ja maar dat heb ik ook voor ik ga slapen. als ik dan wel ns ga luisteren naar de dingen die door mn hoofd gaan dan herken ik dat niet als mezelf. is dit dan god? hoe weet ik dat t god is? hoe weet jij dat t god is?quote:Op maandag 8 maart 2004 00:24 schreef Fearlezz het volgende:
Geachte heren _Etter_, Knoekie, Roellio en juiced,
Zou u zo vriendelijk willen zijn ontopic en serieus te reageren? Zo niet, sodemieter hier dan op en ga terug naar de zandbak waar je thuis hoort!
Met vriendelijke groet,
Ik.
Zo, nu antwoord op je vraag: soms wel, soms niet. Het is vaak ook lastig dit onderscheid te maken, omdat je je helemaal moet openstellen voor God's Geest, en dat is een bewuste keuze. Maar op een gegeven moment merk je dat je dingen zegt/doet/bidt die niet uit jezelf komen...
feistyquote:Op maandag 8 maart 2004 00:29 schreef MUUS het volgende:
Alle crap en nikszeggende posts zijn verwijderd. Reageer normaal of zout gewoon op.
Ik denk ook dat het zeer persoonlijk is en daarbij ook erg lastig om uit te leggen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 23:53 schreef freud het volgende:
Het is denk ik een bepaald gevoel waar iedereen een ander label op kan plakken. De ene noemt het nirwana, de ander de HG. Ik zie het niet als dat, ik noem het simpelweg 'rust'.
Erg mooi stukjequote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:45 schreef EMW het volgende:
Ok, ff kopieren en plakken...
-knip-
Uiteindelijk is mijn mening dat God niet meer is dan energie en hoe dit precies werkt gaat het menselijk voorstellingsvermogen te boven.
Wat een lulkoek. Wet vd polariteit? Kom nou, zaken hoeven niet tegenovergesteld te zijn. Neem kou, dat enkel een gebrek aan warmte is. Beide bestaan omdat wij relatief denken en niet absoluut. Niets tegenover iets is echter wel absoluut en dan gaat die hele wet niet door. Er kan best een niets bestaan. Dat mensen als argument aandragen dat het niets iets is, is een misplaatste opvatting omdat het heelal moet bestaan en altijd heeft bestaan omdat iets niet uit niets kan voortkomen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:45 schreef EMW het volgende:
Ok, ff kopieren en plakken...
Er zit veel meer achter religie dan de meeste mensen denken. Ware religie is gebaseerd op filosofie (net zoals wetenschap eigenlijk voortkomt uit filosofie). Uiteindelijk gaan religie en wetenschap hand in hand.
Het probleem met religie is, is dat de kerk (of moskee) de filosofie achter religie helemaal verkeerd naar buiten uitdraagt. De bijbel wordt tegenwoordig volgens mij helemaal verkeerd geinterpreteerd. Wat wil je ook, nadat deze kennis al 2000 jaar lang wordt doorgegeven in tijdperken waarin informatie niet zo'n grote rol speelt als nu.
Neem bijvoorbeeld de Vader, de Zoon, en de heilige Geest. De filosofie hier achter is dit:
Wat zou er zijn als het heelal niet zou bestaan? Niets. Maar als er niets is, moet er ook iets zijn (de wet vd polariteit). Het een kan niet bestaan zonder het ander. Niets = niet iets, wat betekent dat er iets moet bestaan, wil er ook niet iets bestaan. Goed kan alleen bestaan, wanneer kwaad bestaat. Koud kan alleen bestaan, wanneer warm bestaat.
Het is dus onvermijdelijk dat het heelal bestaat. Ik denk ook dat het iets, de fysieke werkelijkheid, geen begin en geen einde heeft. Want wat is er voor een begin? Niets. En als er niets is moet er ook iets zijn. Er is dus altijd al iets geweest. De twee tegenpolen iets en niets zijn eeuwige begrippen.
Verder is de essentie van het iets energie. Zonder energie kan iets niet zijn. Dit is de filosofische beredenering achter de Vader (energie), de Zoon (iets), en de Heilige Geest (niets). Daarom wordt ook altijd gezegd dat de heilige geest overal om ons heen is. De essentie van een ruimte is niet de muren die de ruimte afbakenen, maar het niets dat zich tussen deze muren bevindt. Als de ruimte volledig zou bestaan uit muur, zou het geen ruimte zijn.
Uiteindelijk is mijn mening dat God niet meer is dan energie en hoe dit precies werkt gaat het menselijk voorstellingsvermogen te boven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |