abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21920153
.
I´m back.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:53:34 #27
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35883527
Kick!
Zag van de week een docu op de belg, waarin Cubanen beweren dat hun geheime dienst Oswald heeft gerecruteerd om Kennedy om te leggen. Docu kwam nog met overtuigend bewijs ook (getuigenissen). Dit was omdat de Amerikanen een aantal aanslagen op Castro hebben gepleegd. Koekje van eigen deeg dus. Johnson wist dit en deed het in z'n broek, officieel mocht nooit bekend worden, of zelfs gesuggereerd worden dat Cuba acties in Amerika kon uitvoeren --> Coverup
Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:58:42 #28
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_35883720
het schijnt dat die film van zapruder met voor die tijd al toegankelijke technieken in elkaar gezet is om zodoende iedereen te laten denken dat het LHO was.

was afgelopen week een stuk op discovery over
Neerkomen wel!
pi_35915650
Oswald. - O - S - W - A - L D.
pi_35928034
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 23:27 schreef FLIPNEUS het volgende:
Maar die magicbullet theorie ging uit van de foute veronderstelling dat de gouverneur en Kennedy op dezelfde hoogte zaten, wat ze niet deden.

hoezo oud topic trouwens
  maandag 13 maart 2006 @ 09:33:16 #31
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_35982991
Was het ook niet zo dat de US Maffia Kennedy steunde in de verkiezingen (geld,stemmen) en toen hij werd gekozen als president dat hij toen actie voerde tegen de Maffia (organized crime), en dat er toen besloten is (de maffia in Tampa en New Orleans meende ik) om hem neer te leggen, en daar komt Oswald in het complot.

Ik heb het in deze film gezien (gebasseerd op een waargebeurd verhaal)
http://www.imdb.com/title/tt0179804/
Bonanno: A Godfather's Story
quote:
According to Bonanno's script, Joseph P. Kennedy interceded on behalf of the mob with his sons, President John F. Kennedy and Attorney General Robert F. Kennedy. His movie also repeats the claim that the Mafia was behind the assassination of JFK -- with Bonanno opposed -- as well as Jack Ruby's shooting of Lee Harvey Oswald.
bron:
http://www.cnn.com/SHOWBIZ/TV/9907/26/bonanno/
.
Voorals nog blijven het geruchten

[ Bericht 36% gewijzigd door Son-Of-A-Gun op 13-03-2006 09:40:17 ]
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  maandag 13 maart 2006 @ 11:37:37 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_35985540
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:57 schreef Johan_de_With het volgende:
Oswald. - O - S - W - A - L D.
Maar zelfs de officiële documenten weerleggen een lone gunman en spreken van meer dan één schutter.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 13 maart 2006 @ 12:43:43 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_35987306
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar zelfs de officiële documenten weerleggen een lone gunman en spreken van meer dan één schutter.
Mja, daarbij heb ik altijd het idee dat men het falen van de beveiliging een beetje wil verbloemen, door te stellen, dat er meer dan één schutter was.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_35992847
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Welke officiele documenten?
  maandag 13 maart 2006 @ 15:42:21 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_35992907
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Welke officiele documenten?
De uiteindelijke conclusies van de diverse commissies, ik zal thuis de links zoeken naar de pdf's van de rapporten. Het heeft heel lang geduurd maar na een jaar of 20 waren ze het er toch over eens dat het zeer onwaarschijnlijk was dat er slechts één schutter was.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 13 maart 2006 @ 17:29:14 #36
104846 dok
Ooh No...not again!
pi_35996223
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar die magicbullet theorie ging uit van de foute veronderstelling dat de gouverneur en Kennedy op dezelfde hoogte zaten, wat ze niet deden.

hoezo oud topic trouwens
En in de film JFK wordt ook over het hoofd gezien dat de auto waarin John Kennedy en de texaanse gouvenuer zitten rijdt terwijl zij beschoten worden, en dat de slachtoffers niet stil bleven zitten toen hen de kogels om de oren begonnen te vliegen.

JFK is een goede film, maar ik neem hem (persoonlijk) niet al te serieus als historisch document.
pi_35996869
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:53 schreef Bonobo11 het volgende:
Kick!
Zag van de week een docu op de belg, waarin Cubanen beweren dat hun geheime dienst Oswald heeft gerecruteerd om Kennedy om te leggen. Docu kwam nog met overtuigend bewijs ook (getuigenissen). Dit was omdat de Amerikanen een aantal aanslagen op Castro hebben gepleegd. Koekje van eigen deeg dus. Johnson wist dit en deed het in z'n broek, officieel mocht nooit bekend worden, of zelfs gesuggereerd worden dat Cuba acties in Amerika kon uitvoeren --> Coverup
Castro was een interessant figuur in die tijd. In the Fog of War vertelt McNamara over het bezoek in 1992 van hem aan Castro. Hij vroeg hem iets van of Castro echt van plan was om raketten af te schieten op Amerika als dat nodig was geweest en Castro zei iets van dat hij er geen moment over getwijfeld zou hebben. Misschien heeft de dood van Kennedy wel iets te maken met de Cuban Missile Crises. Er waren genoeg mensen teleurgesteld om het toen goed afliep zoals Curtis Lemay.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 maart 2006 @ 00:19:17 #38
862 Arcee
Look closer
pi_36010606
quote:
Op zaterdag 3 november 2001 22:57 schreef Arcee het volgende:
Dat die Zapruder daar stond te filmen... wat een intrigerend moment vind ik dat. Dat-ie van te voren nog dacht: "Zal 'k m'n camera nog meenemen?" en vervolgens legt-ie 1 van de meest legendarische stukjes film aller tijden vast... het Zapruder-momentje. Wat een waanzinnig moment.
Ik wou 't net zeggen!

Zapruder
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:58:02 #39
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36016245
blijft inderdaad een interessant mysterie ....
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_36291994
http://www.youtube.com/watch?v=COfsQaMwttE&search=zapruder%20

Hier de Zapruder movie, de stabilized version! Het is echt een poos geleden dat ik deze footage heb bekeken maar kon me niet herinneren dat de impact zo goed te zien was.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_36297223
Wat mij wel interessert is het aantal afgeschoten kogels; Oswald gebruikte een Mannlicher Carcano geweer, en dat wapen heeft een grendelactie. Dus als hij meerdere patronen afschoot in een kort tijdsbestek, dan kon hij erg goed richten,lijkt me
pi_36297344
Wat houdt een grendelactie in op een Mannlicher Carcano?
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_36298934
In de boekopslagruimte van waar Oswald geschoten zou hebben is nu soort van museum. Het ziet er precies zo uit zoals het die dag eruit zag. Het klopt precies want Oswald zul je er niet aantreffen.

(C) Bill Hicks
  donderdag 23 maart 2006 @ 15:43:18 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36299000
Dit gaat heel erg de kant van TRU op, als ik eerlijk ben...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_36409949
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 14:49 schreef ImmovableMind het volgende:
Wat houdt een grendelactie in op een Mannlicher Carcano?
Dat je na elk schot met de grendel het wapen opnieuw schietklaar moet maken.
pi_36639084
Als je meer wilt weten dan is Kill Zone: A Sniper Looks at Dealey Plaza van Craig Roberts een aanrader.

M.i. zo'n beetje het meest uitgebreide en gedegen boek dat tot nu toe is verschenen. De auteur heeft er echt werk van gemaakt om al het beschikbare materiaal grondig te analyzeren en uiteen te zetten, en het bevat ook al het materiaal dat is vrijgegeven door de regering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2006 13:52:00 ]
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:35:58 #47
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36640428
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:50 schreef Techno het volgende:
Als je meer wilt weten dan is Kill Zone: A Sniper Looks at Dealey Plaza van Craig Roberts een aanrader.

M.i. zo'n beetje het meest uitgebreide en gedegen boek dat tot nu toe is verschenen. De auteur heeft er echt werk van gemaakt om al het beschikbare materiaal grondig te analyzeren en uiteen te zetten, en het bevat ook al het materiaal dat is vrijgegeven door de regering.
weet jij toevallig of dit boek er ook in een nederlandse editie is ?
256 goals !
pi_36642735
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:35 schreef Bjoro het volgende:
weet jij toevallig of dit boek er ook in een nederlandse editie is ?
Zover ik weet niet.
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:57:16 #49
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_36645068
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:48 schreef Techno het volgende:

[..]

Zover ik weet niet.
hhhmmmm....da's dan wel weer jammer
256 goals !
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:32:55 #50
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36652198
Even een leuke TRU theorie, niet eentje waar ik echt in geloof trouwens, maar wel eens gehoord van een of andere fanaat.

Het was een tijdsreiziger. Kennedy was een zeer eigenwijs man, en dat bewees hij tijdens de Cuba Crisis toen hij op het nippertje stond een 3e wereld oorlog te ontketenen met gebruik van kernwapens. De Russen gaven op het laatste moment toe en verwijderden de raketten van Cuba. Het zou kunnen dat als Kennedy geleefd had, dat de opkomende problemen in Vietnam anders waren gaan lopen, en dat o.a. China en Rusland de communistische zijde veel meer zouden helpen dan ze in de geschiedenis deden, en dat zou wel eens tot een pat-stelling tussen de NAVO en het Warschaupact / China kunnen veroorzaken. Kennedy's eigenwijsheid kennende in de crisis in 1962, zou het goed kunnen dat de crisis in Vietnam zou uitlopen tot een wereldoorlog, eventueel met inzet van kernwapens.

Presiden Johnson wist wat meer te onderhandelen met Rusland en China tijdens de Vietnam oorlog, en President Nixon wist het dialoog met China te openen nadat hij terugtrok uit Vietnam.

De theorie: Een tijdsreiziger veranderde de tijdslijn in ons voordeel, door Kennedy voortijdig te vermoorden, en zo de wereld te behoeden van de 3e wereldoorlog die wellicht aan de helft van de planeet het leven zou hebben gekost.

Het is in deze theorie dan ook niet ondenkbaar dat een tijdsreiziger contact heeft gezocht met de CIA en het probleem voorlegd, en de CIA het vuile werk laat opknappen zodat de tijdsreiziger niet ontdekt word.

Ik weet het, het is nogal een vreemde, rare theorie, en volgens mij is terugreizen in de tijd niet mogelijk. Maar ik dacht.... laat ik het eens in de groep gooien
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')