De Thai kennen verschillende geslachten voor verschillende vormen van homoseksualiteit, travestie, transseksualiteit, transgenderisme en combinaties daar tussen.quote:

Bron: http://web2.uwindsor.ca/courses/biology/weis/55-101/lec2.pptquote:There can be problems with this determination.
A few rare females (XX) carry, by translocation,
the male determining gene from the Y on at least
one of the X chromosomes. They would appear to
be males, have approximately male muscle develop-
ment, and apparently even have an enlarged, penis-like
clitoris.
And some males (XY) may, by missing a burst of
testosterone normally produced by the embryo in
utero, develop as females externally, and even to
the point of having a (non-functional) uterus.
How should society deal with these individuals?
These last questions remain unresolved, but modern
molecular testing at least tells us how the tested
individuals function.

Toch wordt helaas in de meeste gevallen kort na de geboorte beslist, en het gaat dan ook heel vaak verkeerd (Het kind is genderdysfoor).quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:58 schreef Mikkie het volgende:
Van tevoren beslissen wat je doet herbergt een té groot risico dat je iemand doodongelukkig maakt.

Qua gezicht zien de meesten er van hetzelfde geslacht uit als hun lichaamsbouw. Interseksualiteit heeft meestal invloed op de hormoonproductie, en de hormoonproductie bepaalt uiteindelijk welke secundaire geslachtskenmerken iemand krijgt (Waaronder dus ook het gezicht).quote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:54 schreef Hanneke1983 het volgende:
en hoe zien ze er qua gezicht uit dan? óf "gewoon" mannelijk óf vrouwelijk?

Is er speciale gel waar je sterk van wordtquote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:09 schreef BetaWolf het volgende:
krijgen ook testosteron-gel, en hoewel ze er niet groter van worden, worden ze er meestal wel beresterk van.

Ik zeg het inderdaad een beetje misleidend. Degenen die echt beresterk worden doen ook spiertraining. Degenen die dat niet doen krijgen echter door de testosteron een mannelijke spierbouw, en ook zonder training scheelt dat al bijzonder met vrouwelijke spierbouw.quote:Op zondag 8 mei 2005 03:00 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Is er speciale gel waar je sterk van wordt
En ik mezelf al die tijd van top tot teen insmeren met Calve pindakaas...

Sowieso is het erg moeilijk. Het is namelijk ook zo dat hoe eerder de operaties worden uitgevoerd hoe beter. Het meest ideale zou zijn wanneer de tweedeling van geslacht wat minder aanwezig zou zijn, en er geaccepteerd zou worden dat er meer dan twee vormen zijn. Dat is echter iets cultureels, en dat krijg je er niet zomaar uit.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is helaas waar ja, van die keuze. Maar de vraag die ik dan weer stel is van: wat is belangrijker? Juridische nasleep maar wel een goed gevoel bij een goed lichaam tijdens de rest van je leven... of geen juridische nasleep...maar wel je hele leven doodongelukkig zijn door een verkeerde keuze?
Het is inderdaad iets heel vreemds, het is nog steeds niet bekend waar de geslachtsbeleving precies door veroorzaakt wordt. Ik weet ook niet of de medische wetenschap daar ooit achter zal komen.. Of de omgeving niet meespeelt weet ik trouwens niet, in mijn eigen geval zou ik wel omgevingsfactoren kunnen bedenken die van invloed zijn geweest bij mij, maar ik denk ook dat als je gaat zoeken dat je altijd wel iets zult vinden, dus ik weet niet of er veel waarde aan te hechten is. Het geeft soms best een vreemd idee dat de wetenschap het simpelweg niet weet, en er ook geen uitspraken over doet.quote:Natuurlijk is het geen simpele keuze en heb ik makkelijk praten van achter m'n toetsenbord, maar na bijvoorbeeld het wereldberoemde verhaal van Bruce die Brenda die Bruce werd (voor degenen die niet bekend zijn met dit verhaal: jongetje wordt opgevoed als meisje, is doodongelukkig, krijgt de waarheid te horen, laat zich weer man maken, maar is psychisch niet in orde, pleegt uiteindelijk zelfmoord), is maar eens duidelijk geworden dat gender niet bepaald word door de omgeving, maar dat het grotendeels in de natuur van het beestje zit. Dus laat dan die natuur tot ontwikkeling komen, ook al kan dat een flinke tijd duren.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |