abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:05:07 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_17494652
vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 12

Babietjes:

18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
***24j uli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
**26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
2 december 2003: Siënna Michelle, dochter van Yfke en SPIRO
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
20 januari 2004: Aiken, zoon van Kimpiedimpie
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
25 januari 2004: Elianne, dochter van 70four (papa)
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 05-03-2004 12:48:38 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:05:20 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_17494657
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:54 schreef Leah het volgende:
Phil, ik heb het al eens eerder ergens geroepen, maar ik was in de eerste instantie van plan om Freek dingen af te leren en dus mijn huis niet aan te passen.

Het is niet gelukt

Het ligt aan je kind, sommigen luisteren sneller dan anderen, ik heb me laten vertellen dat meisjes over het algemeen iets beter luisteren, maar hoe waar dat is weet ik niet...

Inmiddels kun je hier niets meer open krijgen zonder dat er een slot opengemaakt moet worden, staan alle deurklinken omhoog en zit de voordeur op slot. Ook snoeren zijn weggewerkt en alle stopcontacten beveiligd, ook de hoge want hij pakt er gerust een stoeltje bij in een poging zich alsnog te electrocuteren.

Ik probeerde Freek eigenlijk altijd op te vangen als ie zich aan het optrekken was, ook dat is meestal niet gelukt, het geluid van zijn achterhoofd op het parket ben ik nog niet vergeten
Ik hoop voor je dat Freek snel doorheeft dat sommige dingen niet werken voor kinderen. Want anders zal je deze problemen misschien wel houden totdat ie van de middelbare school af is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:41:27 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17495341
Valt wel mee hoor Troel

Ik gaf alleen antwoord op Phil d'r vraag over hoe we het beveiligd hebben. Was overigens hier heel lang niet aan de orde, Freek heeft tot 11 maanden alleen maar op zijn dikke kont gezeten.
Hij leert echt wel, en luistert ook redelijk goed, alleen ben ik niet van plan om hem dingen uit te laten vinden die levensgevaarlijk voor hem zijn. Ik kan er nog niet op rekenen dat ie het ook niet doet als ik er niet bij ben.

*trekt zich schielijk weer terug uit dit topic, Freek is immers al een dreumes (en zelfs dat al bijna niet meer)*

Easy, ik zit er niet zo mee, hoor, alles went ook een ondernemend Freekje
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_17495384
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 14:41 schreef Leah het volgende:
Easy, ik zit er niet zo mee, hoor, alles went ook een ondernemend Freekje
Oké, dan zit ik hier nu voluit te schaterlachen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  FOK!fossiel donderdag 4 maart 2004 @ 15:20:08 #5
2628 Karin
pi_17496042
Hier wordt het ook steeds kindvriendelijker. Snoertjes zijn enorm interessant dus Peet heeft een soort van kastje om de computers heengemaakt en de rest van de snoeren weggewerkt. Ik had gewoon geen zin om elke keer onder het buro Bram weg te moeten halen. Dat is misschien 10 x per dag leuk maar na de 30e keer wordt het knap vervelend. Ben er sinds gister achter dat wij ook dringend een traphekje nodig hebben, trok hem een paar keer van de 2e trede af. Nu maar even de kinderwagen ervoor gezet.
Maar er zijn ook zat dingen waar hij gewoon vanaf moet blijven, de geluidsboxen en planten bijvoorbeeld. En onze kasten met schuifdeurtjes alhoewel ik denk dat ik daar binnenkort maar latjes in het richeltje ga leggen zodat hij ze niet meer open kan schuiven. Heb geen zin om de hele dag de boevrouw te spelen. Het is namelijk erg leuk dat daar de video achter zit met een klepje wat open en dicht gaat. Ook wordt onze nieuwe keuken denk ik beveiligd, niet dat hij er alles uittrekt maar het is zo leuk om daar te gaan staan met je handen om een greepje. En dan valt hj wel eens behoorlijk als het kastje per ongeluk openschiet.
pi_17496127
Oe Karin, je bent bijna aan je afscheidspost toe hier he
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_17497698
Wij hebben hier uiteraard alles wat levensgevaarlijk kan zijn weggewerkt. De stopcontacten hebben allemaal beveiligingsplaatjes, we hebben een traphekje gemonteerd in de overgang van huiskamer naar keuken en de deuren beveiligd dat ze niet kunnen dichtvallen met kindervingers ertussen. Maar ja, die andere dingen he. Tijdschriftenbakken, snoertjes waar weinig stroom op staat maar waar wel enorm leuk aan getrokken kan met allerlei spectaculaire gevolgen, de inhoud van de boekenkast, etc...
Ik vroeg met af rond welke leeftijd je een kind dus "nee" kunt gaan leren. Tot nu toe doen we het zoals Knor beschrijft. Nee zeggen (ze kijkt dan wel al op en stopt even met wat ze doet, maar gaat daarna weer vrolijk verder), haar weghalen en afleiden. Knor met welke leeftijd begonnen jullie daarmee? En vanaf wanneer ongeveer had je het gevoel dat het effect had?
mooi he, alles
  donderdag 4 maart 2004 @ 17:06:12 #8
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17498276
Jaspers oren werden gevoelig voor "nee" rond zijn eerste jaar. Hij bleef er dan ook netjes (een minuutje) vanaf. Voor die tijd was het: hem erbij vandaan weghalen en afleiden met een speeltje en dat werkte altijd goed moet ik zeggen.
Bij Tom moeten we nog maar eens zien hoe het gaat; als we hem weghalen omdat hij de cd`s uit het rekje trekt ligt hij in een deuk. Hij ziet het als een mooi spelletje
Gelukkig kruipt hij nog niet maar heeft hij een uur nodig om zich een paar meter te verplaatsen op zijn rug dus ik heb nog even rust
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2004 @ 17:29:11 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17498629
Phileine, je moet er rekening mee houden dat ze de eerste anderhalf jaar geleidelijk wel gaan begrijpen wat 'nee' betekent, maar dat ze het nog niet kunnen onthouden. Dat is de reden dat je soms 100 keer hetzelfde moet verbieden. Na 1,5 krijgen ze het beter door en kunnen ze langzamerhand onthouden wat allemaal 'nee'-gebied is. Wat niet wil zeggen dat ze het dan niet doen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17498789
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 16:35 schreef phileine het volgende:
Ik vroeg met af rond welke leeftijd je een kind dus "nee" kunt gaan leren. Tot nu toe doen we het zoals Knor beschrijft. Nee zeggen (ze kijkt dan wel al op en stopt even met wat ze doet, maar gaat daarna weer vrolijk verder), haar weghalen en afleiden. Knor met welke leeftijd begonnen jullie daarmee? En vanaf wanneer ongeveer had je het gevoel dat het effect had?
vanaf dat ze echt ging kruipen (8/9 mnd) en in het begin was het meer weghalen/afleiden dan dat Nee op de voorgrond stond. Dus ging ze naar de planten of iets anders gevaarlijks dan zeiden we wel nee, maar probeerde daar niet de nadruk op te legen door te gaan schreeuwen, boos te worden of het daarbij te laten. Het was nee of dat mag niet alicia, maar hier mag je wel mee spelen, of kijk eens dat is leuk/mooi daar kun je al wel mee spelen. Toen ze ging lopen (14 mnd) hebben we ook de aandacht meer verlegt, ze had meestal al wel door dat iets niet mocht doordat ze er telkens op gewezen werd maar vond het enorm leuk om het wel te proberen, toen zijn we begonnen met meer nadruk op nee, dus echt nee alicia dat is van mama of papa jij hebt je eigen speelgoed. En dan ook gewoon wijzen naar haar speelgoed, na een tijdje begon ze dat redelijk door te krijgen want dan wees ze naar iets van ons en dan was het mama, en naar iets anders was papa en als we vroegen wat van haar was wees ze naar haar eigen speelgoed (haar eigen naam zeggen ging uiteraard nog niet voor haar). En sinds een maandje of 2 hooguit 3 hebben we nee gekoppeld aan het waarom. Ze vind de nee-voorwerpen nog steeds ontzettend interessant en heeft zo haar momenten dat ze het niet kan laten het toch te proberen, of ze ontdekt weer nieuwe dingen waar ze bij kan. Nu is het nee, alicia dat mag niet want dat is bv heet (ze weet inmiddels wat heet is dus das handig) ze zegt dan zelf 'au he' of als iets gevaarlijk is en wat pijn op kan leveren geven we dat aan nee, dat mag niet want... vul maar aan. Zo heeft ieer voorwerp inmiddels een reden waarom het niet mag. ten eerste omdat het niet van haar is maar van mama, papa, oma of de poezen en ten tweede omdat het iets kan doen als au, bah, heet, boem, eng ga zo maar door.

Het kan dus inderdaad wel werken, maar kost enorm veel tijd, geduld en npg veel meer tijd en geduld en werkt niet binnen een vooraf gesteld termijn.Het is zelfs frustrerend zo nu en dan en af en toe heb ik echt gedcht volgens mij bestaat mijn leven alleen nog maar uit voeden, slapen en nee zeggen wanneer wordt het nou eens anders, maar dan brak net de periode aan dat je zag dat het wel succes had al gaat het in kleine stapjes en zie jeniet meteen het resultaat naar een week en ook niet na twee weken. Maar velen in de omgeving zijn super trots op haar en vinden het zeer bewonderingswaardig dat we a overal kunnen komen en b niemand het huis hoeft te verbouwen en c je niet als je ergens anders bent alleen maar nee gilt (met de tijd dan)

De frequentie van het nee-roepen neemt af, maar is hier nog steeds aanwezig en zolang alicia geen geweten heeft zal dat ook blijven immers ze kan pas een geweten hebben als ze vooraf de consequenties in kan zien en achteraf kan concluderen 'ik had het kunnen weten, want het is me al zo vaak verteld' etc Ach en aldoende leert je kind er heus wel van en jijzelf ook en das ook wel weer leuk en waardevol. Maargoed vanaf 8 maanden tot nu is 14 maanden en in die tijd zijn er wel stapjes overwonnen en zit ze lang niet overal meer aan en weet ze dondersgoed van de bekende artikelen dat ze er ook niet aan mag komen en de rest komt vanzelf met de maanden/jaren die nog volgden.

hoop dat je hier wat aan hebt.
pi_17499726
yup Knor, bedankt voor je uitgebreide verhaal.

Leah, moet zo lachen om het beeld van Freek die met een krukje de wijde wereld intrekt om zichzelf vol overgave in alle dodelijke gevaren te storten. Daar krijg je nog een leuke aan
mooi he, alles
  donderdag 4 maart 2004 @ 18:52:35 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17499860
Daar heb ik al een leuke aan
Mijn dagen zijn goedgevuld za'k maar zeggen...

Overigens doen wij het ook zo ongeveer als Knor beschrijft, met duidelijk minder effect maar ik ben ervan overtuigd dat ie het wel doorheeft voordat ie 18 is
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_17501946
Haai!! Ik ben heel even online, en meteen val ik in de kindveilige omgeving van mijn medefokkers ...ik doe een poging om bij te lezen maar dat valt nog niet mee.....effe niet emer zoveel kletsen, ik ben ook maar een jonge moeder die het niet kan bijbenen!! Komt er nog een tijd dat ik weer mee kan draaien met het gewone dagelijkse leven of gaat het nooit meer over?

Ben gisteren voor het eerst buiten geweest met Danielle: was erg leuk....meteen spierpijn in mijn kruis van het lopen...en het was maar een superklein rondje!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_17501968
Catoooooooooooooooooooooooooooooooooooot, je bent er weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haai meid

Enne doe is spammen met die kleine van je
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17502021
wb Cato! heeeel rustig aan opbouwen die wandelingetjes, dan komt 't vanzelf weer goed. en nee, terug naar het 'gewone dagelijkse leven' kun je wel op je flubberbuik schrijven.
pi_17502149
Dus ik plooi niet terug....
En ik kan nooit meer effe gewoon internetten zonder zowat een oppas te regelen...
En mijn borsten? Durf ik te vragen of die ooit..? Mwah, neuh!

Ik zal es kieke of ik een recent lief fotooke heb van de kleine

*gezllig tussen de meiden zitten gaat*
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_17502192
jaah leuk foto's!! heb je al een digitaal toestel?
pi_17503603
Hey Catootje, wat leuk dat je weer wat van je laat horen. Ik ga zo snel even kijken naar die foto's.
Ja druk is het ineens he. Je hebt echt nog maar weinig tijd voor jezelf. Na ja, dat is wat we graag wilden. Ik geniet er in ieder geval van. Ik geloof jij ook wel.

Ik zit al de hele middag tussendoor dan door alle zwangerschaps topic te lopen en al mijn posts te verzamelen. Leuk als een dagboek van mijn zwangerschap. Ik vond het ook wel weer leuk om al die pasgeboren baby foto's te zien Die supersnelle bevalling van Logician en Moussy. Ach en zo zit ik allemaal leuke documentjes te verzamelen voor later. Lijkt me leuk om allemaal terug te lezen en te zien.

donderdag 4 maart 2004 @ 23:09:47 #19
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17505181
Ook Judith werd door het CB doorverwezen naar de huisarts i.v.m. mogelijke heupafwijking. Vandaag ben ik dus naar de huisarts geweest, die mij vervolgens weer heeft doorverwezen naar het ziekenhuis. Ook daar ben ik dus gelijk maar langsgeweest. Er werd een rontgenfoto gemaakt en woensdag kan ik de huisarts bellen voor de uitslag.
Mijn zusje heeft als baby een spreidbroekje gehad en Judith heeft bovenaan een kronkeltje in de bilnaat en aan de ene kant een extra bilplooi (of aan de andere kant er een tekort ). De CB-arts gaat er eigenlijk vanuit dat er niets aan de hand is, maar mijn moeder weet dat nog niet zo zeker.
We zullen zien.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_17508988
Catootje Hallo - alsnog gefeliciflapstaard met de kleine danielle; ik had je volgens mij nog niet eens gefelicitederd. (Maar ja, ook nog geen geboortekaartje en foto gezien he [dit is een hint])

edit: mijn hint kwam wel erg snel over; het kaartje staat er al
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:45 schreef jessie het volgende:
Catoooooooooooooooooooooooooooooooooooot, je bent er weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haai meid
Enne doe is spammen met die kleine van je
We kunnen niet wachten op een paar fotoooootjes
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:47 schreef bixister het volgende:
wb Cato! heeeel rustig aan opbouwen die wandelingetjes, dan komt 't vanzelf weer goed. en nee, terug naar het 'gewone dagelijkse leven' kun je wel op je flubberbuik schrijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bright op 05-03-2004 08:31:14 ]
pi_17509017
Het zou kunnen zijn dat aan de bovenkaak van Elise twee wat lichtere puntjes komen. Zou dat een eerste teken van tandjes kunnen zijn? Ze is al ruim 5 maanden, maar de tandjes begonnen toch op de onderkaak? Hoe zit dat nu eigenlijk ...
Ze heeft er geen last van, kwijlt wel wat, maar dat doet ze al even. De puntjes zitten iets aan de binnenkant van het richeltje waarop de tandjes moeten komen, niet de 2 voortandjes, maar die tweee ernaast, dus nog net niet de hoektandjes, zal ik maar zeggen.
Welke tandjes komen als eerste door? Of is dat bij iedereen weer anders?

Goh, dat ik het hier nu al over de tandjes ga hebben ... Nog even en dan moet ik naar de dreumes-topics, maar dat wil ik nog niet; veeeeeel te snel!
pi_17509614
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 08:22 schreef Bright het volgende:
Catootje Hallo - alsnog gefeliciflapstaard met de kleine danielle; ik had je volgens mij nog niet eens gefelicitederd. (Maar ja, ook nog geen geboortekaartje en foto gezien he [dit is een hint])

edit: mijn hint kwam wel erg snel over; het kaartje staat er al
[..]

[afbeelding] We kunnen niet wachten op een paar fotoooootjes
er staan ook al een paar fotootjes hoor. maar Cato, ik houd me ook aanbevolen voor updates!
  vrijdag 5 maart 2004 @ 10:13:07 #23
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17510023
Ik kan weer melden dat Chiara alweer 2 nachtjes heeft door geslapen! Het ging weer slechter, ze werd een aantal keer in de nacht wakker, als ik dan haar speen weer in deed sliep ze wel weer verder, maar ik vond het een beetje vervelend worden. Ik heb een enorme behoefte aan goede nachtrust.
Na vijf nachten waarin ze meerdere keren wakker was geweest, en waarin we haar hebben laten huilen (meestal binnen 10-15 minuutjes stil) is het resultaat bereikt, ze slaapt helemaal door! En daar zijn we weer enorm blij mee!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17510378
Joshua sliep vannacht ook zowaar door. Om voor tienen nog aan de borst en toen pas weer om 5 uur. Toch niet slecht aangezien mijnheertje steeds kortere nachten maakte.

Trouwens ik heb nog maar 1 foto gezien van Danielle. Zijn er nog meer dan Ik heb wel gezocht maar kon niet vinden.
pi_17514490
hier dacht ik: Welkom Danielle, onze eerste uptijd baby! (pagina 2 en 4)

[edit: wat irritant dat fok mijn link verandert zeg. ]

hoera voor de doorslapers!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')