'Toegeven dat China onder de voet gelopen wordt' is geen argument.quote:Op vrijdag 9 april 2004 17:04 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Als ik of iemand anders met andere argumenten komt zegt hij gewoon dat het niet zo is. Ik kom trouwens de hele tijd al met argumenten. Ik heb volgens mij een verklaring voor zijn obsessie met onze 'smal-ogige-medemens'
Nou de Jappen hebben ze ook redelijk simpel verslagen, op een ander front bevochten ze zelfs nog op hetzelfde moment de Duitsers.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:34 schreef Wuder het volgende:
Nou.. Ik denk dat China net zo'n pittige tegenstander wordt als dat Japan was voor de VS in WW2!
De Chinezen zijn onmogelijk te verslaan!
De Jappen hebben de Chinezen niet verslagen.. Dus mijn Tweede klopt!quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:29 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou de Jappen hebben ze ook redelijk simpel verslagen, op een ander front bevochten ze zelfs nog op hetzelfde moment de Duitsers.
Dus je haalt je eigen uitspraak onderuit.
Dus of de Chinezen zijn een moeilijkere tegenstander als de Jappen dat waren of je tweede uitspraak klopt niet, zeg het maar![]()
Daar valt naturlijk over te twisten.quote:Op zondag 11 april 2004 15:30 schreef Wuder het volgende:
De Jappen hebben de Chinezen niet verslagen..
Het Chinese leger was nog steeds intact en konden de Japanners nog steeds zware verliezen toebrengen. De Chinezen zouden de Japanners zonder de hulp van de Amerikanen de Japanners uiteindelijk wel verslagen hebben, omdat Japan gewoon niet zo lang een oorlog kan volhouden!quote:Op zondag 11 april 2004 21:57 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Daar valt naturlijk over te twisten.
Daar klopt weinig van, als het Chineze leger gewoon nog intact was, dan was het Chineze land niet zolang bezet.quote:Op zondag 11 april 2004 22:13 schreef Wuder het volgende:
Het Chinese leger was nog steeds intact en konden de Japanners nog steeds zware verliezen toebrengen. De Chinezen zouden de Japanners zonder de hulp van de Amerikanen de Japanners uiteindelijk wel verslagen hebben, omdat Japan gewoon niet zo lang een oorlog kan volhouden!
Wie heeft het hier over bezetten? Het gaat over het Chinese leger.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:34 schreef Wuder het volgende:
De Chinezen zijn onmogelijk te verslaan! Je kunt hun leger zo erg kapot maken als je wilt, de bevolking eet jou als bezetter op...
bron?quote:En over de 'moderne' apparatuur van de VS. Alle soorten apparatuur van de VS zijn uitgetest tegen een veeeel zwakkere tegenstander! De Chinezen zijn echt niet zo zwak!
Ze hebben niet 10x zo veel mensen, dus het lijkt me sterk dat ze 10x zo veel steden hebben, verder heeft China alleen in het oosten een infrastructuur dat vergelijkbaar is met die van de VS. En verder kun je met die precisie bommen er wel voor zorgen dat die Chinezen zich niet makkelijk meer kunnen verplaatsen, door hun infrastructuur te vernietigen. Verder is luchtoverwicht enorm belangrijk. China is geen Vietnamese jungle (het grootste deel dan), dus kunnen de Amerikaanse jachtbommenwerpers naar hartelust Chinezen bombarderen.quote:De Tomahawks zijn misschien heel sterk en precies, maar om de Chinese leger (die verspreid is over heel China) te raken, heb je wel een stuk of 10 miljoen nodig.. De VS doet wel stoer met hun preciesie bombardementen, maar China heeft alle steden, infrastructuur en alle andere shit in het 10voud kwa aantal! De 10 grootste steden zijn net zo groot als New York!
Ik heb nog geen voorbeeld gezien. Misschien win je geen oorlog met Hyper-Moderne-10 miljoen per kogel-kostende-raketten, maar het draagt er zeker wel toe bij. Je hebt in ieder geval geen mensen nodig om het te besturen. Daar zit de kracht van High-tech rommel. Die kunnen immers onbeperkt geproduceerd worden. Verder is 150 000 troepen bijzonder weinig als aanvalsmacht. In Desert Storm hadden de Amerikanen nog 500 000 man nodig.quote:Dit was een klein voorbeeld van wat er mis zal gaan met de 'moderne' apparatuur van de VS. Met Hyper-Moderne-10 miljoen per kogel-kostende-raketten win je geen oorlog.. Een oorlog win je nog steeds met brute kracht. De Amerikanen dachten dat ze Irak wel onder zouden krijgen met een paar raketten, maar moesten toch een lullige 150.000 man sturen tegen een paar bosjesmannen met AKs..
Het Russische leger is bij lange na niet meer zo geavanceerd als het Amerikaanse.quote:En vergelijking tussen de Russische leger en de Chinese. De Russische is misschien geavanceerder, maar ze hebben totaal geen geld meer om die dingen te onderhouden! Alles zit te rotten in de opslag en alles wordt ook verkocht aan China.
Ik begrijp je zin niet helemaal, maar dat voorbeeld van de Nederlanders is bijzonder scheef. Ten eerste weet je niet of de Chinezen wel strijdend ten onder zullen gaan (daar heeft bijvoorbeeld nationalisme niets mee te maken omdat de Nederlanders in 1940 ook zo nationalistisch als wat waren), en ten tweede weet je (volgens mij) niet wat er in de Meidagen is gebeurd. Het Duitse offensief zat muurvast, dus gingen die Duitsers Rotterdam maar bombarderen, en dreigen dat ze dat met alle andere grote steden zouden doen. Daarom heeft het Nederlandse leger gecapituleerd.quote:Het is en blijft de sterkste tegenstander van China en zal ook niet binnen 5 dagen zoals de domme zielige Nederlanders laten overlopen in WW2! Nee, dan tenminste verzetten tot het eind!
Het was niet het Japanse leger dat de Amerikanen zo dwars zat, dat was de marine.quote:8 jaar tegen Japan, waarbij 50% van het Japanse leger in China was en waardoor Amerika het een stuk makkelijker kregen!
Maar vergeet niet dat de meeste bondgenoten van de VS wel gewoon goede vrienden zijn met China!quote:Op maandag 12 april 2004 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je vergeet dat zoon oorlog dan anders gevoerd gaat worden dan in irak in irak proberen ze de burgers te sparen in china zal dat niet gebeuren en zal het carpet bombing all the way zijn.
punt 3 is niet aan de orde want als hun bondgenoten meedoen en ook rusland (want die heeft het ook niet op de chinezen). zal het numeriek niet meer zoveel uitmaken. verder als rusland mijdoet zal de vs en eu het russische leger zo bewapen dat het aan de westerse standaart voldoet.
Tja ze zullen dus moeten kiezen. Maar ik denk wel dat ze voor de VS kiezen.quote:Op maandag 12 april 2004 13:57 schreef Wuder het volgende:
Maar vergeet niet dat de meeste bondgenoten van de VS wel gewoon goede vrienden zijn met China!
Dat hoeft op zich nog geen reden te zijn om niet voor de Amerikanen te kiezen. Maar ik denk wel dat Rusland neutraal blijft. Misschien de lachende derde ofzo.quote:De Russen hebben de Chinezen nodig om hun wapenindustrie aan de gang houden, aangezien de Chinezen de enige zijn die de peperdure apparatuur van hun kopen!
De Amerikanen zullen nooit hun B52's zonder ondersteuning laten vliegen over een land als China. Ze zullen eerst met tomahawks proberen de meeste Chinese vliegvelden plat te gooien, en daarna zullen ze pas met bemande vliegtuigen gaan aanvallen. Anders dan in China, tellen in de VS mensenlevens.quote:Verder heeft China zou carpet bombing geen goede oplossing zijn aangezien China intercepters en raketten heeft die de hoogte van de B-52 kunt bereiken. De Amerikaanse luchtoverwicht zal niet zo dominant zijn zoals je misschien zult denken. Er is genoeg SAM beschikbaar om de F16s neer te halen! Verder beschikt China over een paar jaar ook over een groot aantal Intercepters die makkelijk de F16s de baas kunnen.
Daar heb je een punt. Maar als China Taiwan gaat bestoken met raketten, zullen de Amerikanen zeker wat terug doen, en dan zijn de rapen echt gaar. Ik betwijfel of China daadwerkelijk zulke raketten zal inzetten (als er al zo'n oorlog komt)quote:Verder heeft Amerikan natuurlijk een land nodig dicht bij China om een groot invasie macht eerst aan land te krijgen ter voorbereiding. (Denk aan Taiwan of Korea) China beschikt echter over genoeg medium afstands raketten om bv. Taiwan binnen een paar minuten compleet plat te leggen en ik heb het hier niet over de onnauwkeurige SCUDS, maar over geavanceerde missles. De Patriots zijn goed, maar zijn ook niet perfect of in grote aantallen aanwezig om een golf van raketten tegen te houden!
De VS is ook druk bezig met allerlei nieuw defensie spul. Het begint weer op een soort wapenwedloop te lijken zo.quote:Ik zou als Amerika was China nu aanvallen, want de meeste geavanceerde spul zijn nog in aanbouw. Over een paar jaar, als die dingen aangeleverd zijn.... tja....
Vaderlandsliefequote:Op donderdag 29 april 2004 00:07 schreef AzN-Chino het volgende:
Waar slaat deze topic op? Alsof er oorlog komt tussen VS en China, Amerika durft niet eens ruzie te zoeken met Chinezen, zullen ze beter ook niet doen. China word binnen 15 jaar economische (elke jaar groeit de Chinese economie met 10%) en militaire grootmacht, met 1.4 miljard inwoners in China, en nog eens paar honderd miljoen Chinezen buiten China Mainland zelf (Taiwan, Singapore, HongKong, Amerika, Azië, Europa, Nederland, etc. bij elkaar opgeteld) ownen Chinezen de wereld....... maarja afwachten....
dat soort schepen zullen we steeds vaker gaan zien de VS en enkele EU-landen zijn ze ook aan het bouwenquote:Op zaterdag 1 mei 2004 10:26 schreef CeeJee het volgende:
De Chinese marine (officieel de Chinese Peoples Liberation Army Navy) heeft een nieuwe FAC bedacht:
[afbeelding]
Een beetje de boot uit Tomorrow Never Dies.
Haha, was het maar zo simpel!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 12:58 schreef spearor het volgende:
De amerikanen zouden ook gewoon de moslim-rebbellen in mongolie en het westen/noorden van China kunnen ondersteunen, zoals in Afganistan.
De corrupte chine legerleiders chanteren/omkopen om legerposities op te geven, of de eenheid opheffen zoals in Irak.
Nou opzich is het wel een idee, als de Koreanen/Russen/Indiers ook allemaal vanaf hun eigen kant aanvallen zijn de Ami's helemaal niet nodigquote:Op zaterdag 1 mei 2004 16:47 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Haha, was het maar zo simpel!![]()
Fast Attack Craft. Klein, snel bootje met 4 tot 8 raketten.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat soort schepen zullen we steeds vaker gaan zien de VS en enkele EU-landen zijn ze ook aan het bouwen
maar waar staat FAC voor
Ik denk niet dat de relaties tussen die landen en China zó slechts is, dat ze besluiten China aan te vallen.quote:Op zondag 2 mei 2004 01:42 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou opzich is het wel een idee, als de Koreanen/Russen/Indiers ook allemaal vanaf hun eigen kant aanvallen zijn de Ami's helemaal niet nodig![]()
Ach als de een begint, en ze hun kans schoon zien dan pakken ze allemaal wat ze kunnen, als jij het niet doet doen je buren het immers.quote:Op zondag 2 mei 2004 21:06 schreef U.F.O het volgende:
Ik denk niet dat de relaties tussen die landen en China zó slechts is, dat ze besluiten China aan te vallen.
korvet ... zo bijzonder is het niet, zullen ze ook wel uit europa gejat hebben we zijn ze hier immers druk aan het bouwen de laatste jarenquote:Op zaterdag 1 mei 2004 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat soort schepen zullen we steeds vaker gaan zien de VS en enkele EU-landen zijn ze ook aan het bouwen
maar waar staat FAC voor
Jawel, de gemiddelde Chinees heeft nog minder te makken dan de gemiddelde Pool.quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:38 schreef Wuder het volgende:
China is niet arm
Bron met percentages?quote:en het leger zit ook niet vol dienstplichtigen..
Zo'n gast zouden ze naar Rotterdam moeten sturen om te voorkomen dat de Antillianen aldoor de Chinezen overvallenquote:Let op de stoere mannen pose met mes tussen de tanden en Type 95 in de aanslag!
quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:43 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Jawel, de gemiddelde Chinees heeft nog minder te makken dan de gemiddelde Pool.![]()
Zo kan je het bekijken, maar je kunt het ook zo bekijken: Van de 1.2 miljard mensen zijn er 40% rijker dan de gemiddelde pool.. dus hoe arm is het land?
En verder moet je natuurlijk ook kijken naar welvaart en niet alleen naar BNP.
Ter vergelijking met Polen:
China BNP (2001): 4300
Polen BNP (2001): 8800
China Armoede (2001): 10%
Polen Armoede (2000): 18.4%
China Werkeloosheid (2001): 10%
Polen Werkeloosheid (2001): 16.7%
Aangezien de Chinese BNP met 9% per jaar groeit...
China is echt niet arm, als je China arm vindt, ben je óf wereldvreemd óf je bent niet in China geweest óf je bent vmbo óf je bent dom óf je bent alles hiervoor..
[..]
Bron met percentages?![]()
Ik kan even snel geen artikel vinden als bewijs, maar geloof me maar. Het is gewoon zo. Heb bijvoorbeeld connecties met provinciale bestuur in China en PAP, dus ik weet heel goed hoe alles daar te werk gaat!
En zowiezo je kunt toch wel logisch nadenken. De PLA bestaat uit 1.5 miljoen man. Ik weet niet hoe laag de dienstplicht ratio is om maar 1.5 miljoen man in dienst te nemen.... (China beschik over 300+ miljoen mannen geschikt voor dienst)
[..]
Zo'n gast zouden ze naar Rotterdam moeten sturen om te voorkomen dat de Antillianen aldoor de Chinezen overvallen![]()
Ach ja...
Sorry hoor mijn vriend, heb je de afgelopen 15 jaar ondergronds geleefd en heb je niets van de wereld opgepikt?quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:07 schreef HarigeKerel het volgende:
Zelf hecht ik eigenlijk niet zo'n waarde aan statistieken uit een land wat gevormt is naar de Sovjet-Unie.
Die bleken ook niet te kloppen en bestond er zogenaamd geen werkeloosheid.
Dat heb je nou eenmaal met landen die onder een dictatuur leven snel.
hij heeft het over verborgen werkeloosheid in de ussr was niemand werkeloos maar die stonden wel met zijn 10en te doen wat 1 westerling kanquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:17 schreef Wuder het volgende:
[..]
Sorry hoor mijn vriend, heb je de afgelopen 15 jaar ondergronds geleefd en heb je niets van de wereld opgepikt?
...
De Chinese economische systeem is gewoon kapitalistisch.. de statistieken mbt de economie zijn gewoon betrouwbaar..
En aangezien er in China geen plan-economie meer is..quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hij heeft het over verborgen werkeloosheid in de ussr was niemand werkeloos maar die stonden wel met zijn 10en te doen wat 1 westerling kan
Nee dat zie je fout, de laatste 15 jaar heb ik gewoon rond gelopen op deze aardbol en oa mij op een studie economie aan de uni gericht, en jij?quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:17 schreef Wuder het volgende:
Sorry hoor mijn vriend, heb je de afgelopen 15 jaar ondergronds geleefd en heb je niets van de wereld opgepikt?
Nee, dat is hij slechts deels en aangezien een deels kapatalistisch systeem niet echt bestaat maar het Amerikaanse en zelfs het Nederlandse er redelijk dicht bij in de buurt komen valt dit gewoon onder de niet kapitalistische systemen.quote:De Chinese economische systeem is gewoon kapitalistisch..
Dat mag jij denken, daar ben ik het iniedergeval niet mee eens.quote:de statistieken mbt de economie zijn gewoon betrouwbaar..
Mag ik vragen of je ooit uberhaupt in China bent geweest? Als je jouw ervaringen alleen maar berust op theoriën en boeken...quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:10 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nee dat zie je fout, de laatste 15 jaar heb ik gewoon rond gelopen op deze aardbol en oa mij op een studie economie aan de uni gericht, en jij?
[..]
Nee, dat is hij slechts deels en aangezien een deels kapatalistisch systeem niet echt bestaat maar het Amerikaanse en zelfs het Nederlandse er redelijk dicht bij in de buurt komen valt dit gewoon onder de niet kapitalistische systemen.
Wellicht dat het over een jaar of vijftien anders is.
[..]
Dat mag jij denken, daar ben ik het iniedergeval niet mee eens.
dit meen je toch niet serieus he?quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:38 schreef Wuder het volgende:
[afbeelding]
Let op de stoere mannen pose met mes tussen de tanden en Type 95 in de aanslag!
Waar ben je dan geweest?quote:Op donderdag 6 mei 2004 07:03 schreef HarigeKerel het volgende:
Ben wel eens in China geweest ja, happy now?![]()
Maar van jou heb ik ook nog geen feiten gelezen, geen dienstplichtigen? oh? bron?
China is nu een kapitalistisch land? oh? kom eens met een echte bron die state dat het een echt kapitalistisch land is nu, want iedere normale econoom barst in lachen uit bij zo'n uitspraak.
Verschillende plaatsen, de belangrijkste punten die iedereen wel kent en nog wat stadjes met hele moeilijke namen die allemaal op elkaar leken.quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:00 schreef U.F.O het volgende:
Waar ben je dan geweest?
China beschikt over een gemengde economie waar nog altijd een groot deel hetzelfde is als dat het 25 jaar geleden was.quote:En als het niet kapitalistisch is, wat is het volgens jou dan wel?
Wanneer ben je in China geweest en waar in China ben je geweest?quote:Op donderdag 6 mei 2004 07:03 schreef HarigeKerel het volgende:
Ben wel eens in China geweest ja, happy now?![]()
Maar van jou heb ik ook nog geen feiten gelezen, geen dienstplichtigen? oh? bron?
China is nu een kapitalistisch land? oh? kom eens met een echte bron die state dat het een echt kapitalistisch land is nu, want iedere normale econoom barst in lachen uit bij zo'n uitspraak.
Kom op, verblijd mij.
Je bent een Chinees en bent daar blijkbaar trots op, dat is prachtig, maar geen rede om de waarheid geweld aan te doen.
Zelfde al 25 jaar geleden?quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:09 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Verschillende plaatsen, de belangrijkste punten die iedereen wel kent en nog wat stadjes met hele moeilijke namen die allemaal op elkaar leken.
Best intressant hoor, maar niet echt wat het had moeten zijn... wellicht hebben we een andere keer meer tijd om alles te zien.
[..]
China beschikt over een gemengde economie waar nog altijd een groot deel hetzelfde is als dat het 25 jaar geleden was.
Doe nou niet aub alsof het niet waar is, het is zo irritant als van die figuren hun land in een soort dom nationalisme gaan ophemelen en doen alsof het Zweden of Japan is terwijl we het over China hebben, economisch gezien ergens tussen Zuid-Korea en Noord-Korea in qua ontwikkeling.
Niks om je voor te schamen maar wel de waarheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |