Je vergeet zeker dat hoge inkomens al 52% belasting betalen voor de hoogste belastingschijf? Ze dragen is veel af hoor. En vanwaar die grens bij 160.000?quote:Op deze manier dragen de sterkste schouders een groot deel van de lasten.
Duidelijk dat jij geen enkel vooronderzoek hebt gedaan of over een greintje economische kennis beschikt....quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:12 schreef ScienceFriction het volgende:
Wanneer gaat de politiek nou eens met een goede regeling komen? Ik zit nu al een tijd te wachten op een regeling/ wet die er voor zorgt dat mensen maximaal 160.000 euro netto kunnen verdienen. Alles wat daarbovenkomt gaat automatisch in de staatskas, een soort belasting dus... Op deze manier dragen de sterkste schouders een groot deel van de lasten.
Wat moet iemand überhaupt met meer dan ¤160.000????
Nu heb ik ongeveer evenveel economiekennis als een kokosnoot, kun je (of iemand) dat grafiekje een beetje uitleggen?quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:19 schreef Kaalhei het volgende:
Zal ik deze klassieker dan maar weer eens plaatsen?
[afbeelding]
En dat niet alleen.quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:19 schreef Kaalhei het volgende:
[afbeelding]
Vraag en aabod hebben een bepaald snijpunt, het evenwichtspunt van de markt. Als je nu een maximum loon insteld ofwel een price ceiling (prijs plafond) die onder het marktevenwicht ligt zal dat leiden tot tekorten. Immers vraag en aanbod zijn dan niet meer in evenwicht.quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:25 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nu heb ik ongeveer evenveel economiekennis als een kokosnoot, kun je (of iemand) dat grafiekje ene beetje uitleggen?
Een beetje teveel science fiction gelezen zeker?quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:12 schreef ScienceFriction het volgende:
Wanneer gaat de politiek nou eens met een goede regeling komen? Ik zit nu al een tijd te wachten op een regeling/ wet die er voor zorgt dat mensen maximaal 160.000 euro netto kunnen verdienen. Alles wat daarbovenkomt gaat automatisch in de staatskas, een soort belasting dus... Op deze manier dragen de sterkste schouders een groot deel van de lasten.
Wat moet iemand überhaupt met meer dan ¤160.000????
Zeker het overzicht van kaalhei over het hoofd gezien?quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:39 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik heb trouwens nog geen argument gehoord waarom iemand 10 miljoen per jaar zou moeten verdienen? Is 160.000 euro dan geen leuke vergoeding als je ergens heel goed in bent?Ik zeg niet dat dit DE oplossing is, maar ik vroeg me gewoon af of iemand anders andere ideëen heeft.
Hoe bedoel je, een 'soort' belasitng. Een 'soort' diefstal, dat is het.quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:12 schreef ScienceFriction het volgende:
een soort belasting dus... .
Dat is niet aan jou.quote:Wat moet iemand überhaupt met meer dan ¤160.000????
Het werkt in ieder geval beter dan een salarisplafond. Een salarisplafond kende men ook in de communistische landen, en daar werkte het uitstekend, zoals de geschiedenis bewezen heeft.quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:39 schreef ScienceFriction het volgende:
Mijn voorstel is in feite gewoon een andere inkomensverdeling. De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat het op deze manier ook niet echt werkt he?
Én allemaal dezelfde auto!quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:46 schreef Monidique het volgende:
Ik stel voor dat we iedereen gewoon elke dag een brood en gratis kraanwater geven.
Kan me niet schelen. Ik heb er hard voor gewerkt, want meer dan 160000 euro per jaar komt echt niet zomaar aanwaaiien, dus ik wil er ook van kunnen genieten. Wat is trouwens wel sociaal aan gedwongen sociaalheid?quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:39 schreef ScienceFriction het volgende:
Anyway, dus de rijken geven al hun geld hier in Nederland uit? Ja hoor! En een hobbyvliegtuig of een jacht... ja lekker, en een gedeelte van je samenleving dat met heel veel moeite de touwtjes aan elkaar kan knopen. Lekker sociaal is dat.
Nou wordt ie mooi. Meneer wil van mijn zuurbetaalde belastingcenten ook nog een een deel het corrupte Afrika sluizen. Schaf liever dan de landbouwsubsidies af, dat werk veel beter.quote:Mijn voorstel is in feite gewoon een andere inkomensverdeling. De geschiedenis heeft wel uitgewezen dat het op deze manier ook niet echt werkt he? Maar ja, we geven ook geen barst om de armen in Afrika. Met zn allen wel zeggen hoe zielig het is, maar daarna even zappen naar idols en lekker sms-en ;-)
Waarom zou iemand niet veel mogen verdienen? En laten we wel wezen dat er slecht 100 man in dit land 10 miljoen verdient, waar maak je je druk om? Als de aandeelhouders er mee instemmen is er imho geen vuiltje aan de lucht.quote:Ik heb trouwens nog geen argument gehoord waarom iemand 10 miljoen per jaar zou moeten verdienen? Is 160.000 euro dan geen leuke vergoeding als je ergens heel goed in bent?Ik zeg niet dat dit DE oplossing is, maar ik vroeg me gewoon af of iemand anders andere ideëen heeft.
Je kunt het weldegelijk kopen.quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:50 schreef ScienceFriction het volgende:
Oh, ik wist trouwens niet dat je innovativiteit kunt kopen... staat dat op Ebay.com?
Geen probleem joh, we maken gewoon een wet waarin staat dat producenten Q2 moeten produceren.quote:Op woensdag 3 maart 2004 13:19 schreef Kaalhei het volgende:
[afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |