Enne.. die 2e test.. was die pijnlijker dan?? Vast wel.. Ik hoop dat ik alleen die 1e krijg.. Ik zie het niet echt zitten om 3 dagen niet te douchen/bad in te gaan.... Maar moest je die 3 dagen dus gewoon afwachten of kon je als je na 2 dagen niks merkte of juist wel iets merkte weer terug??quote:Op woensdag 3 maart 2004 16:09 schreef Coconut het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden ook een allergietest gedaan. Het was eigenlijk een 2-delige test. Eerst kreeg ik allemaal hele kleine prikjes (deed geen pijn) in m'n arm, met allerlei verschillende stoffen erin. Na een half uur konden ze dan zien op welke stoffen je positief en op welke negatief reageerde. De 2e test vond plaats op de rug. Er werden allemaal hele kleine sneetjes in m'n rug gemaakt, vervolgens werd er een plastic geval met daarin allemaal vakjes waarin verschillende stoffen zaten over al die sneetjes heen geplakt met een zooi pleisters. Dat moest, geloof ik, 3 dagen blijven zitten (je kan dus niet douchen). Als je in die 3 dagen op een bepaald plekje helemaal gek wordt van de jeuk of uitslag krijgt, kan je dus niet tegen de stof die op dat sneetje in je rug zit.
Is dit zo'n zelfde test dan als die van Coconut?? Dus ook eerst sneetjes maken (kheb der nu al geen zin meer in...) en dan iets erover heen?quote:Op woensdag 3 maart 2004 16:22 schreef PeterRabbit het volgende:
ik heb twee weken geleden ook een allergietest gedaan. Ik kreeg 27 plakkertjes op mn rug, met elk een metaal (ligt aan waar je allergisch voor kan zijn, bij mij metalen dus) erop. Deze plakkertjes mochten niet nat worden, dus of niet douchen of gewoon geen water in de buurt van m'n rug. En jeuken dat het deed! Twee dagen later moest ik terug komen, werden ze eraf gehaald en op de plekjes waar de stoffen hadden gezeten, werd een middeltje gesmeerd om de reactie te versnellen. Mocht nog steeds niet nat worden. De volgende dag weer terug om te kijken of het nog erger geworden was (het nut hiervan snap ik nog steeds niet echt..) en hoorde ik waar ik allergisch voor ben -iets wat me de dag ervoor ook al bekend was dus-.
Ik vond het zelf dus best pijnlijk, vooral de plekjes waar de metalen zaten waar ik dus niet tegen kan, het jeukt enorm en je mag er niet aan komen, ik ging echt door een hel. Maar dit is natuurlijk verschillend in welke mate je echt allergisch bent of dat je er ook wel een beetje tegen kan.![]()
Pleister op je rug?? Ook zoals Coconut beschrijft, of weer iets anders?quote:Op woensdag 3 maart 2004 17:12 schreef ioor het volgende:
ik heb ook zo'n test gehad, moet je in de wachtkamer 20 minuten wachten en iedereen zit naar je arm te kijken of er al wat komt. en mijn arm zwol helemaal op dus iedereen erover discussieren. en dan daarna nog die pleister op je rug, hele tijd jeuk en je kan amper krabben. die krasjes op je arm doen geen pijn hoor. valt allemaal reuze mee!
Ik neem aan dat je dan vrijdagmiddag terug mag komen. Een heel weekend lijkt me een beetje te veel van het goede...quote:Op woensdag 3 maart 2004 18:14 schreef Psycho_Flip het volgende:
Hmm.. k*t... Ik heb die afspraak woensdagochtend om 8.30u
Met die 3 dagen, wordt dan bedoeld woensdag, donderdag en vrijdag dat ding/die dingen laten zitten op mijn rug en dus op maandag pas terug, of kan het zo zijn dat ik op vrijdag al terug kan ermee?? Kheb namelijk geen zin om dan ook hele weekend me te zitten ergeren aan die kl*ote allergie-test....
Wel dezelfde test volgens mij, maar ik had zonder de sneetjes vooraf. Het zijn plakkertjes van een plastic-achtig materiaal, daar doen ze dan weer materie op en dan plakken ze dat op je rug d.m.v een plakverbandje zodat het stevig vastzit en je d'r ook niet bij kan, mocht het gaan jeukenquote:Op woensdag 3 maart 2004 17:10 schreef Psycho_Flip het volgende:
Is dit zo'n zelfde test dan als die van Coconut?? Dus ook eerst sneetjes maken (kheb der nu al geen zin meer in...) en dan iets erover heen?
Je moet dus wel die 2 of 3 dagen helemaal uitzitten. het kan nl ook zijn dat de reactie(s) niet meteen op gang komt (komen)quote:Op woensdag 3 maart 2004 17:10 schreef Psycho_Flip het volgende:
Enne.. die 2e test.. was die pijnlijker dan?? Vast wel.. Ik hoop dat ik alleen die 1e krijg.. Ik zie het niet echt zitten om 3 dagen niet te douchen/bad in te gaan.... Maar moest je die 3 dagen dus gewoon afwachten of kon je als je na 2 dagen niks merkte of juist wel iets merkte weer terug??
Zijn ook voor andere dingen, ik heb destijds plakkertjes voor andere patiënten gezien en daar zaten geneesmiddelen en cosmetica-bestanddelen op (werd mij verteld). Zoals al eerder gezegd, zijn deze testen voor contactallergenen, de officiële benaming is: plakproeven. Heb je geen folder of iets dergelijks meegekregen, toen je verteld werd dat je een test moet ondergaan? Vraag anders meer info aan je huisarts of dermatoloog.quote:Op woensdag 3 maart 2004 19:36 schreef Psycho_Flip het volgende:
En die test met die plakkertjes op je rug, is die altijd voor metalen, of kan dat ook voor andere dingen zijn??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |