abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17573639
Aangezien de andere 2 topics waar dit in stond (het middel tegen puistjes; gezicht maakt veel talg aan) dicht zijn gegooid open ik er maar een nieuwe over.

Heeft iemand ervaring met grote klis? Wat zijn deze positieve en negatieve

Waar kun je het kopen? (bv kruidvat)

Heeft het bijwerkingen?

Als je gezicht dan te droog wordt moet je het dan insmeren met een vochtinbrengende creme? Zo ja welke moet je dan gebruiken?
pi_17574903
Ja, kom maar met info over de Grote Klis. Ik ben ook benieuwd. Overigens, raadje, het schijnt dat je huid er nooit te droog voor wordt. Een te vette huid is een ontregelde huid en Grote Klis zorgt alleen voor een neutraliseratie van de huid. Het maakt de huid dus eigenlijk niet droger, maar zorgt gewoon dat de talgproductie weer op normaal pijl komt.
Vlieg hem de pan in.
pi_17575507
Das wel fijn. Ik dacht dat je er ook een heel droge huid van kon krijgen. Maar bij mij is voor al mijn voorhoofd vet. Maar daar heb ik niet echt last van pukkels die zitten vooral op mijn wang (een paar maar. Maar evengoed wil ik die natuurlijk weg hebben)

Ik heb ook gehoord dat je gezich er een mooiere/natuurlijkere kleur van krijgt. Ik heb nu nog wat rode vlekken van vroegere pukkels. Klopt dit ook?
pi_17575982

In Nederland komt hij nog steeds in het wild voor: de Grote klis. De plant heeft
van haken voorziene bloemhoofdjes, die gemakkelijk overal aan blijven kleven.
Ze zijn daarmee vaak een geliefd speelgoed voor kinderen. Vermoed wordt, dat
deze forse plant oorspronkelijk uit Azië afkomstig is. In Japan is de wortel nog
altijd een geliefde groente. De Grote klis werd reeds in de oudheid gebruikt om
zijn bijzondere en gezonde eigenschappen. Zo werkt de plant ondermeer
huidzuiverend bij bijvoorbeeld puistjes.

Toepassingen
- Voor schone talgklieren - Huidzuiverend
Samenstelling
1 capsule bevat 270 mg van de wortel van de Arcticum lappa gestandaardiseerd
op 30 % inuline
Aanwijzingen voor gebruik
3 maal daags 1-2 capsules met een 1/2 glas water na de maaltijd innemen.3 maal
daags 1-2 capsules met een 1/2 glas water na de maaltijd innemen.

Ik gebruik het nu ook al een tijdje 3x daags..
Ik merk wel dat zodra ik er mee stop, dat de puisten dan terug komen..
Mijn huid is helemaal niet vet meer, maar gewoon stabiel..
Je hebt idd een mooiere huid, ook minder rode vlekken etc...

Ik koop het in Leeuwarden bij de Pepermolen (is een winkeltje voor natuurlijke geneesmiddelen)

Er zijn geen bijwerkingen bekend van dit product!!

Succes
pi_17576580
quote:
Op maandag 8 maart 2004 15:47 schreef DonSauza het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

In Nederland komt hij nog steeds in het wild voor: de Grote klis. De plant heeft
van haken voorziene bloemhoofdjes, die gemakkelijk overal aan blijven kleven.
Ze zijn daarmee vaak een geliefd speelgoed voor kinderen. Vermoed wordt, dat
deze forse plant oorspronkelijk uit Azië afkomstig is. In Japan is de wortel nog
altijd een geliefde groente. De Grote klis werd reeds in de oudheid gebruikt om
zijn bijzondere en gezonde eigenschappen. Zo werkt de plant ondermeer
huidzuiverend bij bijvoorbeeld puistjes.

Toepassingen
- Voor schone talgklieren - Huidzuiverend
Samenstelling
1 capsule bevat 270 mg van de wortel van de Arcticum lappa gestandaardiseerd
op 30 % inuline
Aanwijzingen voor gebruik
3 maal daags 1-2 capsules met een 1/2 glas water na de maaltijd innemen.3 maal
daags 1-2 capsules met een 1/2 glas water na de maaltijd innemen.

Ik gebruik het nu ook al een tijdje 3x daags..
Ik merk wel dat zodra ik er mee stop, dat de puisten dan terug komen..
Mijn huid is helemaal niet vet meer, maar gewoon stabiel..
Je hebt idd een mooiere huid, ook minder rode vlekken etc...

Ik koop het in Leeuwarden bij de Pepermolen (is een winkeltje voor natuurlijke geneesmiddelen)

Er zijn geen bijwerkingen bekend van dit product!!

Succes
Je moet het dus wel blijven gebruiken? Of kan het zijn dat na een jaartje je huid niet meer vet wordt. iig geen pukkels meer. Dus je neemt 3x per dag 1cap in of 3x per dag 2cap? Zijn die verspreid over de dag of maakt dat niet zoveel uit?
pi_17578043
Je moet het bljven gebruiken maar je kan de dosis wel behoorlijk verlagen zodra het geneutraliseerd is. Ik koop ze bij de Dirx voor 6 euro zoveel. Hoe laag die dosis kan worden weet ik nog niet maar ik hoop dat 2 capsules per dag genoeg zal zijn, want dan doe ik 25 dagen van zo'n potje en dat is wel leuk te betalen.
pi_17578614
quote:
Op maandag 8 maart 2004 14:05 schreef raadje het volgende:

Als je gezicht dan te droog wordt moet je het dan insmeren met een vochtinbrengende creme? Zo ja welke moet je dan gebruiken?
Je kan ook een moisterizer nemen. En dan speciaal voor de droge huid. Gewoon ff naar het Kruidvat ofzo gaan, genoeg keuze.

Dit schijnt ook een heel goed product te zijn:

Moet je voor het slapen gaan op doen. Herstelt de huid en maakt het zuiver.
pi_17579885
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:35 schreef schatje het volgende:

[..]

Je kan ook een moisterizer nemen. En dan speciaal voor de droge huid. Gewoon ff naar het Kruidvat ofzo gaan, genoeg keuze.

Dit schijnt ook een heel goed product te zijn:

[afbeelding]

Moet je voor het slapen gaan op doen. Herstelt de huid en maakt het zuiver.
even door de war met iets anders
pi_17580220
Uhm... tijdens mijn opleiding heb ik geleerd dat kliskruid en brandnetel pilllen (combinatie) goed zijn tegen acne en onzuiverheden. Dus dit klopt inderdaad.

Verder nog even wat over dat vochtinbrengende zooi...
1. Als je huid droog is heeft dat met talg te maken, een droge huid is een talgarme huid.
Daar smeer je dus een vette creme op.
2. Als je huid trekkerig aanvoelt is dat een vochtarme huid, heeft niks met talg te maken.
Daar smeer je een hydraterende creme op, vochtinbrengende creme bestaat niet.
pi_17581825
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:14 schreef raadje het volgende:

[..]

Je moet het dus wel blijven gebruiken? Of kan het zijn dat na een jaartje je huid niet meer vet wordt. iig geen pukkels meer. Dus je neemt 3x per dag 1cap in of 3x per dag 2cap? Zijn die verspreid over de dag of maakt dat niet zoveel uit?
3x per dag 1 tablet, na het eten...dus heel makkelijk sochtends na het ontbijt 1, na het middag eten 1 en na het avond eten 1...
Je vergeet het dan ook niet..
pi_17585479
quote:
Op maandag 8 maart 2004 18:47 schreef _Draven_ het volgende:
Uhm... tijdens mijn opleiding heb ik geleerd dat kliskruid en brandnetel pilllen (combinatie) goed zijn tegen acne en onzuiverheden. Dus dit klopt inderdaad.
Brandnetel werkt idd zuiverend.
Ik drink wel eens brandnetelthee.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_17600554
Jaik heb dat potje ook staan! Alleen ik vind 3 keer per dag echt een crime hoor. Sochtends lukt wel en savonds ook wel, maar ik ga zon ding niet op mn werk innemen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_17602198
Werkt Grote Klis ook tegen vet haar? Met andere woorden: wordt de talgproductie van de hoofdhuid erdoor verminderd?
Vlieg hem de pan in.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:22:49 #15
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_17602371
Is het ook tekoop bij Kruitvat of DA drogist?
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_17602646
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jaik heb dat potje ook staan! Alleen ik vind 3 keer per dag echt een crime hoor. Sochtends lukt wel en savonds ook wel, maar ik ga zon ding niet op mn werk innemen.
Dan neem je hem 2 keer per dag, als dat voldoende is hoef je die 3de niet meer te nemen. Ik vraag me alleen wel af wat het probleem van zo'n ding op je werk innemen is
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:22 schreef shroomer het volgende:
Is het ook tekoop bij Kruitvat of DA drogist?
Neem een kijkje DA drogist hier heeft ze wel maar of dat overal is weet ik niet. Kruidvat zou ik niet weten.
Ik heb ze bij www.drogisterij.net besteld.
Let's plant a tree
pi_17602702
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:34 schreef Vava het volgende:

[..]

Dan neem je hem 2 keer per dag, als dat voldoende is hoef je die 3de niet meer te nemen. Ik vraag me alleen wel af wat het probleem van zo'n ding op je werk innemen is
Vraag ik mij ook af. Desnoods doe je het snel even in de wc.
Vlieg hem de pan in.
pi_17608234
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ach ik snap het al.....Hij werkt in de bouw

Nee, het is ook geen probleem als je sochtends 1 pilletje en na het eten (savonds) 2 pilletjes inneemt, zelfde effect!!
pi_17608526
quote:
Op maandag 8 maart 2004 18:47 schreef _Draven_ het volgende:

2. Als je huid trekkerig aanvoelt is dat een vochtarme huid, heeft niks met talg te maken.
Daar smeer je een hydraterende creme op, vochtinbrengende creme bestaat niet.
wat is dan het verschil tussen hydraterende creme en vochtinbrengde creme? hydro betekent toch juist vocht
pi_17609471
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:36 schreef octopussy het volgende:

[..]

wat is dan het verschil tussen hydraterende creme en vochtinbrengde creme? hydro betekent toch juist vocht
Vochtinbrengde bestaat simpelweg niet, dan steek ik mn kop in het water en dan moet het ook werken.
Hydraterende creme is bedoeld om je huid meer vocht vast te laten houden van binnenuit.
Met vochtinbrengende cremes bedoelen ze ook hydraterend maar ze gebruiken een term die niet bestaat.

*hoort lerares nog preken over dit onderwerp*
pi_17613389
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:07 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Vochtinbrengde bestaat simpelweg niet, dan steek ik mn kop in het water en dan moet het ook werken.
Hydraterende creme is bedoeld om je huid meer vocht vast te laten houden van binnenuit.
Met vochtinbrengende cremes bedoelen ze ook hydraterend maar ze gebruiken een term die niet bestaat.

*hoort lerares nog preken over dit onderwerp*
IEE jij ook al. Dat van die lerares. Alleen was het bij mij (the horror!!) een leraar.!
ja..? dus..? en..?
pi_17615366
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:39 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:

[..]

IEE jij ook al. Dat van die lerares. Alleen was het bij mij (the horror!!) een leraar.!
Mja, sommige 3e jaars hadden het nog steeds over vochtinbrengende maskers en cremes....

*preek*

woensdag 10 maart 2004 @ 11:42:22 #23
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_17618554
Ik hoorde van de winkel dat je het spul maar 6 weken mag gebruiken, anders wordt het schadelijk. Weet iemand hier iets van?
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_17624237
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 11:42 schreef FritsFlits het volgende:
Ik hoorde van de winkel dat je het spul maar 6 weken mag gebruiken, anders wordt het schadelijk. Weet iemand hier iets van?
Flauwekul!!
pi_17625894
Ok, allemaal mooi en duidelijk maar weet iemand nou of het bij een grote DROGISTERIJ keten (DA etos, kruidvat enz) te koop is of moet je er echt voor naar een reformhuis??
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:09:36 #26
71383 tijgermans
There's more.
pi_17628619
Ik heb het gewoon bij de tuinen gekocht. Ik denk eerlijk gezegt niet dat de kruidvat het heeft, want het is een speciaal natuurproduct en daar hebben ze maar weinig merken van bij het kruidvat.
pi_17629456
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 15:52 schreef DonSauza het volgende:

[..]

Flauwekul!!
En waar baseer jij op dat het "Flauwekul" is?
(Eigen ervaring is "flauwekul" want ieder mens is anders.)
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:27:19 #28
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_17630267
Nou DA drogist heeft het... vandaag *besteld* nietmeer in voorraad maarja over een paar dagen dus maar eens proberen... hoelang duurt het voordat je effect kunt zien?
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
pi_17630377
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:27 schreef shroomer het volgende:
Nou DA drogist heeft het... vandaag *besteld* nietmeer in voorraad maarja over een paar dagen dus maar eens proberen... hoelang duurt het voordat je effect kunt zien?
Grote Klis is niet meer aan te slepen hoe zou dat nou komen

Bij mij zag je na ongeveer 2 weken wel effect, ik weet niet meer precies hoe lang het duurde. Het werd eerst heel even ietsje erger en toen ging het ineens snel veel beter.
Let's plant a tree
pi_17630442
Bij www.drogiterij.net verkopen ze 'm ook
pi_17630602
ik heb et ook gekocht vandaag, ben heeel erg benieuwd
Strawberry Flavour..
pi_17630611
je kan het trouwens gewoon bij de etos halen.
Strawberry Flavour..
  woensdag 10 maart 2004 @ 21:43:49 #33
71383 tijgermans
There's more.
pi_17632596
Grappig om te zien dat iedereen hier opeens aan de grote klis gaat. Zelf merk ik wel wat dat het helpt, maar doordat ik het soms niet inneem wordt het effect dan wat minder. Ik hoop voor alle mensen die het gaan gebruiken dat het helpt!
pi_17642341
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:52 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

En waar baseer jij op dat het "Flauwekul" is?
(Eigen ervaring is "flauwekul" want ieder mens is anders.)
Dat basseer ik op wat ik erover heb gelezen, en dat is heel veel!!
Overal staat:
Het gebruik van de Grote Klis geeft geen schadelijke effecten, ook niet op lange termijn gebruik.
En heeft geen bijwerkingen!
  donderdag 11 maart 2004 @ 13:07:11 #35
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_17642408
Ik las alles over de grote klit
pi_17642847
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:07 schreef doemaardrie het volgende:
Ik las alles over de grote klit
Zo wordt het plantje ook wel genoemd .
pi_17642995
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:29 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Zo wordt het plantje ook wel genoemd .
Dat grapje word idd wel vaker gemaakt
pi_17644232
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:03 schreef DonSauza het volgende:

[..]

Dat basseer ik op wat ik erover heb gelezen, en dat is heel veel!!
Overal staat:
Het gebruik van de Grote Klis geeft geen schadelijke effecten, ook niet op lange termijn gebruik.
En heeft geen bijwerkingen!
"geen bijwerkingen"?
Bronvermelding graag.

Hier wordt in gegaan op mogelijke bijwerkingen:
http://www.mcp.edu/herbal/burdock/burdock.PDF
quote:
  • Allergies: Contact dermatitis to burdock has been reported.
  • Potentially toxic compounds in burdock: Tannins
  • Acute toxicity: Acute atropine-like poisoning occurred in a woman who drank a strong decoction
    of burdock tea. Presumably the burdock preparation used had been contaminated with
    belladonna37. Other acute anticholinergic-type poisonings have also been
    reported38,39,40.
  • Limitations during other illnesses or in patients with specific organ dysfunction: Streptozotocininduced diabetic mice given burdock experienced aggravation of hyperglycemia20. This raises concerns about potential toxicity or side effects in diabetic patients taking burdock.
  • Interactions with other herbs or pharmaceuticals: Use caution for patients on hypoglycemic
    therapy.
  • Safety during pregnancy and/or childhood: Burdock is traditionally avoided during pregnancy
    (based on its putative effects as a uterine stimulant) and lactation and in children less than
    two years old3. There are insufficient data to evaluate these recommendations.
  • pi_17645640
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2004 14:30 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

"geen bijwerkingen"?
    Bronvermelding graag.

Hier wordt in gegaan op mogelijke bijwerkingen:
    http://www.mcp.edu/herbal/burdock/burdock.PDF<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
  • Allergies: Contact dermatitis to burdock has been reported.
  • Potentially toxic compounds in burdock: Tannins
  • Acute toxicity: Acute atropine-like poisoning occurred in a woman who drank a strong decoction
    of burdock tea. Presumably the burdock preparation used had been contaminated with
    belladonna37. Other acute anticholinergic-type poisonings have also been
    reported38,39,40.
  • Limitations during other illnesses or in patients with specific organ dysfunction: Streptozotocininduced diabetic mice given burdock experienced aggravation of hyperglycemia20. This raises concerns about potential toxicity or side effects in diabetic patients taking burdock.
  • Interactions with other herbs or pharmaceuticals: Use caution for patients on hypoglycemic
    therapy.
  • Safety during pregnancy and/or childhood: Burdock is traditionally avoided during pregnancy
    (based on its putative effects as a uterine stimulant) and lactation and in children less than
    two years old3. There are insufficient data to evaluate these recommendations.</div></blockquote>
  • Ja maar dat is Engels
    pi_17659460
    Grote Klis schijnt ook goed te werken tegen overmatige talgproductie op de hoofdhuid, die vet haar veroorzaakt. Stel dat je iedere dag je haar moet wassen, omdat het iedere dag ('s ochtends) weer supervet is. Als je dan Grote Klis gebruikt, is het resultaat dan zo, dat je haar de volgende dag niet meer vet is en je dus niet iedere dag je haar hoeft te wassen?
    Moet je brood nog worden gesneden?
    pi_17663081
    Zouden er ook mensen zijn die een foto willen plaatsen van hun gezicht(shuid) voor en na het gerbuik van grote kliss. Zodat we kunnen zien wat het effect is. Je kunt de foto ook zo knippen zodat je on herkenbaar ben als je dat niet wil zijn.
    pi_17676959
    Ook maar eens proberen dus.
    pi_17691057
    Ik heb vandaag een potje bij Etos gekocht, het was het laatste potje......

het is echt populair haha
    Let's plant a tree
    pi_17691553
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 10:48 schreef raadje het volgende:
    Zouden er ook mensen zijn die een foto willen plaatsen van hun gezicht(shuid) voor en na het gerbuik van grote kliss. Zodat we kunnen zien wat het effect is. Je kunt de foto ook zo knippen zodat je on herkenbaar ben als je dat niet wil zijn.
    Dat zou ik best willen,
    Maar ik heb geen foto van mijn hoofd, vóór het gebruik, en daar zie je ook vrij weinig verschil..
    Het gaat meer om mijn rug, en helaas heb ik daar ook geen foto's van,

ja je neemt ook niet elke dag een foto van je rug
    Mare....het effect is bij iedereen ook anders... dus..
    pi_17729447
    Je kan ook barda gebruiken daar zitte dezelfde actieve bestandsdelen in als die van grote kliss alleen zitten er nog een hoop extra dingen in. De verkoopster heeft het mij aangeraden en het lijkt ook nog echt te werken ook. Na 3 weken moet de verergeringen voorbij zijn (dus nog ff 2 weekjes wachten) Maar bij mij is het alleen maar beter geworden en niet erger dus.... Ik zou zeggen probeer het. Of wacht nog 2 weken en dan laat ik wel horen hoe het dan is.
    pi_17940734
    ik ben benieuwd nog meer ervaringen?
    Strawberry Flavour..
    pi_18006577
    quote:
    Op maandag 15 maart 2004 13:42 schreef raadje het volgende:
    Je kan ook barda gebruiken daar zitte dezelfde actieve bestandsdelen in als die van grote kliss alleen zitten er nog een hoop extra dingen in. De verkoopster heeft het mij aangeraden en het lijkt ook nog echt te werken ook. Na 3 weken moet de verergeringen voorbij zijn (dus nog ff 2 weekjes wachten) Maar bij mij is het alleen maar beter geworden en niet erger dus.... Ik zou zeggen probeer het. Of wacht nog 2 weken en dan laat ik wel horen hoe het dan is.
    Waar haal je dat dan, en werkt het ook echt? Nu enkele weken later?
    pi_18034761
    Ik heb het dus nu 3 weken gebruikt. Ik moet zeggen het is wel minder geworden en op mijn voorhoofd is het nu zowat helemaal weg (maar daar had ik ook niet veel). Ik heb nu geen puistjes meer maar nog wel van die rode vlekken maar die moeten nu ook langzaam weg gaan. Er kon verergering optreden in de eerste 3 weken. Die heb ik nu dus gehad (dus als dit de verergering was dan is het alleen maar een verbetering voor mij). Nu maar hopen dat ik over 2 weken ook geen last meer heb van die rode vlekken. Die heb ik namelijk op 1 wang nog wel en op de andere bijna niets meer.
    pi_18040637
    raadje, heb je nou ook de grote klis geprobeerd, of alleen dat andere (barda)?
    Strawberry Flavour..
    pi_18046006
    In hoeverre werkt Grote Klis voor een vette huid (voorhoofd, neus, rug, hoofdhuid)? Kunnen mensen hier aangeven hoe vet hun huid was en in hoeverre dat door Grote Klis werd geneutraliseerd? Ik heb zelf een vrij vette huid (voorhoofd, neus, rug, hoofdhuid). 's Ochtends wassen, dan is het lekker droog, maar na een paar uurtjes (twee à drie uur) is het weer gigantisch vet, weer even wassen, maar dan weer direct vet. Op mijn hoofdhuid ook, maar dat zie je niet direct (het begint dan wel te jeuken). De volgende ochtend is mijn haar dan wel supervet (omdat ik erop gelegen heb).

Ik word hier zo moe van. Ik erger me dood aan dat vette haar en die constante vette huid. Het is zo vies. Dus ik ben zeer benieuwd naar dergelijke ervaringen.

Oh ja, ik gebruik Grote Klis nu al wel. Komende donderdag twee weken en dan drie capsules per dag (tijdens het eten met water). Op welk termijn kan ik wat verwachten, want tot op heden is er niets veel gebeurd. Ik vermoed zelfs een kleine verergering, misschien dat dat erbij hoort?

Bedankt!
    pi_18046742
    Die verergering had ik ook een klein beetje, na 2 weken ongeveer was dat over en werd het in een paar dagen veel beter. Nauwelijks vette huid vergeleken met eerst. Ik slik ook 3 capsules per dag maar misschien zou je er 's morgens 2 kunnen nemen en dan nog 2 keer 1 capsule.
    Let's plant a tree
    pi_18049265
    Ja, het is eigenlijk ook een kleine verergering. Verder niet echt extreem. Maar ik vermoedde al dat het te maken had met de werking. Bedoel je met na twee weken dat het pas na twee weken na de verergering goed ging? Of bedoel je met na twee weken direct na twee weken na het begin van je inname?
      maandag 29 maart 2004 @ 20:58:08 #53
    57235 shroomer
    Tonight's the night.
    pi_18049272
    *aankomende vrijdag op 2 weken zit..
    nog ff wachten dus
    pi_18049730
    quote:
    Op maandag 29 maart 2004 20:58 schreef FuifDuif het volgende:
    Ja, het is eigenlijk ook een kleine verergering. Verder niet echt extreem. Maar ik vermoedde al dat het te maken had met de werking. Bedoel je met na twee weken dat het pas na twee weken na de verergering goed ging? Of bedoel je met na twee weken direct na twee weken na het begin van je inname?
    twee weken na begin van inname, dus eerste 2 weken ging het beetje slechter en toen ineens heel goed
    Let's plant a tree
    pi_18050074
    quote:
    Op maandag 29 maart 2004 21:13 schreef Vava het volgende:

[..]

twee weken na begin van inname, dus eerste 2 weken ging het beetje slechter en toen ineens heel goed
    Oke, dank je wel. . Even afwachten dus nog voor mij. Het werd wat slechter, ik dacht, nee he. Ik ben benieuwd. Weet jij hoe lang je het moet gebruiken? Of is het blijvend (wat ik eigenlijk eerder verwacht)?
    pi_18051166
    quote:
    Op maandag 29 maart 2004 21:13 schreef Vava het volgende:

[..]

Bij mij werkte het meteen In ieder geval niet veel extra puistjes meer. Alleen nog wel rode vlekjes.
    pi_18052334
    Ik gebruik het nu 17 dagen, en heb nog geen verbetering gezien
    Ook geen verslechtering eigenlijk, helemaal geen effect.

Ik blijf het nog wel gebruiken want ik heb net een nieuw potje, maar als het dan nog niet werkt stop ik er maar mee, ik hoop dat het nog gaat werken
    So be mine
    And your innocence I will consume
    clic
    clic
    pi_18052745
    Ik heb geen last gehad van een verslechtering.. maar het werkte wel pas na 3 weken ongeveer.
    Je moet het ook regelmatig blijven slikken anders wordt het weer minder!
    Wel heb ik nog rode vlekjes op mijn rug!
    pi_18053270
    Nou..ik werk bij de Kruidvat en ik heb er stiekem nog nooit van gehoord Dus kdenk niet dat we het hebben
    pi_18056256
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2004 17:34 schreef Vava het volgende:

[..]

[..]

Neem een kijkje DA drogist hier heeft ze wel maar of dat overal is weet ik niet. Kruidvat zou ik niet weten.
    Ik heb ze bij www.drogisterij.net besteld.
    Dat is niet zozeer een probleem omdat ik niet wil dat iedereen ziet dat ik een pil sta in te nemen, maar meer omdat ik er op mijn werk gewoon echt niet aan denk.
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
    pi_18059138
    hoeveel capsules zitten er in 1 pakketje?
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
    pi_18067543
    Ik heb het ondertussen zelf gekocht (€ 6,-) er zitten 50 capsules in, dus ongeveer 2 weken lang 3x per dag.

ben benieuwd...
    pi_18068686
    Ik vraag me af wat de verschillen zijn hoor.. bij etos hadden ze een potje met 50 pillen geloof ik voor 6,25 ofzo en bij een reformzaak hadden ze een potje van t merk arkopharma voor 6,85 met 45 pillen en die pillen waar een plaatje van in dit topic staat voor 7,60 ofzoiets..

Ik heb het maar bij dat reformzaakje gekocht, 45 voor 6,85.. meer voor het idee, "omdat ze bij een reformzaak geen troep verkopen".
    pi_18069440
    quote:
    Op maandag 29 maart 2004 21:24 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Oke, dank je wel. . Even afwachten dus nog voor mij. Het werd wat slechter, ik dacht, nee he. Ik ben benieuwd. Weet jij hoe lang je het moet gebruiken? Of is het blijvend (wat ik eigenlijk eerder verwacht)?
    Voorlopig blijf ik het nog wel slikken over een paar maanden zal ik eens proberen wat er gebeurt als ik er bijv. 1 of 2 per dag neem.
    Let's plant a tree
    pi_18069899
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 19:24 schreef heaven7 het volgende:
    Ik vraag me af wat de verschillen zijn hoor.. bij etos hadden ze een potje met 50 pillen geloof ik voor 6,25 ofzo en bij een reformzaak hadden ze een potje van t merk arkopharma voor 6,85 met 45 pillen en die pillen waar een plaatje van in dit topic staat voor 7,60 ofzoiets..

Ik heb het maar bij dat reformzaakje gekocht, 45 voor 6,85.. meer voor het idee, "omdat ze bij een reformzaak geen troep verkopen".
    Je moet niet kijken naar het aantal pillen, aantal pillen zegt namelijk niks. Waar het om draait is de dosering en hoe verspreid je deze over de dag inneemt.

Of ze troep of niet bij een reformzaak kopen is afhankelijk van welk merken ze verkopen. Solgar staat bijv. vaak bekend als een top merk.
    pi_18070653
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 20:15 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Je moet niet kijken naar het aantal pillen, aantal pillen zegt namelijk niks. Waar het om draait is de dosering en hoe verspreid je deze over de dag inneemt.

Of ze troep of niet bij een reformzaak kopen is afhankelijk van welk merken ze verkopen. Solgar staat bijv. vaak bekend als een top merk.
    Ja, ik zeg dus, "meer voor het idee".

Ik weet ook dat ik niet moet kijken naar het aantal pillen, ik bedoelde voornamelijk.. wat de verschillen zijn tussen verschillende merken. En welke uiteindelijk het beste is.
    pi_18073062
    ik heb wel een enorm droge huid door die pillen
    Strawberry Flavour..
    pi_18073737
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 22:33 schreef -moi- het volgende:
    ik heb wel een enorm droge huid door die pillen
    Afhankelijk van je doel, zou je een lagere dosis kunnen proberen.

Iemand hier die merkt dat zijn/haar haren veranderen? Bijv. dat ze iets dunner worden of zo iets dergelijks. (Niet dat dat bij mij door Grote Klis het geval is.)
    pi_18079743
    hoe moet je die dingen innemen? :| met of zonder dat plastic :/

(* amateur slikker
    pi_18080015
    Dat plastic is de capsule, dat is juist om het gemakkelijker te maken

Is maar goed ook trouwens want die dingen stinken en zijn me toch goor Als je 3 uur later een boer laat proef je het nog
    pi_18080171
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 11:25 schreef heaven7 het volgende:
    Dat plastic is de capsule, dat is juist om het gemakkelijker te maken

Is maar goed ook trouwens want die dingen stinken en zijn me toch goor Als je 3 uur later een boer laat proef je het nog
    hahaha lol

* slikt plastic bolletjes *

(die dingen zijn idd goor, maar ja, je moet er iets voor over hebben)
    pi_18096468
    vind het eerlijk gezegd niet vies hoor!
    beetje kruidig
    pi_18096742
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 11:10 schreef aardappel het volgende:
    hoe moet je die dingen innemen? :| met of zonder dat plastic :/

(* amateur slikker
    Ervaren slikker hier .

Het is geen plastic, het is gelatine of cellulose als het een plantaardige capsule is. Je kan het gewoon doorslikken. Lost vanzelf op in je maag. Wel met voldoende water innemen.
    pi_18103280
    Had ik al gezegd En ik bedoelde overigens niet dat het plastic was, had het even tussen aanhalingstekens moeten zetten. Geloof niet dat het goed zou zijn als het echt plastic zou zijn
    pi_18103310
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 11:20 schreef heaven7 het volgende:
    Had ik al gezegd En ik bedoelde overigens niet dat het plastic was, had het even tussen aanhalingstekens moeten zetten. Geloof niet dat het goed zou zijn als het echt plastic zou zijn
    hehe, dat lijkt me niet zo lekker nee
    pi_18286818
    tegen wat voor soort acne helpt grote klis? ook tegen hardnekkige acne? of is het vooral voor de mensen die zo nu en dan een of twee pukkeltjes hebben?
    don't be shy, learn to fly.
    pi_18286959
    voor mensen die zware acne hebben, wordt het minder (durf niet te zeggen of het helemaal weg gaat)
    En voor mensen die af en toe een pukkeltje hebben gaat het zo goed als helemaal weg!
    pi_18288168
    Na bijna 4 weken eigenlijk nog steeds niet echt veel resultaat...

Ben ik nou de enige bij wie het niet werkt??
    So be mine
    clic
    clic
    pi_18288347
    ZOWIE, hoeveel capsules per dag slik je?
    pi_18288363
    Nou ik denk het niet, ik gebruik het nu 1.5 week, 3 stuks per dag maar het is misschien zelfs alleen maar erger geworden

Ik koop hierna nog 1 potje (omdat iedereen het over 2 weken heeft) en dan stop ik ermee hoor, als dat niet werkt.
    pi_18288409
    Heaven7, het is normaal dat het eerst een paar dagen erger wordt, daarna wordt het minder.
    pi_18296601
    3 en soms 4 capsulesper dag
    So be mine
    clic
    clic
      vrijdag 9 april 2004 @ 12:19:16 #83
    20955 mgeelh
    RMS Lusitania
    pi_18296751
    Ik heb het al vaker gezegd, maar het is vaak moeilijk om resultaat te zien als je korter dan 8 weken bezig bent. Dit gaat op voor de meeste medicijnen tegen acne.
    pi_18296922
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2004 12:19 schreef mgeelh het volgende:
    Ik heb het al vaker gezegd, maar het is vaak moeilijk om resultaat te zien als je korter dan 8 weken bezig bent. Dit gaat op voor de meeste medicijnen tegen acne.
    8 weken?? Nou sorry hoor maar ik ga dus niet tientallen euro's uitgeven voor iets waarvan je helemaal niet zeker weet of het werkt. 2 potjes oke, maar 8 weken lang Iedereen heeft het toch over 2 weken?
    pi_18296952
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 23:12 schreef FuifDuif het volgende:
    Heaven7, het is normaal dat het eerst een paar dagen erger wordt, daarna wordt het minder.
    Paar dagen? Hoe letterlijk moet ik dat nemen? Ik ben nu dus inmiddels 11 dagen bezig..
      vrijdag 9 april 2004 @ 12:36:53 #86
    57235 shroomer
    Tonight's the night.
    pi_18297302
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2004 12:24 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Paar dagen? Hoe letterlijk moet ik dat nemen? Ik ben nu dus inmiddels 11 dagen bezig..
    De komende paar dagen wordt het eerst nog erger... na 3 weken ongeveer moet je het goed kunnen zien..
    pi_18302619
    Oke, dus nog een potje is een goed idee.
    pi_18307641
    Eerst was B5 de shit, en nu de Grote Klit. Waar komt die grote klis hype trouwens eigenijk vandaan? Als ik met Google zoek op "burdock" dan is het bij Amerikanen enzo helemaal niet zo populair, missen zij wat, of missen wij wat?
    pi_18307777
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2004 19:59 schreef Silencio het volgende:
    Eerst was B5 de shit, en nu de Grote Klit. Waar komt die grote klis hype trouwens eigenijk vandaan? Als ik met Google zoek op "burdock" dan is het bij Amerikanen enzo helemaal niet zo populair, missen zij wat, of missen wij wat?
    Ja, Amerikanen zijn dom. Die geloven alleen in chemische supplementen.
    pi_18308832
    quote:
    Als ik met Google zoek op "burdock" dan is het bij Amerikanen enzo helemaal niet zo populair, missen zij wat, of missen wij wat?
    Verbaasde ik me ook over. Hier veel goede reacties, terwijl er op Engels talige forums weinig info te vinden is.
    quote:
    Ja, Amerikanen zijn dom. Die geloven alleen in chemische supplementen.
    Pantothenic Acid is nog altijd een normale vitamine, wat te vinden is in voeding. En Grote Klit is gewoon een plant.
    Dom zijn degenen die hun keuzes/meningen op niks baseren.
    pi_18324155
    Ik heb zojuist in de stad bij een natuurwinkeltje de Grote Klis aangeschaft. Bij het Kruidvat oogstte ik in eerste instantie vooral wazige blikken van het verkopend personeel op mijn vraag naar de plant. Maargoed, ik ben heel benieuwd of dit gaat werken, ik zal het hier wel neerkalken over een paar weken.
    pi_18378129
    Biergist is ook goed hoor samen met huidrein
    pi_18381746
    quote:
    Op maandag 12 april 2004 21:36 schreef x-cynthia-x het volgende:
    Biergist is ook goed hoor samen met huidrein
    Is biergist alleen ook goed voor de stabilisering van talgproductie op het hoofd? Moet ik dan van die biergistcapsules hebben?
    pi_18397336
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 00:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Is biergist alleen ook goed voor de stabilisering van talgproductie op het hoofd? Moet ik dan van die biergistcapsules hebben?
    het is voor een regelmatige huid
    het zijn tabletjes

van de Etos bijvoorbeeld
    pi_18398094
    Biergist werkte bij mij voor geen reet
    pi_18413510
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 18:45 schreef heaven7 het volgende:
    Biergist werkte bij mij voor geen reet
    Hey heaven7, zie jij al resultaat van "grote Klis"?
    pi_18415039
    Nee ook nog niet Ik heb gisteren een nieuw potje gehaald en slikte het gisteren ook precies 2 weken. Dus ik maak dit nieuwe potje nog op en zie ik dan nog geen resultaat (4 weken) dan stop ik ermee. Biergist haalde ook niks uit, het werd niet erger en het hielp niet. Gelukkig was dat erg goedkoop Maar dit is niet erg goedkoop helaas
    pi_18415739
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 13:32 schreef heaven7 het volgende:
    -zie boven-
    Ai, vervelend dat het (nog) niet werkt.. hopelijk zie je deze weken wel vooruitgang. Biergist heb ik trouwens niet geprobeerd, maar dat ben ik niet van plan als dit ook niet helpt. Dan ga ik wel terug naar de dermatoloog voor zwaarder spul.
    Ik slik het nu een paar dagen en krijg nu pukkels op plekken waar ik ze nooit ben tegen gekomen.
    Gisteren bijvoorbeeld zat er een mooi exemplaar op m'n biceps
    Ik heb van de natuurgenezeres hier (lees: lokale kwakzalver) één potje gekocht van 45 caps voor 5,90EUR.
    pi_18415934
    Van grote klis? Ik heb er 45 voor 6.85 Maar dan verschilt de dosering ofzoiets..
    pi_18416667
    ik heb fleuraderm gekocht bij de tuinen, en er zitten dezelfde bestandsdelen in als in de grote klis alleen dan nog meer er zit bijvoorbeeld ook zink in, en andere vitamines. E10,29 voor 60 capsules, en 3x per dag 1/2 capsule(s). Dus je kan er 20 dagen mee doen als je er 3 per dag neemt ik denk dat het wel wat duurder is dan de grote klis, maar misschien ook wel beter
    Strawberry Flavour..
    pi_18481866
    kben nu 2 dagen aan de Grote Klis, kzal mijn resulaten posten. Kben erg benieuwd, ik heb niet zo erge acne dus ik hoop dat ik er zo helemaal van af ben! ik gebruik trouwens ook wat monstertjes van Zirh Fix en Protect op aanraden van Schatje.
    pi_18517933
    Argh gister een flinke allergische reactie gekregen, huid op veel plekken rood en jeukerig geworden. Er staan nergens bijwerkingen vermeld maar voor mij werkt die spul dus niet!
      zondag 18 april 2004 @ 19:38:28 #103
    71383 tijgermans
    There's more.
    pi_18520476
    Die eerste reactie is juist goed, geeft aan dat het werkt. Bij veel van dit soort homeopathische middelen kan in het begin een verergeringsreactie optreden, waarna de klachten vrij snel zullen verminderen. Nog even volhouden dus.
    pi_18523538
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 17:37 schreef DJ_R het volgende:
    Argh gister een flinke allergische reactie gekregen, huid op veel plekken rood en jeukerig geworden. Er staan nergens bijwerkingen vermeld maar voor mij werkt die spul dus niet!
    Bijwerkingen worden vaak niet vermeld als het gaat om een niet-medicijn. Daarom is het aanbovelen eerst ff zelf te researchen (eventueel een arts te raad plegen). Zie bijv. wat info in "Het middel tegen puistjes" startpost.

Grote Klis is dacht ik niet direct een homeopathisch middel, maar is misschien wel terug te vinden in sommige homeopatische middelen. Homeopatisch gaat namelijk uit van een zeer lage dosering, vaak zo laag dat er geen enkel molecuul meer in zit (en dan dus nep is).
      zondag 18 april 2004 @ 22:37:40 #105
    71383 tijgermans
    There's more.
    pi_18524667
    Dan een fytotherapeutisch middel, maar hoe dan ook: er kan een beginverergeringsreactie optreden.
    pi_18524794
    Nou, ik slik het a.s dinsdag 3 weken maar zie nog niet veel verbetering De verergering is wel weer wat minder geworden gelukkig maar ik kan niet zeggen dat ik er gaaf uitzie. Nouja, ik heb nog een kleine 1.5 week voor dit 2e potje leeg is dus er kan nog vanalles gebeuren, jullie horen het nog wel
      zaterdag 1 mei 2004 @ 23:19:02 #107
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_18821736
    Ben er net een weekje mee bezig, ik hou jullie op de hoogte of t bij mij werkt
    pi_18827596
    Ik ben maar gestopt na 2 potjes, 4 weken en 14 euro armer
      maandag 3 mei 2004 @ 12:59:23 #109
    53054 Kebab
    Salvia Divinorum
    pi_18854350
    Ik gebruik het nu 10 dagen. Begon resultaat te zien na 4 dagen. Nu aanzienlijk betere huid. Geen bijwerkingen. Is wel lastig om driemaal daags een capsule in te nemen. Prima product. Twee potjes besteld via drogisterij.net
    Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
    "...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
    - ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
      dinsdag 11 mei 2004 @ 18:48:31 #110
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_19052538
    Nou bij mij werkt t voor geen meter. Slik 6 capsules per dag al 2 weken lang. Geen verbetering helaas.....
    pi_19053515
    Bij mij werkte het ook voor geen kut, en dat, als het erger wordt dat het dan werkt ofzo dat is onzin, het werd bij mij wel degelijk erger en dat verdween ookweer maar beter dan voorheen werd het niet hoor
    pi_19054784
    Heb je vermindering in talg productie gemerkt? (Waarna vaak vermindering van acne plaats vindt.)
    pi_19055906
    Eh, nee, anders had het tochwel geholpen
    pi_19056917
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2004 21:07 schreef heaven7 het volgende:
    Eh, nee, anders had het tochwel geholpen
    Yep, vaak [edit] treed na talgvermindering een vermindering van acne op [/edit], maar meestal denk ik ook niet direct na talg vermindering, maar misschien iets van (ruw geschat) 2 weken erna.

[ Bericht 7% gewijzigd door mwuhaha op 11-05-2004 22:36:44 ]
    pi_19057065
    Nou, ik heb het in totaal 4.5 week geslikt, 2 potjes en ik zal geen enkel verschil met voor ik begon dus ik wilde er eigenlijk niet nog meer geld aan uitgeven
    pi_19057118
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2004 21:46 schreef heaven7 het volgende:
    Nou, ik heb het in totaal 4.5 week geslikt, 2 potjes en ik zal geen enkel verschil met voor ik begon dus ik wilde er eigenlijk niet nog meer geld aan uitgeven
    same here, ik slik het echt al lang, maar er gebeurd niks
    So be mine
    clic
    clic
      vrijdag 14 mei 2004 @ 18:31:29 #117
    93619 Guitarmaistro1
    Love my Gibby LP
    pi_19130351
    Mmm slik t nu ruim 2 weken 6 capsules per dag ( bijna 3 weken ) en ik merk wel dat ik een iets minder vette huid heb, maar heel veel merk ik er nou ook weer niet van.
      dinsdag 18 mei 2004 @ 12:55:56 #118
    57235 shroomer
    Tonight's the night.
    pi_19215500
    ik heb al iets van 4 potjes leeggemaakt en de laatste is nu al een week op.... en jahoor krijg opeens weer wat puistjes.. tijdens het gebruik had ik er hooguit 1 of 2 maar nu wordt dat alweer meer het helpt bij mij wel degelijk.. m'n porien zijn veel fijner geworden (bv. neus) en gewoon een stuk schonere en zachtere huid.. vandaag toch maar ff een nieuw potje halen dus
    pi_21749149
    De laatste post in dit topic is alweer van een paar maanden geleden. Zijn er nog mensen die iets toe te voegen hebben over dit onderwerp? Zijn er mensen die deze pillen al maanden slikken en al/nogsteeds resultaat zien?
    Ik ben net 2 weken bezig en ik heb wel de indruk dat mijn huid zuiverder wordt en dat de acne verminderd. Het zet niet meer zo door als dat het vroeger deed.
    pi_21749281
    Nou, ik ben er al lang mee gestopt. Het werkte niet. Jammer genoeg.
    So be mine
    clic
    clic
    pi_21750713
    ik gebruik het nog steeds, maar nu ongeveer 2 pilletjes per dag.
    Mijn puisten zijn veel minder geworden sinds ik het gebruik (zo'n 1 jaar) vooral op mijn rug is het beter (gezicht had ik ze al bijna niet)
    Ik heb in de zomer zo'n 2 weken niet gebruikt en de huid bleef mooi...
    Het werkt bij mij dus nog steeds super!!!
    pi_23682289
    Ik heb alleen veel last ervan op mijn rug, en een beetje in mijn gezicht, maar wel buiten de zomerperiode door. In de zomer heb ik op mijn rug bijna geen last. En om te zeggen dat ik afgelopen zomer veel buiten ben geweest kan ik ook niet zeggen. Veel gewerkt dus veel zon heb ik niet gezien... en in de winter pak ik zo nu en dan een zonnebankje...

*ook iemand die erover denkt om het te gaan gebruiken*
    Positieve reacties genoeg, maar ik vroeg me alleen af of meer mensen hetzelfde patroon als mij hebben (zomer geen last van, of minder, en erbuiten een stuk meer)

[ Bericht 16% gewijzigd door Un-X-PecteD op 30-11-2004 23:06:06 ]
    Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
    pi_31820959
    Ik hoop dat hier nog mensen op af komen, heb namelijk een vraag...

Ik heb op het moment nog hier en daar een puistje, en die zijn niet echt noemenswaardig, maar weg is leuker. Ook een paar kleine rode vlekjes nog. Nou leek Grote Klis mij een goede oplossing maar ik ben bang voor de verslechtering,, in hoeverre treed er verslechtering op? ik heb weinig zin om daarlijk met hardstikke veel puisten rond te lopen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')