abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17437520
Ik heb EEN vriendin (dus niet mijn vriendin) nee een gewone (goede vriendin) die nogal en handje heeft in het niet eerlijk zijn.

Heb al meerdere keren gezegt dat ze is eerlijk tegen me moet zijn over dingen. En de laaste keer ben ik echt boos geworden. En is er een flinke ruzie geweest over het zoveelste leugen wat ze heeft verteld tegen me.

2 weken lang is het goed gegaan daarna, maar helaas ben ik er weer achter gekomen dat ze niet eerlijk is geweest tegen me.

Vorige keer heb ik tegen haar gezegt dat ze eerlijk moest zijn omdat anders onze vriendschap over zou zijn... maar helaas is dat tegen dovenmansoren geweest.

Alleen het probleem wat ik nu heb... ik ben er niet helemaal op de juiste manier achter gekomen dat ze weer tegen me heeft gelogen. Heb haar chatlog doorgelezen en haar daarna vandaag gevraagd erover, alleen ze bleef het ontkennen..... ze weet dus nog steeds niet dat ik weet dat ze niet eerlijk tegen me is geweest.

Moet ik haar hier mee confroteren en de vriendschap stoppen.... of wachten op het volgende leugen waar ik wel op een eerlijke manier aankom?... want weet zeker dat die op korte termijn ook wel langs komt.
  maandag 1 maart 2004 @ 01:46:33 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_17437527
Kap er dan mee. Simpel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_17437541
Ja dat snap ik... maar moet ik haar confronteren met het leugen dat ik nu weet die zij blijft ontkennen?

Want vind het ook niet eerlijk van mezelf hoe ik er aangekomen ben....
  maandag 1 maart 2004 @ 01:49:47 #4
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_17437555
Chatlogs lezen vind ik anders ook behoorlijk not-done hoor. Is afluister-apparatuur ook niet iets voor je?

Blijkbaar is jullie vriendschap minder duurzaam in haar ogen. Houd de eer aan jezelf, zoek d'r minder op.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_17437579
quote:
Op maandag 1 maart 2004 01:49 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Chatlogs lezen vind ik anders ook behoorlijk not-done hoor. Is afluister-apparatuur ook niet iets voor je?
Nee weet ik en ben er ook niet echt trots op...

Maar wist bijna zeker dat ze loog en dit was voor mij de enige manier om zekerheid te krijgen.
Normaal zou ik dit ook nooit doen... maar wou weten of ze eerlijk was.... ik weet het slap excuus.

Maar door haar gelieg en bedrieg twijfel je aan alles en wil je duidelijkheid of ze nu wel de waarheid spreekt.
pi_17437679
quote:
Op maandag 1 maart 2004 01:46 schreef static het volgende:
Kap er dan mee. Simpel.
is niet gemakkelijk hoor... Heb hetzelfde probleem gehad.... Heb uiteindelijk de vriendschap wel verbroken, maar ja, als je goed bevriend bent, mis je de gesprekken enorm...
  maandag 1 maart 2004 @ 02:07:52 #7
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_17437695
jij bent net zo fout als je haar chatlogs leest...
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_17437706
Precies.... ga nu al iets van 5 jaar met haar om ofzo... en kan het goed met haar vinden voor de rest. Eigenlijk nooit problemen samen...op het gelieg en bedrieg na dan.

En aan de ene kant weet ik ook dat ik zo niet door kan gaan.... maar het gevoel wil wel door. En dat maakt het dan dubbel moeilijk om te zeggen het is over..vooral als je er zalf al niet echt achterstaat op de manier hoe je het "bewijs" hebt gevonden en of je haar daar wel mee moet confonteren.
pi_17437721
quote:
Op maandag 1 maart 2004 02:07 schreef BDisOKE het volgende:
jij bent net zo fout als je haar chatlogs leest...
Mee eens....

En dit is ook de eerste keer dat ik dat heb gedaan. Wou gewoon de zekerheid dat ze loog (of niet).
Alleen ben ik nu wel zo blij met het feit dat ik weet dat ze loog
pi_17437728
relatie is verziekt. ook als er niks stond in de chatlogs. je vertrouwt haar voor geen meter.
dat vertrouwen komt dus niet terug.

dump ze.

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 1 maart 2004 @ 02:13:22 #11
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_17437737
Als een vriend of vriendin mij structureen beliegt en bedriegt, dan accepteer ik dat niet. Ik zal stilzwijgend m'n maatregelen nemen door die persoon "buitenspel" te zetten.
Want bij structurele leugenaars heb ik altijd het idee dat "een vos de streken niet verleert", dus sla ik het waarschuwen en vergeven direct maar over.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_17437756
quote:
Op maandag 1 maart 2004 02:13 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Als een vriend of vriendin mij structureen beliegt en bedriegt, dan accepteer ik dat niet. Ik zal stilzwijgend m'n maatregelen nemen door die persoon "buitenspel" te zetten.
Want bij structurele leugenaars heb ik altijd het idee dat "een vos de streken niet verleert", dus sla ik het waarschuwen en vergeven direct maar over.
groot gelijk....

maar soms kunnen ze er niks aan doen en vertellen ze gewoon hun waarheid. Ze liegen niet express... Bijvoorbeeld als ze borderliner hebben...

maar dan is het nog moeilijk om er mee om te gaan... Dus als je der idd niet vertrouwt, kan je er beter een eind aan breien
pi_17437780
Had gehoopt dat na onze fikse ruzie (voor het eerst in onze vriendschap) dat ze het begrepen had en had ik haar de kans gegeven om dat nu te beteren...voor de laatse keer.....

Alleen maakt ze geen gebruik van die kans.

En het probleem is ze liegt niet over alles (zover ik weet dan) maar over bepaalde zaken liegt ze bijna altijd wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door RedBand op 01-03-2004 02:19:44 (typo) ]
pi_17437810
quote:
Op maandag 1 maart 2004 02:15 schreef sir_dalord het volgende:

[..]

groot gelijk....

maar soms kunnen ze er niks aan doen en vertellen ze gewoon hun waarheid. Ze liegen niet express... Bijvoorbeeld als ze borderliner hebben...

maar dan is het nog moeilijk om er mee om te gaan... Dus als je der idd niet vertrouwt, kan je er beter een eind aan breien
In dit geval weet ik zeker dat ze weet dat ze liegt... en dat weet zij ook.
Ga geen voorbeelden noemen omdat ze ook op fok rondhuppeld en ze deze gebruiker niet van me kent.... en wil niet dat ze via fok dit te weten komt. Dat wil ik haar persoonlijk vertellen.
  maandag 1 maart 2004 @ 02:19:33 #15
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_17437815
Loyaliteit, fundamenteel voor een duurzame vriendschap.

pi_17441607
quote:
Op maandag 1 maart 2004 02:12 schreef Caesu het volgende:
relatie is verziekt. ook als er niks stond in de chatlogs. je vertrouwt haar voor geen meter.
dat vertrouwen komt dus niet terug.

dump ze.
Klopt het vertrouwen is er niet meer echt.
In ieder geval niet meer op dat onderwerp waar we het over hadden.
Dat heeft ze zelf naar de knoppen geholpen en door te blijven liegen bouw je dat ook niet meer op.
pi_17478585
Ik heb ook een tijdje een vriendin gehad die regelmatig allerlei leugens vertelde. Dat waren geen ernstige dingen (een smoes om een afspraak niet na te komen bijvoorbeeld), maar het zat me echt niet lekker. Ik heb haar geconfronteerd met het feit dat ze tegen me loog en erbij gezegt dat ze me gerust de waarheid kon vertellen. Toen keek ze me heel vreemd aan en ontkende ze ooit gelogen te hebben. Nadat ze de kans eerlijk tegen me te zijn niet heeft genomen heb ik het contact verbroken. Aan zulke vrienden heb je niks.
  woensdag 3 maart 2004 @ 12:32:46 #18
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_17478738
ligt eraan waarover ze liegt.

En zolang wij niet weten waarover, kunnen wij ook niet oordelen of je haar als vriendin moet dumpen.
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
  woensdag 3 maart 2004 @ 12:51:55 #19
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_17479159
Als je eigenlijk nooit weet of iemand nou wel de waarheid spreekt of niet, lijkt het mij niet heel zinvol om daarmee om te gaan. Je hebt haar al genoeg erop aangesproken inmiddels. Kennelijk kan of wil ze gewoon niet veranderen.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_17487702
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:25 schreef LaPluche het volgende:
Ik heb ook een tijdje een vriendin gehad die regelmatig allerlei leugens vertelde. Dat waren geen ernstige dingen (een smoes om een afspraak niet na te komen bijvoorbeeld), maar het zat me echt niet lekker. Ik heb haar geconfronteerd met het feit dat ze tegen me loog en erbij gezegt dat ze me gerust de waarheid kon vertellen. Toen keek ze me heel vreemd aan en ontkende ze ooit gelogen te hebben. Nadat ze de kans eerlijk tegen me te zijn niet heeft genomen heb ik het contact verbroken. Aan zulke vrienden heb je niks.
Dat heb ik dus ook..het zijn geen grote dingetjes maar allemaal kleine dingetjes.
Als ik eenmaal zeg dat ik de waarheid weet en die op tafel gooi bekent ze ook wel maar tja... dan ben je te laat als je al 4 x heb gevraagd of wat ze zegt nou klopt... en dan blijft ze ja zeggen. En dan vertel ik wat ik weet en dan heb ik opeens gelijk.
pi_17487743
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:51 schreef Angeles het volgende:
Als je eigenlijk nooit weet of iemand nou wel de waarheid spreekt of niet, lijkt het mij niet heel zinvol om daarmee om te gaan. Je hebt haar al genoeg erop aangesproken inmiddels. Kennelijk kan of wil ze gewoon niet veranderen.
Ik ben het ook van plan te gaan zeggen....
Wil haar liever niet kwijt maar als ik niet weet wat nou wel of niet waar is heb ik ook geen donder aan de vriendschap.

Maar kan ik nu wel verbreken terwijl de info die ik heb ook niet helemaal netjes heb verkregen.
  woensdag 3 maart 2004 @ 20:59:51 #22
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_17487790
Ja, dat kan altijd. Het is niet dat je daar een of ander recht voor nodig hebt of zo, als jij die vriendschap helemaal niet meer ziet zitten werkt het toch niet.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_17491309
Ik zie haar morgen weer en ik denk dat dat de laaste keer is dat ik haar zie.
Zal haar morgen confroteren met de dingen die ik weet, en dan kijken wat zij zegt.
pi_17491679
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')