abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17479585
Wanneer gaat de politiek nou eens met een goede regeling komen? Ik zit nu al een tijd te wachten op een regeling/ wet die er voor zorgt dat mensen maximaal 160.000 euro netto kunnen verdienen. Alles wat daarbovenkomt gaat automatisch in de staatskas, een soort belasting dus... Op deze manier dragen de sterkste schouders een groot deel van de lasten.

Wat moet iemand überhaupt met meer dan ¤160.000????
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:14:45 #2
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17479642
Wat een nonsens. Als iemands prestaties meer waard zijn dan 160000 euro mag die persoon daar meer voor krijgen vind ik. Waarom zou de overheid zich daarin moeten mengen? Om mensen die kunnen presteren naar het buitenland te laten gaan of zo?

Oh en de sterkste schouders dragen al de zwaarste lasten. Sterker nog, als de sterkste schouders procentueel minder belastingen zouden betalen over hun inkomens zouden ze nog steeds de zwaarste lasten dragen (maar goed, daar is al een ander topic over)
pi_17479654
quote:
Op deze manier dragen de sterkste schouders een groot deel van de lasten.
Je vergeet zeker dat hoge inkomens al 52% belasting betalen voor de hoogste belastingschijf? Ze dragen is veel af hoor. En vanwaar die grens bij 160.000?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17479707
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:12 schreef ScienceFriction het volgende:
Wanneer gaat de politiek nou eens met een goede regeling komen? Ik zit nu al een tijd te wachten op een regeling/ wet die er voor zorgt dat mensen maximaal 160.000 euro netto kunnen verdienen. Alles wat daarbovenkomt gaat automatisch in de staatskas, een soort belasting dus... Op deze manier dragen de sterkste schouders een groot deel van de lasten.

Duidelijk dat jij geen enkel vooronderzoek hebt gedaan of over een greintje economische kennis beschikt....
Lees het alstjeblieft nog eens na.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:19:32 #5
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17479756
Zal ik deze klassieker dan maar weer eens plaatsen?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17479763
Ja, leuk is dat. Heb je een gat in de markt gevonden mag je het niet eens gaan vullen. Nee, ik ben hier absoluut tegen. Inkomensbeperking zorgen er uiteindelijk voor de innovativiteit daalt.

En ik weet zo een aantal zaken waar ik meer dan 160000 euro per jaar moet verdienen om het te kunnen kopen. Neem een jacht of een hobbyvliegtuig.
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:22:16 #7
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_17479824
Geniaal!!!

Hoeveel rijke mensen (waarvan je nu nog 50 procent belasting ontvangt) zullen dan denk je een halve meter over de grens gaan wonen?

Misschien doen ze dat niet allemaal maar wel een groot percentage, dus als staat verlies je daar veeeel meer aan dan dat je er aan verdient.

Beetje kortzichtig (SP kamerlid toevallig? )
pi_17479844
Ik neem aan dat je inkomsten uit kapitaal dan wel aandelen en zo niet meetelt? Daarbij vind ik die grens van 160.000 euro wel erg laag, een beetje topmanager zit daar zo boven, atleten al helemaal. Goed dat zijn wel bespottelijke bedragen maar het is wat de gek er voor geeft.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_17479886
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:19 schreef Kaalhei het volgende:
[afbeelding]
Nu heb ik ongeveer evenveel economiekennis als een kokosnoot, kun je (of iemand) dat grafiekje een beetje uitleggen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 03-03-2004 13:35:13 (Verplaatsing van een "n".) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_17479947
quote:
[afbeelding]
En dat niet alleen.
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:30:39 #11
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17479989
Dan ga ik me voortaan ook niet meer inspannen dan tot 160.000 euro. Of beter: dan ga ik wel weg uit Nederland
pi_17479992
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:25 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Nu heb ik ongeveer evenveel economiekennis als een kokosnoot, kun je (of iemand) dat grafiekje ene beetje uitleggen?
Vraag en aabod hebben een bepaald snijpunt, het evenwichtspunt van de markt. Als je nu een maximum loon insteld ofwel een price ceiling (prijs plafond) die onder het marktevenwicht ligt zal dat leiden tot tekorten. Immers vraag en aanbod zijn dan niet meer in evenwicht.
pi_17480098
quote:

Een beetje teveel science fiction gelezen zeker?
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:39:12 #14
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_17480148
160.000 euro is toch het inkomen van Balkenende?

Anyway, dus de rijken geven al hun geld hier in Nederland uit? Ja hoor! En een hobbyvliegtuig of een jacht... ja lekker, en een gedeelte van je samenleving dat met heel veel moeite de touwtjes aan elkaar kan knopen. Lekker sociaal is dat.

Mijn voorstel is in feite gewoon een andere inkomensverdeling. De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat het op deze manier ook niet echt werkt he? Maar ja, we geven ook geen barst om de armen in Afrika. Met zn allen wel zeggen hoe zielig het is, maar daarna even zappen naar idols en lekker sms-en ;-)

Ik heb trouwens nog geen argument gehoord waarom iemand 10 miljoen per jaar zou moeten verdienen? Is 160.000 euro dan geen leuke vergoeding als je ergens heel goed in bent?Ik zeg niet dat dit DE oplossing is, maar ik vroeg me gewoon af of iemand anders andere ideëen heeft.
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:42:45 #15
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17480207
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:39 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik heb trouwens nog geen argument gehoord waarom iemand 10 miljoen per jaar zou moeten verdienen? Is 160.000 euro dan geen leuke vergoeding als je ergens heel goed in bent?Ik zeg niet dat dit DE oplossing is, maar ik vroeg me gewoon af of iemand anders andere ideëen heeft.
Zeker het overzicht van kaalhei over het hoofd gezien?
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:43:38 #16
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17480224
quote:
een soort belasting dus... .
Hoe bedoel je, een 'soort' belasitng. Een 'soort' diefstal, dat is het.
quote:
Dat is niet aan jou.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:44:14 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17480237
quote:

Mijn voorstel is in feite gewoon een andere inkomensverdeling. De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat het op deze manier ook niet echt werkt he?
Het werkt in ieder geval beter dan een salarisplafond. Een salarisplafond kende men ook in de communistische landen, en daar werkte het uitstekend, zoals de geschiedenis bewezen heeft.
pi_17480268
MBO?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17480271
Ik stel voor dat we iedereen gewoon elke dag een brood en gratis kraanwater geven.
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:48:51 #20
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17480325
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:46 schreef Monidique het volgende:
Ik stel voor dat we iedereen gewoon elke dag een brood en gratis kraanwater geven.
Én allemaal dezelfde auto!
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17480350
quote:
Anyway, dus de rijken geven al hun geld hier in Nederland uit? Ja hoor! En een hobbyvliegtuig of een jacht... ja lekker, en een gedeelte van je samenleving dat met heel veel moeite de touwtjes aan elkaar kan knopen. Lekker sociaal is dat.
Kan me niet schelen. Ik heb er hard voor gewerkt, want meer dan 160000 euro per jaar komt echt niet zomaar aanwaaiien, dus ik wil er ook van kunnen genieten. Wat is trouwens wel sociaal aan gedwongen sociaalheid?
quote:
Mijn voorstel is in feite gewoon een andere inkomensverdeling. De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat het op deze manier ook niet echt werkt he? Maar ja, we geven ook geen barst om de armen in Afrika. Met zn allen wel zeggen hoe zielig het is, maar daarna even zappen naar idols en lekker sms-en ;-)
Nou wordt ie mooi. Meneer wil van mijn zuurbetaalde belastingcenten ook nog een een deel het corrupte Afrika sluizen. Schaf liever dan de landbouwsubsidies af, dat werk veel beter.
quote:
Waarom zou iemand niet veel mogen verdienen? En laten we wel wezen dat er slecht 100 man in dit land 10 miljoen verdient, waar maak je je druk om? Als de aandeelhouders er mee instemmen is er imho geen vuiltje aan de lucht.
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:50:54 #22
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_17480362
Oh, ik wist trouwens niet dat je innovativiteit kunt kopen... staat dat op Ebay.com?

Maar hebben de Reaganomics van de jaren 80 niet uitgewezen dat de rijken belastingvoordelen geven ten opzichte van de lagere en middenklasse niet werkt? De economen waren daar het destijds zo erg overeens dat dat een goed plan was van Reagan. Mijn idee is dus eigenlijk een beetje het tegenovergestelde.

De rijken besteden hun geld toch ook maar aan enkele segmenten in de markt? Als het inkomen evenwichter verdeeld wordt, dan wordt er toch ook evenwichter geconsumeerd?
pi_17480406
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:50 schreef ScienceFriction het volgende:
Oh, ik wist trouwens niet dat je innovativiteit kunt kopen... staat dat op Ebay.com?
Je kunt het weldegelijk kopen.
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:54:21 #24
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_17480438
Misschien moet dit plan dan maar op globaal niveau uitgevoerd worden. Niet dat ik denk dat het ook maar enkel kans van slagen heeft. En ik bedoel niet dat je als rijke industrielanden maar bakken met geld naar afrika moet sjouwen hoor ;-) Maar uiteindelijk is afrika ook een deel van de wereld. Onze menselijkheid houdt dus bij de landsgrens op?
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:55:53 #25
35279 Parabola
Sapere aude
pi_17480469
quote:
[afbeelding]
Geen probleem joh, we maken gewoon een wet waarin staat dat producenten Q2 moeten produceren.
Slaapt winter
en zomer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')