Kan je dat wat uitgebreider uitleggen aub?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:25 schreef HeyFreak het volgende:
statische electriciteit...
in het ene voorwerp zitten dan meer elektronen dan normaal, dus wordt dat voorwerp negatief, en in het andere voorwerp zitten minder elektronen, dus wordt dat voorwerp positief. dit kan door verschillende oorzaken komen, waaronder wrijving en magnetisme.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:34 schreef Greetings het volgende:
[..]
Kan je dat wat uitgebreider uitleggen aub?
Volgens mij ging het erom waarom hij dan een schok krijgt van het water... Hoe het precies werkt is eigenlijk niet van belang.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:36 schreef Nut het volgende:
[..]
in het ene voorwerp zitten dan meer elektronen dan normaal, dus wordt dat voorwerp negatief, en in het andere voorwerp zitten minder elektronen, dus wordt dat voorwerp positief. dit kan door verschillende oorzaken komen, waaronder wrijving en magnetisme.
als de 2 voorwerpen elkaar dan aanraken, of bijna aanraken, kunnen de elektronen van het positief geladen voorwerp naar het negatief geladen voorwerp, totdat deze weer 'neutraal' zijn.
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:46 schreef The_vice het volgende:
Mijn kat is nu echt niet blij met me als ik een wollen trui draag en 'm aai
Twee oorzaken: vochtige lucht geleidt beter - de lucht dient constant als een soort ontlader van elektriciteit - vergelijkbaar met de rubber band die je vaak onder auto's ziet hangen. Als de lucht droger is wordt elektriciteit minder goed afgevoerd en ontlaadt zich als een merkbaar schokje.quote:Op woensdag 3 maart 2004 00:40 schreef Barbamama het volgende:
[..]
[afbeelding] Arme kattie! Mijn katties krijgen soms ook een stroombehandeling ipv aai
Maar wat ik me afvroeg... Hoe komt het nou precies dat dit verschijnsel vooral in de winter voorkomt? Het heeft iets met cv te maken, droge lucht. Maar wat heeft die droge lucht dan voor consequentie, natuurkundig gezien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |