Dit blijkt uit een onlangs gehouden onderzoek van Blauw Research. Chatten is bij internetters een bekend fenomeen, zo luidt een van de conclusies. Zeker zestig procent zegt het wel eens te hebben geprobeerd. En bij een kleine groep is het zelfs razend populair. En eenderde van de chatters zegt zelfs minder te bellen als gevolg van het chatten.
Chatters maken vooral gebruik van de chatsite van Ilse en de chatprogramma's ICQ en MSN Messenger gebruik.
Naast het 'normale' chatten is ook het SMS-chatten (via de mobiele telefoon) in opkomst. Andere vormen van chatten, bijvoorbeeld voice- en videochat, zijn vaak wel bekend maar minder populair in gebruik.
Buttons
Opvallend is dat bezoekers van chatsites, in vergelijking tot de gemiddelde internetgebruiker, veel vaker op een reclamebutton klikken.
Ondanks de populariteit van het chatten is slechts een klein deel van de internetters bereid hiervoor te betalen. Chatsites zullen hun opbrengsten, zeker gezien het relatief grote aantal 'clicks', vooral uit de verkoop van reclamebanners moeten halen.
bron nu.nl
Moeten we ons hier nu geen zorgen gaan maken?
Wat is er nou gemakkelijker om vrienden online te hebben dan irl?... problemen oo ff op ignore en klaar is kees, ik was ook verslaafd ... en dat geef ik toe vooral al dat gefok op fok
..
Maar voor iedere verslaving is een afkick programma ... hoop ik
quote:---------
AMSTERDAM - Zeker veertig procent van de mensen die regelmatig chat, zegt daar (licht) verslaafd aan te zijn. Volgens een onderzoek onder ruim 900 Nederlandse internetters, besteden vier op de tien chatters meer tijd aan het online kletsen dan ze eigenlijk zouden willen.Dit blijkt uit een onlangs gehouden onderzoek van Blauw Research. Chatten is bij internetters een bekend fenomeen, zo luidt een van de conclusies. Zeker zestig procent zegt het wel eens te hebben geprobeerd. En bij een kleine groep is het zelfs razend populair. En eenderde van de chatters zegt zelfs minder te bellen als gevolg van het chatten.
Chatters maken vooral gebruik van de chatsite van Ilse en de chatprogramma's ICQ en MSN Messenger gebruik.
Naast het 'normale' chatten is ook het SMS-chatten (via de mobiele telefoon) in opkomst. Andere vormen van chatten, bijvoorbeeld voice- en videochat, zijn vaak wel bekend maar minder populair in gebruik.
Buttons
Opvallend is dat bezoekers van chatsites, in vergelijking tot de gemiddelde internetgebruiker, veel vaker op een reclamebutton klikken.
Ondanks de populariteit van het chatten is slechts een klein deel van de internetters bereid hiervoor te betalen. Chatsites zullen hun opbrengsten, zeker gezien het relatief grote aantal 'clicks', vooral uit de verkoop van reclamebanners moeten halen.
bron nu.nl
Mwoaah, dit waait wel over, net als de babbelboxen indertijd denk ik. De eergste chattijd heb ik al gehad, tegenwoordig chat ik in een golfbewegin, soms wat meer, soms niet.
quote:Was inderdaad wel zo, een rotte ISDN kaart heeft er een einde aan gemaakt
Op woensdag 18 juli 2001 11:29 schreef Armageddon het volgende:
AMSTERDAM - Zeker veertig procent van de mensen die regelmatig chat, zegt daar (licht) verslaafd aan te zijn. Volgens een onderzoek onder ruim 900 Nederlandse internetters, besteden vier op de tien chatters meer tijd aan het online kletsen dan ze eigenlijk zouden willen.Moeten we ons hier nu geen zorgen gaan maken?
quote:Ach IRC wordt niet genoemd dus ik maak me geen zorgen
Op woensdag 18 juli 2001 11:29 schreef Armageddon het volgende:Moeten we ons hier nu geen zorgen gaan maken?
quote:If so, terugsturen. Every single one of 'em!
Op woensdag 18 juli 2001 19:13 schreef Midioot het volgende:
Zouden er ook mensen verslaafd zijn aan Fok ?
quote:Ok koekepan lead the way!
Op woensdag 18 juli 2001 19:14 schreef Koekepan het volgende:[..]
If so, terugsturen. Every single one of 'em!
quote:Mij ontgaat de grap hiervan
Op woensdag 18 juli 2001 19:14 schreef Koekepan het volgende:
If so, terugsturen. Every single one of 'em!
Is dit *hogere kringen* humor ?
En waar wil je de verslaafden heen sturen eigenlijk ?
quote:Ik had ook niet de illusie dat jij 'm zou snappen.
Op woensdag 18 juli 2001 20:14 schreef Midioot het volgende:
Mij ontgaat de grap hiervan
quote:Egoist
Op woensdag 18 juli 2001 20:20 schreef Koekepan het volgende:Ik had ook niet de illusie dat jij 'm zou snappen.
quote:nee, chatten is absoluut nutteloos.. het is alleen bedoelt voor mensen die veel te veel tijd over hebben..
Op woensdag 18 juli 2001 20:28 schreef Aernout het volgende:
Ben ik hier de enige die bijna nooit chat?
(NO FLAME INTENDED )
Uitgegeven: 18-7-2001 18:26
LONDEN - Een Chinees echtpaar stond raar te kijken toen bleek dat de man en de vrouw via internet een geheime afspraak met elkaar hadden gemaakt.
Het koppel uit Peking flirtten al een maand stiekem via een chatbox met mysterieuze chatpartners, toen zij besloten elkaar eens in het echt te onmoeten.
De twee zouden elkaar herkennen door ieder dezelfde krant bij zich te dragen, aldus de Britse internetnieuwsdienst Ananova. De schok was groot toen de twee oog-in-oog met elkaar kwamen en de man ontdekte dat de dame met de naam 'I want you' zijn eigen vrouw was.
Het stel vloog elkaar onmiddellijk in de haren en moest door voorbijgangers en gealarmeerde veiligheidsagenten uit elkaar worden gehaald.
Bron: nu.nl
Tja, das nou het gevaar van die chatboxen en die chatverslaving.
quote:Echte liefde overwint alles en verbindt twee mensen uit duizenden! Wat zeg ik? Duizenden maal duizenden!
Op woensdag 18 juli 2001 23:37 schreef golfer het volgende:
Chinees maakt internetdate met zijn eigen vrouwUitgegeven: 18-7-2001 18:26
LONDEN - Een Chinees echtpaar stond raar te kijken toen bleek dat de man en de vrouw via internet een geheime afspraak met elkaar hadden gemaakt.
quote:1e Anonieme Fokker-bijeenkomst
Op woensdag 18 juli 2001 19:13 schreef Midioot het volgende:
Zouden er ook mensen verslaafd zijn aan Fok ?
Dat verhaal van die jappaners bewijst maar weer spreek nooit met iemand af A voor je ze aan de foon hebt gehad en B je een voor en achternaam weet
quote:Dit niet
Op woensdag 18 juli 2001 13:14 schreef beelzebub het volgende:Zo, dit leest wat rustiger.
?nekam naag negroz neeg un reih sno ew neteoM
ln.un norb
.nelah neteom srennabemalcer nav pookrev ed tiu laroov ,'skcilc' latnaa etorg feitaler teh neizeg rekez ,netsgnerbpo nuh nelluz setistahC .nelateb et roovreih diereb srettenretni ed nav leed nielk nee sthcels si nettahc teh nav tietiralupop ed sknadnO
.nekkilk nottubemalcer nee po rekav leev ,rekiurbegtenretni edleddimeg ed tot gnikjilegrev ni ,setistahc nav srekeozeb tad si dnellavpO
snottuB
.kiurbeg ni rialupop rednim raam dnekeb lew kaav njiz ,tahcoediv ne -eciov dleebroovjib ,nettahc nav nemrov erednA .tsmokpo ni )noofelet eleibom ed aiv( nettahc-SMS teh koo si nettahc 'elamron' teh tsaaN
.kiurbeg regnesseM NSM ne QCI s'ammargorptahc ed ne eslI nav etistahc ed nav kiurbeg laroov nekam srettahC
.nettahc teh nav gloveg sla nelleb et rednim sflez tgez srettahc ed nav edrednee nE .rialupop dnezar sflez teh si peorg enielk nee jib nE .dreeborpeg nebbeh et snee lew teh tgez tnecorp gitsez rekeZ .seisulcnoc ed nav nee tdiul oz ,neemonef dnekeb nee srettenretni jib si nettahC .hcraeseR wualB nav keozredno neduoheg sgnalno nee tiu tkjilb tiD
.nelliw neduoz kjilnegie ez nad nestelk enilno teh naa djit reem srettahc neit ed po reiv nedetseb ,srettenretni esdnalredeN 009 miur redno keozredno nee snegloV .njiz et naa dfaalsrev )thcil( raad tgez ,tahc gitamleger eid nesnem ed nav tnecorp gitreev rekeZ - MADRETSMA
Een uitzondering maak ik voor ONline-gaming, en dan een beetje lullen met de mensen waarmee/tegen je speelt, want dan heb je tenminste iets om over te praten.
quote:IRC word gebruikt door de niet meer te redden verslaafden dat noemen ze express niet
Op woensdag 18 juli 2001 15:12 schreef Machiel het volgende:[..]
Ach IRC wordt niet genoemd dus ik maak me geen zorgen
Tochwel raar IRC chat toch echt het lekkerste imo
quote:Sektes zijn weer een ander probleem.
Op woensdag 18 juli 2001 15:12 schreef Machiel het volgende:Ach IRC wordt niet genoemd dus ik maak me geen zorgen
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |