abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17475168
John lennons was de grootste inspiratie bron met zijn muziek
voor de hedendaagse popmuziek kwa politieke teksten
en zonder john lennon zou paul mccartney niets hebben voorgesteld bij de beatles
kortom john lennon zorgte voor de harde lijn in de teksten bij de beatles
en mccartney voor de leuke deuntjes.

Mee eens of niet?

kranenbr
pi_17475325
John Lennon was een grote inspiratiebron met z'n muziek
voor de hedendaagse popmuziek kwa politieke teksten, net als bijv. Bob Dylan
Zonder McCartney, Harrison en Starr zou John Lennon niets hebben voorgesteld bij The Beatles
kortom John Lennon zorgde voor de harde lijn in de teksten bij The Beatles
slechts een harde lijn zonder leuke deuntjes is niks

mee eens of niet?

MuadDib

...en een niet-alledaagse levenstijl en vermoord worden wekt hype vorming behoorlijk in de hand...
niet dat ik Lennon niet op z'n waarde zou schatten natuurlijk...

[ Bericht 10% gewijzigd door MuadDib op 03-03-2004 20:51:49 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 3 maart 2004 @ 21:05:20 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17487939
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 05:57 schreef kranenbr het volgende:
en zonder john lennon zou paul mccartney niets hebben voorgesteld bij de beatles
Volgens mij snap je helemaal niks van The Beatles als je dit soort dingen zegt.

Ze hadden elkaar nodig om datgene te bewerkstelligen dat ze uiteindelijk gedaan hebben. Punt. Maar één ding dat zeker is, is dat Macca een veel hardere 'werker' was dan Lennon. Hij dreef de anderen soms gek met zijn energie en ambitie voor de band. Lennon was veel 'luier'. Als ik mijn geld dan toch zou moeten zetten op wie het in z'n eentje verder geschopt zou hebben, dan zou ik voor McCartney kiezen.

Begrijp me niet verkeerd: Ik bewonder John Lennon zeer! Alleen vind ik de verafgoding door sommige 'aanhangers' echt veel te ver gaan.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 4 maart 2004 @ 15:07:10 #4
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_17495794
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 21:05 schreef Jane het volgende:
Begrijp me niet verkeerd: Ik bewonder John Lennon zeer! Alleen vind ik de verafgoding door sommige 'aanhangers' echt veel te ver gaan.
Je mag m best verafgoden, maar ik snap dan niet dat er gelijk zo'n sneer naar Paul bij moet...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_17496151
Zo enorm politiek getint zijn die Beatles-teksten van John Lennon toch ook helemaal niet? Eigenlijk schiet alleen Revolution me onmiddellijk te binnen als tekst met een politieke boodschap. En met wat moeite zijn er vast nog wel een paar te verzinnen, maar over het algemeen blijkt dat politieke engagement veel meer uit Lennon's solo-werk dan uit de nummers die hij voor de Beatles schreef.

Sowieso vind ik dit topic een beetje onzinnig en bovendien vind ik dat er behoorlijk afbreuk wordt gedaan aan het belang van McCartney en de andere Beatles-leden, alsof zij alleen maar Lennon's begeleiders waren. Pure onzin natuurlijk. Het is niet voor niets dat bijna alle nummers als Lennon / McCartney-composities te boek staan: zeker in de beginjaren van de Beatles werkten ze gewoon vaak samen aan nummers, of hielp de een de ander met aanvullingen, ideeen etc.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 8 maart 2004 @ 23:38:39 #6
1986 Jane
pi_17588619
De haar van Lennon heeft vandaag 3500 Euro opgebracht, waarmee het (blijkbaar) officieel de duurste haar ter wereld is. Daarin heeft hij Paul zeker overtroffen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 02:22:32 #7
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17590608
Ik ben een absolute Lennonist, maar ik zie hem bij The Beatles niet als een verhevene. Ik zie The Beatles als geheel en het ontbreken van één van de 4 is al geen Beatles meer. Wel vind ik de meeste van zijn songs beter en van zijn stem krijg ik kippenvel. Bij nummers als bijv. 8 Days A Week of Day Tripper, concentreer ik mij altijd op de stem van Lennon.
Alleen Yoko, daar kan ik nog steeds niet aan wennen.

In the middle of the night.
In the middle of the night I call your name.
Ohhh, oh, Yoko!
Oooh, ooh, Yoko!
My love will turn you on.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_17590624
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:38 schreef Jane het volgende:
De haar van Lennon heeft vandaag 3500 Euro opgebracht, waarmee het (blijkbaar) officieel de duurste haar ter wereld is. Daarin heeft hij Paul zeker overtroffen.
Ik heb het gehoord op de radio....madness, en dan zegt de koper dat het nog goedkoop is omdat ie er 10.000 voor over had Tja....problematisch wordt het pas als je hem op je hoogpolige tapijtje kwijt raakt......
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  dinsdag 9 maart 2004 @ 11:51:11 #9
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_17594100
the beatles waren twee geniale artietsen, één zeer goede artiest en een drummer.
kort samengevat
  Redactie Frontpage dinsdag 9 maart 2004 @ 12:52:23 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_17595278
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 11:51 schreef placebeau het volgende:
the beatles waren twee geniale artietsen, één zeer goede artiest en een drummer.
kort samengevat
Je vergeet Stu.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:23:29 #11
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_17600705
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:52 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Je vergeet Stu.
George Martin! Ook een hele belangrijke invloed, vooral op Paul denk ik.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_17604925
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 02:22 schreef Price het volgende:

Ohhh, oh, Yoko!
Oooh, ooh, Yoko!
Ja...ik vind het ook maar een naar mens. Maar zij was wel een enorme inspiratiebron voor John, zij was zijn muze. Ze zeggen weleens dat John in haar de moederfiguur zag die hij nooit had gekend ofzo, of ben ik de enige die dit gehoord heeft?
pi_17604997
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 12:52 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Je vergeet Stu.
Stu was vooral beeldend kunstenaar...hij kon volgens mij niet eens de gitaar spelen toen hij met The Beatles begon. Er is ooit een film over hem gemaakt geloof ik...maar die heb ik heel lang geleden gezien.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 19:15:30 #14
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17605014
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:11 schreef GetYourFreakOn het volgende:

[..]

Ja...ik vind het ook maar een naar mens. Maar zij was wel een enorme inspiratiebron voor John, zij was zijn muze. Ze zeggen weleens dat John in haar de moederfiguur zag die hij nooit had gekend ofzo, of ben ik de enige die dit gehoord heeft?
Dat klopt. O.a. in het nummer "Julia", een ode aan zijn moeder, zingt hij over Ocean Child. Hier wordt Yoko weer mee bedoeld.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 9 maart 2004 @ 20:33:51 #15
1986 Jane
pi_17606939
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:14 schreef GetYourFreakOn het volgende:

[..]

Stu was vooral beeldend kunstenaar...hij kon volgens mij niet eens de gitaar spelen toen hij met The Beatles begon. Er is ooit een film over hem gemaakt geloof ik...maar die heb ik heel lang geleden gezien.
Die film heet 'Backbeat' en is zeer de moeite waard. The Beatles in hun Hamburg-periode.

Stu speelde bas en heeft dat in al die tijd nooit onder de knie gekregen. Hij zat simpelweg in de band omdat het Lennon's beste vriend was. Na het definitieve vertrek van Stu heeft McCartney zich 'opgeofferd' om bassist te worden.
  woensdag 10 maart 2004 @ 10:51:33 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_17617571
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 02:22 schreef Price het volgende:

Ohhh, oh, Yoko!
Oooh, ooh, Yoko!
Denis Leary:
We live in a country where John Lennon takes six bullets in the chest. Yoko Ono is standing right next to him. Not one F**king bullet. Explain that to me! Explain that to me!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')