Hoezo? Het is in Amerika toegestaan om politieke partijen te steunen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:12 schreef mimi27 het volgende:
pfffffffffft. kpmg is zeker bang dat ze een onderzoek aan dr broek krijgt
Met dat begrotings tekort komt het wel goed hoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef Keessie het volgende:
Ik vind je buitenlandbeleid wel ok, maar je moet wel wat doen aan het begrotingstekort.
Ja maar ik denk dat ze nu toch wel meer voor de Bush regering gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef Strolie75 het volgende:
De meeste grote bedrijven spekken de kassen van beide partijen.
Naar mijn idee is dit juist een slechte zaak. Waarvoor moeten we de regering Bush dankbaar zijn dan? Ik vind nou niet dat Bush bepaald goed bezig is. En doet het Amerikaanse bedrijfsleven zoiets ook als er hier verkiezingen zijn? Ik vind het allemaal zonde van het geld. Waarom miljoenen in verkiezingscampagnes stoppen terwijl dat beter voor andere doeleinden gebruikt kan worden?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:09 schreef George_Bush het volgende:
Naar mijn mening is dit een goede zaak, zo toont het Europeese bedrijfsleven haar dankbaarheid tegenover de Bush regering.![]()
Wat JIJ vindt vinden die bedrijven (gelukkig) niet zo intressant, het gaat erom dat die bedrijven politieke partijen steunen omdat ze zo hopen dat het beleid wat die partijen gaan uitstippelen een beetje in het straatje past van het bedrijfsleven. Bush is de laaste jaren goed geweest voor het bedrijfsleven. (minder strenge milieu wetten, grote inpuls in de defensie industrie, etc..)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:18 schreef MacEddie het volgende:
[..]
Naar mijn idee is dit juist een slechte zaak. Waarvoor moeten we de regering Bush dankbaar zijn dan? Ik vind nou niet dat Bush bepaald goed bezig is. En doet het Amerikaanse bedrijfsleven zoiets ook als er hier verkiezingen zijn? Ik vind het allemaal zonde van het geld. Waarom miljoenen in verkiezingscampagnes stoppen terwijl dat beter voor andere doeleinden gebruikt kan worden?
En dat is goed, omdat....?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:12 schreef George_Bush het volgende:
Bijvoorbeeld dat Amerika niet blindelings achter het Kyoto verdrag aanloopt.
naiveling ;-)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef George_Bush het volgende:
[..]
Hoezo? Het is in Amerika toegestaan om politieke partijen te steunen.
Omdat Kyoto helemaal niks oplost, het is te verglijken met een autoverzekering die 1 miljoen aan premie kost terwijl de dagwaarde maar 500 euro is. Als het Kyoto verdrag uitgevoerd wordtkost dat zoveel geld dat ze er iedereen op de wereld er schoon drinkwater voor zouden kunnen bezorgen. En als (ik zeg ALS ) het hele opwarmingsverhaal al waar mocht zijn zorgt het Kyotoverdrag ervoor dat de temperatuur maar met een fractie minder zou stijgen. Dus altijd een waardeloos verdrag. (en gelukkig ziet niet alleen Amerika dat het een waardeloos verdrag is)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat is goed, omdat....?
Doet de VS daar dan iets voor?quote:Als het Kyoto verdrag uitgevoerd wordtkost dat zoveel geld dat ze er iedereen op de wereld er schoon drinkwater voor zouden kunnen bezorgen.
Het was maar een voorbeeld. (geen een land doet er iets aan)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Doet de VS daar dan iets voor?
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:53 schreef Libris het volgende:
De hele afhankelijk van de politieke partijen is natuurlijk niet goed. Op deze manier is de regering geen volksvertegenwoordiging, maar een bedrijfs- of een branchevertegenwoordiging. Geen democratie meer dus.
Ik dacht nog altijd dat bij een democratie het volk de macht had, en niet de bedrijven. Maar aangezien het kapitalisme pur sang tot een nieuw geloof is uitgeroepen vergeten we gewoon meteen wat de fundamenten van een democratie zijn. Dat zijn onafhankelijke volksvertegenwoordigers die zouden moeten handelen in het belang van de burgers die in het betreffende land wonen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:21 schreef George_Bush het volgende:
[..]
Wat JIJ vindt vinden die bedrijven (gelukkig) niet zo intressant, het gaat erom dat die bedrijven politieke partijen steunen omdat ze zo hopen dat het beleid wat die partijen gaan uitstippelen een beetje in het straatje past van het bedrijfsleven. Bush is de laaste jaren goed geweest voor het bedrijfsleven. (minder strenge milieu wetten, grote inpuls in de defensie industrie, etc..)
Natuurlijk. Van twee walletjes eten is altijd een goed idee.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef Strolie75 het volgende:
De meeste grote bedrijven spekken de kassen van beide partijen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |