abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 maart 2004 @ 20:37:25 #1
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17501804
Als vervolg op dit topic (er werd opgeroepen tot een enigszins politiek (incorrect ) vervolg):

[centraal] De islam en mohammedanen (deel 2)

De vraag is: Wat zijn de voor- en nadelen van eventuele moslim- of islamhaat binnen Nederland en wat zijn de afgeleide gevolgen daarvan. Als aanverwante vraag zou ik de vraag willen stellen: Is er sprake van een groeiende moslimhaat of islamhaat?

Zelf zie ik eigenlijk alleen maar nadelen aan het non-selectief haten van een groep, maar goed ik pers er dan toch maar een voordeel uit:

Voordelen:
- sterkere nationale identiteit

Nadelen:
- te sterke nationale identiteit,
- het zet aan tot geweld van 2 kanten,
- werkt averechts m.b.t. de integratie.

Is er sprake van een groeiende moslimhaat of islamhaat? Geen idee, you tell me.

Edit:
islamhaat toegevoegd op plekken waar er gesproken werd over moslimhaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door ExtraWaskracht op 05-03-2004 12:42:06 ]
pi_17501905
Misschien is enig 'voordeel' aan de moslimhaat dat er eens aandacht wordt geschonken aan de problemen die deze personen al jarenlang met zich meebrengen. Men moet minder bang zijn dat men al snel van 'discriminatie' beticht wordt.

Ik heb in ieder geval steeds minder 'respect' voor dit soort lui. Mijns insziens willen ze echt Europa overheersen en hun normen en waarden opleggen.
Ik kan mezelf met de beste wil gewoon niet een positief beeld over die lui bedenken.
Sorry, .. die kans hebben ze laten gaan en dat is allemaal door de jaren heen gegroeid.
pi_17501941
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:42 schreef grimson het volgende:
Misschien is enig 'voordeel' aan de moslimhaat dat er eens aandacht wordt geschonken aan de problemen die deze personen al jarenlang met zich meenemen. Men moet minder bang zijn dat men al snel van 'discriminatie' beticht wordt.

Ik heb in ieder geval steeds minder 'respect' voor dit soort lui. Mijns insziens willen ze echt Europa overheersen en hun normen en waarden opleggen.
Ik kan mezelf met de beste wil gewoon niet een positief beeld over die lui bedenken.
Sorry, .. die kans hebben ze laten gaan en dat is allemaal door de jaren heen gegroeid.
Grappig, zij denken precies het zelfde over ons
pi_17501944
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:42 schreef grimson het volgende:
Hoe kun je Europa overheersen als je vooral schulden hebt?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_17501984
Zal me een worst zijn wat zij over ons denken. Het gaat over de 'Moslimhaat' in Nederland en wat zij van ons denken is zeker van mindere belang tenslotte ZIJ komen hier en ZIJ moeten zich aanpassen.
pi_17501998
Ik denk dat die "ze" die die kans hebben laten gaan, vooral bestaat uit de voor integratie verantwoordelijke overheidsorganen. Zodra duidelijk werd dat de gastarbeiders geen gast meer waren en wilden zijn, hadden " ze" die poppenkast van de "integratiecursus" open moeten trekken.
En ja: ik vind dat er sprake is van groeiende moslimhaat en racisme in het algemeen. Het wprdt nu zelfs goedgepraat door mannen in pakken. Boodschap aan de massa: het mag.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_17502011
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:44 schreef HeyFreak het volgende:

Grappig, zij denken precies het zelfde over ons
zijn wij europeanen dan met zijn allen naar de moslim wereld gekomen om daar een leven op te bouwen?
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_17502026
quote:
Hoe kun je Europa overheersen als je vooral schulden hebt?
Door provocerend overal moskeeen te bouwen, alles af te keuren wat maar riekt naar anti-moslim zonder een goede discussie aan te gaan, de AEL, ga zo maar door....
Kortom door een niet sympatieke manier ons met de Islam kennis te laten maken groeit de haat vanzelf wel.
  donderdag 4 maart 2004 @ 20:48:36 #9
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17502046
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Is er sprake van een groeiende moslimhaat? Geen idee, you tell me.
Ik haat geen moslims. Ik haat alleen de islam (dat is het gedachtegoed dus dat van veel goede mensen minder goede mensen maakt).
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 4 maart 2004 @ 20:49:20 #10
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_17502063
mislimstaat? Wasdah

Voor en nadelen zou ik niets over kunnen zeggen. Ik ken het geloof niet uitgebreid genoeg.

Maar is er spraken van groeinde moslim haat? Ik denk van wel, dit omdat het a. veel benadrukt wordt en dus gaat het een beetje als een lopend vuurtje. Iedereen steekt elkaar een beetje aan. b. het slechter gaat met de economie. En dan hebben we een zondebok nodig. Wie is dat? Maakt niet uit als het mar buitenlands is. En tja dan krijg je dus inderdaad groeinde rassenhaat. C. het is leuk om te zeiken en te zeuren over iets wat verder van je bed staat.

Ik hoor iig wel steeds meer mensen in mijn omgeving constant af geven op moslims.
pi_17502064
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:47 schreef grimson het volgende:

[..]

Door provocerend overal moskeeen te bouwen, alles af te keuren wat maar riekt naar anti-moslim zonder een goede discussie aan te gaan, de AEL, ga zo maar door....
Kortom door een niet sympatieke manier ons met de Islam kennis te laten maken groeit de haat vanzelf wel.
Gekke manier van overheersen, ze kunnen niet eens een partij op de been brengen die de kiesdrempel haalt.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  donderdag 4 maart 2004 @ 20:51:25 #12
60090 Akkersloot
pi_17502110
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:49 schreef SportsIllustrated het volgende:
Gekke manier van overheersen, ze kunnen niet eens een partij op de been brengen die de kiesdrempel haalt.
De aanhang van de AEL is nog jong en mag nog niet stemmen. Het is de vraag ofdat wijsheid ook met de stemgerechtigde leeftijd komt. Ik vrees van niet.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 4 maart 2004 @ 20:51:32 #13
54772 Silmarwen
pi_17502116
Zucht. Akkersloot. Stond er haat "Akkersloot moslims?" Nee dat staat er niet. Er staat is er sprake van een groeiende haat jegens moslims. Jou antwoord slaat dus als een tang op een varken.... Je hoeft niet constant te uiten hoe jij tegen over de Islam staat, dat weet iedereen wel denk ik.
pi_17502155
quote:
Gekke manier van overheersen, ze kunnen niet eens een partij op de been brengen die de kiesdrempel haalt
Zou me niks verbazen. Oprecht ben ik hier erg blij mee, want als deze mensen uberhaupt wat te zeggen krijgen in de politiek dan is het hek van de dam.
Ik vergelijk het maar met de PVDA. Andermans zuurverdiende geld uitgeven aan de armeren is een hoop zieltjes winnen bij de verkiezingen.. Alleen moet er inderdaad wel geld binnenkomen. Datmoet een groot deel van de bevolking ook ophoesten. Ik ben dan ook bang indien een moslimpartij voet aan wal krijgt er scheve verhoudingen gaan ontstaan binnen NL. (veel 'arme' stemmen maken een rijk land arm)
pi_17502170
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:46 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat die "ze" die die kans hebben laten gaan, vooral bestaat uit de voor integratie verantwoordelijke overheidsorganen. Zodra duidelijk werd dat de gastarbeiders geen gast meer waren en wilden zijn, hadden " ze" die poppenkast van de "integratiecursus" open moeten trekken.
En ja: ik vind dat er sprake is van groeiende moslimhaat en racisme in het algemeen. Het wprdt nu zelfs goedgepraat door mannen in pakken. Boodschap aan de massa: het mag.
Kom nou zeg, de regering de schuld geven. Hebben die mensen dan zelf geen enkel verantwoordelijkheidsbesef dat als je in een ander land een leven op wil bouwen zul je het toch zelf op eigen kracht moeten doen. Of moet het nog steeds met de paplepel worden ingegoten zoals voorheen?
En ja, de moslimhaat neemt monsterachtige vormen aan in het westen en het is niet zo verwonderlijk ook.
  donderdag 4 maart 2004 @ 20:56:15 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17502238
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
Kom nou zeg, de regering de schuld geven. Hebben die mensen dan zelf geen enkel verantwoordelijkheidsbesef dat als je in een ander land een leven op wil bouwen zul je het toch zelf op eigen kracht moeten doen. Of moet het nog steeds met de paplepel worden ingegoten zoals voorheen?
En ja, de moslimhaat neemt monsterachtige vormen aan in het westen en het is niet zo verwonderlijk ook.
Het is geinig dat je het hebt over individuele verantwoordelijkheid en tegelijkertijd je niet verwondert over een het aannemen van monsterachtige vormen van moslimhaat. Zouden de moslims dan niet ook individueel beoordeeld moeten worden in plaats van als groep?
pi_17502249
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:51 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De aanhang van de AEL is nog jong en mag nog niet stemmen. Het is de vraag ofdat wijsheid ook met de stemgerechtigde leeftijd komt. Ik vrees van niet.
Ik denk dat de tegenstelling tussen Berbers en Arabieren hier sterker is dan het gedeelde geloof, eigenlijk.
Zoals er voor veel zaken een oneindig aantal Marokkaanse organisaties is, vergelijkbaar met de Protestantse kerkenscheuringen.
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:01:25 #18
60090 Akkersloot
pi_17502351
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:51 schreef Silmarwen het volgende:
Zucht. Akkersloot. Stond er haat "Akkersloot moslims?" Nee dat staat er niet. Er staat is er sprake van een groeiende haat jegens moslims. Jou antwoord slaat dus als een tang op een varken.... Je hoeft niet constant te uiten hoe jij tegen over de Islam staat, dat weet iedereen wel denk ik.
Mijn boodschap hield slechts in dat ik geen hekel aan moslims heb, wel aan de ideologie islam.
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:02:33 #19
54772 Silmarwen
pi_17502376
En dat was niet de vraag en dus volledig offtopic
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:04:48 #20
60090 Akkersloot
pi_17502426
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:56 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ik denk dat de tegenstelling tussen Berbers en Arabieren hier sterker is dan het gedeelde geloof, eigenlijk.
Zoals er voor veel zaken een oneindig aantal Marokkaanse organisaties is, vergelijkbaar met de Protestantse kerkenscheuringen.
Inderdaad. Er is zeker een tegenstelling tussen Berbers en Arabieren. De AEL gokt dan ook op het verkeerde paard wat dat betreft. Maar in die islam doctrine zit de verheerlijking van het Arabische ingebakken. "Je moet persé Arabisch kunnen spreken om de koran te kunnen begrijpen" bijvoorbeeld.
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:06:47 #21
60090 Akkersloot
pi_17502473
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:02 schreef Silmarwen het volgende:
En dat was niet de vraag en dus volledig offtopic
Niet offtopic. Afkeer tegen de islam (de ideologie) wordt maar al te gemakkelijk af ge daan als "afkeer tegen moslims". En dat bestrijd ik.
pi_17502481
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Inderdaad. Er is zeker een tegenstelling tussen Berbers en Arabieren. De AEL gokt dan ook op het verkeerde paard wat dat betreft. Maar in die islam doctrine zit de verheerlijking van het Arabische ingebakken. "Je moet persé Arabisch kunnen spreken om de koran te kunnen begrijpen" bijvoorbeeld.
Maar als die verdeeldheid (zoals die ook in bijv. Afghanistan bestaat) zo belangrijk is en blijkbaar voorlopig nog niet opgelost kan worden, dan is een breed fundamentalistisch front toch vrijwel uitgesloten?
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:09:52 #23
60090 Akkersloot
pi_17502541
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:07 schreef SportsIllustrated het volgende:
Maar als die verdeeldheid (zoals die ook in bijv. Afghanistan bestaat) zo belangrijk is en blijkbaar voorlopig nog niet opgelost kan worden, dan is een breed fundamentalistisch front toch vrijwel uitgesloten?
Berber ouders zijn nu nog steeds zo gek om hun kinderen Arabisch te laten leren (op kosten van de belastingbetaler als "onderwijs in de moedertaal").
pi_17502552
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is geinig dat je het hebt over individuele verantwoordelijkheid en tegelijkertijd je niet verwondert over een het aannemen van monsterachtige vormen van moslimhaat. Zouden de moslims dan niet ook individueel beoordeeld moeten worden in plaats van als groep?
De verantwoordelijkheid is individueel in weinig gevallen genomen maar als groep hebben ze het aan zichzelf te danken. Denk maar eens o.a. aan die terroriserende kutmarokkaantjes, eerwraak, criminaliteitcijfers, laatst nog in den Haag die leraar vermoord en de bijbehorende sympathie uitingen, buurtvaders (niet te geloven), artsen die bedreigd worden enz. Vreugdedansen op straat na 9/11. Ja, het doet de naam goed......... Waar blijft nu die verantwoordelijkheid als groep, waar is die ijzersterke vuist die ze zouden moeten laten zien aan de Nederlandse bevolking?
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:16:42 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17502676
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
De verantwoordelijkheid is individueel in weinig gevallen genomen maar als groep hebben ze het aan zichzelf te danken. Denk maar eens o.a. aan die terroriserende kutmarokkaantjes, eerwraak, criminaliteitcijfers, laatst nog in den Haag die leraar vermoord en de bijbehorende sympathie uitingen, buurtvaders (niet te geloven), artsen die bedreigd worden enz. Vreugdedansen op straat na 9/11. Ja, het doet de naam goed......... Waar blijft nu die verantwoordelijkheid als groep, waar is die ijzersterke vuist die ze zouden moeten laten zien aan de Nederlandse bevolking?
Er is ook veel te weinig en niet hard genoeg individueel tegen opgetreden door justitie in ons knuffelcultuurtje. Ik denk dat de wetshandhaving zeer laakbaar is geweest, wat zich manifesteert in een criminaliteitscijfer dat 10 maal hoger is dan een aantal jaren terug. Volgens mij ligt de oplossing van problemen binnen die groep niet in het en masse verketteren van de moslims als groep, maar in repressief te werk gaan tegen criminele activiteiten en het hangen van jongeren in wijken waar mensen last van hebben.

Op die manier kan elke groep binnen de samenleving zijn identiteit behouden mits men zich houdt aan een duidelijk gehandhaafde Nederlandse wet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')