abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27736002
hm tja.. je zou denken dat de kuifeend van 10 jaar geleden nog steeds hetzelfde eruit ziet?
niet dan?

waarom is jonnson zoveel beter dan?

hm het meest bjizonder.. een pestvogel denk ik?
op zich geen zwaar zeldzaam beestje.. maar wel heel zeldzaam in de naardermeer zegmaar
daar horen ze niet echt

en vandeweek vond ik een aalscholver midden in de stad.. daar stond ik ook wat raar van te kijken

en wat ik wel stoer vind is de zilverreiger.. maar die is niet echt zeldzaam geloof ik
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_27736931
Ik heb het ANWB vogelboek tegenwoordig. Heb van verschillende mensen gehoord dat hij goed is.
Ik weet niet of hij goed is in vergelijking met Johnson. Ik vind m iig wefijn.

Meest bijzonder.... hmmmm roodmus in de Oostvaardersplassen?
Monniksgier Oostvaardersplassen?(Alhoewel ik deze heb gezien op aanwijzing van anderen, en erg ver weg, dus dat ligt toch anders)
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:18:55 #253
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27739074
Hello,

De kuifeend ziet er idd nog steeds hetzelfde uit.......... ! haha!
Maar het gaat hier om een paar dingen die ik in het veld belangrijk vind. En bij de Lars vind ik de volgende dingen beter geregeld:

• Gids met uitgebreidere beschrijvingen, ook van geluiden;
  • Staan meer nieuwkomers in;
  • Aandacht voor ondersoorten;
  • Tekeningen zijn vanuit verschillende hoeken gemaakt, niet alleen zij aanzicht;
  • Groter areaal;
  • Alle kleden: zomer- en winterkleed, jeugdkleden.

Meer kan ik er zo niet verzinnen..............

Volgens mij is de Lars wel wat zwaarder in gewicht, maar met een rugzak merk je daar niet veel van. Je zult zien dat de meeste wat oudere vogelaars de peterson gebruiken en de jongeren die zul je vaak met een Lars vinden. Dat zijn tenminste mijn bevindingen.

Mijn bijzonderste soorten in Nederland:
  • Giervalk
  • Izabeltapuit
  • Sperwergrasmus
  • Zwarte Ibis

Pestvogels zijn fantastisch mooie vogels, ze zitten regelmatig in de buurt van Almelo als het winter is. Die monniksgier had ik ook nog willen zien, maar heb helaas vervoersproblemen. Top!
    Hieronder de Lars plaatje Sorry zwart/wit

[ Bericht 5% gewijzigd door ImmovableMind op 08-06-2005 14:06:34 ]
  • Wie met niets tevreden is, bezit alles.
      woensdag 8 juni 2005 @ 13:25:10 #254
    63358 Radyhyn
    Melodramatic fool
    pi_27739319
    Mijn meest bijzondere waarneming was al een heel aantal jaren geleden tijdens een ganzenexcursie van de VWG. Namelijk een sneeuwgans blauwe fase.

De rest stond naar een andere sneeuwgans te kijken. En ik vroeg mij af waarom degene die ik in de kijker had een grijs/blauw lichaam had. Dit bleek dus een ondersoort te zijn.
    Was wel erg leuk dat ik die 'ontdekt' had ik nog maar net met vogelen begonnen was toen.
    Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
    Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
      woensdag 8 juni 2005 @ 15:33:38 #255
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_27743916
    Mijn schoonouders hebben op dit moment een hop in de tuin zitten, mooi beest!

En een vogel die een roep heeft 'als een autoalarm' volgens mijn schoonvader, iemand een idee wat dat voor beest kan zijn
    [b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
    GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
    :P
      woensdag 8 juni 2005 @ 15:37:19 #256
    45460 Pearly
    Mi Na Pritpangi
    pi_27744060
    Merels zijn goed in geluiden immiteren.
    Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
      woensdag 8 juni 2005 @ 15:43:24 #257
    102511 Daiha
    Fragile Emotional Disorder
    pi_27744273
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 15:33 schreef Againzender het volgende:
    Mijn schoonouders hebben op dit moment een hop in de tuin zitten, mooi beest!

En een vogel die een roep heeft 'als een autoalarm' volgens mijn schoonvader, iemand een idee wat dat voor beest kan zijn
    Een hop?? Waar wonen jouw schoonouders?? Dat zijn prachtige vogels!

Een autoalarm

Misschien een wielewaal, die hebben een hele heldere, luidruchtige zang. Maar dan zullen jouw schoonouders wel een erg grote tuin moeten hebben met hoge loofbomen, anders zal het geen wielewaal zijn.
    Tranendal
    pi_27744779
    Een spotvogel misschien?
      woensdag 8 juni 2005 @ 16:28:22 #259
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_27745850
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 15:43 schreef Daiha het volgende:

[..]

Een hop?? Waar wonen jouw schoonouders?? Dat zijn prachtige vogels!

Een autoalarm

Misschien een wielewaal, die hebben een hele heldere, luidruchtige zang. Maar dan zullen jouw schoonouders wel een erg grote tuin moeten hebben met hoge loofbomen, anders zal het geen wielewaal zijn.
    O ja, ze wonen in Zuid Frankrijk, daar zie je ze wat vaker dan in Nederland!

Een wielewaal had mijn schoonvader wel herkend denk ik. In de tuin staat niet zoveel loofhout. Bij de rivier staan wel wat populierachtige bomen, maar niet echt de omgeving voor een wielewaal.

Ik ga het wel eens uitzoeken als ik er ben.

Bij de rivier daar komen ook koereigers voor, ook mooie beestjes
      woensdag 8 juni 2005 @ 16:35:45 #260
    102511 Daiha
    pi_27746127
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 16:28 schreef Againzender het volgende:

[..]

O ja, ze wonen in Zuid Frankrijk, daar zie je ze wat vaker dan in Nederland!

Een wielewaal had mijn schoonvader wel herkend denk ik. In de tuin staat niet zoveel loofhout. Bij de rivier staan wel wat populierachtige bomen, maar niet echt de omgeving voor een wielewaal.

Ik ga het wel eens uitzoeken als ik er ben.

Bij de rivier daar komen ook koereigers voor, ook mooie beestjes
    Shit zeg, dan zou ik ook wel met plezier naar mijn schoonouders gaan.

* jaloers is

Mijn schoonouders wonen in een betonnen woonwijk, met 1 conifeer in hun tuin
    Tranendal
      woensdag 8 juni 2005 @ 16:40:03 #261
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_27746289
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 16:35 schreef Daiha het volgende:

[..]

Shit zeg, dan zou ik ook wel met plezier naar mijn schoonouders gaan.

* jaloers is

Mijn schoonouders wonen in een betonnen woonwijk, met 1 conifeer in hun tuin
    Mijn ouders krijgen een vinex-wijk in hun achtertuin. Gevolg is wel dat er nu een grote kale zandvlakte achter het huis ligt, en er een ransuil gebruik maakt van de bomen in de tuin van mijn ouders als uitvalsbasis voor de jacht.
      woensdag 8 juni 2005 @ 16:49:59 #262
    102511 Daiha
    pi_27746668
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 16:40 schreef Againzender het volgende:

[..]

Mijn ouders krijgen een vinex-wijk in hun achtertuin. Gevolg is wel dat er nu een grote kale zandvlakte achter het huis ligt, en er een ransuil gebruik maakt van de bomen in de tuin van mijn ouders als uitvalsbasis voor de jacht.
    Ach, dit is betrekkelijke situatie, over een tijdje ben je blij als je een koolmeesje in de tuin ziet.

Bij mij thuis scheren de gierzwaluwen nog over het huis. Ben benieuwd hoe lang ik daar nog van kan genieten, overal om ons heen worden nieuwbouwhuizen uit de grond gestampt zonder nestelmogelijkheden voor de gierzwaluwen....
    Tranendal
      woensdag 8 juni 2005 @ 16:51:09 #263
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_27746720
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 16:49 schreef Daiha het volgende:

[..]

Ach, dit is betrekkelijke situatie, over een tijdje ben je blij als je een koolmeesje in de tuin ziet.

Bij mij thuis scheren de gierzwaluwen nog over het huis. Ben benieuwd hoe lang ik daar nog van kan genieten, overal om ons heen worden nieuwbouwhuizen uit de grond gestampt zonder nestelmogelijkheden voor de gierzwaluwen....
    Dat merk ik hier in Amsterdam al. In de oude wijken hoor je ze veel meer dan in de nieuwe wijken. Heel jammer. En de mensen maar klagen daar over muggen...
      donderdag 9 juni 2005 @ 09:49:22 #264
    122170 ImmovableMind
    Beat your mind
    pi_27766165
    Hello,

Zou je je schoonouders willen vragen of ze een aantal foto's van die Hop (Upupa epops) kunnen maken. Zoals je kunt zien ziet hij er al exotisch uit. In Nederland is hij een zeldzame doortrekker die er een enkele keer ook wel broedt. In België wordt broeden ook sporadisch gesignaleerd. Hij komt ook in Afrika en Azië voor. De hop is gemakkelijk te herkennen aan zijn roodbruine verenpak met een lange zwart gepunte opzetbare kuif. Een opvallende eigenschap is de uitgesproken stank die het dier verspreidt omdat enerzijds het nest nooit wordt schoongemaakt (afvalvoedsel en mest blijven achter) en anderzijds omdat het vrouwtje een klier heeft aan de basis van haar staart, die tijdens de broedtijd een zware stank verspreidt. De hop is een insectenetende weidevogel.
    Bron: Wikipedia

Het kan geen merel zijn geweest, die kunnen alleen bepaalde noten nazingen. Zeker niet het geluid van een autoalarm. Spreeuwen (en Kauwen) kunnen daarintegen wel fantastisch goed geluiden nabootsen. Ik zal voor het geluid van een autoalarm eens bij de Uilen familie kijken. Dezen kunnen ontzettend rare geluiden maken

Ik heb in Almelo ook nog het voorrecht dat er gierzwaluwen bij mijn balkon voorbij scheren. Is er toch nog een voordeel om in een oude verpauperde wijk te wonen
    Maar door de nieuwbouw krijgen niet alleen gierzwaluwen het moeilijk in Nederland. Het gaat in Nederland ook ontzettend slecht met de huismus. KLIK HIER

Greetz Timo!
    Wie met niets tevreden is, bezit alles.
      donderdag 9 juni 2005 @ 18:39:11 #265
    45460 Pearly
    Mi Na Pritpangi
    pi_27781819
    Volgens mij is de huismus nu juist jaar met jaar weer langzaamaan aan het terugkomen. Ik kom op plekken waar er anders nogal behoorlijk wat zijn.

Je bericht heb ik niet gelezen maar zag er wel 2001 onder staan
    Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
      donderdag 9 juni 2005 @ 18:46:43 #266
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_27782013
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 09:49 schreef ImmovableMind het volgende:

Zou je je schoonouders willen vragen of ze een aantal foto's van die Hop (Upupa epops) kunnen maken. Zoals je kunt zien ziet hij er al exotisch uit. In Nederland is hij een zeldzame doortrekker die er een enkele keer ook wel broedt. In België wordt broeden ook sporadisch gesignaleerd.
    Ik zal het eens vragen, maar ze kunnen daar niet internetten, dus als ze er eentje maken, dan duurt het even voor ik hem hier in Nederland heb!
    quote:
    Spreeuwen (en Kauwen) kunnen daarintegen wel fantastisch goed geluiden nabootsen.
    Spreeuwen herkennen ze wel denk ik, maar die kunnen inderdaad fantastisch geluiden nadoen. Vroeger zat er altijd een kolonie spreeuwen in Utrecht CS. Daar zat er eentje tussen die een conducteursfluit kon nadoen zorgde elke keer weer voor paniek onder gehaaste forensen
    Wat kauwen betreft: daar zat altijd wel een groep van een stuk of 30 van die gasten, misschien dat daar de boosdoener tussen zit!
    pi_27783227

hoe lief.....nog zo kwetsbaar , bij ons in de heg....
    The secret of getting ahead is getting started
    pi_27786686
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 19:31 schreef Poison-Ivy het volgende:
    hoe lief.....nog zo kwetsbaar , bij ons in de heg....
    Wat leuk, zeg! Doet me denken aan het merelnest bij ons in de tuin vorig jaar:

Dat waren er dus drie... Hoeveel zijn het er bij jou? Een stuk of vijf, zes?
    En weet je ook wat voor vogels het zijn?

[ Bericht 14% gewijzigd door Scootmobiel op 09-06-2005 21:37:46 ]
    NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
    JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
      donderdag 9 juni 2005 @ 21:52:32 #269
    12010 daniman
    gewoon lekker gek
    pi_27788080
    Zo ik heb weer even bijgelezen! Grappig, dat verhaal van die spreeuw die een conducteursfluit nadeed
    patat ftw :)
    pi_27790131
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 21:13 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]

Wat leuk, zeg! Doet me denken aan het merelnest bij ons in de tuin vorig jaar:

[afbeelding]

Dat waren er dus drie... Hoeveel zijn het er bij jou? Een stuk of vijf, zes?
    En weet je ook wat voor vogels het zijn?
    Geinig, die 3 kopjes zo uit dat nest

*Het zijn trouwens merels *
    The secret of getting ahead is getting started
      vrijdag 10 juni 2005 @ 09:05:55 #271
    122170 ImmovableMind
    Beat your mind
    pi_27796347
    Hellow,

Die merel nesten zijn idd erg leuk in de tuin, alleen zijn die jongen zoooo ontzettend lelijk. Vogels zijn 1 van de weinige jonge dieren die ECHT lelijk zijn (Voor eenden telt die natuurlijk niet)
    Mijn ouders hebben momenteel een bonte vliegervanger in een huisje nestelen. Erg leuk om te zien wat die ouders blijven aanslepen aan voer.

Spreeuwen kunnen idd fantastische geluiden nadoen. Ik heb verhalen gehoord van spreeuwen uit Afrika die hier in de zomer de geluiden van de savanne na kunnen doen. Vooral veel Afrikaanse roofvogels, erg grappig. En heb ergens gelezen dat ze ook Olifanten na doen (Maar die wil ik toch eerst graag horen voordat ik het geloof)

Het onderzoek is idd nogal oud , maar weet wel dat het met de huismus bij ons nog steeds erg slecht gaat. Ik weet dat ze op bepaalde plekken in Nederland wel heel goed gaan. In dierentuinen lopen ze als ratten de terassen langs

Graag zou ik van jullie weten wat jullie favourite vogel is en het zou leuk zijn als je er een plaatje bij zet.Hieronder in iig mijne. Mijn eerste ervaring met deze vogel was zo kicken dat ik hem nooit meer kan vergeten. Ik zag deze vogel voor het eerst op Schiermonnikoog toen hij aan het jagen was op ....................... alles wat vloog Super snelle duikvluchten en grote veerontploffingen in de lucht als hij iets raakte........prachtig!

Greetz Timo!
      vrijdag 10 juni 2005 @ 09:31:41 #272
    63358 Radyhyn
    Melodramatic fool
    pi_27796835
    Oei, das een moeilijke vraag... favoriete vogel...
    Ik ga even denken hoor
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:27:30 #273
    63358 Radyhyn
    Melodramatic fool
    pi_27799911
    Nou ok.. hier komt ie dan...

Het zijn er 3. En het zijn wel gewone huis-tuin-en-keuken vogels.

De gierzwaluw.
    De bode van de zomer. De kreten die gierzwaluwen maken geven mij altijd zo'n zuid-frankrijk gevoel. Vlak bij mijn huis ligt een oud kerkje waar een hele kolonie gierzwaluwen zit dus bij mijn huis vliegen er ook veel. Eind deze maand gaan we daar weer een telling doen. Prachtige beesten.

De knobbelzwaan.
    Zo mooi en toch zo strek. Van lelijk eendje tot prachtige zwaan. Ik heb eens een aantal jaren achter elkaar een paartje zwanen met hun broedsels gevolgd (zie foto). Echt erg leuk.

De vlaamse gaai.
    Ja het is nog steeds vlaamse gaai voor mij.. en niet gaai. Hij is gewoon vlaams!
    Dit is mijn 'geluksvogel'. Vraag me niet waarom . Ze kunnen een enorme herrie maken, maar soms zijn ze zachtjes tegen elkaar aan het 'praten' en dat ik echt een leuk, lief geluidje . Dit is een schilderij die ik gemaakt heb van een Vlaamse Gaai.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 12:43:37 #274
    122170 ImmovableMind
    Beat your mind
    pi_27802313
    Ik vind de Gaai ook een mooie vogel.
    Deze staat ook in mijn top drie!

Ze zitten in de winter vaak in een natuurgebied vlakbij mijn huis. Kan uren naar deze beestjes kijken!
    Misschien vind ik hem mooi omdat het stiekem gewoon een mini slechtvalkje is
    pi_27803475
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 22:47 schreef Poison-Ivy het volgende:
    Geinig, die 3 kopjes zo uit dat nest

*Het zijn trouwens merels *
    Hm, zo'n vermoeden had ik al idd, maar was er niet zeker van, vanwege het vele blauw op de vleugels. Een beetje hadden ze dat bij mij ook wel, maar niet zo duidelijk als op jouw foto.

Bij de mijne heeft het hele proces precies 14 dagen geduurd, van 'net uit het ei' tot uitvliegen. De laatste dagen ging het erg snel allemaal, en toen ze eenmaal een beetje konden vliegen heb ik ze helaas ook nauwelijks meer gezien. Ze zaten toen meer in de struiken van het plantsoen en kwamen niet meer terug op het nest.

Maar het was erg leuk om het hele proces eens meegemaakt te hebben.

P.S.: Prachtig geschilderd die vlaamse gaai, Radyhyn!

[ Bericht 7% gewijzigd door Scootmobiel op 10-06-2005 13:27:52 ]
    NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
    JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')