Is dat niet die muziek van Barleduc?quote:Op donderdag 4 maart 2004 19:18 schreef _The_General_ het volgende:
Comptine d'une autre été - l'apres midi
Grieg - Morning
Johan Strauss - An Der Schönen Blauen Donau
Die Moldauquote:Op donderdag 4 maart 2004 21:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Die muziek van BarLeDuc is volgens mij van Smetana, ik ben alleen de naam van het stuk even kwijt.
quote:Op donderdag 4 maart 2004 21:11 schreef Supaaah het volgende:
Waarom altijd van die moeilijke, onuitspreekbare en onthoudbare namen?.
Is dat niet wat heavy voor de newbie?quote:Op donderdag 4 maart 2004 19:11 schreef J.F.Sebastian het volgende:
Ik begin me de laatste tijd steeds meer te interesseren in Klassieke muziek.
wat ik zoal luister:
(...)
Wagner - Ride of the Valkyries
(...)
Niet echt moeilijk te onthouden als je Frans of Duits kunt lezen. Vergelijk het maar met hedendaagse songtitels in het Engels. Wanneer je dan ook nog een paar Italiaanse muziektermen kent kun je alles wel begrijpen en dus waarschijnlijk ook vrij makkelijk onthouden.quote:Op donderdag 4 maart 2004 21:11 schreef Supaaah het volgende:
Waarom altijd van die moeilijke, onuitspreekbare en onthoudbare namen?.
Heb even geluisterd; valt eigenlijk wel mee. Goed te doen....quote:Op donderdag 4 maart 2004 21:12 schreef Black_Jack het volgende:
[..]
Is dat niet wat heavy voor de newbie?
Prachtig he, welk onderdeel van de Peer Gynt Suites vind je het mooist?quote:Op donderdag 4 maart 2004 21:28 schreef Idril-2 het volgende:
Grieg, Peer Gynt (Anitra's dans)
favorieten van deze newbie
Nee, wel de meest bekenste wals ter wereldquote:Op donderdag 4 maart 2004 19:32 schreef Jipje het volgende:
[..]
Is dat niet die muziek van Barleduc?
quote:Op donderdag 4 maart 2004 21:47 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Trouwens, is die William Tell Overture niet van Rossini
quote:Op donderdag 4 maart 2004 21:35 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Prachtig he, welk onderdeel van de Peer Gynt Suites vind je het mooist?
Vind je Elgar echt goed? Ik vind eigenlijk alleen z'n Celloconcert wel om te pruimen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 19:14 schreef Bioslock het volgende:
Alles van Shostakovitsh en Elgar.
klopt de boxsets van verschillende bekende componisten verkopen ze daar geloof ik voor weinig he?quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:06 schreef _The_General_ het volgende:
Het is, hoe stom het ook klinkt voor een groot deel aan kruitvat te danken dat klassiek in nederland weer aandacht krijgt en verkoopt!
wat heb je er voor betaald?quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:12 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Ik had laatst weer zo'n complete symphonies boxsetje van Tchaikovsky aangeschaft bij het kruidvat. Terwijl ik aan het luisteren was bladerde ik even de cdtjes door en bekeek even de achterkant. Blijkt dat de opnamen gewoon onder licentie staan van EMI. Toen besloot ik wat reviews te lezen en het schijnt dat men zeer positief is over die opnames. Dus veel voor weinig geld
Heeft het Kruidvat niet een compilatie van meerdere componisten? In dat geval wil ik er best een keer wat geld aan uitgeven om me wat te orienteren.quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:06 schreef _The_General_ het volgende:
Het is, hoe stom het ook klinkt voor een groot deel aan kruitvat te danken dat klassiek in nederland weer aandacht krijgt en verkoopt!
Erg mooi nummer van de soundtrack van Amélie.quote:Op donderdag 4 maart 2004 19:18 schreef _The_General_ het volgende:
Comptine d'une autre été - l'apres midi
Bij de iets betere platenzaak met het stickertje "Klassieke muziek speciaalzaak" kun je voor een redelijk bedrag luistercursussuen kopen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:50 schreef Dododo het volgende:
[..]
Heeft het Kruidvat niet een compilatie van meerdere componisten? In dat geval wil ik er best een keer wat geld aan uitgeven om me wat te orienteren.
De zesde van Tsjaikovski, daarvan is het 4e deel echt ontzettend prachtig.quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:24 schreef Kos het volgende:
Ik ben altijd op zoek naar echte zware klassieke muziek... Dus geen gepiel a la Vivaldi maar iets met een buslading aan strijkers en zo... echte filmmuziek... iemand tips?
Wat ik mooi vind:
http://www.klassiekemuziekgids.net/audio/zweers_vaderland.htm
http://www.klassiekemuzie(...)inov_dodeneiland.htm
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:40 schreef remondepemon het volgende:
*Samual Barber - Adagio for Strings
Ik ben sowiezo tegen het indelen van klassieke muziek voor newbies en voor gevorderen, maar als dit toch het geval is dan moet ik ffkes kwijt dat naar mijn mening Stravinsky zeker niet in de newbie hoek hoort.quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:04 schreef Renoud het volgende:
Bach - Toccata
Pachelbel - Cannon
Bach - Air
Vivaldi - Spring (alle uit de 4 seasons trouwens)
Alblinoni - Adagio (droevig, maar wel erg mooi)
Beethoven - Moonlight Sonata Adagio Sostenuto
Beethoven - Fur Elise
Purcelle - Fairest Isle
Tchaikovsky - Swan Lake
Erik Satie - Gymnopedie N.1
Borodin - Choral Dance
Je kunt ook gewoon een paar verzamelalbums kopen, daar staan wel vaak dit soort nummers.
Classical Chill-out 1 & 2
No Stress Classics
Cafe Del Mar - Classic
100 Masterpieces
En natuurlijk Disney's Fantasia (2000) voor de echte newbies
De rest van Yann Tiersenquote:Op donderdag 4 maart 2004 23:57 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Erg mooi nummer van de soundtrack van Amélie.
Kent iemand meer soortgelijke nummers?
La Valse vind ik veel mooier. Evenals Rapsodie Espagnole.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:25 schreef TheShadow het volgende:
Ravell - Bolero .... prachtig
Wat "zware" muziek betreft is het Reqium van Verdi is ook mooi. (spel ik reqium zo goed?)quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:34 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
De zesde van Tsjaikovski, daarvan is het 4e deel echt ontzettend prachtig.
Alles van Mahler.
Uhm... gewoon eigenlijk zowat alles wat door een Rus is geschreven.
J.F.Sebastian: Ravel is heel erg prachtig, zowiezo schrijven Franse componisten erg mooie muziek.
Nee, Requiem.quote:Op woensdag 10 maart 2004 02:43 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Wat "zware" muziek betreft is het Reqium van Verdi is ook mooi. (spel ik reqium zo goed?)
Van de week op Radio4: een solo-viool uitvoering van Toccata und Fuge d-mollquote:Op donderdag 4 maart 2004 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:
[...]
Bach - Toccata und Fuge d-Moll (voor het eerst gehoord in Fantasiaprachtig)
[...]
Mahler 2: Auferstehung!quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:24 schreef Kos het volgende:
Ik ben altijd op zoek naar echte zware klassieke muziek... Dus geen gepiel a la Vivaldi maar iets met een buslading aan strijkers en zo... echte filmmuziek... iemand tips?
Wat ik mooi vind:
Requiem.quote:Op woensdag 10 maart 2004 02:43 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Wat "zware" muziek betreft is het Reqium van Verdi is ook mooi. (spel ik reqium zo goed?)
Zeker een FjSO-erquote:Op donderdag 11 maart 2004 12:52 schreef Coastertommm het volgende:
Camille Saint-Saëns - Bacchanale
Edvard Grieg - Norwegian Dance no.2, no. 3
Zaterdag gaan we een cd opnemenMet deze nummers. Nog wel wat meer trouwens hoor.
Straks, tijdens de uitvaardienst wordt dit gespeeld... ik heb nu al koude rillingen.quote:Op donderdag 4 maart 2004 21:35 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Prachtig he, welk onderdeel van de Peer Gynt Suites vind je het mooist?
Ikzelf de Morgenstimmung
De tranen stonden inderdaad in m'n ogenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:57 schreef Idril-2 het volgende:
[..]
Straks, tijdens de uitvaardienst wordt dit gespeeld... ik heb nu al koude rillingen.
Lol, wie weet?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:15 schreef Hugo_ het volgende:
[..]
Verder ben ik wel benieuwd wat men klassiek voor gevorderen vindt dan, wat hier genoemd wordt nml is gewoon de bekende klassieke muziek, is volgens jullie onbekende klassieke muziek dan klassieke muziek voor gevordenen?
of is de modernere klassieke muziek klassieke muziek voor gevordenen?
...hier moest ik even over nadenken tot ik 'm snaptequote:Op woensdag 31 maart 2004 11:29 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik vind het echt een geweldige prestatie om van Beethoven's 6e in Fantasia zoiets verschrikkelijk saais te maken
Ik vind dacht echt zo'n saai bagger stukquote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:53 schreef Dow.Jones het volgende:
Canon in D van Pachelbel, ontroert me dus nog steeds elke keer weer...het is zo'n sterk muziekstuk, als ik verdrietig ben dan wordt ik weer vrolijk en als ik vrolijk ben raak ik ontroerd...en dat gebeurd alleen maar bij dit muziekstuk, ik luister het ook nu en ik moest het effe vertellen dat dit toch het mooiste klassieke nummer is wat ik ken.
Ik ben het zeer zeker met je eens, maar bedenk wel dat Part nogal 'divers' componeert. Kan je wat stukken noemen die je mooi vindt?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:12 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Ik ben sinds kort helemaal weg van Arvo Pärt. Echt geweldig goed!!
2e pianoconcert van Rachmaninov natuurlijk als je Rachmaninov mooi vindt!quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:24 schreef Kos het volgende:
Wat ik mooi vind:
edit: Oh die hierboven noemt net het 3e. Ik vind het 2e mooierquote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:18 schreef Radiohoofdje het volgende:
[..]
2e pianoconcert van Rachmaninov natuurlijk als je Rachmaninov mooi vindt!
En het vioolconcert (in D maj) van Brahms misschien. Niet zo massaal maar een heel mooie en heeel erg moeilijke solo voor de viool.
Spiegel im Spiegel vind ik echt extreem prachtig!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:30 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ik ben het zeer zeker met je eens, maar bedenk wel dat Part nogal 'divers' componeert. Kan je wat stukken noemen die je mooi vindt?
Het vioolconcert van Brahms... een van de weinige vioolconcerten die ik niet meteen gillend gek uitzet.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:18 schreef Radiohoofdje het volgende:
[..]
En het vioolconcert (in D maj) van Brahms misschien. Niet zo massaal maar een heel mooie en heeel erg moeilijke solo voor de viool.
Wat denk je bijvoorbeeld van Missa Syllabica? of de eerste versie van Fratres? (pas bij de derde versie met percussie en orkest begreep ik dit stuk!)quote:Op zondag 1 augustus 2004 05:21 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Spiegel im Spiegel vind ik echt extreem prachtig!
Perpeluum Mobile vind ik daarentegen goed en sfeervol.
Het begin van z'n 1e symfonie is ook geweldig.
Of het laatste deel van z'n 2e symfonie... die pauken! Geweldig!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |