abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:27:04 #1
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_17467485
Ik zou graag eens willen weten wat er tegen pfeiffer helpt, hoelang het duurt.. of het eenmalig is.. wie het hier ook heeft gehad en hoe diegen het ervaarde..

Dank je wel.
"Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule."
Friedrich Nietzsche
pi_17467565
Er is geen medicijn tegen Pfeiffer, hangt er vanaf meestal duurt rond een half jaar geloof ik, het is eenmalig ja. Ik heb heb het officieel nooit gehad al twijfel ik daar de laatste tijd over.
X
X
X
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:32:13 #3
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_17467597
ik twijfel nu namelijk ook.. heb al 3 weken een keelontsteking, 2 penicilline kuren gehad.. niet geholpen.. opgezette klieren in mijn nek. Zit net in laatste belangrijke maanden van mijn school
"Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule."
Friedrich Nietzsche
pi_17467692
Ik heb ook opgezette klieren in me nek (niet zo groot maar ik kan ze wel voelen) en heb de laatste tijd ook vaak last van me keel. MIsschien binnenkort toch maar wat bloed af laten nemen.

Als jij twijfelt zou ik dat ook gewoon even laten doen.
X
X
X
pi_17467746
het enige wat tegen pfeifer helpt is veel rusten en slapen, er zijn geen medicijnen voor
mijn vriend heeft het gehad na 4 weken was het over als hij zn arm moest optillen was hij al helemaal op, hij had geluk want het kan ook langer dan 6 maanden duren.
als je 1 keer pfeifer gehad hebt kan je het niet meer krijgen.
het is wel besmettelijk als je met iemand zoent enzo
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:43:27 #6
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_17467808
Pfeifer wordt ook wel "the kissing diseas" genoemd, en is dus ( hoe raad je het zo?!) overdragelijk via de mond. Het duurt ongeveer 6 à 7 weken om ervan te genezen.

Vaak heb je griep-verschijnselen, of opgezette klieren, en héél soms vormen van huiduitslag. er is, volges mij, niet echt een medicijn voor, alleen rust nemen, want het is een virus infectie, en antibiotica helpt dus niet echt

geen dank
rasechte trut
pi_17467861
Gelukkig heb ik het toendertijd niet van me vriendin gekregen terwijl we gewoon zoenden enzo. Bloedtest was in ieder geval heel positief voor mij

Kan het dus ook zijn zonder dat je het hebt gehad dat je er niet vatbaar voor bent? of dat je het dan ongemerkt al gehad hebt?
pi_17467872
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:43 schreef Sann_e het volgende:
Pfeifer wordt ook wel "the kissing diseas" genoemd, en is dus ( hoe raad je het zo?!) overdragelijk via de mond. Het duurt ongeveer 6 à 7 weken om ervan te genezen.

Vaak heb je griep-verschijnselen, of opgezette klieren, en héél soms vormen van huiduitslag. er is, volges mij, niet echt een medicijn voor, alleen rust nemen, want het is een virus infectie, en antibiotica helpt dus niet echt

geen dank
Huiduitslag -> enig idee wat? rode vlekjes op het bovenlichaam?
Ik dacht trouwens dat de verschijnselen bijna alleen lichte tot hele erge vermoeidheid waren.
If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:46:46 #9
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_17467879
-edit: offtopic.

[ Bericht 98% gewijzigd door Mylene op 02-03-2004 19:48:21 ]
I follow you......but not on Twitter
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:49:27 #10
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_17467932
heb een vaste vriend
al wat langer dan carnaval. heb er ookal langer last van. Maar homeopathie helpt niet?
Friedrich Nietzsche
pi_17467996
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:49 schreef Milkwoman het volgende:
heb een vaste vriend
al wat langer dan carnaval. heb er ookal langer last van. Maar homeopathie helpt niet?
Nee, misschien dat het sommige symptomen wat verlicht.
X
X
X
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:53:52 #12
49558 1-of-6Billion
pi_17468020
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:46 schreef 1-of-6Billion het volgende:
-edit: offtopic.
Excuse me all the hell!
Toevallig staat het vast dat er in de weken na carnaval een piek is in het aantal Pfeiffer-gevallen.
Is het hier al zo'n humorloze zooi geworden dat we toespelingen in die richting weg moeten editten?
pi_17468049
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:53 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Excuse me all the hell!
Toevallig staat het vast dat er in de weken na carnaval een piek is in het aantal Pfeiffer-gevallen.
Is het hier al zo'n humorloze zooi geworden dat we toespelingen in die richting weg moeten editten?
Ga ergens anders klagen.
X
X
X
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:56:10 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_17468050
quote:

[..]

Excuse me all the hell!
Oh, dat wist ik niet .

En niet gelijk zo opgefokt doen.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:56:57 #15
49558 1-of-6Billion
pi_17468065
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:49 schreef Milkwoman het volgende:
heb een vaste vriend
't Kan van vanalles komen hoor Ik insinueer niks.....
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:58:47 #16
16715 Mylene
*schatje*
pi_17468100
Ja, nu weer serieus svp .
  dinsdag 2 maart 2004 @ 20:02:51 #17
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_17468193
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:46 schreef Howlin_Mad het volgende:

Huiduitslag -> enig idee wat? rode vlekjes op het bovenlichaam?
Ik dacht trouwens dat de verschijnselen bijna alleen lichte tot hele erge vermoeidheid waren.
ehm... huiduitslag lijkt dan meestal op rode hond, dus als je rode vlekjes hebt... Misschien eens een bloettest laten doen? dan ben je meteen van dat gezenuw van " Heb ik het wel..of heb ik het niet" af!
rasechte trut
pi_17468467
quote:

[..]

Excuse me all the hell!
mijn vriend had het vorig jaar met carnaval en erna
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17469996
Als je het niet zeker weet, kun je bij de drogist (in ieder geval de etos) een thuistest halen. Je kunt dan zelf een vingerprikje doen en binnen 5 minuten weet je het!!

Sterkte iig
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 3 maart 2004 @ 17:05:57 #20
64387 ioor
be cool!
pi_17483900
ik heb het in de zomer 3 maanden gehad. ik sliep 23 uur op een dag. helaas helpt er niet veel tegen, veel rusten en naar je lichaam luisteren. ik had hele dikke ogen en opgezwollen klieren. het ligt aan je eigen lichaam en weerstand hoe snel je er ervan af bent. het kan binnen een week zijn maar ook een jaar duren.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:27:12 #21
593 sjak
Juffie Bloem
pi_17502871
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 21:32 schreef clauwheee het volgende:
Als je het niet zeker weet, kun je bij de drogist (in ieder geval de etos) een thuistest halen. Je kunt dan zelf een vingerprikje doen en binnen 5 minuten weet je het!!

Sterkte iig
Echt? Binnen 5 minuten? Wow! Bij de huisarts duurde de uitslag bij mij een week!
Helaas, ik bleek ook Pfeiffer te hebben. Nu al meer dan een maand, echt een klote ziekte!
Ik sliep gelukkig niet 23 uur, maar 16 uur op een dag was geen uitzondering. Nu gaat het zo langzamerhand wat beter maar ik moet zo oppassen niet teveel te doen
Lekker douchen!
  vrijdag 5 maart 2004 @ 18:47:04 #22
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_17521235
nou. vandaag uitslag gehad.. heb het niet. maar ze weten niet wat ik dan heb.. erg vaag allemaal
Fok.. der is ook wel altijd iets met mij
Friedrich Nietzsche
pi_17521278
Ik heb het gehad zonder het te weten. Omdat ik nooit echt uitgerust heb, ben ik nog nog wel eens moe en kan ik veel slapen. Je moet gewoon goed luisteren naar je eigen lichaam.
pi_17521407
Niks. Na 6 mnd ben je niet meer besmettelijk en als je goed uitrust en een goede weerstand hebt is het zo weer weg, of althans... heb je er geen last meer van.
Goed eten en drinken dus, veel vitamines.
Ik kreeg het voor de zomervakantie en ben 2 weken doodziek geweest. At vrijwel niet en slaapte serieus 24 uur per dag en dat 2 wk lang... soms was ik heel even wakker, omdat mn moeder checkte of ik nog leefde.
Ik was zo ziek, at niet dronk ook weinig... kon niet goed door mn opgezwollen keel... deed ik het wel dan kwam het er weer uit... en ik had zo'n jeuk.. ik wist niet waar ik het moest zoeken!
Ik was best bang en dag en nacht 2 wk lang was het echt onverdraagelijk... had niet langer hoeven duren, want anders had ik mezelf nog wat aangedaan
Ik weet ook van wie ik het hoogstwaarschijnlijk heb gekregen... eigenlijk verdient hij een rottrap onder zn reet
Maar ja... het was na 2 wk weg en toen had ik meer energie dan ooit... het verschilt ook bij iedereen.
Delivered without an information leaflet
pi_17521446
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:27 schreef sjak het volgende:

[..]

Echt? Binnen 5 minuten? Wow! Bij de huisarts duurde de uitslag bij mij een week!
Helaas, ik bleek ook Pfeiffer te hebben. Nu al meer dan een maand, echt een klote ziekte!
Ik sliep gelukkig niet 23 uur, maar 16 uur op een dag was geen uitzondering. Nu gaat het zo langzamerhand wat beter maar ik moet zo oppassen niet teveel te doen
Bij mij duurde het 2 wk
pi_17521454
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 18:47 schreef Milkwoman het volgende:
nou. vandaag uitslag gehad.. heb het niet. maar ze weten niet wat ik dan heb.. erg vaag allemaal
Fok.. der is ook wel altijd iets met mij
Wat voor klachten heb jedan precies?
X
X
X
pi_17521468
Ik had dus die huiduitslag!!!!!!!!!!!! Je zag niks, wel als ik ging terug jeuken... dan kreeg ik rode vlekjes.. maar over heel mn lichaam! Ik werd heeeeeeeeeeeelemaal gek! En het kwam pas écht naar boven als ik ging slapen Dat wens ik echt niemand toe
pi_17522132
Tegen Pfeiffer helpt niets. M'n dokter kon ook niet aan de keelpijn doen omdat het een bacterie was en geen gewone keelpijn.
Veel rusten, maar dan ook echt veel.

Als je niet zeker bent laat het dan even checken.
pi_17522150
http://www.google.com

Die informatie is wel heel makkelijk te vinden.
Maar goed, zoals al gezegd is:

Rust, rust, rust, en rust.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_18064640
*Ook net naar ziekenhuis geweest is voor bloedprikje*

Ik heb al 4 of 5 weken flinke keelpijn en nare vermoeidheid. Vandaag toch maar even naar de dokter geweest, en die dacht meteen dat t Pfeiffer was.

Ik wacht t af...
  dinsdag 30 maart 2004 @ 16:19:58 #31
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_18064823
Ben net getest en ik heb het NIET !!!!

maar wat dan wel ............... ?
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_18072809
ik heb het gehad toen ik 13 was, heb 2 maanden school gemist. toen was het juli. heb er heel veel last van gehad. 2 weken in het ziekenhuis gelegen met sondevoeding. sliep heeeeel veel. een rondje stappen rond m'n bed en ik was uitgeteld.
heb wel de indruk dat ik toen lui ben leren worden
pi_18073664
Het is trouwens niet waar dat het alleen door zoenen komt....minder dan de helft van de besmettingen komt van zoenen...echter is het wel zeer klote, je kan er erg ziek van zijn en het kan lang duren...het is idd afhankelijk van de persoon en de weerstand...ik ben er een paar dagen erg ziek van geweest en een 2-tal maanden, denk ik, had ik er last van in de vorm van vermoeiing
I wish I had wings, so I'd had a shorter travel time to the best girl in the world!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:16:47 #34
344 Anja
Neil B. Formy
pi_18074084
En volgens mij kun je het ook vaker krijgen. Ik heb Pfeiffer gehad toen ik 4 was. Een jaar of 2 terug hebben ze me weer op Pfeiffer geprikt omdat de arts dacht dat ik het weer had.
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_18074255
Als je het virus (of bacterie weet ik nie zeker) eenmaal hebt dan kom je er nooit meer vanaf...het is niet zeker of het zich uit, je kan het virus ook dragen zonder de ziekte te krijgen..daarom is het dus ook mogelijk (gebeurt zelden, maar wel lullig voor je als...)dat je het nog een of (nog zeldzamer) meerdere keren krijgt.
I wish I had wings, so I'd had a shorter travel time to the best girl in the world!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:26:29 #36
344 Anja
Neil B. Formy
pi_18074333
Maar het kan dus wel.....
Maar ik was gelukkig Pfeiffer vrij !!
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:29:00 #37
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_18074384
Ik heb het 3 jaar lang gehad. Topziekte! .
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
pi_18074770
hoezow dat dan?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:52:22 #39
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_18074917
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 23:45 schreef Eswald het volgende:
hoezow dat dan?
Tja, het ging niet over. .
pi_18075873
ff een kleine vraag? kan je het ook bijvoorbeeld krijgen van een zoen op je mond? of moet het intensief zoenen zijn? en uit iemands anders flesje/glas drinken?
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  woensdag 31 maart 2004 @ 00:47:00 #41
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_18075932
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 00:42 schreef Vodka_Lime het volgende:
en uit iemands anders flesje/glas drinken?
Dat kan al voldoende zijn.
pi_18077493
weet je hoe vaak zulke dingen dan voorkomen? ff slok uit flesje(op school bijvoorbeeld) of zoen op de mond, een wonder dat ik t nog niet heb gehad
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_18077755
Meeste mensen hebben het wel, maar het breekt niet uit.
Ik heb het wel gehad, maar sinds toen ben ik een stuk sloomer, voor zover dat nog kon.
  woensdag 31 maart 2004 @ 08:43:25 #44
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_18077801
Ik kan me ook niet herinneren dat ik het gehad heb. Maar volgens de bloedtest heb ik het wel degelijk gehad. Dus ook zonder het ziektebeeld kun je pfeifer gehad hebben.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_18077875
Ik heb het voor de 2e keer, het zit nog in m'n lichaam, en voor mijn gevoel is het er nog nooit uitgeweest. Gelukkig is het nu minder.
pi_18079661
pfeiffer is inderdaad behoorlijk kut, ik hoorde het 2 jaar geleden 1 dag voor ik met vrienden op vakantie zou gaan. Had behoorlijke keelontsteking en ging maar niet over, vrijdag zouden we op vakantie gaan, ik dus niet mee. Maar van moeheid had ik helemaal geen last, en toen zondag de keelontsteking grootendeels verdwenen was ben ik maandag nog een beetje naar de stad gegaan om te kijken of dat ging en om nog wat kleren te halen, en toen ben ik dinsdag met de trein mijn vrienden achterna gereist (zuid-frankrijk).

Nooit last van moeheid gehad, wel eerst beetje rustig aangedaan met alcohol (kan eigenlijk niet tijdens pfeiffer) maar had nergens last van dus laatste week gewoon normaal gefeest

Al hebben ze de pfeiffer in mijn bloed gevonden heb ik er altijd aan getwijfeld of ik het wel echt heb gehad, maar als je dan ook pfeiffer krijgt wens ik je echt mijn versie toe want dan ben je na 2 weken weer helemaal de oude
Even a broken clock is right twice a day.
pi_18137938
ik heb het ook maar heel kort gehad ik geloof maar 2/3 weken, maar ik had wel erg last van die moeheid en kan me herinneren dat ik ontzettend last had van mn keel. Het is dus verschillend hoe lang je er last van hebt..ik ken ook iemand die er dik een jaar ziek van is geweest
  vrijdag 2 april 2004 @ 20:05:47 #48
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_18138553
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 23:23 schreef Eswald het volgende:
Als je het virus (of bacterie weet ik nie zeker) eenmaal hebt dan kom je er nooit meer vanaf...het is niet zeker of het zich uit, je kan het virus ook dragen zonder de ziekte te krijgen..daarom is het dus ook mogelijk (gebeurt zelden, maar wel lullig voor je als...)dat je het nog een of (nog zeldzamer) meerdere keren krijgt.
Inderdaad, dit wou ik dus ook opmerken. Je kunt het wél meerdere keren krijgen (zo ook mijn exvriend). Hij had het trouwens doorgegeven aan mij...en ik weer aan m'n huidige vriend Fijne ziekte is het! Bij mij duurde het ongeveer een jaar, met een herstel van 6 maanden. Maar 'k ben nog steeds vaak moe nu en vaak grieperig.
pi_18142508
De ziekte van Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus. Dit virus (het Epstein-Barr virus) is een herpes achtige wat betekend dat je het na besmetting je leven lang in latente vorm bij je draagt. Zelf kun je dan dan niet meer ziek worden als je nog een keer besmet zou worden. In theorie is het mogelijk om via een glas van iemand anders ziek te worden, in praktijk betekend dit echter dat diegen flink in zijn glas heeft moeten kwijlen wil jij genoeg virus deeltjes binnen krijgen om ook echt ziek te worden
Zelf kun je weinig doen om van de ziekte verschijnselen af te komen, je zou wat aspirine kunnen nemen tegen de pijn, maar uiteindelijk moet je lichaam zelf het virus de baas worden. En de tijd die het daarvoor nodig heeft kan heel erg verschillen. Overigens hebben heel veel mensen de ziekte van Pfeiffer ongemerkt al gehad, wanneer een kind namelijk besmet wordt merk je daar in de meeste gevallen niets van omdat hun afweer veel minder werkt en het is juist de afweerreactie die de ziekteverschijnselen veroorzaakt.

Zo, dit is wel weer genoeg voor een vrijdagavond, ik hoop dat je er wat aan hebt
Maar natuurlijk!
  zondag 4 april 2004 @ 19:22:00 #50
88229 Thrice
Strike Anywhere.
pi_18176827
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 18:56 schreef gekke_sandra het volgende:
Niks. Na 6 mnd ben je niet meer besmettelijk en als je goed uitrust en een goede weerstand hebt is het zo weer weg, of althans... heb je er geen last meer van.
Goed eten en drinken dus, veel vitamines.
Ik kreeg het voor de zomervakantie en ben 2 weken doodziek geweest. At vrijwel niet en slaapte serieus 24 uur per dag en dat 2 wk lang... soms was ik heel even wakker, omdat mn moeder checkte of ik nog leefde.
Ik was zo ziek, at niet dronk ook weinig... kon niet goed door mn opgezwollen keel... deed ik het wel dan kwam het er weer uit... en ik had zo'n jeuk.. ik wist niet waar ik het moest zoeken!
Ik was best bang en dag en nacht 2 wk lang was het echt onverdraagelijk... had niet langer hoeven duren, want anders had ik mezelf nog wat aangedaan
Ik weet ook van wie ik het hoogstwaarschijnlijk heb gekregen... eigenlijk verdient hij een rottrap onder zn reet
Maar ja... het was na 2 wk weg en toen had ik meer energie dan ooit... het verschilt ook bij iedereen.
wow 2 weken aan 1 stuk door slapen, ...ik heb al 3 maanden last van de naween van pfeiffer, ik kan nog steeds niet 5 minuten recht in een stoel zitten en elke beweging of gedachte lijkt een grote inspanning .....had ik ook maar 2 weken aan 1 stuk geslapen, hoe doe je dat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')