abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1237172
Uit de Telegraaf :

http://www.volkskrant.nl/nieuws/nederland/360037164.html?history=/i335020926

[quote]

Schoolleiding gaf vier ton aan zichzelf en nepposten - Van onze verslaggever

De islamitische basisschool Yunus Emre in Den Haag kan een bedrag van ruim vier ton dat ze in de periode 1997-2000 heeft uitgegeven niet verantwoorden. Het bestuur spendeerde geld aan medewerkers van wie de Onderwijsinspectie het bestaan niet heeft kunnen traceren, en creeerde voor zichzelf een royale vergoedingsregeling.

Toch heeft de accountantsdienst van het ministerie van Onderwijs (nog) geen aangifte gedaan van fraude. 'Het gaat vooral om registratiefouten', zegt een medewerker van het departement. Uitgaven die op formulier A verantwoord moesten worden, zijn op formulier B terechtgekomen, en omgekeerd. We hebben de indruk dat de onrechtmatige bestedingen toch vooral het onderwijs ten goede zijn gekomen.'
Dat geldt wellicht niet voor de onkostenvergoeding van negenduizend gulden die vroegere leden van het schoolbestuur zichzelf hebben toebedeeld, en voor de bijdrage van de school aan het huwelijkscadeau van de zoon van de toenmalige voorzitter.
Ook de benoeming van drie 'spookmedewerkers' heeft de schijn tegen zich. Ze zijn niet betaald uit de eigen middelen van de school, maar uit het reguliere personeelsbudget. Gevolg is dat de uitbetaling van de
docentensalarissen vorig jaar enige tijd uiterst ongewis is geweest. Voor een gouden handdruk van 25 duizend gulden aan een voormalig medewerker van de school was evenmin dekking aanwezig.

Het verantwoordelijke bestuur is sinds oktober vorig jaar niet meer in functie. 'Onze voorgangers hebben zwak geopereerd', erkent de nieuwe bestuursvoorzitter, A. Maas. 'Ze hebben de school te veel gerund vanuit hun
gedrevenheid, en hebben het management veronachtzaamd.'

Het nieuwe bestuur is er, aldus Maas, in geslaagd 'een belangrijk deel van de schuld te verantwoorden'. De schuld gaat de draagkracht van de school mogelijk te boven.

Een externe deskundige beoordeelt de haalbaarheid van een plan voor schuldensanering. Faillissement van de school behoort, aldus een medewerker van het ministerie, tot de reële opties.

[end quote]

Mijn overpeinzingen :

- Zouden de regels dan echt zo moeilijk zijn ?
- Als de leiding de zaak al flest wat leren ze de kinderen dan ?
- Hoe heeft dit 3 jaar door kunnen gaan ?
- Moet je niet naar school ? Euh nee school is falliet.

donderdag 19 juli 2001 @ 19:00:06 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_1237241
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 18:50 schreef Zanikneef het volgende:

De islamitische basisschool Yunus Emre in Den Haag

Leve de integratie.

Stond van de week een heel stuk in de krant over een Turk die hier al 25 jaar woont, en die gescheiden scholen het slechtste vindt voor de integratie.

In grote wijken gaan zwarte naar ''zwarte'' scholen, islamieten naar Islamitische scholen. Hij zei dat als dat zo doorgaat de kinderen niet eens meer Nederlanders ontmoeten normalerwijze.

quote:
kan een bedrag van ruim vier ton dat ze in de periode 1997-2000 heeft uitgegeven niet verantwoorden.

en creeerde voor zichzelf een royale vergoedingsregeling.

Toch heeft de accountantsdienst van het ministerie van Onderwijs (nog) geen aangifte gedaan van fraude.

Tuurlijk niet.

Moet jij eens proberen op basisschool het Ankertje in Schubbekutterveen om 4 ton kwijt te raken.

Ook leuk die royale vergoedingsregeling. Normaal gesproken is dat vrijwilligerswerk.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 19-07-2001 19:01]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1237258
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:03:17 #4
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1237271
Zo R@b, tijdje niet gezien. Op vakantie geweest? Toch wel in Nederland hoop ik?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:03:21 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_1237273
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:01 schreef dwerg het volgende:
School verspilt half miljoen
Die zit, om voor mij onbekende reden, op slot.

Mag niet over gediscussieerd worden zeker

pi_1237294
Reden staat onderaan:

golfer zegt:

quote:
Crossposten vanaf de frontpage van het Fokzine heeft weinig zin op het Forum.
Discussie kan op frontpage verder gevoerd worden, deze gaat op slot.
pi_1237308
golfer zegt:
quote:
Crossposten vanaf de frontpage van het Fokzine heeft weinig zin op het Forum.
Discussie kan op frontpage verder gevoerd worden, deze gaat op slot.
Kent R@b die term?

donderdag 19 juli 2001 @ 19:11:45 #8
272 R@b
No-nonsens
pi_1237327
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:06 schreef dwerg het volgende:
Reden staat onderaan:

golfer zegt:
[..]

Goh, das nieuw zeker.

Kan nog zo tientallen topics opnoemen die hier en op de frontpage staan, maar goed.

Bovendien zijn de frontpage en het forum gescheiden zaken. Iedereen is vrij om welke discussie dan ook te openen cq aan te zwengelen in het forum. Zal toch van de zotte zijn om eerst op de frontpage te kijken of het daar misschien als nieuwsbericht gepost is. Wat een nonsens

donderdag 19 juli 2001 @ 19:13:47 #9
272 R@b
No-nonsens
pi_1237335
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:09 schreef Pannekoek het volgende:
golfer zegt:
[..]

Kent R@b die term?

Ja, die term komt me bekend voor.

Maar nooit geweten dat een onderwerp wat daar als nieuwsbericht staat, belemmerend zou werken als forum post.

donderdag 19 juli 2001 @ 19:15:08 #10
10188 links234
pi_1237343
Wat een flauwekul, gaan we discussie in de chat voortaan ook meetellen?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1237368
Ja, ik maak de regels niet. Open maar een topic in FB.
pi_1237898
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:18 schreef dwerg het volgende:

Open maar een topic in FB.

Alsof dat zin heeft. Maar wel lachen !
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  donderdag 19 juli 2001 @ 21:03:03 #13
10188 links234
pi_1237930
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:58 schreef Guus het volgende:

[..]

Alsof dat zin heeft. Maar wel lachen !

donderdag 19 juli 2001 @ 21:05:30 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1237949
Ik had dat andere topic gesloten omdat die crosspost was naar Frontpage waar op dat moment al een hevige discussie hierover werd gevoerd en het FP-bericht als bron werd geplaatst.

Deze laat ik open onder de voorwaarde dat er vanaf nu inhoudelijk op het bericht wordt gereageerd (heb er tot nu toe slechts 1 gezien) en het geneuzel over slotjes en FB achterwege blijft.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1238037
jah godver deze laat je wel open
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 19 juli 2001 @ 21:25:30 #16
10188 links234
pi_1238057
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:00 schreef R@b het volgende:

[..]

Leve de integratie.

Stond van de week een heel stuk in de krant over een Turk die hier al 25 jaar woont, en die gescheiden scholen het slechtste vindt voor de integratie.

In grote wijken gaan zwarte naar ''zwarte'' scholen, islamieten naar Islamitische scholen. Hij zei dat als dat zo doorgaat de kinderen niet eens meer Nederlanders ontmoeten normalerwijze.
[..]

Tuurlijk niet.

Moet jij eens proberen op basisschool het Ankertje in Schubbekutterveen om 4 ton kwijt te raken.

Ook leuk die royale vergoedingsregeling. Normaal gesproken is dat vrijwilligerswerk.

De naam van de bestuursvoorzitter is A. Maas.

dat klinkt behoorlijk autochtoon. Toch?

donderdag 19 juli 2001 @ 22:09:10 #17
10090 waspman
life is sweet
pi_1238319
echt belachelijk dat er nog geen aangifte is gedaan
  donderdag 19 juli 2001 @ 22:11:57 #18
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1238337
Ik hoorde het gisteren op het nieuws......

Tis natuurlijk normaal dat er geen aangifte wordt gedaan, is allemaal veel te omslachtig, cultuurverschil, taalprobleem enz.
Is veel makkelijker om nog wat extra te geven.

Tja, te zot voor woorden ???

Hoe kom ik zo snel mogelijk van het geld van de Nederlandse belastingbetaler af ?

Ongeloofelijk, lekker als je morgen met 50,1 op een 50KM/U weg geflitst wordt, Justitie heeft je dan gelijk in de wurghouding voor een paar geeltjes.

Intergratie, laat me in godsnaam niet lachen, wat een scherts vertoning, kots,

[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 19-07-2001 22:12]

Hevig kunne kwatsu is een gave
  donderdag 19 juli 2001 @ 22:12:26 #19
10188 links234
pi_1238342
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 22:09 schreef waspman het volgende:
echt belachelijk dat er nog geen aangifte is gedaan
Waarom, zolang het niet duidelijk is of er strafbare feiten zijn begaan heb je daar niets aan. Het lijkt volgens de accountant meer op slechte administratie.
pi_1239057
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 22:12 schreef links234 het volgende:

[..]

Waarom, zolang het niet duidelijk is of er strafbare feiten zijn begaan heb je daar niets aan. Het lijkt volgens de accountant meer op slechte administratie.

doe mij dan ook maar zo'n huwelijkscadeau van 80k
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:07:49 #21
10188 links234
pi_1239067
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:06 schreef Ener-G het volgende:

[..]

doe mij dan ook maar zo'n huwelijkscadeau van 80k

80k?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:33:02 #22
272 R@b
No-nonsens
pi_1239240
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 21:25 schreef links234 het volgende:

[..]

De naam van de bestuursvoorzitter is A. Maas.

dat klinkt behoorlijk autochtoon. Toch?

Inderdaad. Sterker nog het is een autochtoon.

Namelijk de nieuwe bestuursvoorzitter.

pi_1239276
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 22:12 schreef links234 het volgende:

[..]
Het lijkt volgens de accountant meer op slechte administratie.

Sterker nog, de accountantsdienst heeft de indruk dat de onrechtmatige bestedingen toch vooral het onderwijs ten goede zijn gekomen.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:46:39 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_1239321
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:38 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Sterker nog, de accountantsdienst heeft de indruk dat de onrechtmatige bestedingen toch vooral het onderwijs ten goede zijn gekomen.

Dat geldt wellicht niet voor de onkostenvergoeding van 9000 gulden die vroegere leden van het schoolbestuur zichzelf hebben toebedeeld. (normaal wordt geen tot bijna geen vergoeding gegeven).

En ook niet voor de bijdrage van de school aan het huwelijkscadeau van de zoon van de toenmalige voorzitter. (vele (tien) duizenden guldens volgens de radio)

Ook de benoeming van drie 'spookmedewerkers' heeft de schijn tegen zich. Ze zijn niet betaald uit de eigen middelen van de school, maar uit het reguliere personeelsbudget. Gevolg is dat de uitbetaling van de docentensalarissen vorig jaar enige tijd uiterst ongewis is geweest.

Voor een gouden handdruk van 25 duizend gulden aan een voormalig medewerker van de school was evenmin dekking aanwezig.

Tja........

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 20-07-2001 00:47]

pi_1239325
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:33 schreef R@b het volgende:

[..]

Inderdaad. Sterker nog het is een autochtoon.

Namelijk de nieuwe bestuursvoorzitter. [afbeelding]

Zal wel een Intrim bestuur zijn, denk niet dat een autochtoon voor langere tijd getollereerd wordt door de rest van het school bestuur.

Door het geld voor andere doeleinden dan les materiaal te gebruiken werken ze alleen maar verder mee aan de leer achterstand die de kinderen hebben t.o.v. autochtone kinderen.

Op een maier als deze hebben ze zich alleen maar in een kwaad daglicht gesteld, en zal de wel willendheid van de regering om dit soort "speciale" scholen te behouden alleen maar negatief beinvloeden. Jammer voor de kinderen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')