abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 8 maart 2004 @ 12:56:28 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17572467
quote:
Op maandag 8 maart 2004 12:51 schreef Megumi het volgende:
Lees dit boeken eens. Geeft een mooi beeld van de oosterse sq chineze kijk op oorlog voeren.
http://www.samurai.com/5rings/ Book of five rings
http://www.kimsoft.com/polwar.htm Sun Tzu The art of war.
eerste strookt niet meer met het tijdsbeeld (gaat meer over huurlingen dan over de huidige militaire verhoudingen) en de basisregels van de tweede staan aan de voet van vrijwel elk leger
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 maart 2004 @ 12:57:18 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17572477
Maak ik zelf wel uit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 8 maart 2004 @ 12:58:30 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17572495
quote:
Op maandag 8 maart 2004 12:57 schreef Megumi het volgende:
Maak ik zelf wel uit.
mij best hoor maar begin dan niet te jammeren dat het een domme discussie wordt
  maandag 8 maart 2004 @ 13:02:10 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17572542
quote:
Op maandag 8 maart 2004 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

eerste strookt niet meer met het tijdsbeeld (gaat meer over huurlingen dan over de huidige militaire verhoudingen) en de basisregels van de tweede staan aan de voet van vrijwel elk leger
Behalve dat van Amerika. Vandaar dat ze in Vietnam en Irak op hun bek zijn gegaan. Een van de belangrijkste onderdelen van het denken van Sun Tzu is dat oorlog voeren duur is. En de staat op langer termijn een grote schade oplevert. Dit is de ware onderliggende principe van Sun Tzu. En geen enkel modern westersland wat deze eeuw oorlog hefft gevoerd. Houd zich een deze principe. Met Amerika nu en de USSR vroeger als mooiste voorbeeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 8 maart 2004 @ 13:08:15 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17572616
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Behalve dat van Amerika. Vandaar dat ze in Vietnam en Irak op hun bek zijn gegaan. Een van de belangrijkste onderdelen van het denken van Sun Tzu is dat oorlog voeren duur is. En de staat op langer termijn een grote schade oplevert.
Sun Tzu zegt ook dat je je terug dient te trekken als overwinning niet meer mogelijk is, dat hebben de Amerikanen in Vietnam wel degenlijk gedaan.
Sun Tzu zegt ook dat je je vijand aan dient te vallen op het moment dat jij sterker bent dan hem dat doen ze in Irak ook.

Dat de vijand het uiteindelijk beter doet dan de Amerikanen (en dat is in beide kwesties up for debate) wil niet zeggen dat de grondbeginselen niet worden gevolgd.

bovendien hebben de Chinezen het tijdens de Korea oorlog er ook niet bijster goed vanaf gebracht.
quote:
Dit is de ware onderliggende principe van Sun Tzu. En geen enkel modern westersland wat deze eeuw oorlog hefft gevoerd. Houd zich een deze principe. Met Amerika nu en de USSR vroeger als mooiste voorbeeld.
leg dat voorbeeld is uit want mij ontgaat het 1 en ander.

en je kan niet beweren dat bv de Falklands oorlog is gevoerd om de winst
  maandag 8 maart 2004 @ 13:14:40 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17572711
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

Sun Tzu zegt ook dat je je terug dient te trekken als overwinning niet meer mogelijk is, dat hebben de Amerikanen in Vietnam wel degenlijk gedaan.
Sun Tzu zegt ook dat je je vijand aan dient te vallen op het moment dat jij sterker bent dan hem dat doen ze in Irak ook.

Dat de vijand het uiteindelijk beter doet dan de Amerikanen (en dat is in beide kwesties up for debate) wil niet zeggen dat de grondbeginselen niet worden gevolgd.

bovendien hebben de Chinezen het tijdens de Korea oorlog er ook niet bijster goed vanaf gebracht.
[..]

leg dat voorbeeld is uit want mij ontgaat het 1 en ander.

en je kan niet beweren dat bv de Falklands oorlog is gevoerd om de winst
Sun Tzu zegt ook dat je pas moet vechten als je de vijand en je zelf 100 procent kent. Hadden de Amerikanen zich aan dit principe gehouden dan waren ze niet eens aan de Vietnam oorlog begonnen. Omdat ze dan hadden geweten dat ze gingen verliezen.
  Moderator maandag 8 maart 2004 @ 13:16:35 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17572739
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Sun Tzu zegt ook dat je pas moet vechten als je de vijand en je zelf 100 procent kent. Hadden de Amerikanen zich aan dit principe gehouden dan waren ze niet eens aan de Vietnam oorlog begonnen. Omdat ze dan hadden geweten dat ze gingen verliezen.
nogmaals of ze verloren hebben staat nogal ter discussie dus wat dat betreft komt het nog wel overeen met sun tzu's shit.

en dan nog, als de Chinezen zo goed bij meneer Tsu in de leer waren geweest dan hadden ze zich nooit van zijn lang zal ze leven in de korea oorlog gemengd
  maandag 8 maart 2004 @ 13:18:21 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17572759
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:16 schreef sp3c het volgende:

[en dan nog, als de Chinezen zo goed bij meneer Tsu in de leer waren geweest dan hadden ze zich nooit van zijn lang zal ze leven in de korea oorlog gemengd
Helemaal mee eens. Echter verloren hebben ze niet. Want er is een Noord-Korea. Dus in dit conflict zijn er geen overwinnaars..
  Moderator maandag 8 maart 2004 @ 13:20:33 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17572793
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Echter verloren hebben ze niet. Want er is een Noord-Korea. Dus in dit conflict zijn er geen overwinnaars..
dat zie je verkeerd

Het doel van de chinezen was de verovering van Zuid Korea, het doel van de VS en VN detachementen was de herovering van Zuid Korea, als de VN niet zo'n halve zachte organisatie was er in 1954 een grandprix voor 40 tonners op het rode plein
pi_17573266
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zie je verkeerd

Het doel van de chinezen was de verovering van Zuid Korea, het doel van de VS en VN detachementen was de herovering van Zuid Korea, als de VN niet zo'n halve zachte organisatie was er in 1954 een grandprix voor 40 tonners op het rode plein
Het doel van de Chinezen was in eerste instantie het in stand houden van een bufferstaat tussen hun en Zuid-Korea en dat is ze gelukt. Hun pogingen de VN de zee in te drijven liepen uit op jammerlijke mislukkingen maar hebben ze wel een hoop opgeleverd aan de onderhandelingstafel. Dat ze daarbij een paar honderdduizend man verloren zullen ze niet echt wakker van gelegen hebben.
  maandag 8 maart 2004 @ 13:51:17 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17573349
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:47 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Dat ze daarbij een paar honderdduizend man verloren zullen ze niet echt wakker van gelegen hebben.
Dat denk ik ook niet. Mensen zat.
  Moderator maandag 8 maart 2004 @ 13:56:08 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17573468
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:47 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Het doel van de Chinezen was in eerste instantie het in stand houden van een bufferstaat tussen hun en Zuid-Korea en dat is ze gelukt. Hun pogingen de VN de zee in te drijven liepen uit op jammerlijke mislukkingen maar hebben ze wel een hoop opgeleverd aan de onderhandelingstafel. Dat ze daarbij een paar honderdduizend man verloren zullen ze niet echt wakker van gelegen hebben.
ik durf dat wel te betwisten

Noord Korea had manschappen zat, die zaten echt niet te wachten op die paar Chinezen ... als de Chinezen daadwerkelijk enkel het voortbestaan van Noord Korea voor ogen hadden dan hadden ze het met materiele steun ook voor elkaar kunnen krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 08-03-2004 13:58:33 (stupid typ0) ]
pi_17575065
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik durf dat wel te betwisten

Noord Korea had manschappen zat, die zaten echt niet te wachten op die paar Chinezen ... als de Chinezen daadwerkelijk enkel het voortbestaan van Noord Korea voor ogen hadden dan hadden ze het met materiele steun ook voor elkaar kunnen krijgen.
Het Noord-Koreaanse leger was na de landing bij Inchon en de herovering van Seoul volkomen verslagen. De oorlog werd tot dan toe voor ze gevoerd door een harde kern van NK veteranen die aan de zijde van Mao in China haden gevochten en hun T34 tanks. Wat er daar nog van over was zat bij Pusan, heel ver bij Noord-Korea vandaan. In Noord-Korea zelf was er nauwelijks een georganiseerd leger aanwezig dat iets met Chinees materiaal wat zou kunnen doen tegen de invasie.

Leestip: This Kind Of War van L.E. Fehrenbach, erg goed boek over de Koreaanse oorlog.
pi_17575110
Gaat dit nu over Sun Tsu en de hedendaagse toepassingen daarvan of over de kansen van het Chinese leger?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  Moderator maandag 8 maart 2004 @ 15:15:04 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17575181
quote:
Op maandag 8 maart 2004 15:09 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Het Noord-Koreaanse leger was na de landing bij Inchon en de herovering van Seoul volkomen verslagen. De oorlog werd tot dan toe voor ze gevoerd door een harde kern van NK veteranen die aan de zijde van Mao in China haden gevochten en hun T34 tanks. Wat er daar nog van over was zat bij Pusan, heel ver bij Noord-Korea vandaan. In Noord-Korea zelf was er nauwelijks een georganiseerd leger aanwezig dat iets met Chinees materiaal wat zou kunnen doen tegen de invasie.
allicht, maar het was bekend dat de VN op de 38ste breedtegraad zouden stoppen en de Amerikanen het er in hun eentje niet nog is op wilden wagen.
materiele ondersteuning met de dreiging van die x honderdduizend mannen die klaar stonden om in te springen was meer dan genoeg geweest om de noord koreaanse staat te waarborgen.

uiteindelijk is het ook zo gegaan alleen zijn ze veel soldaten kwijtgeraakt in the proces en dat had niet gehoeven tenzij het plan de vernietiging van Zuid Korea omhelsde (en dus is gefaald).
quote:
Leestip: This Kind Of War van L.E. Fehrenbach, erg goed boek over de Koreaanse oorlog.
ik was het aan het lezen maar ik kan het niet meer vinden
  Moderator maandag 8 maart 2004 @ 17:10:58 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17578059
anyways terug ontopic

nieuwste jachtvliegtuig, nog prototype maar schijnt vrij aardig te vliegen

http://www.aeronautics.ru/news/news002/news095.htm
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:37:35 #67
36552 Don_vito_
For The King!!!
pi_17595018
De kracht van amerika is gewoon het electronica ,
als je nou al de satalieten neerknalt dan is elke leger zwak, het grootste leger wint meestal de battle als men met zijn allen een aanval doen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:43:56 #68
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17595115
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:10 schreef sp3c het volgende:
anyways terug ontopic
[afbeelding]
nieuwste jachtvliegtuig, nog prototype maar schijnt vrij aardig te vliegen

http://www.aeronautics.ru/news/news002/news095.htm
Ziet er een beetje uit als een kruising tussen de Eurofighter, Gripen en de Rafale...

Al wordt er volgens die site meer vergeleken met de minder bekende Israëlische Lavi.
The Internets, I needs it..
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 13:04:58 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17595574
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:43 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Ziet er een beetje uit als een kruising tussen de Eurofighter, Gripen en de Rafale...

Al wordt er volgens die site meer vergeleken met de minder bekende Israëlische Lavi.
volgens mij was het project origineel gebaseerd op de Lavi (Mirage 2000?) maar hebben ze het 1 en ander van de Eurofighter en de F16 in het airframe verwerkt

voor zover ik weet lijkt hij van binnen vooral nog erg veel op de Lavi
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:08:31 #70
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17595661
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij was het project origineel gebaseerd op de Lavi (Mirage 2000?) maar hebben ze het 1 en ander van de Eurofighter en de F16 in het airframe verwerkt

voor zover ik weet lijkt hij van binnen vooral nog erg veel op de Lavi
Tja, was mijn eerste indruk, want ik ken(de) die Lavi niet eens.
The Internets, I needs it..
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 13:53:55 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17596758
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:08 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Tja, was mijn eerste indruk, want ik ken(de) die Lavi niet eens.
ja bestaat ook niet meer, project was te duur geloof ik maar volgens mij is het gebaseerd op de mirage 2000
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:18:41 #72
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_17598954
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja bestaat ook niet meer, project was te duur geloof ik maar volgens mij is het gebaseerd op de mirage 2000
De Lavi was gebaseerd op de F-16. Het grote zichtbare verschillen zijn de delta-wing en de canards. De Lavi had veel problemen, zowel van financieel als technische aard. De VS voerde ook druk uit op de Israelische regering omdat de export van Amerikaanse toestellen in gevaar kwam.

Als de VS China wilt aanvallen dan is nu het juiste moment: De Chengdu J-10 is er nog niet. En ze hebben nog geen vliegdekschip. Maar wat niet vergeten moet worden zijn de 70+ Su-30MKK vliegtuigen die onlangs zijn aangeschaft. Ik weet niet in hoeverre de Chinezen bekend zijn met dit toestel want op zich kunnen de Amerikanen het best hebben met hun zooi die overigens meer ervaring hebben.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 15:21:42 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17599025
ah hij weet het

zo onwaarschijnlijk is een VS/China conflict overigens niet, Taiwan zal zich 1 dezer dagen officieel afscheiden van China en China heeft al laten weten dat ze hier met militair geweld op zal reageren, de Amerikanen hebben op hun beurt laten weten dat ze zullen helpen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:52:01 #74
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17599834
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:21 schreef sp3c het volgende:
ah hij weet het

zo onwaarschijnlijk is een VS/China conflict overigens niet, Taiwan zal zich 1 dezer dagen officieel afscheiden van China en China heeft al laten weten dat ze hier met militair geweld op zal reageren, de Amerikanen hebben op hun beurt laten weten dat ze zullen helpen
En China gaat de komende jaren steeds meer zijn plaats als reus opeisen op het wereldtoneel.

Ben benieuwd...
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17601083
quote:
Op maandag 8 maart 2004 12:17 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ik merk hier toch dat sommige C&C spelers denken dat ze heel wat kennis van zaken hebben
Hahahaha ik ben ook een C&C Generals speler en ik merk et ook

ff nuke afvuren en dan 6 minuten w88 en dan weer eentje .... wil je er nog 1 ?? nou bouw nog een paar power plants en 5000$ en je hebt na een paar minuten nog 1tje
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 16:44:52 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17601319
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:36 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Hahahaha ik ben ook een C&C Generals speler en ik merk et ook

ff nuke afvuren en dan 6 minuten w88 en dan weer eentje .... wil je er nog 1 ?? nou bouw nog een paar power plants en 5000$ en je hebt na een paar minuten nog 1tje
en 500 comanches
pi_17601456
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

en 500 comanches
50 Auroras
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 16:54:56 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17601578
nee die dingen vind ik lomp
pi_17601650
Godsklere, dat wordt mooi wel de grootste oorlog ooit. Met zulke getallen tegenover elkaar. Een oorlog om Taiwan is eigenlijk te zot voor worden, want als beiden (VS én China) daar om gaan knokken, dan vallen er ongetwijfeld meer doden dan Taiwan inwoners heeft. Puur utilistisch gezien, is zo'n hele oorlog het niet eens waard om te vechten. Dan nog maar afwachten of wij in Europa ook ooit nog chinezen zullen zien (op de bekende immigrant na natuurlijk...). Gelukkig is het taaiste volk op aarde (de Russen) er gelukkig nog om ze ff tegen te houden.
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 17:16:31 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17602213
22 miljoen doden lijkt me wat aan de forse kant, dan moet er idd echt met kernbommen heen en weer geslingerd gaan worden
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:19:40 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17602291
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:56 schreef b_polite het volgende:
Godsklere, dat wordt mooi wel de grootste oorlog ooit. Met zulke getallen tegenover elkaar. Een oorlog om Taiwan is eigenlijk te zot voor worden, want als beiden (VS én China) daar om gaan knokken, dan vallen er ongetwijfeld meer doden dan Taiwan inwoners heeft. Puur utilistisch gezien, is zo'n hele oorlog het niet eens waard om te vechten. Dan nog maar afwachten of wij in Europa ook ooit nog chinezen zullen zien (op de bekende immigrant na natuurlijk...). Gelukkig is het taaiste volk op aarde (de Russen) er gelukkig nog om ze ff tegen te houden.
De Chinezen zijn nooit onze kant op gekomen. Dat waren de Mongolen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:22:50 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17602372
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:16 schreef sp3c het volgende:
22 miljoen doden lijkt me wat aan de forse kant, dan moet er idd echt met kernbommen heen en weer geslingerd gaan worden
En laten we hopen dat beide partijen het verstand hebben daar dus niet aan te beginnen.
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 17:36:45 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17602695
ik ben eerlijk gezegd van mening dat dit niet meer te voorkomen is, niet door de partijen in kwestie iig.
het conflict zit er aan te komen dat is imo 1 ding dat zeker is alle partijen hebben op een dusdanige wijze uitspraken en toezeggingen gedaan dat ze het gewoonweg niet meer kunnen maken deze niet hard te maken.
Taiwan wordt onafhankelijk, China zal dit niet pikken en Amerika zal Taiwan te hulp schieten.

de vraag is alleen nog in welke mate, blijft het bij kleine schermutselingen op zee of gaat China over tot een fullscale invasie van Taiwan, gaat Amerika na die invasie over op een invasie van China of houden ze het bij Taiwan.

Ik hoop dat de VN voor die tijd zijn hoofd uit zijn aars haald en stopt met doen alsof er staat te gebeuren daar, als de VN borg staat voor de onafhankelijkheid is de kans imo nog relatief groot dat China zich erbij neerlegt
pi_17602869
quote:
Op maandag 8 maart 2004 08:51 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Die bestaan inmiddels al sinds de tweede wereldoorlog.
Het moment voor een aanval zou nu zijn, die onderzeeboten (het zijn er nog maar een paar) liggen voornamelijk in de havens omdat de onervaren crew er steeds een potje van maakt.
Als de Russen meedoen is het nog mooier want die hebben vast wel een trucje achter de hand om ze onschadelijk te maken.

En je zal inderdaad mogelijk een paar steden (deels)verliezen, maar de meeste landen kunnen dat wel aan op de langere termijn.
Vandaar dat de V.S. start wars weer heeft opgestart.
Op dit moment is er geen afdoende methode om een ballistische raket op een verantwoorde manier te stoppen.
De methode die nu wordt toegepast is het opblazen van een andere ballistische raket in de ruimte om zo de vijandelijke raket kapot te laten gaan in het schroot dat er dan hangt. Dit werkt erg goed alleen niet goed genoeg, Ik denk niet dat er ook maar een zinnig mens is die dit zal en wil riskeren. Alleen de grootste achterlijke idioten die denken dat het verliezen van een paar steden geen grote consequenties hebben op de langere termijn zullen dit zelfs maar overwegen.
First we thought the PC was a calculator, Then we found out how to turn numbers into letters, and we thought it was a typewriter. Then we discovered graphics, and we thought is was a television. With the World Wide Web, we've realized it's a brochure.
pi_17602949
Dat leuke starwars project heeft geen enkele zin als er 10000+ nukes je kant op komen.
Sold my Soul to Sony
  woensdag 10 maart 2004 @ 15:33:09 #86
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17623790
Whuehehehehe.
Met nukes over en weer en we winnen het wel, ja ja jongens, droom lekker verder.

Als het puntje bij paaltje komt dan wordt er NIET met kernwapens gesmeten, de VS had in 45 een monopoly op die dingen, maar dat is al ruim 50 jaar het geval niet meer.
En bovendien wil ik wel wedden dat als de US gaat schieten met hun raketten dat Noord Korea ook de gehel voorraad Nodongs en Taepodungs de lucht in jaagt.
Aangezien het enige land binnen berijk Japan of Zuid Korea is krijg je daar sowieso ruzie mee.
Japan heeft zich namelijk het recht voorbehouden op een pre emptive strike als het vermoeden bestaat dat Noord Korea kernwapens gaat schieten.
Zuid Korea zal waarschijnlijk ook binnen een wip en een zucht dat mijnenveld overstekenen en de radioactieve resten van Noord Korea platschieten, Japan, Korea, China en de VS zijn allemaal een grote radioactieve kankerzooi geworden en we gaan er allemaal aan.

Nee jongens, China heeft gewoon een grote bek, net als Amerika.
Ze durven Noord Korea niet eens aan.
Maar geen van beide partijen is zo gek om met elkaar te gaan knokken, 12 vliegdekschepen in je kont gepropt krijgen zal zelfs China een flinke pil vinden, net als 30 miljoen man voor de yankees een te grote hamburger is om alleen te kunnen opvreten, de NATO waagt zich écht niet aan het kunstje, die zullen wel gek zijn.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17624993
ook al heb je een leger van 20 miljoen man ofzo, wat wil je daarmee doen zondertechnologie??
ik geloof wel dat de chinese vliegtuigen al worden platgegooig als ze niet eens zijn opgestegen...
de vs hebben de technologie gewoon terwijl china nog aan het ontwikkelen is.
de vs gooien alles plat vanuit 10 km hoogte ofzo terwijl de chinezen met ak's naar boven schieten ofzo? tegenwoordig gaat het om luchtoverwicht...
als het gelijk een landoorlog wordt, dan zullen de chinezen wel zeker winnen, maar oorlog is zee en lucht en land! en als de vs china binnenvallen zullen toch al een paar maanden zijn verstreken nadat ze de luchtcampagne zijn begonnen...
china de vs verslaan???? denk t niet
maar ik weet wel zeker dat het over 15 jaar wel gaat lukken, china gaat vooruit, maar is er ngo niet
pi_17625211
Vertel me dan eens een reden waarom china, als het wordt aangevallen door de VS geen nukes zou gebruiken???? Aangezien de VS sterker is (betwijfel ik maargoed) zou het hun laatste redding zijn.
Sold my Soul to Sony
pi_17629066
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:33 schreef Jebus het volgende:
Vertel me dan eens een reden waarom china, als het wordt aangevallen door de VS geen nukes zou gebruiken???? Aangezien de VS sterker is (betwijfel ik maargoed) zou het hun laatste redding zijn.
dat denk ik ook, als ze denken te verliezen dan zullen ze gebruiken. Want de atoombom blijft een vergeldingswapen.
Het komt er dus op neer dat geen van beide landen zal winnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_17632445
[offtopic] Piro Respect voor je handtekening , alleen dat is ook het geval bij FOKK! [/offtopic]
pi_17641210
Ik denk... dat china ten eerste over massale manschappe beschikt... maar dat ze ook nog wel hightech achter de rug hebbe... Ik kan me moeilijk voorstellen dat china, een land dat zo veel geld pompt in andere zaken dan haar bevolking geen stiekeme hightech dingen heeft hoor
  Moderator donderdag 11 maart 2004 @ 12:20:21 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17641565
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:33 schreef Jebus het volgende:
liever een bezet land dan een radioactief land
  donderdag 11 maart 2004 @ 12:41:13 #93
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17641903
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:25 schreef the_Napster het volgende:
ook al heb je een leger van 20 miljoen man ofzo, wat wil je daarmee doen zondertechnologie??
ik geloof wel dat de chinese vliegtuigen al worden platgegooig als ze niet eens zijn opgestegen...
de vs hebben de technologie gewoon terwijl china nog aan het ontwikkelen is.
de vs gooien alles plat vanuit 10 km hoogte ofzo terwijl de chinezen met ak's naar boven schieten ofzo? tegenwoordig gaat het om luchtoverwicht...
als het gelijk een landoorlog wordt, dan zullen de chinezen wel zeker winnen, maar oorlog is zee en lucht en land! en als de vs china binnenvallen zullen toch al een paar maanden zijn verstreken nadat ze de luchtcampagne zijn begonnen...
china de vs verslaan???? denk t niet
maar ik weet wel zeker dat het over 15 jaar wel gaat lukken, china gaat vooruit, maar is er ngo niet
Binnenvallen betekent over het algemeen óók dat je landoverwicht moet halen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17702434
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:21 schreef sp3c het volgende:
Taiwan zal zich 1 dezer dagen officieel afscheiden van China
Haha, dit zal echt niet gebeuren.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_17717228
alleeee, ik geloff echt dat china heel veel geheime militaire projecte hebben
  zondag 14 maart 2004 @ 23:42:55 #96
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17720637
quote:
Op zondag 14 maart 2004 21:39 schreef Kondros het volgende:
alleeee, ik geloff echt dat china heel veel geheime militaire projecte hebben
Zou Nederlands onderwijs hier onderdeel van zijn?
  Moderator maandag 15 maart 2004 @ 11:23:56 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17726317
quote:
Op zondag 14 maart 2004 03:48 schreef U.F.O het volgende:

[..]

Haha, dit zal echt niet gebeuren.
lol

dan vraag ik me af waar al die grondswetswijzigingen voor dienen
pi_17754720
Is het Chinese leger qua technologie wel inferieur aan de Amerikaanse?
Volgens mij is de Type 98 tank in bijna alle opzichten gelijk aan of superieur aan de M1A2 , heeft zelfs een high powered laser om de optische systemen van een vijandelijke tank aan te vallen.
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 15:43:42 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17754891
het chineze leger ligt als het goed is nog een jaar of 10 achter op het westen maar ze zijn aan het inlopen (mede dankzij krimpende budgetten hier, de Amerikanen liggen wat verder vooruit).
  dinsdag 16 maart 2004 @ 19:40:39 #100
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17760264
Als het conventioneel uitgevochten gaat worden heeft china geen schijn van kans. Oude tanks bijvoorbeeld schieten gewoon niet door de nieuwe keramische bepantsering van ultra moderne amerikaanse tanks. Die oude russische migs worden als muggen uit de lucht gehaald door de JSF ( de goede versie... niet de 'slechtere' die aan nederland verkocht is ). Met die ouwe chinese sloepen wordt door de amerikaanse cost guard afgerekend . En de chinese soldaat stelt niks voor met zijn 50 kilo .

Als het op nukes aankomt heeft china geen schijn van kans, de hele chinese oostkust zal volzitten met amerikaanse onderzeers en dan de B-52's
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')