Of Trekpleister, is hetzelfdequote:Op donderdag 4 maart 2004 20:36 schreef Duran het volgende:
<b>Kruidvat:
10x15cm ¤0,26...0-29foto's ¤0,25...30-59foto's ¤0,22...60-99 ¤0,18...100 of meer ¤0,15
Hema:
10x15cm 1-34 stuks 0.27 10x15 35-49 stuks 0.24 10x15 50-74 stuks 0.22 10x15 75-98 stuks 0.20 10x15 > 99 stuks 0.18
AH:
0 cm hoog tot 25 stuks 0,26 25 - 49 stuks (2 eurocent korting) 0,24 50 tot 99 stuks (6 eurocent korting) 0,20 vanaf 100 stuks (8 eurocent korting) 0.18 </b>
Denk dat ik dus voor de Kruidvat ga!
Dank
Oooh dit is ook niet slecht, en het is n 'gewone' profesionele fotozaak natuurlijk...Bedankt!quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:46 schreef PeanutDaan het volgende:
Superphoto heeft nu een aanbieding voor de maand maart , 10x15 0,15 per foto ....startkosten durf ik je niet te zeggen ... look it up ! Ongeacht aantal ..
Kijk s aan daar hebben we wat aan!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 09:41 schreef Edjecadetje het volgende:
De vraag moet niet zijn waar ze het goedkoopst zijn maar het goedkoopst met een goede kwaliteit.
Dus letop:
GOEDKOOP IS DUURKOOP
dus ook voor afdrukcentrales.
kijkis hiero:
http://www.onlinefotoservices.nl/
Je foto hoeft niet precies 2:3 te zijn, het is een beetje flexibel, Maar echt vierkant heb ik nog niet gebprobeerd. Ik heb een 10x11cm printje liggen, dat lukt dus nog.quote:Op maandag 8 maart 2004 15:02 schreef boozeroony het volgende:
Iemand trouwens een idee of je middenformaat (6x6) ook digitaal kan laten afdrukken, of moet je het hele bestand dan eerst in 2x3-verhouding omzetten? Bijvoorbeeld, als je een 30 bij 30-afdruk wilt, dat je er dan een strook van 30 bij 15 onderplakt?
Je mag ze zeker wel bewerken hoor, als je ze maar netjes opslaat. Voor de Kruidvat zal wel gelden dat je ze als JPG aanlevert. Hoe jij het beschrijft klinkt het als een lage JPEG-compressie, staat die in je fotobewerkingsprogramma wel goed ingesteld? Je moet zorgen voor een minimale compressie om geen dataverlies te krijgen tov je originele foto's.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:10 schreef Caar2 het volgende:
ik heb vandaag mijn digitale foto's opgehaald bij het kruidvat en nu zijn er een paar heeel lelijk. Je ziet in de lucht bij sommige foto's allemaal pixels en soort van vage golven/strepen. Nu ben ik bang dat het komt doordat ik een paar foto's een beetje heb bewerkt, wat meer contrast, iets scherper, soms wat met de levels geklooid enz. Kan het kloppen dat het daardoor komt??? En betekent dat dus dat je foto's die je wilt laten afdrukken niet mag bewerken, of bewerk ik ze verkeerd![]()
Hoe kan je dat precies zien, ik heb photoshop7 en als ik een foto opsla zet ik em altijd op 12, dus maximaal, en ik verklein de foto ook niet. Maar is er nog iets anders waar ik naar moet kijken?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 20:19 schreef rique het volgende:
[..]
Je mag ze zeker wel bewerken hoor, als je ze maar netjes opslaat. Voor de Kruidvat zal wel gelden dat je ze als JPG aanlevert. Hoe jij het beschrijft klinkt het als een lage JPEG-compressie, staat die in je fotobewerkingsprogramma wel goed ingesteld? Je moet zorgen voor een minimale compressie om geen dataverlies te krijgen tov je originele foto's.
In photoshop is 12 de maximale JPEG kwaliteit (dus de minste compressie). Wat dat betreft doe je het dus goed. Waar die rare wolken vandaan komen......? Ik heb geen idee.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:13 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Hoe kan je dat precies zien, ik heb photoshop7 en als ik een foto opsla zet ik em altijd op 12, dus maximaal, en ik verklein de foto ook niet. Maar is er nog iets anders waar ik naar moet kijken?
hmz...misschien doe ik met het bewerken wel iets verkeerd. Ik werk namelijkl niet met lagen, wat ik weleens lees. Als ik contrast verander of levels enz, dan doe ik dat gewoon en klaar. Moet je dan ook met lagen werken of niet...???quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:15 schreef rique het volgende:
[..]
In photoshop is 12 de maximale JPEG kwaliteit (dus de minste compressie). Wat dat betreft doe je het dus goed. Waar die rare wolken vandaan komen......? Ik heb geen idee.
zie btw het topic met vakantiefoto's de foto van mij van de meeuw, daar zie je precies wat ik bedoel in de lucht....quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:20 schreef Caar2 het volgende:
[..]
hmz...misschien doe ik met het bewerken wel iets verkeerd. Ik werk namelijkl niet met lagen, wat ik weleens lees. Als ik contrast verander of levels enz, dan doe ik dat gewoon en klaar. Moet je dan ook met lagen werken of niet...???
Misschien moet je eens proberen voor je in Photoshop gaat bewerken de boel als TIFF op te slaan e pas op het laatste moment er een tikje compressie op los te laten. Mijn ervaring met JPEG-bestanden is dat ze bij te intensief bewerken (veel handelingen) aardig aan bederf onderhevig zijn, zelfs bij minimale compressie. Een bestand dat meer vergt dan alleen een cropje of een leveltje wordt bij mij dus eerst naar een TIFF geconverteerd en pas na bewerking weer naar een JPEG gecomprimeerd.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:13 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Hoe kan je dat precies zien, ik heb photoshop7 en als ik een foto opsla zet ik em altijd op 12, dus maximaal, en ik verklein de foto ook niet. Maar is er nog iets anders waar ik naar moet kijken?
Thanks voor de tip. Dan doe ik dat maar voortaan, 'k wist niet dat een beetje bewerken je foto's zo kon vernaggelen. En ik maak hierop uit dat het met lagen werken niet hoeft of kan...?quote:Op zondag 20 juni 2004 10:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Misschien moet je eens proberen voor je in Photoshop gaat bewerken de boel als TIFF op te slaan e pas op het laatste moment er een tikje compressie op los te laten. Mijn ervaring met JPEG-bestanden is dat ze bij te intensief bewerken (veel handelingen) aardig aan bederf onderhevig zijn, zelfs bij minimale compressie. Een bestand dat meer vergt dan alleen een cropje of een leveltje wordt bij mij dus eerst naar een TIFF geconverteerd en pas na bewerking weer naar een JPEG gecomprimeerd.
Ik heb vd de week 350 digitale foto`s laten afdrukken bij de Hema.quote:Op donderdag 4 maart 2004 19:44 schreef Jipje het volgende:
Bij de albert heijn, of bij de hema, of bij de kruidvat.... Is niet duur en toch goede kwaliteit! (voor afdrukken... ontwikkelen kan lijkt me niet)
Als je niets zegt wordt de afbeelding gewoon beeldvullend gemaakt, dus op een standaardgrootte. Als je je eigen afmetingen wil houden kan je er zelf een randje omheen klussen in Photoshop zodat het totaal precies 10x15 cm wordt. Ook kan je, als je bij een foto-expert komt, gewoon je persoonlijke wensen doorgeven, tot op de milimeter!quote:Op zondag 20 juni 2004 12:39 schreef De_Warme_bakker het volgende:
stel
ik heb nu een foto van 11.8 bij 6.4 ongeveer. Kan ik die afdrukken? ja, tuurlijk. Maar hoe komt die er dan uitzetten? hebben ze alleen standaard maten, zodat de rest opgevuld wordt met zwart??
Over het algemeen reken ik " de fotograaf op de hoek" tot de experts. Deze eenmanszaakjes worden meestal gerund door mensen met een opleiding in de fotografie en als deze mensen een digitaal lab hebben staan dan kunnen ze je ook prima helpen met de afmetingen.quote:Op zondag 20 juni 2004 12:58 schreef De_Warme_bakker het volgende:
da's mooi!
welke zaken zijn te rekenen tot 'de expert'. jouw zaak? en waar in NL ben jij dan terug te vinden?
Probeer eens een aantal van die slechte prints af te laten drukken bij de locale fotoboer. Als het met al de liefde en aandacht die hij/zij aan de foto's geeft nog zo bar en boos is dan zal je je bestanden even aan een nader onderzoek moeten onderwerpen, al dan niet met behulp van ons.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:10 schreef Caar2 het volgende:
-verhaal-
Kan je een bestandje naar me mailen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:10 schreef Caar2 het volgende:
Oke, ik heb vandaag mijn foto's opnieuw opgehaald! Dit keer heb ik ze niet bewerkt en dus zonder enige verandering, vrijwel direct uit de camera laten ontwikkelen. En WEER zijn sommige foto's erg lelijk, met name de foto's waar strak blauwe lucht te zien is. Die lucht bestaat dan uit strepen van pixels, soms zelfs andere gekke kleuren en vegen. Hoe kan dat, terwijl ik niks eraan bewerkt heb!!??
Ik heb ze verstuurd naar het kruidvat via internet, dus niet op cd ofzo. Het lijkt of het komt door JPEG-compressie, maar ik heb ze op de maximale stand gestuurd (12) En de foto's zijn genomen op de beste stand van JPEG, large/fine...
help me!!!!!!!!!
hey, das misschien een idee...wil ik wel doenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:27 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Kan je een bestandje naar me mailen?
M'n printer staat nog aan.......quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:12 schreef Caar2 het volgende:
[..]
hey, das misschien een idee...wil ik wel doen
ben trouwens net bij de fotozaak geweest waar ik mijn camera heb gekocht, en aan de camera ligt het in ieder geval niet! Zij zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk aan het kruidvat ligt, of anders toch een of andere verkeerde instelling van de pc.(maar dat lijkt me niet het geval)
ik heb gemaild, op je fok email adres...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:19 schreef fotoloog het volgende:
[..]
M'n printer staat nog aan.......
*Working on it*quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:25 schreef Caar2 het volgende:
ik heb de foto's trouwens gewoon op 10x15 formaat laten afdrukken, dus ook geen uitvergrotingen enz...dus daar kan het ook al niet aan liggen
dat is goedkoper dan een jaar geledenquote:Op zondag 20 juni 2004 11:35 schreef edje34 het volgende:
[..]
Ik heb vd de week 350 digitale foto`s laten afdrukken bij de Hema.
Ik ging ze gisteren ophalen en ik was 49 euro kwijt,niet duur dus.
Kruidvat is ook redelijk,maar kwaliteit minder.
Foto ziet er prima uit,niets mis meequote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:36 schreef Caar2 het volgende:
thank you very much btw!!
thank you!! En dat ga ik zeker doen!! Maar toch vind ik het raar, hoe kunnen ze die foto's nou zo verkloten!! Of zou er iets mis gaan tijdens het online versturen vd foto's??quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:42 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Foto ziet er prima uit,niets mis mee
terug naar het kruidvat ermee
Dat lijkt mij niet jij hebt die foto tenslotte ook on-line naar mij verstuurdquote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:46 schreef Caar2 het volgende:
[..]
thank you!! En dat ga ik zeker doen!! Maar toch vind ik het raar, hoe kunnen ze die foto's nou zo verkloten!! Of zou er iets mis gaan tijdens het online versturen vd foto's??
ehmz...ik heb een programmaatje gedownload vh kruidvat: kruidvat printservice digitaal, en daarmee kan je dus de foto's uploaden en verzenden. Dus ja, dat doe je allemaal offline...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:03 schreef PdeHoog het volgende:
Caar2, gebruik je de offline software van het Kruidvat? Daar heb ik meer gezeur over gehoord nl.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:10 schreef Sickert het volgende:
kruidvatprogje downen ff je info invullen pics uploaden klaar
na een dag of 2 ophalen werkt perfect
[reclamemodus]quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:14 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Tis maar wat je mooi vind.
Goed, mijn foto's zijn in ieder geval niet mooi!! En het ligt 99% aan het kruidvat, wat zeg ik 100%.......en ja, wie weet ligt het aan MIJN kruidvat hier in Haarlem, kan ook nog he..
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:22 schreef rique het volgende:
[..]
[reclamemodus]
Ow je woont in Haalem!
*ruikt handel*
Kom dan de volgende keer gewoon naar onze uiterst gezellige winkel in Bennebroek en je kan je ogen niet meer van je foto's afhouden van mooiheid!
[/reclamemodus]
Heheh, ik hou iig die vogel goed in de gatenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:25 schreef Caar2 het volgende:
[..]
hmzz....nou wie weet, als je een cdtje tegenkomt met prachtige/geweldig mooie foto's waar JIJ je ogen niet vanaf kunt houden dan weet je dat ik langs ben geweest!
Dan krijgt hij, als mede-FOK-ker, natuurlijk wel korting hequote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:22 schreef rique het volgende:
[..]
[reclamemodus]
Ow je woont in Haalem!
*ruikt handel*
Kom dan de volgende keer gewoon naar onze uiterst gezellige winkel in Bennebroek en je kan je ogen niet meer van je foto's afhouden van mooiheid!
[/reclamemodus]
daar ga ik uiteraard van uit.....quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dan krijgt hij, als mede-FOK-ker, natuurlijk wel korting he![]()
Weesp is veeeeeel mooier als bennebroekquote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:22 schreef rique het volgende:
[..]
[reclamemodus]
Ow je woont in Haalem!
*ruikt handel*
[/reclamemodus]
btw... HIJ....??? ZIJ hoor!!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dan krijgt HIJ, als mede-FOK-ker, natuurlijk wel korting he![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:34 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Weesp is veeeeeel mooier als bennebroek![]()
Tuurlijk krijg je korting, ter introductie krijgt iedere Fok!ker 10 prints gratis.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:33 schreef Caar2 het volgende:
[..]
blablabla Korting....
daar ga ik uiteraard van uit.....
Ooooohoooohooohhhh !!! Je misbruikt je moderatorrechten! Dat ga ik zeggen!!!!!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:21 schreef fotoloog het volgende:
2quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:23 schreef rique het volgende:
[..]
Ooooohoooohooohhhh !!! Je misbruikt je moderatorrechten! Dat ga ik zeggen!!!!!
naja eigenlijk is het wel grappig, en bovendien ben je een collega, geen concurrent. Biertje?
Helemaal niet terug naar het Kruitvat ermee. Alleen nog maar naar Kruitvat als je drogisterijzooi moet hebben.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:42 schreef fotoloog het volgende:
.....terug naar het kruidvat ermee
Terug naar het kruitvat om je geld terug te Eisenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:39 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Helemaal niet terug naar het Kruitvat ermee. Alleen nog maar naar Kruitvat als je drogisterijzooi moet hebben.
In alle andere gevallen ga je naar een echte fotowinkel, je hebt nu zelf geleerd waarom
Zullen we er een meet van maken? Dan nemen Fotoloog en ik 2 onafhankelijkquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:43 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Terug naar het kruitvat om je geld terug te Eisen
De revolutie is nabijquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:45 schreef rique het volgende:
[..]
Zullen we er een meet van maken? Dan nemen Fotoloog en ik 2 onafhankelijkgeprinte versies uit ons minilab mee en dan slaan we ze daarmee om de oren!
Jaaaahhhquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:45 schreef rique het volgende:
[..]
Zullen we er een meet van maken? Dan nemen Fotoloog en ik 2 onafhankelijkgeprinte versies uit ons minilab mee en dan slaan we ze daarmee om de oren!
*kijkt naar bedrijfstoekomst*quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:48 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De revolutie is nabij
ooooooooooooooooh.......k**quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:37 schreef Caar2 het volgende:
[..]
btw... HIJ....??? ZIJ hoor!!![]()
jaaaa, we gaan ze slaan,meppen!!! En ze eens even laten zien hoe het WEL moet!!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:45 schreef rique het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ooooooooooooooooh.......k**
sorry Caar2
Gelijk heb je meid!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:02 schreef Caar2 het volgende:
[..]
jaaaa, we gaan ze slaan,meppen!!! En ze eens even laten zien hoe het WEL moet!!![]()
Mijn geld ga ik terug krijgen hoe dan ook, het waren 180 foto's en ik wil er geen een houden!!!![]()
ik ga morgen, koopzondagquote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:04 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Gelijk heb je meid!
En als ze moeilijk doen,dan zet je me een keel op!!!!
Het liefst op zaterdag,als het lekker druk is!![]()
[slijm-modus]quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:03 schreef Caar2 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Mogen wij mee om een foto-rapportage te makenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:02 schreef Caar2 het volgende:
[..]
jaaaa, we gaan ze slaan,meppen!!! En ze eens even laten zien hoe het WEL moet!!![]()
Mijn geld ga ik terug krijgen hoe dan ook, het waren 180 foto's en ik wil er geen een houden!!!![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[slijm-modus]
maar je maakt mooie foto's hoor![]()
![]()
[/slijm-modus]
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mogen wij mee om een foto-rapportage te maken?
Voor 'kleur' zie ik ook nog wel wat leuks ontstaanquote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:25 schreef Caar2 het volgende:
[..]
foto's vliegen door de lucht, ik trekkend aan de haren van de vrouw achter de kassa, schoppend en meppend!! misschien iets voor de fotowedstrijd als het onderwerp 'communiceren' wordt..??!
Hoelaat ga je ongeveer? En naar welk filiaal?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:06 schreef Caar2 het volgende:
[..]
ik ga morgen, koopzondagook lekker druk!!! gheghe
Misschien moeten we daar maar eens een meet gaan organiseren die we verkleden als een R&P-assertiviteitsmeet die we volledig uit de klauw laten gierenquote:Op zondag 4 juli 2004 00:28 schreef rique het volgende:
[..]
Hoelaat ga je ongeveer? En naar welk filiaal?![]()
*er best 20 minuten fietsen voor over heeft*
Hmmmm....dit gaat wel erg verquote:Op zondag 4 juli 2004 00:41 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar maar eens een meet gaan organiseren die we verkleden als een R&P-assertiviteitsmeet die we volledig uit de klauw laten gieren [afbeelding] Een ieder mag zich naar hartelust tegen het gesprek aanbemoeien.
In een ver verleden ging het volgens mij over het volkomen ruk zijn van de afdrukkwaliteiten van oa het Kruidvatquote:waar ging dit topic ook al weer over.....
quote:Op zondag 4 juli 2004 12:10 schreef Caar2 het volgende:
mag ik een \\\\\\\'ban het kruidvat\\\\\\\' topic openen...![]()
1.60 euro per stuk ongeveerquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:21 schreef Libris het volgende:
Weet iemand hoe duur een 20 X 30 Inch (50.8 X 76.2 CM) afdruk kost? Binnenkort eens met een aantal van mijn 6 MP foto\'s proberen.
Kan tegenwoordig bij heel veel digi-afdrukcentrales...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:07 schreef Ghostbuster het volgende:
Het voordeel van de hema is,dat je ook in digitaal formaat kan afdrukken 11,4 bij 15
Want bij 10x15 mis je vaak een klein randje,en je kan hem gewoon uploaden zonder te bewerken,ik stuur ze altijd gewoon op 3 miljoen pixel formaat.
Zijn dat gefixeerde afdrukken of werken deze mannen met dye-sub of harsprinters? Ben wel benieuwd namelijk. Mijn baas heeft ooit met zo'n businessplan voor Zandvoort rondgelopen (al die toeristen die snel ff een cdtje wilden bakken of snel een paar afdrukken) dus ik ben erg schieuwnierig naar de werkwijze van deze lui.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:44 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Hier in Delft (hoge P, weet jij vast wel meer van) is volgens mij een tijdje geleden een zaak geopend die dus echt alleen maar digitale foto's afdrukt! Hebben ook de mogelijkheid tot 'ontwikkelen terwijl u wacht'! Ik vraag me af of er markt is voor dit soort handeltjes, maar toch vanmiddag maar even langs!!! lijkt me dat deze gasten beter zijn dan t kruitvat
O ja, Pdehoog, misschien ken jij 'em? hij zit aan de voldersgracht, tussen Velvet en Het Platenmanneke in
Nee...ken ik niet, maar ik zal vanavond eens kijkenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 09:44 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Hier in Delft (hoge P, weet jij vast wel meer van) is volgens mij een tijdje geleden een zaak geopend die dus echt alleen maar digitale foto's afdrukt! Hebben ook de mogelijkheid tot 'ontwikkelen terwijl u wacht'! Ik vraag me af of er markt is voor dit soort handeltjes, maar toch vanmiddag maar even langs!!! lijkt me dat deze gasten beter zijn dan t kruitvat
O ja, Pdehoog, misschien ken jij 'em? hij zit aan de voldersgracht, tussen Velvet en Het Platenmanneke in
niet gedaan dusquote:Op zaterdag 10 juli 2004 10:17 schreef De_Warme_bakker het volgende:
doe dat
De hele dag op Neeltje gezeten?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
niet gedaan dusHad geen zin gister en vandaag zat ik de hele dag op Neeltje Jans....leuke lokatie trouwens
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:11 schreef fotoloog het volgende:
[..]
De hele dag op Neeltje gezeten?![]()
Die lust er ook wel pap van![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |