abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2004 @ 11:50:17 #1
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17477864
Het zou leuk zijn misschien voor geinterreseerden om hier een lijst van te maken met paranormale films. De bedoeling is dan dat je een van je favorieten uitkiest en kort beschrijft, misschien ook eventueel toegevoegd waarom. Ik begin wel.

Dreamcather, een film gebasseerd op het boek van Stephen King. Gaat over een groepje jongeren die op een dag een autischtisch jongetje redden van een pak slaag door baldadigen. Ze krijgen van die jongen allemaal een kracht en deze blijkt later weer van pas te komen als ze de strijd met de koloniserende aliens aangaan. Goede film en zeker een aarader.

Waarom: omdat de film een uitermate goede horror is met een onverwacht einde. Het is ook een diepzinnige film die ik bijna niet begrijp.

Nog eentje, maar misschien is dat een favoriet van een ander: the Devils advocate
This door will be opened with or without your help..
  woensdag 3 maart 2004 @ 12:04:08 #2
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_17478119
Devils Advocate moet ik nog zien (bedankt voor de reminder)

Donnie Darko, een jongen die rare dingen begint te zien in de vorm van een Alien-achtig konijn. En krijgt een datum van de einde van de wereld. (dacht ik). Beter kan ik niet beschrijven anders verklap ik de mooiste stukkies.

(Kunnen we niet gewoon alle paranormale films hier opzetten i.p.v. alleen je favoriet???? Ik denk dat dit wel handig is.)
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_17478138
The Shining

Jack Nicholson speelt een schrijver die met zijn zoon en vrouw voor een halfjaar in een afgelegen hotel gaan wonen. Natuurlijk spookt het in dat hotel. Het zoontje neemt zijn onzichtbare vriendje mee, kijken met lichten uit dus

hereeeeee's Johnny!
pi_17478301
Dragonfly gaat over een man die zijn vrouw verloren heeft. De vrouw was arts en hoogzwanger. De man krijgt steeds beelden en boodschappen door (ook van kinderen uit het ziekenhuis waar zijn vrouw gewerkt heeft) dat hij op zoek moet gaan maar weet niet waar tot hij uiteindelijk in de jungle komt en bij een stam terecht komt en zijn kind ziet. Echt een heel mooie film.

Verder de film The mists of Avalon............tja......... die moet je gewoon zien, heel apart
pi_17478902
Ik zou bijna zeggen, film die je níet moet zien omdat die zo eng is (voor mij in ieder geval) The Mothman Prophecies

Een koppel, diep in liefde voor elkaar, kijkt rond voor een huis voor hun tweetjes. Op de terugweg raken ze iets, waardoor de auto van de weg raakt. De vrouw raakt ernstig gewond. In het ziekenhuis laat ze haar man tekeningen zien van hetgeen ze gezien heeft. Die man weet niet echt wat hij ermee aanmoet. Als ze aan haar verwondingen overlijdt, gaat hij toch op onderzoek uit. Vervolgens gebeuren er vreemde dingen. De route die hij volgt, leid hem naar de verkeerde bestemming, hetgeen niet in overeenstemming is met de route. En eigenlijk daar pas begint het creepy gebeuren.
Of het waar is of niet, moet je zelf aanvoelen. Ikelf ben er iig nog niet bovenop gekomen
pi_17478995
Ik vond Dreamcatcher zoooooo'n poepfilm. .

The Sixth Sense

Met Bruce Willis en Haley Joel Osment. I see dead people. . Meer zeg ik niet.

The Others

Met Nicole Kidman. Een vrouw woont samen met haar kinderen in een groot huis. Het spookt er. Meer zeg ik niet. .

13 ghosts

Een man woont met zijn kinderen in een nogal typisch huis. Het huis heeft een beetje een eigen plan. Er wonen ook nog wat andere figuren in huis dan zijzelf. Meer zeg ik niet. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:12:10 #7
75447 sir_Tachyon
pi_17479587
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:38 schreef Barbamama het volgende:
De vrouw raakt ernstig gewond. In het ziekenhuis laat ze haar man tekeningen zien van hetgeen ze gezien heeft.
[Offtopic]
JAja die vrouw is Grace van Will & Grace, . Wat een uitstraling.
Sorry moest ik ff kwijt.
[/Offtopic]

Maar ehm ga verder
pi_17480106
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:12 schreef sir_Tachyon het volgende:
[Offtopic]
JAja die vrouw is Grace van Will & Grace, . Wat een uitstraling.
Sorry moest ik ff kwijt.
[/Offtopic]

Maar ehm ga verder
[offtopic]Ja en die man is dus Richard Gere .
Ik ging alleen naar die film omdat mijn moeder dat wilde, die is Richard Gere-fan. Nu ben ik dat ook geworden, maar erger, ik kan niet tegen enge films en zit nu voortdurend in angst en paranoia rond te lopen *ril*. Wist ik veel dat Gere in zo'n film zou spelen?? [/offtopic]
pi_17480312
Stigmata is een aanrader...
Frankie Paige (Patricia Arquette) is an atheist who receives a rosary as a gift from her mother vacationing in Brazil. Unknown to Frankie, the rosary belonged to a Father who was ex-communicated from the Church and who suffered from stigmata.
Soon Frankie begins exhibiting stigmata which draws the attention of the highest offices of the Roman Catholic Church to her. Father Andrew Kiernan (Gabriel Byrne) is dispatched to investigate. After initial doubt, he begins to unravel the mystery of Frankie's "possession" putting their lives in danger when he realises Frankie holds the key to destroying the Christian Institution as we know it.
....

Misschien kan een van de modjes regelmatig een alfabetische lijst maken met de films die hier opgesomt worden... geeft een beter overzicht
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_17480400
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:48 schreef ghostarmor het volgende:
Stigmata is een aanrader...

Misschien kan een van de modjes regelmatig een alfabetische lijst maken met de films die hier opgesomt worden... geeft een beter overzicht
Ga ik doen!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_17480515
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:04 schreef sir_Tachyon het volgende:
Devils Advocate moet ik nog zien (bedankt voor de reminder)
Kun je rustig achterwege laten. Weinig paranormaals aan, behalve dan een duivel-verhaaltje voor het slapengaan. Amerikaanse Pulp met weinig inhoud, gedragen door goede acteurs.
quote:
Donnie Darko, een jongen die rare dingen begint te zien in de vorm van een Alien-achtig konijn. En krijgt een datum van de einde van de wereld. (dacht ik). Beter kan ik niet beschrijven anders verklap ik de mooiste stukkies.
Bij deze film moest ik meteen denken aan "Harvey" (boek/toneelstuk. Comedy-achtig).
Verhaal lijkt rechtstreeks gejat en herschreven.

Maar is dit paranormaal is, dan mag van mij "The Green Mile" er ook wel tussen.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_17480567
The Others is idd een schitterende film...vooral het einde is prachtig....en die kinderen kunnen goed acteren... , iemand die hem nog niet gezien heeft, zkr kijken..
  woensdag 3 maart 2004 @ 14:03:41 #13
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_17480620
Ik vond de Mothman Prophecies echt helemaal top!!! Erg angstaanjagend...
  woensdag 3 maart 2004 @ 16:00:59 #14
75447 sir_Tachyon
pi_17482741
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 14:03 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vond de Mothman Prophecies echt helemaal top!!! Erg angstaanjagend...
Ja het mooiste van Mothman Prophecies vindt ik toch wel de theorie dat er meerdere dimensies zijn en dat er dus lui uit een hogere dimensie ons zit te terroriseren/stalken. Dat vond ik zo superinteressant. Ik weet niet hoe de schrijver er op komt. Als dat niet 'paranormaal' is dan weet ik het ook niet meer.
pi_17483281
What Dreams May Come
Beetje kleffe over de top film met Robin Williams, maar ik vond hem toch wel mooi
Goed doordacht beeld van het hienamaals vond ik wel. En de film is
prachtig gemaakt.
100% Funk
pi_17483293
Rose Red, Stephen King:

Korte inhoud van de film:
Een groep wetenschappers (paranormaal begaafde mensen) is naar een beroemd huis (Rose Red) gegaan om te kijken of er geesten zijn en het geheim te ontrafelen. Het mysterie van het huis ontvouwt zich rond een rijke diplomaat en zijn familie, die terug zijn gekomen van vakantie en op een mysterieuze wijze zijn gestorven. Behalve de vrouw, die in leven is gebleven maar in de buurt van het huis moet blijvenals Miniserie is in US zijn rond januari/februari 2002 worden uitgezonden. In het verhaal staat dokter Joyce Reardon (Nancy Travis) centraal, zij is een professor in paranormale zaken. Ze is al lange tijd gefascineerd door het oude spookhuis Rose Red en zijn vroegere inwoners. Rose Red werd in 1907 gebouwd door de machtige oliemagnaat John P. Rimbauer en zijn vrouw Ellen Rimbauer. Sinds 1972 zijn er geen paranormale activiteiten meer waargenomen in Rose Red. Reardon trekt met een heel team mensen - waaronder het 15-jarige autistische meisje Annie Wheaton naar het huis om de oude geesten weer op te wekken. Joyce en haar team zal met hun onderzoek niet alleen oude geheimen losmaken, maar ook geesten uit het verleden.

Stephen King speelt de rol van een maffe pizzabezorger

pi_17483563
Flatliners trouwens ook niet vergeten.
Over een groepje studenten die experimenteert met bijna doodervaringen
door even het hart stil te zetten en daarna weer te reanimeren.
Onverwerkte zaken uit hun leven komen weer tot leven en sommige van
de deelnemeres komen op de rand van waanzin te staan.
Spannende originele film.
100% Funk
pi_17485296
* The Craft

Hoort er natuurlijk ook wel bij. Gaat over een stel meiden die steeds meer geïnteresseerd raken in witchcraft (hekserij). Het gaat alleen een beetje mis. Wie (van de meiden) kan zich redden met deze gaven en als je eenmaal deze gaven hebt, hoe ga je er dan ('goed') mee om? Zal jij bijvoorbeeld voor God gaan spelen? Dat zijn een paar kernvragen die deze film goed weerspiegelen.

[ Bericht 79% gewijzigd door sweetgirly op 03-03-2004 19:01:22 ]
  woensdag 3 maart 2004 @ 18:44:35 #19
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_17485442
The Green Mile!

Nu Paul Edgecomb zijn dagen slijt in een bejaardentehuis, kijkt hij terug op zijn leven als gevangenisbewaker. Jarenlang heeft hij dienst gedaan in de 'Dodengang' van de Cold Mountain gevangenis. Paul denkt vooral terug aan 1935. Ten tijde van de Grote Depressie ontwikkelde Edgecomb een bijzondere band met één van de gevangenen. De zwarte reus John Coffey werd beschuldigd van de verkrachting en de moord op twee kleine meisjes. Coffey beschikte echter over bijzondere vreemde krachten...
  woensdag 3 maart 2004 @ 18:46:58 #20
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_17485468
The Exorcist!

De film gaat over een 12-jarig meisje dat door de duivel bezeten raakt. Nadat de medische wereld zich hier geen raad mee weet, is de enige hoop nog om de duivel te laten verdrijven door een priester.
  woensdag 3 maart 2004 @ 18:53:18 #21
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_17485560
Rosemary's Baby

Rosemary is net getrouwd met Guy en samen besluiten ze om in een groot appartement in New York te gaan wonen. Al snel raken ze bevriend met een ander koppel dat naast hen woont. Guy brengt opvallend steeds meer tijd door bij deze buren. Na een zelfmoord van een vrouw in de buurt begint ze vreemde dromen te krijgen en hoort ze vreemde geluiden. Het lijkt erop dat Guy steeds meer afgesloten van Rosemary leeft. Ze krijgt steeds meer aandacht van haar buren en als ze zwanger raakt, blijkt dat de buren speciale plannen hebben met haar kind.

The Haunting

Dokter John Markway doet onderzoek naar geestverschijningen en nodigt een aantal mensen uit om naar het landhuis Hill House te komen onder het valse voorwendsel hem te komen assisteren bij onderzoek naar het fenomeen 'angst'. Onder het gezelschap bevindt zich het onschuldige meisje Eleanore, dat een vreemde aantrekkingskracht voelt tussen haarzelf en het huis. Dan gebeuren er opeens vreemde dingen in het huis...

House on haunted hill

Steven Price, miljonair en ontwerper van griezelige rollercoasters houdt wel van een practical joke, zeker als het zijn vrouw betreft. Hij heeft namelijk nog een appeltje met haar te schillen... Vandaar dat hij in de verlaten en in 1931 uitgebrande psychiatrische inrichting het verjaarspartijtje voor vrouwlief heeft gepland. Logisch toch?! Vreemd wordt het wanneer de gasten die op komen dagen helemaal niet op de gastenlijst stonden.. Niet getreurd: Price zorgt desondanks voor het entertainment: de gasten moeten de nacht in de inrichting doorbrengen, lukt dit dan wacht hen een vette check van 1 miljoen dollar. Per persoon.
pi_17485679
Echt paranormaal is ie niet, maar hij gaat wel over conspiracy's

CUBE
In het (heel) kort:
Een aantal mensen wordt wakker in een kubus en ze moeten proberen de uitgang te vinden.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_17485786
* The Ring

Paar kernwoorden: videoband, rare gebeurtenissen, paarden, meisje, één vrouw en 7 dagen de tijd!

En: Don't watch it alone!

woensdag 3 maart 2004 @ 20:18:16 #24
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17487046
6th sense, identity(niet helemaal paranormaal maar wel cool), ghost ship

edit: linkje: http://www.imdb.com/find?tt=on;nm=on;mx=20;q=paranormal

edit2: npg een linkje: http://www.imdb.com/Find?select=Plots&for=paranormal

[ Bericht 39% gewijzigd door qu63 op 03-03-2004 20:24:06 (linkjes) ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_17487180
The Exorcist, over een jongen die bezeten is door een demon.
The Omen, sluit hier op één of andere manier ook wel bij aan, denk ik. Over de Antichrist.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')