abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17532458
Ik lees net op teletext dat uit enquete is gebleken omdat de behoefte zo groot is dat er naast de bestaande 42 Islamitische scholen er minstens nog 120 bij zouden moeten komen.

Ik vind dit haast onvoorstelbaar als dit werkelijk zo is. Wat nou als dit doorgaat, spreken we dan echt over Islamitisering van Nederland?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:00:53 #2
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17532465
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik lees net op teletext dat uit enquete is gebleken omdat de behoefte zo groot is dat er naast de bestaande 42 Islamitische scholen er minstens nog 120 bij zouden moeten komen.

Ik vind dit haast onvoorstelbaar als dit werkelijk zo is. Wat nou als dit doorgaat, spreken we dan echt over Islamitisering van Nederland?
Die is al lang in gang gezet. Je kan hier wel heel hard over lopen schreeuwen, maar persoonlijk vind ik dat het hun goed recht is zo'n school te krijgen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_17532487
Die islamscholen zijn er hoor... in het land van herkomst. Vertrek dus maar gauw, beste medelanders!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_17532495
Ja.. ongeloofelijk.. en het gaat maar door.. belachelijk..
pi_17532503
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:00 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Die is al lang in gang gezet. Je kan hier wel heel hard over lopen schreeuwen, maar persoonlijk vind ik dat het hun goed recht is zo'n school te krijgen.
Uit je profiel: opleiding Sociologie.

'nuff said.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_17532535
quote:
Vraag naar 120 extra moslimscholen

Uitgegeven: 6 maart 2004 09:05
Laatst gewijzigd: 6 maart 2004 09:06

AMSTERDAM - Er is veel behoefte aan nieuwe islamitische scholen. Uit een peiling van een onderzoeksbureau van de Katholieke Universiteit Nijmegen blijkt dat er zeker 120 moslimscholen bij kunnen komen, meldt Algemeen Dagblad zaterdag.

Nederland heeft nu 42 islamitische scholen. De vraag komt vooral van Turkse en Marokkaanse ouders. Zij zouden hun kinderen het liefst naar een islamitische school sturen als er een in de buurt zou staan. Volgens een van de onderzoekers gaat het dan potentieel om 30.000 kinderen. “En dan zit ik aan de voorzichtige kant.”

Volgens PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer is het 'onwenselijk' dat er zoveel islamitische scholen bij zouden komen. “We kunnen het nu niet verbieden, maar het is beter voor de integratie als die kinderen naar bestaande scholen gaan.”
http://nu.nl/news.jsp?n=286664&c=11
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:04:19 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_17532544
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

162 scholen is niet zo groot als je het vergelijkt met de Christelijke scholen. Deze worden door de buitenlanders ook steeds populairder. Spreken we daarom van een verChristeling van Nederland?

Hooguit van verzuiling.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_17532557
In Marokko en Turkije zijn genoeg van die scholen!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:06:47 #9
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_17532599
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:04 schreef speknek het volgende:

[..]

162 scholen is niet zo groot als je het vergelijkt met de Christelijke scholen. Deze worden door de buitenlanders ook steeds populairder. Spreken we daarom van een verChristeling van Nederland?

Hooguit van verzuiling.
Exactly.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:08:00 #10
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_17532624
van 42 en dan 120 scholen erbij..
hoeveel kinderen zitten er dan op school????

160 scholen pak eens 20 in een klas (bij mij zaten we met 30 in 1 klas)
aantal klassen.... pak eens wat 8
zijn er dus 25600... tja dan valt het weer mee.....
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_17532695
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Hooguit van verzuiling.
Zeker is dat getal niet groot maar afgaande op het feit dat Nederland 16 milj. inwoners waarvan ruim 1 milj. Islamieten zijn en NL van oorsprong Christelijk is ingesteld vind ik het veel.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:11:45 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_17532699
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:06 schreef chocolatemoeze het volgende:
Exactly.
Niet dat ik met hooguit bedoel dat het niet erg is btw. Verzuiling is misschien nog wel erger.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_17532718
k vraag me af waar ze die leeraren vandaan willen toveren
JTTP
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:16:01 #14
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_17532770
Of meer scholen of de klassen nog voller, lijkt me geen moeilijke keus. Bouwen die hap en opleiden die leraren.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_17532787
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:12 schreef _NOCOMMENT_ het volgende:
k vraag me af waar ze die leeraren vandaan willen toveren
Worden geïmporteerd.
pi_17532816
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:16 schreef robh het volgende:
Of meer scholen of de klassen nog voller, lijkt me geen moeilijke keus. Bouwen die hap en opleiden die leraren.
Of inderdaad naar een openbare school.
pi_17533032
Die behoefte naar Islamscholen is een mooi voorbeeld van de liberale maatschappij waar wij in leven. Is er sprake van verislamisering? Welnee, ik zie daar geen aanwijzingen voor.

In feite is dit een vorm van verzuiling, terug naar de jaren vijftig, het is juist erg Nederlands.
pi_17533048
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Worden geïmporteerd.
Nee, hoor, die komen gewoon van lerarenopleidingen in Nederland af.

Of dacht jij dat alle leraren van katholieke scholen in het Vaticaan zijn geboren?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:31:29 #19
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_17533063
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet dat ik met hooguit bedoel dat het niet erg is btw. Verzuiling is misschien nog wel erger.
Exactly!!! Tis wel de kern van de issue...
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:39:37 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_17533212
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zeker is dat getal niet groot maar afgaande op het feit dat Nederland 16 milj. inwoners waarvan ruim 1 milj. Islamieten zijn en NL van oorsprong Christelijk is ingesteld vind ik het veel.
Er zijn 8390 basis en voortgezette scholen in Nederland, 1/16e deel daarvan is 524. Dat betekent dat nog geen derde van de moslims behoefte hebben aan bijzonder onderwijs. Ik denk dat van de autochtonen welhaast een groter deel op een bijzondere school zitten (of anders gelijk). Het is geen islamitisering, het is voldoen aan vraag. En natuurlijk leidt dat niet tot integratie, maar daar zijn we zelf ook debet aan.

Als je die verzuiling daadwerkelijk tegen wil gaan, moet het complete religieuze onderwijs op de schop. Maar dat is vloeken binnen de CDA kerk.
pi_17533245
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:29 schreef Monidique het volgende:
Die behoefte naar Islamscholen is een mooi voorbeeld van de liberale maatschappij waar wij in leven. Is er sprake van verislamisering? Welnee, ik zie daar geen aanwijzingen voor.

In feite is dit een vorm van verzuiling, terug naar de jaren vijftig, het is juist erg Nederlands.
Alsof islamieten een perfecte afspiegeling zijn van de brave katholieken en christenen die we hier in de jaren 50 hadden
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_17533310
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Alsof islamieten een perfecte afspiegeling zijn van de brave katholieken en christenen die we hier in de jaren 50 hadden
Ik had het slechts over de verzuiling. Zelfs autochtonen zijn geen afspiegeling van degenen van vijftig jaar geleden. Tijden veranderen en zijn nooit gelijk. Maar dat maakt allemaal niet uit.

Als je het ziet als verzuiling, is het dus eigenlijk back to the roots en dus een vernederlandisering.
pi_17533786
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik had het slechts over de verzuiling. Zelfs autochtonen zijn geen afspiegeling van degenen van vijftig jaar geleden. Tijden veranderen en zijn nooit gelijk. Maar dat maakt allemaal niet uit.

Als je het ziet als verzuiling, is het dus eigenlijk back to the roots en dus een vernederlandisering.
Verzuiling ja, vernederlandisering nee, 50 jaar geleden had bij wijze van spreken nog niemand gehoord van Islamitische scholen.

Dan zouden er juist meer Christelijke scholen moeten komen wil je het vernederlandisering noemen.
pi_17533824
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 14:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dan zouden er juist meer Christelijke scholen moeten komen wil je het vernederlandisering noemen.
Nee, hoor, slechts verzuiling.

Maar goed, met jouw redenatie kan er ook nooit sprake zijn van verislamisering.
pi_17534241
Mooi zo meer scholen waar je gewoon met een hoofddoekje in de klas kan zitten want daarmee is het eigenlijk begonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')