Ben sinds "Bezeten van mij" idd bezeten van dit schrijversduo. Heb de hele serie in m'n boekenkast staan.
M'n favoriet is "Onderhuids": zóóóóó spannend... als single vrouw werd ik tijdens het lezen van dit boek echt doodsbenauwd van de gedetailleerde beschrijvingen hoe de killer z'n slachtoffers bespiedde en uiteindelijk vermoordde. Ik lees bij voorkeur 's avonds in bed maar na het lezen van dit boek deed ik echt geen oog meer dicht.
De minste vind ik tot nu toe "Het veilige huis", vooral het einde (de ontknoping) vond ik wat flauw.
"De Rode Kamer" ligt klaar op m'n nachtkastje, vanaf morgen heb ik vakantie en dan begin ik er aan. Lees je ze trouwens in het Nederlands of het Engels? Ik in het NL.
In De Rode kamer ben ik eigenlijk net begonnen, tis nog niet echt spannend, maar wordt wel subtiel opgebouwd.
daarna het geheugenspel, ook heel goed.
bezeten van mij en onderhuids iets minder
rode kamer heb ik net het weekend uitgelezen. zit er tussen in, wel heel goed maar de 'clou' iets te gezocht wellicht.
quote:Ik ook
Op donderdag 19 juli 2001 10:07 schreef Kari het volgende:
M'n favoriet is "Onderhuids": zóóóóó spannend... als single vrouw werd ik tijdens het lezen van dit boek echt doodsbenauwd van de gedetailleerde beschrijvingen hoe de killer z'n slachtoffers bespiedde en uiteindelijk vermoordde. Ik lees bij voorkeur 's avonds in bed maar na het lezen van dit boek deed ik echt geen oog meer dicht.De minste vind ik tot nu toe "Het veilige huis", vooral het einde (de ontknoping) vond ik wat flauw.
"De Rode Kamer" ligt klaar op m'n nachtkastje, vanaf morgen heb ik vakantie en dan begin ik er aan. Lees je ze trouwens in het Nederlands of het Engels? Ik in het NL.
Ik vind 'De Rode Kamer' overigens 1 van de mindere delen. 'Onderhuids' vond ik overigens wel weer erg gaaf, vooral omdat er met de 3 verschillende vertellingen werd afgeweken van de normale schrijfstijl. Ik had na elk deel ook weer moeite om in de huid van een nieuwe hoofdpersoon te kruipen
Ik hoop stiekem eigenlijk dat er nog meer delen komen, want ik voel me momenteel een beetje ontheemd , zo zonder Nicci French-lectuur
quote:Ken het gevoel...
Op maandag 23 juli 2001 15:09 schreef Acnaib het volgende:
Ben nu bijna aan het einde van De rode kamer., kost me veel moeite om hem weg te leggen.
Geheugenspel ligt thuis te wachten en het veilige huis moet ik nog kopen.
(Loesje )
quote:Ik zeg niets.
Op maandag 23 juli 2001 15:46 schreef Acnaib het volgende:
ben op bladzijde 316 jij dan?idd loesje
Heb toevallig in het ClubCenter van ECI het veilige huis en het
geheugenspel gekocht, waren samen 29,90. Heb mijn keuze
laten beinvloeden doordat een bepaalde vriendin zo enthousiast
is over Nicci French, mooie boel, als je haar later op Fok
ziet posten dat het veilige huis een beetje saai was
quote:
Op maandag 23 juli 2001 15:58 schreef Faat het volgende:
Ik heb onderhuids gelezen vond het een goed boek, maar
ben er ook weer niet zo lyrisch over als sommigenHeb toevallig in het ClubCenter van ECI het veilige huis en het
geheugenspel gekocht, waren samen 29,90. Heb mijn keuze
laten beinvloeden doordat een bepaalde vriendin zo enthousiast
is over Nicci French, mooie boel, als je haar later op Fok
ziet posten dat het veilige huis een beetje saai was
*beste - Onderhuids, vooral door de verteltechniek
*slechtste (hoewel ook nog heel leuk) - Bezeten van Mij, omdat ik me in tegenstelling tot veel anderen juist NIET in die allesverslindende liefde kon verplaatsen.
Ik ben dus ook een Nicci French freak. Ik heb ze twee maanden geleden ontdekt en sindsdien alle boeken gelezen. Het is zelfs zo erg dat ik met het laatste boek wat ik nog moest lezen ("Bezeten van mij") een tijdje gewacht heb omdat ik anders geen Nicci French meer kon lezen!! (echt waar!).
Ik vind hun boeken echt meesterlijk en spannend. Hun beste boek vind ik "Het veilige huis", meesterlijke ontknoping toch! Begint wel een beetje ranzig... Ook "onderhuids" vond ik erg goed, dat was ook de eerste die ik las dus die blijft speciaal (ik vond hem wel errug spannend hoor! Dat hoofdstuk dat ze samen met die gozer in zijn huis zit, echt TE eng gewoon!!). "De rode Kamer" zit een beetje in de middenmoot. Was wel goed maar kon me niet de hele tijd boeien. De ontknoping in "Het geheugenspel" vond ik een beetje vaag. "Bezeten van Mij" vind ik het minste boek omdat ook ik me helemaal niet kon verplaatsen in die relatie. Ik wilde voortdurend dat ze terug zou gaan naar haar ex (lijkt me niet echt de bedoeling...).
Ik hoop dat er nog veel boeken van dit schrijversduo gaan volgen!! Over het algemeen schrijven ze trouwens best snel (5 boeken in 3 jaar toch?)
Nokia3310
[Edit: ik haal altijd de titels van het geheugenspel en het veilige huis door elkaar aangezien dat spelletje wat moeder met dochter in het veilige huis doet ook een geheugenspel is en in het geheugenspel staat dat grote familiehuis centraal. Zeer verwarrend! /Edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Nokia3310 op 27-07-2001 17:06]
Bij het lezen van De Rode Kamer duurde het bij mij flink lang voordat ik er een beetje in kwam. Bij die andere twee boeken is het verhaal meteen heel meeslepend. Maar nu ik het einde nader, begint het toch wel erg spannend te worden.
Ik heb ook Het Geheugenspel in huis, daar ben ik ooit al eens in begonnen, maar doordat ik toen niet zoveel tijd had om te lezen, kwam ik alsmaar niet echt in het verhaal. Ik heb nu vakantie, dus als ik De Rode Kamer uitheb, ga ik overnieuw beginnen in Het Geheugenspel. Iemand zei me een keer dat zij Het Veilige Huis en Het Geheugenspel wat minder spannend vond in vergelijking met Onderhuids en Bezeten van Mij. Klopt dat?
quote:Dat klopt inderdaad. Vooral Onderhuids is erg spannend en Bezeten van Mij ook. Maar de ontknopingen van "Het Veilige Huis" en "Het Geheugenspel" zijn beide echt geniaal en onverwacht (vooral van het Veilige Huis, echt briljant!)
Op vrijdag 27 juli 2001 23:40 schreef rooierooie het volgende:Iemand zei me een keer dat zij Het Veilige Huis en Het Geheugenspel wat minder spannend vond in vergelijking met Onderhuids en Bezeten van Mij. Klopt dat?
Nokia3310
quote:Thanks Sunchaser
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:13 schreef SunChaser het volgende:
Volgens de tv gids vanavond de verfilming van Het Veilige Huis, 21.55 op Net5. Ikzelf denk dat het om een film uit 1999 gaat met Patrick Steward. Ik ga toch kijken.
Video loopt
Ik ga er maar niet van uit dat het niveau van het boek gehaald wordt; gelukkig zijn de engelse TV-films meestal het aanzien meer dan waard.
Echt geweldig dat ik je post op tijd las!!
Waar kan ik het best mee beginnen?
Overigens ben ik nu bezig aan het monsterproject dat 'het kaartenhuis' heet.... ben al op blz 75 na 2 dagen lezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |