Of hij heeft veel tandenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:38 schreef existenz het volgende:
Je bent gewoon langzaam
Oopsss, ben toch echt een zij!!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:40 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Of hij heeft veel tanden
Maar ze zullen die twee minuten toch niet zo maar hebben ingesteld??quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:48 schreef schatje het volgende:
Ik heb ook niet genoeg aan die 2 minuten. Stom dat je het zelf niet kan instellen.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:39 schreef Kaizen het volgende:
Ik schat dat ik zo'n 5 minuten bezig ben.
Wat boeit mij dat nou??quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:53 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Maar ze zullen die twee minuten toch niet zo maar hebben ingesteld??
Tuurlijk!Die troep tussen je tanden wordt er zomaar tussen uit geweekt zeker??quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:46 schreef SiGNe het volgende:
Beter te lang dan te kort
En natuurlijk ook niet te hard poetsen, lichte druk op de tanden is meer dan genoeg (de tandpasta doet het eigenlijke werk, de borstel is alleen ter applicatie![]()
Zo bedoel ik het helemaal niet, dat je achterlijk zou zijn!! Ik vraag me alleen af waar die twee minuten op slaan, het zal wel ergens op gebaseerd zijn. Ik haal het zelf alleen niet; ben langer bezig. Misschien is er op FOK! een tandheelkundestudent die het weet....quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:57 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat boeit mij dat nou??
Ik ben niet achterlijk.
die twee minuten slaat vooral op de inwerkingsduur van het fluoride in je tanden. Dit heeft even de tijd nodig en vandaar die twee minuten. Voordat je echt begint te poetsen is het verdelen van de tandpasta over al je elementen wel een goed idee, dan kan de fluoride alvast beginnen te werken. Maar de poetsduur zal voor iedereen verschillen, zorg er vooral voor dat je 'oude' plaque (dit zit er langer dan drie dagen) goed verwijderd, dit kan gaatjes veroorzaken, en zit meestal tussen de tanden (flossen dus!)quote:Op zaterdag 6 maart 2004 23:10 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het helemaal niet, dat je achterlijk zou zijn!! Ik vraag me alleen af waar die twee minuten op slaan, het zal wel ergens op gebaseerd zijn. Ik haal het zelf alleen niet; ben langer bezig. Misschien is er op FOK! een tandheelkundestudent die het weet....
Flossen doe ik 1x per dag. Loop wel altijd met tandenstokers.Maar ik eet gewoon 3x per dag en hou niet van zoet, dus ik snoep niet en ik eet geen tussendoortjes. Ook wacht ik 's morgens na het dinken van mijn 3 uitgeperste sinaasappels een half uur met poetsen.T schijnt dat die overigens gezonde sinaasappelsap je glazuur erg kan aantasten, heb ik ergens gelezen! Anyway, mijn mondhygieniste is errug tevreden..laatst was ik op een vrijdagmiddag op controle en ik had haar hele weekend op voorhand al goed gemaakt, zei ze. Beetje overdreven, maar wel aardig!! Nou nog op 1 april mijn twee kronen (ivm. aanrijding door een auto) en ik kan er weer mee door!quote:Op zondag 7 maart 2004 16:38 schreef arnoutb het volgende:
[..]
die twee minuten slaat vooral op de inwerkingsduur van het fluoride in je tanden. Dit heeft even de tijd nodig en vandaar die twee minuten. Voordat je echt begint te poetsen is het verdelen van de tandpasta over al je elementen wel een goed idee, dan kan de fluoride alvast beginnen te werken. Maar de poetsduur zal voor iedereen verschillen, zorg er vooral voor dat je 'oude' plaque (dit zit er langer dan drie dagen) goed verwijderd, dit kan gaatjes veroorzaken, en zit meestal tussen de tanden (flossen dus!)![]()
veel gaatjes zeker .. tandpasta begint namelijk pas na 1 minuut te werkenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:43 schreef Metal_drums het volgende:
ik doe er misschien net een minuut over (niet elektrisch)
dan rook je zeker veel en heb je van die aantrekkelijke gele tanden ... dan heb je namelijk ook geen gaatjes...quote:Op zondag 7 maart 2004 22:50 schreef furanku het volgende:
Pas na 2 minuten? Damn, wat zal mijn gebit er op vooruit gaan.. ik poets namelijk 1 minuut of minder en heb al 19 jaar lang een schoon gebit..
En dat is per week offuh.....quote:Op maandag 8 maart 2004 03:54 schreef Yamyam het volgende:
Ik poets altijd 25 minuten met de electrische. En ga nou niet zeuren over het wegpoetsen van glazuur ed, want daar is geen sprake van, ik poets niet hard namelijk, en ik ga zo wel alles langs.
25 minuten?? Waar haal je het geduld vandaan? Hoevaak poets je je tanden.quote:Op maandag 8 maart 2004 03:54 schreef Yamyam het volgende:
Ik poets altijd 25 minuten met de electrische. En ga nou niet zeuren over het wegpoetsen van glazuur ed, want daar is geen sprake van, ik poets niet hard namelijk, en ik ga zo wel alles langs.
Met alles er op en eraan ben ik ook minimaal 20 minuten bezig. Raggen, flossen en poetsen. Plus gebruik mondwater.quote:Op maandag 8 maart 2004 04:24 schreef Libris het volgende:
[..]
25 minuten?? Waar haal je het geduld vandaan? Hoevaak poets je je tanden.
Ik haal de twee minuten nog geeneens, en heb trouwens nog nooit een gaatje gehad.
Idd. Maar ben een wat bijzonder gevalletje op dit gebied.quote:Op maandag 8 maart 2004 04:47 schreef Mayhem het volgende:
Dus 40 minuten per dag?
Na verloop van tijd krijgt t pootjes en loopt t vanzelf wegquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:57 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Tuurlijk!Die troep tussen je tanden wordt er zomaar tussen uit geweekt zeker??
nee want ik doe het niet elke dag zo en al helemaal niet 2x per dag.quote:Op maandag 8 maart 2004 04:47 schreef Mayhem het volgende:
Dus 40 minuten per dag?
Je lijkt mijn zus wel, die is ook zo ontzettend sloom met tandenpoetsen, ik heb daar geen 2 minuten voor nodig hoorquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:37 schreef gimme.shelter het volgende:
Ligt het nou aan mij...heb een electrische tandenborstel die na twee minuten een seintje geeft. Maar dan ben ik nog lang niet klaar!! Het lukt me niet om alle "elememten" in twee minuten geborsrteld te hebben. Mijn tandarts vond dat niet raar en doet er meestal ook vier minuten over. Hoe zit dat bij jullie? Nee, en ik ben geen poetsfreak.Poets gewoon 's morgens en 's avonds, meer niet. En hebook geen smetvrees o.i.d.
nooit gaatjesquote:Op zondag 7 maart 2004 22:41 schreef GWD het volgende:
[..]
veel gaatjes zeker .. tandpasta begint namelijk pas na 1 minuut te werken
* Braun userquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:51 schreef gimme.shelter het volgende:
Nee, natuurlijk zit ik niet te rossen met die borstel, dat beschadigt je gebit alleen maar.
Dus maar 1 x per dag??Dan kan je beter 2 x per dag korter poetsen!Is veel effektiever!Wat zal jij een slechte adem hebben na een dag......quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:17 schreef Yamyam het volgende:
[..]
nee want ik doe het niet elke dag zo en al helemaal niet 2x per dag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |