abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17523392
hey mensen,

ik zit met een vervelend probleempje... als ik me scheer (voor de verandering op dit forum; niet mn schaamhaar maar gewoon mn gezicht ) krijg ik op sommige plaatsen (links en rechts op mn hals) voor die rode bobbeltjes, en op mn wangen van die rood-achtige vlekjes. Mijn vraag is eigenlijk, wat de allerbeste manier is om te scheren met een gevoelige huid.
Wat ik nu doe is eerst doeze, dan huid goed natmaken met warm water, scheergel (voor gevoelige huid van gilette dr op), dan een keer met haarrichting mee, dan weer warm water + scheergel, dan tegen haarrichting in, dan koud water en dan afther-shave zonder alchohol (pacific light). (Deze after shave gebruik ik op advies van mn kapper )
Is er iets dat ik fout doe, met een gevoelige huid? en is het scheren nu bedoeld als met die lange halen van je nek tot je wang (zoals die gasten het in de reclame altijd doen), of met korte stukjes elke keer?

alvast bedankt!
pi_17523498
Die lange halen die je in de reclame ziet, lukt je alleen als je vlashaar hebt.
Volgens mij scheer je je op de goede manier, heb je wel eens droog scheren overwogen?

Maar goed, de irritaties verdwijnen vanzelf nadat je je dagelijks (of om de dag) scheert, je huid begint er dan aan te wennen.
Zelf gebruik ik juist nooit de hyperallergene troep, dus gewone schuimgel, scheermesje zonder strip en aftershave met alcohol, dat ontsmet meteen.
Geeft bij altijd nog de minste irritatie.
pi_17523791
hmmz ok... het lullige is dat ik zo'n beetje alles qua scheren al geprobeerd heb, met aparaten werd ik helemaal gek dus dat doe ik liever niet meer

qua natscheren ook al een hele hoop geprobeerd, zag net op internet iets staan over de after shave Biotherm, maar die zou onwijs duur zijn. Is dat een optie?
  vrijdag 5 maart 2004 @ 21:14:57 #4
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17524074
ik doet het zo: ik heb mach 3 van gilette en dan een goedkope scheergel van een huismerk van een drogist... nou dan gezicht natmaken met warm water, gel erop... dan telkens korte haaltjes met de scheermesjes... GEEN lange halen, NIET proberen om snel klaar te zijn met scheren... slechts LICHTJES drukken op de huid... ik over een stukje huid wel tich keer heen, maar ik het is niet irritant: geen haartjes die blijven haken... mesjes kan je zo veel langer mee doen me dunkt
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
  vrijdag 5 maart 2004 @ 21:17:05 #5
15600 BB-King
Long live the King!
pi_17524128
Ik laat gewoon me baard staan dus ik zou het ook niet weten.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_17524165
Ik scheer met mach3 , en gebruik gilette scheergel (geen SCHUIM) .
Was eeerst me gezicht met heet water , zodat de huid lekker openstaat .daarna smeer ik me ff in met die gel . en scheer met korte halen .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_17525058
Subtiel schopje naar lifestyle toe aangezien dit over baardharen gaat en dus niet in sexualiteit hoort...

Ontopic, gebruik een schoon en vers mesje, scheergel met verzachtende werking en een scheerlotion erna, werkt dat niet, probeer dan eens zwitsal billetjeszalf voor geirriteerde babybilletjes...

Probeer ipv tegen de haarrichting in diagonaal te scheren, dat geeft minder irritatie en vele malen minder kans op ingegroeide haartjes e.d.

Douche eerst lekker lang, dat maakt de haren zacht en makkelijker te verwijderen zonder al te veel irritatie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 maart 2004 @ 22:10:33 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_17525134
Scheer tegen de haarlijn in. Dus van boven naar beneden.

Dat is de enige remedie.

Al die andere wijven weten niet waar ze het over hebben.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_17525169
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 22:10 schreef tong80 het volgende:
Scheer tegen de haarlijn in. Dus van beneden naar boven.

Dat is de enige remedie.

Al die andere wijven weten niet waar ze het over hebben.

Juist precies andersom
Niet ertegenin scheren, daarvan kreeg ik ook uitslag.
Gewoon met Mach3turbo met de haren mee scheren, wordt net zo glad en geen uitslag

En daarna zou je nog een active-shave-repair kunnen gebruiken
  vrijdag 5 maart 2004 @ 22:15:13 #11
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17525217
ik scheer alle kanten op en heb nergens last van

En ook geen schuim. Gewoon onder de douche en scheren maar. Niks geen extra troep.
Werkt bij mij het beste.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 maart 2004 @ 22:18:25 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_17525275
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 22:12 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Juist precies andersom
Niet ertegenin scheren, daarvan kreeg ik ook uitslag.
Ik doe het hetzelfde als jij.

Maar de geleerden adviseren het tegenovergestelde.

Ik heb nooit ergens last van met m'n Hema mesje en m'n Kruidvat creme.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_17531295
Scheren met Zwitsal zeepvrije wasgel en daarna inscmeren met Sudocrem.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:04:40 #14
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_17531426
ik kreeg ook altijd uitslag.
nu heb ik scheergel en voor de gevoelige huid. En ik heb er geen last meer van.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_17559081
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:04 schreef yvette1982 het volgende:
ik kreeg ook altijd uitslag.
nu heb ik scheergel en voor de gevoelige huid. En ik heb er geen last meer van.
ok yvette
  zondag 7 maart 2004 @ 19:28:02 #16
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17559781
en niet je scheermesjes voor de baardharen ook voor andere regio's gebruiken! daar zitten weet ik wat voor microben, zelfs na reiniging...
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
pi_17563881
Heb zelf een droge en gevoelige huid, en ben na veel experimenteren tot de volgende scheerroutine gekomen:

Het belangrijkste: gebruik ALLEEN scheerolie, en niet al die andere chemische rotzooi. Die irriteert alleen je huid maar. Zelf gebruik ik pure amandelolie (ik maak een eigen mengsel met een paar druppels peppermuntolie voor de frisse geur, dit is goedkoper dan de scheerolie in de winkel). Natuurlijke, pure & plantaardige olien kun je het beste bij een reform zaak kopen. Natuurlijke olie verzorgt je huid ipv het te irriteren zoals alle chemische scheercremes en zepen (ondanks alle marketing hype).
Als scheergereedschap gebruik ik Mach3 mesjes.

En zo scheer ik me:
1. Maak eerst je huid ZEER goed nat met LAUW water. Heet water droogt je huid uit / irriteert het.
Dit is belangrijk omdat zo de baardharen zacht worden, en het scheermes ze makkelijk kan wegscheren. Wat ik doe is een met lauw water doorweekte kleine handoek tegen mijn huid drukken voor een minuut of twee om de haren echt doorweekt te krijgen.
2. Masseer een ruime dosis scheerolie in je gezichtshuid
3. Scheer vervolgens met lange halen, van boven naar beneden, je baardharen weg. Niet te hard drukken. Als je teveel weerstand voelt van de baardharen, dan zijn ze nog niet doorweekt/zacht genoeg.
Probeer niet vaker dan 2 keer hetzelfde stuk huid te scheren, hoe vaker je erover heen gaat , hoe meer irritatie (bij iedere keer haalt het mesje een laagje huid weg). Misschien is je huid na 2 keer nog niet helemaal glad, maar afhankelijk van hoe gevoelig je huid is, zal je een afweging tussen glad resultaat en scheerirritatie moeten maken.
4. Doe vervolgens nog een paar druppels olie op je huid, plens er wat koud water op en masseer dit mengsel van water/olie in je huid. De olie die achterblijft vormt een beschermende en verzorgende laag op je huid!

Het duurt een paar weken voor je resultaat zal zien, je huid moet herstellen. En als dit nog teveel irritatie geeft, scheer je dan om de dag, ipv idere dag.
Succes!
pi_17564624
Ik heb last van hetzelfde !! Ik heb er wel grotendeels wat op gevonden.
Mijn manier :
- Mach 3 scheermesje
- Gilette scheer-gel
- Gilette after shave, ook gel (is een blauwe kleine tube)

Eerst goed warm maken maken met washandje.
Dan nat de scheergel erop.
Op dat moment laat ik het water even in het wasbekken lopen, als die vol is, voel ik de huid tintelen (betekent denk ik dat de scheergel je huid aan het verzachten is)
Dan begin ik met scheren bij mn bovenlip, eerst van boven naar beneden, dan andersom.
Vervolgens begin ik van boven naar beneden bij mn oren en dan langzaam tot de helft van je gezicht. Eerst naar boven-beneden, dan andersom en rustig diagonaal.
Daarna begin ik aan de andere kant tot het midden. In het midden even oppassen, eerst goed boven-beneden en andersom en dan voorzichtig met kleine halen diagonaal (rechts naar links).

Ook helpt het om je kin best wel naar beneden te houden en je spieren in je nek niet op te spannen.
Ook een goede tip is te wachten met scheren totdat je echt de haartjes overal voelt. Verschilt per persoon, de volgende dag voel ik wel haartjes, maar niet overal. 1,5 dag later zitten overal haartjes en dan scheer ik vaak perfect, zonder uitslag.

Succes !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')