abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1236513
Bron Teletekst

"Twijfel over ziekte Singh Varma"
HILVERSUM Mensen die oud-Kamerlid Tara Singh Varma van GroenLinks goed kennen, twijfelen zeer aan haar ziekte,zo meldt het tv-programma TROS Opgelicht morgen. Volgens deze mensen heeft Singh Varma, die in mei terugtrad omdat ze nog maar kort te leven zou hebben,helemaal geen kanker.Ze zou de ziekte voorwenden. Het oud-Kamerlid zou een ziekelijke behoefte aan aandacht hebben en ook hopen door haar ziekte niet meer te worden aangesproken op de door haar veroorzaakte financiele problemen. Singh Varma raakte in opspraak vanwege financiele schandalen.Al vier keer werd er beslaggelegd op haar woning.

Tjesis, zoiets kan ik me toch niet voorstellen van een kamerlid...
Ik hoop maar dat het niet waar is.

donderdag 19 juli 2001 @ 17:06:13 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1236547
Sneu als het waar is.

Nog sneuer als het niet waar is.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 19 juli 2001 @ 17:14:04 #3
10090 waspman
life is sweet
pi_1236604
nog wat achtergrond informatie uit de volkskrant van eind mei:
quote:
Varma erkent financiële misstappen

Kamerlid Singh Varma (GroenLinks) erkent een aantal financiële misstappen te hebben begaan. Fractievoorzitter Rosenmöller wijt de 'slordigheden' aan haar precaire gezondheidstoestand. Varma is ongeneeslijk ziek en neemt deze week afscheid van de Kamer.

Omdat Singh Varma niet meer in staat is naar het Binnenhof te komen, zal dinsdag in de Kamer een afscheidsbrief worden voorgelezen. Rosenmöller ontkent enig verband tussen het aftreden en de financiële perikelen.
Singh Varma raakte het afgelopen weekeinde in opspraak. Het Algemeen Dagblad meldde een aantal gevallen waarin ze, als privé-persoon en in nevenfuncties, financiële problemen veroorzaakte. Zo dreigt een naar haar genoemde school in India failliet te gaan, omdat Singh Varma beloften niet kan nakomen. Ook zou de ontwikkelingshulporganisatie Novib voor tienduizenden guldens zijn benadeeld.

Een Novib-woordvoerder ontkent dat. Weliswaar verdient de manier waarop het Kamerlid veertigduizend gulden loskreeg van de Novib geen schoonheidsprijs, maar het geld is goed besteed bij Zami, een stichting voor zwarte- en migrantenvrouwen.

Singh Varma noemt een aantal beweringen in het AD-artikel verdachtmakingen. 'Door mijn ziekte zijn er achterstanden ontstaan in mijn administratie.' Ze beaamt dat er financiële problemen zijn gerezen, 'die weliswaar niet zijn te rechtvaardigen, maar gezien mijn snel verslechterende gezondheidstoestand wel zijn te verklaren'. Fractieleider Rosenmöller zegt dat hij, gezien die toestand, 'geen energie wil steken in een diepgaand onderzoek'.

Singh Varma's vertrek uit de Kamer hing al geruime tijd in de lucht. Volgens partijgenoten heeft zij het tijdstip zelf gekozen. Eén reden is dat dinsdag een ander allochtoon Kamerlid beëdigd wordt, een CDA'er van Turkse origine.

Tara Oedayrah Singh Varma, geboren in Brits Guyana en opgegroeid in Suriname, kwam in 1969 naar Nederland. Hier zette ze zich in voor vrouwen uit etnische minderheden. In 1994 werd zij als eerste allochtone vrouw lid van de Tweede Kamer. Als pril Kamerlid dreigden financiële blunders haar op te breken.

Een commissie onder leiding van ex-staatssecretaris De Graaff-Nauta (CDA) kwam in 1994 tot de conclusie dat ze éénmaal in de fout was gegaan, bij een mislukte inzamelingsactie ten behoeve van het eiland Grenada.

De commissie tilde er niet zwaar aan, het electoraat evenmin. Dankzij een enorm aantal voorkeursstemmen kwam ze in 1998 opnieuw in de Kamer voor GroenLinks.

ik geloof best dat ze gelogen heeft, doen politici ooit iets anders?
pi_1236807
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 17:14 schreef waspman het volgende:
ik geloof best dat ze gelogen heeft, doen politici ooit iets anders?
Ok, maar over zoiets?!?!?
Groen Links heeft toch altijd de mond vol over moraal etc.?
Nogmaals ik hoop maar dat het niet waar is.
pi_1236895
Ze werd toch ook bestookt met racistische brieven en telefoontjes een aantal jaren geleden...

Je zou haast denken dat ze dat ook heeft verzonnen als aandacht trekkerij

donderdag 19 juli 2001 @ 18:32:52 #6
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1237018
Het was net op 2 Vandaag (vannacht word die herhaalt) ging het over mevr. Singh en ik moet zeggen dat ik ook wel aan haar ziekte ben gaan twijfelen....

Vooral toen haar broer zei dat ze sinds gisteren thuis in coma lag door alle commotie en toen die studio gast droog opmerkte zoiets als: "dan moet mevrouw maar gauw naar het ziekenhuis gaan dat lijkt me een stuk beter"

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 19 juli 2001 @ 18:35:44 #7
272 R@b
No-nonsens
pi_1237047
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 17:03 schreef Eightball het volgende:

Tjesis, zoiets kan ik me toch niet voorstellen van een kamerlid...
Ik hoop maar dat het niet waar is.

Waarom kun je dat niet voorstellen??

Logisch gevolg van de allochtonen knuffelpolitiek die Groen Links voert en gevoerd heeft. Er moest een allochtoon in de fractie en dan nemen ''we'' een allochtoon in de fractie.
Dat het mens totaal incompetent was maakte Rosenmöller en zijn politiek vrienden geen flikker uit, als het maar een allochtoon was.

Maar goed, ze heeft jarenlang een vet salaris kunnen opstrijken en ongestraft de boel kunnen oplichten. Wat zou ze nu gaan doen? Terug naar Suriname ??

Uiteraard is er in de plaats van varken Varma weer een andere allochtoon tot kamerlid gebombardeerd. Niet dat dit wat uitmaakt, slechter dan Varma is toch niet mogelijk.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 19 juli 2001 @ 18:37:29 #8
10090 waspman
life is sweet
pi_1237056
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 18:35 schreef R@b het volgende:

Er moest een allochtoon in de fractie en dan nemen ''we'' een allochtoon in de fractie.
Dat het mens totaal incompetent was maakte Rosenmöller en zijn politiek vrienden geen flikker uit, als het maar een allochtoon was.

kom op zeg, ze kwam uit Suriname en woont als sinds '69 in Nederland...
  donderdag 19 juli 2001 @ 18:38:52 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_1237069
Ja maar allochtone rolmodellen zijn nou eenmaal hard nodig (alhoewel een competent rolmodel veel beter had geweest natuurlijk).

En welk tweede kamerlid / minister heeft er eigenlijk geen ziekelijke drang naar aandacht?

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 19 juli 2001 @ 18:39:05 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_1237070
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 17:06 schreef links234 het volgende:
Sneu als het waar is.
Sneu?? Een ongekende schande zul je bedoelen. Sneu, pffffffff
quote:
Ja, want dan gaat ze inderdaad dood.
  donderdag 19 juli 2001 @ 18:40:12 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_1237073
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 18:37 schreef waspman het volgende:

[..]

kom op zeg, ze kwam uit Suriname en woont als sinds '69 in Nederland...

En dan ben je geen allochtoon ineens ???
  donderdag 19 juli 2001 @ 18:41:08 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_1237083
Inderdaad, dan ben je volledig genaturaliseerd.
Je bent van allochtoonse komaf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 19 juli 2001 @ 18:45:51 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_1237123
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 18:41 schreef speknek het volgende:
Inderdaad, dan ben je volledig genaturaliseerd.
Je bent van allochtoonse komaf.
Wat is ''allochtoonse komaf'' voor raar begrip?????? Je bent allochtoon of je bent autochtoon.

De VVD heeft ook een allochtoon in de fractie, zeer intelligente vent.

pi_1237152
quote:
Omdat ik (wellicht een klein bit tegen beterweten in ) in beginsel van het goede in de mens uit ga. Ja,ja dat geldt ook voor politici.
Ik ben nooit een fan van Varma geweest (uitgesproken tegen) maar ik kan me nog wel herinneren dat toen ik het bericht over haar ziekte las, ik dat niet leuk vond onder het motto: dat verdient ze niet.
Mocht deze ziekte een lulverhaal blijken: See you in court!
  donderdag 19 juli 2001 @ 18:52:21 #15
272 R@b
No-nonsens
pi_1237187
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 18:48 schreef Eightball het volgende:

Mocht deze ziekte een lulverhaal blijken: See you in court!

Zal wel net zo een lulverhaal zijn als die doodsbedreigingen die ze ontving van extreem rechts.

Allemaal aandachttrekkerij.

donderdag 19 juli 2001 @ 18:55:55 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_1237207
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 18:45 schreef R@b het volgende:
Wat is ''allochtoonse komaf'' voor raar begrip?????? Je bent allochtoon of je bent autochtoon.
I stand corrected, ik haalde inderdaad allochtoon en buitenlander door elkaar.
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:20:32 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1237377
quote:

Uiteraard is er in de plaats van varken Varma weer een andere allochtoon tot kamerlid gebombardeerd. Niet dat dit wat uitmaakt, slechter dan Varma is toch niet mogelijk.

Zoals altijd, R@b, heb jij je mening weer klaar als het over een allochtoon gaat, dat is jouw goed recht en zal verder niet meer door mij bestreden worden.
Ik miste je uiterst genuanceerde bijdrages al een paar dagen.

Maar waar ik wel ernstig bezwaar tegen maak, is dat je mevrouw Varma een varken noemt.

Ik verzoek je dringend om dit soort taal hier niet te bezigen.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1237433
quote:

[..]

Logisch gevolg van de allochtonen knuffelpolitiek die Groen Links voert en gevoerd heeft. Er moest een allochtoon in de fractie en dan nemen ''we'' een allochtoon in de fractie.

Maar goed, ze heeft jarenlang een vet salaris kunnen opstrijken en ongestraft de boel kunnen oplichten. Wat zou ze nu gaan doen? Terug naar Suriname ??

*vingertje opsteekt* Misschien lijdt mw wel aan een psychische aandoening, en die heeft niks met kleur te maken, en helaas staat het ook niet op iemands' voorhoofd! Misschien heeft ze wel een psychische ziekte die heeeel lang onopgemerkt blijft...Jeetje EN DAN NU EEN ANDERE ALLOCHTOON BENOEMD!! Nou, daar zal dan ook wel wat mis mee zijn, kan niet missen! Maar ja, maakt het uit hee? Of dat 'varken' nu deugt of niet, het ligt allemaal aan de 'buitenlanders', komt omdat ze niet integreren, krijgen ze psychische ziektes van....Stel je toch niet zo ontzettend aan man!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_1237447
Werkelijk álles wordt hier aangegrepen om het over allochtonen te hebben.
Dáár wordt ik nou kotsmisselijk van.

Als een autochtone politicus teveel declareert of iemand doodrijdt omdat-ie teveel gezopen heeft,lullen we toch ook niet of-ie uit Haarlem of Schubbekutterveen komt.
Alsjeblieft zeg.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:33:44 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_1237467
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:20 schreef golfer het volgende:

Ik miste je uiterst genuanceerde bijdrages al een paar dagen.

Ja, druk met het werk laatste tijd, komt Fok! wat in het gedrang.

Maar ik merk dat mijn scherpe commentaren hier node werden gemist.

quote:
Maar waar ik wel ernstig bezwaar tegen maak, is dat je mevrouw Varma een varken noemt.

Ik verzoek je dringend om dit soort taal hier niet te bezigen.

Sorry, had het wat teveel mee laten slepen in de woordenkeuze van ene Rotterdamse imam.
pi_1237484
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:33 schreef R@b het volgende:

[..]

Sorry, had het wat teveel mee laten slepen in de woordenkeuze van ene Rotterdamse imam.

....

Maarreh, ontopic: Toch ben ik benieuwd (maar komen we daar ooit achter) hoe zo'n ziekte zolang onopgemerkt is gebleven, of hoe daarmee is omgegaan binnen Groenlinks.

DANYEL EN THIJS
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:40:35 #22
272 R@b
No-nonsens
pi_1237499
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:29 schreef Catootje het volgende:

[..]

*vingertje opsteekt* Misschien lijdt mw wel aan een psychische aandoening, en die heeft niks met kleur te maken, en helaas staat het ook niet op iemands' voorhoofd! Misschien heeft ze wel een psychische ziekte die heeeel lang onopgemerkt blijft...Jeetje EN DAN NU EEN ANDERE ALLOCHTOON BENOEMD!! Nou, daar zal dan ook wel wat mis mee zijn, kan niet missen! Maar ja, maakt het uit hee? Of dat 'varken' nu deugt of niet, het ligt allemaal aan de 'buitenlanders', komt omdat ze niet integreren, krijgen ze psychische ziektes van....Stel je toch niet zo ontzettend aan man!

Tja begrijpend lezen blijft moeilijk voor velen.

Het gaat er niet om dat het komt omdat ze allochtoon is, maar doordat Groen Links zo graag een allochtoon wilde als politicus heeft men de eerste de beste genomen. Niet op kwaliteit beoordeeld, maar op afkomst dus.

En de ene allochtoon gaat weg, en wordt ingeruild voor de ander. Vind ik ook opvallend.

En er zijn gerust intelligente allochtonen personen als politicus te vinden. Kijk maar naar de VVD, hetgeen ik hier al eerder vermeld heb, maar waar jij overheen leest kennelijk.

En die psychische aandoening heeft niets met allochtoon zijn te maken, maar iemand met zo'n aandoening behoort natuurlijk geen volksvertegenwoordiger te worden.

Maar ach, Groen Links, wat maakt het uit .......

pi_1237540
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:40 schreef R@b het volgende:

[..]

Tja begrijpend lezen blijft moeilijk voor velen.

Het gaat er niet om dat het komt omdat ze allochtoon is, maar doordat Groen Links zo graag een allochtoon wilde als politicus heeft men de eerste de beste genomen. Niet op kwaliteit beoordeeld, maar op afkomst dus.

En de ene allochtoon gaat weg, en wordt ingeruild voor de ander. Vind ik ook opvallend.

En er zijn gerust intelligente allochtonen personen als politicus te vinden. Kijk maar naar de VVD, hetgeen ik hier al eerder vermeld heb, maar waar jij overheen leest kennelijk.

En die psychische aandoening heeft niets met allochtoon zijn te maken, maar iemand met zo'n aandoening behoort natuurlijk geen volksvertegenwoordiger te worden.

Maar ach, Groen Links, wat maakt het uit .......

Ach ja, begrijpend lezen blijft moeilijk voor velen....Hoe weet jij dat Groenlinks de eerste de beste heeft genomen? Hoe weet jij dat de opvolger niet deugt? Hoe kun je nou niet weten dat ALLE politieke partijen (ow jaa, de VVD heeft er natuurlijk veeeel beter over nagedacht dan GroenLinks) een actief allochtonenbeleid voeren? Zou dat, maar ik ben dom, ermee te maken hebben dat de partijen het goede voorbeeld moeten/willen geven aan de maatschappij, waarin zij willen dat ook in bedrijven en dergelijke meer allochtonen een hogere positie bekleden? Heb je baai de wee Nixon gezien op tv? Over psychische stoornissen gesproken? Wat dacht je van Gorbatsjov? *denkt* Owwww....dat zijn buitenlanders.....die tellen niet.

Maar hoe denk jij dat er binnen een politieke partij met dit soort situaties zou moeten worden omgegaan?

DANYEL EN THIJS
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:52:53 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_1237579
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:46 schreef Catootje het volgende:
Ach ja, begrijpend lezen blijft moeilijk voor velen....Hoe weet jij dat Groenlinks de eerste de beste heeft genomen?
Ha ha, door alleen al naar die @@#@#$#@ Varma te luisteren de afgelopen jaren.
quote:
Hoe weet jij dat de opvolger niet deugt?
Begrijpend lezen blijft moeilijk. Wáár beweer ik dat dan????

Ik zei alleen dat ik het opvallend vond. Zal best een capabel persoon zijn (alhoewel Groen Links en capabel ? )

quote:
Hoe kun je nou niet weten dat ALLE politieke partijen (ow jaa, de VVD heeft er natuurlijk veeeel beter over nagedacht dan GroenLinks)
Uiteraard.
quote:
een actief allochtonenbeleid voeren? Zou dat, maar ik ben dom, ermee te maken hebben dat de partijen het goede voorbeeld moeten/willen geven aan de maatschappij, waarin zij willen dat ook in bedrijven en dergelijke meer allochtonen een hogere positie bekleden?
Prima. Maar dat los je dus niet op door de eerste de beste klootviool op zo'n positie te dumpen.

In de gemeentelijke politiek komt het nog veel vaker voor. De term ''knuffel turk'' is afkomstig van Henk Westbroek, en daarbij doelde hij op PVDA raadsleden in Utrecht die om welbekende reden op de lijst kwamen.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 19-07-2001 19:54]

pi_1237587
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 18:45 schreef R@b het volgende:

[..]

Neuh, er zijn ook aulochtonen, dat zijn de allochtonen die meer neigen naar het autochtone en je hebt de altochtonen dat zijn de autochtonen die meer neigen naar het allochtone.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:57:59 #26
10188 links234
pi_1237595
Al met al zie ik de connectie tussen haar afkomst en haar financiele beheer niet echt, R@b.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1237611
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:57 schreef links234 het volgende:
Al met al zie ik de connectie tussen haar afkomst en haar financiele beheer niet echt, R@b.
Geef em effe Links...hij moet daar nog efies een theorietje over opzetten: misschien een geldsluis naar Suriname?

Maar serieus: het is nog allemaal vrij onduidelijk of er nu echt iets gefraudeerd is. Wel is duidelijk dat mevrouw een buitengewoon raar en onverstandig persoonlijk financieel beleid voerde. Maar naar wat ik begreep uit de diverse media, is nog niet psies duidelijk of zij geld dat niet van haar was, in haar eigen zak heeft gestoken. Wel is er in ieder geval een heel tendensieuze aanpak gekozen om deze eeeh ..problematiek in beeld te brengen.

DANYEL EN THIJS
  donderdag 19 juli 2001 @ 20:04:48 #28
272 R@b
No-nonsens
pi_1237618
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 19:57 schreef links234 het volgende:
Die is er ook niet. En dat beweer ik ook niet.

Lees maar zorvuldig na.

Ik stel alleen dat Groen Links dolblij was dat ze een allochtoon in de kamer hadden. Dat ze daarbij weinig tot niets klaarspeelde, altijd liep te zeuren en te klagen, dat namen ze voor lief.

Ik durf te beweren: ''Was Varma een autochtone Nederlandse geweest, dan had Groen Links haar never nooit op de lijst gezet''. (maar bij Groen Links weet je het nooit zeker natuurlijk )

donderdag 19 juli 2001 @ 20:06:55 #29
272 R@b
No-nonsens
pi_1237627
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:02 schreef Catootje het volgende:

[..]

Geef em effe Links...hij moet daar nog efies een theorietje over opzetten: misschien een geldsluis naar Suriname?

Leer jij nou eerst even begrijpend lezen ja, voordat je mij de les denkt te kunnen lezen.
pi_1237628
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:04 schreef R@b het volgende:

[..]

Die is er ook niet. En dat beweer ik ook niet.

Lees maar zorvuldig na.

Ik stel alleen dat Groen Links dolblij was dat ze een allochtoon in de kamer hadden. Dat ze daarbij weinig tot niets klaarspeelde, altijd liep te zeuren en te klagen, dat namen ze voor lief.

Ik durf te beweren: ''Was Varma een autochtone Nederlandse geweest, dan had Groen Links haar never nooit op de lijst gezet''. (maar bij Groen Links weet je het nooit zeker natuurlijk )

Maar goed, stel je voor, dat ze de knuffelturk was voor GroenLinks....het gaat er toch niet om of DAT zo is (Catoot ziet elke dag heeeeeel incompetente mensen om hele belangrijke functies), het ging er hier toch om hoe het hele verhaal in elkaar zit? Dat er een kamerlid misschien een ziekte voorwendt? Wat vind je daar van?
DANYEL EN THIJS
pi_1237639
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:06 schreef R@b het volgende:

[..]

Leer jij nou eerst even begrijpend lezen ja, voordat je mij de les denkt te kunnen lezen.

Owja, dat kan ik niet, want ik begrijp jou niet..denk jij. Maar ik ben toch een Nederlander, ik dacht dat 'wij' altijd teveel begrepen? En dat we eens een harde lijn moesten volgen? En eens wat minder tolerant moesten zijn? Doe ik dat dan niet goed Rob?
DANYEL EN THIJS
  donderdag 19 juli 2001 @ 20:15:35 #32
272 R@b
No-nonsens
pi_1237670
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:07 schreef Catootje het volgende:

Dat er een kamerlid misschien een ziekte voorwendt? Wat vind je daar van?

Een ziekte voorwenden is opzich niet strafbaar.

Ze krijgt nu wachtgeld neem ik aan, en ook dat lijkt me niet terugvorderbaar, want een kamerlid mag zonder opgaaf van reden uit de kamer stappen.

Tevens zal eerst moeten blijken of het verhaal wel juist is wat er vandaag bekend is gemaakt. Maar gezien de de pathologische aandachttrekkerij waarmee ze zich manifesteerde, ben ik niet erg verbaasd.

Ze zal het hebben gedaan om onder de aanklacht wegens fraude uit te komen, een onderzoek zou op zijn plaats zijn. Maar de politiek kennende zal er wel weer handig gemanouvreerd worden, zodat ze er geen zware consequenties van hoeft te vrezen.

pi_1237677
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:15 schreef R@b het volgende:

[..]

Ze krijgt nu wachtgeld neem ik aan, en ook dat lijkt me niet terugvorderbaar, want een kamerlid mag zonder opgaaf van reden uit de kamer stappen.

Tevens zal eerst moeten blijken of het verhaal wel juist is wat er vandaag bekend is gemaakt. Maar gezien de de pathologische aandachttrekkerij waarmee ze zich manifesteerde, ben ik niet erg verbaasd.

Ze zal het hebben gedaan om onder de aanklacht wegens fraude uit te komen, een onderzoek zou op zijn plaats zijn. Maar de politiek kennende zal er wel weer handig gemanouvreerd worden, zodat ze er geen zware consequenties van hoeft te vrezen.

Ja, waarschijnlijk wel, Nederland is niet goed in het nemen van maatregelen. Kan me hierin wel vinden, ik vrees het ergste: gaat weer de doofpot in.
DANYEL EN THIJS
  donderdag 19 juli 2001 @ 20:20:03 #34
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_1237693
Ik heb nog niemand gehoord over de zgn "getuigen" die aan bod kwamen.

Stuk voor stuk mensen die door financiele kwesties een hekel aan Mevr. Singh Varma zullen hebben, of niet herkenbaar in beeld willen.

Hoe betrouwbaar zijn deze mensen???

Iedereen kan zoiets wel roepen, maar ik vind niet dat dit op deze manier uitgezonden had morgen worden.

Iemand beschuldigen van oplichterij en zeggen dat de persoon niet ziek is, zonder dit zeker te weten, vind ik echt verschrikkelijk schandalig!
Ze zal het maar wel zijn en dit op tv zien....

Heel slecht van de NOS/TROS

pi_1237710
Ik vind dat sowieso de laatste tijd vaker: Netwerk, 2Vandaag, hebben allebei de neiging om in te spelen op een vage uitzending of bericht, en dan daar weer iets sensationeels uit te spinnen....vaak slecht gemotiveerd, en heel 'geil' gebracht. Dat er iets heel raars met deze dame is, geloof ik zeker. En MOCHT het waar zijn, is het zeker interessant (wat en hoe lang wist de Groenlinks fractie dit? Kun je daar iets tegen doen, tegen zo iemand in de kamer, etc)
DANYEL EN THIJS
pi_1237715
Laat ik het dan maar opnemen voor SIngh Varma. Ik ga vandaag op vakantie, dus ik kan helaas niet meer replyen binnen korte tijd.
quote:
Toch ben ik benieuwd (maar komen we daar ooit achter) hoe zo'n ziekte zolang onopgemerkt is gebleven, of hoe daarmee is omgegaan binnen Groenlinks.
Hier kan ik wat antwoord op geven. Ik denk dat jullie je allemaal nog de Bijlmer-enquête herineren? Singh Varma was eigenlijk de persoon die dat doorgedrukt heeft. Ze heeft zich daar iets van 5 jaar ervoor ingezet. In die tijd was ze ook al erg ziek. Tijdens de Bijlmer-ênquete is ze 2x met de ambulance afgevoerd. Ze hebben dat expres uit de media gehouden omdat zij zo hard voor die enquête gestreden heeft, en ze wilden daar ook aan meedoen.
quote:

Wat een gruwelijke onzin zit jij hier nou uit te gooien. Denk jij echt dat zij lekker haar leven op de bank gelegen heeft met een big smile en een sigaar in de mond? Dan praat je echt over dingen waar je geen verstand van hebt. Mevrouw Singh Varma heeft veel voor de samenleving gedaan en vooral veel voor de minderheden. Zelfs een aantal maanden geleden hield ze nog thuis kantoor om andere mensen te helpen. Dat ze weinig weet van financiële zaken is een ander punt. En als je denkt dat zij en het 'linkse groepje' maar een beetje bijelkaar hangt, één van Singh Varma's beste 'vriendinnen' was Erika Terpstra, en links zou ik die niet noemen.

En stél dat ze inderdaad haar ziekte 'gespeeld' heeft, dan zou ze in een film zeker een Oscar hebben gehad. Misschien nog interessant om te weten dat ergens in het voorjaar (weet niet meer de exacte datum) nog een 'dienst' voor haar werd georganiseerd. Ze had toen nog een aantal maanden te leven en die dienst moest haar nog wat kracht geven om door te gaan. Ze heeft daar toen nog gesproken, en als ze dat heeft gespeeld... Waarom zou ze dat dan? Aandacht krijgt ze al genoeg zonder zoiets te doen, er komen al dagelijks mensen bij haar over de vloer.

quote:
En dan ben je geen allochtoon ineens ???
Voor '75 was Suriname gewoon onderdeel van Nederland. Dus dan ben je officieel Nederlander ja.
  donderdag 19 juli 2001 @ 20:38:56 #37
12123 HighPriority
*wiebel*wiebel*
pi_1237793
In het geval van terminale ziekte is mijn mening simpel:
Al is er 90% kans dat de persoon in kwestie liegt en dat deze de ziekte niet heeft, dan nog kun je zoiets NIET uitzenden zolang niet zwart op wit vaststaat dat deze beschuldigingen kloppen.

Ik vind dit echt schandalig. Laat die asociale sensatiebeluste programmamakers hun onderzoek eerst maar eens doorvoeren zodat ze zeker zijn dat deze zeer ernstige beschuldiging waar is.
We praten hier wel over een terminale ziekte Een klein beetje respect mag dan toch wel.

En als blijkt dat mevrouw Varma inderdaad gelogen heeft... tja... dan ben je in mijn ogen wel heel erg ver gezakt.
Met dit soort ziekten mag je in mijn ogen gewoon absoluut niet op zo een manier omgaan.

quote:
Op donderdag 19 juli 2001 17:06 schreef links234 het volgende:
Sneu als het waar is.

Mooi gezegd!
  donderdag 19 juli 2001 @ 20:54:21 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1237881
quote:

Ja, druk met het werk laatste tijd, komt Fok! wat in het gedrang.

Maar ik merk dat mijn scherpe commentaren hier node werden gemist.

Als kiespijn....

Ik hoop dat je het nog veel drukker gaat krijgen op jouw werk.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 juli 2001 @ 21:05:38 #39
272 R@b
No-nonsens
pi_1237951
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:54 schreef golfer het volgende:

[..]

Als kiespijn....

Ik hoop dat je het nog veel drukker gaat krijgen op jouw werk.

Ja, meningen die niet stroken met je eigen mening zijn voor sommige maar moeilijk verteerbaar, helemaal als je moderator bent en je moet alles ook nog verplicht lezen......
  donderdag 19 juli 2001 @ 22:04:45 #40
10090 waspman
life is sweet
pi_1238286
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:20 schreef pluisje het volgende:

Iemand beschuldigen van oplichterij en zeggen dat de persoon niet ziek is, zonder dit zeker te weten, vind ik echt verschrikkelijk schandalig!
Ze zal het maar wel zijn en dit op tv zien....

het laatste wat ik ergens gehoord heb is dat ze in een coma zou liggen.. dus zoveel last zal ze er neit van hebben...

maar wat ik me nu echt afvraag is hoe Groen Links gaat reageren als dit echt waar blijkt te zijn... zullen ze haar verdedigen??

pi_1238378
Nova laat het onderwerp liggen vanavond.
Het programma is al een tijdje op z'n retour,
maar misschien durven ze hun handen er niet aan te branden.
Blijft vreemd.
  donderdag 19 juli 2001 @ 22:35:59 #42
10090 waspman
life is sweet
pi_1238469
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 22:18 schreef shmoopy het volgende:
Nova laat het onderwerp liggen vanavond.
Het programma is al een tijdje op z'n retour,
maar misschien durven ze hun handen er niet aan te branden.
Blijft vreemd.
TROS heeft het helemaal uitgezocht voor het programma SPOORLOOS dat morgenavond komt.... het zou wel erg slecht zijn van NOVA als ze nu het onderwerp uitgebreid zouden gaan behandelen... collegialiteit
pi_1238975
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 22:35 schreef waspman het volgende:

[..]

TROS heeft het helemaal uitgezocht voor het programma SPOORLOOS dat morgenavond komt.... het zou wel erg slecht zijn van NOVA als ze nu het onderwerp uitgebreid zouden gaan behandelen... collegialiteit

Het programma "Opgelicht".
  donderdag 19 juli 2001 @ 23:59:01 #44
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1239012
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 20:15 schreef R@b het volgende:

[..]

Maar wel lekker dat het een allochtoon is, en nog van GroenLinks ook...

Daar maak jij wel effe tijd voor, he R@bbie?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:00:10 #45
10188 links234
pi_1239022
Ik vraag me trouwens af hoe ze dit in vredesnaam willen bewijzen: D'r bestaat zoiets als doktersgeheim, en de medische kennis van de gemiddelde journalist zal toch ook niet zo vreselijk groot zijn.

Een beetje raar.

Maar ja, boeie, voor mijn part is ze niet ziek. Ze zit toch niet meer in de kamer, en hypochonders zijn er wel meer.

vrijdag 20 juli 2001 @ 00:05:15 #46
136 V.
pi_1239050
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:00 schreef links234 het volgende:
Voor mijn part is ze niet ziek. Ze zit toch niet meer in de kamer, en hypochonders zijn er wel meer.
*aanstoot*

ja maar het is *weer* een allochtoon, joh.

en ook nog van GroenLinks, joh

Dus zijn alle GroenLinksers hypochonders, joh

En alle allochtonen ook, joh

Kunnen we ze lekker 'varken' noemen, en de imam de schuld geven.

Lache joh. Twee vliegen in een klap, joh.

Gniffelgniffel in het knuistje...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:07:01 #47
10188 links234
pi_1239062
Dus eigenlijk zou ze dood moeten gaan, da's het beste voor haar.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:08:09 #48
136 V.
pi_1239070
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:07 schreef links234 het volgende:
Dus eigenlijk zou ze dood moeten gaan, da's het beste voor haar.
...of voor R@b...

kan hij weer aan het werk...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:12:57 #49
272 R@b
No-nonsens
pi_1239108
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 22:35 schreef waspman het volgende:

[..]

TROS heeft het helemaal uitgezocht voor het programma SPOORLOOS dat morgenavond komt

OPGELICHT, zul je bedoelen.

Daar hoort ze thuis met haar oplichters praktijken.

Wat een giller: ''Nee, ze kan niet aan de telefoon komen want ze ligt in coma na de berichten van gisteren'' Wahahahahahahahahaha.

Ik geloof zeer zeker dat ze ziek is: psychisch wel te verstaan. Zou ik ook zijn met een persoonlijke schuld van meer dan 1 miljoen

vrijdag 20 juli 2001 @ 00:14:39 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1239120
Oke, boys, you've made you're point.

Nu weer ontopic graag.

*neutraliteitsmode als mod aan*

Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:16:01 #51
10188 links234
pi_1239132
Ik vraag me wel af waar mensen zich eigenlijk mee bemoeien.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:22:24 #52
272 R@b
No-nonsens
pi_1239168
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:16 schreef links234 het volgende:
Ik vraag me wel af waar mensen zich eigenlijk mee bemoeien.
Wat denk je?

Schuldeisers willen wel eens geld zien lijkt me!!!!

Had jouw wel eens willen horen als je opgelicht wordt voor tonnen door een leugenaarster eerste klas.

Paul Rosenmöller: ''Ik heb geen behoefte om commentaar te geven'' Ja ja. Paultje die altijd met zijn muil vooraan staat bij de camera als er ook maar iets is gebeurd.

vrijdag 20 juli 2001 @ 00:24:18 #53
10188 links234
pi_1239181
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Wat denk je?

Schuldeisers willen wel eens geld zien lijkt me!!!!

Had jouw wel eens willen horen als je opgelicht wordt voor tonnen door een leugenaarster eerste klas.

Paul Rosenmöller: ''Ik heb geen behoefte om commentaar te geven'' Ja ja. Paultje die altijd met zijn muil vooraan staat bij de camera als er ook maar iets is gebeurd.

Stuur een deurwaarder eropaf en laat beslag leggen. Simpel.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:27:50 #54
272 R@b
No-nonsens
pi_1239201
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 23:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar wel lekker dat het een allochtoon is, en nog van GroenLinks ook...

Daar maak jij wel effe tijd voor, he R@bbie?

V.

Ja hoor, al moet ik er voor overwerken.

Je begrijpt, ik ben momenteel een derde fles aan het ontkurken.

Met zo'n feestelijk bericht staan bij mij de zoutjes op tafel.

Zou Groen Links voor morgenavond nog wat van zich laten horen?? Volgens de berichten wisten ze ervan.....

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 20-07-2001 00:28]

vrijdag 20 juli 2001 @ 00:28:41 #55
136 V.
pi_1239210
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:22 schreef R@b het volgende:
Ja ja. Paultje die altijd met zijn muil vooraan staat bij de camera als er ook maar iets is gebeurd.
...maaaaaar: gelukkig zijn er ook àndere mensen...
Mensen... zoals Wimpie Bosboom... die zich niet bang laten maken maar zeggen waar het op staat.
Als wij samen onder leiding van deze inspirerende figuur, de moed hebben om de handen ineen te slaan en schoon schip te maken, dan zal de werkman en zijn nijvere huisvrouw binnenkort weer een veilig blokje om kunnen maken zonder de hete knoflookadem in de nek te voelen.

Zo, dit wilde ik even kwijt, daar bij die molen, die mooie molen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:29:27 #56
10188 links234
pi_1239218
pi_1239220
Wat ik me eigenlijk afvraag, ik lees en hoor dat zij (indien hetgeen beweerd waar is) mogelijk zo ver zou zijn gegaan vanwege een finaciële kwestie, maar het is toch niet zo dat men zieke mensen schulden kwijtscheld (of in dit geval toegezegde financiëringen)?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:31:50 #58
10188 links234
pi_1239231
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:
, maar het is toch niet zo dat men zieke mensen schulden kwijtscheld (of in dit geval toegezegde financiëringen)?
nee.

Soms bij overlijden wel.

pi_1239242
Maar in dat geval is toch de familie aansprakelijk?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:35:04 #60
10188 links234
pi_1239251
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Kan, hangt van de lening af. In principe gaan schulden eerst van een erfenis af (geloof ik.)
pi_1239256
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Daar kun je ook een verzekering voor afsluiten.
pi_1239263
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:35 schreef links234 het volgende:

[..]

Kan, hangt van de lening af. In principe gaan schulden eerst van een erfenis af (geloof ik.)

Je erft zowel de baten als de lasten.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 00:38:52 #63
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_1239279
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:35 schreef links234 het volgende:

[..]

Bij een lening kun je vaak wel een overlijdensrisicoverzekering o.i.d. afsluiten. Dan heb je daar geen omkijken meer naar.
Verder erf je inderdaad de baten en de lasten. Dit kan negatief uitkomen.
Maar ging het hier om een lening?
Het is makkelijk om het niet te doen.
pi_1239299
Indien ze niet ziek is houdt ze gewoon die schuld, dus wat schiet ze er dan feitelijk mee op? (gesteld dat het onwaar zou zijn)

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 20-07-2001 00:44]

vrijdag 20 juli 2001 @ 00:42:41 #65
272 R@b
No-nonsens
pi_1239300
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

...maaaaaar: gelukkig zijn er ook àndere mensen...
Mensen... zoals Wimpie Bosboom... die zich niet bang laten maken maar zeggen waar het op staat.
Als wij samen onder leiding van deze inspirerende figuur, de moed hebben om de handen ineen te slaan en schoon schip te maken, dan zal de werkman en zijn nijvere huisvrouw binnenkort weer een veilig blokje om kunnen maken zonder de hete knoflookadem in de nek te voelen.

Zo, dit wilde ik even kwijt, daar bij die molen, die mooie molen.

V.

Jammer dat je deze schitterende cabareteske tekst op het verkeerde moment, op niet daartoe bestemde plek (topic), meent te moeten citeren. (zonder bron vermelding).
pi_1239350
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:42 schreef R@b het volgende:

[..]

Jammer dat je deze schitterende cabareteske tekst op het verkeerde moment, op niet daartoe bestemde plek (topic), meent te moeten citeren. (zonder bron vermelding).

Doet ie wel vaker hahaha je weet bij hem niet wat echt en onecht is !

Wat een schrijverskunsten he?

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_1239360
Een beetje van mezelf en een beetje van Maggi
Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
  vrijdag 20 juli 2001 @ 01:02:45 #68
9713 Eightball
In control.
pi_1239424
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:28 schreef Verbal het volgende:
Wimpie Bosboom
Ahh Verbal, wat heeft Wimpie hier nou weer mee te maken..

Ff on topic,
Hoewel Singh Varma ideologisch gezien mijlen ver van mij afstaat, vond ik het bericht dat zij ziek was en noodgedwongen de kamer moest verlaten schokkend zoals ik dat ook van kennissen/bekenden etc. zou vinden. Als nu zou blijken (en dat moet ik nog maar bewezen zien) dat e.e.a. verzonnen is, n.b. door een kamerlid, zou ik buitengewoon teleurgesteld zijn. Liegen is eigenlijk altijd not done maar hierover zeker niet en al helemaal niet in die positie!

Nu weer ff off topic,
Dat geneuzel over allochtonen komt me nu zo langzamerhand echt de strot uit!
Welk onderwerp er de laatste tijd in ANM ook aangesneden wordt, na een x aantal posts zijn er weer allochtonen bij betrokken. Meestal om nix.
Voor de goede orde: Singh Varma heeft de Nederlandse nationaliteit op een paar jaar na altijd gehad.
Het gaat mij om het vermeend bedrog van een kamerlid!
Wat kan mij het schelen waar hij/zij geboren is?

pi_1239459
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Indien ze niet ziek is houdt ze gewoon die schuld, dus wat schiet ze er dan feitelijk mee op? (gesteld dat het onwaar zou zijn)
Iemand???
  vrijdag 20 juli 2001 @ 01:09:41 #70
10188 links234
pi_1239472
Ze had beter een Beste Els brief kunnen schrijven, had ze haar medicijnen ook met korting gekregen.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 01:13:52 #71
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_1239495
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Helemaal niets. Ze kan haar naam dan bijschrijven op de lijst van prominenten die van hun voetstuk zijn gevallen.
Maar als het allemaal geen verduistering maar 'onkunde' is dan zal er hier en daar wel weer het nodige worden rechtgepraat en heeft ze binnenkort een andere functie.
Het is makkelijk om het niet te doen.
pi_1240067
Toch heeft Rob wel een punt, 'knuffel-allochtonen' komen aan de linkerzijde van het politieke spectrum vaker voor dan aan de rechterzijde. In de VVD zitten er ook een paar die eerder opvallen door competentie dan door geknoei als van deze vrouw.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 07:34:46 #73
10188 links234
pi_1240176
Dat komt eerder door de onkunde van het het autochtone deel van politiek rechts, Hiz.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 09:08:39 #74
136 V.
pi_1240397
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:51 schreef Priscella het volgende:
Doet ie wel vaker hahaha je weet bij hem niet wat echt en onecht is !
Lul jij maar lekker raak...

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 20-07-2001 09:20]

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 09:14:43 #75
136 V.
pi_1240418
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 00:42 schreef R@b het volgende:
Okee dan... ik WEEEEEEEET dat jij je omringt met randdebielen, dus voor die mentally challenged die Hans Teeuwen nog niet zouden herkennen, al liep 'ie met een fluorescerend sandwichbord met de tekst 'HALLO, IK BEN HANS TEEUWEN!!!:

Lieve randdebielen,
Dit stukje tekst komt uit het sketchje 'Bosbomen' van de welbekende Nederlandsche cabaretier Hans Teeuwen, uit zijn eerste soloprogramma 'Hard & Zielig', waarmee hij in het gansche land grote successen behaalde bij het grote publiek EN de recensenten...

Het is een leuk sketchje, waarin hij de bekrompen, kleinzielige Neederlandsche burgerman op de hak neemt.
Voor het geval jullie dat niet doorhadden

Kusjes...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juli 2001 @ 09:22:31 #76
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1240432
quote:

Die om die reden ook volledig werd afgebrand...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 20 juli 2001 @ 09:30:35 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1240466
nb: het is niet "allochtoonse" komaf, maar: "allochtone" komaf, deze fout wordt vaak gemaakt dus ik wou jullie er nu toch ff op wijzen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 10:15:04 #78
9713 Eightball
In control.
pi_1240631
Interview in Trouw vandaag:
quote:
Van onze redactie politiek
2001-07-20

DEN HAAG - Het voormalige Tweede-Kamerlid Tara Oedayraj Singh Varma ontkent dat ze voorwendt ongeneeslijk ziek te zijn. ,,Ik laat me niet chanteren. Ik ben patiënt en wil bescherming als patiënt. Ik hoef toch niet m'n hele hebben en houden aan de wereld te tonen om te laten zien hoe ziek ik ben?''

Dat zegt zij over beschuldigingen, gisteravond op de Tros-televisie, dat ze haar ziekte verzint. Haar familie zal vandaag de specialist bij wie Varma onder behandeling is, vragen alsnog een publieke verklaring over de ziekte van het oud-kamerlid af te leggen. Varma: ,,Tot dusver zei mijn specialist dat hij er is om mij te verzorgen, niet om spektakeljournalisten over een privé-kwestie te woord te staan. Ik was dat met hem eens.'' Zij zegt dat haar specialist evenmin met naam en toenaam in de krant wil worden genoemd.

De GroenLinks-politica nam in mei na een lange periode van afwezigheid officieel afscheid van de Tweede Kamer. Zij zegt dat ze lijdt aan een ongeneeslijke vorm van kanker: ,,Ik ga heel hard achteruit. Ik heb regelmatig bloedingen, lijdt aan hoge koorts en kan de trap niet meer op en af.''

Mensen uit haar omgeving, soms onherkenbaar gemaakt, zeiden gisteravond in '2Vandaag' dat Singh Varma niet terminaal ziek is. Ze verklaren haar uitspraken daarover uit een ziekelijke hang naar aandacht, dan wel uit de behoefte de aandacht af te leiden van financiële kwesties waarin Singh Varma is verwikkeld. Het Tros-televisieprogramma 'Opgelicht' gaat vanavond op de zaak door, tenzij de advocaat van Varma de omroep op andere gedachten kan brengen.

Het voormalige kamerlid heeft een geschil over een jaarlijkse financiële donatie van 250000 dollar met de Ninash Foundation, een liefdadigheidsinstelling die goede doelen financiert in India. Volgens Ninash-voorzitter Wijting heeft Singh Varma dat geld beloofd, maar nooit betaald voor projecten die in India al in gang zijn gezet. Volgens Singh Varma en haar broer komt juist de Ninash Foundation haar verplichtingen niet na. Singh Varma's broer typeerde de uitzending als 'sensatiebeluste journalistiek'. Op de vraag naar haar huidige toestand antwoordde hij dat Varma 'in coma' ligt. Op dat moment was zij aan de telefoon met een verslaggever van deze krant. Varma schrijft de vergissing van haar broer toe aan 'paniek'.

De Tros voerde een niet herkenbaar gefilmde vrouw op die zei een 'vriendin' te zijn van Singh Varma. Volgens haar is het voormalige kamerlid 'zo gezond als een vis'. Een bestuurslid van de Ninash Foundation zei dat hij van de politica drie namen van artsen had gekregen. ,,Twee bestonden niet, de derde kende haar niet'', aldus de heer Baghwandin. Ninash-voorzitter Wijting zei: ,,Mijn stellige mening is dat ze denkt dat ze ziek is''.

Varma zei gisteravond na beraad met haar advocaat, mr. Schermer uit Amsterdam, te hebben geweigerd de Tros een weerwoord te geven. ,,Ik wil niet dat mensen die ik niet ken zien hoe ik er nu aan toe ben. Ik wil geen vreemden meer over de vloer. Moet ik dan bezoekuren organiseren om heel Nederland te tonen hoe ziek ik ben?'' GroenLinks-fractievoorzitter Rosenmöller onthoudt zich van commentaar.

De 'draaikonterij' is blijkbaar begonnen...
pi_1240643
volgens mij liegt ze dat ze barst.
muziek, m'n lust en mijn leven
  vrijdag 20 juli 2001 @ 11:36:48 #80
13878 Giph
I gave her water!
pi_1241211
Doet me een beetje aan Astrid Roemer denken dit gevalletje....
Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
pi_1241406
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 11:36 schreef Giph het volgende:
Doet me een beetje aan Astrid Roemer denken dit gevalletje....
Wat was daarmee dan?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 11:58:41 #82
272 R@b
No-nonsens
pi_1241462
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 10:15 schreef Eightball het volgende:
Interview in Trouw vandaag:

[Varma zei gisteravond na beraad met haar advocaat, mr. Schermer uit Amsterdam, te hebben geweigerd de Tros een weerwoord te geven. ,,Ik wil niet dat mensen die ik niet ken zien hoe ik er nu aan toe ben. Ik wil geen vreemden meer over de vloer. Moet ik dan bezoekuren organiseren om heel Nederland te tonen hoe ziek ik ben?'' GroenLinks-fractievoorzitter Rosenmöller onthoudt zich van commentaar.

Goh, volgens haar broer lag ze gisteren in coma, en nu heeft ze gisteren ineens wel gesproken met het dagblad Trouw.?

De wonderbaarlijke genezing

quote:
De 'draaikonterij' is blijkbaar begonnen...
Ze liegt dat het gedrukt staat.

Ze moet nog even op zoek naar een ''arts'' die bereid is te verklaren dat ze echt ziek is

vrijdag 20 juli 2001 @ 12:07:16 #83
13731 fflow
stand-up philosopher
pi_1241545
vragen aan R@b:
- waarom wil je eigenlijk zo graag dat Varma te kwader trouw is? Het is toch te hopen dat zij de waarheid spreekt ongeacht of je haar partij steunt? Of is het omdat zij een Nederlandse met een gekleurde huid is?
- als Cherribi van de VVD in een vergelijkbaar parket verkeerde zou je dan ook zulke speculatieve ("troetel-allochtoon" etc.) en ordinaire ("varken") reacties geven, of zijn 'rechtse' allochtonen wel ok?

Just wondering

Well, let's not start sucking each other's dicks quite yet, gentlemen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juli 2001 @ 12:24:27 #84
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1241723
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 11:58 schreef R@b het volgende:

Goh, volgens haar broer lag ze gisteren in coma, en nu heeft ze gisteren ineens wel gesproken met het dagblad Trouw.?

De wonderbaarlijke genezing

quote:
artikel dat je ook gequote had:
Op dat moment was zij aan de telefoon met een verslaggever van deze krant. Varma schrijft de vergissing van haar broer toe aan 'paniek'.
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 11:58 schreef R@b het volgende:
Ze liegt dat het gedrukt staat.

Ze moet nog even op zoek naar een ''arts'' die bereid is te verklaren dat ze echt ziek is

Je loopt wel hard van stapel met je lynchpartij: hoe weet jij nou dat ze liegt? Het kan zijn dat ze liegt, maar zolang dat niet bewezen is kan je daar niet van uit gaan. Ik mag het mens ook niet, maar mijn antipathie voor haar weerhoudt me niet nog objectief naar het gebeuren te kijken.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:25:14 #85
13878 Giph
I gave her water!
pi_1241735
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 11:54 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Wat was daarmee dan?

Astrid H. Roemer:

Gemeenteraadslid in Den Haag.....dat werkelijk nooit maar dan ook nooit op kwam dagen...geheel incompetent was.... liever schreef dan werkte in de raad... geld verdoezelde...

Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:31:42 #86
10188 links234
pi_1241798
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:25 schreef Giph het volgende:

[..]

Astrid H. Roemer:
[afbeelding]

Gemeenteraadslid in Den Haag.....dat werkelijk nooit maar dan ook nooit op kwam dagen...geheel incompetent was.... liever schreef dan werkte in de raad... geld verdoezelde...

Zullen we de beerput over niet komende, tijdens vergaderingen in slaap vallende of gewoon dronken CD en CP raadslieden ook even opentrekken?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:35:11 #87
272 R@b
No-nonsens
pi_1241837
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:31 schreef links234 het volgende:

[..]

Zullen we de beerput over niet komende, tijdens vergaderingen in slaap vallende of gewoon dronken CD en CP raadslieden ook even opentrekken?

Gaat Links 234 de capaciteiten van allochtone raadsleden nu vergelijken met kansloze lieden van CD/CP-snit
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:38:36 #88
13731 fflow
stand-up philosopher
pi_1241880
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:07 schreef fflow het volgende:
vragen aan R@b:
...
Just wondering
Geen zin in antwoord?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:39:59 #89
10188 links234
pi_1241897
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:35 schreef R@b het volgende:

[..]

Gaat Links 234 de capaciteiten van allochtone raadsleden nu vergelijken met kansloze lieden van CD/CP-snit

Nee, begrijpend lezen is niet je sterkste punt.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 12:40:16 #90
13878 Giph
I gave her water!
pi_1241902
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:31 schreef links234 het volgende:

[..]

Vind ik best. Maar wat heeft dat hiermee te maken?

PS. Er hebben nooit CP raadsleden in de Haagsche gemeenteraad gezeten

vrijdag 20 juli 2001 @ 12:46:02 #91
10188 links234
pi_1241956
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:40 schreef Giph het volgende:

[..]

Vind ik best. Maar wat heeft dat hiermee te maken?

PS. Er hebben nooit CP raadsleden in de Haagsche gemeenteraad gezeten

Weet ik, in zoverre heeft het er iets mee te maken dat er nu een idiote heksenjacht ontstaat, terwijl ze, als het al waar is dat ze niet ziek is, een zooi veel minder capabele mensen zonder enig probleem door kan gaan. En dat is dubbel. Meten met twee maten, en daar heb ik een hekel aan.

Ik ben geen fan van SV. Verre van. Maar dit soort moddergooierij gun ik gewoon niemand.

vrijdag 20 juli 2001 @ 12:51:01 #92
13878 Giph
I gave her water!
pi_1242011
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:46 schreef links234 het volgende:

[..]

Weet ik, in zoverre heeft het er iets mee te maken dat er nu een idiote heksenjacht ontstaat, terwijl ze, als het al waar is dat ze niet ziek is, een zooi veel minder capabele mensen zonder enig probleem door kan gaan. En dat is dubbel. Meten met twee maten, en daar heb ik een hekel aan.

Ik ben geen fan van SV. Verre van. Maar dit soort moddergooierij gun ik gewoon niemand.

Idiote heksenjacht?
Waar dan?
Ik zie alleen een discussie die erover ontstaan is, en een onderzoek naar een eventuele zeer groffe leugen van een raadslid. Als dat al een heksenjacht is....

Misschien de waag maar weer instellen?

vrijdag 20 juli 2001 @ 13:26:09 #93
9713 Eightball
In control.
pi_1242331
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 12:24 schreef Doc het volgende:
maar mijn antipathie voor haar weerhoudt me niet nog objectief naar het gebeuren te kijken.
Raak!
  vrijdag 20 juli 2001 @ 13:45:31 #94
13048 JikJik
fokt met je
pi_1242521
Mevrouw Varma was al een hele tijd ziek.
Velen herinneren zich nog hoe zij
reeds al op de kleuterschool 'VarmaVeins' werd genoemd,
zei steeds dat ze moest poepen.
Later in haar leven is er meer finesse geslopen in haar facades,
de ene zeldzame ziekte afgewisseld met meer prevalerende syndromen
zoals obesitas (goed gedaan, trouwens) en luie ogen.
Desgevraagd zegt ze zelf: 'Iedereen gaat dood, ik kan gewoon nog niet kiezen waaraan,
je koopt toch ook geen trouwjurk zonder te passen?'
JIkJik eet liflafjes
  vrijdag 20 juli 2001 @ 13:59:26 #95
9713 Eightball
In control.
pi_1242651
Bron Teletekst
quote:
DEN HAAG Fractievoorzitter Rosenmöller van GroenLinks wijst de twijfels over de ziekte van oud-Kamerlid Tara Singh Varma van de hand.Dat wordt gemeld door Radio Noord-Holland.De redactie van het TROS-programma Opgelicht! meldde eerder dat Singh Varma kanker voor zou wenden. Volgens Rosenmöller gaat het met Singh Varma erg slecht en gaat ze zienderogen achteruit.Hij had vanmorgen nog contact met haar.Gisteren had de broer van Singh Varma gezegd dat zijn zuster in coma lag.Dat bleek echter onjuist. Singh Varma nam in mei afscheid van de Tweede Kamer wegens haar ziekte. Vandaag legt haar dokter een verklaring af.
Eindelijk een reactie van Rosenmöller in deze soap...
Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen
pi_1242881
Een schande voor de Hindoestaanse gemeenschap hier.

vrijdag 20 juli 2001 @ 14:25:56 #97
9713 Eightball
In control.
pi_1242890
En nog maar 1, bron Het Parool
quote:
Varma's familie verwijt de verspreiders van deze berichten rancuneuze gevoelens te koesteren en er zelf dubieuze praktijken op na te houden.

Roline Verzeilburg Oedayray Singh Varma, een tante van Tara Singh Varma, is verontwaardigd over de berichten. Volgens haar is het oud-Kamerlid wel degelijk ziek en kan ze zelf niet aan de telefoon komen. ''We geven geen reactie op kletspraatjes,'' aldus de tante.

Advocate B. Schermer van de familie onderzoekt wat ze tegen de uitzending kan doen. ''De gevolgen zijn voor de Tros,'' aldus Verzeilburg.

Volgens de bronnen in het Trosprogramma heeft het oud-Kamerlid, dat in mei terugtrad omdat ze nog maar kort te leven zou hebben, helemaal geen kanker. Ze zou de aandoening voorwenden door een ziekelijke behoefte aan aandacht en om niet meer te kunnen worden aangesproken op de door haar veroorzaakte financi‘le problemen.

Die problemen bestaan onder andere met stichting Faro. Volgens directeur Wim Wijting heeft Singh Varma de stichting een jaarlijkse donatie van 250.000 dollar beloofd. Na haar overlijden zou een familiefonds worden gevormd van tien miljoen gulden, waar Singh Varma twee miljoen aan zou bijdragen.

Het toegezegde geld werd in India al gedeeltelijk uitgegeven aan een school met Tara's naam, voor arme vrouwen. Maar het geld van Singh Varma kwam nooit, aldus Wijting. De belofte staat niet op papier, alleen op een videoband die in India werd gemaakt tijdens een bezoek van de politica. ''Steeds als de stichting het wilde regelen, kwam er iets tussen.'' De laatste keer zag hij haar drie ˆ vier weken geleden. ''Ze maakte op mij geen zieke indruk,'' zegt Wijting. Dat soort berichten kreeg hij ook van anderen.

Volgens Verzeilburg kwam de stichting juist niet over de brug. De familie eiste dat de hele naam genoemd zou worden in projecten, verlangde duidelijke begrotingen en wilde zeggenschap in de stichting. ''Ik heb mijn twijfels over die stichting. We hebben het vertrouwen opgezegd. Het is ons geld, we mogen daar zelf over beslissen.''

De familie wil de behandelende specialist vragen een verklaring af te leggen. Maar zijn naam of die van het ziekenhuis waar Singh Varma onder behandeling is, wil de familie niet bekendmaken.

Wijting twijfelt nog of hij zijn claim via de rechter gaat proberen hard te maken. Hij denkt dat er bij Singh Varma niets te halen is, omdat er nog andere schuldeisers zijn. Volgens het Tros-programma zou het onder andere om een juwelier gaan, die 17.500 gulden tegoed heeft.

Een andere bron in Opgelicht is een onherkenbaar gemaakte vrouw. Roline Singh Varma meent in haar een vrouw te herkennen die door Singh Varma werd opgevangen in haar eigen huis. ''Ze dacht in de Kamer te kunnen komen als opvolger van Tara.''

GroenLinks onthoudt zich van commentaar. Maar in kringen van haar voormalige collega's wekken de berichten over het voorwenden van haar ziekte wel verbazing.

De reacties komen nu van meerdere kanten, het wordt steeds interressanter.....
  vrijdag 20 juli 2001 @ 14:41:50 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1243048
Wat er ook waar of niet waar aan deze klucht mag zijn, het trieste feit is nou eenmaal dat zo iets iemand die in zo'n positie komt (blaam of geen blaam) voor de rest van zijn/haar leven blijft achtervolgen.

Ook als blijkt dat het allemaal laster is, dan nog zal het haar de rest van haar leven nageworpen worden.
Zie de affaire Peper en in het verleden meer van dit soort zaken waar bekende personen mee te maken hebben gehad.

Wij Nederlanders staan altijd erg snel klaar met het geven van een oordeel, nog voor de zaak helemaal is uitgezocht en mocht er achteraf dus geen snars waar zijn van het Tros-verhaal, dan heb je altijd nog van die figuren die over rook en vuur beginnen.

Gebrandmerkt voor het leven dus, wat er verder ook uit komt.

Poef.....gone! ©golfer
pi_1243119
Het zal idd wel sneu zijn als het gebakken lucht is maar als je zo'n publieke functie vervuld zeg ik: risico van het vak.
Vergeet niet haar verleden met financieele blunders dit zal wel een uitvloeisel daarvan zijn waar of niet waar.
Los daarvan denk ik dat ze de boel heeft bedonderd.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 14:51:01 #100
10188 links234
pi_1243143
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 14:25 schreef Hole_in_one het volgende:
Een schande voor de Hindoestaanse gemeenschap hier.

Hoezo? Als een uit de polderklei getrokken hollander de kluit zou belazeren voel je je toch ook niet aangesproken?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 14:52:24 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1243154
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 14:47 schreef Hole_in_one het volgende:
Los daarvan denk ik dat ze de boel heeft bedonderd.
Dat is dus precies wat ik bedoel met die typisch Nederlandse gewoonte: het (ver)oordelen, voordat de boel objectief is uitgezocht.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2001 @ 14:56:30 #102
13878 Giph
I gave her water!
pi_1243206
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 14:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik bedoel met die typisch Nederlandse gewoonte: het (ver)oordelen, voordat de boel objectief is uitgezocht.

Is dat niet iets wat losstaat van nationaliteit?
Verkopen de tabbloids niet in elk land als warme broodjes?
pi_1243269
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 14:51 schreef links234 het volgende:

[..]

Hoezo? Als een uit de polderklei getrokken hollander de kluit zou belazeren voel je je toch ook niet aangesproken?

Nee dat zou ik minder erg vinden.
(gaat er nu in die grijza massa daar een heel klein ietsie pietsie belletje rinkelen?)
  vrijdag 20 juli 2001 @ 17:19:24 #104
272 R@b
No-nonsens
pi_1244292
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 15:03 schreef Hole_in_one het volgende:

[..]

Nee dat zou ik minder erg vinden.
(gaat er nu in die grijza massa daar een heel klein ietsie pietsie belletje rinkelen?)

Links 234 kan zich niet voorstellen dat een Hindoestaan op de VVD stemt misschien?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 17:24:47 #105
10188 links234
pi_1244320
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:19 schreef R@b het volgende:

[..]

Links 234 kan zich niet voorstellen dat een Hindoestaan op de VVD stemt misschien?

Ik kan me niet voorstellen dat uberhaupt iemand op die partij stemt. Maar ik begrijp die opmerking gewoon niet.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 17:37:35 #106
13878 Giph
I gave her water!
pi_1244378
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:24 schreef links234 het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat uberhaupt iemand op die partij stemt.

Hoezo niet?
pi_1244431
Eigelijk ben ik geen Hindoestaan maar mijn pa is dat wel geweest hij was rond begin jaren 70 naar NL gekomen vannuit Suriname maar ik kan wel daarbij zeggen dat hij niet geintergreerd maar geassimileerd is.
Mijn moeder is gewoon nederlandse dus dat maakt mij een halfbloed.
Toch vind ik dat hoe die Singh Varma nu in het nieuws is dat dat een smet is op de hindoestaanse gemeenschap die zij niet veel heeft. (maarja het verzacht wel weer dat ze bij groenlinks hoort) Want laten we wel wezen: ik lees nooit in de krant dat Hindoestanen weer flink aan het rellen zijn. Eigelijk ben ik best trots op mijn achtergrond.
Waarom ik voor VVD ben? -> vrijheid en Economische vrijheid ->lagere belastingen en ja rechts past bij mij.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 20:53:42 #108
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1245210
Mja.. ze zou de boel bedonderd kunnen hebben, maar ik denk dat je zoiets nooit zeker te weten komt.

Het is heel goed mogelijk dat ze (ook) op haar afkomst naar GL is gehaald, de vele voorkeursstemmen bewijzen dat dat heeft gewerkt. Maar zolang nog niet is bewezen dat ze heeft gefraudeerd weet ik niet hoe incompetent ze is. Als ze echt ziek is zullen we het snel merken, als ze over een jaartje nog leeft is het duidelijk dat ze gelogen heeft. Als ze echt ziek is en sterft (wat me het waarschijnlijkst lijkt, het lijkt me nogal dom om te zeggen dat je een dodelijke ziekte hebt terwijl je die niet hebt, verzin dan een ziekte met een redelijk genezingsgehalte, anders komt je spontane genezing wel heel onlogisch over) zal wel nooit duidelijk worden wat ze precies heeft uitgevoerd.

Maar eerst maar even Opgelicht kijken vanavond.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_1245246
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:24 schreef links234 het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat uberhaupt iemand op die partij stemt.

Ik wel. Denk aan figuren die al in een wereld vreemd milieu opgroeien bv. (Papa die minstens directeur is van een multinationl / bank)

Oh , en de papa's zelf natuurlijk.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 20:58:56 #110
272 R@b
No-nonsens
pi_1245247
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 20:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar eerst maar even Opgelicht kijken vanavond.
Die uitzending heeft ze geprobeerd tegen te houden.
quote:
Rosenmöller steunt Singh Varma

Fractieleider Rosenmöller van GroenLinks verwerpt de twijfels over de ziekte van oud-Kamerlid Tara Singh Varma, zei hij voor Radio Noord-Holland.
Volgens het TROS-programma Opgelicht! wendt Singh Varma kanker voor. Volgens Rosenmöller gaat de gezondheid van Singh Varma snel achteruit.
Hij had vanmorgen nog contact met haar. Ze ligt echter niet in coma, zoals haar broer zei. In mei nam ze, doodziek, afscheid van de Kamer. Haar arts zou vandaag met een verklaring komen, wat niet is gebeurd.

Singh Varma's advocaat heeft vergeefs geprobeerd de TROS-uitzending tegen te gaan dreigt met een schadeclaim.

© Teletekst

QUOTE: ''Haar arts zou vandaag met een verklaring komen, wat niet is gebeurd.''

Heeft ze nog geen ''arts'' gevonden?

pi_1245299
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 20:58 schreef Guus het volgende:

[..]

Ik wel. Denk aan figuren die al in een wereld vreemd milieu opgroeien bv. (Papa die minstens directeur is van een multinationl / bank)

Dit slaat natuurlijk nergens op.
Vergeet ook niet dat uit de laatste peilingen de VVD de meeste stemmen kreeg.
Zijn al die mensen directeur of waren al hun papa's directeur..........?
  vrijdag 20 juli 2001 @ 21:18:45 #112
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_1245355
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 20:58 schreef R@b het volgende:

[..]

[..]

Jouw mening kennen we inmiddels wel hoor R@b, je punt is duidelijk.
Misschien kun je nu een keer proberen die van een ander te respecteren?

Ik zelf geloof pas dat dit waar is als het wordt bevestigd door een arts. Tot die tijd ga ik er van uit dat zij ziek is.

Waarom zou je namelijk haar niet geloven en die mensen die op tv beweren dat ze niet ziek is wel??
Het is denk ik ook maar net wat je WIL geloven....

vrijdag 20 juli 2001 @ 21:22:10 #113
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_1245373
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 20:58 schreef R@b het volgende:

[..]

[..]

Mag ik vragen wat je met dit niets zeggend verhaaltje wilt zeggen ?? hmm het blijft stil... Helemaal niets blijkbaar. Onthoud je dan van verder kommentaar voortaan wil je .
of ga anders in onzin posten !
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 21:22:48 #114
272 R@b
No-nonsens
pi_1245378
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 21:18 schreef pluisje het volgende:

Ik zelf geloof pas dat dit waar is als het wordt bevestigd door een arts.

Ik ben niet zo gelovig.
En zeker niet goed gelovig.

Varma heeft al eerder gefraudeerd, in 1985, kort na haar aantreden kwam ze ook in opspraak omdat zij zich schuldig had gemaakt aan financiele malversaties als penningmeester van het Grenada Comite. Na een openbare bekentenis en excuses mocht ze politiek actief blijven.

vrijdag 20 juli 2001 @ 21:23:10 #115
13878 Giph
I gave her water!
pi_1245380
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 20:58 schreef Guus het volgende:

[..]

Hmmm, ik ben in Den Haag opgegroeid...multicultureel pur sang hier in Transvaal..... mijn vader is een hardwerkende man...geen directeur... ik ben een hardwerkende man..geen directueur... toch stem ik VVD.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 21:27:09 #116
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_1245403
* Lord Dreamer stemt trouwens ook VVD maar dan puur omdat ik de VVD als een partij zie die voor een deel durft uit te spreken wat de rest niet durft
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
  vrijdag 20 juli 2001 @ 21:27:21 #117
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_1245404
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 21:22 schreef R@b het volgende:

Ik ben niet zo gelovig.
.

mwah, die 3 mensen die je op tv hebt zien "getuigen" geloof je anders wel...

En wat je ook "gelooft", laat andere mensen ook in hun waarde en laat iedereen gewoon zijn/haar mening kunnen geven. Oftewel, je hoeft niet om de 2 posts van andere users weer even jouw mening ertussen door te gooien, zoals ik zei, die is inmiddels volledig duidelijk.

vrijdag 20 juli 2001 @ 21:31:19 #118
272 R@b
No-nonsens
pi_1245427
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 21:22 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je met dit niets zeggend verhaaltje wilt zeggen ?? hmm het blijft stil... Helemaal niets blijkbaar. Onthoud je dan van verder kommentaar voortaan wil je .
of ga anders in onzin posten !

Niets zeggend verhaaltje?.

Gewoon ANP berichtgeving van Teletekst knul.

R@b post nimmer (in) onzin, knoop dat goed in je oren!!!!!!

vrijdag 20 juli 2001 @ 21:40:25 #119
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_1245486
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 21:31 schreef R@b het volgende:

[..]

Niets zeggend verhaaltje?.

Gewoon ANP berichtgeving van Teletekst knul.

R@b post nimmer (in) onzin, knoop dat goed in je oren!!!!!!

Nou wat je hier verkondigd is behoorlijk onzin en erg puberaal en past dus perfect in ONZIN .. Knoop dat ook ff in je oren jochie.
Ohh en overmatig gebruik van een uitroepteken haalt het effect er van weg ..
  vrijdag 20 juli 2001 @ 21:41:33 #120
13878 Giph
I gave her water!
pi_1245495
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 21:40 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Nou wat je hier verkondigd is behoorlijk onzin en erg puberaal en past dus perfect in ONZIN .. Knoop dat ook ff in je oren jochie.

Hmm, ik vind jou hier puberaler overkomen met dit geflame...

Duidelijk geen intellectueel, die L.D.

vrijdag 20 juli 2001 @ 21:45:49 #121
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_1245532
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 21:41 schreef Giph het volgende:

[..]

Hmm, ik vind jou hier puberaler overkomen met dit geflame...

Duidelijk geen intellectueel, die L.D.

Erg leuk die

ach Giph die R@b denk gewoon dat hij een beetje de ster is .. en dan beginnen met knul .. Zou hij eigenlijk actief lid zijn van een politieke partij of gewoon een opruiende meeloper ?

Het valt me gewoon op dat z'n beetje elk topic hier wel op de racistische tour gaat. En volgens mij intereseert R@B die hele toestant niets als hij maar kan katten op de minderheden in de samenleving, ook al zijn ze van de 3e of 4e generatie.

vrijdag 20 juli 2001 @ 22:18:21 #122
272 R@b
No-nonsens
pi_1245683
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 21:45 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Erg leuk die

ach Giph die R@b

KNIP aanzet tot FLAME

De Multikul is gearriveerd zie ik.

Multikul staat voor de beweging die in Nederland ten koste van alles een multiculturele staat door wil drukken. Die dit land nog lang niet vol genoeg vindt en vrijwel alle problemen omtrent integratie aan de
autochtonen toeschrijft.

In de bestaande media kun/kon je daar vrijwel niks over zeggen zonder uitgemaakt te worden voor vuile racist o.i.d. Problemen met je Marokkaanse buren liggen altijd bij de autochtone buurman, die zal wel discrimineren.

Voorbeeldje:. In een buurthuis komen Nederlandse jongeren met een hollands vlaggetje op hun jas genaaid. ""Dat tolereren we hier niet"" brult een sociaal werkstertje opgeleid door de multikul. Dat er even later een paar Turkse jongeren binnen komen met een vlaggetje met een sikkel en maan erop ontgaat deze multikuliste totaal.

Voorbeeldje2: Iemand post in ANM in topics over allochtonen en is gelijk een opruier, meeloper en racistisch.
-----

Zou LD even een racistische post in dit topic kunnen aangeven???

vrijdag 20 juli 2001 @ 22:27:57 #123
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1245715
[OT]
En wat lees ik nu? Multikul? Problemen met Marokkaanse buren? Turkse jongeren met een vlaggetje?

Kunnen we nu weer on-topic aub?
[/OT]

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:11:34 #124
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1245915
Heb zojuist de reportage van de Tros mogen aanschouwen..........

Zo klaar als een klontje wat een smerig K. wijf die Varma, voelt zich all that, ongeloofelijke idioot wijf.
Flinke klap in het gezicht van Groen Links, das
dan een voordeel van heel dit geneuzel, kijku hoe
die Rozemuleimer zich hieruit redt.

Weer iemand van buitenlandse komaf, die zich hier erg *nuttig* maakt, wanneer houdt dit op ???

Bespottelijk, in principe geen comotie waard dit theater, leve de Multibull

Hevig kunne kwatsu is een gave
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:24:54 #125
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_1245980
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 22:27 schreef terabyte het volgende:
[OT]
En wat lees ik nu? Multikul? Problemen met Marokkaanse buren? Turkse jongeren met een vlaggetje?

Kunnen we nu weer on-topic aub?
[/OT]

hopelijk on topic. Net het tros programma "Opgelicht" gezien. Buiten een paar onbetaalde rekeningen heeft mevrouw Varma beloftes gedaan die zij niet is nagekomen. Niet netjes maar maakt dat iemand tot een oplichter? Ik vond dat zij in het programma neergezet werd als een crimineel met suggestieve beelden van kleine indiase meisjes die met grote ogen de camera inkeken. Ook zat het programma vol met geluidsfragmenten waarbij ik me afvraag of de tros dit niet stiekem en zonder toestemming heeft opgenomen.(de bali-medewerkster van het Antonie v Leeuwenhoek ziekenhuis gaat echt problemen krijgen met haar baas)Verder wordt mevrouw Varma met naam en toenaam genoemd maar degene die haar beschuldigen zitten annoniem met een verdraaide stem in beeld. Of mevrouw Varma wel of niet iets strafbaars gedaan heeft werd niet duidelijk maar wel gesuggereerd (ook door de titel van het programma) De uitzending van de tros vond ik erg subjectief van het nivo riool-journalistiek waarbij het de Tros er vooral om leek te gaan zoveel mogelijk ophef te maken en kijkers te trekken in komkommertijd.
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:25:45 #126
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1245984
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 23:11 schreef Midioot het volgende:
....

Weer iemand van buitenlandse komaf, die zich hier erg *nuttig* maakt, wanneer houdt dit op ???

En wat als ze een 'pure', blanke Nederlandse zou zijn?
Zou er dan ook zoveel ophef over gemaakt zijn?
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:31:31 #127
3140 PhalanX
Technarchy
pi_1246019
ook ik heb zojuist de reportage gezien en sorry maar voor mij is het duidelijk dat ze de boel belazert. Ik vind het ziek hoe leugen na leugen wordt verkondigd. In de uitzending kwamen ze met een behoorlijk aantal feiten aanzetten en eerlijk waar ik stond perplex.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:38:21 #128
3140 PhalanX
Technarchy
pi_1246049
zeker geen riool journalistiek dit hier, er werden feiten gegeven en er werd de kans gegeven om te reageren op wat er werd voorgelegd.

kom op zeg doktoren die niet bestaan en een derde die verteld dat ze niet bij hem onder behandeling is en haar nog nooit heeft gezien.

Of de studente die een vriendin was, wat bleek dat de studente die het interview aflegde een bekende was van de redactrice en toegaf V. niet eerder te hebben ontmoet.

--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:44:44 #129
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1246069
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 23:25 schreef terabyte het volgende:
En wat als ze een 'pure', blanke Nederlandse zou zijn?
Zou er dan ook zoveel ophef over gemaakt zijn?
Als, wanneer, en dan, wat maakt het uit, feit is dat ze een buitenlandse is die de boel zwaar belazerd, zelfs haar, volgens haar eigen zeggen verwanten (
ik ben jullie ) beliegt ze zonder blozen recht in het hoopvolle gezicht, schandalig.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:50:25 #130
3140 PhalanX
Technarchy
pi_1246091
kan me niet schelen of ze rood geel zwart wit of pimpelpaars is. Er zijn feiten op tafel gelegd die behoorlijk belastend zijn voor merv. V.

Mevr. V doet niets om deze feiten te ontkrachten, ook na een tal van invitaties van Opgelicht. Opgelicht stootte telkens weer op leugens.

--- Cameron Hodge ---
pi_1246104
Ik heb de uitzending nu gezien, en de tekst nog eens nagelezen zelfs. Een en ander heeft me er wel van overtuigd dat er hier iets helemaal fout zit met mevrouw Singh. Of dat nog de moeite van een echt onderzoek weet ik niet, want ze is tenslotte geen kamerlid meer, maar mensen die nu roepen dat het alleen stemmingmakerij is geweest geven zich over aan reflexen waar niemand mee gediend is.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:56:35 #132
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1246110
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 23:50 schreef PhalanX het volgende:
kan me niet schelen of ze rood geel zwart wit of pimpelpaars is. Er zijn feiten op tafel gelegd die behoorlijk belastend zijn voor merv. V.

Mevr. V doet niets om deze feiten te ontkrachten, ook na een tal van invitaties van Opgelicht. Opgelicht stootte telkens weer op leugens.

Kortom, conclusie, ze is een leugenaar die door heeft weten te dringen tot het *hoogste* niveau , sorry.

Ok helemaal duidelijk, wat gaat wie er wanneer aan doen ?

zaterdag 21 juli 2001 @ 00:15:20 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1246195
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 23:56 schreef Midioot het volgende:

Kortom, conclusie, ze is een leugenaar die door heeft weten te dringen tot het *hoogste* nivea, sorry.

Ok helemaal duidelijk, wat gaat wie er wanneer aan doen ?

Wat zou er in jouw ogen dan aan moeten worden gedaan?

Ik heb intussen in ieder geval begrepen dat haar advocaat een rechtzaak wegens smaad gaat aanspannen richting Tros.

Maar wat voor akties had jij in gedachten?

Alle mensen die in dat programma Opgelicht in het verleden ook zijn aangeklaagd, wat ga jij daar tegen ondernemen?

Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 21 juli 2001 @ 00:19:00 #134
3140 PhalanX
Technarchy
pi_1246208
net als die rechtspaak tegen het AD die er zogenaamd was aangespannen volgens de familie van V.

V. heeft de kans gekregen om te reageren maar heeft dat niet gedaan, ze vroegen om tien minuten en kregen er nog geen 1.

--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 21 juli 2001 @ 00:23:40 #135
3140 PhalanX
Technarchy
pi_1246217
het is hoogst onwaarschijnlijk dat V. naar de rechtbank zal stappen omdat ze dan wordt geconfronteerd met datgene dat er werd gepresenteerd.

Want volgens V. zelf is ze daartoe niet eens meer in staat om ook maar het rechtsgebouw te betreden. Kom op zeg, walgelijk hoe sommige mensen de boel belazeren.

--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 21 juli 2001 @ 00:58:08 #136
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1246313
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 00:15 schreef golfer het volgende:

Wat zou er in jouw ogen dan aan moeten worden gedaan?

Ik heb intussen in ieder geval begrepen dat haar advocaat een rechtzaak wegens smaad gaat aanspannen richting Tros.

Maar wat voor akties had jij in gedachten?

Alle mensen die in dat programma Opgelicht in het verleden ook zijn aangeklaagd, wat ga jij daar tegen ondernemen?

Dat zal ik je vertellen...................
Zij heeft zich *opgewerkt* tot in de politiek, welnu dan heb je in mijn ogen een grote verantwoordelijkheid.
Je vervult een voorbeeld functie of je het nu wilt of niet, als dit dan het *voorbeeld* blijkt te zijn, moet de desbetreffende persoon ook op zijn minst alla voorbeeld functie gestraft worden, en wel op zo'n manier dat niemand het nog in zijn hoofd haalt, zo te handelen terwijl hij / zij op zo'n post zit.

De praktijk zal ( mijn persoonlijke mening ) ook nu weer uitwijzen, dat indien de schuld bewezen wordt er helemaal niets aan gedaan wordt, en das een heel kwalijke zaak mocht het (wederom) zo zijn, we zullen samen kijken of ik gelijk heb.

Op dat *niveau* dekt iedereen elkaar.
dit zowel letterlijk als..................

pi_1246394
Deze interessante opmerking werd door een discussiant gemaakt in de Telegraaf:

Wat ik me nu afvraag is of Joop Glimmerveen de boete die hij enige jaren terug kreeg toen hij haar een oplichtster noemde nu terug krijgt of alsnog een schadevergoeding kan eisen van deze figuur of zal de tros het volgende slachtoffer zijn van deze oplichtster?

† In Memoriam † zaterdag 21 juli 2001 @ 01:45:01 #138
10849 Hagelslag

pi_1246473
Ik heb geen idee wat de waarheid is. Toch heb ik naast mijn twijfels over mevrouw Varma, ook mijn twijfels over de reportage. Want: waarom is de mevrouw met beschuldigingen anoniem? Als je zulke beschuldigingen doet, doe dat dan ook met open vizier. Waarom heeft de stichting de politie/deurwaarder niet ingeschakeld? Heeft de stichting en mw. Varma wel iets op papier gezet? Of waren het mondelinge beloftes? Waarom begin je aan een project voordat je het geld (of een deel) binnen hebt? En hoe kun je zo dom zijn om een project helemaal afhankelijk te maken van 1 persoon?
Verder wordt er een 'voormalig vriendin' opgevoerd, met allerlei beschuldigingen. Komen die beschuldigingen voort uit haat en nijd? Want waarom is zij 'voormalig' vriendin? Als mv Varma daadwerkelijk de boel heeft opgelicht, waarom vertrekt zij niet uit nederland maar blijft en hangt een vaag verhaal op dat toch na een paar maanden een zeepbel blijkt te zijn? Zo dom zal ze toch niet zijn?

Toch zijn er aanwijzingen dat er iets grondig fout zit. Ik hoop dat de waarheid boven water komt. Maar om haar meteen te veroordelen vind ik te ver gaan, op dit moment.

Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  Redactie Frontpage zaterdag 21 juli 2001 @ 01:49:59 #139
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1246494
Het is duidelijk dat ze liegt. Maar echt erge dingen heeft ze niet gedaan. Was de voice over trouwens dezelfde als die van Peter R de Vries?
  zaterdag 21 juli 2001 @ 02:05:13 #140
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1246562
weet het niet.
een ding wil ik meenemen in de discussie.

de tros weet dat ze een risico lopen met zo'n uitzending. als het niet waar is krijgen ze een gigantische claim die ze moeten betalen.

ik kan me aan de ene kant niet voorstellen dat ze zo'n risico lopen als ze niet zeker van hun zaak zijn.
aan de andere kant: heb ook het intervies met mevrouw in Opzij gelezen en was daar wel door geraakt. zou het zo'n toneelspeelster kunnen zijn om financiele problemen te verdoezelen. let wel: als je inderdaad hebt gelogen hou je geen vrienden/familie over.
(vergelijk Jules Croiset).

oftewel, ik weet het niet. definitieve mening na de definitieve oplossing/uitkomst.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  † In Memoriam † zaterdag 21 juli 2001 @ 02:10:40 #141
10849 Hagelslag

pi_1246577
Maar ja, de hoofden van Willibrord waren ook zoiets. Ik zou meer info willen hebben voordat ik een oordeel uitspreek. Nog een opmerking: mv Varma is gewoon Nederlandse, met een nederlandse nationaliteit.
  zaterdag 21 juli 2001 @ 07:10:00 #142
11013 MolMan
Pagina 888
pi_1246785
Jules Croiset vind ik een mooi voorbeeld, ook hij was in zijn geheel overtuigd van zijn eigen gelijk en verzon een bijpassend verhaal.

Sign Varma is ongetwijfeld op haar "eigen" manier wel oprecht (wat ik zeker denk dat ze is) en verzon een ongelooflijk verhaal. Maar net als Jules zal haar eigen droomwereld uit een spatten

I've said it before, and I'll say it again...aye carumba!
pi_1246798
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 07:10 schreef MolMan het volgende:
Jules Croiset vind ik een mooi voorbeeld, ook hij was in zijn geheel overtuigd van zijn eigen gelijk en verzon een bijpassend verhaal.

Sign Varma is ongetwijfeld op haar "eigen" manier wel oprecht (wat ik zeker denk dat ze is) en verzon een ongelooflijk verhaal. Maar net als Jules zal haar eigen droomwereld uit een spatten

Wat bedoel je precies met op haar eigen manier oprecht?

Een dodelijke ziekte voorwenden,maar wel met de beste bedoelingen ofzo?

pi_1246870
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 07:59 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met op haar eigen manier oprecht?

Een dodelijke ziekte voorwenden,maar wel met de beste bedoelingen ofzo?

Ik denk dat (als ze echt niet ziek blijkt te zijn) ze misschien erg in haar eigen leugens gelooft. Er zijn genoeg mensen die echt oprecht hun leugens geloven, ook al weet iedereen die om hen heen staan, dat het niet waar kan zijn: neem bijv. pathologische leugenaars, sommige bordeliners, hysterische mensen.
DANYEL EN THIJS
pi_1246904
Er zijn mensen die medische boeken doorlezen om later ziektes voor te wenden. Dan zoeken ze de symptonen op en "spelen die na". Soms zelfs zo goed dat de doktoren denken dat het echt is totdat ze elke week langskomen...
Ook zijn er personen die zichzelf snijden en andere verwondingen aanbrengen alleen maar om aandacht te krijgen.
Dus dat een (rode, paarse, bruine, gele of witte) mevrouw Varma zoiets ook doet is zeer goed mogelijk! Zeer triest dat mensen dat zichzelf aandoen...
pi_1246916
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 09:12 schreef Catootje het volgende:

[..]

Ik denk dat (als ze echt niet ziek blijkt te zijn) ze misschien erg in haar eigen leugens gelooft. Er zijn genoeg mensen die echt oprecht hun leugens geloven, ook al weet iedereen die om hen heen staan, dat het niet waar kan zijn: neem bijv. pathologische leugenaars, sommige bordeliners, hysterische mensen.

Dat snap ik.
Wat ik echter niet snap is het feit dat haar omgeving haar steunt om die leugen in stand te houden.
Het lijkt mij dan ook eerder dat dit plannetje bekokstoofd is om onder die schulden uit te komen,
en dat de rest van de familie daar ook een belang in heeft,financieel gezien.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 juli 2001 @ 10:22:36 #147
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1246954
Waarom hebben ze niet voor haar huis gepost, totdat ze naar buiten kwam?
  zaterdag 21 juli 2001 @ 10:30:08 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1246969
Ik heb de uitzending gisteren ook gezien en wat er bij mij naar voren kwam is dat ze nooit gefraudeerd heeft ... dat raport in 85 sprak van onvermogen .. geen fraude.
Vond het ook grappig hoe uit al die getuigen ze nou net een vrouw moesten pikken die voor 2100 gulden iets in haar huis had laten doen die vervolgens van mening is dat mevrous Varma helemaal niet ziek is

Afijn, Varma is wel ziek, en is misschien een pathologische leugenaar of heeft gewoon teveel hooi op haar vork genomen en te veel beloofd... niet goed te praten maar zeker geen reden om haar publiekelijk afteslachten zoals sommige mensen hier maar al te graag willen doen... de menselijke psyche zit vreemd in elkaar

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 21 juli 2001 @ 10:39:03 #149
13878 Giph
I gave her water!
pi_1246984
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 10:30 schreef Re het volgende:
Ik heb de uitzending gisteren ook gezien en wat er bij mij naar voren kwam is dat ze nooit gefraudeerd heeft ... dat raport in 85 sprak van onvermogen .. geen fraude.
Vond het ook grappig hoe uit al die getuigen ze nou net een vrouw moesten pikken die voor 2100 gulden iets in haar huis had laten doen die vervolgens van mening is dat mevrous Varma helemaal niet ziek is

Afijn, Varma is wel ziek, en is misschien een pathologische leugenaar of heeft gewoon teveel hooi op haar vork genomen en te veel beloofd... niet goed te praten maar zeker geen reden om haar publiekelijk afteslachten zoals sommige mensen hier maar al te graag willen doen... de menselijke psyche zit vreemd in elkaar

Liegen om rekeningen te omzeilen, publiek geld te verduisteren, contractbreuk plegen en mensen in deze leugen + fraude meetrekken is geen reden om iemand "an public af te slachten"? (Afslachten is wel erg dramatisch gesteld he? We converseren hier over haar...)
  zaterdag 21 juli 2001 @ 11:06:13 #150
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_1247025
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 23:38 schreef PhalanX het volgende:
zeker geen riool journalistiek dit hier, er werden feiten gegeven en er werd de kans gegeven om te reageren op wat er werd voorgelegd.

kom op zeg doktoren die niet bestaan en een derde die verteld dat ze niet bij hem onder behandeling is en haar nog nooit heeft gezien.

Of de studente die een vriendin was, wat bleek dat de studente die het interview aflegde een bekende was van de redactrice en toegaf V. niet eerder te hebben ontmoet.

Een vriendinnetje van de redactie voordoen als studente en dan een interview afnemen noem ik riool-journalistiek
  zaterdag 21 juli 2001 @ 11:47:40 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1247135
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 11:06 schreef Thee het volgende:

[..]

Een vriendinnetje van de redactie voordoen als studente en dan een interview afnemen noem ik riool-journalistiek

en dan nog niet eens gesproken over het nivo van de telefoontjes... " uhmmm ja met uhmmm uhmmm ja het gaat om zeer uhmmmmmm ja gevoelige informatie... zou uhhh ja uhmmm kan ik mevrouw uhmmmmm Varma ja uhmmmm het is zeer belastend ennu ja " enzovoort
  zaterdag 21 juli 2001 @ 12:00:38 #152
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_1247184
Ik werd er een beetje ziek van dat er telkens werd gezegd van "wij hebben haar echt alle mogelijkheden geboden dit misverstand uit de weg te helpen".

Komt er dus op neer dat als een of ander programma niet gelooft dat je ziek bent, je met bewijs moet komen dat je dat wel bent, en anders word je uitgemaakt voor leugenares...

Tevens vond ik het echt lachwekkend dat aan het einde van het programma dat gironummer van die stichting werd genoemd....
Maakte het voor mij nog minder geloofwaardig.....en duidelijk dat die stichting waarschijnlijk alleen maar aan deze reportage meewerkte voor het geld....

Ik blijf er dus bij, schandalig dat dit zomaar uitgezonden mag worden, terwijl er alleen sprake is van vermoedens van voormalige "hartsvriendinnen" en (voormalige) schuldeisers....

zaterdag 21 juli 2001 @ 12:38:59 #153
3140 PhalanX
Technarchy
pi_1247280
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 11:06 schreef Thee het volgende:

[..]

dan heb je niet goed geluisterd. Dat vriendinnetje van de redactrice werd er helemaal niet op afgestuurd. Deze persoon werkte in opdracht van een blad, niet in opdracht van Opgelicht, het was een kennis van de redactrice en in de eerste instantie wisten ze niet dat zij een interview met V. af had gelegd, daar kwamen ze pas later achter.

En dan nog, waarom zou er dan door de kant van V. worden gelogen over de studente? Waarom vertelde V. in het interview dat ze nog naar Frankrijk zou gaan terwijl ze tegen anderen verteld dat ze het huis niet meer uit kan komen? Waarom zegt ze in het interview dat ze niet langer naar ziekenhuizen gaat maar zodra iemand langskomt op HAAR invitatie, ze heeft zelf gezegd dat zij die twijfelen over haar conditie langs mochten komen, ze "in het het ziekenhuis is"

Hoe zit dat met haar behandeling in India die minstens een halve dag duurde, maar dat er niemand is geweest die haar een halve dag uit het oog is verloren.

Hoe zit het met dat mandaat van de broer, die alle gesprekken naar buiten regelt/doet en dat nog later mevr. V zelf een bericht doet over haar broer die ten prooi viel aan "paniek".

Of de drie doktoren waarvan er twee niet bestaan en een derde haar niet kent.

Hoe zit het met de belofte in een interview dat ze voor een derde ambtstermijn gaat terwijl ze op dat moment al weet een terminale ziekte te hebben.

Waarom zeggen mensen uit haar omgeving dat ze twijfelen over haar ziekte, niet alleen anoniem, maar ook met gezicht en naam op televisie.

--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 21 juli 2001 @ 12:51:12 #154
3140 PhalanX
Technarchy
pi_1247323
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 12:00 schreef pluisje het volgende:
Ik werd er een beetje ziek van dat er telkens werd gezegd van "wij hebben haar echt alle mogelijkheden geboden dit misverstand uit de weg te helpen".

Komt er dus op neer dat als een of ander programma niet gelooft dat je ziek bent, je met bewijs moet komen dat je dat wel bent, en anders word je uitgemaakt voor leugenares...

Ik werd er een beetje ziek van dat er steeds een excuus kwam om niet te reageren op de invitatie van Opgelicht. Als ze niets te verbergen heeft, wat belet haar om te reageren? De berichten die ze naar buiten doet spreken de werkelijkheid tegen, en dat is waar Opgelicht telkens weer tegen aan stootte en dat is waar Opgelicht vroeg of mevr. V opheldering kon geven. Ze adden feiten in handen en meningen en gaven de kans om V. zichzelf te verdedigen, maar wat ze kregen waren slechts meer leugens.

Als er een groep mensen komt met bewijzen over jouw staat van gezondheid en een zaak over oplichting aan jou kant, en ze geven je niet de kans om te reageren dan zou dat weer een punt van problematiek zijn geweest. Ze gaven mevr. V. wel de kans te reageren.

quote:
Ik blijf er dus bij, schandalig dat dit zomaar uitgezonden mag worden, terwijl er alleen sprake is van vermoedens van voormalige "hartsvriendinnen" en (voormalige) schuldeisers....
Maar ook mensen uit haar direkte werkomgeving die aan haar ziekte twijfelden, het waren niet alleen schuldeisers en mensen die hun twijfels naar buiten brachten, ook de berichten van V.'s kant waren tegenstrijdig, en daar zijn ze op verdergegaan, omdat het in de eerste plaats werd genegeerd, maar ze stootten er herhaaldelijk tegenaan en zodoende hebben ze ook dat onderzocht. En wat bleek, ze kregen steeds meer bewijzen die belastend waren voor V.

mevr. V heeft de mensen uitgenodigd om als ze twijfelden aan haar ziekte langs te komen.

Ik vind het walgelijk om een terminale ziekte te gebruiken om je naam te zuiveren en om onder bepaalde verplichtingen weg te komen.

--- Cameron Hodge ---
  † In Memoriam † zaterdag 21 juli 2001 @ 14:31:08 #155
10849 Hagelslag

pi_1247686
Wat ik walgelijk vind is mensen te veroordelen zonder dat er een weerwoord is, zonder een echt goed onderzoek. Een paar verslaggevers uit op sensatie zijn niet bepaald de meest objectieve onderzoekers.
pi_1247695
Ik denk dat ze gelooft dat ze zoveel geld heeft en dat ze ziek is. Ze is haar eigen leugens gaan geloven
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_1247775
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 12:00 schreef pluisje het volgende:
Nou hebt dus ook niet echt geluisterd he? Ze zijn pas begonnen met hun onderzoek nadat de geruchten bleven aanhouden. Daarnaast is bieden van de mogelijkheid van een weerwoord normale praktijk, het feit dat Singh er geen gebruik van heeft gemaakt zal elke rechtszaak tegen de Tros onmogelijk maken. En dan tenslotte, ze laat de hele tijd weten dat ze geen interviews kan geven, maar dat is dus botweg gelogen, want ze heeft een interview gegeven aan Trouw en een studentenblad. Allemaal in de tijd dat ze zogenaamd op het randje van de dood zweefde. Het is hoe dan ook wel duidelijk dat deze dame niet met kritiek om kan gaan.
pi_1247784
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 14:31 schreef Hagelslag het volgende:
Wat ik walgelijk vind is mensen te veroordelen zonder dat er een weerwoord is, zonder een echt goed onderzoek. Een paar verslaggevers uit op sensatie zijn niet bepaald de meest objectieve onderzoekers.
Hallo, zonder weerwoord? Wie wilde dat ook al weer niet geven ?
pi_1247835
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 12:51 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Ik vind het walgelijk om een terminale ziekte te gebruiken om je naam te zuiveren en om onder bepaalde verplichtingen weg te komen.

Het voorwenden van een terminale ziekte om daar op wat voor manier dan ook beter van te worden zou walgelijk zijn en meer dan dat.
Vooralsnog zie ik nog steeds niet op welke manier zij profijt zou kunnen hebben door datgene te doen waarvan ze beschuldigd wordt.
Niemand kan zijn of haar naam zuiveren door het voorwenden van een ziekte, eveneens zie ik niet in hoe men hierdoor financiële verplichtingen zou kunnen ontduiken.
Het enige waarop zij volgens mij heeft kunnen rekenen is op medeleven van familie/vrienden/collega's , maar zolang niemand en dus ook Tros "Opgelicht" niet aantoond welk voordeel dit vermeende liegen haar heeft opgeleverd zie ik niet in wat haar beweegreden zou kunnen zijn.
(Overigens is zij in geval dat zij idd een ziekte voorwend geen pathologische leugenaar, maar zou je eerder moeten denken aan het Munchhausen-syndroom)
  zaterdag 21 juli 2001 @ 15:20:17 #160
13878 Giph
I gave her water!
pi_1247875
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 15:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:

(Overigens is zij in geval dat zij idd een ziekte voorwend geen pathologische leugenaar, maar zou je eerder moeten denken aan het Munchhausen-syndroom)

Hmm, ik vind dat net zo'n onzin-verhaal als dat Eminem aan Gielle de la Tourette zou lijden.
Smoezen verzinnen noem ik dat.
pi_1247946
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 15:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Het voorwenden van een terminale ziekte om daar op wat voor manier dan ook beter van te worden zou walgelijk zijn en meer dan dat.
Vooralsnog zie ik nog steeds niet op welke manier zij profijt zou kunnen hebben door datgene te doen waarvan ze beschuldigd wordt.
Niemand kan zijn of haar naam zuiveren door het voorwenden van een ziekte, eveneens zie ik niet in hoe men hierdoor financiële verplichtingen zou kunnen ontduiken.
Het enige waarop zij volgens mij heeft kunnen rekenen is op medeleven van familie/vrienden/collega's , maar zolang niemand en dus ook Tros "Opgelicht" niet aantoond welk voordeel dit vermeende liegen haar heeft opgeleverd zie ik niet in wat haar beweegreden zou kunnen zijn.

Het is hoe dan ook een raar verhaal, maar Singh is niet een weerloos slachtoffer van 'Oplichting', zij is degene die de keuze maakt om niet te reageren. Terwijl ze dat elders zonder probleem lijkt te doen.
pi_1247948
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 15:20 schreef Giph het volgende:

[..]

Hmm, ik vind dat net zo'n onzin-verhaal als dat Eminem aan Gielle de la Tourette zou lijden.
Smoezen verzinnen noem ik dat.

Ik heb geen enkele reden om smoezen te verzinnen, dat zou immers impliceren dat ik aan de kant van deze mevrouw zou staan; Munchhausen-syndroom is gewoon een benaming voor een aandoening van mensen die ziektes veinzen (je moet toch toegeven dat dat een ernstige stoornis is).
Maar geef jij nu eens een voorbeeld van de voordelen die zij heeft gehad door het veinzen van een ziekte.

Tot slot wanneer is aangetoond dat zij niet ziek is (ik hecht niet zoveel waarde aan ex-vriendinnen die denken dat zij niet...etc.) en wanneer aangetoond is dat zij door dit te doen er financiëel of op welke manier dan ook profijt van heeft gehad dan vind ik dat zeer verwerpelijk en meer dan dat.

(een criterium voor het Munchhausen-syndoom is bv dat de behoefte om als ziek te worden gezien geen persoonlijk voordeel met zich meebrengt, indien zij er dus wel voordelen bij heeft gehad, en dit zelfs haar beweegreden is geweest dan lijdt zij niet aan dit syndroom)

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-07-2001 18:15]

zaterdag 21 juli 2001 @ 17:00:07 #163
1034 egmo
all the best freaks are here
pi_1248413
vind het van Groenlinks een beetje laf dat ze blijven roepen dat het prive-zaken betreft
  zaterdag 21 juli 2001 @ 17:07:37 #164
13878 Giph
I gave her water!
pi_1248441
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 15:35 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele reden om smoezen te verzinnen, dat zou immers impliceren dat ik aan de kant van deze mevrouw zou staan; Munchhausen-syndroom is gewoon een benaming voor mensen die ziektes veinzen (je moet toch toegeven dat dat een ernstige stoornis is).
Maar geef jij nu eens een voorbeeld van de voordelen die zij heeft gehad door het veinzen van een ziekte.

Of hoopt te krijgen door het veinzen van een ziekte:

Het oud-Kamerlid zou een ziekelijke behoefte aan aandacht hebben en ook hopen door haar ziekte niet meer te worden aangesproken op de door haar veroorzaakte financiele problemen. Singh Varma raakte in opspraak vanwege financiele schandalen.Al vier keer werd er beslaggelegd op haar woning.

zaterdag 21 juli 2001 @ 17:22:49 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1248480
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 17:07 schreef Giph het volgende:

[..]

Het oud-Kamerlid zou een ziekelijke behoefte aan aandacht hebben en ook hopen door haar ziekte niet meer te worden aangesproken op de door haar veroorzaakte financiele problemen. Singh Varma raakte in opspraak vanwege financiele schandalen.Al vier keer werd er beslaggelegd op haar woning.

hopen.. zou... ik zie alleen maar speculaties

Baron von Munschhausen by proxy is het volgens mij niet helemaal want dan probeer je aandacht te trekken door middel van het bewust beschadigen van met name kinderen en dan bij de medische instanties doen alsof jij de grote redder bent ( en dat gezegd hebbende lijkt heter wel op ja)

pi_1248490
als die mevrouw van het gezeik af wil zijn geeft ze haar arts gewoon toestemming te bevestigen dat ze ziek is .dan is ze van het hele gezeik af.

tjonge is dat nou zo moeilijk. dat je niet wilt dat iedereen weet dat je ziek bent kan ik me voorstellen maar als ik iedereen het toch al weet maakt het toch geen kont meer uit zeg ..

sorry als dit al 10 x gezegd is maar ik had geen zin om 100 posts te lezen

mollie

pi_1248602
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 17:22 schreef Re het volgende:

[..]

hopen.. zou... ik zie alleen maar speculaties

Baron von Munschhausen by proxy is het volgens mij niet helemaal want dan probeer je aandacht te trekken door middel van het bewust beschadigen van met name kinderen en dan bij de medische instanties doen alsof jij de grote redder bent ( en dat gezegd hebbende lijkt heter wel op ja)

Ik heb het niet over het Munchhausen by proxy syndoom, dat is idd een aandoening waarbij de kinderen het veelal behoorlijk moeten ontgelden (zelfs sterfgevallen zijn bekend)

Ik heb het over het Munchhausen-syndroom; hierbij veinzen mensen ziektes, liggen graag in ziekenhuizen, weten artsen te misleiden, krijgen soms zelfs nodeloze operaties etc., daarnaast fantaseren zij de meest wilde verhalen over zichzelf (verzonnen belevenissen/geld/familie-leden/huwelijken etc.).
Hierbij is er een soort van ziekelijke behoefte aan aandacht en gelooft men zelf ook daadwerkelijk in deze verhalen.

Helaas weet ik niet hoe ik een linkje hier kan zetten waarin beide syndromen uit worden gelegd, hopelijk wil iemand die dat wel kan dit doen.(R@B? Golfer? er zijn sprekende voorbeelden die bij dit bericht wel interessant zijn).
(op bv Yahoo kun kun je er veel over vinden).

Overigens is die Baron een verzonnen film-personage, er bestaat geen Baron Von Munchhausen syndroom.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-07-2001 18:12]

zaterdag 21 juli 2001 @ 17:57:23 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1248636
ik had ergens een klok horen luiden , wist niet dat er 2 soorten waren, klinkt aannemelijk allemaal maar de tijd zal het leren... het is niet strafbaar om een ziekte te voordoen
pi_1248655
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 17:07 schreef Giph het volgende:

[..]

Een voorbeeld van het profijt dat zij zou hebben gehad ben ik nog steeds niet tegengekomen.
"Men neemt aan dat zij hoopt dat zij door het veinzen van haar ziekte niet meer wordt aangesproken op bepaalde financiële problemen."
Wie neemt dat eigenlijk aan?
Sinds wanneer worden schulden kwijtgescholden in geval van ziekte?

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-07-2001 18:06]

pi_1249272
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 17:57 schreef Re o.a. het volgende:
het is niet strafbaar om een ziekte te voordoen
Inderdaad, maar in ieder geval wel zielig. En als je het dan ook nog eens doet om onder financiele problemen uit te komen dan is dat op z'n zachtst gezegd niet netjes.
En de moeite waard om onderzocht te worden zeker als je een voorbeeld functie was!
  zaterdag 21 juli 2001 @ 21:49:29 #171
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1250083
nogmaals: zou de tros risico nemen om het uit te zenden als men niet zeker is van hun zaak?
of nemen ze het risico?
  zaterdag 21 juli 2001 @ 21:55:33 #172
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1250163
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 18:00 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Sinds wanneer worden schulden kwijtgescholden in geval van ziekte?

Er worden wel meer dingen kwijtgescholden, ik denk maar even aan een dictator uit Zuid-Amerika, ik herinner me diezelfde ogenschijnlijk doodzieke moordenaar, die vast zat in Engeland een jaartje of wat terug.
Ligt er maar net aan wie je bent en wie je kent, dat bepaald namelijk de strafmaat, in dat geval zit Varma goed, vrijspraak, althans geen vervolging, the outcome maakt niks uit.
pi_1250525
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 21:49 schreef evert het volgende:
nogmaals: zou de tros risico nemen om het uit te zenden als men niet zeker is van hun zaak?
of nemen ze het risico?
Ze hebben mevrouw V. de gelegenheid gegeven de zaak te ontkrachten, en hierop is ze niet ingegaan, vanuit dat oogpunt bezien kunnen ze het risico rustig nemen lijkt me, daarnaast zijn er wel erg veel aanwijzingen dat een en ander niet klopt en hebben ze zoals zij zelf aangeven maarliefst 20 mensen op tape die hun verhaal hebben gedaan over mevrouw V.

Of je ondanks dat je denkt over voldoende "bewijzen" te beschikken een dergelijk programma moet uitzenden is misschien discutabel, daarnaast hebben zij mevrouw V. zonder echte bewijzen toch echt als bedriegster neergezet, ze hadden mijns inziens beter informatief kunnen blijven, en niet een dergelijke positie innemen als nu gedaan en het programma (inclusief voice over) een erg hoog sensatie gehalte te geven.

Tevens blijft overeind dat mevrouw V. geen mensen gedupeerd heeft door het voorwenden van een ziekte (de financiële kwesties staan daar los van) hooguit heeft zij indien niet ziek, bijval gekregen waar ze geen recht op heeft, en kan het veinzen van een ziekte als deze door veel mensen als zeer kwetsend worden ervaren.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 21-07-2001 22:55]

zaterdag 21 juli 2001 @ 22:44:44 #174
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_1250589
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 21:49 schreef evert het volgende:
of nemen ze het risico?
kwestie van kosten/baten. Hoeveel kost een rectificatie/boete en hoeveel levert een hoog kijkcijfer op.
  zaterdag 21 juli 2001 @ 23:31:16 #175
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1250875
GROENLINKS STAAT ACHTER SINGH VARMA GroenLinks-prominenten hebben geen enkele reden te twijfelen aan het feit of Tara Singh Varma ziek is of niet. Ze reageren hiermee op beschuldingen dat Singh Varma haar ziekte zou voorwenden om onder haar financiele malaise uit te komen. Die beschuldigingen werden donderdag en vrijdag geuit in tv-programma's van de TROS, door personen aan wie Singh Varma nog geld verschuldigd is. Singh Varma reageerde vrijdag in het dagblad Trouw, met de mededeling dat ze 'zich niet laat chanteren. Ik hoef mij toch niet aan de wereld te tonen om te laten zien hoe ziek ik ben.
bron http://www.laatstenieuws.nu

Ongeloofelijk theater wat GL een flinke deuk gaat opleveren, tis toch zo klaar als een klontje dat ze
een oplichtster is, wat voor bewijs heeft men nog meer nodig, arresteren dat wijf en wel meteen, arme kinderen voorliegen, bah.............

En dan die arrogantie, wat denkt ze wel niet, voelt ze zich verheven boven journalisten, als die haar ter verantwoording willen roepen, voor op zijn minst *vreemde* zaakjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 21-07-2001 23:38]

zaterdag 21 juli 2001 @ 23:48:20 #176
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1250972
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 22:44 schreef Thee het volgende:

[..]

kwestie van kosten/baten. Hoeveel kost een rectificatie/boete en hoeveel levert een hoog kijkcijfer op.

een hoog kijkcijfer levert in directe termen niets op.
tv planners kunnen tot een aantal dagen voor uitzending spotjes bijboeken, maar op het moment dat bekend werd waar de uitzending over ging kon je bij de ster geen spotjes bijboeken. dus extra 'opleveringen' zijn er niet.
pi_1252240
Ik denk dat Sing Varma en co nu ook wel genoeg tijd hebben gehda om de beschuldigingen te weerleggen. Maar ik heb daar niks van gehoord!
Daarnaast vind ik het ook altijd vreemd als er geprobeerd wordt de uitzending tegen te houden met dreigen naar de rechter te stappen. Dan heb je volgens mij toch echt wel iets te verbergen. Als er niks aan de hand was hadden ze dat makkelijk kunnen bewijzen en de TROS goed voor gek kunnen laten staan door zaterdag te reageren in een grote ochtendkrant, NOVA of iets dergelijks!
  zondag 22 juli 2001 @ 12:09:51 #178
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_1252277
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 23:48 schreef evert het volgende:

[..]

een hoog kijkcijfer levert in directe termen niets op.
tv planners kunnen tot een aantal dagen voor uitzending spotjes bijboeken, maar op het moment dat bekend werd waar de uitzending over ging kon je bij de ster geen spotjes bijboeken. dus extra 'opleveringen' zijn er niet.

Deze redactie wil volgend jaar ook graag weer een programma maken en dan zijn kijkcijfers een belangrijk criterium. Vooral als het je lukt om in komkommertijd hoge cijfers te halen. Puur hypothetisch: als jouw programma op de nominatie staat volgend jaar niet meer op de buis te mogen dan neem je wat meer risico.
  zondag 22 juli 2001 @ 12:28:03 #179
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1252336
quote:
Op zondag 22 juli 2001 11:54 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk dat Sing Varma en co nu ook wel genoeg tijd hebben gehda om de beschuldigingen te weerleggen. Maar ik heb daar niks van gehoord!
Daarnaast vind ik het ook altijd vreemd als er geprobeerd wordt de uitzending tegen te houden met dreigen naar de rechter te stappen. Dan heb je volgens mij toch echt wel iets te verbergen. Als er niks aan de hand was hadden ze dat makkelijk kunnen bewijzen en de TROS goed voor gek kunnen laten staan door zaterdag te reageren in een grote ochtendkrant, NOVA of iets dergelijks!
Precies
pi_1253256
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 22:44 schreef Thee het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, er is voor de Tros geen rechtstreeks voordeel verbonden aan de hogere kijkcijfers dat kan worden afgezet tegen mogelijke kosten. Verder heeft ms Singh de mogelijkheid vooraf gehad te reageren, nu ze dat heeft nagelaten kan ze de kans op een gewonnen zaak bij de rechter ook wel vergeten.
  zondag 22 juli 2001 @ 18:36:51 #181
6167 WarriorNL
Life is short
pi_1253760
Eens met bovenstaande poster.

Trouwens waarom heeft dat mens uiteindelijk toch GEEN rechtszaak aangespannen?
Wel dreigen .... en vervolgens toch niets doen ... zwaktebod!

Moderator zondag 22 juli 2001 @ 19:52:52 #182
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_1254076
Mw. Varma schijnt sinds deze ochtend onder behandeling te staan bij een psychiater omdat ze in een zeer verwarde toestand is. Dit is bevestigd door Groen Links...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_1254186
bron tt pagina 105:
quote:
Voormalig GroenLinks-Kamerlid Tara Singh Varma wordt niet door artsen behandeld voor een levensbedreigende vorm van kanker. Ze zou dat aanwenden om financiele problemen te verdoezelen.

Volgens GroenLinks-fractievoorzitter Rosenmöller en partijvoorzitter De Rijk is Singh Varma wel ziek.Ze verkeert op dit moment in zeer verwarde toestand en is sinds vanmorgen onder behandeling van een psychiater,stelt de partij.

GroenLinks besloot na berichten in de media dat Singh Varma niet aan kanker lijdt, zelf navraag te doen bij de door haar genoemde twee artsen. De specialist bleek haar niet als patient te kennen.

Zielig als je jezelf en anderen weet te overtuigen dat je een terminale ziekte hebt...
Ben je in ieder geval wel ziek maar dan op een andere manier...
pi_1254241
Meer hierover op de site van Groen Links:
quote:
Verklaring naar aanleiding van de berichtgeving over Tara Oedayraj Singh Varma

22 juli 2001

Naar aanleiding van de berichtgeving over de situatie van Tara Oedayraj Singh Varma hebben wij stappen ondernomen om duidelijkheid te krijgen over haar medische situatie. Hiertoe gemachtigd door Tara Varma is navraag gedaan bij de twee artsen waar zij onder behandeling zou zijn. Daarbij is ons gebleken dat Tara Varma bij deze artsen niet in behandeling is voor de door haar genoemde ernstige lichamelijke aandoening. De door haar genoemde specialist kent haar niet als patiënt.

Dat Tara ziek is, is overduidelijk. Ze verkeert op dit moment in een zeer verwarde toestand. Sinds vanochtend is zij onder behandeling van een psychiater en wordt verder medisch onderzocht.

Het bericht over haar ziekte afgelopen jaar heeft ons en velen anderen diep geraakt. Nu moeten wij vaststellen dat haar mededeling over een ernstige lichamelijke ziekte niet door de feiten wordt gestaafd.

In goed vertrouwen hebben wij vorig jaar kennis genomen van Tara's mededeling dat zij ernstig ziek was. Maandenlang hebben wij met haar meegeleefd en haar proberen te steunen. De Tweede-Kamerfractie en de partij zijn verbijsterd over de feiten die zich nu hebben geopenbaard in deze intens trieste kwestie.

Ook in de huidige situatie blijven we met haar meeleven, zullen wij haar blijven helpen en hopen wij op een spoedig herstel.

Paul Rosenmöller, fractievoorzitter

Mirjam de Rijk, partijvoorzitter

Lijkt me duidelijk.. De TROS had gelijk! (niet dat ik het ze gun trouwens, zeker niet in zo'n geval)
  zondag 22 juli 2001 @ 20:30:42 #185
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1254284
quote:
Op zondag 22 juli 2001 20:21 schreef calvobbes het volgende:
Meer hierover op de site van Groen Links:
Lulverhaal van Rosenmöller
En zie hier, de ultieme manier om overal onderuit te komen dient zich aan

Ben benieuwd hoe hoog haar wachtgeld of gouden handdruk gaat worden.

† In Memoriam † zondag 22 juli 2001 @ 20:50:11 #186
10849 Hagelslag

pi_1254384
Ik vind het ronduit zielig. Ze heeft, zover ik weet, altijd integer haar werk gedaan in de Tweede Kamer. Dat ze psychisch ziek is, is erg voor haar, en voor degenen die vertrouwd hebben op haar beloftes. Maar er zal nu ongetwijfeld naar oplossingen worden gezocht. Ik hoop voor haar dat ze een goede behandeling krijgt en weer op poten komt. Maar om haar af te kraken vind ik ronduit min. Het kan iedereen overkomen, en dan valt maar te hopen dat mensen pragmatisch en warm zullen reageren in plaats van je als een baksteen te laten vallen.
pi_1255045
Is het vals om de mensen die de hele tijd 'schande' riepen over de uitzending van de Tros te vragen hoe ze er nu over denken?
  zondag 22 juli 2001 @ 22:54:59 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1255069
quote:
Op zondag 22 juli 2001 22:50 schreef HiZ het volgende:
Is het vals om de mensen die de hele tijd 'schande' riepen over de uitzending van de Tros te vragen hoe ze er nu over denken?
Ja, das even vals als de mensen die later in het doodschieten van demonstrant in Genua-topic zo plotseling hun mening bijstelden, na het zien van wat foto's, daar op aan te spreken.

Poef.....gone! ©golfer
  zondag 22 juli 2001 @ 22:55:03 #189
10188 links234
pi_1255070
quote:
Ik vind het nog steeds schandalig dat iemands priveleven openbaar gemaakt moet worden om wat voor reden dan ook. Mind your own fucking business.

Mijn mening over deze zaak is op de eerste pagina van dit topic te vinden.

pi_1255130
Als ze inderdaad ziek is is het een misselijk streek, is ze niet ziek (na het zien van het programma en het lezen van de kranten, vraag ik dat mij ook af) dan is het eigenlijk nog een misselijke streek.
Komt een beetje overeen met iemand aan de schandpaal nagelen.
Aan de andere kant , bewijzen dat je kanker hebt lijkt me niet al te moeilijk
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zondag 22 juli 2001 @ 23:28:11 #191
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1255309
quote:
Op zondag 22 juli 2001 20:50 schreef Hagelslag het volgende:
Maar om haar af te kraken vind ik ronduit min. Het kan iedereen overkomen, en dan valt maar te hopen dat mensen pragmatisch en warm zullen reageren in plaats van je als een baksteen te laten vallen.
Er wordt haar verweten dat ze haar *ziekte* als excuus gebruikt om van bepaalde schuldeisers af te komen, het lijkt er sterk op dat dat ook het geval is, mocht dat zo zijn, dan verdient ze het om aan de grootst mogelijke schandpaal genageld te worden.
Haar broer heb ik ook meerdere malen in de reportage namens haar horen liegen.

Voorbeeld doet volgen ???

FOK!fossiel zondag 22 juli 2001 @ 23:41:03 #192
8443 cptmarco
it's captain...
pi_1255405
Bericht wat op teletekst staat:
quote:
DEN HAAG Voormalig GroenLinks-Kamerlid Tara Singh Varma wordt niet door artsen behandeld voor een levensbedreigende vorm van kanker.Ze zou dat aanwenden om financiele problemen te verdoezelen. Volgens GroenLinks-fractievoorzitter Rosenmöller en partijvoorzitter De Rijk is Singh Varma wel ziek.Ze verkeert op dit moment in zeer verwarde toestand en is sinds vanmorgen onder behandeling van een psychiater,stelt de partij. GroenLinks besloot na berichten in de media dat Singh Varma niet aan kanker lijdt,zelf navraag te doen bij de door haar genoemde twee artsen.De specialist bleek haar niet als patient te kennen.
pi_1255494
Dan is ze idd niet goed bij r hoofd , een dodelijk ziekte aanwenden om de aandacht afteleiden.
Ze kan die psych goed gebruiken en waarschijnlijk een goede advocaat.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zondag 22 juli 2001 @ 23:55:09 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1255525
zullen we alle geestes zieken maar voor het vuurpeloton zetten dan....
  maandag 23 juli 2001 @ 00:09:29 #195
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1255665
quote:
Op zondag 22 juli 2001 23:28 schreef Midioot het volgende:

[..]

Er wordt haar verweten dat ze haar *ziekte* als excuus gebruikt om van bepaalde schuldeisers af te komen, het lijkt er sterk op dat dat ook het geval is, mocht dat zo zijn, dan verdient ze het om aan de grootst mogelijke schandpaal genageld te worden.
Haar broer heb ik ook meerdere malen in de reportage namens haar horen liegen.

Voorbeeld doet volgen ???

Het is inderdaad een ernstige zaak, maar dat van die schuldeisers blijf ik maar vaag vinden. Er is nergens aangetoond dat ze profijt heeft gehad van het feit dat zij een ziekte heeft voorgewend, de schulden blijven open staan hoor.
Ik lees steeds maar: " men neem aan dat mevr.V. denkt dat zij.....schulden verdoezelen" etc.
Je kunt op deze wijze geen schulden verdoezelen, hooguit zullen de schuldeisers even gas terugnemen.

Wat ze heeft gedaan is erg, en zal door velen als zeer kwetsend worden ervaren, maar voordat je haar aan de schuldpaal nagelt lees eens een stukje op Yahoo over het syndroom waar zij mogelijk aan lijdt (toets bij Yahoo bv Wagner en Munchhausen, en je ziet een soortgelijk relaas).

Indien zij aan dit syndroom lijdt heeft zij deze ziekte niet voorgewend om mensen te kwetsen, noch om daar zelf financieel beter van te worden, zij zal zelf daadwerkelijk geloven ziek te zijn, en dat is een serieuze psychische stoornis, eveneens haar verhalen over bv haar huwelijk met de broer van Wim Kok en haar op handen zijnde huwelijk met een Indiase prins passen exact bij dit ziektebeeld.

Wat haar broer betreft, indien deze mevrouw daadwerkelijk vanwege een psychische aandoening dergelijke dingen vertelt, is het voor de familie een ramp, enerzijds zullen ze haar de hand boven het hoofd willen houden, maar anderzijds zullen zij zelf behoorlijk door haar in de problemen komen (de financiële ondersteuning van enige miljoenen door haar toegezegd "namens" haar familie aan een stichting zullen ze niet zo prettig vinden lijkt me)

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 23-07-2001 00:17]

maandag 23 juli 2001 @ 00:12:42 #196
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1255690
cosma.. het boeit de meeste niet dat ze een ziekte heeft... ze is allochtoon en heeft mensen opgelicht in hun ogen... dus moet ze branden
  maandag 23 juli 2001 @ 00:18:46 #197
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1255750
quote:
Op maandag 23 juli 2001 00:12 schreef Re het volgende:
cosma.. het boeit de meeste niet dat ze een ziekte heeft... ze is allochtoon en heeft mensen opgelicht in hun ogen... dus moet ze branden
nee hoor.
ze is misschien niet lichamelijk ziek maar wel geestelijk en zal daarom de hulp van de psychiaters hard nodig hebben.

wat ik me nog zat te bedenken: stel je voor dat je mede fractielid was, dan voel je je toch ongelooflijk besodemieterd?
zag vanavond nog even een opname van Femke Halsema die haar in een rolstoel hielp. wat zal ze daar nu over denken?
Medelijden, of ook zoiets van, shit?

maandag 23 juli 2001 @ 00:24:00 #198
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1255795
quote:
Op maandag 23 juli 2001 00:18 schreef evert het volgende:

[..]

nee hoor.
ze is misschien niet lichamelijk ziek maar wel geestelijk en zal daarom de hulp van de psychiaters hard nodig hebben.

wat ik me nog zat te bedenken: stel je voor dat je mede fractielid was, dan voel je je toch ongelooflijk besodemieterd?
zag vanavond nog even een opname van Femke Halsema die haar in een rolstoel hielp. wat zal ze daar nu over denken?
Medelijden, of ook zoiets van, shit?

Weet je Evert, we lezen voornamelijk over het veinzen van die ziekte en het vermeende financiële gewin, maar dat zij mensen liet overkomen naar de USA voor haar huwelijk met een Indiase prins, moet toch bij sommigen al een belletje hebben doen rinkelen.

Ik denk dat fractieleden in eerste instantie wel verontwaardigd zijn, en wanneer zij niet aan een psychische stoornis blijkt te lijden zullen zij verontwaardigd blijven.
Indien er een bepaald syndroom bij haar wordt vastgesteld dan wordt het denk ik een ander verhaal, even afwachten dus maar.

maandag 23 juli 2001 @ 00:27:20 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1255839
quote:
Op maandag 23 juli 2001 00:18 schreef evert het volgende:

nee hoor.

Toch wel.
Als je de moeite neemt het hele topic te lezen, moet je toch zijn opgevallen dat met name in het begin, en vooral door R@b, de negatieve nadruk erg gelegd werd op haar allochtone afkomst.

Gelukkig zijn de laatste reacties niet meer van die aard geweest en gaat het nu meer over haar voorwenden en haar eventuele geestesziekte.

Poef.....gone! ©golfer
pi_1256172
quote:
Op zondag 22 juli 2001 23:55 schreef Re het volgende:
zullen we alle geestes zieken maar voor het vuurpeloton zetten dan....
Als je op mij reageerde , ik bedoelde die advocaat dus voor de rechtzaak die nu ongetwijfeld door de schuldeisers aangespannen zal worden , niet omdat ze een ziekte voorwende of omdat ze geestesziek is.
  maandag 23 juli 2001 @ 00:59:50 #201
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1256370
quote:
Dit is nu typisch weer zo'n uitlokkende uitspraak waar niemand iets aan heeft.................
Mocht het je boeien, ik ben absoluut niet ultra links of heel erg pro allochtoon, maar mocht Varma werkelijk geestesziek zijn, dan moet zij zo snel mogelijk geholpen worden en kan haar gedrag, haar niet zo maar aangerekend worden, ik hoop zelfs inmiddels voor haar dat ze ook werkelijk geestelijk in de war is, anders zal ze zich moeilijk nog ergens kunnen vertonen, zou wel een heel lage streek zijn om dit allemaal bewust te verzinnen, maar we zullen zien wat the outcome is.

Jou uitspraak van ze is allochtoon en heeft mensen opgelicht in hun ogen... dus moet ze branden, slaat werkelijk helemaal nergens op, als Wim Kok dit had gedaan was ik niet minder over de Z... geweest.

Zwart, wit en bij je positieven, zoiets doe je niet

pi_1256450
Toch vind ik het vreemd dat haar familie actief meedeed aan het voorwenden van haar ziekte.
Zij wisten dat het hele verhaal niet waar was en dat zij alle signalen afgaf van iemand die psychische hulp behoefde.

Ik vind het dan ook zeer onverantwoord en laf dat de familie zich zo heeft laten meeslepen in deze affaire. Ze hadden veel eerder aan de bel moeten trekken en de zorg van Mevr. Singh Varma op zich moeten nemen door haar de psychische bijstand te geven die ze duidelijk nodig had.
Dit had een hoop leed en slechte publiciteit kunnen voorkomen, zowel voor haar als voor andere gedupeerden in deze kwestie.

Ik hoop voor haar dat er nu eindelijk iets concreets aan haar "probleem" wordt gedaan, want met zo'n geestelijke toestand door het leven te moeten lijkt me afschuwelijk.

maandag 23 juli 2001 @ 01:15:20 #203
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1256474
quote:
Op maandag 23 juli 2001 01:11 schreef Meaghan het volgende:
Toch vind ik het vreemd dat haar familie actief meedeed aan het voorwenden van haar ziekte.
Zij wisten dat het hele verhaal niet waar was en dat zij alle signalen afgaf van iemand die psychische hulp behoefde.

Sterk punt, lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het weerlegt wordt.

Misschien blijkt dadelijk de hele familie wel geestesziek te zijn, je weet het nooit in de politiek.

Dat er geen sancties zullen volgen, dat weet je wel bij voorbaat al zeker.

maandag 23 juli 2001 @ 01:16:57 #204
10188 links234
pi_1256480
Wat voor sancties zouden er moeten volgen dan? en waarvoor?
  maandag 23 juli 2001 @ 01:26:11 #205
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1256537
Midioot, op de vorige pagina heb ik een lange reply naar jou geschreven, met een verwijzing naar een vergelijkbare kwestie, heb je dat nog gelezen?
pi_1256684
Al die signalen die ze afgaf en niemand die er wat mee deed..

Het blijft ongelofelijk.

Er valt haar weinig tot niets te verwijten, er vanuitgaand dat ze werkelijk aan een geestelijke stoornis lijdt. Haar loze beloften m.b.t. het doneren van gelden is immers ook te wijten aan haar ziekte en haar ziekelijke hang naar aandacht.
Haar financiële verplichtingen zullen wel gehandhaaft blijven, neem ik aan.

De mensen in haar omgeving hadden haar moeten beschermen tegen haarzelf, zij was er simpelweg niet toe instaat fictie van werkelijkheid te onderscheiden.

Tja, van je familie moet je het hebben..

pi_1256779
Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze gezond is en gewoon maar wat verzon.
Ze hoeft dus niet "geestesziek" te zijn. Vind het wel vaag dat iedereen daar vanuit gaat.
  maandag 23 juli 2001 @ 02:19:53 #208
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1256861
Don't care, buiten het feit dat zij een ziekte heeft voorgewend zijn er nog andere dingen die hoogstmerkwaardig zijn.
Mevrouw V. heeft ook rondverteld dat zij gehuwd was met de broer van Wim Kok, zij heeft aan vriendinnen verteld dat zij een Indiase prins was tegengekomen en dat zij in het huwelijk zouden treden en nodigde de vriendinnen uit voor de bruiloft.
Voor iemand van deze leeftijd kun je dergelijk merkwaardig gedrag niet afdoen als bv een levendige fantasie.
pi_1256886
is gewoon dontcare aanelkaar hoor
maar inderdaad met dat erbij is ze idd niet goed bij der hoofd , hopelijk krijgt ze dan nu eindelijk de hulp die ze dan duidelijk nodig heeft.
pi_1257268
quote:
Op zondag 22 juli 2001 22:55 schreef links234 het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds schandalig dat iemands priveleven openbaar gemaakt moet worden om wat voor reden dan ook. Mind your own fucking business.

Bullshit, als iemand opzettelijk de openbaarheid zoekt met een nonsensverhaal over een terminale ziekte dan is die ziekte geen 'privé-kwestie' meer. Is trouwens ook bij herhaling door rechters vastgesteld; als je de openbaarheid zoekt moet je niet klagen als je leven ook meer in de openbare belangstelling komt te staan. Als mevrouw Singh deze ziekte niet deels voor de camera's en in de Tweede Kamer had gespeeld was het wat anders geweest, maar de privacy is ze pas gaan zoeken toen haar leugens te nadrukkelijk niet meer met de werkelijkheid overeenkwamen.

Verder vind ik het een treurige kwestie, maar het gaat mij te ver om hier te spreken van groot schandaal dat nader uitgezocht moet worden. Het lijkt me dat ze nu maar eens met een echte therapeut moet gaan praten. Bij voorkeur zonder alles de hele tijd aan de grote klok hangend.

maandag 23 juli 2001 @ 08:43:16 #211
13878 Giph
I gave her water!
pi_1257681
quote:
Op zondag 22 juli 2001 22:55 schreef links234 het volgende:

[..]

Ze heeft anders wel dat "priveleven" gebruikt als excuus voor haar publiekelijke taken en beloften. In dit geval is het dus te rechtvaardigen.

maandag 23 juli 2001 @ 08:48:04 #212
13878 Giph
I gave her water!
pi_1257688
quote:
Ook al kwam ze van Mars of heette ze Mieke de Vries uit Appelscha, ze heeft de boel belazerd, voorgelogen en bedonderd: dus hiervoor dient ze gestraft te worden ja. Sommige criminelen lijden ook aan geesteziektes als ze iemand overvallen, aggresief gedrag vertonen etc. Die worden ook gestraft, en later eventueel behandeld. Dus Vharma mag niet gestraft worden omdat ze "allochtoon" is en "geestesziek"? Over racisme gesproken....
  maandag 23 juli 2001 @ 10:30:18 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1257925
quote:
Op maandag 23 juli 2001 08:48 schreef Giph het volgende:

Ook al kwam ze van Mars of heette ze Mieke de Vries uit Appelscha, ze heeft de boel belazerd, voorgelogen en bedonderd: dus hiervoor dient ze gestraft te worden ja.

Maar, behalve dat het natuurlijk in en in triest is dat dit door haar gedaan is, wat heeft ze dan wettelijk gezien voor strafbaars gedaan waarvoor je haar wilt bestraffen
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 juli 2001 @ 10:36:27 #214
10188 links234
pi_1257946
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar, behalve dat het natuurlijk in en in triest is dat dit door haar gedaan is, wat heeft ze dan wettelijk gezien voor strafbaars gedaan waarvoor je haar wilt bestraffen

Ja, als je iedereen die zich ziek meldt terwijl ze dat niet zijn wilt straffen kun je je lol op in Nederland.
  maandag 23 juli 2001 @ 10:39:16 #215
10188 links234
pi_1257958
quote:
Op maandag 23 juli 2001 08:43 schreef Giph het volgende:

[..]

Ze heeft anders wel dat "priveleven" gebruikt als excuus voor haar publiekelijke taken en beloften. In dit geval is het dus te rechtvaardigen.

Je zult als gekozen parlementarier wel een reden moeten opgeven om de kamer te verlaten.

"Sorry, geen zin heb" is geen goede reden.
Of wil je beweren dat een parlementslid zonder opgaaf van redenen kan besluiten uit de kamer te stappen en dat de pers daar genoegen meeneemt?

maandag 23 juli 2001 @ 10:39:54 #216
13878 Giph
I gave her water!
pi_1257963
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:30 schreef golfer het volgende:

[..]

-Contractbreuk?
-Liegen om onder rekeningen uit te komen?

Ik weet het ook niet precies

maandag 23 juli 2001 @ 10:42:14 #217
13878 Giph
I gave her water!
pi_1257969
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:39 schreef links234 het volgende:

[..]

Je zult als gekozen parlementarier wel een reden moeten opgeven om de kamer te verlaten.

"Sorry, geen zin heb" is geen goede reden.
Of wil je beweren dat een parlementslid zonder opgaaf van redenen kan besluiten uit de kamer te stappen en dat de pers daar genoegen meeneemt?

En dus verzin je maar een terminale ziekte?
Dat vindt jij in orde? En als die leugen uitkomt mag de pers daar niks mee doen van jou?

Ik had je wel eens willen horen als Bolkestein zoiets had gedaan....

maandag 23 juli 2001 @ 10:43:34 #218
13878 Giph
I gave her water!
pi_1257975
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:36 schreef links234 het volgende:

[..]

Ja, als je iedereen die zich ziek meldt terwijl ze dat niet zijn wilt straffen kun je je lol op in Nederland.

Dat wordt al gedaan: het heet de arbeidsinspectie en liegen wat betreft ziekte om niet te gaan werken is wettelijk strafbaar.
  maandag 23 juli 2001 @ 10:44:05 #219
10188 links234
pi_1257978
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:39 schreef Giph het volgende:
Ik weet het ook niet precies
Dat is me duidelijk.
  maandag 23 juli 2001 @ 10:46:43 #220
13878 Giph
I gave her water!
pi_1257988
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:44 schreef links234 het volgende:

[..]

Dat is me duidelijk.

Daarom praat ik er ook over met anderen. Zodat ik misschien wat meer te weten kom.

Is misschien ook wat voor jou.

maandag 23 juli 2001 @ 10:46:46 #221
10188 links234
pi_1257989
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:43 schreef Giph het volgende:

[..]

Dat wordt al gedaan: het heet de arbeidsinspectie en liegen wat betreft ziekte om niet te gaan werken is wettelijk strafbaar.

Dan had ze dus uit de kamer moeten stappen?
  maandag 23 juli 2001 @ 10:48:15 #222
13878 Giph
I gave her water!
pi_1257995
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:46 schreef links234 het volgende:

[..]

Dan had ze dus uit de kamer moeten stappen?

Uiteraard. Als ik op me werk een ziekte voorwend en dat blijkt later niet waar te zijn, word ik ontslagen + dat ik het ten onrechte betaalde loon tijdens de zogenaamde ziekte mag terugbetalen.
  maandag 23 juli 2001 @ 10:50:08 #223
10188 links234
pi_1258003
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:48 schreef Giph het volgende:

[..]

Uiteraard.

Dat heeft ze dus gedaan. Dus waar zeurt men over?
  maandag 23 juli 2001 @ 10:54:02 #224
272 R@b
No-nonsens
pi_1258023
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:50 schreef links234 het volgende:

[..]

Een kamerlid kan nooit onrechtmatig werkzaamheden beeindigen. Een kamerlid
mag namelijk zonder opgaaf van redenen aftreden en recht op wachtgeld doen gelden.
  maandag 23 juli 2001 @ 10:59:29 #225
10188 links234
pi_1258064
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:54 schreef R@b het volgende:

[..]

Een kamerlid kan nooit onrechtmatig werkzaamheden beeindigen. Een kamerlid
mag namelijk zonder opgaaf van redenen aftreden en recht op wachtgeld doen gelden.

Nou, ze is onder behandeling van een psychiater, dus het lijkt me dat ze knap ziek is. Of het de ziekte was die ze denkt dat ze heeft is vers twee, maar da's natuurlijk niet zo belangrijk. Als je je ziekmeldt wegens ziekte A en het blijkt dat je kwaal B hebt hoef je ook niets terug te dokken aan je baas lijkt me.
  maandag 23 juli 2001 @ 11:09:18 #226
13878 Giph
I gave her water!
pi_1258132
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:50 schreef links234 het volgende:

[..]

En de manier waarop vindt jij normaal?
  maandag 23 juli 2001 @ 11:09:47 #227
10188 links234
pi_1258136
quote:
Op maandag 23 juli 2001 11:09 schreef Giph het volgende:

[..]

En de manier waarop vindt jij normaal?

Nee.
  maandag 23 juli 2001 @ 11:31:20 #228
272 R@b
No-nonsens
pi_1258267
quote:
Op maandag 23 juli 2001 10:59 schreef links234 het volgende:

[..]

Nou, ze is onder behandeling van een psychiater, dus het lijkt me dat ze knap ziek is. Of het de ziekte was die ze denkt dat ze heeft is vers twee, maar da's natuurlijk niet zo belangrijk. Als je je ziekmeldt wegens ziekte A en het blijkt dat je kwaal B hebt hoef je ook niets terug te dokken aan je baas lijkt me.

Lees nog eens wat ik schreef:

Een kamerlid kan nooit onrechtmatig werkzaamheden beeindigen. Een kamerlid mag namelijk zonder opgaaf van redenen aftreden en recht op wachtgeld doen gelden.

MAW: 't is volgens mij sowieso wettelijk niet strafbaar wat ze gedaan heeft.

Maar nu wordt het wel de hoogste tijd om haar aan te spreken op de financiële malversaties natuurlijk. Want daarvoor kan ze wellicht wel vervolgt worden. Al is het alleen maar omdat ze weigert om haar schulden te voldoen.

maandag 23 juli 2001 @ 11:32:35 #229
10188 links234
pi_1258272
quote:
Op maandag 23 juli 2001 11:31 schreef R@b het volgende:

Maar nu wordt het wel de hoogste tijd om haar aan te spreken op de financiële malversaties natuurlijk. Want daarvoor kan ze wellicht wel vervolgt worden. Al is het alleen maar omdat ze weigert om haar schulden te voldoen.

Daarvoor kun je bij mijn weten niet vervolgd worden: Er kan beslag worden gelegd e.d. maar vervolging?
  maandag 23 juli 2001 @ 11:34:38 #230
13878 Giph
I gave her water!
pi_1258276
quote:
Op maandag 23 juli 2001 11:32 schreef links234 het volgende:

[..]

Daarvoor kun je bij mijn weten niet vervolgd worden: Er kan beslag worden gelegd e.d. maar vervolging?

Das hetzelfde
  maandag 23 juli 2001 @ 11:35:50 #231
10188 links234
pi_1258281
quote:
Op maandag 23 juli 2001 11:34 schreef Giph het volgende:

[..]

Das hetzelfde

Niet helemaal.
  maandag 23 juli 2001 @ 11:37:13 #232
13731 fflow
stand-up philosopher
pi_1258292
quote:
Op maandag 23 juli 2001 11:34 schreef Giph het volgende:

[..]

Das hetzelfde

Neen. Beslaglegging is privaatrechtelijk, vervolging is strafrechtelijk.
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2001 @ 13:06:59 #233
10849 Hagelslag

pi_1258869
quote:
Nee hoor, ik denk nog precies hetzelfde over de uitzending van de Tros. Ik blijf het een walgelijk stukje journalistiek vinden, en dus nog steeds 'schande' wat mij betreft.
  maandag 23 juli 2001 @ 13:08:18 #234
13878 Giph
I gave her water!
pi_1258875
quote:
Op maandag 23 juli 2001 11:09 schreef links234 het volgende:

[..]

Nee.

Daar "zeuren" we dus over
  maandag 23 juli 2001 @ 13:11:06 #235
10188 links234
pi_1258892
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:08 schreef Giph het volgende:

[..]

Daar "zeuren" we dus over

Waarom?
  maandag 23 juli 2001 @ 13:18:30 #236
9713 Eightball
In control.
pi_1258930
Bron Teletekst:
quote:
Singh Varma: wel terminaal ziek

DEN HAAG Oud-Kamerlid Singh Varma van GroenLinks blijft erbij dat ze lijdt aan een dodelijke ziekte. Haar advocaat heeft dat laten weten. GroenLinks-fractieleider Rosenmöller en partijvoorzitter De Rijk verklaarden gisteren niet langer te geloven dat ze kanker heeft. Ze hadden gesproken met twee door Singh Varma genoemde artsen. Die bleken haar niet te kennen. Volgens Rosenmöller heeft ze nu een psychiater. Volgens de advocaat kan de TROS een schadeclaim tegemoet zien voor het programma waarin twijfel werd geuit aan haar ziekte. Hij zei verder dat Singh Varma niets kwijt wil over haar ziekte.

The soap continues, ik ben nu wel heel benieuwd wie Singh Varma van advies dient...

[huftermode]
Die schadeclaim zou iig goed van pas komen..
[/huftermode]

† In Memoriam † maandag 23 juli 2001 @ 13:21:54 #237
10849 Hagelslag

pi_1258949
quote:
Op maandag 23 juli 2001 08:48 schreef Giph het volgende:

[..]

Ook al kwam ze van Mars of heette ze Mieke de Vries uit Appelscha, ze heeft de boel belazerd, voorgelogen en bedonderd: dus hiervoor dient ze gestraft te worden ja. Sommige criminelen lijden ook aan geesteziektes als ze iemand overvallen, aggresief gedrag vertonen etc. Die worden ook gestraft, en later eventueel behandeld. Dus Vharma mag niet gestraft worden omdat ze "allochtoon" is en "geestesziek"? Over racisme gesproken....

Er is een groot verschil tussen belazeren, voorliegen en bedonderen dat je bewust doet om mensen te kwetsen of er zelf voordeel uit te halen, en hetzelfde gedrag omdat je geestesziek bent. Als een ziekte aantoonbaar de oorzaak is van je handelen, dan zal de rechter nooit een straf opleggen, wel je dwingen om een behandeling te ondergaan. Maar als iemand ziekte inzicht heeft en zichzelf al onder behandeling heeft geplaatst, dan zal een rechter daar zelden tegen in gaan. In Nederland worden geesteszieken behandeld, niet gestraft.
  maandag 23 juli 2001 @ 13:23:22 #238
272 R@b
No-nonsens
pi_1258955
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:06 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk nog precies hetzelfde over de uitzending van de Tros. Ik blijf het een walgelijk stukje journalistiek vinden, en dus nog steeds 'schande' wat mij betreft.

Kom nou.

Zeer goed werk van de TROS. GroenLinks had het liever onder de pet gehouden, zie de ontkenning in eerste instantie van Paultje R.

Nee hoor, de jongens van de TROS hebben hun nek uitgestoken om deze precaire zaak zo onder de aandacht te brengen. Meer dan terecht. Oplichters moeten keihard aangepakt worden, voor Varma geldt geen enkele uitzondering. In tegendeel zelfs. Iemand die als tweede kamerlid dit soort geintjes flikt is een schande voor de parlementaire wereld.

Hoop dat Varma haar onderscheiding, die de linkse jongens in Amsterdam haar indertijd gegeven hebben, weer moet afstaan.

''Ereteken van Verdienste'' hoe verzin je zo een titel voor deze ex-communiste

maandag 23 juli 2001 @ 13:25:40 #239
13878 Giph
I gave her water!
pi_1258970
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:06 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

Ik vind wat zij heeft geflikt een stuk walgelijker en schandaliger.
Dus de pers die een walgelijke leugen van een publiek persoon ontrafelt is walgelijk?
  maandag 23 juli 2001 @ 13:26:01 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1258973
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:21 schreef Hagelslag het volgende:
Er is een groot verschil tussen belazeren, voorliegen en bedonderen dat je bewust doet om mensen te kwetsen of er zelf voordeel uit te halen, en hetzelfde gedrag omdat je geestesziek bent. Als een ziekte aantoonbaar de oorzaak is van je handelen, dan zal de rechter nooit een straf opleggen, wel je dwingen om een behandeling te ondergaan. Maar als iemand ziekte inzicht heeft en zichzelf al onder behandeling heeft geplaatst, dan zal een rechter daar zelden tegen in gaan. In Nederland worden geesteszieken behandeld, niet gestraft.
Laten we vooralsnog de zaak overlaten aan een deskundig iemand. We kunnen wel lekker pro of anti zijn en Singh Varma op voorhand geestesziek, stervende of crimineel verklaren, maar het lijkt mij niet dat iemand op dit forum daadwerkelijk weet hoe de vork in de steel zit. Laat de boel even op zijn beloop en praat daarna verder.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 23 juli 2001 @ 13:27:33 #241
10188 links234
pi_1258986
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:25 schreef Giph het volgende:

[..]

Dus de pers die een walgelijke leugen van een publiek persoon ontrafelt is walgelijk?

Ze is zelf teruggetreden. Dus is ze geen publiek figuur meer.
  maandag 23 juli 2001 @ 13:27:40 #242
272 R@b
No-nonsens
pi_1258988
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:25 schreef Giph het volgende:

[..]

Tja, de ontreddering in de allochtonenknuffel- en GroenLinks hoek is groot

De boodschapper van het slechte nieuws is de gebeten hond. What else is new?

maandag 23 juli 2001 @ 13:28:05 #243
13731 fflow
stand-up philosopher
pi_1258990
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:23 schreef R@b het volgende:

[..]

Kom nou.

Zeer goed werk van de TROS. GroenLinks had het liever onder de pet gehouden, zie de ontkenning in eerste instantie van Paultje R.

Nee hoor, de jongens van de TROS hebben hun nek uitgestoken om deze precaire zaak zo onder de aandacht te brengen. Meer dan terecht. Oplichters moeten keihard aangepakt worden

Net zoals "de jongens van de TROS" een aantal jaren geleden scheidsrechter Dick Jol op grond van anonieme bronnen van corruptie beschuldigden. Jammer dat er achteraf helemaal NIETS van waar bleek te zijn (hij heeft onlangs nog de finale van de Champion's League gefloten) terwijl Jol wel een aantal weken publiekelijk aan de schandpaal werd genageld. De oplichters van de TROS hadden toen "keihard aangepakt moeten worden", of niet?
  maandag 23 juli 2001 @ 13:30:30 #244
272 R@b
No-nonsens
pi_1259003
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:27 schreef links234 het volgende:

[..]

Ze is zelf teruggetreden. Dus is ze geen publiek figuur meer.

Zo lust ik er nog wel een paar.

Ze heeft deze zaken als tweede kamerlid geflikt. Alleen al vanuit dat oogpunt verdient ze geen enkel medelijden. Politici horen de klappen van de zweep te kennen.

maandag 23 juli 2001 @ 13:32:44 #245
272 R@b
No-nonsens
pi_1259019
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:28 schreef fflow het volgende:
De oplichters van de TROS hadden toen "keihard aangepakt moeten worden", of niet?
Ja, want dat onderzoek bestond toen uit broddelwerk. Slechts één bron, die ook nog rancuneus bleek te zijn.
  maandag 23 juli 2001 @ 13:35:10 #246
9713 Eightball
In control.
pi_1259040
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:23 schreef R@b het volgende:
Hoop dat Varma haar onderscheiding, die de linkse jongens in Amsterdam haar indertijd gegeven hebben, weer moet afstaan.
Zou dat kunnen? Achteraf een onderscheiding afpakken?
quote:
hoe verzin je zo een titel voor deze ex-communiste
Beetje kort door de bocht R@b.....

Wat ik me afvraag is wat ze gaan doen met de vorig jaar door minister v. Boxtel in het leven geroepen (jaarlijks terugkerende)Tara Singh Varma prijs gaan doen? Die prijs is overigens bestemd voor personen of instellingen die zich inzetten voor de acceptatie en integratie van vrouwen uit etnische minderheden.

maandag 23 juli 2001 @ 13:42:54 #247
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1259091
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:27 schreef R@b het volgende:
Tja, de ontreddering in de allochtonenknuffel- en GroenLinks hoek is groot
Waar je die onzin vandaan haalt... het kan mij geen donder schelen of mevrouw Singh Varma, groenlinks danwel allochtoon danwel hindoestaan danwel van aboriginal-afkomst is. Als zij heeft gelogen zoals nu verondersteld, verliest zij elke politieke geloofwaardigheid. Ik vind het jammer dat een mij sympathieke partij als GroenLinks zo'n schandaal overkomt, maar het is niet anders. Gelijke behandeling voor iedereen: dat Singh Varma allochtoon of fatsoenlijk links is, zal mij worst wezen.

Wel vind ik dat met zorg gekeken moet worden naar de motieven van Singh Varma's handelen. Dat standpunt zou ik ook innemen als het hier om een blondharige VVD'er ging. Iemand die echt geestesziek is, lijdt aan een psychisch verklaarbare vorm van pathologische leugenachtigheid, heeft recht op een geneeskundige behandeling. Wat overigens niet wil zeggen dat in het geval van een geestelijke aandoening Singh Varma's misstappen in de doofpot gestopt moeten worden. Maar een nuancering is dan wel terecht.

maandag 23 juli 2001 @ 13:45:36 #248
9713 Eightball
In control.
pi_1259107
Bron Het Parool:

GroenLinks distantieert zich van Singh Varma

(Van onze politieke redactie)
DEN HAAG - Oud-GroenLinks-Kamerlid Tara Oedayraj Singh Varma lijdt niet aan een ernstige lichamelijke ziekte. Die conclusie heeft GroenLinks getrokken nadat de partij navraag had gedaan bij twee artsen die zij had genoemd en haar huisarts.

Een van de artsen bestond niet, de andere kende haar niet. Ook haar huisarts is niet op de hoogte van een ernstige aandoening bij Varma.

Volgens fractievoorzitter Paul Rosenmsller verkeert Varma in een verwarde toestand. Haar advocaat, R. Dhalganjansing, zegt dat een psychiater haar kalmerende middelen heeft voorgeschreven.

De Tros-tv-programma's 2 Vandaag en Opgelicht kwamen eind vorige week met berichten dat Varma's ziekte voorgewend zou zijn. Aanvankelijk wilde GroenLinks er niet op ingaan, maar de partij voelde zich door de publiciteit gedwongen de berichten te controleren.

Dhalganjansing zegt namens Varma een procedure tegen de Tros te willen voeren. Hij heeft vrijdag tevergeefs geprobeerd de uitzending van Opgelicht tegen te houden. Varma blijft volgens hem van mening dat ze aan een terminale ziekte lijdt en dat ze daar geen details over bekend hoeft te maken.

De Tros heeft volgens de advocaat op basis van 'niet-objectiveerbare bronnen' de naam van het oud-Kamerlid te grabbel gegooid. Hij ziet een sterk verband met personen en instellingen die menen dat ze geld van Varma te goed hebben.

De namen die Varma tegenover GroenLinks heeft genoemd, hoeven niet die van haar behandeld artsen te zijn, aldus Dhalganjansing. Hij is van mening dat Varma onder druk van haar partij een paar namen heeft genoemd en dat er mogelijk andere artsen zijn die haar onder behandeling hebben.

Wim Wijting van de Ninash Foundation vindt dat GroenLinks 'de morele verplichting' heeft te helpen de 250.000 dollar die Varma volgens hem beloofde voor ontwikkelingswerk in India, bijeen te krijgen. Volgens Wijting had GroenLinks kunnen weten dat Varma niet echt lichamelijk ziek is en had de partij ook op de hoogte moeten zijn van de toezegging van de belofte die Varma in India deed. Een medewerkster van Varma was daar bij.

GroenLinks houdt zich echter verre van de financiÔle kwesties waar Varma in verwikkeld is. Er zijn meer eisers, waaronder een juwelier die nog 17.500 gulden krijgt.

Politici in Den Haag zijn geschrokken over de berichten, maar de reacties zijn terughoudend omdat de zaak als een persoonlijk drama wordt beschouwd.

GroenLinks-Kamerlid Hugo van der Steenhoven voelde zich in eerste instantie 'genomen'. ''Maar als je beseft dat ze ziek is en psychisch onder behandeling is, dan nuanceer je dat natuurlijk. Als mensen zoiets doen, moeten ze er psychisch wel erg aan toe zijn.''

De gemeente Amsterdam gaf Varma begin dit jaar het ereteken van de stad. Varma hoeft daar geen afstand van te doen, zegt een woordvoerder: ''Zij heeft dat gekregen onder de omstandigheden die toen bekend waren. Zij heeft jarenlang een actieve rol in de Amsterdamse politiek gespeeld. Daar verandert niets aan. Maar bizar is het natuurlijk wel.''

Minister Roger van Boxtel van Grotestedenbeleid en Integratie noemde begin dit jaar een prijs naar Varma vanwege haar grote betekenis voor allochtonen in Nederland. De prijs is bestemd voor personen of instellingen die zich inzetten voor de acceptatie en integratie van vrouwen uit etnische minderheden. Het is nog onbekend of de prijs zo blijft heten.

PvdA-Kamerlid Wouter Gortzak was bij haar afscheid in kerkverzamelgebouw De Nieuwe Stad in de Bijlmer aanwezig. Hij heeft nooit getwijfeld aan haar ziekte: ''Ik verbaasde mij wel bij die slotbijeenkomst. Zoals ze daar na vijf minuten weer stond te praten. Ik dacht: dat mens heeft toch een waanzinninge veerkracht.''

Hij gelooft niet dat Varma bewust de ziekte heeft voorgewend om haar schuldenaren om de tuin te leiden: ''Ik neem aan dat als ze inderdaad boven d'r theewater is, zoals uit de opmerking van Paul Rosenmsller blijkt, ze waarschijnlijk al veel langer niet in orde is geweest. Daar komen dan ook die schulden vandaan, denk ik. Ik geloof niet dat ze ter kwader trouw is geweest.''

Gortzak verbaast zich ook over de schuldeisers: ''Wie gaat er nu geld uitgeven dat er nog niet is?''

maandag 23 juli 2001 @ 13:47:27 #249
13878 Giph
I gave her water!
pi_1259124
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waar je die onzin vandaan haalt... het kan mij geen donder schelen of mevrouw Singh Varma, groenlinks danwel allochtoon danwel hindoestaan danwel van aboriginal-afkomst is. Als zij heeft gelogen zoals nu verondersteld, verliest zij elke politieke geloofwaardigheid. Ik vind het jammer dat een mij sympathieke partij als GroenLinks zo'n schandaal overkomt, maar het is niet anders.

Het verbaast me eerlijk gezegd niet zoveel dat iets dergelijks bij een incompetente groepering als Groen Links gebeurt. Bon, ze zullen het wel merken bij de verkiezingen.
  maandag 23 juli 2001 @ 13:49:34 #250
272 R@b
No-nonsens
pi_1259140
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:35 schreef Eightball het volgende:

[..]

Zou dat kunnen? Achteraf een onderscheiding afpakken?

Ja.
quote:
Beetje kort door de bocht R@b.....
Waarom? Ze was indertijd afkomstig uit de CPN.

Dat hele GroenLinks is natuurlijk een bijelkaar geraapt zooitje, dat wordt wel eens vergeten.

De communisten (Ina Brouwer, hoe zou het daarmee zijn?), de pacifisten (PSP) de links radicalen (PPR) olv Ria Beckers (), en de gelovigen (EVU)

quote:
Wat ik me afvraag is wat ze gaan doen met de vorig jaar door minister v. Boxtel in het leven geroepen (jaarlijks terugkerende)Tara Singh Varma prijs gaan doen? Die prijs is overigens bestemd voor personen of instellingen die zich inzetten voor de acceptatie en integratie van vrouwen uit etnische minderheden.
Ha ha wat een grap Wie zou die prijs nog in ontvangst willen nemen?.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 23-07-2001 13:49]

maandag 23 juli 2001 @ 13:50:08 #251
10188 links234
pi_1259145
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:45 schreef Eightball het volgende:
Gortzak verbaast zich ook over de schuldeisers: ''Wie gaat er nu geld uitgeven dat er nog niet is?''
Dat vond ik ook raar. Maar goed, wel meer mensen doen dat.
  maandag 23 juli 2001 @ 13:51:35 #252
10188 links234
pi_1259156
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:49 schreef R@b het volgende:

Dat hele GroenLinks is natuurlijk een bijelkaar geraapt zooitje, dat wordt wel eens vergeten.

Duh, dat kun je ook over het CDA zeggen, of over de christenunie, of over de pvda, en zelfs over de vvd.
  maandag 23 juli 2001 @ 13:55:38 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1259181
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:47 schreef Giph het volgende:
Het verbaast me eerlijk gezegd niet zoveel dat iets dergelijks bij een incompetente groepering als Groen Links gebeurt. Bon, ze zullen het wel merken bij de verkiezingen.
Ik wil je niet teleurstellen, maar zulk soort affaires komen in alle politieke gelederen voor. Zulks is niet eigen aan 'incompetente linkse groeperingen' alleen. Kijk maar naar de landen om je heen: Duitsland, Frankrijk, Amerika, Spanje, Italië. Het gebeurt overal.
En ja, ze zullen het waarschijnlijk wel merken bij de verkiezingen. Tja, dat dwingt ze alleen maar beter hun best te doen. Elk nadeel heb zijn voordeel.
  maandag 23 juli 2001 @ 13:59:07 #254
272 R@b
No-nonsens
pi_1259208
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:51 schreef links234 het volgende:

[..]

Duh, dat kun je ook over het CDA zeggen, of over de christenunie, of over de pvda, en zelfs over de vvd.

Als die zouden zijn samengesteld uit bijvoorbeeld: De NVU, Centrum Partij, Natuurwet Partij en de GPV, dan zou ik je gelijk geven.
  maandag 23 juli 2001 @ 14:04:16 #255
10188 links234
pi_1259247
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:59 schreef R@b het volgende:

[..]

Als die zouden zijn samengesteld uit bijvoorbeeld: De NVU, Centrum Partij, Natuurwet Partij en de GPV, dan zou ik je gelijk geven.

Da's de VVD toch?
  maandag 23 juli 2001 @ 14:05:38 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1259252
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:59 schreef R@b het volgende:
Je vergeet dat elke politieke partij in feite een 'samenraapsel' is. Een politieke partij bestaat namelijk uit mensen. Een politiek etiketje zegt misschien wel iets, maar lang niet alles. De VVD bijvoorbeeld is (bij mijn weten) altijd 'de' VVD geweest, maar daar zijn behoorlijk wat onderlinge meningsverschillen te constateren. Kijk maar eens naar het gehannes in de Eerste Kamer omtrent de referendum-wetten: veel VVD'ers daar weigerden in eerste instantie die wet goedkeuring te verlenen, terwijl hun tweede-kamerfractie al akkoord was gegaan, en hun broeders in het kabinet nota bene die wet onder andere hadden opgesteld.
Zoiets geeft helemaal niet; het is juist een kenmerk van een democratisch functionerende partij.

Staar je niet teveel blind op politieke naampjes.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')