Jij bent vast nog nooit in China geweest!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:42 schreef Xternal het volgende:
Ik denk dat dat wel meevalt. Je moet niet vergeten dat de Chinezen gigantisch onderdrukt worden door hun regering. Als Amerika het even handig aanpakt, geven die 30 miljoen man zich binnen no-time over omdat het moraal gigantisch laag is.
Beetje dom. Zouden ze met het leger verliezen. Dan hebben ze altijd nog de beschikking over kernwapens. Denk dat de VS of welk ander land dan ook hun vingers niet aan deze draak willen branden.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:36 schreef Xternal het volgende:
[..]
Gewoon, even puur hypothetisch ... Ik denk namelijk dat die Chinezen geen schijn van kans maken!
nah weet ik wel zekersquote:Op zondag 7 maart 2004 12:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Beetje dom. Zouden ze met het leger verliezen. Dan hebben ze altijd nog de beschikking over kernwapens. Denk dat de VS of welk ander land dan ook hun vingers niet aan deze draak willen branden.
Daarnaast hebben de chinezen net als de VS icbm's en atoomonderzeers. Dus terugslaan is er altijd bij. Waardoor bijde partijen uiteindelijk zullen verliezen.quote:Op zondag 7 maart 2004 17:36 schreef MrFl0ppY het volgende:
<knip>
als USA dit wil winnen zullen ze.. en ze willen ze zo min mogelijk eigen slachtoffers maken. in 1 keer het hele land platleggen door meerdere (tacktiese) nukes af te vuren in 1 aanval. anders zal het iig lang duren... maarja ik schat de kanse nie groot da ze nukes gebruiken niet hoog omdat de hele wereld hier tegen is.. maar een kat in het nouw..
Echt goed werkende wapens om dit soort wapens te stoppen zijn er nog niet. Zou ik als ik de VS was dit het risico niet willen lopen deze wapens alsnog op je kop te krijgen. Daarnaast heeft China een programma gestart om zijn leger moderner te maken. Dus binnen enkele jaren vewacht ik dat China op het gebied van de conventionele oorlogsvoering aanzienlijk sterker zal zijn.quote:Op maandag 8 maart 2004 02:04 schreef HarigeKerel het volgende:
Veel kernonderzeeboten met ICMB's heeft China niet dus die zou je in een grote aktie kunnen uitschakelen.
Die bestaan inmiddels al sinds de tweede wereldoorlog.quote:Op maandag 8 maart 2004 08:34 schreef Megumi het volgende:
Echt goed werkende wapens om dit soort wapens te stoppen zijn er nog niet.
gellukkig zijn amerikanen best pragmatisch en niet te beroerd om het onconventioneel aan te pakken indien nodig.quote:Op maandag 8 maart 2004 08:53 schreef Robert_Jensen het volgende:
China kan 30.000.000 man bewapenen binnen een aantal weken.
Inmogelijk voor de VS om China te verslaan in een conventioneel 1-1 gevecht. Dat wordt hetzelfde als Duitsland zich kapotliep in Rusland. Zowel de Amerikanen nu als de Duitsers toen waren militair superieur aan hun tegenstander, maar de tegenstander had simpelweg teveel manschappen, land en resources. Onmogelijk te winnen gevecht.
china kan 30.000.000 man op de been brengen, bewapenen is een heel ander verhaalquote:Op maandag 8 maart 2004 08:53 schreef Robert_Jensen het volgende:
China kan 30.000.000 man bewapenen binnen een aantal weken.
Inmogelijk voor de VS om China te verslaan in een conventioneel 1-1 gevecht. Dat wordt hetzelfde als Duitsland zich kapotliep in Rusland. Zowel de Amerikanen nu als de Duitsers toen waren militair superieur aan hun tegenstander, maar de tegenstander had simpelweg teveel manschappen, land en resources. Onmogelijk te winnen gevecht.
je haalt 2 soorten van oorlog voeren door elkaar. te weten conventionele oorlog en antipartizanen/antigeurilla operatiesquote:Op maandag 8 maart 2004 10:25 schreef Megumi het volgende:
Als elke burger in China met een steek of slag wapen wordt bewapend zouden ze een conventionele oorlog altijd winnen. Zij het met zeer hoge verliezen. Gewoon het aantal is voldoende. Mooi voorbeeld is natuurlijk Irak. Want dat krijgen de Amerikanen al niet voorelkaar. Laat staan China.
klinkklare onzinquote:Op maandag 8 maart 2004 10:25 schreef Megumi het volgende:
Als elke burger in China met een steek of slag wapen wordt bewapend zouden ze een conventionele oorlog altijd winnen. Zij het met zeer hoge verliezen. Gewoon het aantal is voldoende. Mooi voorbeeld is natuurlijk Irak. Want dat krijgen de Amerikanen al niet voorelkaar. Laat staan China.
Tja. Eigenlijk is dit gewoon een domme discussie geworden. Want de VS zal China nooit aanvallen. Tenzij de VS ook zelf kapot wil gaan.quote:Op maandag 8 maart 2004 10:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
klinkklare onzin
weet je wat het verschil in bereik van een steek of slagwapen en een assault rifle is?
weet je hoeveel kogels je met een assault rifle kunt afvuren voordat je die afstand hebt kunnen overbruggen?
weet je wat handgranaten zijn?
hoeveel denk je met een steek of slagwapen tegen een tank/pantservoertuig uit te kunnen richten?
kan nog wel ff doorgaan
reageer dan gewoon niet en laat de rest die het wel interessant vind zijn gang gaan ipv onzin te postenquote:Op maandag 8 maart 2004 12:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja. Eigenlijk is dit gewoon een domme discussie geworden. Want de VS zal China nooit aanvallen. Tenzij de VS ook zelf kapot wil gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |