Je moet het dus wel blijven gebruiken? Of kan het zijn dat na een jaartje je huid niet meer vet wordt. iig geen pukkels meer. Dus je neemt 3x per dag 1cap in of 3x per dag 2cap? Zijn die verspreid over de dag of maakt dat niet zoveel uit?quote:Op maandag 8 maart 2004 15:47 schreef DonSauza het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
In Nederland komt hij nog steeds in het wild voor: de Grote klis. De plant heeft
van haken voorziene bloemhoofdjes, die gemakkelijk overal aan blijven kleven.
Ze zijn daarmee vaak een geliefd speelgoed voor kinderen. Vermoed wordt, dat
deze forse plant oorspronkelijk uit Azië afkomstig is. In Japan is de wortel nog
altijd een geliefde groente. De Grote klis werd reeds in de oudheid gebruikt om
zijn bijzondere en gezonde eigenschappen. Zo werkt de plant ondermeer
huidzuiverend bij bijvoorbeeld puistjes.
Toepassingen
- Voor schone talgklieren - Huidzuiverend
Samenstelling
1 capsule bevat 270 mg van de wortel van de Arcticum lappa gestandaardiseerd
op 30 % inuline
Aanwijzingen voor gebruik
3 maal daags 1-2 capsules met een 1/2 glas water na de maaltijd innemen.3 maal
daags 1-2 capsules met een 1/2 glas water na de maaltijd innemen.
Ik gebruik het nu ook al een tijdje 3x daags..
Ik merk wel dat zodra ik er mee stop, dat de puisten dan terug komen..
Mijn huid is helemaal niet vet meer, maar gewoon stabiel..
Je hebt idd een mooiere huid, ook minder rode vlekken etc...
Ik koop het in Leeuwarden bij de Pepermolen (is een winkeltje voor natuurlijke geneesmiddelen)
Er zijn geen bijwerkingen bekend van dit product!!
Succes
Je kan ook een moisterizer nemen. En dan speciaal voor de droge huid. Gewoon ff naar het Kruidvat ofzo gaan, genoeg keuze.quote:Op maandag 8 maart 2004 14:05 schreef raadje het volgende:
Als je gezicht dan te droog wordt moet je het dan insmeren met een vochtinbrengende creme? Zo ja welke moet je dan gebruiken?
even door de war met iets andersquote:Op maandag 8 maart 2004 17:35 schreef schatje het volgende:
[..]
Je kan ook een moisterizer nemen. En dan speciaal voor de droge huid. Gewoon ff naar het Kruidvat ofzo gaan, genoeg keuze.
Dit schijnt ook een heel goed product te zijn:
[afbeelding]
Moet je voor het slapen gaan op doen. Herstelt de huid en maakt het zuiver.
3x per dag 1 tablet, na het eten...dus heel makkelijk sochtends na het ontbijt 1, na het middag eten 1 en na het avond eten 1...quote:Op maandag 8 maart 2004 16:14 schreef raadje het volgende:
[..]
Je moet het dus wel blijven gebruiken? Of kan het zijn dat na een jaartje je huid niet meer vet wordt. iig geen pukkels meer. Dus je neemt 3x per dag 1cap in of 3x per dag 2cap? Zijn die verspreid over de dag of maakt dat niet zoveel uit?
Brandnetel werkt idd zuiverend.quote:Op maandag 8 maart 2004 18:47 schreef _Draven_ het volgende:
Uhm... tijdens mijn opleiding heb ik geleerd dat kliskruid en brandnetel pilllen (combinatie) goed zijn tegen acne en onzuiverheden. Dus dit klopt inderdaad.
Dan neem je hem 2 keer per dag, als dat voldoende is hoef je die 3de niet meer te nemen. Ik vraag me alleen wel af wat het probleem van zo'n ding op je werk innemen isquote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jaik heb dat potje ook staan! Alleen ik vind 3 keer per dag echt een crime hoor. Sochtends lukt wel en savonds ook wel, maar ik ga zon ding niet op mn werk innemen.
Neem een kijkjequote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:22 schreef shroomer het volgende:
Is het ook tekoop bij Kruitvat of DA drogist?
Vraag ik mij ook af. Desnoods doe je het snel even in de wc.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:34 schreef Vava het volgende:
[..]
Dan neem je hem 2 keer per dag, als dat voldoende is hoef je die 3de niet meer te nemen. Ik vraag me alleen wel af wat het probleem van zo'n ding op je werk innemen is![]()
Ach ik snap het al.....Hij werkt in de bouwquote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jaik heb dat potje ook staan! Alleen ik vind 3 keer per dag echt een crime hoor. Sochtends lukt wel en savonds ook wel, maar ik ga zon ding niet op mn werk innemen.
wat is dan het verschil tussen hydraterende creme en vochtinbrengde creme? hydro betekent toch juist vochtquote:Op maandag 8 maart 2004 18:47 schreef _Draven_ het volgende:
2. Als je huid trekkerig aanvoelt is dat een vochtarme huid, heeft niks met talg te maken.
Daar smeer je een hydraterende creme op, vochtinbrengende creme bestaat niet.
Vochtinbrengde bestaat simpelweg niet, dan steek ik mn kop in het water en dan moet het ook werken.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:36 schreef octopussy het volgende:
[..]
wat is dan het verschil tussen hydraterende creme en vochtinbrengde creme? hydro betekent toch juist vocht![]()
IEE jij ook al. Dat van die lerares. Alleen was het bij mij (the horror!!) een leraar.!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:07 schreef _Draven_ het volgende:
[..]
Vochtinbrengde bestaat simpelweg niet, dan steek ik mn kop in het water en dan moet het ook werken.
Hydraterende creme is bedoeld om je huid meer vocht vast te laten houden van binnenuit.
Met vochtinbrengende cremes bedoelen ze ook hydraterend maar ze gebruiken een term die niet bestaat.
*hoort lerares nog preken over dit onderwerp*
Mja, sommige 3e jaars hadden het nog steeds over vochtinbrengende maskers en cremes....quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:39 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:
[..]
IEE jij ook al. Dat van die lerares. Alleen was het bij mij (the horror!!) een leraar.!
Flauwekul!!quote:Op woensdag 10 maart 2004 11:42 schreef FritsFlits het volgende:
Ik hoorde van de winkel dat je het spul maar 6 weken mag gebruiken, anders wordt het schadelijk. Weet iemand hier iets van?
En waar baseer jij op dat het "Flauwekul" is?quote:Op woensdag 10 maart 2004 15:52 schreef DonSauza het volgende:
[..]
Flauwekul!!
Grote Klis is niet meer aan te slepenquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:27 schreef shroomer het volgende:
Nou DA drogist heeft het... vandaag *besteld* nietmeer in voorraadmaarja over een paar dagen dus maar eens proberen... hoelang duurt het voordat je effect kunt zien?
Dat basseer ik op wat ik erover heb gelezen, en dat is heel veel!!quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:52 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
En waar baseer jij op dat het "Flauwekul" is?
(Eigen ervaring is "flauwekul" want ieder mens is anders.)
Zo wordt het plantje ook wel genoemdquote:Op donderdag 11 maart 2004 13:07 schreef doemaardrie het volgende:
Ik las alles over de grote klit
Dat grapje word idd wel vaker gemaaktquote:Op donderdag 11 maart 2004 13:29 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Zo wordt het plantje ook wel genoemd.
"geen bijwerkingen"?quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:03 schreef DonSauza het volgende:
[..]
Dat basseer ik op wat ik erover heb gelezen, en dat is heel veel!!
Overal staat:
Het gebruik van de Grote Klis geeft geen schadelijke effecten, ook niet op lange termijn gebruik.
En heeft geen bijwerkingen!
quote:Allergies: Contact dermatitis to burdock has been reported. Potentially toxic compounds in burdock: Tannins Acute toxicity: Acute atropine-like poisoning occurred in a woman who drank a strong decoction
of burdock tea. Presumably the burdock preparation used had been contaminated with
belladonna37. Other acute anticholinergic-type poisonings have also been
reported38,39,40.Limitations during other illnesses or in patients with specific organ dysfunction: Streptozotocininduced diabetic mice given burdock experienced aggravation of hyperglycemia20. This raises concerns about potential toxicity or side effects in diabetic patients taking burdock. Interactions with other herbs or pharmaceuticals: Use caution for patients on hypoglycemic
therapy.Safety during pregnancy and/or childhood: Burdock is traditionally avoided during pregnancy
(based on its putative effects as a uterine stimulant) and lactation and in children less than
two years old3. There are insufficient data to evaluate these recommendations.
Ja maar dat is Engelsquote:Op donderdag 11 maart 2004 14:30 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
"geen bijwerkingen"?
Bronvermelding graag.
Hier wordt in gegaan op mogelijke bijwerkingen:
http://www.mcp.edu/herbal/burdock/burdock.PDF<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Allergies: Contact dermatitis to burdock has been reported. Potentially toxic compounds in burdock: Tannins Acute toxicity: Acute atropine-like poisoning occurred in a woman who drank a strong decoction
of burdock tea. Presumably the burdock preparation used had been contaminated with
belladonna37. Other acute anticholinergic-type poisonings have also been
reported38,39,40.Limitations during other illnesses or in patients with specific organ dysfunction: Streptozotocininduced diabetic mice given burdock experienced aggravation of hyperglycemia20. This raises concerns about potential toxicity or side effects in diabetic patients taking burdock. Interactions with other herbs or pharmaceuticals: Use caution for patients on hypoglycemic
therapy.Safety during pregnancy and/or childhood: Burdock is traditionally avoided during pregnancy
(based on its putative effects as a uterine stimulant) and lactation and in children less than
two years old3. There are insufficient data to evaluate these recommendations.</div></blockquote>
Dat zou ik best willen,quote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:48 schreef raadje het volgende:
Zouden er ook mensen zijn die een foto willen plaatsen van hun gezicht(shuid) voor en na het gerbuik van grote kliss. Zodat we kunnen zien wat het effect is. Je kunt de foto ook zo knippen zodat je on herkenbaar ben als je dat niet wil zijn.
Waar haal je dat dan, en werkt het ook echt? Nu enkele weken later?quote:Op maandag 15 maart 2004 13:42 schreef raadje het volgende:
Je kan ook barda gebruiken daar zitte dezelfde actieve bestandsdelen in als die van grote kliss alleen zitten er nog een hoop extra dingen in. De verkoopster heeft het mij aangeraden en het lijkt ook nog echt te werken ook. Na 3 weken moet de verergeringen voorbij zijn (dus nog ff 2 weekjes wachten) Maar bij mij is het alleen maar beter geworden en niet erger dus.... Ik zou zeggen probeer het. Of wacht nog 2 weken en dan laat ik wel horen hoe het dan is.
twee weken na begin van inname, dus eerste 2 weken ging het beetje slechter en toen ineens heel goedquote:Op maandag 29 maart 2004 20:58 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, het is eigenlijk ook een kleine verergering. Verder niet echt extreem. Maar ik vermoedde al dat het te maken had met de werking. Bedoel je met na twee weken dat het pas na twee weken na de verergering goed ging? Of bedoel je met na twee weken direct na twee weken na het begin van je inname?
Oke, dank je wel.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:13 schreef Vava het volgende:
[..]
twee weken na begin van inname, dus eerste 2 weken ging het beetje slechter en toen ineens heel goed
Bij mij werkte het meteenquote:Op maandag 29 maart 2004 21:13 schreef Vava het volgende:
[..]
twee weken na begin van inname, dus eerste 2 weken ging het beetje slechter en toen ineens heel goed
Dat is niet zozeer een probleem omdat ik niet wil dat iedereen ziet dat ik een pil sta in te nemen, maar meer omdat ik er op mijn werk gewoon echt niet aan denk.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:34 schreef Vava het volgende:
[..]
Dan neem je hem 2 keer per dag, als dat voldoende is hoef je die 3de niet meer te nemen. Ik vraag me alleen wel af wat het probleem van zo'n ding op je werk innemen is![]()
[..]
Neem een kijkjeDA drogist hier heeft ze wel maar of dat overal is weet ik niet. Kruidvat zou ik niet weten.
Ik heb ze bij www.drogisterij.net besteld.
Voorlopig blijf ik het nog wel slikken over een paar maanden zal ik eens proberen wat er gebeurt als ik er bijv. 1 of 2 per dag neem.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Oke, dank je wel.. Even afwachten dus nog voor mij. Het werd wat slechter, ik dacht, nee he. Ik ben benieuwd. Weet jij hoe lang je het moet gebruiken? Of is het blijvend (wat ik eigenlijk eerder verwacht)?
Je moet niet kijken naar het aantal pillen, aantal pillen zegt namelijk niks. Waar het om draait is de dosering en hoe verspreid je deze over de dag inneemt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:24 schreef heaven7 het volgende:
Ik vraag me af wat de verschillen zijn hoor.. bij etos hadden ze een potje met 50 pillen geloof ik voor 6,25 ofzo en bij een reformzaak hadden ze een potje van t merk arkopharma voor 6,85 met 45 pillen en die pillen waar een plaatje van in dit topic staat voor 7,60 ofzoiets..
Ik heb het maar bij dat reformzaakje gekocht, 45 voor 6,85.. meer voor het idee, "omdat ze bij een reformzaak geen troep verkopen".
Ja, ik zeg dus, "meer voor het idee".quote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:15 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar het aantal pillen, aantal pillen zegt namelijk niks. Waar het om draait is de dosering en hoe verspreid je deze over de dag inneemt.
Of ze troep of niet bij een reformzaak kopen is afhankelijk van welk merken ze verkopen. Solgar staat bijv. vaak bekend als een top merk.
Afhankelijk van je doel, zou je een lagere dosis kunnen proberen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 22:33 schreef -moi- het volgende:
ik heb wel een enorm droge huid door die pillen
hahaha lolquote:Op woensdag 31 maart 2004 11:25 schreef heaven7 het volgende:
Dat plastic is de capsule, dat is juist om het gemakkelijker te maken
Is maar goed ook trouwens want die dingen stinken en zijn me toch goorAls je 3 uur later een boer laat proef je het nog
Ervaren slikker hierquote:Op woensdag 31 maart 2004 11:10 schreef aardappel het volgende:
hoe moet je die dingen innemen? :| met of zonder dat plastic :/
(* amateur slikker
hehe, dat lijkt me niet zo lekker neequote:Op donderdag 1 april 2004 11:20 schreef heaven7 het volgende:
Had ik al gezegdEn ik bedoelde overigens niet dat het plastic was, had het even tussen aanhalingstekens moeten zetten. Geloof niet dat het goed zou zijn als het echt plastic zou zijn
8 weken??quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:19 schreef mgeelh het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd, maar het is vaak moeilijk om resultaat te zien als je korter dan 8 weken bezig bent. Dit gaat op voor de meeste medicijnen tegen acne.
Paar dagen? Hoe letterlijk moet ik dat nemen? Ik ben nu dus inmiddels 11 dagen bezig..quote:Op donderdag 8 april 2004 23:12 schreef FuifDuif het volgende:
Heaven7, het is normaal dat het eerst een paar dagen erger wordt, daarna wordt het minder.
De komende paar dagen wordt het eerst nog erger... na 3 weken ongeveer moet je het goed kunnen zien..quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:24 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Paar dagen? Hoe letterlijk moet ik dat nemen? Ik ben nu dus inmiddels 11 dagen bezig..
Ja, Amerikanen zijn dom. Die geloven alleen in chemische supplementen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:59 schreef Silencio het volgende:
Eerst was B5 de shit, en nu de Grote Klit. Waar komt die grote klis hype trouwens eigenijk vandaan? Als ik met Google zoek op "burdock" dan is het bij Amerikanen enzo helemaal niet zo populair, missen zij wat, of missen wij wat?
Verbaasde ik me ook over. Hier veel goede reacties, terwijl er op Engels talige forums weinig info te vinden is.quote:Als ik met Google zoek op "burdock" dan is het bij Amerikanen enzo helemaal niet zo populair, missen zij wat, of missen wij wat?
Pantothenic Acid is nog altijd een normale vitamine, wat te vinden is in voeding. En Grote Klit is gewoon een plant.quote:Ja, Amerikanen zijn dom. Die geloven alleen in chemische supplementen.
Is biergist alleen ook goed voor de stabilisering van talgproductie op het hoofd? Moet ik dan van die biergistcapsules hebben?quote:Op maandag 12 april 2004 21:36 schreef x-cynthia-x het volgende:
Biergist is ook goed hoor samen met huidrein
het is voor een regelmatige huidquote:Op dinsdag 13 april 2004 00:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Is biergist alleen ook goed voor de stabilisering van talgproductie op het hoofd? Moet ik dan van die biergistcapsules hebben?
Hey heaven7, zie jij al resultaat van "grote Klis"?quote:Op dinsdag 13 april 2004 18:45 schreef heaven7 het volgende:
Biergist werkte bij mij voor geen reet
Ai, vervelend dat het (nog) niet werkt.. hopelijk zie je deze weken wel vooruitgang. Biergist heb ik trouwens niet geprobeerd, maar dat ben ik niet van plan als dit ook niet helpt. Dan ga ik wel terug naar de dermatoloog voor zwaarder spul.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:32 schreef heaven7 het volgende:
-zie boven-
Bijwerkingen worden vaak niet vermeld als het gaat om een niet-medicijn. Daarom is het aanbovelen eerst ff zelf te researchen (eventueel een arts te raad plegen). Zie bijv. wat info in "Het middel tegen puistjes" startpost.quote:Op zondag 18 april 2004 17:37 schreef DJ_R het volgende:
Argh gister een flinke allergische reactie gekregen, huid op veel plekken rood en jeukerig geworden. Er staan nergens bijwerkingen vermeld maar voor mij werkt die spul dus niet!
Yep, vaak [edit] treed na talgvermindering een vermindering van acne op [/edit], maar meestal denk ik ook niet direct na talg vermindering, maar misschien iets van (ruw geschat) 2 weken erna.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:07 schreef heaven7 het volgende:
Eh, nee, anders had het tochwel geholpen
same here, ik slik het echt al lang, maar er gebeurd niksquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:46 schreef heaven7 het volgende:
Nou, ik heb het in totaal 4.5 week geslikt, 2 potjes en ik zal geen enkel verschil met voor ik begon dus ik wilde er eigenlijk niet nog meer geld aan uitgeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |