Een hop?? Waar wonen jouw schoonouders?? Dat zijn prachtige vogels!quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:33 schreef Againzender het volgende:
Mijn schoonouders hebben op dit moment een hop in de tuin zitten, mooi beest!
En een vogel die een roep heeft 'als een autoalarm' volgens mijn schoonvader, iemand een idee wat dat voor beest kan zijn
O ja, ze wonen in Zuid Frankrijk, daar zie je ze wat vaker dan in Nederland!quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:43 schreef Daiha het volgende:
[..]
Een hop?? Waar wonen jouw schoonouders?? Dat zijn prachtige vogels!
Een autoalarm![]()
Misschien een wielewaal, die hebben een hele heldere, luidruchtige zang. Maar dan zullen jouw schoonouders wel een erg grote tuin moeten hebben met hoge loofbomen, anders zal het geen wielewaal zijn.
Shit zeg, dan zou ik ook wel met plezier naar mijn schoonouders gaan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
O ja, ze wonen in Zuid Frankrijk, daar zie je ze wat vaker dan in Nederland!
Een wielewaal had mijn schoonvader wel herkend denk ik. In de tuin staat niet zoveel loofhout. Bij de rivier staan wel wat populierachtige bomen, maar niet echt de omgeving voor een wielewaal.
Ik ga het wel eens uitzoeken als ik er ben.
Bij de rivier daar komen ook koereigers voor, ook mooie beestjes
Mijn ouders krijgen een vinex-wijk in hun achtertuin. Gevolg is wel dat er nu een grote kale zandvlakte achter het huis ligt, en er een ransuil gebruik maakt van de bomen in de tuin van mijn ouders als uitvalsbasis voor de jacht.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:35 schreef Daiha het volgende:
[..]
Shit zeg, dan zou ik ook wel met plezier naar mijn schoonouders gaan.
* jaloers is![]()
Mijn schoonouders wonen in een betonnen woonwijk, met 1 conifeer in hun tuin![]()
Ach, dit is betrekkelijke situatie, over een tijdje ben je blij als je een koolmeesje in de tuin ziet.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
Mijn ouders krijgen een vinex-wijk in hun achtertuin. Gevolg is wel dat er nu een grote kale zandvlakte achter het huis ligt, en er een ransuil gebruik maakt van de bomen in de tuin van mijn ouders als uitvalsbasis voor de jacht.
Dat merk ik hier in Amsterdam al. In de oude wijken hoor je ze veel meer dan in de nieuwe wijken. Heel jammer. En de mensen maar klagen daar over muggen...quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:49 schreef Daiha het volgende:
[..]
Ach, dit is betrekkelijke situatie, over een tijdje ben je blij als je een koolmeesje in de tuin ziet.![]()
Bij mij thuis scheren de gierzwaluwen nog over het huis. Ben benieuwd hoe lang ik daar nog van kan genieten, overal om ons heen worden nieuwbouwhuizen uit de grond gestampt zonder nestelmogelijkheden voor de gierzwaluwen....![]()
Ik zal het eens vragen, maar ze kunnen daar niet internetten, dus als ze er eentje maken, dan duurt het even voor ik hem hier in Nederland heb!quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:49 schreef ImmovableMind het volgende:
Zou je je schoonouders willen vragen of ze een aantal foto's van die Hop (Upupa epops) kunnen maken. Zoals je kunt zien ziet hij er al exotisch uit. In Nederland is hij een zeldzame doortrekker die er een enkele keer ook wel broedt. In België wordt broeden ook sporadisch gesignaleerd.
Spreeuwen herkennen ze wel denk ik, maar die kunnen inderdaad fantastisch geluiden nadoen. Vroeger zat er altijd een kolonie spreeuwen in Utrecht CS. Daar zat er eentje tussen die een conducteursfluit kon nadoenquote:Spreeuwen (en Kauwen) kunnen daarintegen wel fantastisch goed geluiden nabootsen.
Wat leuk, zeg! Doet me denken aan het merelnest bij ons in de tuin vorig jaar:quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:31 schreef Poison-Ivy het volgende:
hoe lief.....nog zo kwetsbaar, bij ons in de heg....
![]()
Geinig, die 3 kopjes zo uit dat nestquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:13 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Wat leuk, zeg! Doet me denken aan het merelnest bij ons in de tuin vorig jaar:
[afbeelding]
Dat waren er dus drie... Hoeveel zijn het er bij jou? Een stuk of vijf, zes?
En weet je ook wat voor vogels het zijn?
Hm, zo'n vermoeden had ik al idd, maar was er niet zeker van, vanwege het vele blauw op de vleugels. Een beetje hadden ze dat bij mij ook wel, maar niet zo duidelijk als op jouw foto.quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:47 schreef Poison-Ivy het volgende:
Geinig, die 3 kopjes zo uit dat nest![]()
*Het zijn trouwens merels*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |