abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17441959
Ik wil een tennis racket kopen.
En ik heb wellicht gripmaat L1 (heb ik gemeten de afstand van het topje van mijn ringvinger tot het de laatste verticale huidplooi is 10,6cm) Dus gripmaat L1 zeiden ze op een site.

Nu had ik een tennisracket gezien en ik vroeg er meer info over o.a. de gripmaat
Hij stuurde terug dat het racket heatsize 98 heeft.

Weet iemand wat dit betekent?

Alvast bedankt.
pi_17443517
Het lijkt mij waarschijnlijker dat het over headsize gaat?! Wat dat met grip te maken heeft weet ik niet ?!

Hier is trouwens de site met info die je waarschijnlijk al gezien had:
http://www.tennisprof.nl/webshop/customer/tips.php

Ik heb zelf een racket gekocht via marktplaats, 35 EUR voor een heerlijk licht racket. Aanrader als je voor een vriendelijke prijs een goed racket wil vinden.
ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
pi_17475882
Mijn moeder heeft al een racket gekocht voor mij en mijn broertjes. Maar ik wil ook een eigen hebben. De grip van die mijn moeder heeft gekocht is perfect voor mij. ik kan dan mijn wijsvinger tussen de handpalm en mijn middelvinger in.
onderaan het racket staat dan 4 1/4. Is dit dan gripmaat L2 of heb ik dat fout?
pi_17477624
Tja, als je mijn linkje aanklikt zie je:4 1/4 - 10,79 cm - oftewel L 2
ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
pi_17477728
misschien moet je gewoon eens naar de winkel gaan?

Ik neem aan dat je nog niet zo'n heel ervaren tennisspeler bent (omdat je samen met je broertjes een racket deelt) dus kun je het best gebruiken als de verkoper in de winkel je het een en ander uitlegt

Even offtopic zou ik eens gaan kijken naar de Völkl rackets. De series van de afgelopen jaren zijn werkelijk zeer aangenaam
  woensdag 3 maart 2004 @ 11:43:43 #6
32015 suus21
Andre rocks!
pi_17477776
gewoon een oversize head racket kopen
fijn!
pi_17481312
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 11:39 schreef AltamirA het volgende:
Ik neem aan dat je nog niet zo'n heel ervaren tennisspeler bent (omdat je samen met je broertjes een racket deelt) dus kun je het best gebruiken als de verkoper in de winkel je het een en ander uitlegt
Ja klopt ik wil van juni tot oktober gaan tenissen (zo ongveer in de zomerstop van het voetballen) gaan tenissen en mocht het me goed bevallen. Dan misschien wel langer. Dus daarom vind ik het dan wel tijd voor een eigen racket.

Gewoon alle info die jullie me kunne geven is welkom. Ik heb zelf ook al veel opgezocht.

Ik ben er wel al uit dat ik grip L1 of L2 moet hebben.
Mijn slag weet ik nog niet echt. Of eeen middel lange of een lange maar in ieder geval geen korte.

En de prijs van een racket vind ik niet zo belangerijk. Ik heb er meestal wel veel geld voor over je kunt beter meteen een goed kopen dan eerst een slecht en laterna een goed.

Dus kom maar op met jullie info en ervaringen enz.

Alvast bedankt
pi_17484382
Goed kunnen vasthouden is een, het blad van een racket is twee. Ik ben destijds begonnen met een tweedehands racket met een groot blad. Denk dat dat toch wel het fijnste slaat als beginner. Enige variatie in de 'zwaarte' van slaan hangt meer van de zwaarte van de bespanning af.
pi_17534665
Voor de (kleinere) beginnende tennisspeler een tip:
Ik ben destijds begonnen (op aanraden van mijn lerares) met een racket vd Hema voor 25 gulden ofzo. Maanden mee gespeeld en wanneer de sport tóch niet bevalt iig geen miskoop begaan. Later is dan altijd nog over te stappen op een duurder, professionelere variant.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:39:12 #10
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_17601167
Begonnen met een racket van 10 euro en heb nu een racket van Head ( Head Intelligence Xtra 6 midplus, echt een topper)
Ado is the pride of Holland!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:37:02 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17602698
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 11:43 schreef suus21 het volgende:
gewoon een oversize head racket kopen
brrr....

Nooit van me leven zo'n slaghout.
Veel te onprecies die dingen.

Mid-plus prima maar een oversized is alleen maar slecht voor je spel
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_17605078
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

brrr....

Nooit van me leven zo'n slaghout.
Veel te onprecies die dingen.

Mid-plus prima maar een oversized is alleen maar slecht voor je spel
en hij kan het weten want hij mij overgehaald om zon prachtig tyger impact racketje te kopen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 20:55:43 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17607403
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:18 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

en hij kan het weten want hij mij overgehaald om zon prachtig tyger impact racketje te kopen
Zoals ik al zei, een mid-plus frame

Spelen trouwens de meeste toppers ook mee (en jah Suusje21 in weet dat Agassi met een over-sized speelt)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')