abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1233323
Nog meer liefhebbers van dit schrijversduo?
Ben nu bezig met hun laatste boek: de Rode Kamer...
Wordt steeds moeilijker om dat boek op zij te leggen en te gaan slapen.
Kabouters, dié zijn pas rendabel!
pi_1233556
* meldt

Ben sinds "Bezeten van mij" idd bezeten van dit schrijversduo. Heb de hele serie in m'n boekenkast staan.

M'n favoriet is "Onderhuids": zóóóóó spannend... als single vrouw werd ik tijdens het lezen van dit boek echt doodsbenauwd van de gedetailleerde beschrijvingen hoe de killer z'n slachtoffers bespiedde en uiteindelijk vermoordde. Ik lees bij voorkeur 's avonds in bed maar na het lezen van dit boek deed ik echt geen oog meer dicht.

De minste vind ik tot nu toe "Het veilige huis", vooral het einde (de ontknoping) vond ik wat flauw.

"De Rode Kamer" ligt klaar op m'n nachtkastje, vanaf morgen heb ik vakantie en dan begin ik er aan. Lees je ze trouwens in het Nederlands of het Engels? Ik in het NL.

pi_1235066
Lees altijd Nederlands, lekker makkelijk.
Het Veilige Huis was idd wat saai, daarintegen is Onderhuids ontzettend spannend/eng.
En je hebt gelijk: als je 's avonds op de bank zit, verdiept in dat boek en je hoort ineens een vreemd geluid buiten...

In De Rode kamer ben ik eigenlijk net begonnen, tis nog niet echt spannend, maar wordt wel subtiel opgebouwd.

donderdag 19 juli 2001 @ 19:42:08 #4
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1237510
Onderhuids had zoveel meer kunnen zijn, ik vond het een beetje oppervlakkig...
Nicht ärgern, nur wundern!
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:48:02 #5
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1237555
vond het veilige huis wel heel goed, komt misschien omdat het de eerste was die ik las.

daarna het geheugenspel, ook heel goed.

bezeten van mij en onderhuids iets minder

rode kamer heb ik net het weekend uitgelezen. zit er tussen in, wel heel goed maar de 'clou' iets te gezocht wellicht.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 19 juli 2001 @ 21:32:10 #6
11783 _Abu_
Domum eamus
pi_1238101
Allemaal gelezen. Ik vond ze allemaal wel aardig. Het veilige huis was wel iets beter.
Insanus sum
  Admin vrijdag 20 juli 2001 @ 07:45:59 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1240191
Allemaal gelezen.
Ik vind ze meesterlijk.
Heel goed geschreven en hele subtiele spanning die je in de ban van het boek houdt.
Van mij mogen ze wel wat sneller schrijven,
of ik moet langzamer gaan lezen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 22 juli 2001 @ 18:25:51 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_1253722
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 10:07 schreef Kari het volgende:
M'n favoriet is "Onderhuids": zóóóóó spannend... als single vrouw werd ik tijdens het lezen van dit boek echt doodsbenauwd van de gedetailleerde beschrijvingen hoe de killer z'n slachtoffers bespiedde en uiteindelijk vermoordde. Ik lees bij voorkeur 's avonds in bed maar na het lezen van dit boek deed ik echt geen oog meer dicht.

De minste vind ik tot nu toe "Het veilige huis", vooral het einde (de ontknoping) vond ik wat flauw.

"De Rode Kamer" ligt klaar op m'n nachtkastje, vanaf morgen heb ik vakantie en dan begin ik er aan. Lees je ze trouwens in het Nederlands of het Engels? Ik in het NL.

Ik ook
*meldt zich ook*
Heb ze nog nergens in ENG zien
Ik heb ze tot nu toe allemaal gelezen en begon in "De rode kamer' die me aanzette tot het lezen van de rest. Mijn favoriet was tot nu toe "Bezeten van mij", omdat ik de onbezorgde, onverwachte, passionele liefde in het begin erg herkenbaar vond ik droomde er echt in weg
Ook het einde was een stuk minder voorspelbaar als bij de andere boeken. over het algemeen hebben alle delen toch wel het scenario: "lijk word ontdekt, niet-(ervaren)-rechercheur begint onderzoek, onderzoek word door een ander afgerond, blijkt niet juiste conclusie, niet(ervaren)-rechercheur begint eigen onderzoek met gevaar voor eigen leven en ontdekt de ware waarheid, waarna deze onthuld word....
En toch blijft het een verrassing hoe het boek zich zal wenden en blijft het me onderhouden
Ik heb ook altijd de dwingende behoefte om alvast stiekem het einde te lezen uit nieuwsgierigheid

Ik vind 'De Rode Kamer' overigens 1 van de mindere delen. 'Onderhuids' vond ik overigens wel weer erg gaaf, vooral omdat er met de 3 verschillende vertellingen werd afgeweken van de normale schrijfstijl. Ik had na elk deel ook weer moeite om in de huid van een nieuwe hoofdpersoon te kruipen

Ik hoop stiekem eigenlijk dat er nog meer delen komen, want ik voel me momenteel een beetje ontheemd , zo zonder Nicci French-lectuur

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 23 juli 2001 @ 15:09:07 #9
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_1259670
Ik ben verslingerd aan deze boeken.
Bezeten van mij was een van de meest favorieten. Deze heb ik in enkele dagen uitgelezen.
Onderhuids vond ik ook erg mooi, al kostte het mij ook steeds wat moeite me in te leven in de nieuwe personage bij elke nieuw deel.
Ben nu bijna aan het einde van De rode kamer., kost me veel moeite om hem weg te leggen.
Geheugenspel ligt thuis te wachten en het veilige huis moet ik nog kopen.
  maandag 23 juli 2001 @ 15:18:58 #10
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_1259774
quote:
Op maandag 23 juli 2001 15:09 schreef Acnaib het volgende:
Ben nu bijna aan het einde van De rode kamer., kost me veel moeite om hem weg te leggen.
Geheugenspel ligt thuis te wachten en het veilige huis moet ik nog kopen.
Ken het gevoel... Ben nu alflink over de helft heen, dus ik zal je meteen het einde vertellen!
Alleen die spanning van Onderhuids... nee, die zit er niet in.

(Loesje )

maandag 23 juli 2001 @ 15:46:25 #11
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_1260107
ben op bladzijde 316 jij dan?

idd loesje

maandag 23 juli 2001 @ 15:54:20 #12
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_1260187
quote:
Op maandag 23 juli 2001 15:46 schreef Acnaib het volgende:
ben op bladzijde 316 jij dan?

idd loesje

Ik zeg niets.
(Ben pas bij bladzijde 250 ofzow..... )
  maandag 23 juli 2001 @ 15:58:05 #13
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_1260228
Ik heb onderhuids gelezen vond het een goed boek, maar
ben er ook weer niet zo lyrisch over als sommigen

Heb toevallig in het ClubCenter van ECI het veilige huis en het
geheugenspel gekocht, waren samen 29,90. Heb mijn keuze
laten beinvloeden doordat een bepaalde vriendin zo enthousiast
is over Nicci French, mooie boel, als je haar later op Fok
ziet posten dat het veilige huis een beetje saai was

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 23 juli 2001 @ 16:04:34 #14
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_1260288
quote:
Op maandag 23 juli 2001 15:58 schreef Faat het volgende:
Ik heb onderhuids gelezen vond het een goed boek, maar
ben er ook weer niet zo lyrisch over als sommigen

Heb toevallig in het ClubCenter van ECI het veilige huis en het
geheugenspel gekocht, waren samen 29,90. Heb mijn keuze
laten beinvloeden doordat een bepaalde vriendin zo enthousiast
is over Nicci French, mooie boel, als je haar later op Fok
ziet posten dat het veilige huis een beetje saai was

In vergelijking Faat, in vergelijking...
  maandag 23 juli 2001 @ 16:13:25 #15
11049 suger
 nee, niet zo zoet...
pi_1260403
M'n eerste Nicci French, Het Geheugenspel, vorig jaar op vakantie, op aanraden van m'n moeder gelezen. Na drie dagen uit ofzo, gelukkig had een vriendin toevallig een ander deel mee, (Het Veilige Huis???)dat ook gelijk gelezen.
Thuis lagen de andere delen te wachten. Zelfde verhaal, zelfs een dagje vrij van school genomen omdat ik m'n boek niet weg kon leggen.
Afgelopen moederdag De Rode Kamer voor mammie gekocht en natuurlijk ook gelijk weer zelf gelezen. Vond 'm niet de beste, maar zeker niet de slechste

*beste - Onderhuids, vooral door de verteltechniek
*slechtste (hoewel ook nog heel leuk) - Bezeten van Mij, omdat ik me in tegenstelling tot veel anderen juist NIET in die allesverslindende liefde kon verplaatsen.

maandag 23 juli 2001 @ 16:14:42 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1260422
* Vork kijkt in de boekenkast van z'n ouders en constateerd daat ze waarschijnlijk zo goed als alle Nicci French boeken hebben.. of er mist er eentje ofzo
en nee ik lees t zelf niet.
  woensdag 25 juli 2001 @ 08:20:17 #17
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_1270562
Heb De Rode Kamer gisteren uitgelezen.
Vind Onderhuids nog steeds het beste boek van hun, het einde van De Rode Kamer is wel verrassend... Maar daar mag ik niets over verklappen, want een zeker persoontje moet 'm ook nog lezen!
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:09:26 #18
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_1271030
Idd heel verrassend einde.

Ik vind bezeten van mij nog steeds de mooiste

vrijdag 27 juli 2001 @ 12:04:46 #19
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_1283105
Ik wilde net een topic over Nicci French gaan openen zie ik dat er al een topic over is!!

Ik ben dus ook een Nicci French freak. Ik heb ze twee maanden geleden ontdekt en sindsdien alle boeken gelezen. Het is zelfs zo erg dat ik met het laatste boek wat ik nog moest lezen ("Bezeten van mij") een tijdje gewacht heb omdat ik anders geen Nicci French meer kon lezen!! (echt waar!).

Ik vind hun boeken echt meesterlijk en spannend. Hun beste boek vind ik "Het veilige huis", meesterlijke ontknoping toch! Begint wel een beetje ranzig... Ook "onderhuids" vond ik erg goed, dat was ook de eerste die ik las dus die blijft speciaal (ik vond hem wel errug spannend hoor! Dat hoofdstuk dat ze samen met die gozer in zijn huis zit, echt TE eng gewoon!!). "De rode Kamer" zit een beetje in de middenmoot. Was wel goed maar kon me niet de hele tijd boeien. De ontknoping in "Het geheugenspel" vond ik een beetje vaag. "Bezeten van Mij" vind ik het minste boek omdat ook ik me helemaal niet kon verplaatsen in die relatie. Ik wilde voortdurend dat ze terug zou gaan naar haar ex (lijkt me niet echt de bedoeling...).

Ik hoop dat er nog veel boeken van dit schrijversduo gaan volgen!! Over het algemeen schrijven ze trouwens best snel (5 boeken in 3 jaar toch?)

Nokia3310

[Edit: ik haal altijd de titels van het geheugenspel en het veilige huis door elkaar aangezien dat spelletje wat moeder met dochter in het veilige huis doet ook een geheugenspel is en in het geheugenspel staat dat grote familiehuis centraal. Zeer verwarrend! /Edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Nokia3310 op 27-07-2001 17:06]

NSJ & Lowlands still on my mind
pi_1287027
Ik ben nu in De Rode Kamer bezig en heb nog ongeveer 50 bladzijden te gaan. Ik heb verder Bezeten van Mij en Onderhuids gelezen en die vond ik geweldig spannend. Vooral de manier waarop Onderhuids is opgebouwd. Bij de eerste vrouw heb je nog geen idee hoe of wat, bij vrouw twee weet je in ieder geval dat het oppassen geblazen is en bij vrouw drie weet je inmiddels wie de dader is (alleen heeft zij geen vermoeden). Doodeng!!! Bij het lezen van dat boek voelde ik me ook opeens niet meer veilig thuis.

Bij het lezen van De Rode Kamer duurde het bij mij flink lang voordat ik er een beetje in kwam. Bij die andere twee boeken is het verhaal meteen heel meeslepend. Maar nu ik het einde nader, begint het toch wel erg spannend te worden.

Ik heb ook Het Geheugenspel in huis, daar ben ik ooit al eens in begonnen, maar doordat ik toen niet zoveel tijd had om te lezen, kwam ik alsmaar niet echt in het verhaal. Ik heb nu vakantie, dus als ik De Rode Kamer uitheb, ga ik overnieuw beginnen in Het Geheugenspel. Iemand zei me een keer dat zij Het Veilige Huis en Het Geheugenspel wat minder spannend vond in vergelijking met Onderhuids en Bezeten van Mij. Klopt dat?

zaterdag 28 juli 2001 @ 17:29:59 #21
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_1289475
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 23:40 schreef rooierooie het volgende:

Iemand zei me een keer dat zij Het Veilige Huis en Het Geheugenspel wat minder spannend vond in vergelijking met Onderhuids en Bezeten van Mij. Klopt dat?

Dat klopt inderdaad. Vooral Onderhuids is erg spannend en Bezeten van Mij ook. Maar de ontknopingen van "Het Veilige Huis" en "Het Geheugenspel" zijn beide echt geniaal en onverwacht (vooral van het Veilige Huis, echt briljant!)

Nokia3310

NSJ & Lowlands still on my mind
  Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2001 @ 16:13:39 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1410872
Volgens de tv gids vanavond de verfilming van Het Veilige Huis, 21.55 op Net5. Ikzelf denk dat het om een film uit 1999 gaat met Patrick Steward. Ik ga toch kijken.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2001 @ 22:06:24 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1412468
Toch een Nicci French film.
pi_1412511
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:13 schreef SunChaser het volgende:
Volgens de tv gids vanavond de verfilming van Het Veilige Huis, 21.55 op Net5. Ikzelf denk dat het om een film uit 1999 gaat met Patrick Steward. Ik ga toch kijken.
Thanks Sunchaser

Video loopt
Ik ga er maar niet van uit dat het niveau van het boek gehaald wordt; gelukkig zijn de engelse TV-films meestal het aanzien meer dan waard.
Echt geweldig dat ik je post op tijd las!!

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 15 augustus 2001 @ 00:38:51 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_1413387
Ik denk dat ik toch maar eens achter wat boeken van hun (begrijp dat het een duo is) aan ga, ik heb net de film gezien en die was erg goed. Normaal lees ik voornamelijk Stephen King, Christopher Fowler en dat soort...

Waar kan ik het best mee beginnen?

Overigens ben ik nu bezig aan het monsterproject dat 'het kaartenhuis' heet.... ben al op blz 75 na 2 dagen lezen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')