Dat wat die persoon die ik quote zegt.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:28 schreef Chup het volgende:
geen... leven is door een toevalligheid ontstaan en zo ook de mens... We zijn net als een steen en lucht...
Voortplanten is bedoeld om de coninuiteit te waarborgen. Daarom is deze daad natuurlijk ook zo aantrekkelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:18 schreef Ralonnie het volgende:
Zelf denk ik dat voortplanting het doel van de mens is.
Maar ik zou hierover graag een serieuze discussie willen uitlokken.
Kan het niet mooier zeggen.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 23:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het doel van de mens is uitzoeken wat het doel van de mens is.
Op een enkele spelfout na, heel mooi verwoord.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 05:31 schreef Fronsertje het volgende:
Als de mens een doel zou hebben (anders dan de doelen die we zelf stellen in het leven), zou dit impliceren dat "iets" dat doel heeft gesteld, indien dit het geval is zullen wij nooit achter het doel komen zonder dat dat "iets" ons dit laat weten....en dat zie ik niet zo snel gebeuren (tenzij je de bijbel gelooft en dan zijn we snel uitgeluld)
ik hou het erop dat we gewoon "zijn"........maak er maar het beste van
1 woord: dolfijnenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:48 schreef devilish1980 het volgende:
neuken
mens is juist door t neuken zo onstaan als wat we nu zijn...
welke andere beesten neuken voor de fun...
welke vrouwbeesten komen klaar...
etc...
So long, and thanx for all the fish...quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:43 schreef Chup het volgende:
1 woord: dolfijnen
Wat voor zin heeft het, om hier moe van te wordenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:00 schreef GameCube het volgende:
Ik word vrij moe van al die mensen die altijd maar moeten denken dat alles een zin heeft
ja, vooral stenen, satellieten en dvd'squote:Op zondag 7 maart 2004 01:45 schreef alstar het volgende:
Het hele leven is gebazeert op 1 ding VOORTPLANTING!!! het doorgeven van de goede genen.
Het hele begrip leven is gebaseerd op voortplanting. Alles op deze wereld plant zich ook voort.
Jezus die zijn toch ook levenloos!! wat een domme quote zegquote:Op zondag 7 maart 2004 14:14 schreef Chup het volgende:
[..]
ja, vooral stenen, satellieten en dvd's
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de mens IS uiteindelijk inderdaad een product van de aarde!quote:Op zondag 7 maart 2004 14:35 schreef daReaper het volgende:
Over een paar duizend jaar gaat er een natuurramp gebeuren op aarde in welke vorm dan ook, en de aarde heeft de mens maar gecreeerd opdat zij deze kunnen gaan voorkomen met hun intelligentie. Daarna zijn we weer teveel en sterven we weer uit
Verwar je het niet met 42, wat "Het Antwoord" was in het boek The Hichthikers's Guide to the Galaxy? (misschien is het ook verfilmd, dat weet ik niet)quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik heb eens een film gezien waar een alwetende computer de vraag naar de zin van het leven
werd gevraagd, na enig reken werk was het antwoord: 43
Op zich zit daar wel wat in, als er antwoord zou zijn, dan zouden we het toch niet begrijpen.
Wei weet nog de titel van die film ??
Oke zonder er weer een welbekende "welles/nietes" van te maken,..quote:Op zondag 7 maart 2004 19:17 schreef gnomaat het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar wat volgens gelovigen het doel van het bestaan van God is? (zonder er weer een geloofsdiscussie van te maken)
weet je wel wat een dimensie is? volgens mij nietquote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:40 schreef Dhalsim het volgende:
Ik denk dat erg een doel bestaat voor de mens, wel voor de mensheid...namelijk evolueren. Op het moment dat de mensheid zoveel kennis heeft vergaard en inzichten heeft verworven dat ze haar hele omgeving begrijpt (dus niet alleen de aarde, maar gewoon alles binnen deze dimensie) zal dat leiden tot een fysieke verandering binnen deze omgeving, denk ik.
Oke, maar ik ben dan benieuwd wat volgens jou het doel van God is. Dus de reden van zijn bestaan.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:53 schreef new_moon het volgende:
Oke zonder er weer een welbekende "welles/nietes" van te maken,..
Jij gaat nu gelijk over van het doel van de mens, naar het doel van het bestaan van God, dat is misschien een stapje te ver.
Ons doel in het leven is het vinden van God, en uiteindelijk om te leven naar Zijn wil. Want Hij weet het beste wat goed voor ons is.
En niet alleen dat, maar door Zijn wil te doen en Hem te zoeken zal ook de waarheid over de dingen aan ons bekend worden.
Maar dat is mijn mening, als gelovige.
Ik hoop dat er niet meer is... De negatieve kant van geloven in iets na dit leven kan zijn dat je je leven niet goed genoeg leeft omdat er toch nog meer is hierna...quote:Op zondag 7 maart 2004 20:31 schreef Georges het volgende:
Boedhisme, daar geloof ik wel in. Reincarnatie, verbetering van je ziel en uiteindelijk vervolmaking van die ziel.
Al zijn er momenten dat ik denk, plezier en dood gaan.
Het lijkt me alleen dat als dat alles is, we net zo goed dieren hadden kunnen zijn. Waarom dan het denkvermogen om te filosoferen over dergelijke vraagstukken.
Ik kan me dus niet voorstellen dat er niet meer is.
Nietzsche's Ubermensch is een geestelijk boven de mensheid staan en nieuwe waarden kunnen scheppen. Niet een verwijzing naar een suprieur mens of ras in biologische zinquote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:33 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat Nietzche het meest praktische en duidelijke antwoord geeft:
De mens heeft geen doel, alles aan de mens is middel.
Middel waartoe ?
Door slectie en opvoeding voorbereiding voor de Ubermensch
Nietzche schijnt min of meer voorzien te hebben dat wij dit zelf in de hand hebben
(genetische manipulatie)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |