abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:06:12 #1
87571 MYRZ
En we blijven maar door gaan..
pi_17522841
ID&T. Voor iedereen van ongeveer 14 tot 25 jaar oud zal die naam wel bekend zijn. ID&T en 'Dance' staan al vanaf hun oprichting onlosmakelijk verbonden. Iedereen die van Dance houd kent ID&T, heeft wel eens een CD van hun hand gekocht (of gebrandt), is wellicht wel eens op een van hun evenementen geweest, luistert wel es naar 'ID&T Radio', kent misschien ook wel hun website en heeft wellicht wel eens een exemplaar gekocht van hun blad 'ID&T Magazine'.

ID&T is in de laatste decenium van de vorige eeuw een de grootste verspreiders en makers geweest van het hele genre 'Dance'. Begonnen in 1992 met het organiseren een eindexamenfeest in Hardcore-style, groeit het bedrijf binnen 2-jaar al naar een winstgevend bedrijf, met vele evementen en CD-releases. Vooral Thunderdome, het feest na het succesvolle eerste eindexamenfeest blijkt een groot succes, en voor het eerst wordt er een CD gemaakt die de naam draagt van een evenement. Het jaarlijks terugkerende Thunderdome is een groot succes, maar de CD's worden pas echt veel verkocht. ID&T, toen nog met alleen het Thunderdome logo van 'de wizard', wordt een popicon. Er vormt zich een nieuwe grote groep in de samenleving, de gevreesde en geafschuwde Gabbers.

Natuurlijk is ID&T niet de enigste reden van het succes. Geen muziekstyle zonder een Underground Scene, die natuurlijk altijd de basis is voor een muziekgenre. En die is vooral actief in de grote steden, en dan voornamlijk in Rotterdam.

Niet veel later dan Thunderdome komt ID&T met een nieuw evenement: Mystery Land. Het eerste meerdaagse Hardcore festival blijkt wederom van een ongekend succes, en van heinde en verre komt men naar dit enorme evenement.

Dan wordt het stil. Akelig stil. Hardcore raakt tijdelijk alleen Underground, en verliest in 1994 het grote publiek. Maar het zou niet lang duren of Hardcore kwam weer terug. 1996 is het weer hoogtij voor de Gabbers, dit keer niet meer in skinhead uniform, maar in Ausies, trainingpakken en bomberjacks. Overal zijn er vele kleinschalige Hardcore feesten, waaruit later weer grotere evenement organisaties zouden onstaan als UDC en Q-Dance. Na de 2e Hardcore rage valt op dat na deze keer de vele substrommingen van Hardcore zich populair hebben weten te maken in het grote publiek. Het Dance publiek is een feit. Vanaf 1997 neemt 'Trance' een ongekende vaart in Nederland, vooral onder veel uitgaanspubliek. Trance wordt dé muziek van bijna alle discotheeks en grote feesten. Hardcore blijft aanwezig, maar verhuist weer naar de Underground. ID&T heeft ondertussen ook niet stil gezeten en naast Thunderdome en Mystery land lanceren ze Trance Energy, Innercity en in 1999 het bijzondere en populaire Sensation.

En nu mijn mening:

En eigenlijk gaat het na het concept van Sensation, in mijn ogen het perfecte dance feest, goed fout. ID&T verliest stoere karakter als pionier van de Dance, en al vanaf toen vaart het ID&T-schip een andere richting op:

ID&T Radio: die dj's praten echt nichterig, draaien echt waardeloze dance muziek van labels en DJ's met ingewikkelde namen, waarvan nog geen mens ooit van gehoord heeft. Op zich is dat laatste niet zo erg, als het dan lekkere muziek was. maar dat is het niet! Bovendien gaat men op "Dancestation" ID&T Radio ook nog eens Urban(zie hieronder) draaien!

Urban: ID&T wil Urban gaan verkopen. Urban is eigenlijk gewoon het zelfde als R&B en HipHop. Op Innercity was al een stage met 'Urban' muziek, en nu komen er ook al 2 nieuwe evenementen met Urban: '4n' met alleen maar Urban en NJOY, en 2daags festival met oa ook een Urban stage. Het zal waarschijnlijk ook niet lang duren voordat ID&T Urban CD's gaat verkopen.:(

Establisments: Mme Jeanette en Cineac zijn 2 restaurants in Amsterdam die onder de naam van ID&T hun deuren openen. Ook Bloomingdale aan Zee, een super luxe strandpavilioen in Bloemendaal, is van ID&T. Ik heb geen idee of het successen zijn, maar ook daar worden de zelfde waardeloze Dance muziek gedraait. Ze zijn trouwens niet voor het grote publiek: het zijn super chique tenten met een prijslijst waar je U tegen zegt. Voor Cineac moet je trouwens minstens 25 wezen, weer zo iets belachelijks.

In dit alles herken ik niet het ID&T van eind 20e eeuw. Met het nieuwe Milenium, is het voor mij met ID&T bergafwaarts gegaan. En volgens mij wordt dat Urban echt het ultieme dieptepunt.

Mijn vraag is: Zijn jullie het hier mee eens? Wat is jouw mening van ID&T? (Graag alleen dance-liefhebbers reageren en niet van die reply's zoals "ik houd niet van dance" en " Dance is kut muziek" of zow...
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:13:05 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_17523000
poe, weer zo'n topic.
Toch wel veel moeite gedaan voor een topic wat al honderd keer eerder is geschreven .
pi_17523036
ID&T rulez
Nee maar ik vind het wel goed dat ze meer urban draaien, gelukkig is hun publiek niet alleen nog maar pillenslikkende kaalgeschoren Golf-chauffeurs
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:19:10 #4
87571 MYRZ
pi_17523151
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 20:13 schreef Fliepke het volgende:
poe, weer zo'n topic.
Toch wel veel moeite gedaan voor een topic wat al honderd keer eerder is geschreven .
100x? niet echt... wellicht zijn er een paar topics hiervoor geweest. Bovendien kon ik dat niet weten, want ik kijk niet vaak op het Muziek forum en sinds die zoek optie er niet meer is kon ik het ook niet opzoeken of er nog oude topics waren die ik nog kon 'Bumpen' of zo...
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:21:56 #5
87571 MYRZ
pi_17523218
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 20:14 schreef CybErik het volgende:
ID&T rulez
Nee maar ik vind het wel goed dat ze meer urban draaien, gelukkig is hun publiek niet alleen nog maar pillenslikkende kaalgeschoren Golf-chauffeurs
maar vind je niet dat het hipphop en r&b publiek niet beter naar 538 of yorin, of 3fm kunnen luisteren? ID&T was altijd puur Dance, en dat dreigt nu te verdwijnen, vind je dat niet jammer?

Ik iig wel.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:23:08 #6
73750 superhaagie
Music is the answer
pi_17523248
Aan de ene kant heb je gelijk... na dat sensation is ''geboren'' is het wel een andere kant op gegaan... ID&T heefthun horizon willen verbreden maar doet dat te snel met verkeerde muziekstijlen.
Maar ID&T Heeft ook meer concurentie gekregen, veel danceorganisaties zijn er bij gekomen en omhoog gekropen, dan moeten ze wel ''nieuwe'' keuzes maken en uitproberen, ze willen gewoon een steeds breder publiek trekken.
Toch blijven de grote feesten die wel de goede naam hebben zoals Sensation, Trance energy, Innercity etc etc zeer goed in trek... omdat de muziek van die tijd en dat jaar gedraait wordt en er wordt gedraait wat men wil horen.
ID&T blijft naar mijn mening de beste feesten ter wereld organiseren en ik zal zeker naar hun blijven luisteren/gaan/lezen/kopen etc.
''The only reason that you are still on concious is that I don't want to carry you''
pi_17523300
Ik vind juist dat ID-T terecht tracht haar doelgroep te verruimen ,als alles wat zij aanraken wordt omgezet in klinkende munten ,dan geef ik ze groot gelijk.
En ik moet zeggen dat er bij ID-T radio 's avonds na een uur of 11 tot 3 's nachts( vooral in het weekend ) nog steeds zeer goede sets worden uitgezonden.

| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:28:47 #8
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_17523331
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 20:13 schreef Fliepke het volgende:
poe, weer zo'n topic.
Dat wel, maarja.. de search doet het niet dus wordt het allemaal wat lastiger

ontopic: Het klopt allemaal wel. ID&T begint zich steeds meer te distantiëren van de groepen waar het zich in eerste instantie sterk voor maakte. Echter, ze spelen een slim spelletje, namelijk: Melk een genre helemaal uit totdat het dood is, ga vervolgens naar het volgende en doe daar precies hetzelfde. Wat hun kracht hierin is, is dat ze toch op gezette tijden toegiften doen zodat je het gevoel krijgt dat ze de oude garde niet zijn vergeten. Goede producties worden weer afgewisseld door een uur reut waar je eigenlijk ziek van moet worden. Toch blijf je luisteren, want er kon nog wel eens iets leuks tussendoor komen en op de andere zenders is het toch al niet veel beter.
Het laatste half jaar hoor je teveel cross-overs van dance en urban, en veel te weinig echt goede platen of 'klassiekers'. 's Avonds willen ze nog wel eens hun best doen, maar overdag is het toch echt treurig.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:30:49 #9
14011 Kuzco
The camera adds ten pounds!!
pi_17523359
Een bedrijf zoals ID&T kan natuurlijk niet steeds op dezelfde manier doorgaan. Het is nu een ontzettend groot en commercieel bedrijf dat als doel heeft een zo groot mogelijke winst te behalen.
Daarom kiezen zij ervoor om een breder publiek aan te spreken omdat de doelstellingen niet kunnen worden behaald als ze het moeten hebben van de oude hardcore jongetjes en meisjes. Een nog groter publiek zorgt voor nog meer spreiding van risico's en dat is beter voor de continuiteit van ID&T.

Tenminste dat is volgens mij de reden om die koers aan te houden. Maar dat kan ik ook helemaal verkeerd zien natuurlijk
En de grote hoer zal ons zuigen tot we dik, gelukkig en verveeld zijn!
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:43:26 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_17523440
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 20:30 schreef Kuzco het volgende:
Een bedrijf zoals ID&T kan natuurlijk niet steeds op dezelfde manier doorgaan.
[...]
Stilstand is achteruitgang, echter de weg die ID&T nu is ingeslagen stuit op ontzettend veel weerstand van danceliefhebbers. Een van de weinige stations waar geen zoetsappige urban-zooi werd gedraaid overspoelt je nu met die rotzooi. De verhoudingen liggen volledig scheef. Daarnaast is de playlist overdag niet echt uitgebreid.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:45:04 #11
87571 MYRZ
pi_17523470
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 20:25 schreef Reza-impreza het volgende:
Ik vind juist dat ID-T terecht tracht haar doelgroep te verruimen ,als alles wat zij aanraken wordt omgezet in klinkende munten ,dan geef ik ze groot gelijk.
Das waar, maar tot nu toe kwamen de klinkende munten van de Dance scene, of deze ook van de Urban side komen... echte R&B/HipPop fans kunnen denk ik nog niet echt ID&T waarderen en luistern denk ik ook niet naar hun station, en gaan ook niet naar hun events, zelfs niet naar het 'Urban' "4n", denk ik.

pi_17525044
Heb jij de jaren negentig eigenlijk wel bewust meegemaakt? Het is in ieder geval niet uit je openingspost op te maken. Het staat vol met halve waarheden, onwaarheden, verdraaiingen en onvolledigheden. Een lulverhaal dat van geen kanten klopt. Uithuilen en daarna uitzoeken hoe het echt in de jaren negentig zat.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 22:55:04 #13
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17525970
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 22:05 schreef zodiakk het volgende:
Heb jij de jaren negentig eigenlijk wel bewust meegemaakt? Het is in ieder geval niet uit je openingspost op te maken. Het staat vol met halve waarheden, onwaarheden, verdraaiingen en onvolledigheden. Een lulverhaal dat van geen kanten klopt. Uithuilen en daarna uitzoeken hoe het echt in de jaren negentig zat.
Hij is geboren in 1987. Tsja...
pi_17526670
Fuck ID&T
ID&T
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_17526694
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 23:38 schreef heracles het volgende:
Fuck ID&T
[afbeelding]ID&T[afbeelding]
ja spannend

Mijn mening, ID&T is gewoon het zoveelste grote bedrijf in Nederland geworden. En is nu gewoon bezig met veel geld verdienen. En ze zullen elke muziekrichting ingaan, als dat maar geld oplevert.

Jammer, maar er komt vanzelf wel weer iets wat de "vroegere" id&t zal vervangen in een nieuwe muziekstroming.
Dura lex sed Lex
pi_17526718
quote:
En ik moet zeggen dat er bij ID-T radio 's avonds na een uur of 11 tot 3 's nachts( vooral in het weekend ) nog steeds zeer goede sets worden uitgezonden.
Nee. Alles wat ze draaien is commercieel. Tegenwoordig is zelfs Sasha, Digweed of Adam Beyer Comercieel. Namen uit het verleden. Verlopen artiesten die het nog een beetje proberen. Voor goeie muziek moet je niet bij ID&T zijn.
De DJ sets die ze uitzenden zijn vaak ook vrij gedateerd.
Over 100 jaar weet niemand het meer
  vrijdag 5 maart 2004 @ 23:52:01 #17
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_17526828
ID&T is een paar jaar geleden al flink van koers geraakt. Top punt tot nu toe was wel Coolio op Innercity
Heb nix tegen die gast ofzo, maar dat hoort niet thuis op zo'n feest (ten minste vroegah niet).
Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
pi_17526909
Radio 538 zou toch ook ooit "de" hardcore zender van Nederland worden
  zaterdag 6 maart 2004 @ 00:07:31 #19
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_17527061
Er zijn natuurlijk genoeg bronnen waar je je informatie uit kan halen, maar dit terzijde. Ik heb zelf ook de beginjaren van ID&T niet bewust meegemaakt, maar de laatste vier jaar is het ook mij opgevallen dat ze steeds ruimere publieken proberen aan te trekken. Niet alleen met grootscheepse reclamecampagnes die alle media omvatten, maar ook met events die gericht zijn op een groter deel van de bevolking. Het is logisch dat ze niet alleen meer Gabber/Hardcore feesten geven, omdat de muziek en het publiek evolueert. Het is natuurlijk mooi om te denken dat ID&T het enkel en alleen om de muziek doet, maar dat is een utopische gedachte. Het bedrijf ID&T is uitgegroeid tot een miljoenenonderneming, waarbinnen het niet rendabel is de activiteiten op één doelgroep/muzieksoort te richten. Marketingtechnisch gezien zijn ze verschrikkelijk goed bezig, omdat het merendeel van de Nederlandse bevolking ID&T wel kent (de doelgroep - voorzover er nog sprake is van 'de' doelgroep - zéker). Ook met de uitbreiding naar de horeca (Mme. Jeanette) en uitgaansgelegenheden (Bloomingdale) en een combinatie daarvan (Cineac) doet ID&T goede zaken, afgaande op wat ik er over lees en hoor. Ik kan eigenlijk alleen maar bewondering hebben voor de wijze waarop Stutterheim zich heeft geprofileerd als zakenman, blijkbaar ongeacht het terrein waarop hij investeert. Maar het blijkt wel uit dit topic (en uit andere dingen) dat de manier waarop ID&T omgaat met het vroege publiek, toch wel op enige weerstand stuit. Steeds grotere feesten leiden natuurlijk tot steeds grotere winst, maar met één muziekstijl krijg je nou eenmaal niet een aantal keer per jaar een grote ruimte als de ArenA, Rai of Jaarbeurs vol. Daarom denk ik dat ID&T zich genoodzaakt zag om verschillende stijlen te combineren, om zo het publiek aan te trekken. Zoals hierboven al genoemd werd, is Innercity hier een goed voorbeeld van. Maar zoals ook eerder al gezegd is, identificeer je ID&T nou niet direct met HipHop of Urban. Daarom zou het jammer zijn als in de toekomst blijkt dat ID&T zich meer gaat richten op deze andere muziekstijlen, en zich distantieert van haar origine. Maar dit zie ik dan weer niet zo snel gebeuren, omdat ID&T zich ook wel realiseert dat ze dan niet verstandig bezig zijn...

En de topictitel is natuurlijk ook niet helemaal correct, want wie wist 10 jaar geleden nou welke koers ID&T zou gaan bevaren.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_17527459
Wat is er mis met Urban btw? Waarom wordt dat gezien als het feit dat ID&T zou afdwalen. ID&T staat voor dance... of dat nu hardcore, lounge, soul, techno of disco is. R&B en hiphop moet je definitietechnisch gezien ook onder de 'dance' scharen... Dat er van die bekrompen mensen bij Urban alleen 50 Cents kunnen denken, alright...

ID&T is gewoon een commercieel bedrijf - waar overigens m.i. niets mis mee is - en dat verklaart alles.Alles waar geld uit valt te slaan moet je pakken! ID&T is gewoon een commercieel totaalconcept en beperkt zich (gelukkig) niet alleen tot de trance, hardstyle en hardcore en heeft dat nooit zo gedaan.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_17527477
Btw de TS is nu ongeveer 16 jaar... wat voor recht heb jij eik voor spreken???
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 6 maart 2004 @ 01:23:15 #22
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_17527919
Ik kan ze geen ongelijk geven hoor ... het is een bedrijf, ze willen winst maken. En er is - hoe kut wij het ook allemaal lijken te vinden - een breed publiek voor urban, en de markt ligt nog open. Het is logsich.
Trois Pistoles
pi_17527938
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 20:14 schreef CybErik het volgende:
ID&T rulez
Urban Zwetende neger muziek
X
X
X
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:13:18 #24
87571 MYRZ
pi_17530621
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 00:07 schreef InTrePidIvity het volgende:
...
Steeds grotere feesten leiden natuurlijk tot steeds grotere winst, maar met één muziekstijl krijg je nou eenmaal niet een aantal keer per jaar een grote ruimte als de ArenA, Rai of Jaarbeurs vol.
....
Oh? moet je es kijken op Partyflock.nl hoeveel dance feesten er per jaar er wel niet worden gehouden, en dan vooral voor hoeveel mensen! dit zijn vooral alleen maar klein tot middelmatig grote feesten. Volgens mij is er nog steeds genoeg publiek voor nieuwe grote evenementen die grote ruimtes vol krijgen...

quote:
En de topictitel is natuurlijk ook niet helemaal correct, want wie wist 10 jaar geleden nou welke koers ID&T zou gaan bevaren.
Met 'koers' bedoel ik de koers die ID&T tot ongeveer 2000 bevaarde. Toen wist men duidelijk dat ID&T een dance-georienteerd bedrijf was.
quote:
Wat is er mis met Urban btw? Waarom wordt dat gezien als het feit dat ID&T zou afdwalen. ID&T staat voor dance... of dat nu hardcore, lounge, soul, techno of disco is. R&B en hiphop moet je definitietechnisch gezien ook onder de 'dance' scharen... Dat er van die bekrompen mensen bij Urban alleen 50 Cents kunnen denken, alright...
Er is nix mis met urban, maar het heeft gewoon niks met de dance te maken! Rnb en Hiphop horen bij elkaar, en trance en hardstyle horen bij elkaar, maar bijv Rap en bijv hardhouse gaan niet samen! het meeste publiek dat houd van trance, houd niet van Rnb en Hiphop.
quote:
ID&T is gewoon een commercieel bedrijf - waar overigens m.i. niets mis mee is - en dat verklaart alles.Alles waar geld uit valt te slaan moet je pakken! ID&T is gewoon een commercieel totaalconcept en beperkt zich (gelukkig) niet alleen tot de trance, hardstyle en hardcore en heeft dat nooit zo gedaan.
ID&T heeft zich wel altijd alleen tot de dance-muziek beperkt. Dat is nou juist zo jammer, dat ze dat niet meer doen!
quote:
Btw de TS is nu ongeveer 16 jaar... wat voor recht heb jij eik voor spreken???
doet me denken aan Dolf Jansen in zijn eindejaarsconference met Lebbis:
"Ik ben nooit naar een wedstijd van Ajax geweest.........

Maar ik heb er wel een mening over!"
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 22:05 schreef zodiakk het volgende:

Je hebt gelijk. Niet alles wat hier staat klopt helemaal, maar om nou van een lulverhaal te spreken, lijkt me wat overdreven. Om eerlijk te zijn heb ik dat min of meer bewust gedaan, om het simpel te houden. Als ik het complete verhaal zou moeten opschrijven, dan was de eerste post te langdradig geworden. Maar ik weet wel hoe het wel zit hoor!

[ Bericht 11% gewijzigd door MYRZ op 06-03-2004 11:45:16 ]
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:48:21 #25
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_17531148
ID&T is dood
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')