Ik hoop voor je dat Freek snel doorheeft dat sommige dingen niet werken voor kinderen. Want anders zal je deze problemen misschien wel houden totdat ie van de middelbare school af is!quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:54 schreef Leah het volgende:
Phil, ik heb het al eens eerder ergens geroepen, maar ik was in de eerste instantie van plan om Freek dingen af te leren en dus mijn huis niet aan te passen.
Het is niet gelukt
Het ligt aan je kind, sommigen luisteren sneller dan anderen, ik heb me laten vertellen dat meisjes over het algemeen iets beter luisteren, maar hoe waar dat is weet ik niet...
Inmiddels kun je hier niets meer open krijgen zonder dat er een slot opengemaakt moet worden, staan alle deurklinken omhoog en zit de voordeur op slot. Ook snoeren zijn weggewerkt en alle stopcontacten beveiligd, ook de hoge want hij pakt er gerust een stoeltje bij in een poging zich alsnog te electrocuteren.![]()
Ik probeerde Freek eigenlijk altijd op te vangen als ie zich aan het optrekken was, ook dat is meestal niet gelukt, het geluid van zijn achterhoofd op het parket ben ik nog niet vergeten![]()
Oké, dan zit ik hier nu voluit te schaterlachenquote:Op donderdag 4 maart 2004 14:41 schreef Leah het volgende:
Easy, ik zit er niet zo mee, hoor, alles went ook een ondernemend Freekje
vanaf dat ze echt ging kruipen (8/9 mnd) en in het begin was het meer weghalen/afleiden dan dat Nee op de voorgrond stond. Dus ging ze naar de planten of iets anders gevaarlijks dan zeiden we wel nee, maar probeerde daar niet de nadruk op te legen door te gaan schreeuwen, boos te worden of het daarbij te laten. Het was nee of dat mag niet alicia, maar hier mag je wel mee spelen, of kijk eens dat is leuk/mooi daar kun je al wel mee spelen. Toen ze ging lopen (14 mnd) hebben we ook de aandacht meer verlegt, ze had meestal al wel door dat iets niet mocht doordat ze er telkens op gewezen werd maar vond het enorm leuk om het wel te proberen, toen zijn we begonnen met meer nadruk op nee, dus echt nee alicia dat is van mama of papa jij hebt je eigen speelgoed. En dan ook gewoon wijzen naar haar speelgoed, na een tijdje begon ze dat redelijk door te krijgen want dan wees ze naar iets van ons en dan was het mama, en naar iets anders was papa en als we vroegen wat van haar was wees ze naar haar eigen speelgoed (haar eigen naam zeggen ging uiteraard nog niet voor haar). En sinds een maandje of 2 hooguit 3 hebben we nee gekoppeld aan het waarom. Ze vind de nee-voorwerpen nog steeds ontzettend interessant en heeft zo haar momenten dat ze het niet kan laten het toch te proberen, of ze ontdekt weer nieuwe dingen waar ze bij kan. Nu is het nee, alicia dat mag niet want dat is bv heet (ze weet inmiddels wat heet is dus das handig) ze zegt dan zelf 'au he' of als iets gevaarlijk is en wat pijn op kan leveren geven we dat aan nee, dat mag niet want... vul maar aan. Zo heeft ieer voorwerp inmiddels een reden waarom het niet mag. ten eerste omdat het niet van haar is maar van mama, papa, oma of de poezen en ten tweede omdat het iets kan doen als au, bah, heet, boem, eng ga zo maar door.quote:Op donderdag 4 maart 2004 16:35 schreef phileine het volgende:
Ik vroeg met af rond welke leeftijd je een kind dus "nee" kunt gaan leren. Tot nu toe doen we het zoals Knor beschrijft. Nee zeggen (ze kijkt dan wel al op en stopt even met wat ze doet, maar gaat daarna weer vrolijk verder), haar weghalen en afleiden. Knor met welke leeftijd begonnen jullie daarmee? En vanaf wanneer ongeveer had je het gevoel dat het effect had?
quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:45 schreef jessie het volgende:
Catoooooooooooooooooooooooooooooooooooot, je bent er weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haai meid
Enne doe is spammen met die kleine van je
quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:47 schreef bixister het volgende:wb Cato! heeeel rustig aan opbouwen die wandelingetjes, dan komt 't vanzelf weer goed. en nee, terug naar het 'gewone dagelijkse leven' kun je wel op je flubberbuik schrijven.
er staan ook al een paar fotootjes hoor. maar Cato, ik houd me ook aanbevolen voor updates!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 08:22 schreef Bright het volgende:Catootje
Hallo - alsnog gefeliciflapstaard met de kleine danielle; ik had je volgens mij nog niet eens gefelicitederd. (Maar ja, ook nog geen geboortekaartje en foto gezien he [dit is een hint])
edit: mijn hint kwam wel erg snel over; het kaartje staat er al![]()
[..]
[afbeelding] We kunnen niet wachten op een paar fotoooootjes

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |