abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17448133
Kan iemand mij vertellen waar ik mijn naam in Chinese tekens kan zien...kan niets vinden via Google... Alvast bedankt
toch..??
pi_17448758
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_17449247
quote:
Op maandag 1 maart 2004 20:10 schreef Allan24 het volgende:
hier
pi_17449332
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:42 schreef Festini het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar ik mijn naam in Chinese tekens kan zien...kan niets vinden via Google... Alvast bedankt
je kop even draaien naar m'n icon
pi_17449525
Chinese lettertype ff installeren ?
  maandag 1 maart 2004 @ 21:07:18 #6
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17450286
Niet.
Opgeslotterd.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17450554
Chinese karakters geven betekenis weer en geen uitspraak, je kunt dus niet zomaar een westerse naam omzetten in Chinese karakters. Je kunt proberen eerst de betekenis van je naam te achterhalen. Ook zou je Chinese karakters op kunnen zoeken die qua uitspraak overeenkomen met jouw naam, maar dan krijg je misschien een betekenis die nergens op slaat.
.
pi_17452752
Je grijpt op school even een Chinese student bij z'n veter (we hebben er hier 80 rondlopen voor een jaartje, elk jaar opnieuw), en vraagt of die het even voor je wil tekenen.
Opgelost, heb ik ook 2X laten doen.
Nog een paar keer laten nalezen door een paar andere Chinezen en het klopte ook nog!

De naam was wel op basis van fonetische klanken gemaakt, wat op zich best moeilijjk was, omdat bepaalde klanken niet bestaan in het chinees.

Edit typo

[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 02-03-2004 07:33:52 ]
pi_17453354
Haha, ja ToT.. daar zit je dan al een jaar lang met de woorden "schop mij" in het Chinees op je monitor geplakt...

offtopic: disc is al klaar, tot woensdag
pi_17453457
Je kan niet zomaar namen in Chinese karakters schrijven. Het wordt gewoon een soort samenvoegsel van karakters waarvan de klank een beetje op je naam lijkt.

maar als je een veelvoorkomende westerse naam hebt staat het wel op chinese.about.com
Learn the rules and break them.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 00:31:44 #11
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_17455107
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:42 schreef Festini het volgende:
Waarom zou je zoiets willen doen..
De betekenis slaat toch helemaal nergens op.. zie mijn ondertitel... => Naarm vanuit het Japans naar NL vertaald ..

Anders ga je hier ff heen

Worden Japanse Kanji, maar ja.. Da's toch hetzelfde.

wel japanse kennis vereist

-edit-
[/url]-tagje vergeten
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  dinsdag 2 maart 2004 @ 00:34:35 #12
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_17455149
quote:
Op maandag 1 maart 2004 21:16 schreef Toet het volgende:
Chinese karakters geven betekenis weer en geen uitspraak, je kunt dus niet zomaar een westerse naam omzetten in Chinese karakters. Je kunt proberen eerst de betekenis van je naam te achterhalen. Ook zou je Chinese karakters op kunnen zoeken die qua uitspraak overeenkomen met jouw naam, maar dan krijg je misschien een betekenis die nergens op slaat.
het KAN wel..

Slaat alleen helemaal nergens op, maar het KAN wel ...

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_17456454
LOL @ Boes! Ja de chinese studenten kijken er soms wel vaag naar!

Hehehe, tjezus, ik zat te kijken naar die quote. Ik dacht al: "Toet"? Een "e" te veel.
pi_17456526
Bij de chinees
Jools
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:05:41 #15
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_17456867
LOL doet met denken aan een chinese tatoo artist: er waren heel veel mensen die graag hun naam of een of andere lijfspreuk in het chinees als tatoo wilden. En dan kwamen ze na een jaar ofzo een chinees tegen die hun begon uit te lachen. Bleek dat die tatoo artist dingen als "hoer", "slet", "dom blondje" erop had getatoeerd
pi_17461910
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:05 schreef ConQuestador het volgende:
LOL doet met denken aan een chinese tatoo artist: er waren heel veel mensen die graag hun naam of een of andere lijfspreuk in het chinees als tatoo wilden. En dan kwamen ze na een jaar ofzo een chinees tegen die hun begon uit te lachen. Bleek dat die tatoo artist dingen als "hoer", "slet", "dom blondje" erop had getatoeerd
Zulke dingen krijg je ja. Het zijn gewoon de karakters die een beetje wat van de naam zelf weg hebben. De klank dan.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 16:03:01 #17
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_17463585
Het lullige van dat fonetisch spellen, is dat het in een ander dialect voor geen meter klinkt. Hier in Nederland lopen vooral Chinezen rond die Mandarijns en Cantonees spreken. 2 werelden van verschil qua klank.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_17467079
Het zal al niet eens op je naam lijken. En laat al die verschillende dialecten toch zitten en laat de ts blij zijn als ie wat tekentjes heeft gevonden die die toch niet begrijpt waar zijn naam bij staat
pi_17467360
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:19:23 #20
26592 ngbom
madwickedmaistahmind
pi_17469754
ik was op vakantie een Chinese jongen tegengekomen en toen bleek dat mn naam ongeveer hetzelfde klinkt als het Chinese woord voor paardepoep...
lekker is dat
trouwens wat wel grappig is, er zijn volgens mij best veel Chinezen die als ze internationaal gaan een Westerse naam aannemen zodat ze niet elke keer 5 min bezig zijn met uitleggen hoe je hun naam uitspreekt (die jongen van vakantie was er één van iig)
Today is a gift, that's why they call it the present.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')