abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17624356
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 15:20 schreef Castor het volgende:

[..]

• Bijna 55% van de gevangenen zijn van elders afkomstig. Dat betekent niet dat 55% van de allochtonen crimineel zijn.

• Allochtoon is niet synoniem met mohammedaan ofwel moslim.
  • Niet-westerse allochtonen zijn over het algemeen moslim. In de meeste islamitische landen is 99 tot 100 procent vd bevolking moslim.
    Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
    Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
      woensdag 10 maart 2004 @ 16:03:32 #127
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_17624498
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 15:20 schreef Castor het volgende:

[..]

• Bijna 55% van de gevangenen zijn van elders afkomstig. Dat betekent niet dat 55% van de allochtonen crimineel zijn.

• Allochtoon is niet synoniem met mohammedaan ofwel moslim.

Verder goede argumenten en geen generalisaties, echt toppie!
  • Waarom zitten ze dan in de gevangenis als ze geen crimineel zijn?
    En waarom worden ze zo in bescherming genomen, beseffen mensen pas hoe erg het is als er een burgeroorlog komt, want zo ver komt het hoor.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
    pi_17624569
    We gaan er allemaal aaaaaaaaaaaaan..........
      FOK!fotograaf woensdag 10 maart 2004 @ 16:07:33 #129
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_17624601
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 15:45 schreef Zemi77 het volgende:
    Punt is dat iedereen gelijk is voor de wet. Als wij toestaan dat mensen in ons land mogen wonen en werken dan zijn ze op dat moment gelijkwaardig voor de wet als de autochtone bevolking en zul je ze ook zo moeten behandelen. Als je al zo streng wilt zijn moet je dat dus ook aan de "oorspronkelijke" nederlandse bevolking opleggen.
    Als voorbeeld geef ik het puntenrijbewijs. Die wordt ook alleen aan nieuwe weggebruikers uitgegeven. De invoering van die maatregel treft ook niet iedereen dus. Het is wat dat betreft geen vreemd concept. De wettelijke gelijkheid is imo ook niet volledig toepasbaar, omdat ze niet de nederlandse nationaliteit hebben van geboorte. Je kan aan nieuwkomers imo dus wel degelijk extra eisen opleggen. Sterker nog, dat moet je wel om bepaalde zaken af te dwingen zoas integratie.
    quote:
    Ik zie het al voor me: Epense moet land verlaten na falen bij de cito toets.
    Als je dit serieus bedoelde, dan heb je de strekking van mijn verhaal niet echt begrepen vrees ik.
    quote:
    Misschien moeten we eens wat meer aan oorzaakbestrijding doen in plaats van symptoombestrijding. Die mensen een reeele kans bieden op een baan. Ik zag een tijdje geleden een netwerk documentaire over de somalische gemeenschap in Nl. Schijnt dat al driekwart naar Engeland is verhuist omdat ze daar WEL hun winkel mogen openen en daar WEL actief op zoek naar een baan mogen gaan en daar NIET gestigmatiseerd worden. Tsja zo blijven idd alleen de uitkeringstrekkers over.
    Ze mogen in nederland toch gewoon werken?? Als je nog geen officiele status hebt mag je niet werken, ok, en dat is ook fout in mijn ogen. Verder hebben geaccepteerde asielzoekers dezelfde mogelijkheden tot scholing etc. Ze moeten wat harder werken vaak, omdat taal en gewoonten ze niet eigen zijn, maar de kans is er niet minder om. Ik blijf erbij dat als je de taal goed machtig bent en een opleiding hebt gevolgd, je echt wel aan de bak komt.
    quote:
    Ps. las ik niet laatst dat de werkloosheid onder allochtonen veel groter is dan onder autochtonen. Misschien dat daar een dieper liggende oorzaak ligt die we kunnen bestrijden. [/sarcasme mode on] Van de andere kant ze zullen wel geen zin hebben om te werken en alleen uit zijn op een uitkering en onze zuurverdiende belastingcentjes. [/sarcasme mode off]
    Die werkeloosheid is imo ook een structureel probleem wat aangepakt moet worden. Ik baal zelf alleen van het feit dat veel mensen te snel de slachtofferrol aantrekken. Ze zijn vaak werkeloos vanwege de lage opleiding, en die lage opleiding komt vaak door taalachterstand. En tja, waar zou die taalachterstand toch van komen...

* freud wijst naar ouders, familie en vrienden...
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_17624620
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 16:03 schreef snakelady het volgende:
    Waarom zitten ze dan in de gevangenis als ze geen crimineel zijn?
    Hij bedoelt dat het feit dat 55% vd gevangenisbevolking in het buitenland geboren is niet per definitie inhoudt dat 55% van die mensen is crimineel is.
    Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
    Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
      woensdag 10 maart 2004 @ 16:14:26 #131
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_17624752
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 15:45 schreef Zemi77 het volgende:

Ps. las ik niet laatst dat de werkloosheid onder allochtonen veel groter is dan onder autochtonen. Misschien dat daar een dieper liggende oorzaak ligt die we kunnen bestrijden.
    De werkloosheid onder allochtonen is de laatste 10 jaar sterk afgenomen, dus het gaat de goede kant op.
    pi_17625017
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 16:07 schreef freud het volgende:

Als voorbeeld geef ik het puntenrijbewijs. Die wordt ook alleen aan nieuwe weggebruikers uitgegeven. De invoering van die maatregel treft ook niet iedereen dus. Het is wat dat betreft geen vreemd concept. De wettelijke gelijkheid is imo ook niet volledig toepasbaar, omdat ze niet de nederlandse nationaliteit hebben van geboorte. Je kan aan nieuwkomers imo dus wel degelijk extra eisen opleggen. Sterker nog, dat moet je wel om bepaalde zaken af te dwingen zoas integratie.
    Het voorbeeld van het rijbewij is inderdaad ideaal. Immers iedereen die dezelfde overtreding maakt wordt op dezelfde wijze gestraft. Dat is niet zo in jou voorstel, daar creeer je tweederangs burgers die minder rechen hebben als de gewone burger
    quote:
    Als je dit serieus bedoelde, dan heb je de strekking van mijn verhaal niet echt begrepen vrees ik.
    [/qoute]

Er zat hier een verborgen sarcasme mode in

[qoute]
    Ze mogen in nederland toch gewoon werken?? Als je nog geen officiele status hebt mag je niet werken, ok, en dat is ook fout in mijn ogen. Verder hebben geaccepteerde asielzoekers dezelfde mogelijkheden tot scholing etc. Ze moeten wat harder werken vaak, omdat taal en gewoonten ze niet eigen zijn, maar de kans is er niet minder om. Ik blijf erbij dat als je de taal goed machtig bent en een opleiding hebt gevolgd, je echt wel aan de bak komt.
    [/qoute]

Tja, ik verwoord alleen maar waarom ze zelf zeiden dat ze weg gegaan zijn. Daar lagen voor hun meer mogenlijkheden dan hier. Ik kan me goed voorstellen dat de nederlandse regelgeving i.v.m. het openen van een eigen winkel zo ondoorzichtig en zo streng is, dat het voor de meesten onhaalbaar is. Je hebt immers overal papieren voor nodig en om nu vijf jaar te moeten wachten voordat je je winkel eindelijk mag openen. Maar dit is geen allochtonenprobleem, maar een nederlands probleem.

[qoute]
    Die werkeloosheid is imo ook een structureel probleem wat aangepakt moet worden. Ik baal zelf alleen van het feit dat veel mensen te snel de slachtofferrol aantrekken. Ze zijn vaak werkeloos vanwege de lage opleiding, en die lage opleiding komt vaak door taalachterstand. En tja, waar zou die taalachterstand toch van komen...
    Dat er wat moet gebeuren ben ik met je eens, maar dan wel op een faire manier en zo dat je mensen als een individu benadert en niet als lid van een nog niet geheel aangepaste groep. Wat je dan moet doen is bij de constatering van het probleem, neem criminaliteit, niet alleen die groep aanpakken waar het meeste profijt scijnt te halen te vallen, maar de hele bevolking even fair aanpakken. Bijvoorbeeld niet alleen Marrokaantjes bij winkeldiefstal harder straffen, maar iedere winkeldiefstal harder, maar op dezelfde manier straffen ongeacht afkomst of klasse. Dit principe kan ook met taalachterstand en opleiding gebruikt worden. Te beginnen bij het LBO weer eens wat praktijgerichter te laten worden.
    pi_17625251
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 16:14 schreef freako het volgende:

[..]

De werkloosheid onder allochtonen is de laatste 10 jaar sterk afgenomen, dus het gaat de goede kant op.
    Volgens mij heb je een berichtje gemist:

http://www.nos.nl/nieuws/(...)enstijgtsneller.html
      FOK!fotograaf woensdag 10 maart 2004 @ 16:41:47 #134
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_17625390
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 16:26 schreef Zemi77 het volgende:
    Het voorbeeld van het rijbewij is inderdaad ideaal. Immers iedereen die dezelfde overtreding maakt wordt op dezelfde wijze gestraft. Dat is niet zo in jou voorstel, daar creeer je tweederangs burgers die minder rechen hebben als de gewone burger
    Waarom worden ze niet op dezelfde manier gestraft?? Naast het puntengebeuren krijgen ze ook de normale straf natuurlijk. Bij binnenkomst stel je alleen voorwaarden aan hun verblijf. Je mag hier binnenkomen en blijven, mits je je gedraagd en een goed burger bent. Als je het echt gelijk wil stellen, dan moet je ook autochtonen uit gaan zetten inderdaad, maar we zijn nederland, niet de antillen.
    quote:
    Dat er wat moet gebeuren ben ik met je eens, maar dan wel op een faire manier en zo dat je mensen als een individu benadert en niet als lid van een nog niet geheel aangepaste groep. Wat je dan moet doen is bij de constatering van het probleem, neem criminaliteit, niet alleen die groep aanpakken waar het meeste profijt scijnt te halen te vallen, maar de hele bevolking even fair aanpakken. Bijvoorbeeld niet alleen Marrokaantjes bij winkeldiefstal harder straffen, maar iedere winkeldiefstal harder, maar op dezelfde manier straffen ongeacht afkomst of klasse. Dit principe kan ook met taalachterstand en opleiding gebruikt worden. Te beginnen bij het LBO weer eens wat praktijgerichter te laten worden.
    Logisch dat je een probleem aan moet pakken en niet een groep met het probleem. Je moet oplossingen echter soms wel aanpassen per doelgroep, omdat een oplossing niet altijd bij elke groep de gewenste uitwerking heeft. Ik blijf er echter bij dat als iemand wil, hij dezelfde kansen heeft. Lui zijn en de slachtofferrol aannemen lost niets op.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_17625739
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 16:41 schreef freud het volgende:

[..]

Waarom worden ze niet op dezelfde manier gestraft?? Naast het puntengebeuren krijgen ze ook de normale straf natuurlijk. Bij binnenkomst stel je alleen voorwaarden aan hun verblijf. Je mag hier binnenkomen en blijven, mits je je gedraagd en een goed burger bent.
    Dan straf je ze toch dubbel of niet? Ik vind dat als we tegen iemand zeggen dat hij hier mag blijven, dat dat dan ook zonder voorwaarden moet zijn, anders hadden we vantevoren maar beter moeten screenen. Trouwens het merendeel van de Marokkanen en Turken komt hier binnen via huwelijken en familie herenigingen. Deze groep valt dus al volledig buiten jouw systeem, want zij vragen geen asiel aan. Of wil je het voor alle mensen die een Nl paspoort aanvragen invoeren. Ook voor de Duitser die met een Nlse trouwt? Zo ja is het dan niet gewoon beter om dei mensen bij binnekomst gewoon goed wegwijs in de Nl samenleing te maken. Zoals je zelf al zei oplossingen mag je best in een groep zoeken de strafmaat niet. En asocialen hou je nu eenmaal toch niet buiten de deur, daar moet je je beleid niet op afstemmen.
      woensdag 10 maart 2004 @ 17:04:20 #136
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_17625917
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 16:35 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je een berichtje gemist:

http://www.nos.nl/nieuws/(...)enstijgtsneller.html
    Ja, een tijdelijke stijging door de recessie. Dat komt voornamelijk door de oververtegenwoordiging in de lagere klassen van de samenleving die eerder werkloos raken in slechte tijden. En het is ook een groep at eerder in de criminaliteit belandt. Daarom is die oververtegenwoordiging ook niet zo heel gek. Natuurlijk kan je een deel op falend integratie schuiven, maar hoe groot dat deel is, weet ik niet. Dat weet niemand, maar sommige denken door "schokkende" cijfers te geven dat een gebrek aan integratie schuldig is aan alle problemen.

Verder nog wat feitenkennis die sommige blijken te missen:
    Er wonen ruwweg 3,5 miljoen allochtonen in Nederland. Een allochtoon uit een niet-Westers land komt niet per definitie uit een Islamitisch land; voornamelijk Azie blijkt steeds meer een land van herkomst te zijn.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_17626013
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 17:04 schreef Sidekick het volgende:

Dat weet niemand, maar sommige denken door "schokkende" cijfers te geven dat een gebrek aan integratie schuldig is aan alle problemen.
    Ik hoop niet dat je mij ook bedoelt met die sommigen, want dan heb je volgens mij toch de strekking van mijn verhaal gemist.
      FOK!fotograaf woensdag 10 maart 2004 @ 17:09:23 #138
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_17626060
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 16:56 schreef Zemi77 het volgende:
    Dan straf je ze toch dubbel of niet?
    Ze zijn ook meer beloond dan anderen, omdat ze hier asiel krijgen. Dat voorrecht is onder voorwaarde dat ze zich gedragen. Het is dus niet dubbel straffen. Ze doen dit zichzelf aan, omdat ze die voorwaarden moeten accepteren als ze hier mogen binnenkomen. Ze moeten niet hier asiel aanvragen.
    quote:
    Ik vind dat als we tegen iemand zeggen dat hij hier mag blijven, dat dat dan ook zonder voorwaarden moet zijn, anders hadden we vantevoren maar beter moeten screenen.
    Bulls*t, je kan niet screenen of mensen crimineel gedrag gaan vertonen of niet van plan zijn productief te worden. Kon dat maar!
    quote:
    Trouwens het merendeel van de Marokkanen en Turken komt hier binnen via huwelijken en familie herenigingen. Deze groep valt dus al volledig buiten jouw systeem, want zij vragen geen asiel aan.
    Good point! Het zou inderdaad voor alle immigranten moeten gelden, turk, servier of amerikaan.
    quote:
    Of wil je het voor alle mensen die een Nl paspoort aanvragen invoeren. Ook voor de Duitser die met een Nlse trouwt?
    Ja, geen speciale uitzonderingen. Is wel zo eerlijk.
    quote:
    Zo ja is het dan niet gewoon beter om dei mensen bij binnekomst gewoon goed wegwijs in de Nl samenleing te maken. Zoals je zelf al zei oplossingen mag je best in een groep zoeken de strafmaat niet. En asocialen hou je nu eenmaal toch niet buiten de deur, daar moet je je beleid niet op afstemmen.
    Ja, en met een puntenbeleid geef je de mensen zelf de complete verantwoordelijkheid in handen of ze mogen blijven of niet. Ze MOETEN niet crimineel worden of zich anderszijds misdragen. Doe je het wel, dan accepteer je het risico.

Maar goed, hoe zinnig en leuk de discussie ook is, ik denk niet dat dit het topic is ervoor. Misschien ergen anders openen, POL of zo?
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      woensdag 10 maart 2004 @ 17:22:17 #139
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_17626379
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 15:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Niet-westerse allochtonen zijn over het algemeen moslim.
    Surinamers en Antillianen zijn er in Nederland ook behoorlijk wat van dacht ik zo. En zelfs onze toekomstige koningin is een niet westerse allochtoon.
    Krekker is de bom!
    pi_17626396
    Het begint idd een beetje off-topic te raken ja. Pol lijkt me wel een leuk idee.
      FOK!fotograaf donderdag 11 maart 2004 @ 09:47:41 #141
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_17639089
    Ik zal er zo een [proefballon] topic over openen als ik tijd heb.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_17639190
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 15:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
    <blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 10 maart 2004 15:20 schreef Castor het volgende:

[..]

• Allochtoon is niet synoniem met mohammedaan ofwel moslim.</div></blockquote> Niet-westerse allochtonen zijn over het algemeen moslim. In de meeste islamitische landen is 99 tot 100 procent vd bevolking moslim.
  • Ik wist niet dat suriname en de Nederlandse antillen islamitische landen waren.
    Allah Al Watan Al Malik
      donderdag 11 maart 2004 @ 10:11:35 #143
    73210 sanniejj
    Freaky bodybuilder
    pi_17639408
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2004 09:56 schreef Mutant01 het volgende:
    <blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 10 maart 2004 15:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
    <blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 10 maart 2004 15:20 schreef Castor het volgende:

[..]

• Allochtoon is niet synoniem met mohammedaan ofwel moslim.</div></blockquote> Niet-westerse allochtonen zijn over het algemeen moslim. In de meeste islamitische landen is 99 tot 100 procent vd bevolking moslim.</div></blockquote> Ik wist niet dat suriname en de Nederlandse antillen islamitische landen waren.
  • Ze kennen wel een behoorlijk groot aantal moslims.. ze hebben niets voor niets moskeen voor deze bevolkingsgroepen =)
    Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
      donderdag 11 maart 2004 @ 10:12:21 #144
    46275 Castor
    Obey the rules, miss the fun
    pi_17639423
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 16:03 schreef snakelady het volgende:
    Waarom zitten ze dan in de gevangenis als ze geen crimineel zijn?
    En waarom worden ze zo in bescherming genomen, beseffen mensen pas hoe erg het is als er een burgeroorlog komt, want zo ver komt het hoor.
    De gedetineerden zijn crimineel, daarom zitten ze in de gevangenis....wat snap je hier niet aan
    pi_17639438
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2004 10:11 schreef sanniejj het volgende:
    <blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op donderdag 11 maart 2004 09:56 schreef Mutant01 het volgende:
    <blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 10 maart 2004 15:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

• Allochtoon is niet synoniem met mohammedaan ofwel moslim.</div></blockquote> Niet-westerse allochtonen zijn over het algemeen moslim. In de meeste islamitische landen is 99 tot 100 procent vd bevolking moslim.</div></blockquote> Ik wist niet dat suriname en de Nederlandse antillen islamitische landen waren. </div></blockquote> Ze kennen wel een behoorlijk groot aantal moslims.. ze hebben niets voor niets moskeen voor deze bevolkingsgroepen =)
  • "Behoorlijk groot", haal eens de percentage Antilliaanse moslims tevoorschijn?

80% van de surinamers is geen moslim volgens de cijfers.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_17652867
    En de rest van de gevangenen, hoeveel daarvan is 2e/3e generatie? Zitten er uberhaupt nog wel Nederlanders in de gevangenis, een enkeling daargelaten?

Multiculturele samenleving... bah.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      donderdag 11 maart 2004 @ 20:49:36 #147
    86654 Chris123
    Blije denker
    pi_17653162
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 12:01 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dit is het enige aspect dat jaren lang verzwegen is.. Want het zou eens discriminerend zijn..
    Helaas is het natuurlijk wel stigmatiserend voor de normale allochtonen.

Het zou echter goed zijn te onderzoeken wat er gedaan kan worden om te voorkomen dat zoveel mensen uit deze groepen crimineel actief zijn, financiele problemen, cultuurkloof met NL, werkloosheid, studieproblemen, etc. Het niet ontkennen van deze situatie, maar er iets aan doen is stigmatiserend, maar wel het beste voor autochtonen en allochtonen.
    pi_17654386
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2004 20:36 schreef StefanP het volgende:
    Zitten er uberhaupt nog wel Nederlanders in de gevangenis, een enkeling daargelaten?
    Ja
    pi_33700949
    Kick
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_33704751
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 17:47 schreef fernando_redondo het volgende:
    Kick
    Nutteloos.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')