze deze serie moeten gaan aankopen
pi_17581428
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:43 schreef Andyvie het volgende:
Goeie serie!
Ik zit ergens in seizoen 3 nu met downloaden Dit is echt zo'n serie die beter wordt gedurende de tijd.
Ja idd
Seizoen 1 was geweldig..
seizoen 2 was iets minder..

en seizoen 3 is veeel beter
misschien omdat het maar 14 afleveringen is ipv 22; en dat daarom de vaart er wat meer inzit..

bij welke aflevering ben je?
ik heb hem helemaal en OEH is de laatste aflevering leuk zeg
pi_17581499
Queer As Folk is zoooo leuk. Justin en Brian zijn zooo lief *inge vraagt zich af hoe vaak je 'zoooo' kunt zeggen. Anyway Seizoen 3 is het leukst vanaf afl 308 maar afl 1 is ook erg leuk ooow en 202!
pi_17581596
Heeelemaal mee eens

Voor 308 heeft Justin nog met Ethan
Maar na 308 wordt het weer leuk
pi_17585561
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:48 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja idd
Seizoen 1 was geweldig..
seizoen 2 was iets minder..

en seizoen 3 is veeel beter
misschien omdat het maar 14 afleveringen is ipv 22; en dat daarom de vaart er wat meer inzit..

bij welke aflevering ben je?
ik heb hem helemaal en OEH is de laatste aflevering leuk zeg
Ik zit nu halverweg 309, 310 heb ik ook al, en de rest moet ik nog downloaden, maar dat moet niet zo'n groot probleem zijn
pi_17588475
heb je heel seizoen 1 en 2 al? ik mis nog zooo veel afleveringen :-( Seizoen 3 vind ik het leukst
pi_17590036
In nederland is de britse serie 2x in zijn geheel uitgezonden. De amerikaanse is in Belgie op een commerciele zender te zien maar in nederland durft helemaal niemand t nog aan VPRO... We wachten!
pi_17590281
Volgens mij is de britse serie expicieter dan de amerikaanse hoor. Ik heb twee afleveringen van de 1e serie amerikaanse QaF gezien en ik vond het maar matig. De britse steekt er met kop & schouders bovenuit!

(plus charlie hunnam is natuurlijk erg leuk )
http://images.google.nl/i(...)nnam&sa=N&tab=wi&lr=
pi_17591230
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:34 schreef Faith5321 het volgende:
heb je heel seizoen 1 en 2 al? ik mis nog zooo veel afleveringen :-( Seizoen 3 vind ik het leukst
Ik heb ze helaas niet meer op mijn harddisk. Heb ik te weinig ruimte voor. Maar bij mij deed Emule wonderen. Het duurt ff, maar dan krijg je ze uiteindelijk wel binnen
pi_17591242
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 01:18 schreef Jansman het volgende:
Volgens mij is de britse serie expicieter dan de amerikaanse hoor. Ik heb twee afleveringen van de 1e serie amerikaanse QaF gezien en ik vond het maar matig. De britse steekt er met kop & schouders bovenuit!

(plus charlie hunnam is natuurlijk erg leuk )
http://images.google.nl/i(...)nnam&sa=N&tab=wi&lr=
De Americaanse versie is echt veel expliciter (al was het alleen maar omdat in elke aflevering wel een vrij expliciete scene.
pi_17591985
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 08:05 schreef Andyvie het volgende:
De Americaanse versie is echt veel expliciter (al was het alleen maar omdat in elke aflevering wel een vrij expliciete scene.
Ok. Nu zijn expliciete naaktscenes niet meteen mijn criterium voor kwaliteit btw. Maar ik had vooraf de britse serie al gezien, dus toen ik de amerikaanse zag keek ik er niet onbevooroordeeld naar (je gaat toch vergelijken).

Ik vind de britse serie meer 'naturel' en dichter bij huis dan de amerikaanse remake en dat spreekt mij persoonlijk meer aan. Maar de amerikaanse loopt blijkbaar al veel langer? ik wist niet dat er al 4 seizoenen van zijn..
  dinsdag 9 maart 2004 @ 10:27:07 #15
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_17592588
Ik heb ooit de Britse afleveringen gezien en die waren zeer leuk. De amerikaanse ken ik niet, maar ik moet zeggen dat de Britse afleveringen ook voor de hetero's onder ons zeer goed te bekijken is.

Alleen begreep ik in eerste instantie het doel van de serie niet. Ik dacht dat het een soort SF serie was waar iedereen homo is en waar je apart bent als je hetero bent, maar ja dat krijg je als je midden in de serie begint met kijken. Binnen een aantal afleveringen werd het overigens wel duidelijk...
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_17601557
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:40 schreef Jansman het volgende:

[..]

Ok. Nu zijn expliciete naaktscenes niet meteen mijn criterium voor kwaliteit btw. Maar ik had vooraf de britse serie al gezien, dus toen ik de amerikaanse zag keek ik er niet onbevooroordeeld naar (je gaat toch vergelijken).

Ik vind de britse serie meer 'naturel' en dichter bij huis dan de amerikaanse remake en dat spreekt mij persoonlijk meer aan. Maar de amerikaanse loopt blijkbaar al veel langer? ik wist niet dat er al 4 seizoenen van zijn..
Nee, bij mij ook niet. Als zo'n scene niks toevoegt, dan kun je hem er maar beter uitlaten, denk ik dan.
Ik vond wel dat de VS versie veel rustiger was opgebouwd. In principe is serie 1 uit Engeland ongeveer hetzelfde als serie 1 in de VS qua verhaallijn, alleen hebben ze daar 10 afleveringen extra voor gebruikt,. Karakters konden al beter worden uitgediept en zo. Ik vind het allemaal net iets beter dan de Engelse versie
pi_19055408
Zijn er meer mensen die nu aan het downloaden zijn geslagen en het nieuwe seizoen volgen?
Ik vind dit tot nu toe weer een steengoed seizoen!
pi_19057467
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:52 schreef Andyvie het volgende:
Zijn er meer mensen die nu aan het downloaden zijn geslagen en het nieuwe seizoen volgen?
Ik vind dit tot nu toe weer een steengoed seizoen!
Ik heb alleen 401 nog maar gezien

maar we hebben spoilersssssss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Faith5321 heeft er nog meer..
geloof ik.
pi_19058035
yep ik had die bij watch with kristen gevonden
en deze week zei ze er dit nog over:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
anyway afl 2 was wel okej, niet heel bijzonder. beetje vage dingen erin, je kunt lezen wat er is gebeurd op tvtome.com

ik weet niet of ik de verhaallijnen wel leuk vind qua wat er komt voor justin en brian snik
pi_19078891
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 22:21 schreef Faith5321 het volgende:

ik weet niet of ik de verhaallijnen wel leuk vind qua wat er komt voor justin en brian snik
Das waar, maar ik vind het wel heel realistisch.
pi_19081126
Op www.dvdboxoffice.com zijn de eerste drie seizoenen te koop, maar ze zijn wel godsallemachtig duur.
pi_19141900
Volg QAF ook! Seizoen 1 al helemaal gezien en de eerste 4 afleveringen van seizoen 2 (druk aan het dl van de rest seizoen 2 en seizoen 3). Seizoen 4 volg ik "rechtstreeks" Ik vind Justin wel geil met zijn kale koppie beter dan dat lange haar!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 20:24:53 #23
40681 Yoron
Nu ook zondags open
pi_19154462
Het wordt tijd dat Nederland het net als Vlaanderen ook gewoon op televisie gaat uitzenden!
pi_19222271
afl 3 en 4 willen maar niet downloaden grrrr, ik wil ze zieeeeeeeen
pi_19253300
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 20:24 schreef Yoron het volgende:
Het wordt tijd dat Nederland het net als Vlaanderen ook gewoon op televisie gaat uitzenden!
Door welke zender wordt het dan uitgezonden?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 01:52:50 #26
40681 Yoron
Nu ook zondags open
pi_19284322
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 21:00 schreef Andyvie het volgende:

[..]

Door welke zender wordt het dan uitgezonden?
Kanaal 2, de Vlaamse Yorin zeg maar. Ze zenden op die zender ook series als Friends en 24 uit...
pi_19347687
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 01:52 schreef Yoron het volgende:

[..]

Kanaal 2, de Vlaamse Yorin zeg maar. Ze zenden op die zender ook series als Friends en 24 uit...
Hmz, das in Nederland zeker niet op de kabel?
pi_19360545
nope maar op kazaa staan alle afleveringen, seizoen 4 is daar nu ook al te vinden in de 50 en 80 mb versies, de 400 mb versies ook wel, maar die staat ook op bittorrent
pi_19390075
Nieuwe spoilers:
SPOILER
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:38:28 #30
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_19390745
We moeten een mailactie gaan opzetten, toch raar dat zo'n "homoland" als nederland deze serie nog niet uitzend!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_19398754
Ned2 of 3 ofzo heeft geloof ik wel eens de engelse versie uitgezonden, maar ik denk niet dat ze de amerikaanse zouden aankopen. misschien veronica? maar dan heb je er nog weinig aan. zal wel midden in de nacht worden uitgezonden
  Eindredactie Games dinsdag 25 mei 2004 @ 18:14:45 #32
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_19398827
dit is al in uitgezonden in nederland....
op rtl5, maar dat was 4 jaar gelede
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_19398877
"Queer eye for the straight guy" is ook wel een programma voor Yorin
pi_19405004
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 13:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
We moeten een mailactie gaan opzetten, toch raar dat zo'n "homoland" als nederland deze serie nog niet uitzend!
Inderdaad raar dat de serie nog niet is opgepikt door een Nederlandse zender... En daar heb ik gelukkig ook niet op gewacht...

Toen de serie 2 jaar geleden op dvd uitkwam heb ik hem meteen gekocht. Elk jaar in februari komt er een nieuw seizoen uit... dus voor seizoen 4 moet ik helaas nog ff geduld hebben.
pi_20904257
We definitely saw Queer As Folk coming to age in its fourth season, with everything from Brian reconstructing his life after the devastation of the Stockwell case and his battle with testicular cancer, to Justin's dangerous encounter with the wild side and the maturation and strengthening of his and Brian's relationship. We saw a different side of Melanie and Lindsay's relationship as well, as Lindsay began experimenting with new facets of her sexuality, and we saw Ted come to terms with himself, as he made amends with the past and began to rebuild a new life. We saw everything from Micheal and Ben's relationship hitting new heights to Emmett's flourishing individuality and Debbie's struggles with her brother's death and her finding new sources of happiness in her life, and we watched as everyone's personal struggles pulled them closer together. The season ended on a high, however, with the birth of Melanie & Lindsay's second child, Ben & Micheal's marriage, Debbie's engagement to Carl Horvath, and Justin being offered a job in Hollywood to work on the film version of he & Michael's comic book, "Rage". As always though, we were also treated to a few of the cliffhangers and twists and turns that Queer As Folk is known to provide: Like always, we are left wondering where Brian and Justin's relationship will be heading next, as Justin accepts his career offer in Hollywood, and we are left wondering as to what will happen with Melanie and Lindsay's relationship as they deal with the birth of their child and their issues with Lindsay's fidelity.

As the series moves into its fifth season, we are sure to see even more growth, change, and evolution in each of the characters, and in the show as a whole; we will see what happens as Ben and Michael deal with their new marriage, how Deb handles the preparation for her own wedding, Ted settling further into his new life, what will happen with each of our favorite couples, and, of course, even more of the twists and turns we have come to love (and expect) from Queer As Folk

oke ik denk dat ik toch maar weer seizoen 4 verder ga downloaden :-D

Voor alle afleveringen samenvattingen: http://www.tvtome.com/QueerasFolk_US/season4.html

de laatste klinkt erg cool, alleen het einde menn weer een cliffhanger

[ Bericht 38% gewijzigd door Faith5321 op 28-07-2004 19:49:30 ]
  zondag 28 november 2004 @ 02:18:02 #36
40681 Yoron
Nu ook zondags open
pi_23622453
Vreemd... RTL Nederland (RTL4, RTL5 en Yorin) hebben al een jaar lang de rechten voor het uitzenden van deze Amerikaanse versie van Queer as Folk op de plank liggen, maar ze zenden de serie maar niet uit! Waar zijn ze bang voor?

Qua doelgroep past de serie het beste op Yorin, dus als '24' er doorheen is mag wat mij betreft deze serie zeker uitgezonden worden!

Heb nu trouwens de eerste drie seizoenen gezien, maar het eerste seizoen is en blijft het allerbeste!
pi_23623390
De HMG heeft als staande politiek dat ze TV series die goed lopen in de VS willen verneuken voor wat ze waard zijn. Ik schat in dat ze over een jaartje of zo beginnen met het volstrekt willekeurig inplannen van afleveringen (zodat niemand weet wanneer ze zijn) en dan elk seizoen 4 keer herhalen voor ze aan het volgende seizoen beginnen. Zodat iedereen die per ongeluk toch de tijd had om de uitzendtijden te achterhalen het ook opgeeft.

Zie bijvoorbeeld: Babylon 5, Oz en The West Wing.
pi_23637868
Meer info en links op de Kanaaltwee-site: http://www.kanaaltwee.be/TV-GIDS/series/serie.htm?serie=12
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')