Voorbereidend Middelbaar BeroepsOnderwijsquote:Op donderdag 4 maart 2004 13:33 schreef Viperdesign het volgende:
VoortgezetMiddelbaarBeroepsOnderwijs
Let vooral op het woord "Middelbaar".
Niveau 1 en 2 van mbo is laag opgeleidquote:Op donderdag 4 maart 2004 13:32 schreef Rulin het volgende:
En hoe zit dit met mbo'ers?
oohhww ik ga na de VMBO waarschijnlijk niveau 3 of 4 doen dus dan ben ik middel op geleidquote:Op donderdag 4 maart 2004 15:27 schreef Konijn het volgende:
[..]
Niveau 1 en 2 van mbo is laag opgeleid
quote:Op donderdag 4 maart 2004 15:28 schreef grunge-metal het volgende:
[..]
oohhww ik ga na de VMBO waarschijnlijk niveau 3 of 4 doen dus dan ben ik middel op geleid![]()
My thought's exactly.quote:Op donderdag 4 maart 2004 15:33 schreef AcidTrance het volgende:
Als iemand in opleiding is, hoeft dat nog niet te zeggen dat diegene laagopgeleid is. Omdat het persoon nog in opleiding is, en nog kan doorstuderen. Op het moment dat je VMBO doet is in theorie de basisschool de laagst genoten opleiding. Dus iemand die in het 5de jaar van het VWO zit heeft ook als hoogst genoten opleiding de basisschool, is hij dan ook laagopgeleid?
Eigenlijk kan je pas bij een bepaalde leeftijd zeggen of iemand laag opgeleid is. Kijk een stratenmaker van 45 jaar die als hoogst genoten opleiding LTS heeft is laagopgeleid. Dit persoon zal geen onderwijs meer volgen, die heeft een beroep waar die in mijn ogen mee doorgaat tot zijn 65ste.
quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:14 schreef xxshirleyxx het volgende:
ivbo hahaha dat noemde we vroeger laag nu is vmbo ook laag zeg ik eerlijk zelf ben ik niet doorgekomen bij me toelating examen hbo mar dit jaar lukt het me cker wel![]()
maaruh tja ik vindt vmbo ook laag eerlijk gezegt![]()
Ok. Als je doet wat je leuk vindt. En voldoende geld hebt om te doen wat je wilt. Ben je nooit te laag opgeleid.quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:07 schreef nikky het volgende:
zullen we ontopic blijven mensen?
grapjes over spelling en/of plafonds dweilen mogen ergens anders
* Hagedis stemt in...quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:03 schreef maertz het volgende:
uhm, alles wat niet het VWO heeft gedaan of op de universiteit zit
Hetzelfde.quote:Op donderdag 4 maart 2004 13:31 schreef Rulin het volgende:
maar hoe zit dat nu met de samenvoeging van mavo en vbo tot vmbo?
Duh.nlquote:Op donderdag 4 maart 2004 15:21 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Voorbereidend Middelbaar BeroepsOnderwijs
dus iemand die het VWO heeft gedaan is hoger opgeleid dan iemand die de Havo heeft gedaan en daarna HBO heeft afgemaakt?? bullshitquote:Op donderdag 4 maart 2004 22:03 schreef maertz het volgende:
uhm, alles wat niet het VWO heeft gedaan of op de universiteit zit
we hebben het hier niet over waardigheid maar over opleidingquote:Op donderdag 4 maart 2004 19:15 schreef Bobby18 het volgende:
Een mens is pas hoogopgeleid als hij eerlijk iedereen recht in zijn ogen kan kijken, ieder soort mens is er nodig, van schoonmaker tot whatever.
quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:14 schreef xxshirleyxx het volgende:
ivbo hahaha dat noemde we vroeger laag nu is vmbo ook laag zeg ik eerlijk zelf ben ik niet doorgekomen bij me toelating examen hbo mar dit jaar lukt het me cker wel![]()
HBO is sowieso voor paupers.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:17 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
dus iemand die het VWO heeft gedaan is hoger opgeleid dan iemand die de Havo heeft gedaan en daarna HBO heeft afgemaakt?? bullshit
en hoe zit het met iemand die na VWO HBO is gaan doen? is die hoger opgeleid dan iemand die Havo heeft gedaan en daarna het HBO is gaan doen?
[..]
we hebben het hier niet over waardigheid maar over opleiding
imo is iemand enerzijds laagopgeleid als ie geen opleiding heeft gedaan.. dus geen MBO, HBO, Uni of whatever
verder valt vbo/mavo/vmbo en sommige MBO opleidingen bij mij ook een beetje onder laag opgeleid omdat in principe, op een paar uitzonderingen na, iedereen dat wel kan halen
denk hierbij aan het AOC waar je boer mee kunt worden, tuurlijk is het wel nuttig.. maar een hoog niveau is het niet, iedere gek kan het doen.. je hebt wel handigheid nodig maar dat kan iedereen wel in de vingers krijgen.. bij hogere niveaus is inzicht etc nodig, wat niet iedereen heeft, en wat je ook niet aan kunt leren daarom zie ik dat als hogeropgeleid
Beetje flauw om zo iemands uitspraken te hanteren, maar om even een voorbeeld te nemen. Iemand die eerst VWO en vervolgens HBO doet vind ik zeker laag opgeleid, had immers Uni kunnen doen.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:17 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
dus iemand die het VWO heeft gedaan is hoger opgeleid dan iemand die de Havo heeft gedaan en daarna HBO heeft afgemaakt?? bullshit
en hoe zit het met iemand die na VWO HBO is gaan doen? is die hoger opgeleid dan iemand die Havo heeft gedaan en daarna het HBO is gaan doen?
[..]
Idd.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 03:10 schreef HarigeKerel het volgende:
En iemand met 2 jaar HBO op zak, die daarna is gaan werken en geen prop heeft?![]()
Laag zeker he?![]()
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 03:16 schreef Xennia het volgende:
Hoogopgeleid is HBO of Uni. MBO is middelbaar opgeleid. VMBO is laag opgeleid en alleen havo of vwo is niet opgeleid, daar het geen beroepsonderwijs betreft maar slechts als een vooropleiding voor de HBO of UNI gezien moet worden
Nee, hoor, maak je niet druk. Je bent gewoon niet opgeleid.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 09:25 schreef Calinnero het volgende:
Ik heb VWO gedaan maar ben gezakt voor mijn eindexamen (op 0.1 , maar toch... gezakt is gezakt). Nu val ik vast ook onder de laag opgeleiden onder ons?![]()
Dat klinkt al stukken beter. Bedankt.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 09:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, hoor, maak je niet druk. Je bent gewoon niet opgeleid.
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat 10 tot 20% van de Nederlandse bevolking een HBO-opleiding of hoger heeft genoten. Dat zou betekenen dat 80% tot 90% van de bevolking laagopgeleid is.quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:47 schreef HenryHill het volgende:
Makes you wonder.... hoeveel procent van de nederlandse bevolking zou eigenlijk gekwalificeerd worden als "laag opgeleid"? 20%? 10%? 30%?...![]()
HEY JIJ DAAR!! niet stiekem dr. phil's boekjes erbij gebruiken he! voortaan uit t hoofdquote:Op donderdag 4 maart 2004 19:15 schreef Bobby18 het volgende:
Een mens is pas hoogopgeleid als hij eerlijk iedereen recht in zijn ogen kan kijken, ieder soort mens is er nodig, van schoonmaker tot whatever.
Dat is die tv-doktor is het niet, kijk ik niet en ook geen boekjes van, dit is uit mijn hoofdquote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:50 schreef amornl87 het volgende:
[..]
HEY JIJ DAAR!! niet stiekem dr. phil's boekjes erbij gebruiken he! voortaan uit t hoofd
Iemand die op het gymnasium zit heeft ook alleen basisschool.quote:Op donderdag 4 maart 2004 15:16 schreef Suke het volgende:
Iemand die op het vmbo zit heeft alleen basisschool.
nee dat zijn kampbewoners...quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:43 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
mensen die naar Ab Normaal kijken
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:30 schreef Dromer het volgende:
Ik ben voor nederlandse begrippen hoog opgeleid. Ik heb al mijn opleidingen namelijk in limburg gevolgd.
Dit is onzin. De vraag is wanneer iemand laag opgeleid is, op dit moment dus. Als iemand tot op heden LTS heeft gedaan dan is die persoon laag opgeleid. Als die persoon besluit om 20 jaar later te gaan studeren en de studie wordt afgerond dan is ie hoog opgeleid.quote:Op donderdag 4 maart 2004 15:33 schreef AcidTrance het volgende:
Als iemand in opleiding is, hoeft dat nog niet te zeggen dat diegene laagopgeleid is. Omdat het persoon nog in opleiding is, en nog kan doorstuderen. Op het moment dat je VMBO doet is in theorie de basisschool de laagst genoten opleiding. Dus iemand die in het 5de jaar van het VWO zit heeft ook als hoogst genoten opleiding de basisschool, is hij dan ook laagopgeleid?
Eigenlijk kan je pas bij een bepaalde leeftijd zeggen of iemand laag opgeleid is. Kijk een stratenmaker van 45 jaar die als hoogst genoten opleiding LTS heeft is laagopgeleid. Dit persoon zal geen onderwijs meer volgen, die heeft een beroep waar die in mijn ogen mee doorgaat tot zijn 65ste.
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:51 schreef Willy84 het volgende:
Er mag in Nederland wel wat meer waardering komen voor vakmensen zoals timmermannen, monteuren, en ander soortige harde werkers. Als je iedere dag in de file staat in je vw en je zit op een kut kantoor en woont in een vinex wijk. Dan hoef je echt niet gelukkiger te zijn
iemand die na zijn middelbare school niets heeft gedaan is laag opgeleid,maar over het algemeen zijn mbo opleidingen is ook nog laag opgeleid.quote:Op donderdag 4 maart 2004 13:31 schreef Rulin het volgende:
Noem je iemand die op het vmbo zit laag opgeleid?
Voorheen werden hier (met name) de vbo'ers bedoeld, maar hoe zit dat nu met de samenvoeging van mavo en vbo tot vmbo?
ik dacht dat de m van mbo middelbaar betekende?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 00:09 schreef tinkebell het volgende:
[..]
iemand die na zijn middelbare school niets heeft gedaan is laag opgeleid,maar over het algemeen zijn mbo opleidingen is ook nog laag opgeleid.
Ligt aan het niveau, MBO heeft 4 niveau's. Niveau 4 vind ik nou niet echt bepaald laag opgeleid hoorquote:Op zaterdag 6 maart 2004 00:09 schreef tinkebell het volgende:
[..]
iemand die na zijn middelbare school niets heeft gedaan is laag opgeleid,maar over het algemeen zijn mbo opleidingen is ook nog laag opgeleid.
dat bedoel ikquote:Op zaterdag 6 maart 2004 00:14 schreef bierglas het volgende:
[..]
Ligt aan het niveau, MBO heeft 4 niveau's. Niveau 4 vind ik nou niet echt bepaald laag opgeleid hoor
Ik vind ook zeker dat 'vakmensen' in bijvoorbeeld de bouw respect verdienen. Maar dat betekent niet dat ze hoog opgeleid zijnquote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:51 schreef Willy84 het volgende:
Er mag in Nederland wel wat meer waardering komen voor vakmensen zoals timmermannen, monteuren, en ander soortige harde werkers. Als je iedere dag in de file staat in je vw en je zit op een kut kantoor en woont in een vinex wijk. Dan hoef je echt niet gelukkiger te zijn
Das niet waar ik loop stage op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen en die kunnen geen mbo hoor...quote:Op zaterdag 6 maart 2004 00:15 schreef tinkebell het volgende:
middelbaar beroepsonderwijs wil niet zeggen dat het een hoge opleiding is.
iedereen kan mbo
TLW is toch de oude MAVO?quote:Op maandag 8 maart 2004 17:15 schreef ShAdOw-BlAde het volgende:
[..]
Das niet waar ik loop stage op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen en die kunnen geen mbo hoor...
Er zijn daar 2 groepen 8 omdat er elk jaar in elke groep wel een paar kinderen blijven zitten.
ik heb 2 jaar havo gedaan daarna mavo (theoretishe leerweg) en doe nu mhbo 2jaar mbo 4 hbo.
Mbo is supersimpel voor mij maar ik geloof niet dat iedereen het kan.
Klopt staat er ook mavo (theoretishe leerweg)quote:Op maandag 8 maart 2004 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
TLW is toch de oude MAVO?
Ja, nee, okee, ik las het verkeerd. MAVO4 in mijn tijd dus. Maar goed, mijn punt is dat er heel wat alfa-wetenschappelijk opgeleiden nog niet MTS-niveau halen.quote:Op maandag 8 maart 2004 17:28 schreef ShAdOw-BlAde het volgende:
[..]
Klopt staat er ook mavo (theoretishe leerweg)
Voormalig mavo D dus.
ja jij ook als ik je zo hoor.quote:Op maandag 8 maart 2004 17:25 schreef Steve-O het volgende:
VMBO is toch wel een dieptepunt
quote:Op maandag 8 maart 2004 14:22 schreef freako het volgende:
Het Sociaal-Cultureel Planbureau (SCP) hanteert de volgende grenzen: HBO/WO is hoogopgeleid, MBO/HAVO/VWO middelbaar, en de rest (dus MAVO, VBO, VMBO, basisonderwijs, speciaal onderwijs etc.) is laagopgeleid.
Ik sluit me uiteraard aan bij IRquote:Op donderdag 4 maart 2004 15:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Altijd.
jaquote:Op maandag 8 maart 2004 17:51 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik ben ook laag opgeleid. Ik heb alleen een diploma vbo/mavo op C-niveau.
Ik heb het idee dat er hier veel Fokkers op neer kijken. Klopt dat ? En waarom ?
Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet goed leren.
I agreequote:Op zaterdag 6 maart 2004 00:17 schreef koeii het volgende:
Alles lager dan VWO/Universiteit
MBO stelt geen zak voor. Ook de MTS niet. Iedereen die VWO heeft gedaan haalt op zijn sloffen MBO.quote:Op maandag 8 maart 2004 17:23 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou weleens iemand die bijv. pak hem beet een universitaire alfa-wetenschap heeft gedaan, een cursusje op MTS niveau willen laten doen. Kijken wat ze ervan bakken. Mijn ingeving: helemaal niks komma nada.
Beetje onzinvergelijking. Een rechter kan ook geen muurtje stuccen, maar is daarom de stuccer slimmer dan de rechter? Ik denk wel dat een HBO/WO-er makkelijk de startmodules kan volgen van de lagere opleidingen. Een rechtenstudent een soldeerschema voorleggen is zinloos, maar als hij de beginselen leert, kan hij het wel.quote:Op maandag 8 maart 2004 17:23 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou weleens iemand die bijv. pak hem beet een universitaire alfa-wetenschap heeft gedaan, een cursusje op MTS niveau willen laten doen. Kijken wat ze ervan bakken. Mijn ingeving: helemaal niks komma nada.
Juist!quote:Op donderdag 4 maart 2004 15:33 schreef AcidTrance het volgende:
misschien moet je maar eens een keer Nederlandse les gaan volgen op het VMBO, dat ze je leren schrijven enzoquote:Op donderdag 4 maart 2004 20:14 schreef xxshirleyxx het volgende:
Dan is-ie nog altijd hoog opgeleid.....quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:49 schreef Borknagar het volgende:
In theorie is iemand laag opgeleid zoals al eerder is gezegt.. iemand die alleen VMBO, VBO, MAVO, of basisschool heeft afgerond.
In mijn ogen is iemand laag opgeleid, als men zich gedraagt als een klein kind, ongeacht de leeftijd... Ik weet dat dat niks met opleiding te maken heeft. Maar als je TU hebt gehad, en je gaat minderwaardig doen tegen iemand die "slechts" MAVO heeft gehad... Dan noem ik die persoon ook laag opgeleid.
Op scholen zal anders toch ook wel iets van normen en waarden behandeld worden... denk ikquote:Op donderdag 11 maart 2004 10:15 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dan is-ie nog altijd hoog opgeleid.....
Als persoon misschien een waardeloze kneus, maar wel hoog opgeleid...
Vaak dus niet hè.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:56 schreef freud het volgende:
[..]
Beetje onzinvergelijking. Een rechter kan ook geen muurtje stuccen, maar is daarom de stuccer slimmer dan de rechter? Ik denk wel dat een HBO/WO-er makkelijk de startmodules kan volgen van de lagere opleidingen. Een rechtenstudent een soldeerschema voorleggen is zinloos, maar als hij de beginselen leert, kan hij het wel.
Hoe kom je daar nou bij. VWO, VWO, wat voor VWO? Met een pretpakket?quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:04 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
MBO stelt geen zak voor. Ook de MTS niet. Iedereen die VWO heeft gedaan haalt op zijn sloffen MBO.
Het pretpakket van VWO is nog altijd vele malen moeilijker dan welke MBO studie dan ook. MBO is bedoeld voor mensen die Mavo hebben gedaan. Twee niveaus lager dan VWO dus. De gemiddelde MBO student zal van zijn leven het VWO niet halen. Ook niet als ze alleen maar alpha vakken kiezen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij. VWO, VWO, wat voor VWO? Met een pretpakket?
Dat slaat natuurlijk nergens op, ook hoogopgeleiden kunnen moeite hebben met hun studie en er zijn ook HTS-ers die met het grootste gemak hun studie halen. Iedereen doet iets op zijn/haar niveau en vmbo, mbo is gewoon een laag niveau. Je leert voor een ondersteunende functie bij iemand in dienst en bent praktisch op je 20/21ste klaar met leren, als hoogopgeleide ben je nooit klaar met leren.... (het verschil neemt met andere woorden alleen maar toe in de 'working life' )quote:Op zondag 28 maart 2004 03:13 schreef Ixnay het volgende:
Ik blijf erbij dat een technische HBO opleiding (HTS dus) moeilijker is dan alle universitaire alfa-studies.
Zal ik de taalfout er maar niet uitvissen?quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:13 schreef Tranceptor het volgende:
als iemand het eerste priemgetal niet weet.
Iedereen die een opleiding op een lager niveau dan mij heeft gedaan is lager opgeleid.
Ik noem ze allemaal 'Mens'.quote:Op donderdag 4 maart 2004 13:31 schreef Rulin het volgende:
Voorheen werden hier (met name) de vbo'ers bedoeld, maar hoe zit dat nu met de samenvoeging van mavo en vbo tot vmbo?
Alles t/m havo is lager opgeleid imoquote:Op donderdag 4 maart 2004 13:31 schreef Rulin het volgende:
Bespaar me mierenneukerij op deze vroege zondag ...quote:Op zondag 28 maart 2004 13:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zal ik de taalfout er maar niet uitvissen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |