abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 mei 2002 @ 23:09:03 #51
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4075124
quote:
Op zondag 05 mei 2002 22:15 schreef bixister het volgende:
ik heb vanavond nog 'n danoontje gegeten.
Ik ook!

Zou het toeval zijn?

.

pi_4091995
En op 6 mei 2002 is de democratie overleden!

Een één of ander looser die Pim Fortuyn heeft doodgeschoten

pi_4147727
quote:
Martin van Amerongen (60) overleden

Martin van Amerongen, hoofredacteur van De Groene Amsterdammer is op zestigjarige leeftijd overleden. De mede-oprichter van het Republikeins Genootschap overleed in zijn woonplaats Amsterdam. Dat heeft het opinieblad bekendgemaakt. Van Amerongen stierf vanmorgen om acht uur in zijn eigen huis. Hij was ernstig ziek.

Van Amerongen begon zijn journalistieke loopbaan als redacteur bij de Friese editie van Het Vrije Volk. Daarna werkte hij negentien jaar bij Vrij Nederland. Hij schreef ook ongeveer twintig boeken over cultuur, politiek en cultuurpolitiek. Daarnaast was hij ook columnist voor De Journalist en hoofdredacteur van de Uitkrant.

De Groene is vandaag juist voor het eerst als dagblad verschenen omdat het weekblad 125 jaar bestaat. Tot en met vrijdag komt De Groene als ochtendkrant uit.

Groene Amsterdammer: http://www.groene.nl
Bron: http://www.omroep.nl/nos/nieuws/index_or.html

zaterdag 25 mei 2002 @ 18:58:34 #54
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4322830
Bart de Graaff (35) overleden
Oprichter en voorzitter Bart de Graaff van BNN is overleden. Hij kampte vanaf zijn 10de met een ernstige nierziekte. De afgelopen weken lag hij wegens een buikvliesontsteking in het ziekenhuis. Een operatie baatte niet meer. De Graaff is 35 jaar geworden.

De Graaff begon zijn loopbaan bij de televisie in 1988 bij Veronica als presentator van het kinderprogramma B.O.O.S. Later begon hij bij die omroep het jongerenprogramma BNN waarmee hij na een aantal jaar een poging deed een publieke omroep te beginnen.

In 1998 had BNN voldoende leden en werd De Graaffs droom werkelijkheid

pi_4324123
quote:
Op woensdag 10 april 2002 11:41 schreef Sphere het volgende:
Conny Vandenbos overleden

AMSTERDAM - "Gezondheid is belangrijker dan uiterlijk", zei Conny Vandenbos vorig jaar toen ze verklaarde waarom ze na veertig jaar weer aan een comeback werkte. "Als je in Nederland als artiest ouder wordt, lijk je voor de platenmaatschappijen niet meer te bestaan. Er is weinig respect voor oudere artiesten. Terwijl wij behalve ervaring vaak nog heel veel energie hebben. Ik doe fitness, loop hard en verzorg mijn lichaam goed. Ik weiger alleen een face lift. Maar dat ik zo nog jaren mee kan, ga ik bewijzen."

Conny, die nog zoveel wilde en 11 mei aanstaande bijvoorbeeld zou zingen op het alternatieve songfestival, heeft niet lang van haar muzikale terugkeer mogen genieten. Afgelopen zondag is ze na een ziekbed van een week overleden. Haar gouden stem zwijgt.

Het laatst werd ze geboekt door Harry Klooster die ook haar jubileumconcert vorig jaar in het Kurhaus organiseerde: "Ik ben enorm geschrokken van haar overlijden. Ik wist wel dat ze ziek was. Maar we praatten daar niet over. Zij wilde geen conclusies trekken tot er uitslagen van onderzoeken waren. Ik weet dat ze verschrikkelijk veel pijn had in haar rug. Maar Conny was een doorzetter. Ze klaagde nooit."

De eeuwig jeugdig ogende Conny Vandenbos schreef lichte muziekgeschiedenis met evergreens als 'Roosje m'n roosje', 'Sjakie van de Hoek' en 'Ik ben gelukkig zonder jou'. Vorig jaar september kwam er nog een nieuwe CD van haar uit. Met oud werk, maar ook met nieuwe chansons. De cd werd geproduceerd door Niels Hermes van Ten Sharp. Tegelijk met de cd was er een single 'de zin van mijn leven'.

Conny toen: "Het is een lied over afscheid. Ik heb ervaren hoe moeilijk afscheid nemen is met de dood van mijn man Ger Faber, met wie ik 35 jaar getrouwd was. Ik heb het heel moeilijk gehad met zijn dood. Hij was mijn steun en toeverlaat. Mijn manager ook. En als ik een moeilijke beslissing moet nemen, raadpleeg ik hem altijd in mijn hoofd. Hij geeft me nu de kracht om door te gaan. Zingen is mijn lust en mijn leven en dat ga ik dus weer doen."

Conny Vandenbos, die 65 is geworden, werd in Den Haag geboren als Conny Hollestelle. Ze begint haar carrière in het Avro-kinderkoor. Na haar optreden op het Knokkefestival in 1961 krijgt ze een platencontract en maakt ze haar opwachting in de eerste aflevering van de Rudi Carrell show.

Haar uitzending naar het Eurovisie songfestival zorgt ervoor dat ze als zangeres serieus wordt genomen. In 1966 scoort ze haar eerste hit met Ik Ben Gelukkig zonder Jou. Haar grote jaren waren de jaren zeventig waar de zangeres met de korte rode krullenbos een aantal grote Nederlandstalige hits scoorde.

Haar zoon, andere naaste familieleden, Bennie Nijman en Hans van Willigenburg zijn vanmorgen bij het zeer kleine gezelschap dat Conny Vandenbos naar haar laatste rustplaats brengt. Connie is herenigd met de man die ze zo liefhad.

[afbeelding]

Bron

Ik lees dit topic nu voor het eerst dus het valt me nu pas op. Kan iemand me vertellen waarom er onder een overlijdensbericht van Conny Vandenbos een foto staant van Conny Breukhoven (alias Vanessa)?
A mind with a heart of it's own
  zondag 26 mei 2002 @ 01:03:09 #56
272 R@b
No-nonsens
pi_4327623
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 21:05 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik lees dit topic nu voor het eerst dus het valt me nu pas op. Kan iemand me vertellen waarom er onder een overlijdensbericht van Conny Vandenbos een foto staant van Conny Breukhoven (alias Vanessa)?

Ik denk dat er eerst wel een foto van Conny Vandenbos heeft gestaan, maar dat die overschreven is doordat iemand bij de Telegraaf conny.000.jpg heeft upgeload met een foto van Vanessa. De popup bij de foto geeft ook een ander nieuwsbericht aan (standbeeld Fortuyn).
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4332204
quote:
Op zondag 26 mei 2002 01:03 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik denk dat er eerst wel een foto van Conny Vandenbos heeft gestaan, maar dat die overschreven is doordat iemand bij de Telegraaf conny.000.jpg heeft upgeload met een foto van Vanessa. De popup bij de foto geeft ook een ander nieuwsbericht aan (standbeeld Fortuyn).

Ah oké. Ik snap niks van wat je allemaal zegt maar het zal wel kloppen.
A mind with a heart of it's own
  maandag 27 mei 2002 @ 17:13:37 #58
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4347296
Tosca Hoogduin (65) is ook overleden. (o.a van easy listening-AVRO)
Zij leed aan kanker.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 19:35:57 #59
6536 dwerg
chagrijn
pi_4409668
http://newswww.bbc.net.uk/sport/hi/english/cricket/newsid_2020000/2020470.stm

Hansie Cronje killed in plane crash

Former South Africa cricket captain Hansie Cronje has been killed in a plane crash in the country's Western Cape province. The plane, carrying three passengers, crashed outside the city of George, about 500 kilometres east of Cape Town.

"We have heard the news, we are still trying to recover. It's a shock." said sports ministry spokesman Graham Abrahams.

Cronje's brother, Frans, said the plane crashed in bad weather. "It was raining and they crashed into the side of a mountain," he said. The South African Press Association quoted doctors at the crash site as saying the two others on board the plane had also died. Their identities were not immediately known.
_______

Niet echt een bekende naam, maar hij heeft een paar jaar geleden toch het Nederlandse nieuws gehaald. Cronje werd in 2000 verboden om ooit nog deel te nemen aan een cricketwedstrijd, nadat was uitgekomen dat hij geld had aangenomen om (met het Zuid-Afrikaanse team) wedstrijden te verliezen.
Ik heb hem 1 keer ontmoet, in 1998, toen Zuid Afrika in Amstelveen tegen Nederland speelde. Een vriendelijk man, die alle tijd nam om handtekeningen uit te delen aan fans.

I intend to live forever, or die trying.
pi_4504108
quote:
Oprichter ouderenpartij Batenburg overleden

EINDHOVEN - De voorzitter en oprichter van het Algemeen Ouderen Verbond (AOV), oud-senator Martin Batenburg, is op 83-jarige leeftijd overleden.

De Eindhovenaar richtte in 1993 zijn partij op, die in 1994 met vijf zetels in de Tweede Kamer kwam. Naast het AOV kwam toen ook de Unie 55+ met één zetel in de Kamer én Kamerlid Hendriks, die door het AOV geroyeerd was en alleen verder ging in de politiek.

De ouderenpartijen kwamen vooral in het nieuws door onderling gekrakeel en zouden in 1998 uit het parlement verdwijnen. Batenburg kwam in 1995 in de Eerste Kamer dankzij voorkeurstemmen.

Zijn partij had de toen 76-jarige Batenburg op een onverkiesbare achtste plaats gezet, maar hij wist een interne strijd binnen het AOV in zijn voordeel te beslechten en werd vervolgens één periode lid van de Eerste Kamer.

www.nu.nl

zaterdag 8 juni 2002 @ 16:25:16 #61
4605 KingShakur
back.... really...
pi_4504149
en iedereen vergeet DeeDee Ramone overleden
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_4505078
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 16:25 schreef KingShakur het volgende:
en iedereen vergeet DeeDee Ramone overleden
Nee hoor, zie topic Dee Dee Ramone overleden.
  † In Memoriam † zaterdag 8 juni 2002 @ 21:32:13 #63
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_4507539
adriaan va Morieen overleden op 99 jarige leeftijd, je zou verwachten dat hij zou volhouden tot de 100, maar nee hoor.
Briljant criticus, wist ook positief te zijn en heeft veel betekent voor de Nederlandse litteratuur.
Hij bracht de buitenlandse litteratuur in beeld hier en veruimde grenzen.
Een briljant dichter en schrijver en zorgde ervoor dat nieuwe talentvolle schrijvers een kans kregen.
The future is after you
  zondag 9 juni 2002 @ 11:25:44 #64
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4511154
Oud-politicus Hans Janmaat overleden

DEN HAAG - In het Leyenburg Ziekenhuis in Den Haag is zondagmorgen vroeg Hans Janmaat overleden. Het oud-Tweede-Kamerlid voor de Centrumpartij en de Centrumdemocraten (CD) leed al enkele jaren aan een hartkwaal. Hij is 67 jaar oud geworden. Dat heeft zijn vrouw bekendgemaakt.

Janmaat kwam in 1982 in de Tweede Kamer voor de Centrumpartij. Hij kreeg ruzie met de partij en zette zijn parlementaire werk voort onder de naam Groep Janmaat. Ondertussen richtte hij de Centrumdemocraten op. Voor de CD zat hij vervolgens van 1989 tot 1998 in de volksvertegenwoordiging

woensdag 31 juli 2002 @ 16:40:42 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_5217669
quote:
AMSTERDAM - Fotograaf Wubbo de Jong, decennialang boegbeeld van Het Parool, is gisterochtend in zijn woonplaats Amsterdam overleden. De Jong, die leed aan een hersentumor, werd 56 jaar. Hij werkte vanaf het begin van de jaren zeventig bij Het Parool. Hij gold als één van de belangrijkste fotojournalisten van Nederland. In 1990 won hij de Zilveren Camera, een jaar later werd hij gekozen tot Fotojournalist van het Jaar.
Weer een collega minder.

Meer info:
http://www.parool.nl/redactie/dossiers/wubbodejong/

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_5922492
Ik hoor net op het nieuws dat Andreas Burnier is overleden.

Ik was erg onder de indruk van haar boek "de verschrikkingen van het Noorden".

Zij was iemand, die haar standpunt prachtig wist te verwoorden en invloed had. Ze heeft mij beïnvloedt, wat ik van haar gelezen heb vond ik erg goed.

Atheism is a non-prophet organisation.
  maandag 23 september 2002 @ 17:04:26 #67
34389 Keo
ik streef ernaar
pi_5935762
Schrijver Jan de Hartog overleden

ANP - Schrijver Jan de Hartog is in de nacht van zondag op maandag overleden in een ziekenhuis in het Amerikaanse Houston. Hij werd 88 jaar. Dat heeft zijn vroegere uitgever (uitgeverij De Prom), Wim Hazeu, maandag gezegd.

De Hartog schreef tientallen romans en toneelstukken. De doorbraak van De Hartog kwam vlak voor de Tweede Wereldoorlog met het boek Hollands Glorie over het sleepwezen De schrijver heeft zelf ook in die branche gewerkt. Later werd het een tv-reeks.

Ook schreef hij het toneelstuk Het hemelbed. Het stuk werd immens populair en is ook verfilmd. Er is ook een succesvolle musical van De Hartogs hand gemaakt met de naam 'I do! I do!'
Ondanks de grote oplages van zijn boeken en de bijbehorende publieke waardering, kreeg Jan de Hartog nauwelijks literaire prijzen. Alleen zijn toneelstuk 'De ondergang van De Vrijheid' (1939) kreeg de H.G. van der Viesprijs. Wel werd schrijver Jan de Hartog uitgeroepen tot Commandeur in de Orde van de Nederlandse Leeuw (1974).

pi_5945873
quote:
Op maandag 23 september 2002 17:04 schreef Keo het volgende:
Schrijver Jan de Hartog overleden

ANP - Schrijver Jan de Hartog is in de nacht van zondag op maandag overleden in een ziekenhuis in het Amerikaanse Houston. Hij werd 88 jaar. Dat heeft zijn vroegere uitgever (uitgeverij De Prom), Wim Hazeu, maandag gezegd.

De Hartog schreef tientallen romans en toneelstukken. De doorbraak van De Hartog kwam vlak voor de Tweede Wereldoorlog met het boek Hollands Glorie over het sleepwezen De schrijver heeft zelf ook in die branche gewerkt. Later werd het een tv-reeks.

Ook schreef hij het toneelstuk Het hemelbed. Het stuk werd immens populair en is ook verfilmd. Er is ook een succesvolle musical van De Hartogs hand gemaakt met de naam 'I do! I do!'
Ondanks de grote oplages van zijn boeken en de bijbehorende publieke waardering, kreeg Jan de Hartog nauwelijks literaire prijzen. Alleen zijn toneelstuk 'De ondergang van De Vrijheid' (1939) kreeg de H.G. van der Viesprijs. Wel werd schrijver Jan de Hartog uitgeroepen tot Commandeur in de Orde van de Nederlandse Leeuw (1974).

AMSTERDAM - Schrijver Jan de Hartog is in de nacht van zondag op maandag overleden in een ziekenhuis in zijn woonplaats, het Amerikaanse Houston. Hij werd 88 jaar. De Hartog was opgenomen voor een heupoperatie, maar raakte geïnfecteerd door een ziekenhuisbacterie die uiteindelijk een hartstilstand veroorzaakte. De Hartog verkocht in de loop van de jaren miljoenen boeken.

Hoewel hij in Nederland nooit de erkenning kreeg die hij verdiende (hij werd door de critici vrijwel altijd ingedeeld bij lectuur en niet bij literatuur) was hij in het buitenland, en vooral in Amerika, razend populair. Niet alleen zijn boeken sloegen aan bij een groot publiek, ook zijn toneelstukken waren regelrechte hits. Voor de Engelse versie van het toneelstuk 'Het hemelbed' (The Four-poster) stonden in de VS de fans in het begin van de jaren vijftig uren in de rij. Zijn beroemdste romantitels waren 'Hollands Glorie', 'Stella', 'Thalassa', de trilogie 'Gods Geuzen', 'De kapitein' en verder de toneelstukken 'Schipper naast God' en 'De ondergang van de Vrijheid'.

zondag 6 oktober 2002 @ 23:51:36 #69
7966 eRR_

AMSTERDAM - Prins Claus is zondagavond om 19.00 uur op 76-jarige leeftijd overleden in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst bekendgemaakt. Volgens zijn artsen is hij overleden aan de gevolgen van de ziekte van Parkinson en pneumonie (longontsteking).

Zondagmiddag maakte de RVD nog bekend dat de gezondheidstoestand van Claus nog steeds "broos en kwetsbaar" was en dat zich de afgelopen dagen geen wijzigingen hadden voorgedaan.

Zijn toestand was "min of meer stabiel". De prins werd op prinsjesdag opgenomen in het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam wegens een infectie aan de luchtwegen.

the internet makes you stupid
  zondag 6 oktober 2002 @ 23:56:32 #70
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_6144193
Het was toch juist de bedoeling dat dit voortaan in GC zou staan? Want er is hier geen discussie over mogelijk.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  zondag 6 oktober 2002 @ 23:57:21 #71
35041 SpaceCake
Verder als Glacius.
pi_6144203
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 23:56 schreef Kennyman het volgende:
Het was toch juist de bedoeling dat dit voortaan in GC zou staan? Want er is hier geen discussie over mogelijk.
Ja, maar dit topic is in juli geopend.
  maandag 18 november 2002 @ 04:46:15 #72
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6861580
Abba Eban 87
Koranfascisme bedankt Islam
  † In Memoriam † zondag 12 januari 2003 @ 15:17:03 #73
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7855076
'Bee Gee' Maurice Gibb overleden

Zondag 12 januari 2003, LONDEN - De popster Maurice Gibb, bekend geworden met de popgroep de Bee Gees, is op 53-jarige leeftijd overleden.

Archieffoto van Maurice (links) uit 1998 met zijn tweelingbroer Robin.

De BBC heeft zondag van familie vernomen dat Gibb in een ziekenhuis in Miami (VS) is gestorven. Gibb leed enkele dagen geleden een hartaanval.
[/img]

† In Memoriam † maandag 26 mei 2003 @ 11:42:19 #74
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10682692
quote:
De vrouwelijke helft van het zangduo Gert & Hermien is vrijdag op 59-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Enschede overleden. Ze leed aan een nierziekte. De begrafenis is woensdag in besloten kring.

Hermien verscheen begin jaren zestig voor het eerst samen met haar Gert op het podium en scoorde direct hoog in de hitparade met het nummer Ik heb eerbied voor jouw grijze haren. In de jaren zeventig maakte de single Shalalie Shalala (Alle Duiven Op De Dam) hen bekender dan ooit.

Hermien is bekend geworden door de "naaktreportages"van haar dochters in de playboy
  dinsdag 27 mei 2003 @ 11:02:58 #75
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_10705356
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hermien is bekend geworden door de "naaktreportages"van haar dochters in de playboy

Haha, nou nee hoor. Ze is in eerste instantie bekend geworden van haar duifjes op de dam.
Afrika Paprika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')