En opticiën raadde mij zachte maandlenzen aan.. wat ik uiteindelijk ook heb genomen..
maar wat voor lenzen heb jij nou..?
jaar, maand, 2-weekse, dag, nachtlenzen..
harde of zachte..
just curious
Ik ga binnenkort overstappen op half-jaar lenzen van Hans Anders [/i](alleen de prijs is anders)[/i]
quote:daar durf ik me dus niet aan te wagen..
Op woensdag 18 juli 2001 13:41 schreef spookvrouw het volgende:
zachte lenzen van het kruidvat fl. 12.95 per stuk, gaan gemiddeld 4-6 maanden mee.
quote:Heb ik ook, de eerste 2 paar waren prima, maar die ik nu heb zijn volgens mij een mislukt setje ofzo..
Op woensdag 18 juli 2001 13:41 schreef spookvrouw het volgende:
zachte lenzen van het kruidvat fl. 12.95 per stuk, gaan gemiddeld 4-6 maanden mee.
Mar ik koop wel ff nieuwe, voor een geeltje
Mijn opticien raadde deze aan omdat het goedkoper is (225,- per lens/levensduur 3-4 jaar) en omdat het beter voor je ogen is.
Af en toe een vuiltje maar voor de rest nooit problemen mee.
Ik heb nu daglenzen, dat bevalt me prima, alleen mag ik die niet elke dag dragen, omdat de zuurstoftoevoer oid in mijn ogen dan niet zo goed zou verlopen, een probleem wat alleen geldt bij het dragen van zachte lenzen. Helaas...
Ik draag dus ook regelmatig een bril.
quote:hoezo beter voor je ogen..???
Op woensdag 18 juli 2001 13:44 schreef MrBlond het volgende:
Ik heb harde lenzen, al vanaf het begin.Mijn opticien raadde deze aan omdat het goedkoper is (225,- per lens/levensduur 3-4 jaar) en omdat het beter voor je ogen is.
Af en toe een vuiltje maar voor de rest nooit problemen mee.
mijne zijn 210 gulden voor een half jaar.. en krijg maandelijks nieuwe..
m'n ogen zijn op alle mogelijke manieren gemeten.. en ik heb nu pcies de juiste pasvorm..
Ik vind als het om ogen gaat het toch best wel eng allemaal.. collega van mij heeft 2 jaar met lenzen gelopen.. en haar ogen waren kennenlijk niet goed gemeten.. traanvocht enzo.. nu blijkt dat er bloedvaatjes bij d'r iris zijn gekomen... en als die dichtslippen kan ze blind worden.. zij mag dus van d'r leven nooit geen lenzen meer..
quote:Precies! Dat risico loop ik ook wanneer ik dagelijks zachte lenzen zou dragen.... met harde lenzen heb je dit probleem niet. Overigens hoeft dit niet bij iedereen het geval te zijn, maar mijn ogen wijzen erop dat dat risico er bij mij erin zit.
Op woensdag 18 juli 2001 13:46 schreef Qarinx het volgende:nu blijkt dat er bloedvaatjes bij d'r iris zijn gekomen... en als die dichtslippen kan ze blind worden.. zij mag dus van d'r leven nooit geen lenzen meer..
Vooral in de zomer heb ik last van stofjes in m'n oog, maar dat heb ik voor lief. Het is er ook zo weer uit.
quote:jah maar daarom is het ook zo belangrijk dat je je ogen goed laat testen.. die opticiën vertelde mij dat je tegenwoordig overal zo ff lenzen kan halen.. maar dat sommige ogen er helemaal niet geschikt voor zijn..en dat sommige mensen wel 2 verschillende soorten oogbollingen kunnen hebben waardoor een setje lenzen zo kant en klaar ms helemaal niet goed past..
Op woensdag 18 juli 2001 13:49 schreef fokje het volgende:[..]
Precies! Dat risico loop ik ook wanneer ik dagelijks zachte lenzen zou dragen.... met harde lenzen heb je dit probleem niet. Overigens hoeft dit niet bij iedereen het geval te zijn, maar mijn ogen wijzen erop dat dat risico er bij mij erin zit.
Geeft me toch wel een iets vertrouwder gevoel..
[Dit bericht is gewijzigd door Marty op 18-07-2001 13:54]
quote:maar waarom kies je dan niet voor zachte.. want die zijn ook gewoon zuurstofdoorlatend.. en daar kunnen geen stofjes achter komen.. en met sporten zitten ze ook beter
Op woensdag 18 juli 2001 13:53 schreef bruintjuh het volgende:
Ik draag nu ruim 4 jaar harde-zuurstofdoorlatende.Vooral in de zomer heb ik last van stofjes in m'n oog, maar dat heb ik voor lief. Het is er ook zo weer uit.
quote:Ik ben toen met de opticien alle voor- en nadelen afgegaan en zijn uiteindelijk bij deze lenzen uitgekomen.
Op woensdag 18 juli 2001 13:54 schreef Qarinx het volgende:[..]
maar waarom kies je dan niet voor zachte.. want die zijn ook gewoon zuurstofdoorlatend.. en daar kunnen geen stofjes achter komen.. en met sporten zitten ze ook beter
Vooral, denk ik, omdat je er dan niet elke keer mee terugmoet om nieuwe te gaan halen. Zowiezo zag ik harde al meer zitten, omdat een vriendin ze had en erg goed bevielen. Dan heb je al een goede gedachte over harde.
Mijn opticien vond harde ook beter zei ie, waarom weet ik niet meer.
quote:Getver!! Hoe kwam dat dan?? En hoe heeft zij het gemerkt???????
Op woensdag 18 juli 2001 13:46 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik vind als het om ogen gaat het toch best wel eng allemaal.. collega van mij heeft 2 jaar met lenzen gelopen.. en haar ogen waren kennenlijk niet goed gemeten.. traanvocht enzo.. nu blijkt dat er bloedvaatjes bij d'r iris zijn gekomen... en als die dichtslippen kan ze blind worden.. zij mag dus van d'r leven nooit geen lenzen meer..
quote:Ze kreeg geloof ik redelijk veel last van d'r lenzen.. erg droge ogen enzo.. en ging sowieso slechter zien..toen is ze toch maar naar opticiën gegaan en heeft het laten testen..
Op woensdag 18 juli 2001 14:10 schreef Vivi het volgende:[..]
Getver!! Hoe kwam dat dan?? En hoe heeft zij het gemerkt???????
zachte maandlenzen a 275 gulden per jaar
AcuVue
Ik had ook last gekregen van ingroeiende bloedvaten, reden daarvoor is dat de lenzen dichtslippen, waardoor er minder zuurstof komt, je oog gaat dit oplossen door die bloedvatjes te laten groeien. ik ben toen overgestapt op maand lenzen en nu is het groeien ook gestopt.
Voor schoonmaken heb ik 1 vloeistof en om die te neutraliseren heb ik weer een ander, kan je trouwens niet aanraden om het te verwisselen want het is vreselijk irritant.
quote:is het gestopt omdat je dan maandelijks nieuwe lenzen hebt die weer goed zuurstof doorlatend zijn ofzo..
Op woensdag 18 juli 2001 14:14 schreef Tweek het volgende:Ik had ook last gekregen van ingroeiende bloedvaten, reden daarvoor is dat de lenzen dichtslippen, waardoor er minder zuurstof komt, je oog gaat dit oplossen door die bloedvatjes te laten groeien. ik ben toen overgestapt op maand lenzen en nu is het groeien ook gestopt.
quote:Ieks
Op woensdag 18 juli 2001 14:14 schreef Tweek het volgende:
Ik heb zachte lenzen nu al weer zo'n 3-4 jaar. Eerst begonnen met half jaar lenzen, nu maand lenzen.Ik had ook last gekregen van ingroeiende bloedvaten, reden daarvoor is dat de lenzen dichtslippen, waardoor er minder zuurstof komt, je oog gaat dit oplossen door die bloedvatjes te laten groeien. ik ben toen overgestapt op maand lenzen en nu is het groeien ook gestopt.
Voor schoonmaken heb ik 1 vloeistof en om die te neutraliseren heb ik weer een ander, kan je trouwens niet aanraden om het te verwisselen want het is vreselijk irritant.
quote:Door dat je de lenzen draagt worden ze vuil, daardoor slippen ze dicht, met schoonmaken maak ej ze weer schoon maar niet helemaal. Ik had voor me half jaar lenzen de zelfde vloeistoffen en ook nog een soort bruis tabletje wat ik 1 keer per week moest gebruiken. Maar ja hielp allemaal niet veel.
Op woensdag 18 juli 2001 14:16 schreef Qarinx het volgende:[..]
is het gestopt omdat je dan maandelijks nieuwe lenzen hebt die weer goed zuurstof doorlatend zijn ofzo..
Doordat ik nu maand lenzen heb worden die minder vuil, want tegen die tijd heb ik weer nieuwe, dus laten ze ook weer genoeg zuurstof door.
Het klinkt allemaal erger dan het is eigenlijk, en je opticien is er ook snel genoeg bij, aangezien je om het halfjaar ook gewoon controle hebt, hij kijkt dan met zo'n lampje in je oog en die ziet e die bloedvatjes allemaal zitten. En zitten ze dan wordt er natuurlijk gelijk wat aan gedaan.
Maar ja als je je lenzen bij het kruidvat haalt en ze niet laat controleren dan heb je kans dat het mis gaat.
quote:Precies.. daarom durf ik me dus ook niet aan die kruidvat dingen te wagen..
Op woensdag 18 juli 2001 14:23 schreef Tweek het volgende:Maar ja als je je lenzen bij het kruidvat haalt en ze niet laat controleren dan heb je kans dat het mis gaat.
Vriendin van mij had ook eerst lenzen gekregen van een (slechte) opticiën.. en die had helemaal nix gemeten... gewoon setje meegegeven klaar.. had ze onwijs last van die lenzen.. bleek dus dat het totaal verkeerde pasvorm was omdat ze geen identieke ogen heeft.. nou dan vind ik het toch echt wel noodzakelijk om bij een opticiën langs te gaan ipv die kant en klare lenzen bij kruidvat of internet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |