abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1237172
Uit de Telegraaf :

http://www.volkskrant.nl/nieuws/nederland/360037164.html?history=/i335020926

[quote]

Schoolleiding gaf vier ton aan zichzelf en nepposten - Van onze verslaggever

De islamitische basisschool Yunus Emre in Den Haag kan een bedrag van ruim vier ton dat ze in de periode 1997-2000 heeft uitgegeven niet verantwoorden. Het bestuur spendeerde geld aan medewerkers van wie de Onderwijsinspectie het bestaan niet heeft kunnen traceren, en creeerde voor zichzelf een royale vergoedingsregeling.

Toch heeft de accountantsdienst van het ministerie van Onderwijs (nog) geen aangifte gedaan van fraude. 'Het gaat vooral om registratiefouten', zegt een medewerker van het departement. Uitgaven die op formulier A verantwoord moesten worden, zijn op formulier B terechtgekomen, en omgekeerd. We hebben de indruk dat de onrechtmatige bestedingen toch vooral het onderwijs ten goede zijn gekomen.'
Dat geldt wellicht niet voor de onkostenvergoeding van negenduizend gulden die vroegere leden van het schoolbestuur zichzelf hebben toebedeeld, en voor de bijdrage van de school aan het huwelijkscadeau van de zoon van de toenmalige voorzitter.
Ook de benoeming van drie 'spookmedewerkers' heeft de schijn tegen zich. Ze zijn niet betaald uit de eigen middelen van de school, maar uit het reguliere personeelsbudget. Gevolg is dat de uitbetaling van de
docentensalarissen vorig jaar enige tijd uiterst ongewis is geweest. Voor een gouden handdruk van 25 duizend gulden aan een voormalig medewerker van de school was evenmin dekking aanwezig.

Het verantwoordelijke bestuur is sinds oktober vorig jaar niet meer in functie. 'Onze voorgangers hebben zwak geopereerd', erkent de nieuwe bestuursvoorzitter, A. Maas. 'Ze hebben de school te veel gerund vanuit hun
gedrevenheid, en hebben het management veronachtzaamd.'

Het nieuwe bestuur is er, aldus Maas, in geslaagd 'een belangrijk deel van de schuld te verantwoorden'. De schuld gaat de draagkracht van de school mogelijk te boven.

Een externe deskundige beoordeelt de haalbaarheid van een plan voor schuldensanering. Faillissement van de school behoort, aldus een medewerker van het ministerie, tot de reële opties.

[end quote]

Mijn overpeinzingen :

- Zouden de regels dan echt zo moeilijk zijn ?
- Als de leiding de zaak al flest wat leren ze de kinderen dan ?
- Hoe heeft dit 3 jaar door kunnen gaan ?
- Moet je niet naar school ? Euh nee school is falliet.

donderdag 19 juli 2001 @ 19:00:06 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_1237241
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 18:50 schreef Zanikneef het volgende:

De islamitische basisschool Yunus Emre in Den Haag

Leve de integratie.

Stond van de week een heel stuk in de krant over een Turk die hier al 25 jaar woont, en die gescheiden scholen het slechtste vindt voor de integratie.

In grote wijken gaan zwarte naar ''zwarte'' scholen, islamieten naar Islamitische scholen. Hij zei dat als dat zo doorgaat de kinderen niet eens meer Nederlanders ontmoeten normalerwijze.

quote:
kan een bedrag van ruim vier ton dat ze in de periode 1997-2000 heeft uitgegeven niet verantwoorden.

en creeerde voor zichzelf een royale vergoedingsregeling.

Toch heeft de accountantsdienst van het ministerie van Onderwijs (nog) geen aangifte gedaan van fraude.

Tuurlijk niet.

Moet jij eens proberen op basisschool het Ankertje in Schubbekutterveen om 4 ton kwijt te raken.

Ook leuk die royale vergoedingsregeling. Normaal gesproken is dat vrijwilligerswerk.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 19-07-2001 19:01]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1237258
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:03:17 #4
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1237271
Zo R@b, tijdje niet gezien. Op vakantie geweest? Toch wel in Nederland hoop ik?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:03:21 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_1237273
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:01 schreef dwerg het volgende:
School verspilt half miljoen
Die zit, om voor mij onbekende reden, op slot.

Mag niet over gediscussieerd worden zeker

pi_1237294
Reden staat onderaan:

golfer zegt:

quote:
Crossposten vanaf de frontpage van het Fokzine heeft weinig zin op het Forum.
Discussie kan op frontpage verder gevoerd worden, deze gaat op slot.
pi_1237308
golfer zegt:
quote:
Crossposten vanaf de frontpage van het Fokzine heeft weinig zin op het Forum.
Discussie kan op frontpage verder gevoerd worden, deze gaat op slot.
Kent R@b die term?

donderdag 19 juli 2001 @ 19:11:45 #8
272 R@b
No-nonsens
pi_1237327
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:06 schreef dwerg het volgende:
Reden staat onderaan:

golfer zegt:
[..]

Goh, das nieuw zeker.

Kan nog zo tientallen topics opnoemen die hier en op de frontpage staan, maar goed.

Bovendien zijn de frontpage en het forum gescheiden zaken. Iedereen is vrij om welke discussie dan ook te openen cq aan te zwengelen in het forum. Zal toch van de zotte zijn om eerst op de frontpage te kijken of het daar misschien als nieuwsbericht gepost is. Wat een nonsens

donderdag 19 juli 2001 @ 19:13:47 #9
272 R@b
No-nonsens
pi_1237335
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:09 schreef Pannekoek het volgende:
golfer zegt:
[..]

Kent R@b die term?

Ja, die term komt me bekend voor.

Maar nooit geweten dat een onderwerp wat daar als nieuwsbericht staat, belemmerend zou werken als forum post.

donderdag 19 juli 2001 @ 19:15:08 #10
10188 links234
pi_1237343
Wat een flauwekul, gaan we discussie in de chat voortaan ook meetellen?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1237368
Ja, ik maak de regels niet. Open maar een topic in FB.
pi_1237898
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:18 schreef dwerg het volgende:

Open maar een topic in FB.

Alsof dat zin heeft. Maar wel lachen !
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  donderdag 19 juli 2001 @ 21:03:03 #13
10188 links234
pi_1237930
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:58 schreef Guus het volgende:

[..]

Alsof dat zin heeft. Maar wel lachen !

donderdag 19 juli 2001 @ 21:05:30 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1237949
Ik had dat andere topic gesloten omdat die crosspost was naar Frontpage waar op dat moment al een hevige discussie hierover werd gevoerd en het FP-bericht als bron werd geplaatst.

Deze laat ik open onder de voorwaarde dat er vanaf nu inhoudelijk op het bericht wordt gereageerd (heb er tot nu toe slechts 1 gezien) en het geneuzel over slotjes en FB achterwege blijft.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1238037
jah godver deze laat je wel open
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 19 juli 2001 @ 21:25:30 #16
10188 links234
pi_1238057
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:00 schreef R@b het volgende:

[..]

Leve de integratie.

Stond van de week een heel stuk in de krant over een Turk die hier al 25 jaar woont, en die gescheiden scholen het slechtste vindt voor de integratie.

In grote wijken gaan zwarte naar ''zwarte'' scholen, islamieten naar Islamitische scholen. Hij zei dat als dat zo doorgaat de kinderen niet eens meer Nederlanders ontmoeten normalerwijze.
[..]

Tuurlijk niet.

Moet jij eens proberen op basisschool het Ankertje in Schubbekutterveen om 4 ton kwijt te raken.

Ook leuk die royale vergoedingsregeling. Normaal gesproken is dat vrijwilligerswerk.

De naam van de bestuursvoorzitter is A. Maas.

dat klinkt behoorlijk autochtoon. Toch?

donderdag 19 juli 2001 @ 22:09:10 #17
10090 waspman
life is sweet
pi_1238319
echt belachelijk dat er nog geen aangifte is gedaan
  donderdag 19 juli 2001 @ 22:11:57 #18
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1238337
Ik hoorde het gisteren op het nieuws......

Tis natuurlijk normaal dat er geen aangifte wordt gedaan, is allemaal veel te omslachtig, cultuurverschil, taalprobleem enz.
Is veel makkelijker om nog wat extra te geven.

Tja, te zot voor woorden ???

Hoe kom ik zo snel mogelijk van het geld van de Nederlandse belastingbetaler af ?

Ongeloofelijk, lekker als je morgen met 50,1 op een 50KM/U weg geflitst wordt, Justitie heeft je dan gelijk in de wurghouding voor een paar geeltjes.

Intergratie, laat me in godsnaam niet lachen, wat een scherts vertoning, kots,

[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 19-07-2001 22:12]

Hevig kunne kwatsu is een gave
  donderdag 19 juli 2001 @ 22:12:26 #19
10188 links234
pi_1238342
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 22:09 schreef waspman het volgende:
echt belachelijk dat er nog geen aangifte is gedaan
Waarom, zolang het niet duidelijk is of er strafbare feiten zijn begaan heb je daar niets aan. Het lijkt volgens de accountant meer op slechte administratie.
pi_1239057
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 22:12 schreef links234 het volgende:

[..]

Waarom, zolang het niet duidelijk is of er strafbare feiten zijn begaan heb je daar niets aan. Het lijkt volgens de accountant meer op slechte administratie.

doe mij dan ook maar zo'n huwelijkscadeau van 80k
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:07:49 #21
10188 links234
pi_1239067
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:06 schreef Ener-G het volgende:

[..]

doe mij dan ook maar zo'n huwelijkscadeau van 80k

80k?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:33:02 #22
272 R@b
No-nonsens
pi_1239240
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 21:25 schreef links234 het volgende:

[..]

De naam van de bestuursvoorzitter is A. Maas.

dat klinkt behoorlijk autochtoon. Toch?

Inderdaad. Sterker nog het is een autochtoon.

Namelijk de nieuwe bestuursvoorzitter.

pi_1239276
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 22:12 schreef links234 het volgende:

[..]
Het lijkt volgens de accountant meer op slechte administratie.

Sterker nog, de accountantsdienst heeft de indruk dat de onrechtmatige bestedingen toch vooral het onderwijs ten goede zijn gekomen.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:46:39 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_1239321
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:38 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Sterker nog, de accountantsdienst heeft de indruk dat de onrechtmatige bestedingen toch vooral het onderwijs ten goede zijn gekomen.

Dat geldt wellicht niet voor de onkostenvergoeding van 9000 gulden die vroegere leden van het schoolbestuur zichzelf hebben toebedeeld. (normaal wordt geen tot bijna geen vergoeding gegeven).

En ook niet voor de bijdrage van de school aan het huwelijkscadeau van de zoon van de toenmalige voorzitter. (vele (tien) duizenden guldens volgens de radio)

Ook de benoeming van drie 'spookmedewerkers' heeft de schijn tegen zich. Ze zijn niet betaald uit de eigen middelen van de school, maar uit het reguliere personeelsbudget. Gevolg is dat de uitbetaling van de docentensalarissen vorig jaar enige tijd uiterst ongewis is geweest.

Voor een gouden handdruk van 25 duizend gulden aan een voormalig medewerker van de school was evenmin dekking aanwezig.

Tja........

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 20-07-2001 00:47]

pi_1239325
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:33 schreef R@b het volgende:

[..]

Inderdaad. Sterker nog het is een autochtoon.

Namelijk de nieuwe bestuursvoorzitter. [afbeelding]

Zal wel een Intrim bestuur zijn, denk niet dat een autochtoon voor langere tijd getollereerd wordt door de rest van het school bestuur.

Door het geld voor andere doeleinden dan les materiaal te gebruiken werken ze alleen maar verder mee aan de leer achterstand die de kinderen hebben t.o.v. autochtone kinderen.

Op een maier als deze hebben ze zich alleen maar in een kwaad daglicht gesteld, en zal de wel willendheid van de regering om dit soort "speciale" scholen te behouden alleen maar negatief beinvloeden. Jammer voor de kinderen.

vrijdag 20 juli 2001 @ 00:51:49 #26
272 R@b
No-nonsens
pi_1239353
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:47 schreef Zanikneef het volgende: Jammer voor de kinderen.
Helemaal niet jammer.

Mijn inziens hebben aparte islamitische scholen helemaal geen gunstige invloed op de integratie. Kinderen groeien nog meer apart op, in plaats van onderelkaar. Er zullen weinig autochtone kinderen naar een dergelijke school gaan.

Maar goed, wettelijk valt er niets aan te doen. Vrijheid van godsdienst geldt ook voor onderwijs, dus ze hebben het goed recht om aparte scholen op te richten.

pi_1239357
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:46 schreef R@b het volgende:

[..]

zie 2 berichten terug,
Tja........

R@B je haalt de woorden uit m'n mond..

Overigens vindt ik dat een gouden handdruk van 25.000 gulden de school inderdaad wel ten goede kan komen als daarme een "slechte" leraar voorgoed verdwenen is. Maar om daarvoor 25.000 gulden te betalen is nu ook weer een beetje overdreven.

pi_1239359
quote:

[..]

Dat geldt wellicht niet voor de onkostenvergoeding van 9000 gulden die vroegere leden van het schoolbestuur zichzelf hebben toebedeeld. (normaal wordt geen tot bijna geen vergoeding gegeven).

En ook niet voor de bijdrage van de school aan het huwelijkscadeau van de zoon van de toenmalige voorzitter. (vele (tien) duizenden guldens volgens de radio)

Ook de benoeming van drie 'spookmedewerkers' heeft de schijn tegen zich. Ze zijn niet betaald uit de eigen middelen van de school, maar uit het reguliere personeelsbudget. Gevolg is dat de uitbetaling van de docentensalarissen vorig jaar enige tijd uiterst ongewis is geweest.

Voor een gouden handdruk van 25 duizend gulden aan een voormalig medewerker van de school was evenmin dekking aanwezig.

Tja........

Hm, hoe dan ook, de accountantsdienst heeft de indruk dat de onrechtmatige bestedingen toch vooral het onderwijs ten goede zijn gekomen.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:53:44 #29
10188 links234
pi_1239365
Zou jij je kinderen naar een zwarte school sturen, r@b? Je wilt zo graag dat men integreert.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:56:53 #30
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1239382
quote:

Tja........

Ik ben er heel zeker van dat wat naar buiten is gekomen slecht het topje van de ijsberg is, in Nederland moet alles wat negatief naar buiten *lekt* op allochtonen gebied, verheerlijkt worden.
laten we nu eens stellen dat ze alles bewust en met opzet besodemieterd hebben en kijken wat de sancties gaan zijn als dat zo blijkt.

Niks.................................................

Maar dan ook helemaal niks, gewoon verder gaan met deze Multibull, kansloze vorm van onmogelijke / verplichte intergratie, no matter what.

Kan toch niet, ieder weldenkend mens kan toch bedenken dat uiteindelijk de hardwerkende mensen die hiervoor *mogen* betalen het niet meer gaan accepteren.

Heeft toch helemaal niets met racisme te maken, is toch gewoon een heel makkelijk optel sommetje.......
Je kunt mensen niet gewoon verplicht laten vervreemden van hun cultuur omdat ze hier wonen, dat werkt nooit of te nimmer, keer op keer blijkt dat en toch blijft men maar spekken, waardeloos...............

[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 20-07-2001 00:58]

pi_1239390
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:52 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Hm, hoe dan ook, de accountantsdienst heeft de indruk dat de onrechtmatige bestedingen toch vooral het onderwijs ten goede zijn gekomen.

Feiten zijn feiten en getallen in guldens liegen niet.. De uitgaven zijn nou niet echt ten goede van de school dan wel het onderwijs geweest.

Waar zijn de getallen/bedragen van de accountantsdienst ? Ik kan ook zomaar wat zeggen en een bepaalde indruk hebben.

vrijdag 20 juli 2001 @ 00:59:18 #32
10188 links234
pi_1239400
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:58 schreef Zanikneef het volgende:
Ik kan ook zomaar wat zeggen en een bepaalde indruk hebben.
Dat doe je toch ook?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 01:01:02 #33
10188 links234
pi_1239413
Ik ga er overigens vanuit dat de integriteit van de accountant buiten kijf staat.

Dat is tenslotte hun taak: Tekenen ze dan is het goed, tekenen ze niet dan is het fout.

vrijdag 20 juli 2001 @ 01:01:13 #34
272 R@b
No-nonsens
pi_1239414
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:53 schreef links234 het volgende:
Zou jij je kinderen naar een zwarte school sturen, r@b? Je wilt zo graag dat men integreert.
Nee, op zeker niet naar een zwarte school.

Naar een school waar een normale verhouding autochtone/allochtone leerlingen is heb ik geen enkel bezwaar.

Mocht ik in een buurt wonen waar alleen zwarte openbare scholen zijn te vinden, zou ik mijn kinderen dan maar naar een katholieke school sturen.

Bij mijn zus (de lerares is) gebeurde laatst het omgekeerde. Daar stuurde een allochtoon zijn kinderen naar toe omdat hij niet wilde dat ze op een zwarte school (waar het onderwijs volgens hem achterblijft) gingen/gaan. [zus geeft les op christelijke school in Haarlem)

pi_1239416
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:56 schreef Midioot het volgende:

[..]

Ik ben er heel zeker van dat wat naar buiten is gekomen slecht het topje van de ijsberg is, in Nederland moet alles wat negatief naar buiten *lekt* op allochtonen gebied, verheerlijkt worden.
laten we nu eens stellen dat ze alles bewust en met opzet besodemieterd hebben en kijken wat de sancties gaan zijn als dat zo blijkt.

Niks.................................................

Maar dan ook helemaal niks, gewoon verder gaan met deze Multibull, kansloze vorm van onmogelijke / verplichte intergratie, no matter what.

Kan toch niet, ieder weldenkend mens kan toch bedenken dat uiteindelijk de hardwerkende mensen die hiervoor *mogen* betalen het niet meer gaan accepteren.

Heeft toch helemaal niets met racisme te maken, is toch gewoon een heel makkelijk optel sommetje.......

Midioot waar staat dat de verantwoordelijken van allochtone afkomst zijn?
Er zullen gegarandeerd allochtone leerkrachten zijn, maar die kunnen toch niet zelf hun inkomsten bepalen en al evenmin de komst van de zgn "spookmedewerkers"?
Wie is er aansprakelijk voor dit alles?

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 20-07-2001 01:03]

vrijdag 20 juli 2001 @ 01:03:36 #36
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1239428
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:59 schreef links234 het volgende:

Dat doe je toch ook?

Daar ga je dan ook constant tegen in, terwijl zo'n accountant natuurlijk altijd gelijk heeft.

Puur speculeren, feit is dat je deze cultuur *vreemden* niet het voordeel van de twijfel moet geven, als het keer op keer niet blijkt te werken, wil je dat wel, dan betaal ook aub zelf voor de kosten, en smeer het niet constant de belastingbetaler in zijn haar.

Ik dank u

vrijdag 20 juli 2001 @ 01:06:43 #37
10188 links234
pi_1239451
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:03 schreef Midioot het volgende:

[..]

Daar ga je dan ook constant tegen in, terwijl zo'n accountant natuurlijk altijd gelijk heeft.

Puur speculeren, feit is dat je deze cultuur *vreemden* niet het voordeel van de twijfel moet geven, als het keer op keer niet blijkt te werken, wil je dat wel, dan betaal ook aub zelf voor de kosten, en smeer het niet constant de belastingbetaler in zijn haar.

Ik dank u

En dat geldt dus voor elke school, elke overheidsinstantie die de boeken niet op orde heeft?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 01:14:15 #38
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1239498
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Midioot waar staat dat de verantwoordelijken van allochtone afkomst zijn?
Er zullen gegarandeerd allochtone leerkrachten zijn, maar die kunnen toch niet zelf hun inkomsten bepalen en al evenmin de komst van de zgn "spookmedewerkers"?
Wie is er aansprakelijk voor dit alles?
Ok Cosma islamieten dan, buitenlanders, hoe wil je het noemen ?
Mijn allergrootste bezwaar tegen zoiets als dit, is dat de cultuur verschillen te groot zijn om op een westerse manier *zaken* te doen.

In Nederland hebben wij bepaalde verwachtingen / ideeen, in dit geval dat de boekhouding klopt, voor hun is dat ongetwijfeld helemaal niet zo belangrijk, heeft niets met goed of slecht te maken, ik wijs niet beschuldigend, wat ik alleen niet vind kunnen, is dat je miljarden verspilt als Nederlandse overheid aan het bij voorbaat al onmogelijke *verwesteren* van buitenlanders, gaat nooit, die mensen zijn meestal helemaal anders, qua opvattingen en levenswijze.
Door deze in mijn ogen onmogelijke vorm van intergratie moet de illusie opgegeven worden
dat er ooit kans van slagen is van de peace and harmonie wens.
Doet men dit niet, dan zullen er nog vele deksels volgen, kun je op wachten.

vrijdag 20 juli 2001 @ 01:18:35 #39
10188 links234
pi_1239526
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:14 schreef Midioot het volgende:

[..]

Mijn allergrootste bezwaar tegen zoiets als dit, is dat de cultuur verschillen te groot zijn om op een westerse manier *zaken* te doen.

In Nederland hebben wij bepaalde verwachtingen / ideeen, in dit geval dat de boekhouding klopt, voor hun is dat ongetwijfeld helemaal niet zo belangrijk, heeft niets met goed of slecht te maken, ik wijs niet beschuldigend, wat ik alleen niet vind kunnen, is dat je miljarden verspilt als Nederlandse overheid aan het bij voorbaat al onmogelijke *verwesteren* van buitenlanders, gaat nooit, die mensen zijn meestal helemaal anders, qua opvattingen en levenswijze.
Door deze in mijn ogen onmogelijke vorm van intergratie moet de illusie opgegeven worden

Mmmm, er zijn dus geen succesvolle allochtone, moslim, zakenlui in Nederland?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 01:22:19 #40
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1239548
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:18 schreef links234 het volgende:

Mmmm, er zijn dus geen succesvolle allochtone, moslim, zakenlui in Nederland?

Weinig............. tenminste die het westerse, bijna verplichte beeld, *uitdragen* ik heb het niet over shoarma groothandels die het *eigen* volk bevoorraden.
Noem eens een voorbeeld van zo iemand die ook met Nederlanders werkt.

Eigenlijk niet relevant dit laatste, het gaat mij om 99 % van de mensen, uitzonderingen heb je overal.

Anyway, ik zie echt nog geen nieuwe Philips onstaan met de naam Achmed lightning B.V. zal wel aan mij liggen...........

vrijdag 20 juli 2001 @ 01:25:52 #41
10188 links234
pi_1239567
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:22 schreef Midioot het volgende:

[..]

Weinig............. tenminste die het westerse, bijna verplichte beeld, *uitdragen* ik heb het niet over shoarma groothandels die het *eigen* volk bevoorraden.
Noem eens een voorbeeld van zo iemand die ook met Nederlanders werkt.

Ik zie echt nog geen nieuwe Philips onstaan met de naam Achmed light B.V. zal wel aan mij liggen...........

Ik zie in Nederland uberhaupt geen nieuwe multinationals ontstaan, maar goed.

En wat is er mis met een succesvol middenbedrijf met voornamelijk een allochtone klantenkring? Geld verdienen is geld verdienen is geld verdienen?

vrijdag 20 juli 2001 @ 01:34:34 #42
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1239605
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:25 schreef links234 het volgende:

En wat is er mis met een succesvol middenbedrijf met voornamelijk een allochtone klantenkring? Geld verdienen is geld verdienen is geld verdienen?

Daaraan is alles mis, op zo'n manier onderhoud je de scheiding en werk je de intergratie tegen.
Precies zoals buitenlanders veelal zelf helaas nu eenmaal ook prefereren, heb je ooit een niet buitenlander in een Shoarma tent zien werken ???

Waar dan ???

pi_1239635
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:14 schreef Midioot het volgende:

[..]

Midioot, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik weet dus niet of de eindverantwoordelijke(n) van deze school niet gewoon autochtoon zijn, dat heb ik niet in het artikel kunnen vinden.
Indien de verantwoordelijken idd van allochtone afkomst zijn zou je zoals jij stelt kunnen gaan kijken in hoeverre de gedane boekhouding afkomst gerelateerd is, of dat er in het land van herkomst bv het regelmatig gebeurd dat er van bepaalde budgetten dure cadeaus gekocht worden.
Maar ik vroeg me gewoon af of het bekend was of de leiding van die school idd allochtoon was.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 20-07-2001 01:49]

pi_1239695
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Midioot, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik weet dus niet of de eindverantwoordelijke(n) van deze school niet gewoon autochtoon zijn, dat heb ik in het artikel kunnen vinden.
Indien de verantwoordelijken idd van allochtone afkomst zijn zou je zoals jij stelt kunnen gaan kijken in hoeverre de gedane boekhouding afkomst gerelateerd is, of dat er in het land van herkomst bv het regelmatig gebeurd dat er van bepaalde budgetten dure cadeaus gekocht worden.
Maar ik vroeg me gewoon af of het bekend was of de leiding van die school idd allochtoon was.

Ik denk dat de schoolleiding allochtoon is. Het spreekt de allochtone ouders immers meer aan als de school waar hun kinderen naartoe gaan ook onder leiding staat van personen die dezelfde inslag hebben en dezelfde taal spreken. Anders zouden ze net zo goed voor een 'normale' school kunnen kiezen.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 07:33:06 #45
10188 links234
pi_1240173
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:34 schreef Midioot het volgende:

[..]

Daaraan is alles mis, op zo'n manier onderhoud je de scheiding en werk je de intergratie tegen.
Precies zoals buitenlanders veelal zelf helaas nu eenmaal ook prefereren, heb je ooit een niet buitenlander in een Shoarma tent zien werken ???

Waar dan ???

Eh ja, in Amsterdam.

Ene David Cohen in een falafelzaakje. Mag dat wel?

vrijdag 20 juli 2001 @ 08:00:01 #46
10188 links234
pi_1240216
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:34 schreef Midioot het volgende:

[..]

Maarre, wat denk je dan van chinezen in chinese restaurants? Moet dat werk overgenomen worden door nederlanders?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juli 2001 @ 09:15:07 #47
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1240420
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:00 schreef R@b het volgende:

Dat lijkt me inderdaad een stuk makkelijker: je komt niet in het nieuws, de Schubbekutteveners worden niet afgeschilderd als tuig van de richel, en de accountantsdienst behandelt je even coulant als een islamitische school.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juli 2001 @ 09:18:44 #48
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1240425
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 01:01 schreef R@b het volgende:

[..]

Nee, op zeker niet naar een zwarte school.

Naar een school waar een normale verhouding autochtone/allochtone leerlingen is heb ik geen enkel bezwaar.

Mocht ik in een buurt wonen waar alleen zwarte openbare scholen zijn te vinden, zou ik mijn kinderen dan maar naar een katholieke school sturen.

Jij protesteert als er Islamitische scholen zijn omdat zij niet integreren, pleit voor openbaar onderwijs, maar als puntje bij paaltje komt wil je dus ook niet integreren en zou je kinderen naar een katholieke school sturen in plaats van een school die qua opbouw een afspiegeling is van de buurt waar je woont?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 09:54:43 #49
10188 links234
pi_1240561
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 09:18 schreef Doc het volgende:

[..]

Jij protesteert als er Islamitische scholen zijn omdat zij niet integreren, pleit voor openbaar onderwijs, maar als puntje bij paaltje komt wil je dus ook niet integreren en zou je kinderen naar een katholieke school sturen in plaats van een school die qua opbouw een afspiegeling is van de buurt waar je woont?

Dus is R@b tegen integratie.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:07:56 #50
272 R@b
No-nonsens
pi_1241552
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 09:18 schreef Doc het volgende:

[..]

Als die afspiegeling een verkeerde afspiegeling is van de totale Nederlandse samenleving, en het er bovendien in resulteert dat het onderwijs van een lager niveau is, dan kies ik voor mijn kinderen, en stuur ze naar een katholieke school.

Ik laat me nimmer integratie door mijn strot duwen, niet ten koste van het onderwijs aan mijn kinderen.

vrijdag 20 juli 2001 @ 12:09:27 #51
272 R@b
No-nonsens
pi_1241571
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 09:15 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een stuk makkelijker: je komt niet in het nieuws, de Schubbekutteveners worden niet afgeschilderd als tuig van de richel, en de accountantsdienst behandelt je even coulant als een islamitische school.

Wat beweer je nu Doc, dat een frauderende ''blanke'' school niet in het nieuws zou komen????

Ach ja die racistische blanke Nederlandse pers toch he?

vrijdag 20 juli 2001 @ 12:14:00 #52
10188 links234
pi_1241605
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:07 schreef R@b het volgende:

[..]

Als die afspiegeling een verkeerde afspiegeling is van de totale Nederlandse samenleving, en het er bovendien in resulteert dat het onderwijs van een lager niveau is, dan kies ik voor mijn kinderen, en stuur ze naar een katholieke school.

Ik laat me nimmer integratie door mijn strot duwen, niet ten koste van het onderwijs aan mijn kinderen.

De citotoets resultaten waren op islamitische scholen naar verhouding beter hoor. Lees de stukken op www.trouw.nl maar even na.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juli 2001 @ 12:14:52 #53
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1241620
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:09 schreef R@b het volgende:

[..]

Wat beweer je nu Doc, dat een frauderende ''blanke'' school niet in het nieuws zou komen????

Ach ja die racistische blanke Nederlandse pers toch he?

Mij zal je zeker niet horen zeggen dat daar racistische motieven aan ten grondslag liggen.

Ik denk eerder dat daar kapitalische motieven aan ten grondslag liggen. Negatief nieuws over allochtonen scoort de laatste tijd behoorlijk, en nieuws dat scoort betekent verkochte kranten, hogere kijkcijfers etc.

Of denk je werkelijk dat dit de eerste school is die ooit fraudeert op deze schaal?
(mijn schoonvader werkte bij de accountantsdienst van OC&W en ik weet dus wel beter...)

vrijdag 20 juli 2001 @ 12:15:09 #54
10188 links234
pi_1241623
quote:
Ik laat me nimmer integratie door mijn strot duwen, .
Misschien denken sommige allochtonen ook wel zo.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juli 2001 @ 12:16:45 #55
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1241644
quote:

Toevallig! Zo denken de allochtonen die hun kinderen naar islamitische scholen er ook over
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juli 2001 @ 12:19:03 #56
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1241662
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:14 schreef links234 het volgende:

[..]

De citotoets resultaten waren op islamitische scholen naar verhouding beter hoor. Lees de stukken op www.trouw.nl maar even na.

Dat is relatief, na correctie voor andere factoren. Het onderwijs op die scholen is wel goed: de kinderen gaan goed vooruit, maar blijven in absolute zin nog achter.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:30:41 #57
272 R@b
No-nonsens
pi_1241785
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:14 schreef links234 het volgende:

[..]

Een islamitische school is geen zwarte school natuurlijk.

Tjonge tjonge.....

vrijdag 20 juli 2001 @ 12:32:00 #58
272 R@b
No-nonsens
pi_1241800
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:16 schreef Doc het volgende:

[..]

Toevallig! Zo denken de allochtonen die hun kinderen naar islamitische scholen er ook over

Nee, die zijn tegen integratie. Dat is wat anders
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:41:40 #59
10188 links234
pi_1241917
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:32 schreef R@b het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ze gewoon het beste voor hun kinderen willen hoor.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:43:44 #60
272 R@b
No-nonsens
pi_1241936
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:41 schreef links234 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ze gewoon het beste voor hun kinderen willen hoor.

Dan moeten ze ze vooral apart opvoeden van autochtone Nederlanders.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:46:51 #61
10188 links234
pi_1241964
Het is maar waar je je prioriteiten legt, toch?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:56:24 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1242065
tussenstand: 21-10, 21-11, 19-15
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juli 2001 @ 13:01:01 #63
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1242102
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:32 schreef R@b het volgende:

[..]

Als jij je kinderen naar een katholieke school wil sturen is dat omdat je het beste voor je kind wilt.

Als zij hun kinderen naar een islamitische school wil sturen is dat omdat ze tegen intergratie zijn.

Tuurlijk...

vrijdag 20 juli 2001 @ 13:09:13 #64
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_1242169
Zielig gedoe, heb pas ergens nog gelezen ook dat een Christelijke school heeft gefraudeerd voor 5miljoen.
Deze persbericht heeft niet eens de teletekst gehaaldt.
Natuurlijk ze hebben het alleen gemunt op de Islam.
Joesoef weet wel meer.

Triest allemaal

Schijt aan iedereen
  vrijdag 20 juli 2001 @ 13:17:31 #65
272 R@b
No-nonsens
pi_1242251
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 13:09 schreef Deadre het volgende:
Zielig gedoe, heb pas ergens nog gelezen ook dat een Christelijke school heeft gefraudeerd voor 5miljoen.
Bron? Want je moet dat bericht ergens vandaan hebben.
quote:
Deze persbericht heeft niet eens de teletekst gehaaldt.
Natuurlijk ze hebben het alleen gemunt op de Islam.
Ja, lastig he vrije pers, die niet gedirigeert wordt door een totalitair of Fundamentalistisch moslim systeem.
quote:
Joesoef weet wel meer.
Who the fuck is Joesoef?
quote:
Triest allemaal
Inderdaad, bijzonder triest deze fraude van bijna een half miljoen.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 13:21:26 #66
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_1242292
Rob ga leven, je zit 24u voor je pc.
Get A Life !
Schijt aan iedereen
  vrijdag 20 juli 2001 @ 13:24:31 #67
272 R@b
No-nonsens
pi_1242318
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 13:21 schreef Deadre het volgende:
Rob ga leven, je zit 24u voor je pc.
Get A Life !
Ik wil graag de bron van dat bericht over die frauderende christelijke school hebben van je.

Anders ga ik ervan uit dat jij hier leugens en laster verspreidt.

vrijdag 20 juli 2001 @ 13:28:54 #68
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_1242358
http://www.fokzine.net/news.fok?id=9058

Ene laatst bericht, gepost door Joesoef

Schijt aan iedereen
  vrijdag 20 juli 2001 @ 13:36:04 #69
10188 links234
pi_1242423
www.pzc.nl
quote:
DORDRECHT - De rechtbank in Dordrecht heeft gisteren een 30-jarige Hagenaar veroordeeld tot twaalf maanden celstraf wegens oplichting en verboden wapenbezit.

Zijn 33-jarige handlangster uit Den Haag werd wegens medeplichtigheid aan oplichting veroordeeld tot drie maanden voorwaardelijke celstraf, met een proeftijd van twee jaar. Het duo heeft een financieel medewerker van de christelijke scholengemeenschap Willem van Oranje in Oud-Beijerland zo ver gekregen 5,5 miljoen gulden te verduisteren. De boekhouder werd in augustus vorig jaar veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf. De boekhouder verkeerde in de veronderstelling dat hij een relatie had met een Haagse prostituee.

Broer en zus Hij stal het geld van de school om haar te onderhouden. Maar haar echte vriend is de 30-jarige hoofdverdachte. De twee deden zich aan de boekhouder voor als broer en zus. De tweede veroordeelde deed zich volgens de boekhouder voor als nicht van de vriendin.
De vrouw maakte haar aanbidder wijs dat ze miljoenen nodig had voor onder meer de bouw van een nagelstudio, een schoonheidssalon, een therapeutische behandeling en een buikoperatie. De man betaalde zonder aarzelen. In werkelijkheid kocht de prostituee luxe goederen. Zo kreeg haar vriend, de hoofdverdachte, een Ferrari en schafte ze zelf onder meer een peperdure Mercedes aan. De 30-jarige hoofdverdachte ontkende op de zitting elke betrokkenheid bij de oplichting. De boekhouder heeft hem echter aangewezen als de persoon die hem heeft bedreigd en onder druk heeft gezet om het geld af te geven.
De 33-jarige handlangster heeft haar aandeel in de zaak wel bekend. ANP

Hopla, 5 miljoen down the drain op een christelijke school.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 13:44:32 #70
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1242513
Het artikel van vorig jaar ook nog maar even voor R@b, voordat ie over leugens en laster verder gaat:
Artikel uit Provinciale Zeeuwse Courant van 11-08-2000
quote:
Nog miljoenen zoek na fraude op school in Oud-Beijerland

DORDRECHT - Van de ruim 5,5 miljoen gulden die is verdwenen na fraude op de christelijke scholengemeenschap Willem van Oranje in Oud-Beijerland, is nog steeds drie miljoen spoorloos. Dat bleek gisteren bij de behandeling van de zaak tegen de 35-jarige hoofdverdachte uit Sliedrecht. Tegen hem werd vier jaar cel geëist voor verduistering van het geld van de school.

Tijdens de zitting bleek dat ook de ABN Amro-bank in Oud-Beijerland blaam treft. Op een rekening waarvoor de verdachte man geen tekenbevoegdheid had, werden hem soms meerdere malen per week tienduizenden guldens verstrekt. In totaal zijn door de administrateur zo`n honderd keer bedragen tussen de vijftien- en honderdduizend gulden opgenomen. Toch koesterde de bank geen argwaan.
Om dit alles voor de jaarrekening van de scholengemeenschap kloppend te maken, vervalste de hoofdverdachte bankafschriften, die door de accountants van bureau Deloitte & Touche werden goedgekeurd. Hoe de bank de miljoenen kon verstrekken is nog onduidelijk, omdat ABN Amro volgens de officier van justitie tot nu toe alle medewerking aan het onderzoek weigert.
,,Toen ik de eerste keer in de bank stond, zweette ik peentjes``, zei de man gisteren. Het gemak waarmee hij het geld meekreeg, en de eisen van `zijn` vriendin brachten hem er toe keer op keer bij de bank aan te kloppen.
Ongeloof was er bij zowel de rechters als de officier van justitie over de hoogte van de bedragen die de man aan de voormalige prostituee schonk. Inrichting van een woning: 85.000 gulden. Kozijnen: 35.000 gulden. Inrichting van een nagelstudio: 40.000 gulden. Waterschade: 65.000 gulden. Aanschaf van een paard: 12.000 gulden. Kosten toen het paard ziek werd: 22.000 gulden. De kosten voor een therapeutische behandeling voor de vrouw liepen helemaal de spuigaten uit: twee miljoen gulden.
De man lijkt zijn leven niet te hebben gebeterd. Direct na zijn vrijlating verkocht hij zijn auto om een andere prostituee geld te geven. Hij ging er van uit een relatie met haar te hebben. Uit een psychologisch rapport bleek dat de man er alles voor over heeft om aandacht te krijgen. ,,Dat dit zo gigantisch uit de hand is gelopen heeft, ook met haar te maken``, zei hij. De man erkende dat de liefde hem blind had gemaakt voor de gevolgen. Eigenlijk hoopte hij dat de fraude eerder zou worden ontdekt, opdat er een einde aan zou komen. Zowel rechters als officier van justitie waren verbaasd over deze naïviteit.

Bekend thema
Zijn raadsman K. May vond dat zijn cliënt niet te hard moest worden aangepakt, omdat hij zelf was gemanipuleerd. ,,Hij kon niet terug. Hij was door haar klemgezet en is daardoor zelf ook slachtoffer.`` May vond het `een bekend thema, waarover boeken en opera`s zijn geschreven`. Hij pleitte voor een groter voorwaardelijk deel van de straf en een snelle behandeling voor de man, waartoe deze ook bereid is.
De uitspraak is over dertien dagen.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2001 @ 17:30:48 #71
272 R@b
No-nonsens
pi_1244353
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 13:44 schreef golfer het volgende:
Het artikel van vorig jaar ook nog maar even voor R@b, voordat ie over leugens en laster verder gaat:
Artikel uit Provinciale Zeeuwse Courant van 11-08-2000
[..]
Tja, wel in het nieuws geweest en niet in de doofpot zoals door Deadre werd beweert.

Bovendien beftrof het hier fraude van één persoon buiten de school om, en was het niet het toeeigenen van geld door bestuursleden.

Verder is er aangifte gedaan en zijn er zware straffen geeist. Vier jaar maar liefst lees ik.

En christelijk wordt met name genoemd. Heel gretig zelfs. Wat gelijk de term islamitische school hier rechtvaardigt. En niks hetze tegen de Islam dus.

vrijdag 20 juli 2001 @ 17:33:38 #72
10188 links234
pi_1244360
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:30 schreef R@b het volgende:
Bovendien beftrof het hier fraude van één persoon buiten de school om, en was het niet het toeeigenen van geld door bestuursleden.
Het is toch een medewerker van die school die boel tilt? Ik zie het verschil niet echt. Behalve dat die bestuursleden veel minder hebben gefraudeerd dan de 5,5 miljoen die deze man in z'n eentje heeft weten te snaaien.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 17:37:39 #73
272 R@b
No-nonsens
pi_1244379
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:33 schreef links234 het volgende:

[..]

Het is toch een medewerker van die school die boel tilt? Ik zie het verschil niet echt. Behalve dat die bestuursleden veel minder hebben gefraudeerd dan de 5,5 miljoen die deze man in z'n eentje heeft weten te snaaien.

Tjonge tjonge.

Fraude door een boekhouder of één medewerker kan overal in ieder bedrijf voorkomen.

Dat is wel wat anders dan een structuele verduistering door een heel bestuur van een lagere school.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juli 2001 @ 17:57:47 #74
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1244458
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:30 schreef R@b het volgende:

[..]

En christelijk wordt met name genoemd. Heel gretig zelfs. Wat gelijk de term islamitische school hier rechtvaardigt. En niks hetze tegen de Islam dus.

Er wordt hier dan ook niet geroepen hoe fout de Gristenhond wel niet is en dat dit middeleeuwsschg varken niet in deze maaaaaaaaaaaaatschappij past.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 19:34:01 #75
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1244771
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:33 schreef links234 het volgende:
Die bestuursleden zijn met meerdere lui bij elkaar, dus is zoiets veel zwaarder aan te rekenen, men had namelijk elkaar op de vingers kunnen / moeten tikken, nu is er sprake van georganiseerde misdaad, of te wel één crimineel zooitje, te belachelijk voor woorden, dat zoiets ongestraft kan en .................blijft.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 19:45:41 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1244831
Het begrip georganiseerde misdaad krijgt nu opeens wel een heel bijzondere invulling van Midioot.

Bij die Christelijke school was ook sprake van een drietal oplichters, das ook georganiseerde misdaad?

En als 3 inbrekers samen een kraak zetten is er ook al sprake georganiseerde misdaad

Poef.....gone! ©golfer
pi_1245126
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 19:45 schreef golfer het volgende:
Het begrip georganiseerde misdaad krijgt nu opeens wel een heel bijzondere invulling van Midioot.

Bij die Christelijke school was ook sprake van een drietal oplichters, das ook georganiseerde misdaad?

En als 3 inbrekers samen een kraak zetten is er ook al sprake georganiseerde misdaad

inderdaad.

bovendien rechtvaardigd die fraudezaak op die christelijke school de fraude op die islamitische school? nee die christelijke school is net zo fout en heeft verder niks met deze zaak te maken

vrijdag 20 juli 2001 @ 21:14:41 #78
272 R@b
No-nonsens
pi_1245337
quote:

Lees je eigen geposte artikel met het nieuwsbericht eens na, zou ik zeggen.

Er was slechts één persoon , de administrateur van de christelijke school, bij de fraude betrokken. De twee anderen stonden helemaal buiten de school maar chanteerden de administrateur.

MAW: Deze hele zaak is niet vergelijkbaar met de frauderende islamitische basisschool. Jammer, maar helaas............

vrijdag 20 juli 2001 @ 21:42:54 #79
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1245506
quote:
Ok, als je het liever opzettelijk ondermijnen van de Nederlandse samenleving, door buitenlanders, wilt noemen is dat voor mij ook geen probleem.

Tis een feit dat hier veel teveel slechtwillenden *access* hebben tot geld wat bij elkaar is gebracht door de samenleving.

Slechte zaak, hoge straffen zijn op zijn plaats als het ten laste gelegde wordt bewezen.

vrijdag 20 juli 2001 @ 22:44:53 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1245791
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 21:42 schreef Midioot het volgende:

Ok, als je het liever opzettelijk ondermijnen van de Nederlandse samenleving, door buitenlanders, wilt noemen is dat voor mij ook geen probleem.

Nee, zo wil ik het niet noemen en zal ik het ook nooit noemen.
Waar staat overigens dat de fraude door buitenlanders is gepleegd
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2001 @ 22:56:24 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1245846
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 21:14 schreef R@b het volgende:

MAW: Deze hele zaak is niet vergelijkbaar met de frauderende islamitische basisschool.

Klopt, in het ene geval gaat het om een misdrijf dat intussen bestraft is en waar 5,5 miljoen werd achterovergedrukt, in dit geval gaat het om een nog niet bij het OM aangegeven geval van verkeerde administratie voeren en slecht management, waardoor er 4 ton niet verantwoord kon worden.

Inderdaad geheel andere grootheden en omstandigheden.

Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:16:12 #82
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1245929
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 22:44 schreef golfer het volgende:

Waar staat overigens dat de fraude door buitenlanders is gepleegd

Ok, mensen van buitenlandse komaf dan ?
  zaterdag 21 juli 2001 @ 19:21:09 #83
10188 links234
pi_1249119
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 23:16 schreef Midioot het volgende:

[..]

Ok, mensen van buitenlandse komaf dan ?

Waar staat dat?
  zondag 22 juli 2001 @ 00:52:24 #84
272 R@b
No-nonsens
pi_1251336
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 22:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt, in het ene geval gaat het om een misdrijf dat intussen bestraft is en waar 5,5 miljoen werd achterovergedrukt, in dit geval gaat het om een nog niet bij het OM aangegeven geval van verkeerde administratie voeren en slecht management, waardoor er 4 ton niet verantwoord kon worden.

Inderdaad geheel andere grootheden en omstandigheden.

Geef je ook nog even toe dat jouw vergelijking over drie daders totaal de plank missloeg?? Want daar hol je nu wel erg snel overheen.....

Eén frauderende administrateur (onder druk gezet door een hoer met haar pooier), tegenover een compleet malviserend bestuur, die zichzelf rijkelijk toebedeelt met vergoedingen voor werk wat normaal gesproken vrijwilligerswerk is, en 'en passant' ook nog een huwelijkskado (schat?) voor de zoon van de directeur bekostigt.

zondag 22 juli 2001 @ 01:17:08 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1251455
quote:
Op zondag 22 juli 2001 00:52 schreef R@b het volgende:

Geef je ook nog even toe dat jouw vergelijking over drie daders totaal de plank missloeg?? Want daar hol je nu wel erg snel overheen.....

Eén frauderende administrateur (onder druk gezet door een hoer met haar pooier), tegenover een compleet malviserend bestuur, die zichzelf rijkelijk toebedeelt met vergoedingen voor werk wat normaal gesproken vrijwilligerswerk is, en 'en passant' ook nog een huwelijkskado (schat?) voor de zoon van de directeur bekostigt.

Wil ik best toegeven, beste R@b, mijn opmerkingen waren dan ook meer tegen Midioot gericht die een geheel nieuwe invulling aan het begrip georganiseerde misdaad in Nederland gaf, door dit als georganiseerde misdaad te beschouwen.

Geef jij dan ook even toe dat jij over 4 ton veel meer ophef wilt maken omdat het een Islamitisch schoolbestuur betreft en dat meer in jouw straatje uitkomt, dan over die 5,5 miljoen die door die 3 intussen veroordeelde misdadigers die een Christelijke school voor dat bedrag hebben benadeeld?

Poef.....gone! ©golfer
pi_1251487
Golfer, is het daadwerkelijk bekend dat degenen hiervoor verantwoordelijk islamieten zijn of is dit een aanname?
  zondag 22 juli 2001 @ 01:22:36 #87
272 R@b
No-nonsens
pi_1251488
quote:
Op zondag 22 juli 2001 01:17 schreef golfer het volgende:

Geef jij dan ook even toe dat jij over 4 ton veel meer ophef wilt maken omdat het een Islamitisch schoolbestuur betreft en dat meer in jouw straatje uitkomt, dan over die 5,5 miljoen die door die 3 intussen veroordeelde misdadigers die een Christelijke school voor dat bedrag hebben benadeeld?

Nee, want die frauderende mensen zijn veroordeeld.
Bovendien van een hele andere orde dan een frauderend schoolbestuur, waar door de dienstdoende inspecteurs wel erg vergoeilijk over wordt gesproken. Zou dat bij een openbare of katholieke basisschool zijn gebeurd was ik even verontwaardigd, en met mij dan ook ''team lins234'' zal ik maar zeggen.
  zondag 22 juli 2001 @ 01:23:54 #88
272 R@b
No-nonsens
pi_1251498
quote:
Op zondag 22 juli 2001 01:22 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Golfer, is het daadwerkelijk bekend dat degenen hiervoor verantwoordelijk islamieten zijn of is dit een aanname?
Nee, het bestuur van de islamitische basisschool bestond uit ongelovige boeren uit de provincie
  zondag 22 juli 2001 @ 01:26:55 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1251517
quote:
Op zondag 22 juli 2001 01:23 schreef R@b het volgende:

Nee, het bestuur van de islamitische basisschool bestond uit ongelovige boeren uit de provincie

Oh, jij zat zelf in dat bestuur?

Poef.....gone! ©golfer
  zondag 22 juli 2001 @ 01:28:59 #90
272 R@b
No-nonsens
pi_1251525
quote:
Op zondag 22 juli 2001 01:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh, jij zat zelf in dat bestuur?

Inderdaad, heb mezelf een nieuwe motor en computer toebedeelt, straffeloos ook nog dit keer
pi_1251597
quote:
Op zondag 22 juli 2001 01:23 schreef R@b het volgende:

[..]

Is het werkelijk zo vreemd te denken dat ookal betreft het hier een islamitische school, het bestuur en de bestuursvoorzitter om wat voor reden dan ook ook nederlanders zouden kunnen zijn?
Een dergelijke school zal wat betreft de leerstof opgenomen in de basisvorming toch echt moeten voldoen aan de nederlandse basisvorming.

Er zullen wat bepaalde vakken betreft wel islamitische leraren zijn, maar het geloof is toch niet het hoofdonderdeel van deze school, alle stof moet op deze scholen worden gegeven.

(Indien het bestuur uitsluitend uit islamieten zou bestaan, en zij zouden de leerstof geheel en al volgens bv traditionele islamitische denkwijze onderwijzen, zou dit voor de kinderen die toch in nederland gaan opgroeien toch niet echt wenselijk zijn, het lijkt me zo dat de overheid om die reden ervoor zal zorgen dat bv de helft van degenen die beslissingen nemen nederlanders zouden zijn)

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 22-07-2001 01:56]

zondag 22 juli 2001 @ 10:55:28 #92
12152 Zanikneef
sokken uit
pi_1252026
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 19:21 schreef links234 het volgende:

[..]

Waar staat dat?

In de tekst, lees ook eens TUSSEN de regels
  zondag 22 juli 2001 @ 14:00:21 #93
10188 links234
pi_1252701
quote:
Op zondag 22 juli 2001 10:55 schreef Zanikneef het volgende:

[..]

In de tekst, lees ook eens TUSSEN de regels

Nee hoor. En tussen de regels lezen doe ik niet: Dan kun je namelijk wel van alles verzinnen.
  maandag 23 juli 2001 @ 03:30:12 #94
272 R@b
No-nonsens
pi_1257225
quote:
Op zondag 22 juli 2001 01:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Is het werkelijk zo vreemd te denken dat ookal betreft het hier een islamitische school, het bestuur en de bestuursvoorzitter om wat voor reden dan ook ook nederlanders zouden kunnen zijn?

Het bestuur bestond in ieder geval uit islamieten, danwel sympathisanten met de islamitische denkwijze.

Helaas dachten ze uit hoofde van Mohammed?, dat het toe-eigenen van gemeenschapsgeld, ook tot hun taken behoorde.

maandag 23 juli 2001 @ 19:21:49 #95
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1261884
quote:
Op zondag 22 juli 2001 14:00 schreef links234 het volgende:

Nee hoor. En tussen de regels lezen doe ik niet: Dan kun je namelijk wel van alles verzinnen.

Daar heb jij normaal gesproken niet zo'n moeite mee.............. dat verzinnen.
  maandag 23 juli 2001 @ 19:45:17 #96
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_1262015
Als jullie door blijven gaan met deze discussie wel even up-to-date blijven:
quote:
Geen verduistering maar onwetendheid

Van een onzer verslaggeefsters

De Yunus Emre school in Den Haag heeft niet of nauwelijks gefraudeerd met het schoolgeld. De bijna zeven ton verdwenen overheidssubsidie is op een verkeerde manier geboekt of niet met bonnen gestaafd. Het ministerie van Onderwijs onderzoekt wat de islamitische basisschool moet terugbetalen.

De administratie van de school is een chaos, blijkt uit het rapport van de accountantsdienst van het ministerie van Onderwijs over de periode 1997 tot 2000. Leerlingenlijsten uit die tijd ontbreken of bevatten fouten, waardoor de school te veel subsidie ontving. Een bedrag van 421.000 gulden blijkt verkeerd geboekt. De aanschaf van een laptop (6000 gulden) en het uitbetalen van een gouden handdruk voor de laatste directeur (25.000 gulden) staan bijvoorbeeld ten onrechte onder het kopje `bestuurskosten'. Daarnaast is van een bedrag van 267.000 gulden de besteding onduidelijk. Bewijzen voor de uitgaven ontbreken: de aanwezige bonnen zijn handgeschreven of kopieыn.

Om die chaos het hoofd te bieden wilde de school eind 2000 een adviesbureau inhuren. Daar was geen geld voor, dus werd de benodigde 175.000 gulden op advies van de consultant zelf via de salariskosten van drie niet bestaande medewerkers geboekt. Een ontoelaatbare constructie, oordeelde de accountant.

,,Er zijn een paar dingen gebeurd die niet mogen'', erkent T. van den Hout, sinds oktober vorig jaar tijdelijk directeur. Toen werd het slecht functionerende bestuur van de basisschool volledig vervangen. Toch verdedigt hij zijn voorgangers. ,,Het was geen kwade trouw. Het is absoluut niet zo dat de vorige schoolleiding er met vier ton vandoor is.''

De directeur rechtvaardigt een paar van de dubieuze uitgaven. Het huwelijksgeschenk voor de zoon van de voorzitter bedroeg niet meer dan 250 gulden, zegt hij, en was terecht omdat deze veel voor de school had gedaan. ,,Ze hadden alleen anders moeten boeken.'' De onrechtmatig gedeclareerde bedragen die de Yunus Emre school zal terugeisen, bedragen volgens hem niet meer dan een paar honderd gulden.

,,Het was onwetendheid, geen fraude'', concludeert ook het ministerie. Voor een deel van de bedragen zijn de verkeerde formulieren gebruikt. Oud-wethouder Kuiper van Maastricht, die de komende weken de de school onderzoekt, moet bekijken of dit geld onder andere posten wel een goede balans oplevert. De staatssecretaris besluit in het najaar of de school kan blijven voortbestaan.

Nog niet eerder is een Nederlandse school failliet verklaard. Volgens het ministerie is het waarschijnlijker dat een verbeterplan en een terugbetaalplan worden opgesteld. Directeur Van den Hout hoopt dat zijn school kan blijven bestaan. ,,Er zijn duizenden allochtone gezinnen in deze wijk afhankelijk van ons onderwijs.''

Copyright: Algemeen Dagblad

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  maandag 23 juli 2001 @ 19:48:36 #97
272 R@b
No-nonsens
pi_1262048
quote:
Op maandag 23 juli 2001 19:45 schreef Larissa het volgende:
Als jullie door blijven gaan met deze discussie wel even up-to-date blijven:

[,,Het was onwetendheid, geen fraude'', concludeert ook het ministerie.]

De doofpot wordt weer gevuld.
  maandag 23 juli 2001 @ 19:57:17 #98
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_1262119
quote:
Op maandag 23 juli 2001 19:48 schreef R@b het volgende:

[..]

De doofpot wordt weer gevuld.

Er zijn nergens bewijzen dat het in hun eigen zak is verdwenen. Duidelijk geval van verkeerde boekhouding.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 01:25:43 #99
272 R@b
No-nonsens
pi_1264205
quote:
Op maandag 23 juli 2001 19:57 schreef Larissa het volgende:

[..]

Er zijn nergens bewijzen dat het in hun eigen zak is verdwenen. Duidelijk geval van verkeerde boekhouding.

Tja het is maar hoe je het benoemt.

- Leerlingenlijsten uit die tijd ontbreken of bevatten fouten, waardoor de school te veel subsidie ontving. (lijkt mij toch wel een vorm van fraude, komt wel erg goed uit natuurlijk, wat extra subsidie)

- het uitbetalen van een gouden handdruk voor de laatste directeur (25.000 gulden) staan bijvoorbeeld ten onrechte onder het kopje `bestuurskosten'. (hoppa een kwart ton voor een incompetente directeur)

- Daarnaast is van een bedrag van 267.000 gulden de besteding onduidelijk. (onduidelijk? dus daar zou ook mee gefraudeerd kunnen zijn? ----> Bewijzen voor de uitgaven ontbreken: de aanwezige bonnen zijn handgeschreven of kopieën

- Om die chaos het hoofd te bieden wilde de school eind 2000 een adviesbureau inhuren. Daar was geen geld voor, dus werd de benodigde 175.000 gulden op advies van de consultant zelf via de salariskosten van drie niet bestaande medewerkers geboekt (Och onwetenheid, niet bestaande medewerkers, we wisten niet dat dat niet mocht )

- En wáár zijn die 9000 gulden per persoon per jaar gebleven, die het bestuur zichzelf toebedeeld had? Daar lees ik in dit bericht niets meer over terug.

En dan ook nog: Directeur Van den Hout hoopt dat zijn school kan blijven bestaan. ,,Er zijn duizenden allochtone gezinnen in deze wijk afhankelijk van ons onderwijs.''
Duizenden gezinnen?, van één basisschool afhankelijk?
En wat is er mis met een openbare basisschool? Gaan ze daar maar naar toe. Dit is alleen maar wegooien van belastingcenten

dinsdag 24 juli 2001 @ 01:38:24 #100
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_1264284
Het feit blijft dat we niet weten dat de bestuur wel degelijk uit Hollanders bestond of uit Allochtonen.

Dus niet te snel conclusies trekken.

Adios

Schijt aan iedereen
  dinsdag 24 juli 2001 @ 01:41:57 #101
272 R@b
No-nonsens
pi_1264311
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 01:38 schreef Deadre het volgende:
Het feit blijft dat we niet weten dat de bestuur wel degelijk uit Hollanders bestond of uit Allochtonen.
Wat maakt dat voor verschil?

Het was het bestuur van een islamitische basisschool die onwetend was. Zegt genoeg toch....

dinsdag 24 juli 2001 @ 02:07:13 #102
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1264437
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 01:41 schreef R@b het volgende:

[..]

Het was het bestuur van een islamitische basisschool die onwetend was. Zegt genoeg toch....

Ik ga voor de eerste optie.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 07:52:57 #103
10188 links234
pi_1265219
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 01:41 schreef R@b het volgende:

[..]

Dus wel onwetendheid, en geen fraude.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 09:22:32 #104
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1265380
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 07:52 schreef links234 het volgende:

Dus wel onwetendheid, en geen fraude.

Onwaarschijnlijk, daar zijn teveel *fouten* voor gemaakt
  dinsdag 24 juli 2001 @ 09:24:43 #105
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1265391
Iedereen maakt wel eens een fraude.
Haalt gelijk bij rechter.
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2001 @ 09:26:00 #106
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1265394
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:51 schreef R@b het volgende:

[..]

Helemaal niet jammer.

Mijn inziens hebben aparte islamitische scholen helemaal geen gunstige invloed op de integratie. Kinderen groeien nog meer apart op, in plaats van onderelkaar. Er zullen weinig autochtone kinderen naar een dergelijke school gaan.

Maar goed, wettelijk valt er niets aan te doen. Vrijheid van godsdienst geldt ook voor onderwijs, dus ze hebben het goed recht om aparte scholen op te richten.

vraag 1: Heb je zelf kinderen?
vraag 2: Je hebt geen problemen met Christelijke, katholieke en andere scholen zoals Jenascholen e.d?
Dat is in Nederland namelijk héél normaal en daar hoor je al een eeuw niemand over zeuren.
Ook daar krijgen kinderen les over zaken waar de school voor staat, en ook daar worden dingen verkondigd die niet geheel meer passen in de tijdsgeest.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 14:41:43 #107
272 R@b
No-nonsens
pi_1266818
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 09:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

vraag 1: Heb je zelf kinderen?

Wat doet dat er toe? Bovendien ben ik daar al eerder op ingegaan, op wat voor school ik mijn kinderen zou doen.
quote:
vraag 2: Je hebt geen problemen met Christelijke, katholieke en andere scholen zoals Jenascholen e.d?
Dat is in Nederland namelijk héél normaal en daar hoor je al een eeuw niemand over zeuren.
Ook daar krijgen kinderen les over zaken waar de school voor staat, en ook daar worden dingen verkondigd die niet geheel meer passen in de tijdsgeest.
Ja, daar ben ik hier ook al eerder op ingegaan. Uitgebreid zelfs.

Het verschil is dat door die scholen er geen scheiding van rassen werd bewerktstelligt, hetgeen met zwarte en islamitische scholen wel gebeurt. Dat heb ik tegen op islamitische scholen: Het werkt de integratie eerder tegen dan mee.

Kijk in België zijn ze wat slimmer aan het worden:

Vlaamse scholen mogen nieuwe migrantenkinderen weigeren

Vlaamse scholen met veel allochtone leerlingen mogen voortaan nieuwe migrantenkinderen weigeren. Volgens de liberale Vlaamse onderwijsminister Marleen Vanderpoorten is deze maatregel juist nodig voor het behoud van multiculturele scholen.

,,Wanneer de draagkracht van een school wordt overschreden, kunnen leerlingen onder bepaalde omstandigheden geweigerd worden'', aldus Vanderpoorten dinsdag op de radio. De minister komt hiermee tegemoet aan kritiek van onder meer de katholieke scholen op haar plan om alle scholen een aannameplicht op te leggen.

Scholen die een allochtone leerling willen weren, mogen dat alleen doen als ze meehelpen naar een alternatief te zoeken. Het is aan de gemeenten om te bepalen hoeveel allochtone kinderen een school moet hebben om van de regeling gebruik te kunnen maken.

© TROUW
======================================================

Hetzelfde argument kun je tegen aparte scholen voor islamieten opvoeren.

Maar zoals ik al eerder meldde weet ik ook wel dat er wettelijk niets aan te doen valt. Vrijheid van godsdienst geldt ook voor onderwijs, dus islamieten hebben het goed recht om aparte scholen op te richten.

† In Memoriam † woensdag 25 juli 2001 @ 10:18:03 #108
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1270823
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 14:41 schreef R@b het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe? Bovendien ben ik daar al eerder op ingegaan, op wat voor school ik mijn kinderen zou doen.
[..]

Ja, daar ben ik hier ook al eerder op ingegaan. Uitgebreid zelfs.

Het verschil is dat door die scholen er geen scheiding van rassen werd bewerktstelligt, hetgeen met zwarte en islamitische scholen wel gebeurt. Dat heb ik tegen op islamitische scholen: Het werkt de integratie eerder tegen dan mee.

Kijk in België zijn ze wat slimmer ////aan het worden:

Vlaamse scholen mogen nieuwe migrantenkinderen weigeren

Vlaamse scholen met veel allochtone leerlingen mogen voortaan nieuwe migrantenkinderen weigeren. Volgens de liberale Vlaamse onderwijsminister Marleen Vanderpoorten is deze maatregel juist nodig voor het behoud van multiculturele scholen.

,,Wanneer de draagkracht van een school wordt overschreden, kunnen leerlingen onder bepaalde omstandigheden geweigerd worden'', aldus Vanderpoorten dinsdag op de radio. De minister komt hiermee tegemoet aan kritiek van onder meer de katholieke scholen op haar plan om alle scholen een aannameplicht op te leggen.

Scholen die een allochtone leerling willen weren, mogen dat alleen doen als ze meehelpen naar een alternatief te zoeken. Het is aan de gemeenten om te bepalen hoeveel allochtone kinderen een school moet hebben om van de regeling gebruik te kunnen maken.

© TROUW
======================================================

Hetzelfde argument kun je tegen aparte scholen voor islamieten opvoeren.

Maar zoals ik al eerder meldde weet ik ook wel dat er wettelijk niets aan te doen valt. Vrijheid van godsdienst geldt ook voor onderwijs, dus islamieten hebben het goed recht om aparte scholen op te richten.

Hallo, maar de katholieken (onder andere) dragen toch juist bij (ook in Nederland) aan het ontstaan van zwarte scholen?

(p.s: waar heb je beschreven waar jij je eventuele kinderen op school zou doen, kan het namelijk niet vinden )

Kinderen hebben van nature nix tegen gekleurde mensen, dat ouders daarintegen meewerken aan het verschijnsel "zwarte scholen" is eerder een probleem. Er staat in het artikel dat er een advies gegeven word en niet dat het bijvoorbeeld heel normaal zou moeten zijn dat "witte scholen" zouden zeggen tegen die ouders:"hey, bij u in de buurt zitten genoeg scholen/voorzieningen voor het volgens van onderwijs van uw kind, wij nemen alleen kinderen aan uit een straal van 3 km rond de school, u valt daarbuiten helaas, dus plaats uw witte kind maar gewoon op een school in de buurt"

snap je?

woensdag 3 oktober 2001 @ 17:25:37 #109
16623 eastrtp
almost there
pi_1806294
De school waar ik op zit is 5 miljoen gulden ontvreemd. Is ook niet echt lekker, daar hadden ze wel een tenneisbaan of een zwembad voor aan kunnen leggen
pi_1811937
Wie van jullie heeft nou ook een gevoel dat R@b altijd negatief opstelt tegenover buitenlanders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')