Wie? Nee, die niet. Mijnheer was wetenschapper.quote:Op woensdag 3 maart 2004 19:44 schreef zakjapannertje het volgende:
Equiano?
Uitstekend, Batuwu. Het is de beroemde 18e eeuwse zwarte Amerikaanse wetenschapper, die klokken kon maken en wat niet al. Wat weet jij veel van negers, eigenlijk!quote:Op woensdag 3 maart 2004 20:47 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Benjamin "Calamity Jane" Banneker.
Eitje. Leer mij die negers kennen.
Pardon, ik had deze even over het hoofd gezien, Zakjapannertje! Klopt als een bus!quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:32 schreef zakjapannertje het volgende:
het is dan de periode eerste helft 19e eeuw? is dit in het zuiden van de VS?
Inderdaad!quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:53 schreef zakjapannertje het volgende:
de zwarte meneer is leider geweest ve slavenopstand?
Old Nat met zijn zilverpapieren zwaardje, inderdaad!quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:16 schreef zakjapannertje het volgende:
Nat Turner
die linkverwijzing doet het niet bij mijquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:21 schreef Gellius het volgende:
[..]
<a href=""http://www.pbs.org/wgbh/aia/part3/3p1518.html"" target="_blank">Old Nat</a> met zijn zilverpapieren zwaardje, inderdaad!
Heb jij wellicht een plaatje klaarstaan, zak-j?
hij was idd katholiek, echter hij heeft niet in 16e eeuw geleefd, en Spaans was hij ook nietquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:42 schreef Gellius het volgende:
Een katholiek hoofd in 16e eeuwse uitdossing. Spaans?
quote:Op donderdag 4 maart 2004 13:24 schreef Katso het volgende:
17e eeuws?
jep, hij was een geestelijke, en zat in de hogere kringen van die tijd, meneer was echter geen minister of een echte politicusquote:Op donderdag 4 maart 2004 14:02 schreef Gellius het volgende:
En in kerkelijke dienst?
Of zeg ik nu iets geks?quote:Op donderdag 4 maart 2004 14:26 schreef Gellius het volgende:
Maar van adel was-ie wel. Zeg eens, kwam hij op een beroerde manier aan zijn eind?
daar zwijgt mijn bron over, hoe hij aan zijn eind gekomen is, hij is wel redelijk oud gewordenquote:Op donderdag 4 maart 2004 14:26 schreef Gellius het volgende:
Maar van adel was-ie wel. Zeg eens, kwam hij op een beroerde manier aan zijn eind?
Grombl.quote:Op donderdag 4 maart 2004 18:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
daar zwijgt mijn bron over, hoe hij aan zijn eind gekomen is, hij is wel redelijk oud geworden
volgens mij was hij wel van adel, maar zeker daarvan ben ik niet, hij is iig geboren op een landgoedquote:Op donderdag 4 maart 2004 18:28 schreef Gellius het volgende:
[..]
Grombl.
Maar hij in wèl in een adellijke sponde tot het leven gekomen, als het ware? Ik bedoel, geeft ons iets, zak-j... iets om mee te werken!
quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:45 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Jacques-Benigne Bossuet.
Nee, dat zei je niet.quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:08 schreef Gellius het volgende:
Clapton! Ja die! Zei ik hè? Zei ik al..
Nee, voor users die geen google nodig hebben.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:10 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Grmbl. Ik hoopte u op het verkeerde been te zetten. Dus toch voor dummies.
Ah, de befaamde tonghumor slaat weer toe.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, voor users die geen google nodig hebben.
Doe niet zo flauw man.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:14 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ah, de befaamde tonghumor slaat weer toe.![]()
Zijn voornaam begint met een "J". Ollie! Precies zoals beeer en ik het graag zien.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:24 schreef OllieA het volgende:
Doe es een hint, Gellius!
Jeetje heet ie echt Spencer ?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:32 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Nu slaat de befaamde tonghumor toch echt toe. Ik zou bijna zeggen: "Doe niet zo flauw man."
Nee, helaas, dàt kan ik niet goed rekenen.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:49 schreef OllieA het volgende:
Is het misschien Joesph B Spencer?
Misschien???
Tja, als je de leeftijd van -52 weet te bereiken word je vanzelf legendarisch...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:44 schreef Gellius het volgende:
Het is de legendarische Italiaanse tenor Caruso (1973-1921).
Ach jee. Een foutje. Nou, iedereen komt er zelf wel uit hè?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, als je de leeftijd van -52 weet te bereiken word je vanzelf legendarisch...
Geen Nederlander ook!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:46 schreef SportsIllustrated het volgende:
Hmz. VOC-er?
Eerste helft 16e eeuw, dat klopt. Mijnheer was evenwel Zuideuropees.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:43 schreef reinier_belder het volgende:
rond 1500?
Hola, ik zie deze verrassend veelzeggende suggestie nu pas, heer Plaatje. U bent tamelijk warm!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:31 schreef SportsIllustrated het volgende:
Was meneer er zo een die voor de colleges even een ader die hem niet van pas kwam doorsneed en zo altijd gelijk kreeg ?
Inderdaad; de 'ontdekker' van de menselijke bloedsomloop.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:58 schreef zakjapannertje het volgende:
Michael Servetus?
deja-vu zou dat dan zijn (voor mij iig)
nee, geraden, vandaar, geplaatst door Parabolaquote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:04 schreef Gellius het volgende:
[..]
Inderdaad; de 'ontdekker' van de menselijke bloedsomloop.
Had jij die ook al eens geplaatst dan, zak-j?
een Hollywood-acteur?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:31 schreef SportsIllustrated het volgende:
[afbeelding]
En voormalig muzikant.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:45 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nee, geraden, vandaar, geplaatst door Parabola![]()
[..]
een Hollywood-acteur?
Het zijn drie muzieknegers.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:22 schreef Gellius het volgende:
Drie negers maar liefst!. Wie schudt Batuwu even wakker?
Een wilde gok: The Inkspots?
Jaja. er zijn vele muzieknegers Gellius.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:01 schreef Gellius het volgende:
Hm. The Inktspots waren ook muzieknegers, Sooty.
Ik geloof jequote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:11 schreef Gellius het volgende:
Wil je wel geloven dat ik tot vorige week nog nooit van Peabo Bryson had gehoord? Maar hij was toevallig op teevee, en mijn metgezel begon gelijk een heel betoog over deze griezelneger af te steken. En de volgende dag trof ik 'm weer in RJPvD. Het is me allemaal toch wat hè?
Enfin.
Mag ik deze drie heren in de late jaren vijftig, vroege jaren zestig positioneren?
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:23 schreef Gellius het volgende:
Waarom denk je dat?
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:42 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer was geen politicus, en een dijk van 'n Europeaan.
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:08 schreef Gellius het volgende:
Mais non! Mijnheer was wel wetenschapper, in zijn eigen tijd, maar zeker niet Frans.
En volgens het GB is het mobiles, mijn beste Grieken, en wie zijn wij om niet nederig te knilen voor het GB?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:57 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Er heerst inmiddels grote verwarring over de juiste spelling van de meervoudsvorm van mobile. Het internet gonst ervan. Een taalwetenschapster meent dat het mobiles is. Een niet te onderschatten classica is het met haar eens. Mijn trouwe woordenboekje zegt echter mobile's en mijn taalgevoel is het daarmee eens. Ik houd u van verdere ontwikkelingen op de hoogte.
quote:mobile, het
zelfstandig naamwoord
mo·bi·le
meervoud
mo·bi·les
Mij ook. Maak er maar faites accomplis van.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:18 schreef OllieA het volgende:
Eigenlijk zijn meervoudsvormen wel een aardige tijdvulling, zolang Gellius te druk bezig met allerlei mensen te 'helpen' om een fijnzinnige hint te kunnen geven.
Zo hoorde ik onlangs iemand als meervoud van fait accompli: fait accomplis zeggen. Wat vinden jelui daar nu van?
Nou ben ik niet zo'n francofiel, maar iets zegt me dat hier een foutje wordt gemaakt.
Hij sprak inderdaad de s uit, omdat het hem om meerdere voldongen feiten ging.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:23 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Je hoorde het hem zeggen? Sprak meneer fonetisch? Overigens zie ik niet direct wat er fout aan is.
Nee, ik ga voor faites accompli. En sooty ook, dus wij hebben gelijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:31 schreef beeer het volgende:
Hmm... Je bent gek Ollie, maar er is nog iets wat mij dwars zit. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik vanavond Indiaas gegeten heb.
Maar als het perpetuum mobiles is, en niet perpetua mobiles... zal het in dit geval misschien wel, doe eens gek, fait accompli's zijn. Mee eens?
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:34 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nee, ik ga voor faites accompli. En sooty ook, dus wij hebben gelijk.
Jaaaa, Batuwu. Ga je maar even melden bij de bovenmeester. Hup.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:33 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
We zijn even bezig, Gellius. Straks gaan we weer verder met dat suffe plaatje.
Dat maakt de keuze er niet eenvoudiger op.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:37 schreef Gellius het volgende:
We gaan verder. Mijnheer was een gerespecteerd amateurwetenschapper, maar is daarmee niet onsterfelijk beroemd geworden. Wel met iets anders.
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:01 schreef OllieA het volgende:
Heeft ie misschien iets met Mozart te maken of zoiets? Dat ie daar een boekje over heeft geschreven?
Behalve dan dat het vast niet de hofschilder van Genghis Khan geweest zal zijn. Maargoed, dat was dan ook maar een mongool.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:36 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Het uitzicht op zee lijkt me verder niet zo belangrijk.
Tsja Jammer dat de associatie niet klikt. Soms is dat moeilijk. Gauguin geschilderd door van Gogh. Qua stijl zou ik zeggen dat dit door Van Gogh geschilderd zou kunnen zijn. Dat is het dus niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:30 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wat een merkwaardige formulering, sooty. Alsof je midden in je zin kwam te overlijden. Het is in ieder geval niet Gaugain en al helemaal niet Gauguin. Ook is het geen vriend. Zelfs niet van. Helemaal niet van, zou ik bijna zeggen.
Effe een vraagje tussendoor, zomaar: Raden we nu de peroon op het plaatje of de producent van ... (en ik maak de zin af:) het plaatjequote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:52 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
We hebben er honderdvijfentwintig topics voor nodig gehad, maar nu heeft Beer dan toch het ultieme juiste antwoord gevonden. Het is inderdaad niet-Monet.
Slotje!
Rien Poortvliet.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:12 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Meneer had toch wel wat meer artistieke inhoud dan Rien Poortvliet (al wil ik Poortvliets werk op het terrein van de kabouteremancipatie zeker niet onderschatten). Niet iedereen zal het hier echter mee eens zijn...
dat is geen slechte gok, sterker nog: dat is 'em!quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:53 schreef Z het volgende:
Als dummie zijnde durf ik wel even Dali te gokken.
quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:51 schreef Gellius het volgende:!
Ik had het goed! Ik had het goed!quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:15 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
!
Wijsneusquote:Foto's waren toen trouwens nog niet zo heel erg ruim in omloop, Natalie. Bovenstaand is een schilderij. Ietwat opgeleukt ook nog, denk ik. Valt jullie niet iets op aan 's man frenologische conditie?
Is the right answer!quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:35 schreef zakjapannertje het volgende:
Franz Ferdinand?
Het is idd eigenlijk een kut bandje. Er hangt ook zo'n vreselijke hype omheen...quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:39 schreef Gellius het volgende:
Is dit niet gewoon een kutbandje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |