Niet altijd. Als wij naar een discotheek gaan die 100 km verder is dan is degene die rijdt niet gecompenseerd met een tientje entree.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:27 schreef avw1982 het volgende:
Wij betalen altijd de entree voor diegene die rijdt. Werkt ook uitstekend.
Dat is idd moeilijk. Maar als het echte vrienden zijn dan snappen ze en acepteren ze dit.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:31 schreef Fling het volgende:
Dat benzinegeld vragen, daar zit natuurlijk wel wat in. Maar het zijn altijd van die kleine roteindjes en om nou 2 euro te gaan vragen... Het gaat me meer om de vanzelfsprekendheid dan om het geld en daarom vind ik het ook moeilijker om aan te kaarten. Ik wil geen geld, ik wil dat ze gewoon de trein pakken als dat kan of niet te beroerd zijn om die tien minuten te lopen. Maar zoals ik al zei, hoe moet je dat nou aanpakken zonder bij voorbaat de avond al te verzieken. Hoe had ik net op dat telefoontje moeten reageren? "Nee, ik kom je niet halen, ik moet je altijd halen, je loopt maar"?
Krijg een beetje het idee dat we hier te maken hebben met de loopjongen (of in dit geval taxichauffeur) van een vriendengroepje. Zo komt het wel over.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:38 schreef IBAZ het volgende:
ben jij zo bang voor je vrienden dat je niet met ze durft te praten ?
Zo zou ik het ook niet exact gezegd hebben, een beetje tact bezit ik gelukkig nog welquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:35 schreef 1-0-Ed het volgende:
Echte vrienden of niet, het valt nooit in goede aarde als je zegt: 'ik kom niet, je loopt maar'....
Beetje tact mag ook wel natuurlijk...
Tien minuutjes lopen is toch niet zo'n probleem. Ik zou dan niet constant vrienden gaan bellen in elk geval.quote:en met het openbaar veroer reizen IS ook vaak een heel gedoe!
Nou, ik ben helaas niet de gelukkige eigenaar van een heilige koe, maar ik ben het wel met je eens. Ik zou me jouw situatie wel kunnen voorstellen en ik kan me wel indenken dat ik een keer "nee" zou zeggen. Of om geld te vragen (voor benzine, verzekeringspremie, parkeergeld, houderschapsbelastijng). Of om voor te stellen om maar met de trein/taxi te gaan om zo te laten merken dat het niet vanzelfsprekend is dat IK (of JIJ) voor vervoer mag zorgen. Dat mag je naar mijn mening best ter sprake brengen. Vrienden zullen dat accepteren en wellicht inzien dat jij niet altijd de Bob wil zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:15 schreef Fling het volgende:
Mening gevraagd...
...
Dus ik zit me hier eigenlijk af te vragen of ik nou een kinderachtige zeikerd ben of dat het toch vreemd is dat er zo vanzelfsprekend van me wordt verwacht dat ik als hun persoonlijke chauffeur fungeer. Wat vinden jullie? En als het inderdaad niet normaal is, hoe raad je me aan om hiermee om te gaan? Ik wil de avond niet verzieken door hier een punt van te maken maar het begint me ondertussen toch aardig te storen...
Anders neemt ze rijlessen en koopt ze daarna een auto. OV'en is een keuze en dat het dan een gedoe is...tsja...het betekent niet dat jij haar om de haverklap mag gaan ophalen. Bovendien: 10 minuten lopen is nog niet zo erg!quote:Deze week vroeg ze ook of ik haar morgen (ze blijft slapen) even naar haar ouders kon brengen want "met de trein is zo'n gedoe"
Wellicht kun je morgen ff meelopen naar het station. Kun je nog even met je vriendin wat uitwisselen voordat je afscheid neemt en wellicht vindt zij het ook wel even lekker om naar het station te lopen. Wat al vaker is gezegd hier: als je het niet vertelt, zullen je vrienden en je vriendin niet weten dat je liever niet elke keer komt voorrijden als privé-chauffeur.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:42 schreef Fling het volgende:
[..]
Zo zou ik het ook niet exact gezegd hebben, een beetje tact bezit ik gelukkig nog wel
Maar misschien moet ik het morgen maar zeggen, voordat ze gaat. Ik weet niet of we met de auto weggaan vanavond maar anders inderdaad vragen of ze de parkeergarage wil betalen of zo. En voor de overigen verzin ik tegen die tijd nog wel wat. Het advies dat zij dan een extra rondje geven o.i.d. is ook wel goed idee. Maar ja, wat ik al zei, dat geld maakt me nog niet eens zoveel uit. Het is meer van 'jij hebt een auto dus kun je me mooi even halen en brengen, wat handig toch'.
ik ken het, zit ook met dit probleem. Bijna geen enkele vriend heeft een rijbewijs, en die 2 die dat wel hebben, lenen de auto van hun ouders en hoeven dus geen brandstof te betalen.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:15 schreef Fling het volgende:
Mening gevraagd...
Als ik met een vriend of een vriendin iets ga doen, dan komt het meestal wel zo uit dat de ene keer de één rijdt en de andere keer de ander. Maar ik heb ook vrienden die geen auto hebben en ik merk dat ze het allemaal vrij normaal vindt dat jij dan altijd rijdt, hen altijd ophaalt en ook weer wegbrengt. Benzinegeld wordt niet aangeboden en dat jij dan nooit een biertje kan drinken, staan ze ook niet bij stil.
Vanavond komt er een vriendin met de trein naar me toe en belt me net op of ik haar even van het station kan halen (10 minuten lopen). Deze week vroeg ze ook of ik haar morgen (ze blijft slapen) even naar haar ouders kon brengen want "met de trein is zo'n gedoe". Dat is ook niet zo ver hier vandaan (ik schat 20km) maar de vanzelfsprekendheid waarmee ze dat verwacht irriteert me. Het is toch 40 km bij elkaar, het kost me minstens een half uur en die auto loopt ook niet op water. En zo gaat dat eigenlijk bij al die 'autoloze' vrienden; alsof ze vinden dat jij maar mazzel hebt dat je een auto hebt en wanneer ze wat met jou gaan doen, daar ongelimiteerd gebruik van kunnen maken.
Dus ik zit me hier eigenlijk af te vragen of ik nou een kinderachtige zeikerd ben of dat het toch vreemd is dat er zo vanzelfsprekend van me wordt verwacht dat ik als hun persoonlijke chauffeur fungeer. Wat vinden jullie? En als het inderdaad niet normaal is, hoe raad je me aan om hiermee om te gaan? Ik wil de avond niet verzieken door hier een punt van te maken maar het begint me ondertussen toch aardig te storen...
ik zat eerst naar in het profiel van de ts te kijken wat voor leeftijd hij had, maar dat is hetzelfde als mij..... ik herken dit wel van vroeger toen er nog maar een paar mensen in de groep zaten die ne een rijbewijs en een auto hadden...quote:Op zondag 7 maart 2004 03:33 schreef wouter100 het volgende:
wat een zeur topic zeg! Als je een auto hebt heb je er ook geld voor en ben je sociaal voor je vrienden .. ophalen dus of anders auto laten staan!
doe niet zo kansloos en zeg er wat van. Als ze gaan zeiken erover zijn het je vrienden niet maar opvreters.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:15 schreef Fling het volgende:
Mening gevraagd...
als niemand een topic opend valt er ook weinig te doen hierquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:22 schreef Fliepke het volgende:
Zeg er eens gewoon wat over?
ipv hier een topic te openen?
Of niet natuurlijkquote:geef veel te veel, hij/zij zegt dan wel: joh das veel te veel en corrigeert het bedrag dan tot het "juiste bedrag".
ze vragen het toch? als ze het vanzelfsprekend zouden vinden zouden ze gewoon zeggen dat je ze moet komen ophalen/wegbrengen. misschien gaan ze het vanzelfsprekend vinden als je nooit nee zegt.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:15 schreef Fling het volgende:
Mening gevraagd...
Als ik met een vriend of een vriendin iets ga doen, dan komt het meestal wel zo uit dat de ene keer de één rijdt en de andere keer de ander. Maar ik heb ook vrienden die geen auto hebben en ik merk dat ze het allemaal vrij normaal vindt dat jij dan altijd rijdt, hen altijd ophaalt en ook weer wegbrengt. Benzinegeld wordt niet aangeboden en dat jij dan nooit een biertje kan drinken, staan ze ook niet bij stil.
Vanavond komt er een vriendin met de trein naar me toe en belt me net op of ik haar even van het station kan halen (10 minuten lopen). Deze week vroeg ze ook of ik haar morgen (ze blijft slapen) even naar haar ouders kon brengen want "met de trein is zo'n gedoe". Dat is ook niet zo ver hier vandaan (ik schat 20km) maar de vanzelfsprekendheid waarmee ze dat verwacht irriteert me. Het is toch 40 km bij elkaar, het kost me minstens een half uur en die auto loopt ook niet op water. En zo gaat dat eigenlijk bij al die 'autoloze' vrienden; alsof ze vinden dat jij maar mazzel hebt dat je een auto hebt en wanneer ze wat met jou gaan doen, daar ongelimiteerd gebruik van kunnen maken.
Precies. Wat ook weleens wil werken is die tank volgooien als die lui er bij zijn. "Goh, wat is die benzine toch duur tegenwoordig". En dan d'r op in haken....quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:39 schreef Koos_26 het volgende:
Zoals al eerder door iemand gezegd: ze realiseren zich waarschijnlijk niet wat een auto kost en dat jij ook wel eens wil drinken.
Gewoon met ze overleggen en degenen die moeilijk doen die rijden de volgende keer gewoon niet meer mee. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand hier moeilijk over doet. Dat is dan iig een echte profiteur en dus geen vriend.
Zeg gewoon dat je geen taxi bedrijf bent. misschien gaat er dan een lampje branden bij ze.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:15 schreef Fling het volgende:
Mening gevraagd...
Idd, huillie...hier op het forum wordt je bijdrage gewaardeert, maar misschien helpt het als je het tegen je vrienden zegt. Of je vrienden moeten FoK!kers zijn, dan is dit topic wel ok.quote:Op zondag 14 maart 2004 23:22 schreef Ingridh007 het volgende:
Je hebt gewoon waardeloze vrienden die niet nadenken over benzine kosten en de moeite die t jou kost.
En jij laat gewoon over j heen lopen :/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |