Uitgegeven: 19-7-2001 14:50
GAZA - De islamitische Jihad, een van de fanatiekste Palestijnse organisaties tegen de Israëlische bezetting, is een zomerschool begonnen waar kinderen wordt geleerd hoe zij zelfmoordaanslagen kunnen plegen. Zelfmoordaanslagen zijn voor de Palestijnen het belangrijkse wapen in de strijd tegen het militair superieure Israël. Zo kwamen vorige maand twintig Israëlische jongeren om het leven toen een Palestijn zichzelf opblies bij de ingang van een druk bezochte discotheek.
Komen dit soort dingen nou alleen voor bij de islamitische cultuur?
Forgive me if i'm wrong.
quote:Ik vergeef het je.
Op donderdag 19 juli 2001 15:02 schreef Hole_in_one het volgende:Komen dit soort dingen nou alleen voor bij de islamitische cultuur?
Forgive me if i'm wrong.
Maar wel eens gehoord van Kamikaze-piloten uit Japan, tijdens W.O.-2 ?
quote:Ik vind Kinderen wel wat anders als Piloten bikkel...
Op donderdag 19 juli 2001 15:05 schreef golfer het volgende:[..]
Ik vergeef het je.
quote:Hoever ben je dan verwijderd van welke vorm van realiteit dan ook?
Op donderdag 19 juli 2001 15:02 schreef Hole_in_one het volgende:De islamitische Jihad, een van de fanatiekste Palestijnse organisaties tegen de Israëlische bezetting, is een zomerschool begonnen waar kinderen wordt geleerd hoe zij zelfmoordaanslagen kunnen plegen,
quote:Thanks for refreshing my memory! (Pearl Harbour is trouwens een mooie film)
Op donderdag 19 juli 2001 15:05 schreef golfer het volgende:[..]
Ik vergeef het je.
quote:Mocht jullie er eens echt over willen discussiëren, i.p.v. nietszeggende one-liners of kotsmileys te plaatsen, dan beveel ik deze al lopende discussie van harte aan:
Op donderdag 19 juli 2001 15:07 schreef Frutsel het volgende:
Maar goed, we kunnen er uren lang over discussieren... maar hopelijk gaat er daar es iemand wakker worden in het midden oosten. Voor mij mogen ze daar al die palestijnen in de Sinai zetten en dat ze daar opdrogen.
niet dat het enige zin heeft hoor want de Joden gaan echt niet zomaar vertrekken hoor
quote:En als we dat nou niet willen? MAar we willen graag kotssmileys plaatsen en one-liner zijn? Gaat hier dan weer een slot op?
Op donderdag 19 juli 2001 15:17 schreef golfer het volgende:[..]
Mocht jullie er eens echt over willen discussiëren, i.p.v. nietszeggende one-liners of kotsmileys te plaatsen, dan beveel ik deze al lopende discussie van harte aan:
Israël/Palestina, dialoog deel 2. Oplossingen?
Adios
quote:Dan daag ik jouw nu uit om naar www.nu.nl te surfen en dan de video te DL!
Op donderdag 19 juli 2001 15:22 schreef Deadre het volgende:
Ik vind het totale onzin,
ik geloof der geen ene shit van.
Media zijn de grootste idioten die er ronddwalen.Adios
quote:Tja jong geleerd IS oud gedaan....
Op donderdag 19 juli 2001 15:27 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kinderen die gebruikt worden als kindsoldaten en nu dus ook als zelfmoordeenheden. Zieke geesten
Ow w8 er dan helemaal geen "oud" meer.
quote:Lachen!
Op donderdag 19 juli 2001 15:30 schreef Hole_in_one het volgende:
Ow w8 er dan helemaal geen "oud" meer.
Palestijnen hebben niet anders dan steen op de grond tegen een overmacht met tanks, straaljagers etc.
De grootste verantwoordelijkheid blijven de JOden.
Zij zijn de grootste obstakel voor het vredesproces, toch besef ik hoeveel Palestijnen zij van hun land houden, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, als je niets anders kan.
Je hebt toch geen leven, joden pikken toch alle drinkwater in [reportage belgische net], geen werk, geen toekomst...wat blijft er dan nog over?
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:31 schreef Deadre het volgende:
Zelfmoordaanslagen zijn voor de Palestijnen het belangrijkse wapen in de strijd tegen het militair superieure Israël.Palestijnen hebben niet anders dan steen op de grond tegen een overmacht met tanks, straaljagers etc.
Zij zijn de grootste obstakel voor het vredesproces, toch besef de Palestijnen hoeveel zij van hun land houden, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, als je niets anders kan.WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....
en dus ga je onschuldige burgers opblazen...yeah right
Elke keer als ik het nieuws lees en zie dat er weer een palestijn is omgekomen op de gazastrook denk ik: eigen schuld...Je hebt toch geen leven, joden pikken toch alle drinkwater in [reportage belgische net], geen werk, geen toekomst...wat blijft er dan nog over?
hou toch op id jood
[Dit bericht is gewijzigd door Deadre op 19-07-2001 15:36]
quote:Helemaal mee eens! Die Joden zijn daar gewoon gekomen met het excuus dat "god dat land aan de Joden heeft gegeven" en dan schieten ze ff alle palestijnen uit HUN land! slaat echt nergens op!
Op donderdag 19 juli 2001 15:31 schreef Deadre het volgende:
Zelfmoordaanslagen zijn voor de Palestijnen het belangrijkse wapen in de strijd tegen het militair superieure Israël.Palestijnen hebben niet anders dan steen op de grond tegen een overmacht met tanks, straaljagers etc.
Zij zijn de grootste obstakel voor het vredesproces, toch besef ik hoeveel Palestijnen zij van hun land houden, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, als je niets anders kan.Je hebt toch geen leven, joden pikken toch alle drinkwater in [reportage belgische net], geen werk, geen toekomst...wat blijft er dan nog over?
quote:ja joh..ga gelijk schelden....whehehehe.. En NEE..israel schiet alleen op gewapende gasten. En als dat kinderen zijn, tja, dan vragen ze er ook om... Maar jezelf met een bom opblazen in een volle bus, dat is pas lef joh..echt..
Op donderdag 19 juli 2001 15:36 schreef Deadre het volgende:
JOden schieten zeker geen kleine onschudlige kinderen dood?hou toch op id jood
quote:Wat een partij wordt hier toch weer gekozen. De Joden zijn zelf allerminst lieverdjes, en er komen zeker niet alleen maar gewapende Palestijnen om! Ik snap niet dat jullie als voetbalsupporters voor de een of voor de ander moeten zijn? Of heeft het weer met Islam-haat te maken?
Op donderdag 19 juli 2001 15:38 schreef Frutsel het volgende:
ja joh..ga gelijk schelden....whehehehe.. En NEE..israel schiet alleen op gewapende gasten. En als dat kinderen zijn, tja, dan vragen ze er ook om... Maar jezelf met een bom opblazen in een volle bus, dat is pas lef joh..echt..![]()
![]()
quote:dat kinderen geleerd wordt hoe een zelfmoordaanslag te plegen vind ik ook nergens op slaan
Op donderdag 19 juli 2001 15:38 schreef rubll het volgende:[..]
Helemaal mee eens! Die Joden zijn daar gewoon gekomen met het excuus dat "god dat land aan de Joden heeft gegeven" en dan schieten ze ff alle palestijnen uit HUN land! slaat echt nergens op!
om maar even met de woorden van een bekende cabaretier te spreken: die palestijnen, daar moet je geen ruzie mee krijgen, maar die joden, dat zijn ook geen lieverdjes hoor...
voor mijn part schiet saddam ff een kernraket op die hele bende af, dan zijn we van dat gezeur af
oh nee dan hebben we golf oorlog II, naja is er tenminste nog wat boeiends op tv
what kind of madness rules the world today?
quote:Je bent gewoon een hopeloos zielig figuurtje, je wilt de waarheid niet weten, dat is de probleem bij sommige Nederlanders
ja joh..ga gelijk schelden....whehehehe.. En NEE..israel schiet alleen op gewapende gasten. En als dat kinderen zijn, tja, dan vragen ze er ook om... Maar jezelf met een bom opblazen in een volle bus, dat is pas lef joh..echt..
En lees dit artikel maar dat een tijdje terug in Volkskrant heeft gestaan,
STUKJE UIT VOLKSKRANT - Donderdag, juni 14, 2001
Als Nederlandse en in Nederland opgegroeid weet ik hoe groot het leed is dat de joden is aangedaan in de Tweede Wereldoorlog. Ik kijk ieder jaar naar de documentaires die rond de maand mei op de televisie vertoond worden. Ik kijk al sinds ik een jaar of acht ben, destijds draaide ik me om als het "te erg" werd. Mijn ouders vertelden me dan wanneer ik weer kon kijken. Later keek ik ook naar de films over de oorlog en de jodenvervolging. Ik las de dagbladen en tijdschriften.
Ik heb de documentaires altijd het moeilijkste gevonden om te zien, vooral nadat ik in de vierde van het voortgezet onderwijs naar Sachsenhausen was geweest. Sachsenhausen, werd ons verteld, was niet het ergste van alle kampen, in tegendeel. En we kregen ter voorbereiding op het bezoek aan het kamp vergelijkingsmateriaal betreffende de verschillende concentratiekampen.
Sachsenhausen heeft desalniettemin een onuitwisbare indruk op me gemaakt en terwijl ik dit schrijf schieten de tranen me weer in de ogen.
Met bewondering en plaatsvervangend verdriet keek ik naar de getuigenissen van de overlevenden op de televisie. Ik vond ze altijd zo rustig, beheerst en voornaam. Ik huilde om hun leed.
Het schoolexamen voor geschiedenis ging in mijn examenjaar o.a. over het Midden Oosten. De kwestie Israël en de PLO werd ook behandeld. Het leek me dat de Israëli's niet helemaal eerlijk gehandeld hadden. Ik zei dat, mijn pas verworven kennis testend, eens op een familiefeestje. Mijn oom werd woedend. Hij snoerde me de mond en vroeg zich af hoe ik dat durfde te zeggen. De joden! Die zo'n vreselijk onverwerkbaar leed met zich meedragen! Een tante wilde er nog wat tegenin brengen, maar werd eveneens de mond gesnoerd. Dat wij zo durfden te praten, dat maakte ons monsters, jodenhaters, Duitsers. Wij moesten de geschiedenis nog maar eens lezen. De Palestijnen waren slechts terroristen, gespuis, jodenhaters net als de Duitsers, waar de aardbodem van gezuiverd zou moeten worden.
Mijn aandacht werd kort daarna door vele andere zaken opgeëist. Ik keek ieder jaar naar de documentaires in mei met afschuw voor de gruwelijke slachtingen en met compassie voor de slachtoffers.
Ik kan me herinneren dat we op het schoolplein vroeger "Begin & Sadat" speelden. De een was Begin en de ander Sadat en het spel was een soort tikkertje. Wij kinderen ruzieden over wie Begin was en wie Sadat, maar geen van ons had een consistente voorkeur.
Door het middelbare-schoolexamen is in mijn hoofd blijven hangen dat de Palestijnen vluchtelingen waren. School vormt, dat blijkt. Onlangs las ik een discussie over de "antisemitische" schoolboekjes waaruit Palestijnse kinderen les krijgen. In hun boekjes wordt Israël als staat niet genoemd. Er is Palestina. En in hun schoolboekjes staat dat de Israëli's Palestina bezetten. Dat laatste stond ook in mijn schoolboek. Wellicht kreeg ik ook les uit antisemitische boeken?
In Israëlische schoolboekjes wordt de staat Israël nergens betwijfeld. Het is het unieke recht van de joden om in Palestina te wonen. Palestina bestaat niet in hun schoolboeken. Er was een mandaat en er waren Arabieren. Er was geen staat. De staat Palestina is een bedenksel, Palestijnen bestaan feitelijk niet.
Vluchtelingen dus. En voor vluchtelingen heb je over het algemeen sympathie. De Palestijnen zijn zelfs de grootste groep vluchtelingen in de wereld. Echter, het woord "Palestijn" werd steevast geassocieerd met terrorisme. Toen het in de mode was om een PLO-sjaal te dragen, mocht ik er geen van mijn ouders. Je ging toch niet met een terorristending lopen. Zelfs die in vrolijke kleurtjes mocht ik niet hebben.
Pas recentelijk ben ik me gaan verdiepen in het Palestina/Israëliconflict. Dat was in eerste instantie een verwarrende aangelegenheid. De Israëli's bleken toch heuse bezetters. Hoe kan je kritisch zijn over een groep mensen wiens leed je zo geïnternaliseerd hebt?
Israël is toch het beloofde land? De veilige haven voor de joden, die zo onterecht gestraft werden voor hun joods zijn. Hoe zou je ze een eigen plaats in de wereld kunnen ontzeggen?
De Palestijnen zijn Arabieren, vaak moslim en boos en ze leven in ondemocratische landen. Ze worden aangemerkt als terrorist en extremist. Waarom kreeg Arafat eigenlijk de Nobelprijs voor de Vrede? Vanwege zijn terrorisme? Vanwege Peres? Hoe verwarrend.
Waarom kunnen de Palestijnen dan niet gewoon samenleven met de Israëli's? Geef die groepen beide hun stukje land en laat ze leven. Waarom maken de Palestijnen zo'n probleem?
Waarom moet ik aan het joods geleden leed in de Tweede Wereldoorlog denken, als ik probeer een mening te vormen over wie eigenlijk recht heeft op het stuk land dat nu grotendeels Israël heet? Waarom moet ik op mijn woorden passen als ik wil beschrijven hoe onmenselijk de Israëli's tekeer gaan tegen de Palestijnen? Zou ik het durven te zeggen dat ik tegen de nieuwe joodse staat ben op Palestijns grondgebied?
De Israëli's die het niet-joodse Israëli's verbieden land te kopen of huren in Israël.
Die zich het recht toe-eigenen het schaarse water te verdelen en die er een merkwaardige verdeling op na houden (in Hebron: 85% van het water is voor 400 joodse kolonisten, 15% is voor 120.000 Palestijnen). Die jaarlijks 5 biljoen dollar per jaar aan "hulp" krijgen van de Verenigde Staten (dat is meer dan wat de VS jaarlijks uitgeeft aan het hele Afrikaanse continent). Die handelen in strijd met 69 resoluties van de Veiligheidsraad. Die Israël hebben gebouwd op 400 vernietigde Palestijnse dorpen en die alles wat over was een andere naam hebben gegeven, zodat er geen spoor meer te vinden is van een Palestijns verleden.
De Israëli's die de Palestijnen verdreven hebben van hun gebieden en die het Israël genoemd hebben. Die de Palestijnen zelfs niet met rust kunnen laten op hun minuscule strookjes land die geen Palestina mogen heten, maar Palestijnse Gebieden moeten worden genoemd en die desondanks toch bezet en beheerst worden door Israëli's.
Antisemitisme. Dat is een beschuldiging die niemand opgeplakt wil krijgen. Een antisemiet. Een Duitser. Een nazi. Iemand die joden uitmoordt.
quote:eeeeuh nou ben het er niet helemaal mee eens want de Joden zaten er voor de palestijnen, (ongeveer 2000 geleden
Helemaal mee eens! Die Joden zijn daar gewoon gekomen met het excuus dat "god dat land aan de Joden heeft gegeven" en dan schieten ze ff alle palestijnen uit HUN land! slaat echt nergens op!
quote:Wie zegt dat ik gek op voetbal ben? En het heeft niets met Islam te maken.... Niets mis met die islam. En wat daar dan ook in het verleden is gebeurd, wie nou wie heeft weggejaagd is hier al meerdere malen over gediscussieerd. Ik zeg alleen dat al die palestijnen die een bom hebben of een pistool ze voor mij letterlijk door hun kop mogen knallen. Als ze oorlog hebben ja, dan vallen er soms onschuldige slachtoffers.. maar een bus vol onschuldigen express opblazen dat kan er bij mij niet in. Het is daar een kruitvat en zal ook altijd een kruitvat blijven....
Op donderdag 19 juli 2001 15:41 schreef dus het volgende:[..]
Wat een partij wordt hier toch weer gekozen. De Joden zijn zelf allerminst lieverdjes, en er komen zeker niet alleen maar gewapende Palestijnen om! Ik snap niet dat jullie als voetbalsupporters voor de een of voor de ander moeten zijn? Of heeft het weer met Islam-haat te maken?
quote:Laten we het niet over onze eigen maatschappij gaan hebben. Die is immers al verneukt...
Op donderdag 19 juli 2001 15:45 schreef Deadre het volgende:[..]
Je bent gewoon een hopeloos zielig figuurtje, je wilt de waarheid niet weten, dat is de probleem bij sommige Nederlanders
quote:Leuk stuk. Zelf getypt?
En lees dit artikel maar dat een tijdje terug in Volkskrant heeft gestaan,
Boeit me niet hoor...wat jij denkt denk jij...en andersom net zo...
quote:Hee, prima idee!
Op donderdag 19 juli 2001 15:19 schreef Frutsel het volgende:[..]
En als we dat nou niet willen? MAar we willen graag kotssmileys plaatsen en one-liner zijn? Gaat hier dan weer een slot op?
Doen we!
Alle voorstanders van een zelfmoordaanslagzomerbijspijkercursus hier melden!
Niemand? Iedereen tegen? Iedereen vind het achterlijk? OK dan, ook weer afgehandeld.
Discussie afgrond, slotje.
En voor een inhoudelijke discussie over de problematiek in het middenoosten is er het topic dat al door mijn mede-mod genoemd is.
Sayonara!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |