Nee ok. Dat is niet fair.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:33 schreef Castor het volgende:
Nou iig niet de vrouwen (die hier het slachtoffer van zijn), NOG eens bestraffen door ze het land uit te zetten danwel de toegang ontzeggen.
Zeer goed gezegd, Gia!!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:45 schreef Gia het volgende:
Ik ben niet per se tegen besnijdenis bij jongetjes, maar wel graag onder verdoving.
Verder zou ik er voorstander van zijn om dit pas te doen als ze een jaar of 16 zijn. Dan kunnen ze er zelf voor kiezen.
Ik ken namelijk iemand die, om medische reden, zich op volwassen leeftijd heeft laten besnijden. Het heeft heel lang geduurd voordat hij gewend was aan het gemis van zijn voorhuid. Hij had het ook nooit laten doen als het niet medisch noodzakelijk was geweest.
Ik denk dan ook dat heel veel moslim- en joodse jongens het liever niet doen, als ze op hun 16de er zelf voor mogen kiezen. En ik vind dat dat dan ook niet veroordeeld moet worden door hun geloofsgenoten. Laat ze toch de vrije keus.
Ben blij dat mijn zonen nog gewoon heel zijn!
Je hebt gelijk. 1 en 1.000.000 is gelijkquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:23 schreef LucasH het volgende:
[..]
Al was het er maar 1-tje, dan nog, zelfde verhaal.
Nou nee, een baby kan een kopstoot niet overleven. Een volwassene wel. Hoe kom je erbij dat ze evenveel voelen? Voor iemand die moeder is, valt me tegen dat je zo weinig weet over kinderen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Antwoord:
[..]
Gatverdamme! Alleen omdat een kind hier niet over klaagt gaan we er maar vanuit dat hij dat niet voelt. Een baby voelt net zoveel als een volwassene, gek!
Dat weet ik. Ik ben ook pas op mijn 8e besneden. Het ging mij erom dat baby's er niet zoveel van voelen. Je voelt er meer van naarmate je leeftijd vordert.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:35 schreef Castor het volgende:
@ KirmiziBeyaz
Besnijdenissen bij jongens worden niet alleen op baby-leeftijd uitgevoerd. Het komt ook voor dat het bij peuters/kleuters wordt gedaan.
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:37 schreef Limsdealer het volgende:
[..]
NATUURLIJK!!!! Waarom krijsen ze anders zo????
Misschien omdat ze honger hebben
blablabla
Maar DAT het pijn doet is wel zeker! Bovendien, zelfs al deed het helemaal geen zeer, dan nog mag het niet zonder dringende medische reden.
"Dat het pijn doet is zeker, maar al deed het geen zeer,enz"![]()
VAN HET LICHAAM VAN EEN ANDER MOET JE AFBLIJVEN!!!
Zeg je dat ook tegen je tandarts?
Als we toestaan dat machteloze baby's voor het leven lang verminkt worden in hun geslachtsdelen, dan kunnen we net zo goed verkrachting legaliseren vind ik.![]()
Ik ben zogenaamd 'verminkt'. Ik heb er geen probleem mee. Het valt me op dat je de honderden miljoenen 'verminkten' niet hoort klagen, maar wel de buitenstaanders. Waar wringt hem dan de schoen? Dat je verkrachting trouwens wilt legaliseren vind ik erg ziek. Gezien je kijk op de wereld verbaas ik me daar echter niet over.
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:40 schreef stormbeest het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel hoor, Limsdealer!! Maar ja, die voorstanders van mannenbesnijdenis zijn gewoon ongevoelige monsters!!!Ze kunnen zich totaal niet inleven in een ander. Ik hoop dat ze bij hen hun ogen uitbranden, hun ledematen er af hakken, ze met een gloeiend ijzer overal brandwonden bezorgen,...
Juist OMDAT zij een moeder is, weet ze dat baby's juist extra gevoelig zijn, achterlijke mongool!!!!!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nou nee, een baby kan een kopstoot niet overleven. Een volwassene wel. Hoe kom je erbij dat ze evenveel voelen? Voor iemand die moeder is, valt me tegen dat je zo weinig weet over kinderen.
Misschien wist je het niet, maar een baby is erg elastisch in zijn beginjaren. Soms zie je een baby raar vallen en dan denk je het ergste, maar dan zie je hem zo weer weglopen. Dat kunnen volwassenen niet.
Dat je geen greintje respect kunt opbrengen voor andermans geloof, dat wist ik al langer. Overigens ken ik geen enkele moslim die bij zijn ouders is gaan klagen waarom ze hem destijds hebben besneden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:45 schreef Gia het volgende:
Ik ben niet per se tegen besnijdenis bij jongetjes, maar wel graag onder verdoving.
Verder zou ik er voorstander van zijn om dit pas te doen als ze een jaar of 16 zijn. Dan kunnen ze er zelf voor kiezen.
Ik ken namelijk iemand die, om medische reden, zich op volwassen leeftijd heeft laten besnijden. Het heeft heel lang geduurd voordat hij gewend was aan het gemis van zijn voorhuid. Hij had het ook nooit laten doen als het niet medisch noodzakelijk was geweest.
Ik denk dan ook dat heel veel moslim- en joodse jongens het liever niet doen, als ze op hun 16de er zelf voor mogen kiezen. En ik vind dat dat dan ook niet veroordeeld moet worden door hun geloofsgenoten. Laat ze toch de vrije keus.
Ben blij dat mijn zonen nog gewoon heel zijn!
Zij blijkbaar niet. Kan ik het helpen? Misschien was ze druk met haar carriere en liet ze de opvoeding over aan een ander. Weet ik het.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:12 schreef Limsdealer het volgende:
[..]
blablabla
Misschien heeft zij WEL respect voor andermans geloof, maar NIET voor het opdringen van je geloof aan anderen. Ik ben ook zo. Ik heb niets tegen godsdienst en zo, maar wel tegen geweld, nutteloze verminkingen, enz. die daaruit voortvloeien zoals besnijdenis.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat je geen greintje respect kunt opbrengen voor andermans geloof, dat wist ik al langer. Overigens ken ik geen enkele moslim die bij zijn ouders is gaan klagen waarom ze hem destijds hebben besneden.
Ik hoop dat je kinderen ooit islamitisch worden of verliefd worden op een islamitische vrouw. Kijken hoe je dat bij je zoontjes dan wlt aanpakken.
Ik ken Gia en haar gedachtengang wel langer dan vandaag, dus acht ik die kans uiterst klein tot nihil.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:18 schreef Limsdealer het volgende:
[..]
Misschien heeft zij WEL respect voor andermans geloof
Hoe wordt jij een geloof opgedrongen als een moslim wordt besneden?quote:...maar NIET voor het opdringen van je geloof aan anderen. Ik ben ook zo. Ik heb niets tegen godsdienst en zo, maar wel tegen geweld, nutteloze verminkingen, enz. die daaruit voortvloeien zoals besnijdenis.
Huh? Je weet toch wel dat ik al vanaf de bevalling van de eerste in de WAO zit. Heb ze dus echt zelf opgevoed. En dat kinderen minder kwetsbaar zijn, elastischer enzo, heb je gelijk in. Maar dan gaat het erover dat ze minder gauw iets breken. Snijden in huid doet bij een baby evenveel pijn als bij een volwassene. En je bent erg dom als je denkt dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zij blijkbaar niet. Kan ik het helpen? Misschien was ze druk met haar carriere en liet ze de opvoeding over aan een ander. Weet ik het.
O, jij dacht waarschijnlijk dat ze besneden werden zonder verdovingquote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Je weet toch wel dat ik al vanaf de bevalling van de eerste in de WAO zit. Heb ze dus echt zelf opgevoed. En dat kinderen minder kwetsbaar zijn, elastischer enzo, heb je gelijk in. Maar dan gaat het erover dat ze minder gauw iets breken. Snijden in huid doet bij een baby evenveel pijn als bij een volwassene. En je bent erg dom als je denkt dat dat niet zo is.
....
Dat werd hierboven door iemand beweerd. Ik denk ook dat het vrij vaak zonder verdoving gebeurt.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
O, jij dacht waarschijnlijk dat ze besneden werden zonder verdoving
Mallerd. Ze krijgen een plaatselijke verdoving en dan is het geklaard. Je bent wel erg dom als je dacht dat dat zonder verdoving zou gebeuren.
Niemand heeft gezegd dat je racistisch bent. Irreëel, oke.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat werd hierboven door iemand beweerd. Ik denk ook dat het vrij vaak zonder verdoving gebeurt.
Zoals ik al zei: met verdoving heb ik daar geen problemen mee. Hoewel ik liever heb dat ze daar zelf voor mogen kiezen, dus als ze een jaar of 16 zijn.
Oe, wat ben ik weer racistisch!
Bij meisjes wel ja.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:08 schreef pomtiedom het volgende:
Besnijdenis is overbodig en dus niet nodig.
Dat het wordt verboden vind ik terecht.
Bij jongens geld vaak hetzelfde. Er zijn wel uitzonderingen, bijvoorbeeld bij ziekte fo een overschot aan voorhuid.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:21 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Bij meisjes wel ja.
Ouders maken wel vaker keuzes die gaan over hun kinderen, als ze hun kinderen Islamitisch willen opvoeden mag dat in Nederland, en daar hoort het besnijden worden van jongens nou eenmaal bij.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:22 schreef Gia het volgende:
Zoals ik al zei: met verdoving heb ik daar geen problemen mee. Hoewel ik liever heb dat ze daar zelf voor mogen kiezen, dus als ze een jaar of 16 zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |