abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27244891
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:12 schreef Pearly het volgende:
hoi hoi Daniman .....

Dan moet je toch weer bij ons Ro zijn !! Die kent toch weer wat meer eendjes.
hahahhaha is dat zo ????
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  zondag 22 mei 2005 @ 17:38:42 #227
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_27248976
ja !! ... dat is zo!! Althans : zo heb ik het ingeschat
niet goed!?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_27250784
2 nijlgans
3 nijlgans
4 mandarijneend
5 vrouwtje mandarijneend hou ik het op (zou evt ook carolina eend kunnen zijn maar gezien foto 4.... )
en 8 is een zogenaamde "soep"gans lijkt mij Dus een tamme gans.

Het lijken me trouwens gewone kuifeenden hoor, kijk maar naar die kuif, en ze zijn erg wit, eclips zijn dat veel minder.
  maandag 23 mei 2005 @ 00:30:51 #229
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_27262134
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:12 schreef Pearly het volgende:
hoi hoi Daniman .....

Dan moet je toch weer bij ons Ro zijn !! Die kent toch weer wat meer eendjes.
Maar goed : de eend met die licht bruine kring om het oog is de Nijlgans.
Die met die jonkies is volgens mij een Carolina eend.
De kuif eenden van jou worden in mijn boekje omschreven als de Eclips(kuif)eend. En het is zelfs een koppeltje.
En die mandarijn is idd PRACHTIG. Mooi Daniman!

Tip : Peter Hayman nieuwe zakgids VOGELS
ISBN : 90-5210-571-5
Bonootje adviseerde me idd om ook eens een zakformaat vogelboekje te kopen. Is toch wat makkelijker dan zo'n groot dik boek waar ik elke keer weer vogels mis
patat ftw :)
  maandag 23 mei 2005 @ 00:33:28 #230
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_27262182
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:20 schreef bonootje het volgende:

[..]

hahahhaha is dat zo ????
hm ik had toch wel verwacht eigenlijk dat jij je visie op de foto's even hiet had neergeplant
Nou ja maakt niet uit! Jouw foto's van de meeting waren trouwens ook mooi
  maandag 23 mei 2005 @ 00:35:52 #231
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_27262227
de mandarijneend staat dus niet in mijn boek dus daar kan ik niets over zeggen... er staat wel een macaroni pinguin in, maar ja
  maandag 23 mei 2005 @ 09:07:16 #232
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_27265145
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:30 schreef daniman het volgende:

[..]

Bonootje adviseerde me idd om ook eens een zakformaat vogelboekje te kopen. Is toch wat makkelijker dan zo'n groot dik boek waar ik elke keer weer vogels mis
Yep ... ik weet het!

En het is nog waar ook!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 23 mei 2005 @ 16:01:11 #233
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_27278183
Zondag ben ik met de vogelwerkgroep mee geweest naar de Oostvaardersplassen in Flevoland.

Hieronder een kleine impressie van wat we die dag zoal gezien hebben. (Veel foto's zijn van veraf genomen dus ze zijn niet allemaal even duidelijk )

Van linksboven, met de klok mee; Gele kwikstaart, vos met jong (hij had er twee maar op deze foto staat er maar 1), krakeend, fitis (hij was aan het zingen dus wist ik dat het een fitis was en geen tjiftjaf), paartje bergeenden.

Van boven, met de klok mee; zwaan met jongen, vink, groene kikker, 2 kleine zilverreigers, koninkpaard.

Verder hebben we een wielewaal gezien! Meestal zie je em niet maar hoor je em wel. Maar nu vloeg hij toevallig de weg over. Jeej 1ste keer dat ik heb gezien
Ook nog een hoop bruine kiekendieven (wat wil je met al dat rietland). Verder nog Ooievaars, lepelaars, bontbekplevier, verschillende soorten ganzen, havik, grote bonte specht, boomkruiper, verschillende eenden soorten, toren- en boomvalk, verschillende soorten zwaluwen, veld leeuwerik, grote zilverreigers, koekoeken, kluut, een hoop algemene soorten en nog veeeeel meer (78 soorten totaal).

Ook hebben we de monniksgier 'gezien'. Nouja.. gezien... door de telescoop kon je een zwarte stip zien en volgens mensen die em daarheen hebben zien vliegen moest dat de monniksgier zijn. Achja het zal wel Jammer dat ie niet onze kant op is komen vliegen
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_27278903
Leuk! Mooie dingen gezien ook!!

Ik zou vorige week ook gaan maar ik voelde me niet lekker 's ochtends dus ben ik maar in bed blijven liggen. Kennis van me is nog wel gegaan toen. Lijst van wat hij gezien heeft staat hier
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:44:35 #235
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_27428509
http://scripts.planet.nl/video/

Wacht niet te lang met 'even kijken naar deze streaming'. Mooi om te zien! Echt schitterend!
Ik kan er behoorlijk lang naar kijken.......
pi_27682370
De laatste tijd heb ik boven de weilanden hier in de Krimpenerwaard al een paar keer een witte vogelsoort zien vliegen (vooral boven weilanden en sloten), met een rode snavel, een zwart 'kapje' op z'n kop en een gevorkte staart, net als bij een zwaluw dus, maar dan ongeveer zo groot als een meeuw.

Ik had geen idee wat het kon zijn, maar na enig googlen lijkt het erop dat het waarschijnlijk visdiefjes zijn, want ze leken nog het meest op de vogel op deze Google-foto:

Ik heb er zelf helaas geen foto van kunnen maken, daarvoor waren ze te snel weer weg, maar ik vind het in ieder geval leuk om weer eens een (voor mij) onbekende vogelsoort te leren kennen.
Mooie beestjes!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_27682974
Leuk! Visdiefjes zijn zeker mooie beestjes Grote kans dat het een visdiefje was idd.
pi_27683373
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:07 schreef ikke_ook het volgende:
Leuk! Visdiefjes zijn zeker mooie beestjes Grote kans dat het een visdiefje was idd.
Ja, ik las net nog op een site dat het een stern-soort is (Sterna hirundo). Dat 'hirundo' herinnerde mij meteen aan het Franse woord voor zwaluw, 'hirondelle', dus daar zie je ook meteen die overeenkomst met de gevorkte staart van de zwaluw in. Best interessant... Ik had ze dus nog nooit eerder gezien, en dacht eerst nog aan een scholekster, maar die heeft veel meer zwart en langere poten.
pi_27683496
Visdiefjes(sterns) zien er ook veel slanker uit in hun vlucht
Meer info over het visdiefje
pi_27690618
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:27 schreef ikke_ook het volgende:
Visdiefjes(sterns) zien er ook veel slanker uit in hun vlucht
Meer info over het visdiefje
Interessante info op die site, ikke_ook, bedankt!
  maandag 6 juni 2005 @ 22:38:04 #241
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27692261
Beste Vogelaars,

Ik ben hier nieuw op het forum en tot mijn grote verbazing is er zelfs een topic over vogelen/vogels. Het is echt eeuwen geleden dat ik vogels heb gekeken. Ik was vroeger een fanatiek vogelaar en heb dan ook veel leuke dingen gedaan omtrent het vogelen. Roofvogels ringen, inventariseren en natuurlijk op kamp naar Vlieland/Schiermonnikoog om daar vogels te spotten.

Op een gegeven moment (ik ga hier geen vrienden mee maken , was ik zelfs lid van de DBA en liep ik met mijn beeper het land rond te crossen) Ondertussen ben ik 23 en heb ik er helaas geen tijd meer voor. Uitgaan in combinatie met vogels kijken is een ontzettend slechte mix. Daar komt nog eens bij dat ik in het weekend lessen moet geven.

Wie van jullie kijkt er nog regelmatig vogels en kent het natuurgebied Engbertsdijksvenen (Buurt van Almelo). Dit is een ontzettend mooie plek om onder andere Kraanvogels, Klapeksters, Grote verscheidenheid aan steltlopers, witoogeend en regelmatig een Arend.

En zijn jullie fanatieke Lars JOnsson gebruikers of lopen hier nog ouderwetse Peterson mensen rond! !

Greetz
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_27693025
Welkom hier ImmovableMind, maar wat is een beeper en de DBA
  maandag 6 juni 2005 @ 23:06:29 #243
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_27693311
* nieuwsgierig is!

pi_27693455
Google zegt :
http://www.dutchbirding.nl/

én dit gevonden :
quote:
De échte vogelfreaks – ‘twichters’ in het jargon – communiceren met elkaar via een netwerk van beepers. Rond deze periode verkeren zij dan ook in een semi-autistische toestand, als waanzinnigen vastklampend aan hun apparaatje dat om de haverklap een cijfercode uitbraakt, die zij dan decoderen met een speciaal codeboekje. Vergeet het klassieke beeld van het in kakigroen geklede boswachtertype – pluim op de hoed – dat zich een weg door het struikgewas baant. De moderne vogelaar is uiterst mobiel, uitgerust met peperduur optisch materiaal en beschikt ten alle tijde over verschillende referentiewerken, zowel op papier als op cdrom, cd of internet.
Wij wachten op de ontknoping
pi_27695609
www.koreus.com/files/200502/smart-bird.html

ik vind hem zo lief en grappig

ik weet, niet uniek, maar blijft leuk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27696559
Ja geweldig en ongelofelijk
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:12:04 #247
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27699380
De DBA is inderdaad de Dutchburding. Normaal gesproken hekelt iedereen je als vogelaar. Dit komt omdat je alleen op nieuwe soorten jaagt. Zonder oog te hebben op de soorten die je al een keer gezien hebt. Gelukkig is dit niet helemaal waar, want ik geniet nog steeds bij elke roofvogel die ik langs zie komen!

Hey Milagro, die smartbird is idd grappig
Greetz Timo
pi_27699613
ik zou graag mezelf peterson aanhanger noemen
maar het is "onmogelijk" om daar nog wat van te vinden lijkt het?
hadden er bij de vogelopvang wel eentje liggen.. en dat was best een fijn boekje
maar een nieuwe vinden.. dat kost toch beduidend veel omeite

op moment ben ik anwb aanhanger maar
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_27706036
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:17 schreef milagro het volgende:
www.koreus.com/files/200502/smart-bird.html

ik vind hem zo lief en grappig

ik weet, niet uniek, maar blijft leuk
hij is superrrr geweldiggg hahahhahah
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:46:06 #250
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27731805
Voor alle Peterson aanhangers.....:
Het boek is verouderd koop aub een Jonnson, die is stukken stukken beter!

Nog een vraag...wat is de meest bijzondere (niet mooie) vogel die je in Nederland gezien hebt?

Groeten Timo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')