abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17491809
quote:
Verbouwing Tweede Kamer onder vuur

In de Tweede Kamer ligt momenteel liggen de verbouwingsplannen van de Kamer onder vuur. Zo hebben de politieke partijen LPF, CDA en VVD veel bezwaren tegen de vijftig miljoen euro kostende verbouwing in tijden waarin veel bezuinigd moet worden. Dat meldt RTL Nieuws vandaag.

Drie jaar geleden werd er door de Tweede Kamer besloten tot de verbouwing, omdat de Kamerleden te krap gehuisvest zijn. De vijftig miljoen euro die voor de verbouwing opzij is gezet, zal gebruikt worden om twee etages op het huidige gebouw te zetten, inclusief een fitness-ruimte.

De LPF dreigde uit de bouwcommissie te stappen als de plannen door zouden gaan. De Tweede Kamer moet nu nog zelf officieel beslissen of de verbouwing wel zal doorgaan.
Bron: FP

Goede beslissing van rechts om de verbouwing uit te stellen. Links wil blijkbaar dat de miljoenenverbouwing ten tijde van bezuinigingen gewoon doorgaat? Zoiets kun je toch moeilijk verantwoorden?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:29:46 #2
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_17491965
Ik snap het sowieso niet, er moet overal bezuinigd worden, maar op het kabinet wordt niet bezuinigd, als ze de leden van de 2e kamer nu eens terugbrachten naar 100 man, ipv 150. Scheelt ook weer een hoop geld. En dan hoeven ze ook niet te verbouwen, waar halen ze die 50 miljoen vandaan!
pi_17492014
Wel opvallend dat de linkse partijen het hier kennelijk wel mee eens waren, ondanks dat er overal op bezuinigd moet worden en de huidige Kamer absoluut niet vernieuwd of uitgebreid dient te worden. Ik vraag me af hoe ze deze zaak willen verantwoorden aan hun achterban?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:34:50 #4
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17492034
Nee, nee, dat kan natuurlijk niet, 50 man bezuinigen uit de tweede kamer. Trouwens, Nederland heeft (vergeleken met andere EU-landen ) veel stemmen per zetel, namelijk 80.000. Dit is alleen in Duitsland en Spanje 'gunstiger'.

Ben wel blij dat de verbouwing niet door gaat. Maar er staat natuurlijk weer niet in dat de linkse partijen per se voor de verbouwing waren....
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:35:38 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_17492052
Is inderdaad onzin en niet te verkopen.

Alleen weer jammer dat topicstarter zijn topicvervuilende 'links'-stokpaardje er weer eens bij moet halen. Het nieuws had het er gisteren namelijk over dat 'VVD en CDA het nu ineens met de LPF eens zijn'. Dat vertroebelt de inhoudelijke discussie namelijk op voorhand alweer

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_17492090
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:34 schreef Flumina het volgende:

Ben wel blij dat de verbouwing niet door gaat. Maar er staat natuurlijk weer niet in dat de linkse partijen per se voor de verbouwing waren....
Hoe je het went of keert: De LPF was de enige partij die echt actie ondernam tegen de verbouwing. Da's kennelijk lastig toe te geven voor sommige mensen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:41:09 #7
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17492151
Hoe weet je dat? Hoe weet je dat andere partijen bij voorbaat voor gingen stemmen? Ik heb nu te weinig informatie om er eigenlijk iets nuttigs over te zeggen, maar als de TS meteen begint over Rechts en Links, tja....
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:46:08 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17492241
Inderdaad jammer dat elk topic weer links/rechts wordt. Als er 3 jaar geleden werd besloten tot verbouwing en de kosten zijn verantwoord (ik vind ze wel wat aan de hoge kant, dat wel). Waarom niet? Maar misschien eerst voor wat minder geld de meest noodzakelijke verbouwingen doen. De fitness dus even achterwege laten
pi_17492293
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:46 schreef Libris het volgende:
Inderdaad jammer dat elk topic weer links/rechts wordt. Als er 3 jaar geleden werd besloten tot verbouwing en de kosten zijn verantwoord (ik vind ze wel wat aan de hoge kant, dat wel). Waarom niet? Maar misschien eerst voor wat minder geld de meest noodzakelijke verbouwingen doen. De fitness dus even achterwege laten
Ik vind die hele verbouwing niet erg noodzakelijk! 52 vierkante meter of 43 vierkante meter. Doe dan maar 43 vierkante meter. Daar kunnen ze ook wel mee uit de voeten. Dan richten ze hun kantoor maar wat efficiënter in. Willen ze echt groter, dan betalen ze het maar uit eigen zak. Tis hun werkplek, hun werkomstandigheden en ze verdienen genoeg.

Een ander puntje van de verbouwing was een restaurant. Daar zijn er al 3 van. Lijkt me voldoende, net zoals een fitnesszaal me overbodig lijkt. Dat doen ze thuis maar op eigen kosten.
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:55:11 #10
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17492393
quote:
Wellicht kan er conform de huidige arbeidstrend gekeken worden naar vergroting van de mogelijkheden tot thuiswerken om kosten te sparen.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_17492410
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:55 schreef sjun het volgende:

[..]

Wellicht kan er conform de huidige arbeidstrend gekeken worden naar vergroting van de mogelijkheden tot thuiswerken om kosten te sparen.
[afbeelding]
Hmmz, Bos heeft wat dat betreft natuurlijk al het goede voorbeeld gegeven...
pi_17492413
waar staat het dat 'links' er mee eens is? Er staat alleen dat de rechtse partijen het er niet mee eens is, niets over de mening van links, dus niet te vroeg oordelen
pi_17492427
Maar ontopic, ik ben wel benieuwd naar de stemverhoudingen van destijds. Ik vermoed dat enkel 'linkse' partijen als SP en wellicht GroenLinks tegen hebben gestemd.
pi_17492445
Drie jaar geleden zat de LPF niet eens in de kamer....
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:59:10 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17492462
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Drie jaar geleden zat de LPF niet eens in de kamer....
Aaahhh, those were the days...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:05:00 #16
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17492539
Maar ik kan weinig vinden over de plannen destijds? Kan iemand hier info over geven?
pi_17492867
Ik zeg niet dat links voor het doorgaan van de verbouwing is. Ik kon het niet opmaken uit het artikel maar ik kreeg de indruk van wel omdat de VVD, het CDA en de LPF zo expliciet genoemd werden en de anderen niet. Ik was benieuwd of het echt zo was omdat dat mij lichtelijk zou verbazen. Daarom stond er ook een vraagteken bij.
quote:
Links wil blijkbaar dat de miljoenenverbouwing ten tijde van bezuinigingen gewoon doorgaat?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:40:36 #18
136 V.
pi_17493105
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:26 schreef Tikorev het volgende:
Ik zeg niet dat links voor het doorgaan van de verbouwing is. Ik kon het niet opmaken uit het artikel maar ik kreeg de indruk van wel omdat de VVD, het CDA en de LPF zo expliciet genoemd werden en de anderen niet. Ik was benieuwd of het echt zo was omdat dat mij lichtelijk zou verbazen. Daarom stond er ook een vraagteken bij.
[..]

[afbeelding]
Als je dan ook nog het woordjeblijkbaar had weggelaten, was het wellicht duidelijker en minder insinuerend geweest?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_17493176
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:40 schreef Verbal het volgende:
Als je dan ook nog het woordje'blijkbaar had weggelaten, was het wellicht duidelijker en minder insinuerend geweest?
Blijkbaar stond er omdat heel duidelijk VVD, CDA en LPF werden genoemd en andere partijen niet.

Als jij nou gewoon eens niet steeds zo overgevoelig reageert op woordjes als 'links' of 'rechts' was dit hele gezeik niet nodig geweest.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:47:46 #20
136 V.
pi_17493232
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Blijkbaar stond er omdat heel duidelijk VVD, CDA en LPF werden genoemd en andere partijen niet.

Als jij nou gewoon eens niet steeds zo overgevoelig reageert op het woordjes als 'links' of 'rechts' was dit hele gezeik niet nodig geweest.
Als jij nou eens niet alles probeert te relateren aan links of rechts, dan was dit niet nodig geweest. En als je nou gewoon even kijkt naar de diverse posts voor de mijne, zie je dat ik een punt heb.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_17493295
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

Als jij nou eens niet alles probeert te relateren aan links of rechts, dan was dit niet nodig geweest.
En nu wil jij gaan dicteren waar ik wel en niet benieuwd naar mag zijn als ik zo'n artikel lees?
quote:
En als je nou gewoon even kijkt naar de diverse posts voor de mijne, zie je dat ik een punt heb.
Ik zie dat jij de eerste bent die offtopic gaat zitten brallen over de motieven van de TS. Of om jezelf maar even te quoten:
quote:
Dat vertroebelt de inhoudelijke discussie namelijk op voorhand alweer
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:55:02 #22
9756 Dentist
Toept over...
pi_17493328
quote:
welles...
quote:
nietes...
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:58:30 #23
136 V.
pi_17493406
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:52 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En nu wil jij gaan dicteren waar ik wel en niet benieuwd naar mag zijn als ik zo'n artikel lees?
Ik wil niks dicteren. Maar je erkent dus dat je inderdaad actief links weer tegenover rechts wilde zetten?
quote:
Ik zie dat jij de eerste bent die offtopic gaat zitten brallen over de motieven van de TS. Of om jezelf maar even te quoten:
...en hoe waar, want het vertroebelt de inhoudelijke discussie:
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wel opvallend dat de linkse partijen het hier kennelijk wel mee eens waren, ondanks dat er overal op bezuinigd moet worden en de huidige Kamer absoluut niet vernieuwd of uitgebreid dient te worden. Ik vraag me af hoe ze deze zaak willen verantwoorden aan hun achterban?
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hoe je het went of keert: De LPF was de enige partij die echt actie ondernam tegen de verbouwing. Da's kennelijk lastig toe te geven voor sommige mensen.
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:41 schreef Flumina het volgende:
maar als de TS meteen begint over Rechts en Links, tja....
quote:
Inderdaad jammer dat elk topic weer links/rechts wordt.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:59:10 #24
136 V.
pi_17493424
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:55 schreef Dentist het volgende:

[..]

[..]
Je hebt gelijk. Sorry.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 4 maart 2004 @ 13:02:34 #25
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17493479
Misschien zijn linkse partijen wel helemaal niet gevraagd voor een mening. Je weet het niet. SP zal echt niet eens zijn met zulke uitgaven hoor.

Ik was vorig jaar of zo nog in de tweede kamer, zag er allemaal prima uit. Misschien dat de vergaderkamertjes van de partijen een beetje ondermaats zijn, maar goed, dan maar even doorbijten.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')