nee, doe mij maar een bottleneck barman!quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:23 schreef Lemmen het volgende:
bottleneck? is dat te eten?
hehe leukquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:23 schreef Lemmen het volgende:
bottleneck? is dat te eten?
leg dan uit wat het isquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:28 schreef robbish het volgende:
[..]
hehe leuk
ik zie het je graag proberen
thanx nuttige link !quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:28 schreef fripper het volgende:
http://www.bottleneckguitar.com/
Filmpjes en mp3's
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:31 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
leg dan uit wat het is![]()
![]()
![]()
zo'n klemmertje?quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:34 schreef Dododo het volgende:
Het is een metalen of glazen pijpje dat je om je vinger kan doen bij het gitaarspelen. Kun je 'slide'-geluiden mee maken, dus van de ene toon naar de andere glijden.
Nee da's een capo.quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:39 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
zo'n klemmertje?![]()
weer wat geleerdquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:42 schreef Dododo het volgende:
[..]
Nee da's een capo.
Dit is een slide:
[afbeelding]
Dit is een capo:
[afbeelding]
t Is mn werkquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:47 schreef Lemmen het volgende:
[..]
weer wat geleerd
...wat weer de band Texas heeft opgeleverd, met het mooie I don't want a loverquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:39 schreef fripper het volgende:
Ry Cooder heeft erg mooie bottleneck muziek, bijvoorbeeld de sountrack van de film Paris, Texas
Ik vind zelf "Why believe in you" toch mooierquote:Op vrijdag 5 maart 2004 10:13 schreef Berkery het volgende:
...wat weer de band Texas heeft opgeleverd, met het mooie I don't want a lover![]()
Mmm, die ken ik niet geloof ik.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 10:25 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik vind zelf "Why believe in you" toch mooier![]()
Jah, deze zijn leuk om te leren (beiden in open G-tuning, DGDGBD).quote:Op vrijdag 5 maart 2004 10:35 schreef Scylla het volgende:
Led Zeppelin - In my time of Dying, en Travelling Riverside Blues..dat zijn ook wel fijne slide nummertjes
bedankt voor de tip! ik zal eens een tab ervan zoekenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 10:35 schreef Scylla het volgende:
Led Zeppelin - In my time of Dying, en Travelling Riverside Blues..dat zijn ook wel fijne slide nummertjes
Stem je lage E-snaar en je hoge E-snaar terug naar D, je lage A-snaar wordt een G. Slide wordt bijna altijd in alternatieve stemmingen gespeeld. Andere tuning die veel gebruikt wordt is open E (E B E G# B E). Drop D-tuning (D A D G B E) werkt ook goed voor sommige slide-partijen.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:14 schreef robbish het volgende:
alleen... hoe stem je open G![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |